Web-sivun teko?

Emppux

Moi olen tekemässä web- sivuja ja ne tarvitsisin apua. Kirjoitan sivuni HTML muodossa. Apua tarvitsisin näissä aisoissa:

1. Sivujen siäiset linkit
2.miten laitain sivut nettiin?(en tiedä pätkääkään aiheesta)
3.miten teen sivulle kirjaudu/rekisteröidy- alueen?
4.miten teen keskustelupalstan?!
Olen siis ensimmäistä kertaa sivuja tekemässä, eli jos joku viitsisi auttaa...:D

9

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo...
    • forestwkcom
    • blogger
    • efrtytuyr

      1 2 3 = laita googleen html opas hakusanaksi

      4 niitä on jo paljon valmiita pohjia senkun teet omasi ilmaiseksi...

      3 kohtaan vielä sellainen, että sitä joudut veivaamaan pitkään jos joku ei tee sinulle suoraa koodia... Se kun ei ole niin yksinkertaista, mutta ohjeita löytyy...

      :)

    • "1. Sivujen siäiset linkit"

      http://www.w3.org/TR/html401/struct/links.html

      "2.miten laitain sivut nettiin?(en tiedä pätkääkään aiheesta)"

      Kopioimalla siihen kansioon joko omassa tai toisella koneella missä webbipalvelin näyttää sen maailmalle.

      "3.miten teen sivulle kirjaudu/rekisteröidy- alueen?"
      "4.miten teen keskustelupalstan?!"

      Opiskelet ohjelmointia esim. PHP:llä tai vähintäänkin webbipalvelimen konffausta ja käytät jotain valmista CMS järjestelmää, kuten Drupalia.

      • 2. Lataat ohjelman esim. filezilla(ilmainen) on yksi parhaista ftp siirtoohjelmista.
        Eli tällä siirretään kaikki materiaali sivulle koneeltasi.
        Sivutila oletettavasti sinulla on laajakaistan mukana ja käyttäjätunnus ja salasana siihen. Jos ei niin hankit jostain kotisivutilaa. (esim. louhi.fi)

        3. Tarvitsee osata serveripuolen ohjelmointia. esim. Php-kielellä ja mysql_llä onnistuu, joskin matkaa tuon osaamiseen on jos ei html kielikään vielä ole hallussa.
        4. Paljon haastavampi kuin kirjautumis alueen teko, mutta onnistuu rankalla opiskelulla


      • M-Kar
        sfinski80 kirjoitti:

        2. Lataat ohjelman esim. filezilla(ilmainen) on yksi parhaista ftp siirtoohjelmista.
        Eli tällä siirretään kaikki materiaali sivulle koneeltasi.
        Sivutila oletettavasti sinulla on laajakaistan mukana ja käyttäjätunnus ja salasana siihen. Jos ei niin hankit jostain kotisivutilaa. (esim. louhi.fi)

        3. Tarvitsee osata serveripuolen ohjelmointia. esim. Php-kielellä ja mysql_llä onnistuu, joskin matkaa tuon osaamiseen on jos ei html kielikään vielä ole hallussa.
        4. Paljon haastavampi kuin kirjautumis alueen teko, mutta onnistuu rankalla opiskelulla

        "2. Lataat ohjelman esim. filezilla(ilmainen) on yksi parhaista ftp siirtoohjelmista."

        Normaalisti käyttöjärjestelmä osaa FTP siirron.

        "Eli tällä siirretään kaikki materiaali sivulle koneeltasi."

        Sellaista ei mitenkään välttämättä tarvitse jos tiedostoja käsittelee esim. paikallisesti.


      • M-Kar kirjoitti:

        "2. Lataat ohjelman esim. filezilla(ilmainen) on yksi parhaista ftp siirtoohjelmista."

        Normaalisti käyttöjärjestelmä osaa FTP siirron.

        "Eli tällä siirretään kaikki materiaali sivulle koneeltasi."

        Sellaista ei mitenkään välttämättä tarvitse jos tiedostoja käsittelee esim. paikallisesti.

        No voi olla että windowsilla saa suoraan siirrettyä ainakin resurssienhallinnalla, jotenkin. En ole opetellut. Saako Windowsilla sitten suojatun ftp-yhteyden päälle yhdestä ruksista? Edelleen Filezilla on erinomainen tarkoitukseensa.

        Jos tietoja käsittelee paikallisesti ne eivät koskaan ole netissä ellei ole omaa serveriä kotona. :D
        Toki sivujen tekovaiheessa ihan järkevää tehdä ne omalla tietokoneella ja kovalevyllä,mutta pakko ne valmiit sivutkin joskus on siirtää nettiin. Ja php kieleen tarviit joko oman serverin tai virtuaali serveri sovelluksen.


      • sfinski80 kirjoitti:

        No voi olla että windowsilla saa suoraan siirrettyä ainakin resurssienhallinnalla, jotenkin. En ole opetellut. Saako Windowsilla sitten suojatun ftp-yhteyden päälle yhdestä ruksista? Edelleen Filezilla on erinomainen tarkoitukseensa.

        Jos tietoja käsittelee paikallisesti ne eivät koskaan ole netissä ellei ole omaa serveriä kotona. :D
        Toki sivujen tekovaiheessa ihan järkevää tehdä ne omalla tietokoneella ja kovalevyllä,mutta pakko ne valmiit sivutkin joskus on siirtää nettiin. Ja php kieleen tarviit joko oman serverin tai virtuaali serveri sovelluksen.

        Eihän siinä mitään tavatonta ole, että palvelin on omassa kotona ja se, että jokin on "netissä" on kansio jota webbipalvelin näyttää maailmalle. Ja palvelinkin on oikeasti vaan pelkkä ohjelma.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      186
      1837
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      894
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      707
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      27
      515
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      194
      471
    Aihe