saako alaikäinen omistaa auton?

17+20=

Voisin siirtää automme alaikäisten lastemme nimiin. Siinä olisi parkkipaavolla ihmettelemistä.

Kun saman tempun tekisi huomattava määrä autonomistajia, kenties saisimme tämän KKO:n siunauksella aloitettu parkkipaavopelleily LOPPUMAAN!

51

4687

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frangröbbä

kyllä alaikäinen voi omistaa ei siinä mitään mutta silloin tarvitaan haltijan nimi joka vastaa autosta,esim.mun motari on tyttären nimissä

• 3+4

Onko mitään erityistä huomiotavaa, jos siirtää auton lapsensa nimiin? Tuleeko siirrosta kustannuksia, olisiko syytä poistaa kuitenkin nimi AKE:n rekisteristä (pikkaisen vaikeuttaa sillä parkkipaavon toimintaa)?

• hyötyä
        3+4 kirjoitti:

Onko mitään erityistä huomiotavaa, jos siirtää auton lapsensa nimiin? Tuleeko siirrosta kustannuksia, olisiko syytä poistaa kuitenkin nimi AKE:n rekisteristä (pikkaisen vaikeuttaa sillä parkkipaavon toimintaa)?

Auton omistaja ja haltija löytyvät aina rekisterinumeron perusteella. Parkkipaavoa ei pätkääkään kiinnosta omistajan syntymävuosi, menettely on aina sama.

• 3+4
        hyötyä kirjoitti:

Auton omistaja ja haltija löytyvät aina rekisterinumeron perusteella. Parkkipaavoa ei pätkääkään kiinnosta omistajan syntymävuosi, menettely on aina sama.

hieman yksinkertainen.
        "Parkkipaavoa ei pätkääkään kiinnosta omistajan syntymävuosi, menettely on aina sama. "
        Kyllä käräjäoikeuden tuomaria naurattaa kun parkkipaavo vaippaikäistä syyttää pysäköintisopimuksen rikkomisesta.

• Lex Lutherus
        3+4 kirjoitti:

hieman yksinkertainen.
        "Parkkipaavoa ei pätkääkään kiinnosta omistajan syntymävuosi, menettely on aina sama. "
        Kyllä käräjäoikeuden tuomaria naurattaa kun parkkipaavo vaippaikäistä syyttää pysäköintisopimuksen rikkomisesta.

joka on laiminlyönyt tehtävänsä ja päästänyt sen alaikäisen tekemään pysäköintirikoksia.
        Siinä sitten sovelletaan ankaran vastuun periaatetta, joudut maksamaan pysäköintivirhemaksun 15-kertaisena. Näin sanoo laki.

• 5+6
        3+4 kirjoitti:

Niin rekisteröinnistä joutuu maksamaan tietty. Auton mistajan ja haltijan tiedot onvat rekisterissä, ei niitä sieltä pois saa, se on sitä paitsi julkinen tuo ajoneuvorekisteri.

• asdlkfj öalksdfj
        Lex Lutherus kirjoitti:

joka on laiminlyönyt tehtävänsä ja päästänyt sen alaikäisen tekemään pysäköintirikoksia.
        Siinä sitten sovelletaan ankaran vastuun periaatetta, joudut maksamaan pysäköintivirhemaksun 15-kertaisena. Näin sanoo laki.

ei näin. Käräjätuomari nuhtelee parkkipaavoa siitä, että kiusaa pientä lasta.

• Erkkiä ei kyykytetä
        Lex Lutherus kirjoitti:

Mikähän laki se noin sanois? Oman käden oikeuslakiko...kerrohan pykälät. Tuota ei usko erkkikään...parkkipaavo mielellään uskoo kaiken millä saa rahat köyhiltä ja köyhät kyykkyyn.

• Karo Verhu
        3+4 kirjoitti:

Ei vaan saa olla kovin arvokas auto. muuten vouti ulosmittaa muikeat verot lahjoituksesta. Oliko se 3000 eukkia se raja.

• dsflskökf

Alaikäinen saa omistaa auton.

Kun teet rekisteröinti-ilmoituksen, ajoneuvolle pitää samalola ilmoittaa ajoneuvoa käyttävä haltija, jolla on ko. ajoneuvon kuljettamiseen oikeuttava ajokortti.

Eli ne sakot tulee haltijalle, ja mikään ei muutu.

• antsa autoilija

noin ole. en oo kuullutkaan että jos alaikäinen omistaa auton, tulisi sillä olla myös täysikäinen haltija. itse ostin ensimäisen autoni alaikäisenä. sain siihen vakuutuksen ilman mitään ehtoja. nimeni oli omistajan paikalla. haltija kait on ainoastaan rahoitusyhtiön autoissa ja niitten persaukisten joille työnantaja joutuu hommaan työauton että pääsevät duuniin.

• 1456
        antsa autoilija kirjoitti:

noin ole. en oo kuullutkaan että jos alaikäinen omistaa auton, tulisi sillä olla myös täysikäinen haltija. itse ostin ensimäisen autoni alaikäisenä. sain siihen vakuutuksen ilman mitään ehtoja. nimeni oli omistajan paikalla. haltija kait on ainoastaan rahoitusyhtiön autoissa ja niitten persaukisten joille työnantaja joutuu hommaan työauton että pääsevät duuniin.

Muista aloituksessa ja pisteen jälkeen isot kirjaimet.

• 12+3
        1456 kirjoitti:

auton,mutta vakuutusta ja rekisteriin ei saa sori vaan.Huoltaja muuten vastaa alaikäisen törttöilystä 100 ikävuoteen saakka.Myös tuhojen korvaukset.Sen jälkeen lasku lankeaa tekijälle jos 15v ja korvaukset tulee ulosottoon,kun 18v.Eli jos isukki niin maksat automaattisesti muksun sakot.

• sdfraadsfadsf
        12+3 kirjoitti:

auton,mutta vakuutusta ja rekisteriin ei saa sori vaan.Huoltaja muuten vastaa alaikäisen törttöilystä 100 ikävuoteen saakka.Myös tuhojen korvaukset.Sen jälkeen lasku lankeaa tekijälle jos 15v ja korvaukset tulee ulosottoon,kun 18v.Eli jos isukki niin maksat automaattisesti muksun sakot.

sopimussakosta. Joka ei ole "sakko".

• antsa autoilija
        1456 kirjoitti:

vapaa taiteilija. mua ei koske kirjoitussäännöt. piste.

• dsflskök

No nyt kuulit, tutki "Valtioneuvoston asetus ajoneuvojen rekisteröinnistä" 893/2007.

• dsflskök

Haltija voi olla minkälaisessa autossa tahansa, monessa perheessä auton on vanhempien omaistuksessa, mutta lapsi (täysi-ikäinen ja kortillinen) on haltija ja vakuutukset ovat hänen.

• jösflkdjg
        12+3 kirjoitti:

Potaskaa. Alaikäinen voi omistaa auton ja pääsee omistajaksi rekisteriin. Vakuutus tulee sille täysi-ikäiselle haltijalle. Alaikäinen vastaa itse törttöilyistään.

• Sakkofirmat pois
        12+3 kirjoitti:

Huoltaja ei muuten mitenkään automaattisesti vastaa muksun törttöilystä. Rikosoikeudellinen vastuu alkaa 15-vuotiaana, eli sitä ennen tehdyistä rikoksista muksu ei voi saada virallista rangaistusta, mutta vahingonkorvauksia on oikeudessa määrätty alle 15-vuotiaillekin. Huoltajan ei todellakaan ole mikään automaattinen pakko sellaisia maksaa muksun puolesta, vaikka moni huoltaja tekisikin niin.

• ölkjuio
        dsflskök kirjoitti:

No nyt kuulit, tutki "Valtioneuvoston asetus ajoneuvojen rekisteröinnistä" 893/2007.

asetuksen mutten löytänyt maintaa ikärajasta. Valistanet meitä kertomalla kohdan jossa se on kerrottu.

• kiki.

Kun itse olin rekisteröimässä kuorma-auto ja laittamassa isääni haltiaksi (vakuutusten takia) niin katsastuasemalla ämmä mumisi "haltialla pitäisi olla ajoneuvoon ajo-oikeus MUTTA ei niitä kukaan valvo"

Ja samaten toooosi kauan sitten kun olin suorittamassa mopokorttia, niin edellinen asiakas ei saanut laittaa mopoa omiin nimiin ENNEN teoriakoetta...

Mutta siinä ollaan täysin oikeassa, että menettely on aivan sama, oli haltiana yritys, alakiäinen, ajokortin menettänyt, ulkomailla asuva, ajotaidoton tai mikä vaan, eli uhkailua ja pelottelua oikeudenkäynneillä ja luottotiedoilla...

• dsflskök
        ölkjuio kirjoitti:

asetuksen mutten löytänyt maintaa ikärajasta. Valistanet meitä kertomalla kohdan jossa se on kerrottu.

"9 §
        Rekisteri-ilmoitus alaikäisen tai ulkomailla asuvan omistamalle ajoneuvolle
        Jos ajoneuvon omistajaksi ilmoitetaan alaikäinen, jolla ei ole kyseisen ajoneuvon kuljettamiseen oikeuttavaa ajokorttia, on samalla ilmoitettava myös ajoneuvoa käyttävä haltija, jolla ilmoitusta tehtäessä on kyseisen ajoneuvon kuljettamiseen oikeuttava ajokortti.

Jos ajoneuvon, jonka kuljettaminen ei edellytä ajokorttia, omistajaksi ilmoitetaan alaikäinen, joka ikänsä puolesta ei saa kuljettaa kyseistä ajoneuvoa, on samalla ilmoitettava myös ajoneuvoa käyttävä haltija, joka ikänsä puolesta saa kuljettaa kyseistä ajoneuvoa.

Jos Suomessa käytössä olevan ajoneuvon omistaja asuu ulkomailla, ajoneuvolle on ilmoitettava ajoneuvoa käyttävä Suomessa asuva haltija."

Siinä lukee ALAIKÄINEN = iältään lain määräämän täysi-ikäisyyden rajan alapuolella oleva .

Oli kauheen vaikeeta löytää??

• ( . ) ( . )
        kiki. kirjoitti:

Kun itse olin rekisteröimässä kuorma-auto ja laittamassa isääni haltiaksi (vakuutusten takia) niin katsastuasemalla ämmä mumisi "haltialla pitäisi olla ajoneuvoon ajo-oikeus MUTTA ei niitä kukaan valvo"

Ja samaten toooosi kauan sitten kun olin suorittamassa mopokorttia, niin edellinen asiakas ei saanut laittaa mopoa omiin nimiin ENNEN teoriakoetta...

Mutta siinä ollaan täysin oikeassa, että menettely on aivan sama, oli haltiana yritys, alakiäinen, ajokortin menettänyt, ulkomailla asuva, ajotaidoton tai mikä vaan, eli uhkailua ja pelottelua oikeudenkäynneillä ja luottotiedoilla...

Ajoneuvolla tai autolla voi olla useita omistajia, kuten minulla ja pojallani on yhteinen ajoneuvo. Kenelleköhän tässä tapauksessa niitä lappuja lähetellään?

• erfglkj
        dsflskök kirjoitti:

"9 §
        Jos ajoneuvon omistajaksi ilmoitetaan alaikäinen, jolla ei ole kyseisen ajoneuvon kuljettamiseen oikeuttavaa ajokorttia, on samalla ilmoitettava myös ajoneuvoa käyttävä haltija, jolla ilmoitusta tehtäessä on kyseisen ajoneuvon kuljettamiseen oikeuttava ajokortti.

Jos ajoneuvon, jonka kuljettaminen ei edellytä ajokorttia, omistajaksi ilmoitetaan alaikäinen, joka ikänsä puolesta ei saa kuljettaa kyseistä ajoneuvoa, on samalla ilmoitettava myös ajoneuvoa käyttävä haltija, joka ikänsä puolesta saa kuljettaa kyseistä ajoneuvoa.

Jos Suomessa käytössä olevan ajoneuvon omistaja asuu ulkomailla, ajoneuvolle on ilmoitettava ajoneuvoa käyttävä Suomessa asuva haltija."

Siinä lukee ALAIKÄINEN = iältään lain määräämän täysi-ikäisyyden rajan alapuolella oleva .

ymmärrän kyllä tuon tekstisi. sanoman. Itse asiassa en edes katsonut sitä asetusta. Piruuttani vain kysyin ja arvasin että joku sen tänne laittaa. Eipä tarvinnut itse vaivautua asian suhteen.

• 2+3
        ( . ) ( . ) kirjoitti:

Ajoneuvolla tai autolla voi olla useita omistajia, kuten minulla ja pojallani on yhteinen ajoneuvo. Kenelleköhän tässä tapauksessa niitä lappuja lähetellään?

Arpa valitsee henkilön, jonka kanssa parkkifirma on tehnyt sopimuksen.

Niin se menee.

Kuten tähänkin asti.

Aina ei arpa osu kohdilleen.

• 23+45
        dsflskök kirjoitti:

"9 §

pääseekö parkkifirma tietoon kiinni, saako parkkifirma tietää vain omistajan, vai myös haltijan?

• dsflskök
        erfglkj kirjoitti:

ymmärrän kyllä tuon tekstisi. sanoman. Itse asiassa en edes katsonut sitä asetusta. Piruuttani vain kysyin ja arvasin että joku sen tänne laittaa. Eipä tarvinnut itse vaivautua asian suhteen.

Suutunpa.
        - h

• dsflskök
        23+45 kirjoitti:

pääseekö parkkifirma tietoon kiinni, saako parkkifirma tietää vain omistajan, vai myös haltijan?

Pääsee. Minulla ei ole tiedossa, miten he hankkivat tiedot, onko suora ATK-yhteys vai kysytäänkö jokaisen auton tiedot erikseen ja millä keinoin. Mutta omistajan nimen saa, jos on useita omistajia niin kaikkien tiedot; haltijan tiedot, jos on useita haltijoita niin heidän tietonsa, auton tiedot (merkki malli jne teknistä), missä yhtiössä on vakuutus, koska on katsastettu, koska pitää katsastaa seuraavan kerran, onko vuosikatsastus suorittamatta, onko ajoneuvovero maksamatta, onko auto ilmoitettu varastetuksi.
        Eli aina, jos autolla on haltija, hänen tietonsa ilmoitetaan myös.

• 5+3
        dsflskök kirjoitti:

Pääsee. Minulla ei ole tiedossa, miten he hankkivat tiedot, onko suora ATK-yhteys vai kysytäänkö jokaisen auton tiedot erikseen ja millä keinoin. Mutta omistajan nimen saa, jos on useita omistajia niin kaikkien tiedot; haltijan tiedot, jos on useita haltijoita niin heidän tietonsa, auton tiedot (merkki malli jne teknistä), missä yhtiössä on vakuutus, koska on katsastettu, koska pitää katsastaa seuraavan kerran, onko vuosikatsastus suorittamatta, onko ajoneuvovero maksamatta, onko auto ilmoitettu varastetuksi.
        Eli aina, jos autolla on haltija, hänen tietonsa ilmoitetaan myös.

Jos henkilötunnusta ei ilmoiteta (miksi ilmoitettaisiin) tai syntymäaikaa (miksi ilmoitettaisiin) niin eiköhän muistutus lähde omistajalle.

Siinä on sitten parkkipaavolla käräjäoikeudessa selittelemistä, kuinka ovat tehneet parkkisopimuksen alaikäisen kanssa. Tuskin alaikäinen sellaisia sopimuksia saa edes tehdä.

Ja kun parkkifirma mokaa kerrankin (osoittaa laskun väärälle henkilölle, kysyy kuka autoa ajoi, ym.) peli on sen osalta pelattu. Siinä vaiheessa kunniallisen kansalaisen kuuluu tehdä parkkifirmasta rikosilmoitus aiheettoman laskun lähettämisestä.

• miinanen
        5+3 kirjoitti:

Jos henkilötunnusta ei ilmoiteta (miksi ilmoitettaisiin) tai syntymäaikaa (miksi ilmoitettaisiin) niin eiköhän muistutus lähde omistajalle.

Siinä on sitten parkkipaavolla käräjäoikeudessa selittelemistä, kuinka ovat tehneet parkkisopimuksen alaikäisen kanssa. Tuskin alaikäinen sellaisia sopimuksia saa edes tehdä.

Ja kun parkkifirma mokaa kerrankin (osoittaa laskun väärälle henkilölle, kysyy kuka autoa ajoi, ym.) peli on sen osalta pelattu. Siinä vaiheessa kunniallisen kansalaisen kuuluu tehdä parkkifirmasta rikosilmoitus aiheettoman laskun lähettämisestä.

Käsittääkseni rekisteri-ilmoitusta ei oteta vastaan, jos henkilötiedot ovat puutteelliset. Ne ovat puutteellsiet, jos hetu puuttuu. tarfin rekisteri saa osoitetiedot väestörekisteristä.

Aihettoman laskun lähettäminen ei ainakaan vielä ole rikos.

• 8fff
        ( . ) ( . ) kirjoitti:

lähetetään ns. ykkösomistajalle.

• hehehhheehee
        jösflkdjg kirjoitti:

Potaskaa. Alaikäinen voi omistaa auton ja pääsee omistajaksi rekisteriin. Vakuutus tulee sille täysi-ikäiselle haltijalle. Alaikäinen vastaa itse törttöilyistään.

kumma homma et itte sain kyllä myös vakuutuksen omiin nimiini alaikäisenä. taitaa olla taas joku herra kaikki tietävä

• Toisaalta on
        jösflkdjg kirjoitti:

sopimusoikeudellisesti niinkin ettei alaikäinen pysty itsenäisesti tekemään merkittäviä sopimuksia, Pysäköinti ysityisalueella on tottakai merkittävä sopimus,

• Hengetär
        sdfraadsfadsf kirjoitti:

sopimussakosta. Joka ei ole "sakko".

Maalaisjärki sanoo, että sopimus tulee vasta kun molemmat osapuolet sen hyväksyvät allekirjoituksellaan tai suullisesti todistajien läsnäollessa.
        Parkkitollot tekevät yksipuolisia sopimuksia eivät edes allekirjoita lappustaan. Mikähän pelko on heillä, hengenkö??

• jonnin joutavaa
        ( . ) ( . ) kirjoitti:

kummalle tulee vakuutusmaksut tai kutsu katsastukseen? Kuten huomaat niin myös parkkisakko voi tulla kummalle vaan vai luuletko että kun on 2 omistajaa niin ei saa kumpikaan...tuossa ei muuten ole mitään järkeä vakuutusten takia mutta sehän on jo eri juttu.

• Tellunen
        miinanen kirjoitti:

Käsittääkseni rekisteri-ilmoitusta ei oteta vastaan, jos henkilötiedot ovat puutteelliset. Ne ovat puutteellsiet, jos hetu puuttuu. tarfin rekisteri saa osoitetiedot väestörekisteristä.

Aihettoman laskun lähettäminen ei ainakaan vielä ole rikos.

Tilaamattomasta tavarasta tai palvelusta lähetetty lasku on rikos. Petoksen yrityskin on rangaistavaa.

• alottelija 17

Oon 17-vuotias ja oon hommaamassa lähipäivinä ensimmäistä omaa autoani. Asun omassa asunnossa ja ajattelin laittaa auton heti seisontaan siksi aikaa kunnes saan kortin. Mutta niin, se mun asiani oli, että saan siis laittaa auton omiin nimiini, mutta haltijaksi mun pitää ottaa joku täysi-ikänen, jolla on ajokortti?? :o

• Laita mieluummin

muna seisontaan

• Omistaa vai ei....

Mikä tuota estää omistamasta, kunhan ei aja ajokortitta. Kai sitä lasten nimiin asuntojakin ostetaan.

• LKV

alaikäiselle ei voi asuntoja ostaa hänen nimiin...18 vuotias voi vasta asunnon itse omistaa.

• 205 Gti

Kaveri osti autoni 17-vuotiaalle pojalleen joka oli aloittelemassa autokoulua. Paperit tehtiin vakuutusfirmassa ja autoni uudeksi omistajaksi tuli 17v. poika.

• Ja mätky seurasi

perässä. Lahjoituksia saa tehdä vain tietyn pienehkön euromäärän vuodessa.

• 87k
        Ja mätky seurasi kirjoitti:

perässä. Lahjoituksia saa tehdä vain tietyn pienehkön euromäärän vuodessa.

Kyllä toi neljä tonnia on aika iso summa, esim nykyisen autoni arvo on noin neljä tonnia ja siinä on:

Ajettu vain noin 170 tuhatta
        Jakohihnat yms vaihdettu
        Ilmastointi
        Keskuslukitus
        Vakionopeudenäädin
        auTOMATTIvaihteisto
        farmarikori
        penkinlämmittimet
        taloudellinen ja tehokas kone
        alumiinivanteet, kesä ja talvirenkaissa
        hyvät kesä ja nastarenkaat
        Uutta vuosimallai, eli menee ns. pinellä verolla

Toki puutteitakin on, esim ajotietokone puuttuu kokonaan, samaten ohjaustehostin on mallia "perinteinen" eikä siis sähköinen joka olisi huomattavasti parempi, mutta kyllä nyt tätäkin ohjailee.

Eli auto on juurikin täydellinen nuorisoauto, tosin monet nuoret eivät tykkää farmariautoista, saati automaattivaihteista (kummaa?)

Eli kyllä neljällä tonnilla saa lahjoitettua ja ostettua jo melko hyvän auton, eikä tarvitse nyt kauhista kompromissejakaan tehdä, tietenkin esim värivalikoima on suppeampi yms pientä

• 87k

Kyllähän nyt oikeuteen pystyy viemään tapauksen, jonka omistaja voittaa 100% varmuudella, eli esim jos minä mene ulkomailla viikoksi, autoni on sinä aikana lainassa isälläni, ja hän törttöilee sillä, niin silloinhan minun on helppo osittaa etten ole autoa ajanut.

Mutta miksi ei siis firmat sitten lähetä sitä karhukirjettä kuljettajalle?

• mieti nyt

ei tarvitse selvittää kuka kuljettti vaan riittää kun selvittää auton omistajan tai haltijan. Ei se tästä voi yksinkertaisemmaksi mennä...olisi ihan järjetöntä alkaa selvittää kuka autoa ajoi...sen yleensä selvittää omistaja itse jos on autoa lainannut.

• 87k
        mieti nyt kirjoitti:

ei tarvitse selvittää kuka kuljettti vaan riittää kun selvittää auton omistajan tai haltijan. Ei se tästä voi yksinkertaisemmaksi mennä...olisi ihan järjetöntä alkaa selvittää kuka autoa ajoi...sen yleensä selvittää omistaja itse jos on autoa lainannut.

Totta, virallisissa pysäköintivirheissä kuuluu omistajan tehtäväksi hoitaa maksu, koska laki sen näin sanoo, omistaja voi maksaa maksu itse, maksaa itse ja periä kuljettajalta tai antaa maksun suoraan kuljettajalle.

Mutta näissä sopimusmaksuissa SOPIMUSOAPUOLI on aina se kuljettaja, ei omistaja.

Eli siihen tämä systeemi melkein kaatuukin, koska se kuljettajan etsiminen on lähes mahdotonta.

Tietenkin voidaan katsoa valvontakameroita yms, mutta tällöinkin selvittää vain se oliko omistaja kuljettajana tai ei.

Eli käytännössä noiden karhukirjeiden lähetty on turhaa, koska jos kuski ei ole sitä maksua maksanut joka oli pyyhkimen alla, niin asia on sillä selvä.

Sama juttu kun Turussa yhdessä kiinteistössä koitetaan sakottaa polkupyöriä, siinäs sakottaa, mutta jos ei fillaristi maksakaan sitä sakkoa, niin mitäs sitten, sit jää rahat saamatta

• Mieti itse
        mieti nyt kirjoitti:

Pysäköintivirhemaksun voi määrätä vain laissa mainittu viranomainen. Nämä valesakottajat eivät voi pysäköintivirhemaksuja määrätä. Tämän kiertämiseksi yritykset ovat kehittäneet sopimuskonstruktion jossa pysäköinnin suorittanut henkilö muka hyväksyy ehdot.

Sopimus voi velvoittaa korkeintaan sopimuksen osapuolia. Sopimus joka on kuljettajan ja sakkofirman välinen ei velvoita millään tavoin auton omistajaa. kuljettajan kanssa tehty sopimus ei edes velvoita avustamaan kuljettajan selvittämisessä.

Sopimukseen vetoavan on näytettävä toteen, että sopims syntyi ja ennen kaikkea kenen kanssa se syntyi.

Järjetöntähän se on tehdä sopimuksia tietämättä kenen kanssa niitä tekee. Pysäköintisakkofirmat kuitenkin tekevät jatkuvasti näin, sillä he eivät saa oikeita pysäköintivirhemaksuja kirjoittaa. Tämän vuoksi kyseiset yritykset ovat voimattomia jos uhri kiistää olevansa sopimuskumppani. Oikeuteenkaan eivät uskalla lähteä kun eivät kykene osoittamaan sopimuskumppania. .

• Miettijä

Jos auton siirtää lasten nimiin ja itse on auton haltija joutuvatko lapset maksamaan lahjaveroa autosta?

• Vironkilvissä

Koska suomalaiset nauttivat pohjoismaista sosial...hyvinvointivaltiota, tietenkin joutuvat, jos auto on liian uusi, eli sen lahjaverorajan yläpuolinen hinnaltaan. Verottaja ei yksityisten autonvaihteluita ja haltijavaihdoksia kuitenkaan katsele.

En ole kuullut, että kukaan noita olisi verottajalle omaehtoisesti tästä syystä ilmoitellut. Ja omalta osaltani olen muutenkin suomalaiset kommarimeiningit jättänyt taakseni.

• Kyllä ja ei.

Periaatteessa menee siten, että auton arvosta vähennetään jonkin verran johtuen siitä, että omistaja ei sitä pysty käyttämään tai myymään (käsittääkseni ilman haltijan suostumusta ei voi myydä, en ole 100% varma).

Veikkaan, että auton tapauksessa homma menisi niin, että arvioitaisiin mitä auto maksaisi siinä vaiheessa kun penikka täyttäisi 18 ja sen mukaan pistettäisiin vero.

Veikkaan myös, etteivät ihmiset jaksa tällaisia asioita verottajalle ilmoitella. Pitäisi tietysti...

• koskaan en voita
        The_Rat kirjoitti:

Kyllä ja ei.

Periaatteessa menee siten, että auton arvosta vähennetään jonkin verran johtuen siitä, että omistaja ei sitä pysty käyttämään tai myymään (käsittääkseni ilman haltijan suostumusta ei voi myydä, en ole 100% varma).

Veikkaan, että auton tapauksessa homma menisi niin, että arvioitaisiin mitä auto maksaisi siinä vaiheessa kun penikka täyttäisi 18 ja sen mukaan pistettäisiin vero.

Veikkaan myös, etteivät ihmiset jaksa tällaisia asioita verottajalle ilmoitella. Pitäisi tietysti...

Veikkaan, veikkaan ja oletan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      60
      7502
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2936
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1776
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1649
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1458
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      167
      1404
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      131
      1153
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      75
      842
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      802
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      52
      745
    Aihe