kuoleman jälkeen. Itseäni tämä kysymys askarruttaa, kun vuosi sitten sydämeni pysähtyi useaan otteeseen ja silloin kaikki oli pelkkää mustaa.
Kun taas olen pyörtynyt, niin silloin olen nähnyt vaikka mitä kuvia ennen heräämistä.
Kuinka on, mihin uskot sielun joutuvan sen viimeisen hengenvedon jälkeen.
Syntyykö se uudestaan vai ......mitä?
Onko elämää
283
2157
Vastaukset
- brad_wurst
Ei synny uudelleen muslimit ehkä runsaiden neitsyiden kera, mutta nehän onkin vietävissä, kyllä se homma loppuu kerralla, vaikka olis kuinka mahtava äijä tai neito ollut, se on elämän tarkoitus lisääntyminen evoluutio toimii niin. Siinä ei yksilölle ole sijaa.
- HTZA
vaikka kirjoittaisit ilman uskontoasikin...
H. - brad_wurst
Nittaminax kirjoitti:
ajattelen minäkin. Se on niks ja ei mitään sen jälkeen, kaikki sammuu.
on keksitty sen vuoksi että tämä asia olisi jotenkin muka helpompi, mutta totuus että finaalissa kaikki on finito. Oikeasti se on osa evoluutiota.
- HTZA
brad_wurst kirjoitti:
on keksitty sen vuoksi että tämä asia olisi jotenkin muka helpompi, mutta totuus että finaalissa kaikki on finito. Oikeasti se on osa evoluutiota.
jankuttanut. Hyvä että joillekin se on jäänyt mieleen.
H. HTZA kirjoitti:
H.kohtaa hän sitä tyrkytti tässä ketjussa.
- brad_wurst
HTZA kirjoitti:
H.En nyt ihan ymmärtänyt mitä tarkoitit mä kuulun ev.lut. seurakuntaan syntymävikana, mutta en ole uskovainen, en mihinkään aatesuuntaan.
brad_wurst kirjoitti:
en edes usko koko raamatun oppiin. Olin toki suurimman osan elämästäni ev.lut. mutta mulle riitti. Jos nyt kuitenkin jätettäisiin tämä uskonto keskustelun ulkopuolelle.
- brad_wurst
HTZA kirjoitti:
jankuttanut. Hyvä että joillekin se on jäänyt mieleen.
H.hyvä mies jaksa paasata skeidaa, sähän olet joka kiesuksen asiasta muka ainoa ajattelija, yritä nyt hyvä mies edxes elää välillä, ei aina tarvitse päteä.
- HTZA
brad_wurst kirjoitti:
hyvä mies jaksa paasata skeidaa, sähän olet joka kiesuksen asiasta muka ainoa ajattelija, yritä nyt hyvä mies edxes elää välillä, ei aina tarvitse päteä.
auta minua vähän, vaikkapa ihku omalla ajatuksella,
H, - HTZA
Nittaminax kirjoitti:
kohtaa hän sitä tyrkytti tässä ketjussa.
"se on elämän tarkoitus lisääntyminen evoluutio toimii niin. Siinä ei yksilölle ole sijaa"
H. HTZA kirjoitti:
"se on elämän tarkoitus lisääntyminen evoluutio toimii niin. Siinä ei yksilölle ole sijaa"
H.minulle tyhmälle missä tuossa on joku uskonto ilmoitettu?
- ¨¨¨¨
Nittaminax kirjoitti:
minulle tyhmälle missä tuossa on joku uskonto ilmoitettu?
selittää, kunhan heitti vesittääkseen keskustelun.
- HTZA
Nittaminax kirjoitti:
minulle tyhmälle missä tuossa on joku uskonto ilmoitettu?
on kirjoituksensa.
Hän uskoo siihen mistä kirjoittaa. HTZA kirjoitti:
on kirjoituksensa.
Hän uskoo siihen mistä kirjoittaa.uskoisi, mutta evoluutioteoria ei mielestäni ole uskonto.
- HTZA
Nittaminax kirjoitti:
uskoisi, mutta evoluutioteoria ei mielestäni ole uskonto.
mitä pitää oikeana. Ja silloin se on uskontoa.
Hawkingkin päätti etteä jumalilla ei ole osuutta meidän touhuihin.
Uskontoa on sekin.
H. HTZA kirjoitti:
mitä pitää oikeana. Ja silloin se on uskontoa.
Hawkingkin päätti etteä jumalilla ei ole osuutta meidän touhuihin.
Uskontoa on sekin.
H.kuinka haluat.
- GloriaJoy
brad_wurst kirjoitti:
evoluutio olisi sinällään totta, se merkitsisi, ettei mikään lopu koskaan vaan että suuresta gianttiprototyyppi kokoelmasta olentoja rakentuu yhä enemmän, yhä mutkikkaampia ja monisäikeisempiä olentoja joiden ikuinen vihollinen ja samalla elatusalusta on mokrobien luvuton maailma, jonka valikoimissa kaikkein suurin elinehto on pysyä miljardeja 'vuosia' edellä kaikkea muuta. Ihmisen sisimpään on rakentunut pysyvä Jumala-tetoisuus siksi ettei ihminen menettäisi toivoaan kaiken tuoksinnan keskellä, koska ihminen ressukka joutuu ajattelemaan, pähkäilemaan ja nimeämään ja tajuamaan niinpaljon kuin vain haluaa ja jaksaa, eikä silti lopultakaan ymmärrä mistään mtään.
- GloriaJoy
GloriaJoy kirjoitti:
evoluutio olisi sinällään totta, se merkitsisi, ettei mikään lopu koskaan vaan että suuresta gianttiprototyyppi kokoelmasta olentoja rakentuu yhä enemmän, yhä mutkikkaampia ja monisäikeisempiä olentoja joiden ikuinen vihollinen ja samalla elatusalusta on mokrobien luvuton maailma, jonka valikoimissa kaikkein suurin elinehto on pysyä miljardeja 'vuosia' edellä kaikkea muuta. Ihmisen sisimpään on rakentunut pysyvä Jumala-tetoisuus siksi ettei ihminen menettäisi toivoaan kaiken tuoksinnan keskellä, koska ihminen ressukka joutuu ajattelemaan, pähkäilemaan ja nimeämään ja tajuamaan niinpaljon kuin vain haluaa ja jaksaa, eikä silti lopultakaan ymmärrä mistään mtään.
vaan -i- siis mikrobien
GloriaJoy kirjoitti:
että ihmisen sisään on rakentunut joku jumala-tietoisuus. Nyt alan epäilemään sinun tietoisuutta. Jumala on meille opetettua asiaa ja sitä ei voi väittää sisäsyntyisyydeksi, vai miten se sitten sanotaankaan. Nyt olen hämmästynyt.
- HTZA
Nittaminax kirjoitti:
että ihmisen sisään on rakentunut joku jumala-tietoisuus. Nyt alan epäilemään sinun tietoisuutta. Jumala on meille opetettua asiaa ja sitä ei voi väittää sisäsyntyisyydeksi, vai miten se sitten sanotaankaan. Nyt olen hämmästynyt.
tänäänkin.
G.J ajattelee haltiamaisesti, jumaluus ei synny kohdussa.
Se kehittyy kasvatuksen kautta.
H. HTZA kirjoitti:
tänäänkin.
H.muuten on juuri näin. Emme me mitään apinoita ole joille siirtyy joku vaistomainen selviytyminen jota ne käyttää vaistomaisesti. Opittua mikä opittua.
- GloriaJoy
Nittaminax kirjoitti:
voi mitään todistaa, tälläisissa. Miu On joskus Raamattua lukenut ja Johanneksen evankeliumi on sen ykkönen ja kakkosena tulee saarnaaja jonka teksti perustuu siihen että kaikki on turhuutta maailmassa ilman iankaikkisuus näkökulmaa. Siellä kolmosluvussa on mm: 3:11 Kaiken hän on tehnyt kauniisti aikanansa, myös iankaikkisuuden hän on pannut heidän sydämeensä (jnkn käännöksen mukaisesti. Nykyäänhän tuo kait jollaintavoin on todennettu psykoneurofysiologian maailmassa.
- ? ?
HTZA kirjoitti:
tänäänkin.
H.mitä tarkoitat tällä tavalla ajatella?
- agnostic-philosof
GloriaJoy kirjoitti:
voi mitään todistaa, tälläisissa. Miu On joskus Raamattua lukenut ja Johanneksen evankeliumi on sen ykkönen ja kakkosena tulee saarnaaja jonka teksti perustuu siihen että kaikki on turhuutta maailmassa ilman iankaikkisuus näkökulmaa. Siellä kolmosluvussa on mm: 3:11 Kaiken hän on tehnyt kauniisti aikanansa, myös iankaikkisuuden hän on pannut heidän sydämeensä (jnkn käännöksen mukaisesti. Nykyäänhän tuo kait jollaintavoin on todennettu psykoneurofysiologian maailmassa.
ja millä tavoin todennettu ja missä, ihmisen neuroverkoissa /psykologiassa? Aivokemiassa? Missä todennetaan iankaikkisuuden tarve? Miksi puuhaamme kuin muurahaiset jos kaikki on turhaa.
Jostain muusta mielekkyys löytyy ja useimmat ovat sen löytäneet kuin iankaikkisuuden odottelusta. - HTZA
? ? kirjoitti:
mitä tarkoitat tällä tavalla ajatella?
Jos hänelle annetaan puukapula ja höylä, niin heti ensimmäinen, kultaiseen leikkaukseen kiertyvä lastu saa hänet ajattelemaan sen puun sielua josta se kapula on lähtöisin.
Ajatusvirtaansa on kiehtovaa kuunnella, varsinkin kun Arabialaisen prinsessan hunnun takana on terävät aivot. Yksioikoinen puusepänoppilas teksi sen tuolinjalan alle tunnissa, tuolinjalan tekisi G.J: kin, ja yhtä hyvän, siihen menisi kuitenkin viikko, pari.
Nautin kuvaelmasta jossa G.J heittäytyisi tuolinjalan kimppuun, ja kaiken kestänyt ja nähnyt veistonopettaja seisoi vieressä ja joutuisi kuuntelemaan kun haltianeitonen selittäisi mitä hihalle kertynyt sahanpuru tuo hänelle mieleen!
Kaksi viikkoa niin opettaja olisi Niuvaniemessä ja höyläpenkillä olisi maailman kaunein tuolinjalka.
H. - Mie, vai sie?
HTZA kirjoitti:
on kirjoituksensa.
Hän uskoo siihen mistä kirjoittaa.kirjoittaa siitä mihin hän uskoo? Etkö sinä usko omiin kirjoituksiisi?
- brad_wurst
on väärä kun kuitenkin oikeasti kysyt onko elämän jälkeen elämää, voin vastata että not att all.
- brad_wurst
Nittaminax kirjoitti:
no se on sinun tulkintasi. En rupea kinastelemaan.
mutta uskoa voi mitä vaan, kun kuoleman rajoilla keskustellaan niin usko tulee pakosta kuvioon mukaan, sori mutta kukaan ei ole tullut palstalle kirjoittelemaan tuonpuolleisista vaikka muutama humanoidi muuta väittää.
brad_wurst kirjoitti:
mutta uskoa voi mitä vaan, kun kuoleman rajoilla keskustellaan niin usko tulee pakosta kuvioon mukaan, sori mutta kukaan ei ole tullut palstalle kirjoittelemaan tuonpuolleisista vaikka muutama humanoidi muuta väittää.
ja uskonto ovat mielestäni kaksi eri asiaa.
- brad_wurst
Nittaminax kirjoitti:
ja uskonto ovat mielestäni kaksi eri asiaa.
tarkaan pohditan niin ei kovin eri asioita ole uskontohan on syntyisin uskosta, mä uskon siihen että seksi maailmaa pyörittää, ei jumalan poika.
Oikeestaan kokemusta enteistä, jotka ikävä kyllä on pitäneet paikkansa, joista en halua tän enempää mainita. Ne ja elämäni varrella muita vastaan tulleita asioita, joiden kohdalla olen pohtinut tätä asiaa, on saanut miut aattelemaan, että jotain on,,,, mutten kykene sitä selvittelemään sen enempää:))))
enteethän ei nyt kuulu tähän silleen lainkaan. Enteitä meistä varmaan kaikki on kokeneet jopa minäkin ja myöskin nähnyt unia jotka on pitäneet paikkansa. Tai sanotaanko ovat toteutuneet tietämättäni ja saanut siitä tiedon myöhemmin. Tälle yhdellekkin kuolemalle jonka näin unessani on todistajia.
Noidaksi en silti suostu. :))))- Metka mato reijässä
Nittaminax kirjoitti:
enteethän ei nyt kuulu tähän silleen lainkaan. Enteitä meistä varmaan kaikki on kokeneet jopa minäkin ja myöskin nähnyt unia jotka on pitäneet paikkansa. Tai sanotaanko ovat toteutuneet tietämättäni ja saanut siitä tiedon myöhemmin. Tälle yhdellekkin kuolemalle jonka näin unessani on todistajia.
Noidaksi en silti suostu. :))))Kaareutuvassa ajassa ja avaruudessa eilisen ja tulevan järjestys ei aina täsmää.
Nittaminax kirjoitti:
Noidaksi en silti suostu. :))))mielestäni kuuluu myös tähän, koskapa se kertoo, muustakin elämän viitteistä kuoleman jälkeen, ei sanomaa enteistä, jollei ole tuolla puolen jotain:))))
sasus kirjoitti:
mielestäni kuuluu myös tähän, koskapa se kertoo, muustakin elämän viitteistä kuoleman jälkeen, ei sanomaa enteistä, jollei ole tuolla puolen jotain:))))
oman näkyni silleen että se kuolema kerrran oli tulossa ja tiesin siitä, niin alitajuntani vain muuten ennakoi sen..Olisihan se "kai" muuten kivaa nähdä enteitä. :)
Nittaminax kirjoitti:
oman näkyni silleen että se kuolema kerrran oli tulossa ja tiesin siitä, niin alitajuntani vain muuten ennakoi sen..Olisihan se "kai" muuten kivaa nähdä enteitä. :)
saanut kans kokea alitajunnassa asioita jotka on toteutuneet, etiäisiksi asti on vain muutama asia ehtiny.
Mie en todellakaan halua etiäisiä tuntea. No, muuten ja muuta kautta olen saanut tietää asioita, jotka ovat toteutuneet. Pelottavaa):
Työssäni olen myös kokenut asioita, joita ei voi toisille ymmärrettävästi puhua, siis henkilöille jotka eivät ole työssään tekemisissä kuoleman kanssa.- Aistimus****
Nittaminax kirjoitti:
ole mitään kun et usko mihinkään. Uskon että kuoleman jälkeen jää energiaruumis, joka poistuu maallisesta ruumiista, ja herkät ihmiset voivat aistia jonkun rakkaan edesmenneen läsnäolon halutessaan.
Energia ei häviä koskaan.
http://www.youtube.com/watch?v=fNOnnPE7dzc - Adria
Metka mato reijässä kirjoitti:
Kaareutuvassa ajassa ja avaruudessa eilisen ja tulevan järjestys ei aina täsmää.
Kivoja ajatusleikkejä. Siinä vaan on käytännön ongelmia pikkusen enemmän. Toistaiseksi on uskominen siihen, että kun muna putoaa lattialle ja hajoaa, sitä ei saada peruttua.
- KANA VAI MUNA ENSIN
Adria kirjoitti:
Kivoja ajatusleikkejä. Siinä vaan on käytännön ongelmia pikkusen enemmän. Toistaiseksi on uskominen siihen, että kun muna putoaa lattialle ja hajoaa, sitä ei saada peruttua.
Kyllä normaali ihminen tietää jos muna putoaa, menee se rikki. Munaa suojellaan jo ennakolta niin ettei se rikkoutuisi. Tämä on sitä ennakoivaa ajattelua.
- HORNET 2
Aistimus**** kirjoitti:
ole mitään kun et usko mihinkään. Uskon että kuoleman jälkeen jää energiaruumis, joka poistuu maallisesta ruumiista, ja herkät ihmiset voivat aistia jonkun rakkaan edesmenneen läsnäolon halutessaan.
Energia ei häviä koskaan.
http://www.youtube.com/watch?v=fNOnnPE7dzcKerronpa sinulle tosiasian jota eräs ihminen jo vanhempi henkilö kertoo. Hän oli sairaalassa huonossa kunnossa ja yht`äkkiä joku kysyi taivaasta: Minnekkä olet menossa?. Rehellisenä ihmisenä hän sanoi että Helvettiin. Hänellä tuli kova sielunhätä ja hän kyseli hoitajilta onko Pappia talossa. Talossa oli Pappi ja hän tunnusti kaikki syntinsä ja Pappi antoi synninpäästön ja tämä ihminen on onnellinen ja vapaa uskossa Jeesukseen. Tunnustava Kristitty.
Sydän on pysäytetty kerran, ja sen tietää oikeasti vasta sitten joskus, kun se ei starttaa enää uudelleen.
Itse uskon että elän jossain muodossa ikuisesti. Tunnen olevani jo nyt tuhansia vuosia vanha.Niin, ainakin dna.ni olen pistänyt jatkoon. Siis geenit ainakin elää seuraavissa sukupolvissa. Ja siitä, ylpeenä ja tosi polleena, hienosta saavutuksesta, nyt nukkumaan.
miljoona kirjoitti:
muistella.
tarkoitin silloin kun se sydän oli pysäytetty, koska ne kerrat kun mun sydän pysähty ei siitä mitään mielikuvia jääny. En siis usko että kenellekkään muullekkaan jää koska niitä ei ole.
Yli 10s on yllättävän pitkä aika jos sydän pysähtyy.- brad_wurst
Joo se pitää paikkansa me elämme lapsissa lapsenlapsissa...jne ikuisesti.
Näitkö Jeesuksen siellä tunnelin päässä, oliko sillä vielä sama parta?
Mä tunnen olevani hemmetin nuori, mutta tuhansien vuosien kokemuksella vedät varmaan pidemmän korren. Nittaminax kirjoitti:
tarkoitin silloin kun se sydän oli pysäytetty, koska ne kerrat kun mun sydän pysähty ei siitä mitään mielikuvia jääny. En siis usko että kenellekkään muullekkaan jää koska niitä ei ole.
Yli 10s on yllättävän pitkä aika jos sydän pysähtyy.Leikkauksessa nukutuksessa, ei siitä tiedä ainakaan yhtään mitään.
brad_wurst kirjoitti:
Joo se pitää paikkansa me elämme lapsissa lapsenlapsissa...jne ikuisesti.
Näitkö Jeesuksen siellä tunnelin päässä, oliko sillä vielä sama parta?
Mä tunnen olevani hemmetin nuori, mutta tuhansien vuosien kokemuksella vedät varmaan pidemmän korren.Mä olen kotoa opetettu muinaisuskoon.
miljoona kirjoitti:
Leikkauksessa nukutuksessa, ei siitä tiedä ainakaan yhtään mitään.
se on silloinkin kun sydän pysähtyy totaalisesti, joten tän takia mietin ettei kuoleman jälkeen voi olla mitään.
En usko jumalaan mutta silti omien kokemusten perusteella jotain on jossain.
Ei tästä elämästä helpolla irti pääse.- lillukanvarsi
ole...En todellakaan haluaisi tulla tänne keikkumaan kuolemani jälkeen...Mut poltetaan ja heitetään vaikka, ehkei nyt kompostiin, mutta johonkin pöpelikköön, ihan sama mulle...
- henrjii
ja iankakkinenen elämä on peitetarinaa, ei uskoa
- henrjii
Nittaminax kirjoitti:
jos yksikin kunnon todiste löytyisi, mutta kun ei. :)
vai iankaikkiseen elämään
- lottamari_1
Nittaminax kirjoitti:
raamatusta Paavalin kirje korinttolaisille luvusta 15, hm,,muistaakseni jae 52? Paavali kertoo salaisuuden. Mutta koko luku kuolemasta ja sen jälkeisestä elämästä kannattaa lukaista huolella ja miettiä. Siitä selviää aika tarkalleen, mikä osa kullakin kuollessa on. Toivottavasti muistin oiken, en jaksa lähteä tarkistamaan, mutta eiköhän se jostain sieltä löydy.
Itse uskon siihen, mitä raamattu meille elämästä ja kuolemasta kertoo. Nittaminax kirjoitti:
Iltaa pohojanmaalta!
Itte ku kysyy ja itte vastaa, niin varmahan hyvä tuloo.
terv. uskova seppä lakeureltalottamari_1 kirjoitti:
raamatusta Paavalin kirje korinttolaisille luvusta 15, hm,,muistaakseni jae 52? Paavali kertoo salaisuuden. Mutta koko luku kuolemasta ja sen jälkeisestä elämästä kannattaa lukaista huolella ja miettiä. Siitä selviää aika tarkalleen, mikä osa kullakin kuollessa on. Toivottavasti muistin oiken, en jaksa lähteä tarkistamaan, mutta eiköhän se jostain sieltä löydy.
Itse uskon siihen, mitä raamattu meille elämästä ja kuolemasta kertoo.lue. Johan sanoin tuolla toisaallakin, että ei tähän vedetä uskontoa mukaan.
seppäpohojanmaalta kirjoitti:
Iltaa pohojanmaalta!
Itte ku kysyy ja itte vastaa, niin varmahan hyvä tuloo.
terv. uskova seppä lakeureltamitäs se seppä nyt mahtoi tarkoittaa.
- brad_wurst
Nittaminax kirjoitti:
ihmeen todistetta sä kaipaat? Hautausmaat on täynnänsä lahoavia entisiä ihmisiä, eikä kukaan niistä ole tullut valittamaan mistään, ne kai eläää sitä iankaikkista elämää.
brad_wurst kirjoitti:
ihmeen todistetta sä kaipaat? Hautausmaat on täynnänsä lahoavia entisiä ihmisiä, eikä kukaan niistä ole tullut valittamaan mistään, ne kai eläää sitä iankaikkista elämää.
sää sekoot. Justhan juuri tuota tarkoitan.
- lottamari_1
Nittaminax kirjoitti:
lue. Johan sanoin tuolla toisaallakin, että ei tähän vedetä uskontoa mukaan.
Miksi se olisi muka uskontoa? Mikä erottaa Paavalin sanan minun tai sinun sanomastasi. Noin ahdasmielisenä et voi koskaan arvioida ja vertailla tietoja keskenään ja päätellä itse mikä niistä on eniten uskottava ja lähellä omaa ajatteluasi. Kannattaa olla avoin kaikelle, kun etsii vastauksia ihan mihin tahansa kysymyksiin. Jos rajaa liikaa, voi se tärkeä tieto jäädä ikuisesti saamatta.
lottamari_1 kirjoitti:
Miksi se olisi muka uskontoa? Mikä erottaa Paavalin sanan minun tai sinun sanomastasi. Noin ahdasmielisenä et voi koskaan arvioida ja vertailla tietoja keskenään ja päätellä itse mikä niistä on eniten uskottava ja lähellä omaa ajatteluasi. Kannattaa olla avoin kaikelle, kun etsii vastauksia ihan mihin tahansa kysymyksiin. Jos rajaa liikaa, voi se tärkeä tieto jäädä ikuisesti saamatta.
olen aikaa sitten lukenut ja toiste en sitä selaa. Höpertyneitten ukkojen horinoita tuntuu joskus niitten sanomat olevan. Ja enempäää en tähän raamattu asiaan ota kantaa.
- lottamari_1
Nittaminax kirjoitti:
olen aikaa sitten lukenut ja toiste en sitä selaa. Höpertyneitten ukkojen horinoita tuntuu joskus niitten sanomat olevan. Ja enempäää en tähän raamattu asiaan ota kantaa.
jos tiedät itse paremmin kuin nämä höperöt ukot, jotka kuitenkin ovat nähneet ja kuulleet enemmän kuin meistä yksikään. Mutta eihän raamattu kaikille avaudu ja aika paljon siihen tarvitaan hekisestä kypsyyttä kyetäkseen ymmärtämään ja kääntämään sen sanoman "koodikielen" nykypäivän kieltä ja ajattelua vastaavaksi. Mutta hyvä niin...
- Adria
lottamari_1 kirjoitti:
Itse uskon siihen, mitä raamattu meille elämästä ja kuolemasta kertoo.Minä taas en usko. Kun on kuollut niin on, aistimukset on lopullisesti kadonneet eivätkä palaa. Sitä ei jonkun kirjan joku jae muuksi muuta.
- Itse uskon
Kuoleman jälkeen. Jos olet uudesti syntynyt eli tullut Uskoon. On kaksi paikkaa eli iänkaikkinen elämä
Taivaan ihanuudessa jos olet uskossa, tai jos et ole uskossa Jeesukseen niin silloin se toinen paikka on
Iankaikkinen kadotus , siitä voit lukea itse raamatusta joka on Jumalan sanaa. Jumala kutsuu ihmistä kaksi
tai kolmekertaa elämän aikana jos tunnet sen kutsun älä käännä selkääsi vaan ota pelastus vastaan. Se sydämmen pysähdys voi olla sitä kutsua sinun kohdallasi ja ota yhteyttä johonkin Uskovaan niin hän voi
auttaa taivastien löytymiseen. Otathan tämän vakavasti,sillä kuoleman jälkeen et enää voi tehdä parannusta.
Se joka ei usko että Jumalaa ei ole, niin kaikki tämä on hullutusta hänelle mitä kirjoitin. - Pirre*
johonkin jäämme leijumaan, kunnes se ennustettu viimeinen päivä tulee.., näin uskoen on helpompi elää ja kuolla. :)
haluaisin minäkin uskoa, mutta se musta tyhjyys mitä siis ei itse edes tajua on kummallinen tunne. Kauanko se kestää jos nyt sitten joskus heräisi. Tiedostanko minä sen kauanko olen ollut jossain mustassa tyhjyydessä jne.
Nyt alkaa minullekin tulemaan uusia ulottuvuuksia tähän aiheeseen.- brad_wurst
Kyllä mä tulen toimeen sen asian kanssa että kuoltuani tää homma on The End, Finito, Loppu, Ende, eipä kivistä päätä enää mikään turhanpäiväinen asia.
brad_wurst kirjoitti:
Kyllä mä tulen toimeen sen asian kanssa että kuoltuani tää homma on The End, Finito, Loppu, Ende, eipä kivistä päätä enää mikään turhanpäiväinen asia.
eikö sinua pelota se lopullinen finito. Minua ainakin on ruvennut mietityttämään ja pelottamaan se asia.
- Pirre*
Nittaminax kirjoitti:
haluaisin minäkin uskoa, mutta se musta tyhjyys mitä siis ei itse edes tajua on kummallinen tunne. Kauanko se kestää jos nyt sitten joskus heräisi. Tiedostanko minä sen kauanko olen ollut jossain mustassa tyhjyydessä jne.
Nyt alkaa minullekin tulemaan uusia ulottuvuuksia tähän aiheeseen.kirjan jossa henkilö oli kuollut, ja viroteltiin vielä eloon, - hän kertoi nähneensä kauniin valon ja kuolleet omaisensa, eikä olisi millään halunnut tulla takaisin,- luettuani tuon kirjan en pelkää enää kuolemaa.
Kirjan tekijää- ja nimeä en enää muista..siitä on aikaa kun sen luin. Pirre* kirjoitti:
kirjan jossa henkilö oli kuollut, ja viroteltiin vielä eloon, - hän kertoi nähneensä kauniin valon ja kuolleet omaisensa, eikä olisi millään halunnut tulla takaisin,- luettuani tuon kirjan en pelkää enää kuolemaa.
Kirjan tekijää- ja nimeä en enää muista..siitä on aikaa kun sen luin.olenhan niitä minäkin lukenut ja moni sanoo samoin, mutta kun en oikein usko noihin juttuihin. Tuollaisilla tarinoilla kun on niin helppo myöskin rahastaa. :)))
- Pirre*
Nittaminax kirjoitti:
olenhan niitä minäkin lukenut ja moni sanoo samoin, mutta kun en oikein usko noihin juttuihin. Tuollaisilla tarinoilla kun on niin helppo myöskin rahastaa. :)))
ettet ollut vielä kuollut..sori, mutta nyt minua naurattaakin, olit vain tajuton, ja siksi näit mustaa..
Mutta niin, ei se kirja ollut mikään bestselleri, en usko tuohon rahastukseen..eikä se ollut iltasanomatkaan :) - brad_wurst
Nittaminax kirjoitti:
eikö sinua pelota se lopullinen finito. Minua ainakin on ruvennut mietityttämään ja pelottamaan se asia.
Ei pelota. Jos mietit sitä tarkemmin niin ei oikeastaan minä lakkaan olemasta minä ja muutun muiden muistoksi, lapsissa mä kuitenkin elän yhä. Sitä kutsutaan myös evoluutioksi.
Siksi yritän elää elämää kun sitä on vielä jäljellä. Pirre* kirjoitti:
ettet ollut vielä kuollut..sori, mutta nyt minua naurattaakin, olit vain tajuton, ja siksi näit mustaa..
Mutta niin, ei se kirja ollut mikään bestselleri, en usko tuohon rahastukseen..eikä se ollut iltasanomatkaan :)olin sairaalassa sillon ja koneissa kiinni. Tuskin kuule lekurit minulle valehtelee mitä tapahtui.
Niitten sydänpysähdyksien takia kannan koko loppuikäni tahdistinta.brad_wurst kirjoitti:
Ei pelota. Jos mietit sitä tarkemmin niin ei oikeastaan minä lakkaan olemasta minä ja muutun muiden muistoksi, lapsissa mä kuitenkin elän yhä. Sitä kutsutaan myös evoluutioksi.
Siksi yritän elää elämää kun sitä on vielä jäljellä.heissä elää et sinä fyysisesti, mutta hyvä jos osaat ottaa kuoleman noin kevyesti. :)))
- Pirre*
Nittaminax kirjoitti:
olin sairaalassa sillon ja koneissa kiinni. Tuskin kuule lekurit minulle valehtelee mitä tapahtui.
Niitten sydänpysähdyksien takia kannan koko loppuikäni tahdistinta.vielä happea, et ollut vielä kuollut..
P.s. tuliko Sinulle yllättäen joku rytmihäiriö/ tai eteisvärinää, vai oliko sinulla jotain vikaa jo aiemmin sydämessäsi, - utelen vaan mielenkiinnosta..ei tarvia vastata ellet halua. :) Pirre* kirjoitti:
vielä happea, et ollut vielä kuollut..
P.s. tuliko Sinulle yllättäen joku rytmihäiriö/ tai eteisvärinää, vai oliko sinulla jotain vikaa jo aiemmin sydämessäsi, - utelen vaan mielenkiinnosta..ei tarvia vastata ellet halua. :)asian olla kun olet lääkäri joka minua hoiti.
Pirre* kirjoitti:
P.s. tuliko Sinulle yllättäen joku rytmihäiriö/ tai eteisvärinää, vai oliko sinulla jotain vikaa jo aiemmin sydämessäsi, - utelen vaan mielenkiinnosta..ei tarvia vastata ellet halua. :)lisätietoja sydämmen toiminnasta. Suosittelen sinulle tutustumista vaikka tähän sivuun.
http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3652- Pirre*
Nittaminax kirjoitti:
lisätietoja sydämmen toiminnasta. Suosittelen sinulle tutustumista vaikka tähän sivuun.
http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3652monta tuttua ja sukulaista jo kuollutkin sydäntauteihin, tullu oppia ihan nokko..aikoinaan isääkin juoksutti sydämen rytmihäröt sairaalassa, ja oli niitten takia tehollakin, muttei hän niihin kyllä kuollut eikä tahdistintakaan kerinny saamaan..muu vika vei.
Sydämessäkin voi olla monenlaista vikaa vikaa..
Mutta nyt, Hyvää yötä..ei kuolemaa tarvia pelätä..tähden sakaralle vain kiivetään..:) Pirre* kirjoitti:
monta tuttua ja sukulaista jo kuollutkin sydäntauteihin, tullu oppia ihan nokko..aikoinaan isääkin juoksutti sydämen rytmihäröt sairaalassa, ja oli niitten takia tehollakin, muttei hän niihin kyllä kuollut eikä tahdistintakaan kerinny saamaan..muu vika vei.
Sydämessäkin voi olla monenlaista vikaa vikaa..
Mutta nyt, Hyvää yötä..ei kuolemaa tarvia pelätä..tähden sakaralle vain kiivetään..:)kai tästä pitää meikäläisenkin kohta, kun porukka vähenee.
Mä kyllä haluan kuunsakaralle. :)))- brad_wurst
Nittaminax kirjoitti:
heissä elää et sinä fyysisesti, mutta hyvä jos osaat ottaa kuoleman noin kevyesti. :)))
Mähän puhuin muistoista ja elämän asenteesta jotka olen toivoakseni istuttanut muksuihini, eli en puhunut biologiasta tai dna:sta, elämä jatkuu siis siten, kukaan meistä ei tiedä miltä maailmanäyttää 50 vuoden päästä toivottavasti paremmalta kuin 50 vuotta sitten.
Mä haluan elää juuri nyt enkä suhtaudu kuolemaan mitenkään kevyesti, se vaan on jonain päivänä väistämätön päätös tälle taaperrukselle. brad_wurst kirjoitti:
Mähän puhuin muistoista ja elämän asenteesta jotka olen toivoakseni istuttanut muksuihini, eli en puhunut biologiasta tai dna:sta, elämä jatkuu siis siten, kukaan meistä ei tiedä miltä maailmanäyttää 50 vuoden päästä toivottavasti paremmalta kuin 50 vuotta sitten.
Mä haluan elää juuri nyt enkä suhtaudu kuolemaan mitenkään kevyesti, se vaan on jonain päivänä väistämätön päätös tälle taaperrukselle.jos tuolleen sitä elämän jatkuvuutta ajattelee, lapsissaan.
Jos se kuolema ei ole silleen läheltäkään liippasut, niin eihän sitä silleen pelkää tai ajattele, tässä iässä.
Mutta mitä jos sairastuisit johonkin sairauteen joka väistämättä tappaisi sinut vaikka muutaman kuukauden sisällä, niin miten silloin suhtautuisit.- HTZA
ja tuon kirjan muutkin sanat, on laadittu sitä silmälläpitäen että ihmisen mieleen muodostuisi moraali ja esiraamatullisen ajan raaka tappaminen ja kidutus saataisiin loppumaan, ihmisuhrit jne.
Tuo raaka aikakin on kuvattu raamatussa jumalansa hyväksymäksi toiminnoksi, koska silloin yritettiin luoda kansanryhmä joka johtaisi silloista maailmaa, ja taitaa jokunen uskonto, tänä päivänäkin, pyrkiä samaan.
Raaoilta ajoilta on jäänyt tähänkin päivään pieniä muistumia, miesten ja naisten sukupuolielinten silpominen, silmä silmästä, käsi varkaalta,naisten kivittäminen, raipan iskut, jne.
Ja onhan vielä uskontojakin joissa jumalansa antavat oikeuden tappaa kaikki, toisinajattelijat.
Jos minun pitäisi valita kirja, jonka mukaan ihmisen täytyisi ellää, niin olkoon se sitten raamattu.
Ja minulle ja maailmalle, moraali on hyvä "siunaus" ja päämäärä.
Kunhan siitä poistetaan yksi kehoitus: Lisääntykää ja täyttäkää maa.
H. - Adria
HTZA kirjoitti:
ja tuon kirjan muutkin sanat, on laadittu sitä silmälläpitäen että ihmisen mieleen muodostuisi moraali ja esiraamatullisen ajan raaka tappaminen ja kidutus saataisiin loppumaan, ihmisuhrit jne.
Tuo raaka aikakin on kuvattu raamatussa jumalansa hyväksymäksi toiminnoksi, koska silloin yritettiin luoda kansanryhmä joka johtaisi silloista maailmaa, ja taitaa jokunen uskonto, tänä päivänäkin, pyrkiä samaan.
Raaoilta ajoilta on jäänyt tähänkin päivään pieniä muistumia, miesten ja naisten sukupuolielinten silpominen, silmä silmästä, käsi varkaalta,naisten kivittäminen, raipan iskut, jne.
Ja onhan vielä uskontojakin joissa jumalansa antavat oikeuden tappaa kaikki, toisinajattelijat.
Jos minun pitäisi valita kirja, jonka mukaan ihmisen täytyisi ellää, niin olkoon se sitten raamattu.
Ja minulle ja maailmalle, moraali on hyvä "siunaus" ja päämäärä.
Kunhan siitä poistetaan yksi kehoitus: Lisääntykää ja täyttäkää maa.
H.-Jos minun pitäisi valita kirja, jonka mukaan ihmisen täytyisi ellää, niin olkoon se sitten raamattu.
Mun taas ei. Se kirja on (vaikka en ulkoa muista) täynnä ristiriitaisuuksia ja tähän maailman aikaan käsittämättömiä toteamuksia.
Ihmisiksi voi paljon paremmin elää avaamatta sen kirjan kansia. Koskahan se valistuksen aika kirkastuisi yhelle jos toisellekin. Olkoon kukin uskoissaan ja vetäkööt silmälaput silmilleen. Pirre* kirjoitti:
P.s. tuliko Sinulle yllättäen joku rytmihäiriö/ tai eteisvärinää, vai oliko sinulla jotain vikaa jo aiemmin sydämessäsi, - utelen vaan mielenkiinnosta..ei tarvia vastata ellet halua. :)todellakin eilen väsynyt. No en tietenkään kliinisesti ollut kuollut ja jos sydän pysähtyy ei siellä aivoissa happi kierrä. Kukaan ei ole noussut kliinisen kuoleman jälkeen hereille ja joka näin väittää on sen oltava kuolleistaherätetty. :)))
No oikeesti hukkuneetkin jotka pystytään pelastamaan heillä on jäänyt jonkin verran happea aivoihin, mutta kuinka vammautuneita sitten lienevätkään.
Tuolla alussa jo sanoinkin että pyörtyminen ja tajuttomuus tai sydämen pysähdyksillä on eri toiminnot. Jos olet pyörtynyt saatat nähdä "elämäsi virtaavan silmien edestä" mutta muutoin näet pelkkää mustaa.
Jotkuthan väittävät kuinka ovat esim. leikkauksissa leijuneet katon rajassa ja nähneet mitä lääkärit ovat tehneet. Minä sanon että siinä tapauksessa narkoosi on ollut liian kevyt. :))Adria kirjoitti:
-Jos minun pitäisi valita kirja, jonka mukaan ihmisen täytyisi ellää, niin olkoon se sitten raamattu.
Mun taas ei. Se kirja on (vaikka en ulkoa muista) täynnä ristiriitaisuuksia ja tähän maailman aikaan käsittämättömiä toteamuksia.
Ihmisiksi voi paljon paremmin elää avaamatta sen kirjan kansia. Koskahan se valistuksen aika kirkastuisi yhelle jos toisellekin. Olkoon kukin uskoissaan ja vetäkööt silmälaput silmilleen.kerrankin olen samaa mieltä kanssasi.
- Adria
Nittaminax kirjoitti:
kerrankin olen samaa mieltä kanssasi.
Miten niin kerrankin. Älä yritä, usein joudut olemaan vastoin tahtoasi, nyt vaan sattu jonkunlainen Highlite osuun pintaan ja vähän sen alle. Dee dee.
Adria kirjoitti:
Miten niin kerrankin. Älä yritä, usein joudut olemaan vastoin tahtoasi, nyt vaan sattu jonkunlainen Highlite osuun pintaan ja vähän sen alle. Dee dee.
että taisi olla jo toinen kerta. Vastoin tahtoani en joudu olemaan mitään.
- HTZA
Adria kirjoitti:
-Jos minun pitäisi valita kirja, jonka mukaan ihmisen täytyisi ellää, niin olkoon se sitten raamattu.
Ihmisiksi voi paljon paremmin elää avaamatta sen kirjan kansia. Koskahan se valistuksen aika kirkastuisi yhelle jos toisellekin. Olkoon kukin uskoissaan ja vetäkööt silmälaput silmilleen.että sen kirjan ajatuksilla ovat vanhempasi kasvaneet ja kasvattaneet.
Se, miksi voit lausua tuonlaisen ajatuksen, perustuu moraaliin ja ajatusmaailmaan missä olet kasvanut.
Sinä et pääse siitä eroon millään, jokainen kontaktisi elämään tapahtuu sillä inhimillisyydellä minkä olet muilta saanut.
Yksikään mies ei synny valmiina, naiset vain. Miehillä on syntyessään vain yksi ajatus valmiina ja se kohdistuu tissiin. Ja siitäkin naiset, aikuisena valittavat, vaikka ovat asiaan syyllisiä.
Tyttölapset eivät puristele tissiä imiessään.
:)
H. - Adria
HTZA kirjoitti:
että sen kirjan ajatuksilla ovat vanhempasi kasvaneet ja kasvattaneet.
Se, miksi voit lausua tuonlaisen ajatuksen, perustuu moraaliin ja ajatusmaailmaan missä olet kasvanut.
Sinä et pääse siitä eroon millään, jokainen kontaktisi elämään tapahtuu sillä inhimillisyydellä minkä olet muilta saanut.
Yksikään mies ei synny valmiina, naiset vain. Miehillä on syntyessään vain yksi ajatus valmiina ja se kohdistuu tissiin. Ja siitäkin naiset, aikuisena valittavat, vaikka ovat asiaan syyllisiä.
H.Sen kirjan parhaat toteamat on tiivistetty kymmeneen käskyyn, muu on tarpeetonta kehyskertomusta ja puppua. Tosin ei kymmenen käskyäkään mikään suuri oivallus ole. Ihmisiksi elävät sisäistävät ne mistään niitä lukemattakaan.
Moraali ja kuinka se koetaan on tasan riippumaton raamatusta. Sitäpaitsi raamatulla ja sitäkautta kirkon käytännön toimilla kautta historian on moraalin tulkinnoissa vähän niin ja näin maine. Joten älä mua yritä enempää valistaa. - HTZA
Adria kirjoitti:
Sen kirjan parhaat toteamat on tiivistetty kymmeneen käskyyn, muu on tarpeetonta kehyskertomusta ja puppua. Tosin ei kymmenen käskyäkään mikään suuri oivallus ole. Ihmisiksi elävät sisäistävät ne mistään niitä lukemattakaan.
Moraali ja kuinka se koetaan on tasan riippumaton raamatusta. Sitäpaitsi raamatulla ja sitäkautta kirkon käytännön toimilla kautta historian on moraalin tulkinnoissa vähän niin ja näin maine. Joten älä mua yritä enempää valistaa.enkä minä ole siitä hämmästynyt.
Yritä ajatella sitä aikaa milloin tuo seikkailukertomus ja "käskyt" on kirjoitettu.
Ihminen oli silloin toisenlainen, moraaliton julmuri, toisaalta, eipä paljon ole muuttunut mutta vähän kuitenkin. Se vähäkin on hyvästä, kiitos kirjalle.
Ja minä en ole uskovainen, analyyttinen älykkö vain.
Kirkosta on minulle turha puhua, se on maallinen ja vihkii homojakin, selkärangaton liike.
Annan sinulle kotitehtävän:
Illalla laitat tyynyn pään alle, sammutat valot ja annat ajatuksiesi kiteyttää termin: moraali, kaikilla niillä keinoilla mitä sinulla on.
Teet siitä sitten, kaikkia kiihottavan, aloituksen.
Otsikko: HTZA sai minut ajattelemaan
H. - Adria
HTZA kirjoitti:
enkä minä ole siitä hämmästynyt.
Yritä ajatella sitä aikaa milloin tuo seikkailukertomus ja "käskyt" on kirjoitettu.
Ihminen oli silloin toisenlainen, moraaliton julmuri, toisaalta, eipä paljon ole muuttunut mutta vähän kuitenkin. Se vähäkin on hyvästä, kiitos kirjalle.
Ja minä en ole uskovainen, analyyttinen älykkö vain.
Kirkosta on minulle turha puhua, se on maallinen ja vihkii homojakin, selkärangaton liike.
Annan sinulle kotitehtävän:
Illalla laitat tyynyn pään alle, sammutat valot ja annat ajatuksiesi kiteyttää termin: moraali, kaikilla niillä keinoilla mitä sinulla on.
Teet siitä sitten, kaikkia kiihottavan, aloituksen.
Otsikko: HTZA sai minut ajattelemaan
H.Ethän sä nyt ole analyyttinen älykkö kuin omasta mielestäsi. Missä kohtaa olet sen muka osoittanut, anna esimerkki. Pikkusen naurattaa sun omat kuvitelmat itsestäsi. Ja lopeta toi ohjeistaminen tyyliin yritä ajatella, varsinkin kun et itse hallitse ajattelun logiikkaa siten, että voisit siitä kaiken kattavasti omanasi puhua. Enköhän mä nyt ajatukseni hallitse ihan itte ja paremmin. Dee dee.
- GloriaJoy
Adria kirjoitti:
Sen kirjan parhaat toteamat on tiivistetty kymmeneen käskyyn, muu on tarpeetonta kehyskertomusta ja puppua. Tosin ei kymmenen käskyäkään mikään suuri oivallus ole. Ihmisiksi elävät sisäistävät ne mistään niitä lukemattakaan.
Moraali ja kuinka se koetaan on tasan riippumaton raamatusta. Sitäpaitsi raamatulla ja sitäkautta kirkon käytännön toimilla kautta historian on moraalin tulkinnoissa vähän niin ja näin maine. Joten älä mua yritä enempää valistaa.ne kymmenen käskyä annettu ihmisen mitaksi ja pysäyttäjäksi, kukaan ei pysty tahtonsa voimalla täyttämään ihmisyytensä mittaa, mitä tietoisemmin hän siihen pyrkii, sitä raadollisemmin hän epäonnistuu; sen kun ihminen tajuaa hän hyväksyy rajallisuutensa ja keskittyy ehkä elämiseen ja tätä kautta löytää ihmisyytensä joka on oikeastaan elämän tarkoitus
- HTZA
Adria kirjoitti:
Ethän sä nyt ole analyyttinen älykkö kuin omasta mielestäsi. Missä kohtaa olet sen muka osoittanut, anna esimerkki. Pikkusen naurattaa sun omat kuvitelmat itsestäsi. Ja lopeta toi ohjeistaminen tyyliin yritä ajatella, varsinkin kun et itse hallitse ajattelun logiikkaa siten, että voisit siitä kaiken kattavasti omanasi puhua. Enköhän mä nyt ajatukseni hallitse ihan itte ja paremmin. Dee dee.
kanssa on minun elettävä.
Harry Potterin kaltaisten "tuntelikkojen" kanssa en pärjää.
Ajattele nyt, yrittäisin tunnustaa rakkauttani, vaikkapa miis-sulle tai jollekin muulle kaunottarelle, sanoisin: "Minä rakastan sinua", niin kyllä naurua piisaisi.
Ainoa mahdollisuus olisi neuvoa tietokoneen käyttöä, kädestä pitäen ja sitä mukaa kun kone kohentuisi, lisäisin puristusta.
H. - Adria
GloriaJoy kirjoitti:
ne kymmenen käskyä annettu ihmisen mitaksi ja pysäyttäjäksi, kukaan ei pysty tahtonsa voimalla täyttämään ihmisyytensä mittaa, mitä tietoisemmin hän siihen pyrkii, sitä raadollisemmin hän epäonnistuu; sen kun ihminen tajuaa hän hyväksyy rajallisuutensa ja keskittyy ehkä elämiseen ja tätä kautta löytää ihmisyytensä joka on oikeastaan elämän tarkoitus
Joo joo, mutta miten niin annettu? Eikö paljon aikaisemmin ole jo oivallettu, ettei ole kiva mollia lähimmäistään tai jopa tappasta sitä. Ihmisyyden mitaa valitettavasti määritellään monissa yhteisöissä ja kulttuureissa omien tarkoitusperien mukaan. Voisin, kuten itsekin voisit, vetästä muutamia räikeimpiä esimerkkejä tähän.
Edelleen olen sitä mieltä, että arkirealismi kaikilla tasoilla on pohja katsoa ja rakentaa maailmaa ihmisille tästä paremmaksi. Utopiat kuuluu leffoihin ja viihdekirjallisuuteen.
Filosofisin sanakääntein voi minkä asian vain kiertoilmaista mieleisekseen, silti asia on niinkuin on. Toki samalla asialla on useita ulottuvuuksia, riippuen miltä kantilta niitä katsoo. Kukin katsoja on hyvinkin perustellusti oikeassa tarkastellessaan tilannetta taholtaan. - HTZA
HTZA kirjoitti:
Ajattele nyt, yrittäisin tunnustaa rakkauttani, vaikkapa miis-sulle tai jollekin muulle kaunottarelle, sanoisin: "Minä rakastan sinua", niin kyllä naurua piisaisi.
Ainoa mahdollisuus olisi neuvoa tietokoneen käyttöä, kädestä pitäen ja sitä mukaa kun kone kohentuisi, lisäisin puristusta.
H.vanha keino, Tangon pyörteissä sitä aikanaan käytettiin.
Hyviä sanoittajia kun oli.
H. - Adria
HTZA kirjoitti:
H.Hyvä. Osoitat jo terveempää arkirealismia ja huumoria, ehkä jopa itseironiaakin.
- HTZA
Adria kirjoitti:
Joo joo, mutta miten niin annettu? Eikö paljon aikaisemmin ole jo oivallettu, ettei ole kiva mollia lähimmäistään tai jopa tappasta sitä. Ihmisyyden mitaa valitettavasti määritellään monissa yhteisöissä ja kulttuureissa omien tarkoitusperien mukaan. Voisin, kuten itsekin voisit, vetästä muutamia räikeimpiä esimerkkejä tähän.
Edelleen olen sitä mieltä, että arkirealismi kaikilla tasoilla on pohja katsoa ja rakentaa maailmaa ihmisille tästä paremmaksi. Utopiat kuuluu leffoihin ja viihdekirjallisuuteen.
Filosofisin sanakääntein voi minkä asian vain kiertoilmaista mieleisekseen, silti asia on niinkuin on. Toki samalla asialla on useita ulottuvuuksia, riippuen miltä kantilta niitä katsoo. Kukin katsoja on hyvinkin perustellusti oikeassa tarkastellessaan tilannetta taholtaan.että luit ja sisäistit tämän kirjoitukseni:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9307533/45716982
H. - GloriaJoy
Adria kirjoitti:
Filosofisin sanakääntein voi minkä asian vain kiertoilmaista mieleisekseen, silti asia on niinkuin on. Toki samalla asialla on useita ulottuvuuksia, riippuen miltä kantilta niitä katsoo. Kukin katsoja on hyvinkin perustellusti oikeassa tarkastellessaan tilannetta taholtaan.nuo käskyt pohjustivat israelilaisia jeesuksen yulemiseen, täydellisen ihmisen elämän ihmisenä eläen, kuitenkin ilman syntiä ja silti siinä sallittiin esim kiivastumista jossa pöytiä kaatui ja herätettiin kuolleita ja parannettiin sairaita vain energiavirtojen välityksellä, kaiken kruunasi se, että kaiken pahan alku ja juuri jujujutettiin ja tämä synnitön elämä katkaistiin väkivalloin, jolloin saatiin aikaan veri-teeman sovitus, jos tämä synnitön elämä olisi saanut jatkua luonnolliseen kuolemaan ei sovituskaan olisi astunut voimaan: silti ihmisellä on edelleen voimassa vapaa tahtonsa miten valita, koska Tellusaika planeetta-aurinkosysteemin luonnonvallinnan mukaisesti on vain hetken ilmiö ja lakkaa ... jne jne ... ihminen on pohjimmiltaan elukka ja ihmisyyden korjaus henkitasolla on omien lainalaisuuksiensa vanki ja siksi kaikki tuo show on ollut, kukin uskoo tai on uskomatta, kaikki tuo vanhatestamentillinen haptus on toistoa ja kenties kertaustakin monissa muissakin eläneissä kulttuureissa, mutta tuo uusitestamentillinen käännös on ainoalaatuinen, matkijoita kenties on tullut vaan ei sen enempää .... se mitä papistot sun muut tilkkaajat ja ohjeistajat ja vallanhimoiset ovat sitten koonneet kasaan ihmisten rasitteiksi ei ole kyllä kaunista katseltavaa vaan todistusta siitä että vanha-aatami elää ikuisesti vanhan eevan kanssa meissä ... joku miettii että entä se aatamin ja judithin (vai kuka se eevan edeltäjä olikaan) jne
- GloriaJoy
GloriaJoy kirjoitti:
nuo käskyt pohjustivat israelilaisia jeesuksen yulemiseen, täydellisen ihmisen elämän ihmisenä eläen, kuitenkin ilman syntiä ja silti siinä sallittiin esim kiivastumista jossa pöytiä kaatui ja herätettiin kuolleita ja parannettiin sairaita vain energiavirtojen välityksellä, kaiken kruunasi se, että kaiken pahan alku ja juuri jujujutettiin ja tämä synnitön elämä katkaistiin väkivalloin, jolloin saatiin aikaan veri-teeman sovitus, jos tämä synnitön elämä olisi saanut jatkua luonnolliseen kuolemaan ei sovituskaan olisi astunut voimaan: silti ihmisellä on edelleen voimassa vapaa tahtonsa miten valita, koska Tellusaika planeetta-aurinkosysteemin luonnonvallinnan mukaisesti on vain hetken ilmiö ja lakkaa ... jne jne ... ihminen on pohjimmiltaan elukka ja ihmisyyden korjaus henkitasolla on omien lainalaisuuksiensa vanki ja siksi kaikki tuo show on ollut, kukin uskoo tai on uskomatta, kaikki tuo vanhatestamentillinen haptus on toistoa ja kenties kertaustakin monissa muissakin eläneissä kulttuureissa, mutta tuo uusitestamentillinen käännös on ainoalaatuinen, matkijoita kenties on tullut vaan ei sen enempää .... se mitä papistot sun muut tilkkaajat ja ohjeistajat ja vallanhimoiset ovat sitten koonneet kasaan ihmisten rasitteiksi ei ole kyllä kaunista katseltavaa vaan todistusta siitä että vanha-aatami elää ikuisesti vanhan eevan kanssa meissä ... joku miettii että entä se aatamin ja judithin (vai kuka se eevan edeltäjä olikaan) jne
eikä Judith, hötöaivoni ovat hatarat
- Adria
HTZA kirjoitti:
että luit ja sisäistit tämän kirjoitukseni:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9307533/45716982
H.Mikähän siinä oli se pointti jonka olin sisäistänyt. Ei ainakaan tekstin stilisointi.
Stilisoinnin osaan paljon paremmin kuin sinä, vaikka en siinä kovin hyvä minäkään. - HTZA
Adria kirjoitti:
Mikähän siinä oli se pointti jonka olin sisäistänyt. Ei ainakaan tekstin stilisointi.
Stilisoinnin osaan paljon paremmin kuin sinä, vaikka en siinä kovin hyvä minäkään.tappaminen ja ihmisyys.
H. - Adria
GloriaJoy kirjoitti:
nuo käskyt pohjustivat israelilaisia jeesuksen yulemiseen, täydellisen ihmisen elämän ihmisenä eläen, kuitenkin ilman syntiä ja silti siinä sallittiin esim kiivastumista jossa pöytiä kaatui ja herätettiin kuolleita ja parannettiin sairaita vain energiavirtojen välityksellä, kaiken kruunasi se, että kaiken pahan alku ja juuri jujujutettiin ja tämä synnitön elämä katkaistiin väkivalloin, jolloin saatiin aikaan veri-teeman sovitus, jos tämä synnitön elämä olisi saanut jatkua luonnolliseen kuolemaan ei sovituskaan olisi astunut voimaan: silti ihmisellä on edelleen voimassa vapaa tahtonsa miten valita, koska Tellusaika planeetta-aurinkosysteemin luonnonvallinnan mukaisesti on vain hetken ilmiö ja lakkaa ... jne jne ... ihminen on pohjimmiltaan elukka ja ihmisyyden korjaus henkitasolla on omien lainalaisuuksiensa vanki ja siksi kaikki tuo show on ollut, kukin uskoo tai on uskomatta, kaikki tuo vanhatestamentillinen haptus on toistoa ja kenties kertaustakin monissa muissakin eläneissä kulttuureissa, mutta tuo uusitestamentillinen käännös on ainoalaatuinen, matkijoita kenties on tullut vaan ei sen enempää .... se mitä papistot sun muut tilkkaajat ja ohjeistajat ja vallanhimoiset ovat sitten koonneet kasaan ihmisten rasitteiksi ei ole kyllä kaunista katseltavaa vaan todistusta siitä että vanha-aatami elää ikuisesti vanhan eevan kanssa meissä ... joku miettii että entä se aatamin ja judithin (vai kuka se eevan edeltäjä olikaan) jne
Anteeksi, mutta mitä halusit sanoa?
- GloriaJoy
Adria kirjoitti:
Anteeksi, mutta mitä halusit sanoa?
että noiden juonteiden varassa on oma Jumal-katselmus ja vaikka monia muitakin on olemassa (uskontoja) niin tulkinta jollain tapaa on riippuvaista noista kahdesta samojen kansien sisään mahtuvasta teoskokoelmasta ja länsimainen ajattelutapa oli se minkälaisesta ideologiasta tahansa peräisin, on jollain tavoin kosketuksissa po teoksiin, vaikka ei puoltavana niin vastustavana voimana, ihmisen vapaus ja riippumattomuus olla aidosti jotain vain ihan itteään on aika mahdotonta ilman kulttuurin mukanaan tuomia kotkotuksia. Ihmistä pitäisi raaputtaa aika syvälle, ennen kuin kaikki ulkoapäin tuotu saataisiin pois, mutta sitten ei ehkä olisi enää sanoja, käsitteitä eikä mielipiteitääkään: oikeastaan ihminen olisi orpo ja silloin ei hyvän ja pahan ym. vast. dikotomioilla olisi mitään merkitystä
- HTZA
GloriaJoy kirjoitti:
että noiden juonteiden varassa on oma Jumal-katselmus ja vaikka monia muitakin on olemassa (uskontoja) niin tulkinta jollain tapaa on riippuvaista noista kahdesta samojen kansien sisään mahtuvasta teoskokoelmasta ja länsimainen ajattelutapa oli se minkälaisesta ideologiasta tahansa peräisin, on jollain tavoin kosketuksissa po teoksiin, vaikka ei puoltavana niin vastustavana voimana, ihmisen vapaus ja riippumattomuus olla aidosti jotain vain ihan itteään on aika mahdotonta ilman kulttuurin mukanaan tuomia kotkotuksia. Ihmistä pitäisi raaputtaa aika syvälle, ennen kuin kaikki ulkoapäin tuotu saataisiin pois, mutta sitten ei ehkä olisi enää sanoja, käsitteitä eikä mielipiteitääkään: oikeastaan ihminen olisi orpo ja silloin ei hyvän ja pahan ym. vast. dikotomioilla olisi mitään merkitystä
Sivistyksen ja moraalin pois, on ihminen taas, vain, viisas eläin.
H. - GloriaJoy
HTZA kirjoitti:
H.hyvänä olemisen paineita
HTZA kirjoitti:
H.sanoisi noinkaan että ihminen olisi viisas eläin, kun ei nyttenkään ole, vaikka kuinka rapsuttaisi.
- HTZA
Nittaminax kirjoitti:
sanoisi noinkaan että ihminen olisi viisas eläin, kun ei nyttenkään ole, vaikka kuinka rapsuttaisi.
vähän syvällisempää.
Anteeksi.
Mutta hyvä että kommentoit.
H. - Adria
GloriaJoy kirjoitti:
Ihmisillä on kautta ihmisyyden historian ollut tarve selittää itselleen käsittämättömiä asioita käsitettävästi, siinä onnistumatta. Käsittämättömien asioiden itseoikeutettuja selittäjiä olivat, ja yhä ovat papit, piispat ja muutkin jumaliaan lähinpinä itseään pitävät tahot.
Toki valistuneemmat ihmiset ovat hämmennyksissään kun eivät osaa mieltää ikivanhoja oppeja omaan arkielämäänsä. Eiköhän olisi taas aika jonkun laskeutua keskuuteemme valistamaan meitä tämän päivän kuvioihin. Valistamista riittää, opetuslapsia näyttää kyllä olevan joka mutkassa, kiitos ei heitä enempää. - GloriaJoy
Nittaminax kirjoitti:
sanoisi noinkaan että ihminen olisi viisas eläin, kun ei nyttenkään ole, vaikka kuinka rapsuttaisi.
jäi heti kiinni siitä, ettei näitä asioita ole tullut ajatelleeksi kuin joskus nuorempana ja silloinkaan ei perusteellisesti ja kiteytyksiin ois vaikka mimmonen taival karsintoineen, miu tykkäis olla vaan suloinen pieni siamilainen ilman viisaan tai tyhmän leimaan
- HTZA
GloriaJoy kirjoitti:
jäi heti kiinni siitä, ettei näitä asioita ole tullut ajatelleeksi kuin joskus nuorempana ja silloinkaan ei perusteellisesti ja kiteytyksiin ois vaikka mimmonen taival karsintoineen, miu tykkäis olla vaan suloinen pieni siamilainen ilman viisaan tai tyhmän leimaan
ei turhaan murehdi, maailma on täynnä naisia joihin voit samaistua.
Palstallakin on, hurjan monta.
H. - GloriaJoy
Adria kirjoitti:
Ihmisillä on kautta ihmisyyden historian ollut tarve selittää itselleen käsittämättömiä asioita käsitettävästi, siinä onnistumatta. Käsittämättömien asioiden itseoikeutettuja selittäjiä olivat, ja yhä ovat papit, piispat ja muutkin jumaliaan lähinpinä itseään pitävät tahot.
Toki valistuneemmat ihmiset ovat hämmennyksissään kun eivät osaa mieltää ikivanhoja oppeja omaan arkielämäänsä. Eiköhän olisi taas aika jonkun laskeutua keskuuteemme valistamaan meitä tämän päivän kuvioihin. Valistamista riittää, opetuslapsia näyttää kyllä olevan joka mutkassa, kiitos ei heitä enempää.ja metapuolella on sitten omat velhot, noidat, shamaanit ja nykyajan reikiläiset ja uuspakanat ja auvoisuus on heistäkin kaukana heti kun joku kyseenalaistaa ---- Mayojen kalenterihan loppuu, jahka sen virhemarginaali ja oikea päiväys vahvistuu ja uusi tulkinnallinen selitys: ehkäpä ihminen viisaantuu sit pysyvästi kun jossain jotkut sanoo että ihmisen värähtelytaajuus nousee korkeammalle tasolle ja jos oikein soinnikkaasti värähdellään niin ihminen ei enää osaa sotia vaan hmyilee kaikelle ja ja ajtuksista syntyy kuin automaatista kaikenlaisia ihania fyysisiä kapineita :-D --- öh, näitäkin olen jostain lukenut silmät pyörylöillä
- HTZA
GloriaJoy kirjoitti:
hyvänä olemisen paineita
tai jotain sellaista, osasi kyllä ottaa ilon irti elämästä.
Puolikas Mammuttia ja muijan raahaamat puut.
Siinä kyllä oli nautinto maksimissaan.
Kuumana käyvää lihaa, joka puolella, ja kaikki, yltäpäältä rasvaisena.
H. - Adria
GloriaJoy kirjoitti:
ja metapuolella on sitten omat velhot, noidat, shamaanit ja nykyajan reikiläiset ja uuspakanat ja auvoisuus on heistäkin kaukana heti kun joku kyseenalaistaa ---- Mayojen kalenterihan loppuu, jahka sen virhemarginaali ja oikea päiväys vahvistuu ja uusi tulkinnallinen selitys: ehkäpä ihminen viisaantuu sit pysyvästi kun jossain jotkut sanoo että ihmisen värähtelytaajuus nousee korkeammalle tasolle ja jos oikein soinnikkaasti värähdellään niin ihminen ei enää osaa sotia vaan hmyilee kaikelle ja ja ajtuksista syntyy kuin automaatista kaikenlaisia ihania fyysisiä kapineita :-D --- öh, näitäkin olen jostain lukenut silmät pyörylöillä
Näitähän kannattaa lukea, näitä ihmisen värähtelytaajuuksia. Kuinkahan fiksu musta tuliskaan jos oikein niihin huolella paneutuisin.
Enivei. Eläköön se suuri ero! - GloriaJoy
HTZA kirjoitti:
tai jotain sellaista, osasi kyllä ottaa ilon irti elämästä.
Puolikas Mammuttia ja muijan raahaamat puut.
Siinä kyllä oli nautinto maksimissaan.
Kuumana käyvää lihaa, joka puolella, ja kaikki, yltäpäältä rasvaisena.
H.sankari kuitenkin lojui jossain taju kankaalla, kun metsästykseen osallistumaton kateellisena puotti kiven päähänsä oksalla istuissaan ja sai siinä afrenaliininsa kuohutettua
- GloriaJoy
HTZA kirjoitti:
ei turhaan murehdi, maailma on täynnä naisia joihin voit samaistua.
Palstallakin on, hurjan monta.
H.miu on miu ja miu pysyy miuna ja löytää lisää miun ominaispiirteitä, muut ovat muita ja hyviä sellaisenaan ja omine elämysmaailmoineen joiden loimotuksia miukin voi ihailla, kentiesn joskus siullakin välähtää
- HTZA
Adria kirjoitti:
Toki valistuneemmat ihmiset ovat hämmennyksissään kun eivät osaa mieltää ikivanhoja oppeja omaan arkielämäänsä. Eiköhän olisi taas aika jonkun laskeutua keskuuteemme valistamaan meitä tämän päivän kuvioihin. Valistamista riittää, opetuslapsia näyttää kyllä olevan joka mutkassa, kiitos ei heitä enempää.laskeutunut.
Lukiessani uutta viestiäsai huomaan että olet ymmätänyt pyhien kirjojen merkityksen.
Käytät sujuvasti termiä: Ihmisyys.
Olet myös huomannut ukkopahaset, jotka sanomaa levittivät/levittävät.
Valistuneisuus, on myöskin hyvä asia osata.
Ja mikä fiksuinta, osaat mollata niitä ihmisiä jotka ovat ihmiskunnan, ihmisenä, kehittäneet, nuo pahaiset papit.
Niitäkään et osaisi mollata ilman uskoa johonkin.
Pidä nyt mielessäsi että naurunalaiseksi joutuu helposti, kun puhuu vakavia, pehmoisesti, tunteella, ei analyyttisesti.
H. - GloriaJoy
Adria kirjoitti:
Näitähän kannattaa lukea, näitä ihmisen värähtelytaajuuksia. Kuinkahan fiksu musta tuliskaan jos oikein niihin huolella paneutuisin.
Enivei. Eläköön se suuri ero!mikä on mahdollistanut ihmisen lisääntymisen :-) hienosäännöt, vaikka joku filosofi (ainakin) ja Steiner kait puhuvat et ihminen on joskus ollut kaksineuvoinen ennen jakautumistaan mieheksi ja naiseksi ja siinäkin teoriassa oli lopputuloksena joskus väärä keho jommlla kummalla sieluun nähen ja se aiheuttaa eelleenkin vaivaa siinä et kukin eritynyt puolikas jossakin jälleensyntymisensä kieerossa löytäisi oikean puolikkaansa kun noissa elämäien kertausharjoituksissa voi syntyä kummaksi vain haöajaa ja voi olla että oikeat puoliskot ovatkin kohdatessaan saman puoliskon fyysisiä edustajia ja sielutasolla myös .. kauhean monimutkaista :-(
- Adria
HTZA kirjoitti:
laskeutunut.
Lukiessani uutta viestiäsai huomaan että olet ymmätänyt pyhien kirjojen merkityksen.
Käytät sujuvasti termiä: Ihmisyys.
Olet myös huomannut ukkopahaset, jotka sanomaa levittivät/levittävät.
Valistuneisuus, on myöskin hyvä asia osata.
Ja mikä fiksuinta, osaat mollata niitä ihmisiä jotka ovat ihmiskunnan, ihmisenä, kehittäneet, nuo pahaiset papit.
Niitäkään et osaisi mollata ilman uskoa johonkin.
Pidä nyt mielessäsi että naurunalaiseksi joutuu helposti, kun puhuu vakavia, pehmoisesti, tunteella, ei analyyttisesti.
H.Asiaahan osin yrität vääntää, vaikka vähän väkinäiseen tyyliin. Mitä mieltä muuten itse olet. Kumpi meistä on palstalla naurunalaisempi noin yleensä, siis palstalaisten mielestä.
- GloriaJoy
GloriaJoy kirjoitti:
mikä on mahdollistanut ihmisen lisääntymisen :-) hienosäännöt, vaikka joku filosofi (ainakin) ja Steiner kait puhuvat et ihminen on joskus ollut kaksineuvoinen ennen jakautumistaan mieheksi ja naiseksi ja siinäkin teoriassa oli lopputuloksena joskus väärä keho jommlla kummalla sieluun nähen ja se aiheuttaa eelleenkin vaivaa siinä et kukin eritynyt puolikas jossakin jälleensyntymisensä kieerossa löytäisi oikean puolikkaansa kun noissa elämäien kertausharjoituksissa voi syntyä kummaksi vain haöajaa ja voi olla että oikeat puoliskot ovatkin kohdatessaan saman puoliskon fyysisiä edustajia ja sielutasolla myös .. kauhean monimutkaista :-(
alkoi olla niin monta kirjoitus hairahdusta näppäimissä ett miu laittaa pisteen .
- Ikuinen äänestäjä
Adria kirjoitti:
Asiaahan osin yrität vääntää, vaikka vähän väkinäiseen tyyliin. Mitä mieltä muuten itse olet. Kumpi meistä on palstalla naurunalaisempi noin yleensä, siis palstalaisten mielestä.
voittaa helmat hulmuten.
- Adria
GloriaJoy kirjoitti:
mikä on mahdollistanut ihmisen lisääntymisen :-) hienosäännöt, vaikka joku filosofi (ainakin) ja Steiner kait puhuvat et ihminen on joskus ollut kaksineuvoinen ennen jakautumistaan mieheksi ja naiseksi ja siinäkin teoriassa oli lopputuloksena joskus väärä keho jommlla kummalla sieluun nähen ja se aiheuttaa eelleenkin vaivaa siinä et kukin eritynyt puolikas jossakin jälleensyntymisensä kieerossa löytäisi oikean puolikkaansa kun noissa elämäien kertausharjoituksissa voi syntyä kummaksi vain haöajaa ja voi olla että oikeat puoliskot ovatkin kohdatessaan saman puoliskon fyysisiä edustajia ja sielutasolla myös .. kauhean monimutkaista :-(
Luonto on hoitanut hommansa meistä riippumatta ja tulee hoitamaan. Teemme mitä teemme sen luonto mahdollistaa. Mitään luonnotonta emme voi tehdä.
Suurin kaikista kysymyksistä on mun mielestä. Miksi! Ikuinen äänestäjä kirjoitti:
voittaa helmat hulmuten.
että molemmat jatkamalla jatkuvaa kädenvääntöä.
- HTZA
Adria kirjoitti:
Asiaahan osin yrität vääntää, vaikka vähän väkinäiseen tyyliin. Mitä mieltä muuten itse olet. Kumpi meistä on palstalla naurunalaisempi noin yleensä, siis palstalaisten mielestä.
tässä ylivoimainen, kuten aina.
Siis naurussa.
Mutta kerrohan, miksi kuvaat kirjoittamistani vääntämiseksi?
Onko se jonkinlaista venkurointia?
Ja jos on, niin miten sen venkuroinnin ymmärrät?
H. - HTZA
Ikuinen äänestäjä kirjoitti:
voittaa helmat hulmuten.
vaan saada Adria ymmärtämään se.
Vakava keskustelu ei luonnu heittelemällä huulia.
H. - HTZA
Nittaminax kirjoitti:
että molemmat jatkamalla jatkuvaa kädenvääntöä.
heittelemällä turhanpäiväisenromanttisisentasapuolisia vihjaluja, eivät asiat edisty.
Kantaa pitää ottaa.
Muuten ei keskustelu edisty, lässähtää vain.
H. HTZA kirjoitti:
heittelemällä turhanpäiväisenromanttisisentasapuolisia vihjaluja, eivät asiat edisty.
Kantaa pitää ottaa.
Muuten ei keskustelu edisty, lässähtää vain.
H.koska teidän asiat eivät koske koko aloitusta.
- Adria
HTZA kirjoitti:
tässä ylivoimainen, kuten aina.
Siis naurussa.
Mutta kerrohan, miksi kuvaat kirjoittamistani vääntämiseksi?
Onko se jonkinlaista venkurointia?
Ja jos on, niin miten sen venkuroinnin ymmärrät?
H.Tässä se sun ikuinen huomionhaluisuus taas kiteytyi. Olenkohan minä koskaan itse kysynyt analisaatiota itsestäni.
Oot nyt vaan palstalla se hauska hatsa, eiks niin. - GloriaJoy
Adria kirjoitti:
Luonto on hoitanut hommansa meistä riippumatta ja tulee hoitamaan. Teemme mitä teemme sen luonto mahdollistaa. Mitään luonnotonta emme voi tehdä.
Suurin kaikista kysymyksistä on mun mielestä. Miksi!suurin toiveeni on et kaikki oliskin vaan pelkkää bluffia ja myökii oltais vain jonkun virtuaalia ilman lopullista muistijälkeä
- HTZA
Nittaminax kirjoitti:
koska teidän asiat eivät koske koko aloitusta.
antaneet ihmiselle kyvyn kyseenalaistaa, ja kyvyn kirjoittaa.
Ja niinpä, ihminen sitten kirjoittaa kyseenalaistavan aloituksen, asiasta joka on laaja, ylittää jopa useimpien käsityskyvynkin, aloittajankin.
Ja silloin voi käydä niin, että taakka tulee raskaaksi kantaa, voimaa kun ei ole.
Ja silloin riittää voimaa vain kevyeen mollaamiseen.
Älä sure, näitä tulee jatkossakin. Monet aloittajat luulevat heittävänsä kevyen kenttäaloituksen, ja toteavat uponneensa suohon.
H. - HTZA
Adria kirjoitti:
Tässä se sun ikuinen huomionhaluisuus taas kiteytyi. Olenkohan minä koskaan itse kysynyt analisaatiota itsestäni.
Oot nyt vaan palstalla se hauska hatsa, eiks niin.hakea huomiota, jostain syystä.
Poistumaan en pysty, yleisön vaatimukset ovat kovat.
Analiasaatio on minulle vähän vierasta, mutta aika yleistä.
Kuten vesi Hanhen selästä, se valuu ja saa minut kaakattamaan.
Hyvä niinkin.
Pääasia että analisoivat.
H. - Adria
GloriaJoy kirjoitti:
suurin toiveeni on et kaikki oliskin vaan pelkkää bluffia ja myökii oltais vain jonkun virtuaalia ilman lopullista muistijälkeä
Mun suurin toiveeni taas olisi paremmin ymmärtää kaikkeutta jonka osana olemme. Kahlaan tiedon portailla minkä kerkiän ja imen kaikkia alaan liittyvää uutta tietoa. Suunnattomat mittasuhteet ja niiden yksiköt ovat vaikeita hahmottaa. Raamattuun uskoen kaikki olisi paljon yksinkertaisempaa.
- Adria
HTZA kirjoitti:
hakea huomiota, jostain syystä.
Poistumaan en pysty, yleisön vaatimukset ovat kovat.
Analiasaatio on minulle vähän vierasta, mutta aika yleistä.
Kuten vesi Hanhen selästä, se valuu ja saa minut kaakattamaan.
Hyvä niinkin.
Pääasia että analisoivat.
H.Aivan. Tiesin, että olet tuota mieltä. Et halunnutkaan vastata siihen, mikä meni ikioman persoonasi ulkopuolelle, en sitä tosin oikeesti edes odottanut. Mutta hei, nyt et saa enempää huomiota minulta. Ymmärrä olla tästäkin kiitollinen.
- HTZA
Adria kirjoitti:
Aivan. Tiesin, että olet tuota mieltä. Et halunnutkaan vastata siihen, mikä meni ikioman persoonasi ulkopuolelle, en sitä tosin oikeesti edes odottanut. Mutta hei, nyt et saa enempää huomiota minulta. Ymmärrä olla tästäkin kiitollinen.
hauska sellainen, olet ja pysyt. Niin kuin hande jotain.
Galleriasi luukkuun saatta kolahtaa ystävyyspyyntökin, vaan vielä joudut ponnistelemaan.
H. - Adria
HTZA kirjoitti:
hauska sellainen, olet ja pysyt. Niin kuin hande jotain.
Galleriasi luukkuun saatta kolahtaa ystävyyspyyntökin, vaan vielä joudut ponnistelemaan.
H.En tiijä kenelle vastasit koska poistojen myötä puun rakenne hajosi. Enivei. Pettymys ei suinkaan ole sinulle suuri kun tiedät, että olen aikoja sitten laittanut sun nimimerkille eston galleriaani, koska kävit siellä melkein päivittäin kurkkimassa kuka mulla on käynyt.
- HTZA
Adria kirjoitti:
En tiijä kenelle vastasit koska poistojen myötä puun rakenne hajosi. Enivei. Pettymys ei suinkaan ole sinulle suuri kun tiedät, että olen aikoja sitten laittanut sun nimimerkille eston galleriaani, koska kävit siellä melkein päivittäin kurkkimassa kuka mulla on käynyt.
asentaessani uuden 64 bit windowsin katosi kaikki se tieto, missä olen käynyt. Ja win-rekisterin putasusohjelma kadottaa myöskin tuon tiedon.
MInua kiinnostaa vain anjaniinan kaverit, nekin
Sinä saat olla rauhassa, usko pois.
H. - Adria
HTZA kirjoitti:
asentaessani uuden 64 bit windowsin katosi kaikki se tieto, missä olen käynyt. Ja win-rekisterin putasusohjelma kadottaa myöskin tuon tiedon.
MInua kiinnostaa vain anjaniinan kaverit, nekin
Sinä saat olla rauhassa, usko pois.
H.Ei tasan menny mulla pielleen. Ei kuulu mulle sun sekoilut koneiden kanssa. Tosi vaan on, että kyyskit ja kärkyit mun gallerialla liian tiheesti. Äläkä selitä.
- GloriaJoy
Adria kirjoitti:
Mun suurin toiveeni taas olisi paremmin ymmärtää kaikkeutta jonka osana olemme. Kahlaan tiedon portailla minkä kerkiän ja imen kaikkia alaan liittyvää uutta tietoa. Suunnattomat mittasuhteet ja niiden yksiköt ovat vaikeita hahmottaa. Raamattuun uskoen kaikki olisi paljon yksinkertaisempaa.
on osanneet muuttaa aamatun viestitkin numerologisiksi koodeiksi ja kaavoiksi jotka voi muuttaa musiikoksi, kosmiseksi ja siten että värieilyjensä värisinfoniakin on tosi taivaallinen, tälläistäkin joskus luin jostakin vaan siitä on aikaa
- Adria
GloriaJoy kirjoitti:
on osanneet muuttaa aamatun viestitkin numerologisiksi koodeiksi ja kaavoiksi jotka voi muuttaa musiikoksi, kosmiseksi ja siten että värieilyjensä värisinfoniakin on tosi taivaallinen, tälläistäkin joskus luin jostakin vaan siitä on aikaa
Kippis! Otetaan niille koodeille koko värispektrin leveydeltä.
- OMENAKORI
brad_wurst kirjoitti:
Mä haluan elää juuri nyt enkä suhtaudu kuolemaan mitenkään kevyesti, se vaan on jonain päivänä väistämätön päätös tälle taaperrukselle.Kiva asia kun et suhtaudu kuolemaan kevyesti. Kuolema on vakava asia.Usein ajatellaan että siihen mihin puu kaatuu niin siihen se maatuu. Aivan totta se on että tämä kehomme maatuu maaksi jälleen mutta Jumala haluaa takaisin sielun joka on meissä. Sielu on kuolematon. Jotta sielu pääsee sille " paremmalle puolelle " on ihmisen synnyttävä Jumalan lapseksi ennen tätä ruumiilista kuolemaa. Olemme syntyneet omille vanhemmillemme, mutta se ei riitä kun vielä on synnyttävä Jumalalle. Tämä tapahtuu siten että ihminen syntyy uudelleen Jumalan sanasta ja hengestä. Tekee parannuksen ja saa anteeksi Jeesukselta synnit.
- A.
HTZA kirjoitti:
että sen kirjan ajatuksilla ovat vanhempasi kasvaneet ja kasvattaneet.
H.opettaneet aikoinaan tuhansia vuosia sitten ihmisiä purkautuessaan ja hävittäessään allensa kaiken. Sivilisaatiot ja kansakunnat ovat joutuneet rakentumaan uudestaan;)) Puristetettuaan sitä tissiä tai ei;)) Ei ollennaista kuitenkaan samalla ihmisen moraalinen kehitys on astunut ehkä hiukan eteenpäin. On pakko taistella jäädäkseen henkiin. On ollut pakko pitää omasta kehittyvästä uudesta sivilisaatiosaan ja populaatiostaan huolta..... Ehkä on niin että, ennenvanhaan ne ihmiset jotka palvoivat näitä tulivuoria...jumalkuvinaan tämän johdosta..Olivat niin lähellä kaiken (tuhon) ehkä kokeena ja jotenkin siitä selviinä...että, vastaus löytyykin lähempää kuin itse uskalla ajatella saati pelätä.
Nythän jälleen maailmassa tulivuoret jotka ovat olleet sammuksissa vuosituhansia. (niitäkun tutkitaan ja seurataan) säännöllisesti maailmalla. Sata vuotta sinne tai tänne arvioidessa niiden purkautumista kuitenkin pieni aika...on pelko siitä että, nämä tietyt tulivuoret ikään kun jotka tuhansia vuosia sitten purkautuivat kylvien sitä tuhoa ympäristöön laajoille alueille aktivoisit uudestaan. Tavallaan tämän seurauksena sitten maapallo ja sen ilmasto koska osa maapalloa tuhoutuisi kokonaan ja täten myös ilmastomuutos olisi pysyvä muuallakin eli...myös muuttuisi. Suurin osa ihmisiä joutuisi (siis menehtyisi) tämän johdosta... Varsinkin jos, nämä ns. isot tulivuoret purkautusit syystä että, tämä massa siellä kasvaisi liian suureksi...
Maapallossamme on vastaus...Olemme vain liian pieniä käsitteeksemme sen että, olemme yksi pienen pieni osatekijä maailmankaikkeudessa. Kuvittelemme vaikutusmahdollisuuksemme suuremmaksi kuin se todellisuussa on..
Itse uskon että, jokaisella meillä on täällä on eräänlainen opinjakso jo tässä elämässä. Emme ole täällä turhan panttina. Vaan oppimassa. Mitäkö? Kyllä se selviää sitten aikanaan. Fyysinen minä ja olemus...on vain kuten Teo hyvin totesi biomassaa;)) mutta henkinen minä....on energiaa joka siirtyy ihmisen kuolessa...Eli henkisyys meissä jää eloon...energiana... Miten väittää tämä todeksi...En pyri siihen...mutta ainoastaan näin uskon....miksikö en osaa sanoa..;)) Lienee ei suurtakaan merkitystä;))
j.k. tulee tässä kirjoitettua kaiken näköistä....Polvisärky sen verran kova joten eipä juuri saa nukutuksi...juurikaan.. - A.
HTZA kirjoitti:
vaan saada Adria ymmärtämään se.
Vakava keskustelu ei luonnu heittelemällä huulia.
H.minulle ainakin se kuva kun tätä ketju tuli luettua että, Adria hyvinkin yksimielinen G.J. kanssa tässä värähtely-asiassa;))) Oli oikein mukava seurata sivusta....siis vastaushan ei tullut;))) Ei kait sitä vakavissaan kukaan tosissaan odota...Siis täydellistä ja valaisevaa vastausta aloittajan tekemään...ööh...snadiin kysymykseen?))) Olisikin sensaatio ja jymy-uutinen jos, joku pystyisi vastamaan....
- ----
A. kirjoitti:
opettaneet aikoinaan tuhansia vuosia sitten ihmisiä purkautuessaan ja hävittäessään allensa kaiken. Sivilisaatiot ja kansakunnat ovat joutuneet rakentumaan uudestaan;)) Puristetettuaan sitä tissiä tai ei;)) Ei ollennaista kuitenkaan samalla ihmisen moraalinen kehitys on astunut ehkä hiukan eteenpäin. On pakko taistella jäädäkseen henkiin. On ollut pakko pitää omasta kehittyvästä uudesta sivilisaatiosaan ja populaatiostaan huolta..... Ehkä on niin että, ennenvanhaan ne ihmiset jotka palvoivat näitä tulivuoria...jumalkuvinaan tämän johdosta..Olivat niin lähellä kaiken (tuhon) ehkä kokeena ja jotenkin siitä selviinä...että, vastaus löytyykin lähempää kuin itse uskalla ajatella saati pelätä.
Nythän jälleen maailmassa tulivuoret jotka ovat olleet sammuksissa vuosituhansia. (niitäkun tutkitaan ja seurataan) säännöllisesti maailmalla. Sata vuotta sinne tai tänne arvioidessa niiden purkautumista kuitenkin pieni aika...on pelko siitä että, nämä tietyt tulivuoret ikään kun jotka tuhansia vuosia sitten purkautuivat kylvien sitä tuhoa ympäristöön laajoille alueille aktivoisit uudestaan. Tavallaan tämän seurauksena sitten maapallo ja sen ilmasto koska osa maapalloa tuhoutuisi kokonaan ja täten myös ilmastomuutos olisi pysyvä muuallakin eli...myös muuttuisi. Suurin osa ihmisiä joutuisi (siis menehtyisi) tämän johdosta... Varsinkin jos, nämä ns. isot tulivuoret purkautusit syystä että, tämä massa siellä kasvaisi liian suureksi...
Maapallossamme on vastaus...Olemme vain liian pieniä käsitteeksemme sen että, olemme yksi pienen pieni osatekijä maailmankaikkeudessa. Kuvittelemme vaikutusmahdollisuuksemme suuremmaksi kuin se todellisuussa on..
Itse uskon että, jokaisella meillä on täällä on eräänlainen opinjakso jo tässä elämässä. Emme ole täällä turhan panttina. Vaan oppimassa. Mitäkö? Kyllä se selviää sitten aikanaan. Fyysinen minä ja olemus...on vain kuten Teo hyvin totesi biomassaa;)) mutta henkinen minä....on energiaa joka siirtyy ihmisen kuolessa...Eli henkisyys meissä jää eloon...energiana... Miten väittää tämä todeksi...En pyri siihen...mutta ainoastaan näin uskon....miksikö en osaa sanoa..;)) Lienee ei suurtakaan merkitystä;))
j.k. tulee tässä kirjoitettua kaiken näköistä....Polvisärky sen verran kova joten eipä juuri saa nukutuksi...juurikaan..mitä skeidaa sunkin suustas pääsee.
Kuinka sun silikonit jaksaa. - katkite
brad_wurst kirjoitti:
katoppa Vigtor klimenkon ruumiistaerkanemiskertomusta netistä.
- myös enneunet
että kyllä on. Perusteena omakohtaiset yliluonnolliset laajat kokemukset.
- lillukanvarsi
mä delaan, en todellakaan halua, että mua ns. elvytetään...Kuollut ja se siitä...Tuhkataan ja heitetään jonnekin, mereen tai kompostiin, ehkä mieluummin mereen kuitenkin, heh.
ei sentään saa ketään kompostiin haudata. :)) Taisin sinulle jo tuolla aikaisemmin vastata. :)
- hip-hip
Jos sydämmesi poukkoilee niin luulisen etse seuraava päivä olisi tärkeämpi..se sykytys aamulla.
Hauskaa, elämää kuoleman jälkeen..oiskohan ollu elämää ennen elämää :)
Ihminen joka ei kestä todellisuutta, se pakoilee mailmoihin ihmeellisiin.
Kiitos korpi ja "ylläpito" ku ufot ei vieneet tätä aloitusta.- hip-hip
Nittaminax kirjoitti:
eivät vie tätäkään vastausta. On se sen verran örvelletty.
niinkö? On se sen verran örvelletty.
Vuosien takaa olit täällä Suomi jujussa parhaintasi aikaa ja liveä katselit ikkunnasta..emme me tienneet sinun sydämmestä..koska se oli täällä ja täysillä olikin.
joka hajoaa samalla tavalla luontoon kuin kaikki muukin biomassa.
- itse uskon
Että Kun Jeesus tulee niin uskossa kuolleen biomassa nousee ensin haudasta ja ne jotka ovat uskossa,temmataan yhdessä taivaan ihanuuteen. Oletko valmis ! Elämme viimeisiä hetkiä. Seuraa
mitä maailmassa tapahtuu.
- papajoe
kuulen esim. tämän:
http://www.youtube.com/watch?v=G1YSUmQvxaI&feature=relatedHenkissä! kirjoitti:
tämäkin pitää hengissä: http://www.youtube.com/watch?v=d2sMuVPMkkk&feature=related
kiitos molemmille. Ihan kuunneltavaa musiikkia ja kevennystä. :)
- ;)
Nittaminax kirjoitti:
kiitos molemmille. Ihan kuunneltavaa musiikkia ja kevennystä. :)
Kevennystä me tarvitaan.
Jotta selvitään lastemme tulevaisuudesta. :)
- Marja Puska
Erittäin vanhaksi eläneeltä Arvo Ylpöltä tivattiin jossain vaiheessa uskooko hän kuoleman jälkeiseen elämään. Vastaus oli, että uskoo elämän jatkuvan uusissa sukupolvissa. Lohdullista.
En haluaisi joutua helvetin tuleen. Sellaisella minua on uhattu kouluikäisestä saakka. Sellaisilla opeilla on moni menettänyt mielenterveytensä.minnekkään helvetintuleen joudu. Harmillista jos tuollaisilla asioilla on lapsena uhattu.
Hitsi kun olen väsynyt.- Credo...
Nittaminax kirjoitti:
minnekkään helvetintuleen joudu. Harmillista jos tuollaisilla asioilla on lapsena uhattu.
Hitsi kun olen väsynyt.Kuningas...laulettiin tänään kirkossa. Uskon että on Jumala, uskon myös sielun kuolemattomuuteen. Sitä paitsi, eihän mikään muukaan energia häviä.
- Ikikukka_**_
Credo... kirjoitti:
Kuningas...laulettiin tänään kirkossa. Uskon että on Jumala, uskon myös sielun kuolemattomuuteen. Sitä paitsi, eihän mikään muukaan energia häviä.
vähän pohdittavaa...
http://www.lakanen.fi/Finnish/Kosmisen_ala/kosminen_k6.htm - Ikeaa ja BB-taloa?
Ikikukka_**_ kirjoitti:
vähän pohdittavaa...
http://www.lakanen.fi/Finnish/Kosmisen_ala/kosminen_k6.htmmahdottomuus on, että olisi pelkkää sattumaa tämä kaikki maailmankaikkeudessa vallitseva loputon synkronointi, miten pienimmästä bakteerista lähtien kaikki vaikuttaa kaikkeen, äärimmäisen monimutkaisia toisistaan riiipuvia systeemeitä, ja joista tiede ei tiedä loppujen lopuksi puoliakaan!
Lueskelin tänäänkin netissä kaikkia tällaisia jutskuja. On täysi mahdottomuus, että näin monimutkaisia ONNISTUNEITA systeemejä olisi kehittynyt aivan sattumalta. Ja ydinkysymys, mistä tänne ollaan tipahdettu keskelle tyhjyyttä. Mitä on olevaisuus? Missä avaruus loppuu?
Minulla on päivänselvää että on Maailmankaikkeuden ylin henki, Jumala. On syvempi tarkoitus. En ole syntynyt ostellakseni Ikean huonekaluja ja töllätäkseni BB-taloa ja kuollakseni ja hävitäkseni sen jälkeen kuin russakka. - Itse uskon
Nittaminax kirjoitti:
minnekkään helvetintuleen joudu. Harmillista jos tuollaisilla asioilla on lapsena uhattu.
Hitsi kun olen väsynyt.Kun on olemassa Taivas ja Helvetti niin ei ole mitään kadotustuomiota niille jotka Jeesuksessa Kristuksessa
ovat. Meillä on täysi vapaus valita jompi kumpi. Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut, silloin sinun
ei tarvitse pelätä ja kauhistella. Mutta usko ei ole joka miehen sanoo Raamattu. Tahdothan olla se viisas neidsyt ja uskoa. Se on totista totta,on myöhäistä katua kuoleman jälkeen. Tee ratkaisusi vielä kun sydän lyö. Jeesus Rakastaa sinua. Itse uskon kirjoitti:
Kun on olemassa Taivas ja Helvetti niin ei ole mitään kadotustuomiota niille jotka Jeesuksessa Kristuksessa
ovat. Meillä on täysi vapaus valita jompi kumpi. Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut, silloin sinun
ei tarvitse pelätä ja kauhistella. Mutta usko ei ole joka miehen sanoo Raamattu. Tahdothan olla se viisas neidsyt ja uskoa. Se on totista totta,on myöhäistä katua kuoleman jälkeen. Tee ratkaisusi vielä kun sydän lyö. Jeesus Rakastaa sinua.raamattuun niin paljon kuin haluat, mutta älä minulle siitä paasaa.
Sanon samoin sinulle kuin yhdelle toisellekkin. Tämä ei ole uskontoketju.Ikeaa ja BB-taloa? kirjoitti:
mahdottomuus on, että olisi pelkkää sattumaa tämä kaikki maailmankaikkeudessa vallitseva loputon synkronointi, miten pienimmästä bakteerista lähtien kaikki vaikuttaa kaikkeen, äärimmäisen monimutkaisia toisistaan riiipuvia systeemeitä, ja joista tiede ei tiedä loppujen lopuksi puoliakaan!
Lueskelin tänäänkin netissä kaikkia tällaisia jutskuja. On täysi mahdottomuus, että näin monimutkaisia ONNISTUNEITA systeemejä olisi kehittynyt aivan sattumalta. Ja ydinkysymys, mistä tänne ollaan tipahdettu keskelle tyhjyyttä. Mitä on olevaisuus? Missä avaruus loppuu?
Minulla on päivänselvää että on Maailmankaikkeuden ylin henki, Jumala. On syvempi tarkoitus. En ole syntynyt ostellakseni Ikean huonekaluja ja töllätäkseni BB-taloa ja kuollakseni ja hävitäkseni sen jälkeen kuin russakka.synty kiinnostaa itseänikin ja olen ajatellut samoja asioita kuin sinä, mutta ei sillä kai ole mitään tekemistä nykyisen evoluution kanssa. Tapahtunut mikä tapahtunut.
Russakat häviävät maailmankaikkeudesta ihan samoin kuin mekin.- Itse uskon
Nittaminax kirjoitti:
raamattuun niin paljon kuin haluat, mutta älä minulle siitä paasaa.
Sanon samoin sinulle kuin yhdelle toisellekkin. Tämä ei ole uskontoketju.Kun sana sattuu niin ei halua sitä kuulla. Mutta Jeesus sanoi menkää kaduille ja aitovierille julistamaan sanaa pelastuksesta. olipa tämä ketju mikä hyväänsä. mutta kun meidän uskovien veri vaaditaan jos emme kerro niille jotka eivät vielä tunne Jeesusta syntien sovittajaa. Tämä voi olla yksi kutsuista älä pidä kutsua halpana. JEESUS RAKASTAA SINUA.
Itse uskon kirjoitti:
Kun sana sattuu niin ei halua sitä kuulla. Mutta Jeesus sanoi menkää kaduille ja aitovierille julistamaan sanaa pelastuksesta. olipa tämä ketju mikä hyväänsä. mutta kun meidän uskovien veri vaaditaan jos emme kerro niille jotka eivät vielä tunne Jeesusta syntien sovittajaa. Tämä voi olla yksi kutsuista älä pidä kutsua halpana. JEESUS RAKASTAA SINUA.
rauhassa ei hetkauta minua suuntaan eikä toiseen. Kunhan ei raksta niin paljoa että joudun hankkimaan lähestymiskiellon.
- Itse uskon
Nittaminax kirjoitti:
rauhassa ei hetkauta minua suuntaan eikä toiseen. Kunhan ei raksta niin paljoa että joudun hankkimaan lähestymiskiellon.
Jumalan rakkaus oli niin suuri että hän antoi oman ainokaisen poikansa kuolemaan minun ja sinun syntien sovittamiseksi kun uskomme häneen. Ymmärrät tämän vain sitten kun olet tehnyt ratkaisusi. Muista on vain kaksi tietä. ELÄMÄN JA KUOLEMAN KUMMAN VALITSET.
Nittaminax kirjoitti:
mutta en edes klikkaa jos haistan raamattua siteerattavan ketjussani. :))
- Itse uskon
Nittaminax kirjoitti:
mutta en edes klikkaa jos haistan raamattua siteerattavan ketjussani. :))
Miksi haluat kieltäytyä vastaan ottamasta Ilosanomaa. Tulee kerran viimeinen tuomio,kumpaan joukkoon haluat kuulua. Pian saapuu Jeesus noutamaan omiaan. Oletko valmis.
- Ikikukka_**_
Nittaminax kirjoitti:
synty kiinnostaa itseänikin ja olen ajatellut samoja asioita kuin sinä, mutta ei sillä kai ole mitään tekemistä nykyisen evoluution kanssa. Tapahtunut mikä tapahtunut.
Russakat häviävät maailmankaikkeudesta ihan samoin kuin mekin.vaan kummaa että kaikki olis muka syntynyt tyhjästä niin kuin joku tiedemies väittää. Siis että ei olis ollut mitään ja siitä olisi syntynyt tuo suunnaton määrä "tavaraa" mitä maailmankaikkeudessa on, ei mene jakeluun ainakaan meikäläiselle. Koska käsittääkseni ei mitään on ei mitään. Eli vanha sanonta tyhjästä on paha nyhjästä pitää mielestäni edelleen paikkansa.
- Hiukkaskiihdytin
Olen itsekkin ollut lapsena Ylpön hoidossa. Kunnioitettu Ylppö.Monen sairaan auttaja ja hengenpelastaja myös minun. Ylppö oli ihminen niinkuin minäkin. Yhtä kuoleman oma kuin minäkin.Lapsissani täälä maanpäällä minä ja mieheni jatkamme elämää ja jatkamme sitä taivaan hyvällä tai huonollakin puolella ikuisesti kuoltuamme. Siksi on hyvä miettiä missä sieluni viettää iankaikkisuuden.Itse löysin toivon kirkolliskokouksen hyväksymästä Raamatusta. Raamatun suurin sanoma on Jumalan osoittama rakkaus syntiselle ihmiselle joka ilmenee siinä että hän antoi ainoan poikansa syntiemme sovitukseksi.Olen ottanut Jeesuksen sovittajaksi. Olen laittanut toivoni Jumalan lupauksiin. Usko on luja luottamus Jumalan sanaan.
Kerrot että sinua pelotellaan helvetillä, mutta Jumalan sana sanoo ettei kadotustuomiota ole niille jotka ovat Jeesuksen omia. Tule sellaisenaan kun nyt olet Jeesuksen luokse. Hän ei heitä sinua ulos olitpa sitten tehnyt syntiä. Jumalan sana sanoo että kaikki ovat syntiä tehneet. - SUPI SUOMALAINEN
Ikeaa ja BB-taloa? kirjoitti:
mahdottomuus on, että olisi pelkkää sattumaa tämä kaikki maailmankaikkeudessa vallitseva loputon synkronointi, miten pienimmästä bakteerista lähtien kaikki vaikuttaa kaikkeen, äärimmäisen monimutkaisia toisistaan riiipuvia systeemeitä, ja joista tiede ei tiedä loppujen lopuksi puoliakaan!
Minulla on päivänselvää että on Maailmankaikkeuden ylin henki, Jumala. On syvempi tarkoitus. En ole syntynyt ostellakseni Ikean huonekaluja ja töllätäkseni BB-taloa ja kuollakseni ja hävitäkseni sen jälkeen kuin russakka.Olisko tästä apua?
1 Mooseksenkirjan 1luku jae 28 Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet".
1:29 Ja Jumala sanoi: "Katso, minä annan teille kaikkinaiset siementä tekevät ruohot, joita kasvaa kaikkialla maan päällä, ja kaikki puut, joissa on siementä tekevä hedelmä; olkoot ne teille ravinnoksi.
1:30 Ja kaikille metsäeläimille ja kaikille taivaan linnuille ja kaikille, jotka maassa matelevat ja joissa on elävä henki, minä annan kaikkinaiset viheriät ruohot ravinnoksi". Ja tapahtui niin. - 77777777777777
Credo... kirjoitti:
Kuningas...laulettiin tänään kirkossa. Uskon että on Jumala, uskon myös sielun kuolemattomuuteen. Sitä paitsi, eihän mikään muukaan energia häviä.
Kuuntele Sunnuntai-iltaisin klo 21.30 Radio Dei:tä. Yhteiskristillistä radiokanavaa. Sellaista ohjelmaa kuin Taivaan ja maan väliltä. Ihmiset soittaa sinne ja kysyvät mitä mieleen juolahtaa ja saavat vastauksen.
- Tuonpuoleinen _
77777777777777 kirjoitti:
Kuuntele Sunnuntai-iltaisin klo 21.30 Radio Dei:tä. Yhteiskristillistä radiokanavaa. Sellaista ohjelmaa kuin Taivaan ja maan väliltä. Ihmiset soittaa sinne ja kysyvät mitä mieleen juolahtaa ja saavat vastauksen.
tiistaisin Voicelta siis kanava Viideltä Lisa Williams- elämää kuolleiden kanssa? Se on ohjelma meediosta joka saa yhteyden ihmisten omaisiin ja lohduttaa kuolleiden omaisia kertomalla viestejä rajan taakse siirtyneiltä. Nyt taitaa tulla jo uusintoja. Huomenna taas tulee klo 20.00.
http://www.youtube.com/watch?v=VVIx-8dWtJM - höpönlöpöä
Tuonpuoleinen _ kirjoitti:
tiistaisin Voicelta siis kanava Viideltä Lisa Williams- elämää kuolleiden kanssa? Se on ohjelma meediosta joka saa yhteyden ihmisten omaisiin ja lohduttaa kuolleiden omaisia kertomalla viestejä rajan taakse siirtyneiltä. Nyt taitaa tulla jo uusintoja. Huomenna taas tulee klo 20.00.
http://www.youtube.com/watch?v=VVIx-8dWtJMmitenkään et voi todistaa että henget sanoisivat niin tai näin. Massahysteria/hypnoosi saa aikaan että omaiset kuvittelevat että "juuri näin on, juuri näin hän sanoisi". Mihin luulet selvännäkijöiden juttujen perustuvan? He jututtavat asiakastaan, katsovat onko sormus sormessa, onko ihminen murheellisen näköinen, onko hän täynnä riemua tai mitä. Sitten ennustamaan juu ei ja vaarinhousut ja sata puntaa kiitos.
- Tuonpuoleinen _
höpönlöpöä kirjoitti:
mitenkään et voi todistaa että henget sanoisivat niin tai näin. Massahysteria/hypnoosi saa aikaan että omaiset kuvittelevat että "juuri näin on, juuri näin hän sanoisi". Mihin luulet selvännäkijöiden juttujen perustuvan? He jututtavat asiakastaan, katsovat onko sormus sormessa, onko ihminen murheellisen näköinen, onko hän täynnä riemua tai mitä. Sitten ennustamaan juu ei ja vaarinhousut ja sata puntaa kiitos.
tiennyt sellaisia asioita joista nämä omaiset ovat sanoneet ettei kukaan muu tiedä koska eivät ole kertoneet kenellekään niistä . Katsele niitä jaksoja ja kommentoi sitten vasta.
- höpönlöpöä
tiennyt sellaisia asioita joista nämä omaiset ovat sanoneet ettei kukaan muu tiedä koska eivät ole kertoneet kenellekään niistä . Katsele niitä jaksoja ja kommentoi sitten vasta.
luultavasti jutut on tyyliä "vaihda kampaustasi" sun muuta. Uskon rajakokemuksiin, uskon uudelleensyntymään ja paljoon muuhun mitä ei voida todistaa. Mutta en usko sentään ihan kaikkeen hölynpölyyn mitä telkasta tulee tai mitä tumma nainen markkinoilla ennustaa. Eikä me tiedetä onko tää ns. meedio tavannut asiakkaansa ennen telkkashowta ja kysellyt mukavia.
- Tuonpuoleinen_
höpönlöpöä kirjoitti:
luultavasti jutut on tyyliä "vaihda kampaustasi" sun muuta. Uskon rajakokemuksiin, uskon uudelleensyntymään ja paljoon muuhun mitä ei voida todistaa. Mutta en usko sentään ihan kaikkeen hölynpölyyn mitä telkasta tulee tai mitä tumma nainen markkinoilla ennustaa. Eikä me tiedetä onko tää ns. meedio tavannut asiakkaansa ennen telkkashowta ja kysellyt mukavia.
jaksonm lopussa on teksti että Lisa ja nämä ihmiset eivät ole tavanneet aikaisemmin eivätkä tunne toisiaan entuudestaan.
- höpönlöpön
Tuonpuoleinen_ kirjoitti:
jaksonm lopussa on teksti että Lisa ja nämä ihmiset eivät ole tavanneet aikaisemmin eivätkä tunne toisiaan entuudestaan.
mitä muuta siinä voisi lukea? Yhtä lailla nämä ihmiset voisivat olla Lisan avustajia, emme tiedä sitä. Ymmärrän että ihminen haluaa uskoa tällaiseen; uskonhan itsekin esimerkiksi jälleensyntymiseen. Se antaa lohtua ja järkeä. Kuitenkin, minusta tällaiset televisioshow:t, usein ihmisen surun kustannuksella, eivät ole hyväksyttäviä. Ne saavat (muutkin) huijarit liikkeelle ja aina, aina niissä pyörii raha. Nyt toivotan sinulle hyvää yötä ja kiitän maltillisesta keskustelusta, vaikka olimme eri mieltä.
- pikkumökkösen muija
http://www.youtube.com/watch?v=VVIx-8dWtJMKuolleisiin ihmisiin yhteyden tavoitteleminen ei ole oikein:
Älkää kääntykö vainajahenkien puoleen älkääkä kysykö neuvoa tietäjiltä,
ettette saastuttaisi itseänne. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.
(3. Moos. 19:31)
Jos joku luopuu minusta ja kääntyy vainajahenkien ja tietäjien puoleen,
minä käännyn häntä vastaan ja poistan hänet kansansa keskuudesta.
(3. Moos. 20:6)
Keskuudessanne ei saa olla ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä
kulkemaan tulen läpi, ei myöskään ketään taikojen tekijää, enteiden tai
ennusmerkkien selittäjää, noitaa, loitsujen lukijaa, henkienmanaajaa,
tietäjää eikä ketään, joka kysyy neuvoa kuolleilta. Jokainen, joka sellaista
harjoittaa, on iljetys Herralle, ja juuri näiden iljettävien tapojen vuoksi
Herra, teidän Jumalanne, hävittää ne kansat teidän tieltänne.
(5. Moos. 18:10-12)
Enpä jaksanut lukea kaikkia kommentteja, mutta itse ajattelen niin, että jos pelkää kuolemaa, pelkää elää elämää, niin kuin sitä pitäisi elää. Joka päivä pitäisi ajatella, että elämä on ikuista, että meillä on vuosisatoja elinaikaa edessämme, silloin, kun ajattelee noin, elää oikealla tavalla. Mutta toki, ennen kuin tuohon pääsee, oma kuolema ja elämän rajallisuus on kohdattava ... kuolema määrittelee elämän, se on aivan yhtä tärkeä voima, kuin syntymäkin. Minusta on epäolennaista, tai ehkä jopa turhaakin miettiä, mitä on kuoleman jälkeen. Itse olen suunnitellut omat hautajaiseni ja kirjoittanut kirjeet lähimmille ihmisille. Tiedän ainakin sen verran omasta kuolemastani. Veljen saatoin hautaan jokin aika sitten ja se hieman laittoi ajattelemaan näitä juttuja ja muitakin siinä ohessa.
ihan noinkaan ajattele että jos pelkään kuolemaa pelkään elämää. Määrittele nyt tuo asia minulle tietämättömälle tarkemmin.
Ikuista elämä ei taatusti mielestäni ole ja sillä taas ole mitään merkitystä miten sen elän, elänkö oikein vaiko väärin. loput olikin hepreaa minulle.
Jaa kun minä en ole löytänyt vielä sitä sieluakaan...
Eiköhän tämä peli ole tässä. Parempi elää nyt eikä vasta kuoleman jälkeen.Nittaminax kirjoitti:
missä sielu on ja mitä sillä käsitetään?
Jaa, tietoisuuteni taitaa olla hermojärjestelmäni ominaisuus, samoin se minkä muut mieltävät persoonallisuudekseni. Kun pönttö aikanaan himmenee, taitavat valot sammua myös noista, ei sieltä jää mitään pattereita ongelmajätteisiin tai taivaaseen tai helvettiin heitettäväksi.
- KISSA KIRNAUSKIS
Nittaminax kirjoitti:
missä sielu on ja mitä sillä käsitetään?
1 Mooseksenkirjan 2 luku 2 jae 7 .Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa ELÄMÄN HENGEN, ja niin ihmisestä tuli elävä SIELU.
- Meriläinen
Taas nin pitkä ketju etten jaksa lukea.
Mutta paljonhan annetaan ymmärtää siitä valosta ja kauneudesta kuolemanrajakokemuksena.
Mutta munkin tutut, mm oma äiti sanoi ettei siellä ole kun mustaa ja kylmää. Itse totesi vielä että helvettiin varmaan joutuu.
Se on surullista, jos se todella jo täällä näytetään kuka minnekin pääsee.
Vaikka kuitenkin sanotaan että siellä viimeisessä heräämisessä jolloin kaikki herätetään on vielä mahdollisuus katua, tai muuttaa mieltään.
Mutta mihin sitten itse uskon. En tiedä.
Vaikka kuinka yritän itsekseni pohtia tuota asiaa niin ei ole selväksi tullut mihin itse uskon.
Sitten kun se hetki tulee niin sen näen, mutta pelkoakaan en tunne.
Vaikka olen ollut myös lähellä kuolemaa, useamman kerran niin pelkoa en ole koskaan tuntenut.
Toivon vaan ettei se hetki ennen kuolemaa koske kovin, kitumaan jääminen tai koneisiin, se on pelottavinta. Mutta se kaikki onkin vielä täällä elossa ollessa.- Marlyn.
Itse voin sanoa nähneeni taivaan kauniina lempeänä pastellinväristen hajuherneaitojen edessä jotka eivät olleet poikittain vaan pitkittäin edessäni.Tää näky oli muutama vuosi sitten sydämentahdistuksen aikana ja jäi elävästi mieleen.
Kaunista,kesäistä ja lämmintä.
Mitä se sitten onkaan,toivottavasti ei tuskallista,se lopullinen lähtö. lähellä käyminen ei vielä sinällään herätä ihmistä ajattelemaan omaa kuolevaisuuttaan, mutta samaa toivon minäkin etten koskaan joutuisi letkuihin aivokuolleena ainakaan.
Marlyn. kirjoitti:
Itse voin sanoa nähneeni taivaan kauniina lempeänä pastellinväristen hajuherneaitojen edessä jotka eivät olleet poikittain vaan pitkittäin edessäni.Tää näky oli muutama vuosi sitten sydämentahdistuksen aikana ja jäi elävästi mieleen.
Kaunista,kesäistä ja lämmintä.
Mitä se sitten onkaan,toivottavasti ei tuskallista,se lopullinen lähtö.tarkoittaa tuolla sydämmentahdistuksella. Olitko siis nukutuksessa ja sait ns. Sähköisen siirron.
- Meriläinen
Nittaminax kirjoitti:
lähellä käyminen ei vielä sinällään herätä ihmistä ajattelemaan omaa kuolevaisuuttaan, mutta samaa toivon minäkin etten koskaan joutuisi letkuihin aivokuolleena ainakaan.
Ei herätäkään. Monet ihmiset ajattelee omaa kuolevaisuuttaan vaikka eivät ole koskaan käyneet lähelläkään kuolemaa, puhimattakaan kuoleman rajalla.
Mulle itselleni on hyvinkin ollut jo nuoresta kiinnostus näihin asioihon.
Ja taas on ihmisiä jotka eivät ajattele sitä vaikka useankin kerran ovat lähellä olleet.
Ihmiset on kato ihan erilaisia, jotkut pelkää sitä ja siirtävät koko ajatuksen muualle :)) - uuniomenisti
Meriläinen kirjoitti:
Ei herätäkään. Monet ihmiset ajattelee omaa kuolevaisuuttaan vaikka eivät ole koskaan käyneet lähelläkään kuolemaa, puhimattakaan kuoleman rajalla.
Mulle itselleni on hyvinkin ollut jo nuoresta kiinnostus näihin asioihon.
Ja taas on ihmisiä jotka eivät ajattele sitä vaikka useankin kerran ovat lähellä olleet.
Ihmiset on kato ihan erilaisia, jotkut pelkää sitä ja siirtävät koko ajatuksen muualle :))Ajattelen samalla tavalla. Mä olen uskonut asioihin niin kauan kuin muistan. Se on osa minua, eikä tunnu muuttuvan miksikään. Mä sanonkin, että uskon ihan mihin tahansa, mutta harvemmin siihen, mitä ihmiset sanoo selän takana toisistaan. Jotkut uskoo, jotkut ei, ja se on mulle ok.
- TELETAPPI 3
Sanoit" Yläkertaan ". Millainen sinun Yläkertasi on? Luulen sinun tarkoittavan Taivasta? Jumala tuola jossain kaukana? Tuomitseva Helvetin kauhuihin jos edes olemassakaan koko Yläpihan Ukkoa? Kuoleman jälkeen ei ole elämää? Lohduttautudut sillä ajatuksella? Mutta jossain sisälläsi on ristiriita joka sanoo että jos sielusi onkin kuolematon?
Minun " Yläkertani on " Paratiisimainen, niinkuin ennen Aadamin ja Eevan syntiinlankeemusta. Kaunis, henkeä salpaavan ihana jossa nään edesmenneet omaiset ja tuttavat, mutta vain ne jotka ovat täälä ajassa uudestisyntyneet. Sinne kun ei pääse muunlaiset. Jumalani on Rakkaus, lähellä ja Isäni. Hän on pelastanut minut Helvetin kauhuista. Jeesus kärsi puolestani tuomion joka olisi kuulunut minulle.
Siitä Ev.lut. uskontunnustuksesta minä tunnustan vain sitä koska siinä on Raamatun Jumala.
MATTEUS 6 lukujae 24 .Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. - Meriläinen
TELETAPPI 3 kirjoitti:
Sanoit" Yläkertaan ". Millainen sinun Yläkertasi on? Luulen sinun tarkoittavan Taivasta? Jumala tuola jossain kaukana? Tuomitseva Helvetin kauhuihin jos edes olemassakaan koko Yläpihan Ukkoa? Kuoleman jälkeen ei ole elämää? Lohduttautudut sillä ajatuksella? Mutta jossain sisälläsi on ristiriita joka sanoo että jos sielusi onkin kuolematon?
Minun " Yläkertani on " Paratiisimainen, niinkuin ennen Aadamin ja Eevan syntiinlankeemusta. Kaunis, henkeä salpaavan ihana jossa nään edesmenneet omaiset ja tuttavat, mutta vain ne jotka ovat täälä ajassa uudestisyntyneet. Sinne kun ei pääse muunlaiset. Jumalani on Rakkaus, lähellä ja Isäni. Hän on pelastanut minut Helvetin kauhuista. Jeesus kärsi puolestani tuomion joka olisi kuulunut minulle.
Siitä Ev.lut. uskontunnustuksesta minä tunnustan vain sitä koska siinä on Raamatun Jumala.
MATTEUS 6 lukujae 24 .Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva.No joo tossakin oli paljon ristiriitaisuutta.
Jos Jumala on Rakkaus, niin miksi se uhkaa. Miksi ylipäätään joutuu uhkaamaan pientä ihmistä jonka on tehnyt omaksi kuvakseen.
Onko niin että jotkut niistä kuvista on sellaisia joita hän ei hyväksykään.
Jeesus puhui vertauksilla ja raamattu on täynnään vertauksia, Ei kaikkea ole tarkoitettu otettavaksi kirjaimellisesti.
Paitsi niin, sieltähän on poistettu eli jätetty laittamatta raamattuun niitä hyvin tärkeitä kohtia jotka kertois jotakin toisenlaisesta Jeesuksesta, joka antais vähän todellisemman kuvan.
Vielä sitä on jokaisessa uusinnassa muokattu selaiseksi mitä halutaan ihmisille näyttää. ja sitten on vielä se jokaisen ihmisen oma korvien väli muokkaajana.
Olen elänyt helvetissä jo täällä maan päällä ja tällä hetkellä asun talossa jonka olen ristinyt paratiisiksi heti kun näin. Joten molemmat on hyvin koettuna elämässä.
Ja mitä mun yläkertaani tulee niin siellä viiraa vähän ja tuulee toisinaan. Tällä hetkellä on hyvin tasapainoista :))))
No jaa et tainnut ihan tuota tarkoittaa mutta; Jeesuskin sanoi että minun isäni kodissa on monta asuinsijaa joten eiköhän siellä sitten se yks huone ole minuakin varten, näin uskon.
Enkä yhtään ihmistä ole sieltä pois ajamassa, sinne olet tervetullut jopa sinäkin. - TELETAPPI 3
Meriläinen kirjoitti:
No joo tossakin oli paljon ristiriitaisuutta.
Jos Jumala on Rakkaus, niin miksi se uhkaa. Miksi ylipäätään joutuu uhkaamaan pientä ihmistä jonka on tehnyt omaksi kuvakseen.
Onko niin että jotkut niistä kuvista on sellaisia joita hän ei hyväksykään.
Jeesus puhui vertauksilla ja raamattu on täynnään vertauksia, Ei kaikkea ole tarkoitettu otettavaksi kirjaimellisesti.
Paitsi niin, sieltähän on poistettu eli jätetty laittamatta raamattuun niitä hyvin tärkeitä kohtia jotka kertois jotakin toisenlaisesta Jeesuksesta, joka antais vähän todellisemman kuvan.
Vielä sitä on jokaisessa uusinnassa muokattu selaiseksi mitä halutaan ihmisille näyttää. ja sitten on vielä se jokaisen ihmisen oma korvien väli muokkaajana.
Olen elänyt helvetissä jo täällä maan päällä ja tällä hetkellä asun talossa jonka olen ristinyt paratiisiksi heti kun näin. Joten molemmat on hyvin koettuna elämässä.
Ja mitä mun yläkertaani tulee niin siellä viiraa vähän ja tuulee toisinaan. Tällä hetkellä on hyvin tasapainoista :))))
No jaa et tainnut ihan tuota tarkoittaa mutta; Jeesuskin sanoi että minun isäni kodissa on monta asuinsijaa joten eiköhän siellä sitten se yks huone ole minuakin varten, näin uskon.
Enkä yhtään ihmistä ole sieltä pois ajamassa, sinne olet tervetullut jopa sinäkin.Kysyt miksi Jumala uhkaa vaikka on rakkaus? Jos muistat Raamatusta taistelun taivaassa kun enkeliruhtinas Lusifer ja kumppanit uhkasi Jumalaa. Lusifer halusi Jumalan syrjäyttää ja Jumala heitti hänet ja kumppanit alas taivaasta. Silloin kun ihminen ei ole Jumalan oma vaan palvelee sielunvihollista joutuu eräänä päivänä sinne pahaan paikkaan iankaikkiseen vaivaan herransa Lusiferin kanssa. Jumala on rakkaus siksi että hän antoi ihmiselle pelastautumismahdollisuuden tästä tuomiosta. Teille on tänä päivänä syntynyt vapahtaja Jeesus Kristus Jumalan poika.Jeesuksen Golgatantyö, kärsimys ihmisten syntien takia antoi mahdollisuuden päästä Jumalan yhteyteen sille paremmalle puolelle. Vain niille jotka ottivat hänet henkilökohtaisesti vastaan. Ei laumassa vaan henkilökohtaisesti. Kaikille Jumalankuville on tämä mahdollista, muutta suurin osa kääntävät Jeesukselle selkänsä ja pilkkaavat vaikka Jeesus suoritti suuremmoisen työn menemällä kuolemaan puolestamme. Itse en suostu Raamatusta ottamaan pois sanaakaan enkä lisäämään siihen mitään.Jos muokkaat sitä mieleiseksesi se ei toimi kohdallasi olikein vaan elät omien mielihalujen mukaan joka ei anna pelastusta.Vain uudestisyntyneet pääsee Raamatun taivaaseen.Jeesus sanoi; Ellette synny uudesti ylhäältä ette ole näkevä taivasten valtakuntaa.Hartaasti toivon että löydät Raamatun taivaan. SINULLA ON NYT SIIHEN MAHDOLLISUUS.Jeesus on tie, totuus ja elämä.
- RIMMIR
uskotaan sielun vaeltavan uuteen sijamuotoon, riippuen siitä onko tehnyt hyviä vai huonoja tekoja edellisessä elämässä.
Sitten kun ajattelee esim. omaa lähisukua niin aina kun joku suvusta on kuollut, niin samanaikaisesti joku suvussa on ollut raskaana ja viimeistään 3kuukautta kuolemantapauksen jälkeen on sukuun syntynyt uusi ihminen. Joskus ajattelee onko se sattumaa vai elämän tarkoitus.hyvä ja uusi näkökanta asiaan. Itse taas olen joskus ajatellut että en voi syntyä uudestaan jos minua ennen olevat ovat hengissä, siis sukulaiset.
Heidän pitää ensin kuolla jos minun pitäisi syntyä uudestaan. Kaikkea sitä ihminen miettii.
- tanj a
Olin just ikätoverin hautajaisissa, ei läheisen, ja istuin seurueessa, jossa mietittiin mitä varten jotkut kuolevat huonon tuurin osuessa kohdalle. Että onko siinäkään enempää logiikkaa kuin kuoleman jälkeisessä elämässäkään?
Joku kertoi tarinan kalastajasta, joka sai lehmänraadon päällensä kalastusreissullaan. Siis keskellä merta lentokone tyhjää lastiaan juuri sen veneen kohdalla. Tarua vai totta, mutta muistin heti jokunen vuosi sitten uutisen, jossa ajotiellä kaivinkoneen kauha putosi takana tulleen autoilijan päälle ja sillä selvä. Tai miten puu kaatui myrskyssä fillarin takapakkarissa olleen lapsen päälle, mutta äiti selvisi hengissä. Entäpä se, että sattuu nukahtamaan rattiin tasoristeyksessä juuri junan tullessa kohdalle ja kyydissä ollut lapsi kuolee, kuski ei. Tätä ihmisen selviämättä jättämistä vois jatkaa aiheena loputtomiin, mutta itellekin on tullut pari kertaa vähältä piti tilanne ja ihmetellyt selviämistä. - mitäkä mies
Mutta jos vertaamme yskivuotiseen kasviin niin piemys on lopullinen.Olemmeko siis moni vuosisataisia ihmisiä? Mielestäni loppu on loppu,mutta elämä jatkuu vain lasten kautta eikä oma elämämme voi jatkua,ei ainakaan tällä planeetalla,sillä maapallo olisi täyttynyt kokonaan...Eläkäämme kuin jokainen päivä olisi viimeinen:)
- s_a
lauseelle ".Eläkäämme kuin jokainen päivä olisi viimeinen" on ", "eläkäämme kuin viimeistä päivää.
Ei sovi kaikkien vartalolle - HTZA
olet jostakin lukenut, niin ihmisen osaksi tuli olla luonnossa ylimmäinen, ravintoketjussakin.
Tutkimuksia on tehty ja todettu että jossain määrin kasvikin reagoi ympäristöönsä, kasvin älykkyyttä ei ole vielä todistettu.
Joten syö kasvisi hyvällä omallatunnolla, yksivuotisetkin ja muista että et ole ainoa joka niitä syö, niiden tehtävänä on tuottaa T-luu pihvikin ja pulleita Rapuja.
H. kertoi jo joku muukin kirjoittaja. :) Tai siis melkein samoin, ei kuitenkaan että maapallo olisi täynnä. :))
HTZA kirjoitti:
olet jostakin lukenut, niin ihmisen osaksi tuli olla luonnossa ylimmäinen, ravintoketjussakin.
Tutkimuksia on tehty ja todettu että jossain määrin kasvikin reagoi ympäristöönsä, kasvin älykkyyttä ei ole vielä todistettu.
Joten syö kasvisi hyvällä omallatunnolla, yksivuotisetkin ja muista että et ole ainoa joka niitä syö, niiden tehtävänä on tuottaa T-luu pihvikin ja pulleita Rapuja.
H.ihminen ei kyllä ollut ravintoketjussa ylinpänä, vaan oli saalistettava. Ja jos nytkin ihminen pistettäisiin vaikka afrikan luontoon ilman asetta henki menisi.
- HTZA
Nittaminax kirjoitti:
ihminen ei kyllä ollut ravintoketjussa ylinpänä, vaan oli saalistettava. Ja jos nytkin ihminen pistettäisiin vaikka afrikan luontoon ilman asetta henki menisi.
sitten annettin ihmiselle asemansa, ja sen eteen ihminen joutui tekemään paljon.
Ja sen ponnistelun kautta on ihminen nyt tässä.
Yksi kirjakin kertoo omenajutusta, jotenkin niin että tuskalla pitää sinun synnyttämän...
Tällä palstalla on sitten tulos.
H. - GloriaJoy
HTZA kirjoitti:
sitten annettin ihmiselle asemansa, ja sen eteen ihminen joutui tekemään paljon.
Ja sen ponnistelun kautta on ihminen nyt tässä.
Yksi kirjakin kertoo omenajutusta, jotenkin niin että tuskalla pitää sinun synnyttämän...
Tällä palstalla on sitten tulos.
H.oo omena vaan viikuna
- HTZA
GloriaJoy kirjoitti:
oo omena vaan viikuna
sen muodosta, vaan siitä hedelmästä.
H. - GloriaJoy
HTZA kirjoitti:
sen muodosta, vaan siitä hedelmästä.
H.kun siu puhu väärin suomennetusta hedelmästä
- Minä vain
HTZA kirjoitti:
H.uskonäkemyksessä tämä kasvijuttukin on huomioitu, luomakunnassa kaikki ilmentää Jumalallista kauneutta ja tarkoitusta. Nykytutkimus ei ole puoliakaan selvittänyt ja mitä on selvitetty, pistää pikemminkin ateistille jauhoja kurkkuun.
- -----
Minä vain kirjoitti:
uskonäkemyksessä tämä kasvijuttukin on huomioitu, luomakunnassa kaikki ilmentää Jumalallista kauneutta ja tarkoitusta. Nykytutkimus ei ole puoliakaan selvittänyt ja mitä on selvitetty, pistää pikemminkin ateistille jauhoja kurkkuun.
Ateisteille jauhoja kurkkuun? No enpä nyt sanoisi noinkaan, kyllä meillä on ihan omatkin näkemykset asioista ja tuskin tarvii kilpailla kuka on omissa näkemyksissään oikeassa.
Ateisteillakin on sananvapaus. - Adria
Minä vain kirjoitti:
uskonäkemyksessä tämä kasvijuttukin on huomioitu, luomakunnassa kaikki ilmentää Jumalallista kauneutta ja tarkoitusta. Nykytutkimus ei ole puoliakaan selvittänyt ja mitä on selvitetty, pistää pikemminkin ateistille jauhoja kurkkuun.
No tuossa oli oikein jumalallinen kommentti. Jumalallista kauneutta ja tarkoitusta. Voi hyvä hyssykkä kun se kauneus tarkoitus on niin kristallinkirkas noille uskiksille. Onneksi saan ajatella omilla aivoillani.
Jauhoja tulee kyllä suuhun vielä kauan aikaa, mutta joka päivä yhä vähemmän ja vähemmän tieteen tutkimusmenetelmien ansiosta. Sitävastoin kun on jauhoja päässä, niin ne on ja pysyy. - utelias punainen
Minä vain kirjoitti:
on selvitetty ja mitä?
- mitäkä mies
s_a kirjoitti:
lauseelle ".Eläkäämme kuin jokainen päivä olisi viimeinen" on ", "eläkäämme kuin viimeistä päivää.
Ei sovi kaikkien vartalolleKannata elää kuin viimeistä päivää,enkä sitä tarkoittanut,vaan nauttia elämästään kuin päivä olisi viimeinen.Ihan vaan kaiken varalta:)Kun huomisesta ei voi tietää.Ja se sopii ainakin minun vartalolle:)
- mitäkä mies
Minä vain kirjoitti:
Usko,mitä se on? Jokainen lahkolainen luulee vuoren varmasti oman lahkonsa oikeellisuuteen,mutta minä en usko yhteenkään.Kaikki teeskentely ja teatteri,kaikissa suuntauksissaan saa minun puolestani olla,sillä mikäli haluan teatteriin,ostan lipun ja menen katsomaan.
Kannattaa tutustua tieteeseen,eikä leikkiä jauhoilla. Minä vain kirjoitti:
Tässä elämässä ne jauhot kelpaavat niin ateistin kuin uskovan suuhun, kun tämä loppuu, suussa on santaa tunnustuksesta riippumatta.
- A.
----- kirjoitti:
Ateisteille jauhoja kurkkuun? No enpä nyt sanoisi noinkaan, kyllä meillä on ihan omatkin näkemykset asioista ja tuskin tarvii kilpailla kuka on omissa näkemyksissään oikeassa.
Ateisteillakin on sananvapaus.suuri ATEISTI muiden mielipiteen ilmaisua. Sinunko näkemyksesi kaikesta yksi suuri totuus...Salli minun nauraa mitättömyyteesi ylittää nyt ymmärryksen rajat....Sinullako vastaus Nittamixin kysymykseen. Älä ole naurettava;))))
Aku Ankasta ei löydy vastausta;))))) USKO jo;))))) Vaikka kuinka niitä piiroksia tavaisit;)))) - A.
yohuuhkaja kirjoitti:
Tässä elämässä ne jauhot kelpaavat niin ateistin kuin uskovan suuhun, kun tämä loppuu, suussa on santaa tunnustuksesta riippumatta.
pikkusieluisen DW:n tajuntaan tuollainen mene. HÄN on muita SUUREMPI;))) HÄNELLÄ on ainoastaan se oikea vastaus ihan kaikkeen jopa tähän kysymykseen;))))) Ajatella palstalla on maailmakuulu tiedemies emmekä kunnioita häntä tarpeeksi...Kumartaaksemme. Tietysti hänellä on täällä omat kumartajansa. DW on niin viisaas.....aaah...ihanaahaa...;))) ja tietysti komea;)))
A p u a ei saa tikahduttaa nauruun;))) Tämä on jo julmuutta. - Adria
A. kirjoitti:
pikkusieluisen DW:n tajuntaan tuollainen mene. HÄN on muita SUUREMPI;))) HÄNELLÄ on ainoastaan se oikea vastaus ihan kaikkeen jopa tähän kysymykseen;))))) Ajatella palstalla on maailmakuulu tiedemies emmekä kunnioita häntä tarpeeksi...Kumartaaksemme. Tietysti hänellä on täällä omat kumartajansa. DW on niin viisaas.....aaah...ihanaahaa...;))) ja tietysti komea;)))
A p u a ei saa tikahduttaa nauruun;))) Tämä on jo julmuutta.Ai ai. Eikö se pöllö ymmärtänyt laisingan kun hänelle lepertelit. No, nyt sai sitte tuta sun kiukun. Kyllä mä vaan pöllönä olisin sun silikooneihisi uinut. Tänään on ollu tosi hauskaa. Kiitos sulle ja Hatsaturianille.
- mitäkä mies
Nittaminax kirjoitti:
kertoi jo joku muukin kirjoittaja. :) Tai siis melkein samoin, ei kuitenkaan että maapallo olisi täynnä. :))
En jaksanut lukea koko ketjua...
- GloriaJoy
että on mutta se ei ole tätä tellus-planeetan laboratorioelämää liharobottikehon ehdoilla ja rajoissa vaan jotain ihan muuta, tietoisuus ymmärtää varmasti enemmän kuin säieteorioidenikin arvoitukset
- GloriaJoy
Nittaminax kirjoitti:
menin ihan ulalle. :)))
ka liittyy radioon ;-) ---- tuo stringi eli säieteoria lienee fysiikassa nyt sen ylimistön suurin selvittämisen alla oleva uudenlaisten teoriakokonaisuuksien paketti joka kait olisi avain uudenlaisille maailmantodellisuuksille ja jos se pystyttäisiin selvittämään ei moni kosminenlaki olisi enää niin käsittämätöntä ;-) Miu ei noista jutuista ymmärrä mitään eikä aiokkaaan, joskus vain sattuu näkemään ja kuulemaan kun jotkut johtavat tutkijat näitä funtsivat netissä tai radiossa tai paperilla
ettei mitään ole kuoleman jälkeen,mutta miksi sitten mietit ollenkaan,että onko vai ei...
Moni uskoo,ettei kuoleman jälkeen ole mitään,mutta kukapa sitä voi varmuudella sanoa että onko vai ei...Silloin on parempi sanoa ettei tiedä..
Minä itse uskon,että ihmisen sielu menee henkimaailmaan..Maallinen kroppa jää sinne hautuumaalle ja häipyy ajan myötä...:)
Tähän olen uskonut ihan lapsesta asti.Ihmettelen kyllä sitä,koska ei meillä lapsuudenkodissa mitään kirkkokansaa oltu..kaukana siitä...kysyin kyllä muittenkin mielipidettä, mitä mieltä.
Se että olet johonkin uskonut taitaa tulla sieltä koulun uskontotunneilta, kai sinä niissä kävit? :))Nittaminax kirjoitti:
kysyin kyllä muittenkin mielipidettä, mitä mieltä.
Se että olet johonkin uskonut taitaa tulla sieltä koulun uskontotunneilta, kai sinä niissä kävit? :))mutta en usko että sieltä ajatukset tulivat..En ole koskaan ymmärtänyt noita uskonnonopetuksia.En pidä raamattuakaan oikein minään.Sekin on ajan saatossa muutettu niin,että en usko siinä olevan yhtään mitään oikeaa...
Siellä ei peloteta muulla kuin helvetillä mitä ei edes ole olemassa..:)
Kirjoitit muutes yhdessä viestissä,ettei kukaan ole todistanut ,että on kuoleman jälkeistä elämää...Onko sitten todistettu ettei sitä ole?!? :)mii-su kirjoitti:
mutta en usko että sieltä ajatukset tulivat..En ole koskaan ymmärtänyt noita uskonnonopetuksia.En pidä raamattuakaan oikein minään.Sekin on ajan saatossa muutettu niin,että en usko siinä olevan yhtään mitään oikeaa...
Kirjoitit muutes yhdessä viestissä,ettei kukaan ole todistanut ,että on kuoleman jälkeistä elämää...Onko sitten todistettu ettei sitä ole?!? :)on todistettu, ettei yksikään kliinisesti kuollu ole noussut haudastaabn ja se kertoo jo paljon. Muutahan minun ei tarvii kertoa. :)))
Nittaminax kirjoitti:
on todistettu, ettei yksikään kliinisesti kuollu ole noussut haudastaabn ja se kertoo jo paljon. Muutahan minun ei tarvii kertoa. :)))
miksi ajatellaan,että ihmisen kuollut ruumis nousisi arkustaan maan päälle?Sehän jo olisi ihan mahdotonta..:))
- LOPPUPAMAUS
Raamattu opettaa ihmisen tekemään hyviä tekoja. Usko Jumalaan antaa turvallisuutta, rakkautta ja rajat. Näissä puitteissa on hyvä elää. Vaikka ei olisi kuoleman jälkeen mitään on uskonelämä silti loistava kokemus.Näin 31 v kokemuksella uskosta olen saanut iloa, rauhaa ja rakkautta.Voin kaikki asia jättää Jumalan ohjaukseen ja hän on kanssani niin tyynet kuin myrskyt enkä minä mitään pelkää.
Suosittelen kaikille! - Tilanne vaatii
mii-su kirjoitti:
mutta en usko että sieltä ajatukset tulivat..En ole koskaan ymmärtänyt noita uskonnonopetuksia.En pidä raamattuakaan oikein minään.Sekin on ajan saatossa muutettu niin,että en usko siinä olevan yhtään mitään oikeaa...
Kirjoitit muutes yhdessä viestissä,ettei kukaan ole todistanut ,että on kuoleman jälkeistä elämää...Onko sitten todistettu ettei sitä ole?!? :)Vaikka olen ateistisen perheen lapsi niin nyt kunnioitan Raamattua( Jumalan sanaa ). Raamatun sanaa on aikojen saatossa muutettu vaikka siitä on kovat tuomiot muuttajille.Mutta älä ole milläskään kun pelastussanoma on pysynyt ennallaan. Jumalan rakkaus, Jeesuksen Golgatantyö kärsimyksineen ja veren evankeliumi on pysyneet ennallaan.Syntinen ihminen saa näistä asioista pelastuksen.Tule uskoon niin saat sen kokea. Näillä eväillä Jeesusportti aukeaa taivaaseen kun sinne ei muuta porttia ole. Jos muuta kautta sinne yrität niin olet varas ja ryöväri.
Moni mielellään taivaaseen menisi. Hyppäisi kuin uikkarit jalassa paratiisiin ilottelemaan, mutta taivas on niin pyhä paikka ettei nappivaraskaan sinne pääse.
Vain Jeesuksen kautta! Onnea etsintään!
- valonmaa
palaa sinne mistä se on lähtöisin :-)
- kaur.puur.jätti
En tiedä. Tuon vastauksen kanssa aion jaksaa loppuun asti. Sitten tiedän jos enää merkitystä. Niin kauan kuin on elämää, ei ole kuolemaa. Kun on kuolema , ei ole elämää.
Jos jotakin haluaisin älyllisesti hahmotella, se menisi jotenkin näin: sen jälkeen ei ole aikaa kuten me tajuamme. Sen jälkeen ei ole mitään, ainakaan samaa logiikkaa asioilla kuten nyt ymmärrämme. Joten nyt emme voi sitä ymmärtää. Vaikeinta ihmiselle sietää epätietoisuutta. Uskonnot pyrkivät täyttämään tämän aukon. Vain muistot läheisten sydämissä ovat totta minusta mentyäni.
Vahva hän ken kestää avointen kysymysten äärellä. - .-.,-.,-.,-.,
Tietenkin on, sillä kaikki on jatkuvaa kaikilla ulottuvaisuuksilla.
- -.-.-,,.-
Vastaan omaan älkää sotkeko uskontoja tähän asiaan vaan käyttäkää järkeä...jos on.
- HuiHaiHehHee!
Näinhän sen pitäisi olla....
Se mikä on elämässä epäreiluinta, on tapa jolla se päättyy. Elämä on itse asiassa yhtä helvettiä. Se vie suurimman osan ajastasi ja mitä saat kiitokseksi? Kuoleman! Onko se joku bonus vai mikä!?
Minun mielestäni elämä pitäisi elää takaperin. Hoidetaan pahin tälli, eli kuolema, pois alta heti alkuun. Tämän jälkeen siirrytään vanhainkotiin, josta sinut passitetaan pihalle koska olet liian nuori ja hyväkuntoinen.
Saat kultakellon ja aloitat työelämäsi korkeimmalta pallilta. Teet töitä 40 vuotta, kunnes aloitat riemukkaan opiskeluelämän. Kuntosi paranee koko ajan, ja näytät päivä päivältä paremmalta.
Ryyppäät ja riehut ja seksielämäsi on yhtä sekoilua valmistuessasi yläasteelle menemiseen.
Käyt läpi ylä- ja ala-asteet, jossa koulutehtävät helpottuvat vuosi vuodelta. Lopussa saat kultaisen tähden vihkoosi kun lasket 1 2 oikein.
Olet lapsi ja elät viimeiset vuotesi ilman vastuuta leikkien, syöden ja nukkuen.
Lopuksi kellut äidin vatsassa 9 kuukautta jonka jälkeen päätät elämäsi orgasmiin!
:D- mitäkä mies
Hyvä jutttu:))))))))))
- kyllästynyt123
neuvot ja myötätunnot jotka saat, etkä aina mollais ihmisiä jotka yrittävät vilpittömästi vastata sun viesteihisi.
(epäilen että tämäkin ketju SAATTAA olla keksittyä, vain saadakses aikaan riitelyn aiheesta!)
Otan tilkan verran osaa jos ei ole, mut en niin kovin, ellet tajua että täällä on aina ollut ihmisiä jotka ovat halunneet auttaa sinua, vaan sulle ei apu ole sitten lopulta kelvannutkaan. Oot ollut olevinas muita paljon parempi!
ÄLÄ PYYDÄ APUA, JOTA ET OLE VALMIS VASTAANOTTAMAAN! Lopeta toi helvetin marttyiryisyytesi täällä palstoilla ja ala elämään oikeeta elämää!Puuttuuko tästä joku vastaus, vai oliko tämä minulle?
Tietääkseni tässä aloituksessa ei ole kukaan riidellyt tai edes sitä haastanut.
Apua en kyllä ole keneltäkään pyytänyt ja ihmettelen kirjoitustasi nyt muutenkin.- viivatiina
Nittaminax kirjoitti:
Puuttuuko tästä joku vastaus, vai oliko tämä minulle?
Tietääkseni tässä aloituksessa ei ole kukaan riidellyt tai edes sitä haastanut.
Apua en kyllä ole keneltäkään pyytänyt ja ihmettelen kirjoitustasi nyt muutenkin.noista ennen kuutta aamulla mielipiteitään julkituovista paljoo välittää ketju on aloitettu jo niin kauan sitten ettei tällaisella kirjoittajalla ole takoituksena muuta kun haastaa riitaa vaikka syyttää toisia riidan haastamisesta.
- funtsinut,
että jos kuoleman jälkeen pääsemme joko taivaaseen tai helvettiin niin on siellä vain pirusti porukka. Onhan maan päällä kuoltu jo miljoonia vuosia. Kuinkahan paljon sinne mahtuu?
Ketjusta on poistettu 40 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei122373Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1221237- 891185
Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi511013Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli2421010Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk63914Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253806- 84786
- 35719
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?46709