Maahanmuuttajien rikollisuudesta Suomessa on saatu tuoretta tietoa. Niemi, Honkatukia ja Lehti ovat julkaisseet aiheesta tutkimuksen.
Alkuperämaan perusteella eniten rikoksesta epäiltyjä per 1000 henkilöä oli vuonna 2008 seuraavasti:
- Irak 466
- Iran 441
- Turkki 400
- Somalia 320
Somalian kansalaisia oli em. maista Suomessa eniten, 4919. Tästä voimme laskea, että heistä 1568 eli 32 % oli rikoksesta epäiltynä vuonna 2008.
Käytettävissäni ei ole tilastoa somalien sukupuoli-, eikä ikäjakaumasta. Jos oletamme, että lasten osuus populaatiosta on 25 % ja edelleen että naisten ja rikoksiin osallistumattomien vanhusten osuus on 43 %, niin rikoksiin epäiltiin osallistuneen jokaisen kynnelle kykenevän somalimiehen. Tämä siis yhden vuoden, 2008 aikana.
Tutkimus koski vain Somalian kansalaisia Suomessa; Suomen kansalaisuuden saaneitahan oli tuolloin jo enemmän, eli somalipopulaation koko oli noin 11.000. Somaliperäisten epäiltyjen kokonaismäärä olisi tuon laskutavan mukaan noin 3500 epäiltyä.
"Paras ennuste tulevalle elämälle on eletty elämä."
Muiden kansallisuuksien vastaavia lukuja: rikoksesta epäiltyjä per 1000 henkeä
- Puola 71
- Saksa 98
- Romania 122
- Venäjä 150
- Viro 153
- Ruotsi 210
http://www.optula.om.fi/uploads/bqo7i2ws2l3.pdf
Pohjaa tulevalle maahanmuuttapolitiikalle.
2
130
Vastaukset
Vuonna 2005 rikoksesta epäiltyjä somaleja oli tuhatta henkeä kohti 321, vuonna 2008 heitä oli 320.
Myös turkkilaisten rikollisuus näyttäisi olevan koko lailla vakio, 398 pro 400
Sen sijaan irakilaisten rikollisuus on tukevassa kasvussa, 367 pro 466, samoin iranilaisten, 374 pro 441.- hulluus huipussaan
rikollisia täällä sitten verorahoilla elätetään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit896082KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3475470Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja222737Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522629Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521021982Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071738- 1141601
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro181573seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1241474Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1351433