yllättävä ADHD-diagnoosi

pihallakaikesta

Hei, kuinka todennäköistä on, että lääkäri tekee väärän diagnoosin? Olen nyt 20-vuotias nainen ja mulla diagnosoitiin viikko sitten ADHD. Se lääkäri sanoi, että olen harvinaisen selkeä tapaus ja että on erittäin harvinaista antaa diagnoosi heti ensimmäisellä kerralla, mutta minun kohdallani tilanne oli kuulemma niin selvä....

Tiedän kyllä, että mulla on ollut aina ton keskittymisen kanssa mittavia vaikeuksia, mutta ADHD????? Kukaan läheiseni/tuttuni ei ole yllättynyt, kun olen kertonut diagnoosista - päinvastoin kaikki ovat vain kuittailleet että ´ihanko tosi, en ois kyllä uskonu´. Itse olen oikeasti kuin puulla päähän lyöty!

Niin joo, mulle määrättiin joku concerta-lääkitys - miten kyseisen lääkkeen pitäisi vaikuttaa? Kun otin sitä ensimmäisen kerran olin koko päivän helvetin väsynyt, eikä tuntunut kyllä yhtään skarpimmalta.... Sen jälkeen en ole uskaltanut ottaa.. Onko kyseinen lääke tarkoitus ottaa joka päivä?

9

5460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neuvojatässä........

      lääkkeestä, mutta monet ADHD-tapaukset ovat yllättäen parantuneet, kun on karsittu ruokavaliosta kaikki lisäaineet pois!
      Esimerkiksi aspartaami sekä ruuissa erittäin yleinen natriumglutamaatti saavat monet ylikierroksille.
      Suosittelen sinua tekemään täydellisen ravintoremontin. Ensimmäiseksi pois kaikki keinomakeutteet sekä natriuglutamaatti (E621), mitä on esimerkiksi lihojen marinadeissa, makkaroissa, monissa eineksissä, aromisuolassa, mausteseoksissa, nuudeleissa ja liemikuutioissa.

      Esimerkiksi luin lehdestä tapauksesta, että perheen tyttäret oli olleet niin vilkkaita ja keskittymiskyvyttömiä ettei koulusta ollut tullut mitään. Heistä oli tullut aivan kuin toisia lapsia, rauhallisia ja keskittyviä ravintoremontin jälkeen.

      • pihallakaikesta

        Mmmm.... No epäilen kyllä vankasti, että huono ruokavalio olisi mitenkään osallinen persoonallisuuteni, koska

        a.) syön erittäin terveellisesti, enkä muutenkaan käytä koskaan eineksiä tm.
        b.) olen kasvissyöjä, joten tuskin sekopäisyyteni ainakaan lihamarinaadeista johtuu :D

        Kuulostaa jotenkin aika kaukaa haetulta....


      • Ropsu12

        ADHD on kehityksellinen häiriö dopamiinin ja muitten hormoonien tuotannossa. Huono ruokavalio lapsena SAATTAA aiheuttaa mutta se ei ole enään myöhemmin korjattavissa kun oireet ovat jatkuneet aikuiselämään.


      • kaikkea kanssa

        Sä oot taas näitä vitun-pelle-terveysfasisteja, jotka kuvtittelevat, että kun syöt AHNIINTERVEELLISTÄRUOKAANIIHUHHEIJOHANELÄMÄHYMYILEE.............. Aivan kuin muka kaikkien ADHD-ihmisten ruokavaliossa olisi jotain pielessä???? Voi vittu että on tyhmiiä ihmisiä mee himaas syömään sitä porkkanaa vähän lisää......


      • jonespones3

        Ei herran jumala sä oot toope ruokavalio?! Ihanko totta. Lyö kerran keittiön ovella itteäs päähän ku ei näköjään järkeä ole. Se on sairaus missä diabetes. Ainii mutta olethan lääkäri ja kannattaa antaa Täälä tyhmiä neuvoja millä ei ole mitään tekemistä sairauden takia.


    • addiM23

      ei concerta sovi, eikä lääkkeen tarkoitus ole piristää addia vaikka onkin stimulantti vaan "tasata" Syö jonkin aikaa lääkitystä ja jos tuntuu vieläkin väärältä niin pyydä lääkäriä antamaan jotain muuta. Suomessa lääkärit turvautuvat concertaan liiankin helposti..

      • ADD...54v.

        Jos haluat, että lääkkeestä on sinulle hyötyä, sitä pitää ottaa joka päivä ja hyvä on ottaa heti herättyäsi, mieluummin vielä samaan aikaan joka aamu. Lääkärisi sitten kyselee lääkkeen vaikutusta ja päättelee vastauksistasi, onko lääkehoitoa syytä jatkaaa, pitääkö annosta muuttaa, vai pitäisikö kokeilla jotain toista lääkettä.
        Itselleni Concertasta oli selkeästi apua keskittymistä vaativiin tehtäviin. Sitä olin tarvinnutkin. Sivuvaikutuksia epäilin : lisääntynyttä päänsärkyä ja huimausta. Lääke vaihdettiin toiseen ja nyt sivuvaikutuksia ei ole ja tämä toimii. Kongnitiivinen terapia on myös hyödyllinen apu.

        Ilmeisesti sinulle on jo selvinnyt tuo saamasi ADHD-diagnoosi; miksi olet sen saanut. Itse olin jo monia vuosia sitä toivonut, mutta en ollut eri syistä pässsyt tutkimuksiin. Diagnoosi antoi selityksen monille asioille elämässäni. Olen tyytyväinen , kun voin nyt saada apua tilanteeseni ja arkielämäni alkaa jäsentyä uudella tavalla ja voin myös läheisilleni kertoa, millainen maailmani on ja mitkä ovat tarpeeni yhteiselämässä.


    • Epäluottev diagnoosi

      Itse kävin Neuromentalin Taina Nieminen - von Wendt hinta 200e (kelan korvauksien jälkeen) ja aika puoli tuntia ensimmäisellä kerralla heti Diagnoosi ja siihen meni nippa nappa puoli tuntia ja olin kuulemma selvä tapaus vaikka kaikki osiot eivät täyttyneet ja lopuista tuli tulos lievä. ??? En suosittele kyseistä paikkaa, jäi pahasti epäselvä kuva nyt loppuiäksi että oliko testi luotettava.

      • psykologi

        Hei sinulle epäluotettavan diagnoosin saanut.

        suosittelen lämpimästi hankkimaan uudet tutkimukset, adhd diagnoosia EI VOI TODELLAKAAN todeta yhden vastaanoton aikana, se on selvä.

        yleensä neuromental kyllä vaatii ne neuropsykologiset testit, joskus diagnostiset haastattelutkin vanhempien osalta.

        ota yhteys neuromentaliin ja kerro tilanteestasi, epäilystäsi ja sen, että haluat kunnon tutkimuksiin, taikka sitten menet muualle yksityiselle ja kerrot tilanteestasi joka voi vastaavasti todeta, ettei sinulla ole adhd:ta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5075
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3197
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1315
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe