Veden sameus

susanna-96

moi:) oon 14-vuotias ja aikash hyvä akvaristi. mut yks ongelma on; akvan vesi oli yön aikana samentunut harmahtavaksi. Pitäiskö osa vedestä vaihtaa, vaikka vaihoin pari pvä sit 1/3 ? Akva on 50 litranen ja siellä asustaa 5 mustaneontetraa, 1 Taisto ja maatiaispartamonnin poikanen. Voisko sameus johtua kesäkurkusta, jonka pistän aamulla pohjalle ja annan olla siellä seuraavaan päivään asti? Seuraavana päivänä sitä on ympäri akvaa, mutta noukin ne khyl pois. Valo on päällä arkipäivinä 07-10.00, eli aika kauan.. varmaan samennus johtuu siitä että jotkut levät on päässy valloilleen..? kiva jos sais vastauksia, et pitäsko jo vettä vaihtaa tai jtn:)

6

328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      Aikas hyvin hoidettu ... muttei tarpeeksi.

      Veden lämpötila?

      Vaihda vettä kolmannes, kaksi kertaa viikossa...

      Koska, miten akvaario on perustettu, uusi akva alkaa tuottamaan bakteeristoa ja yleensä pienet akvaariot täyttyvät pienistä baku organismeista ja vesi näyttää harmaan valkoiselta.
      Bakteeristoa kuolee ja tasapaino palautuu muutamassa päivässä.

      Onko hiekka hyvin pesty ennen asentamista (jos akvaario on uusi)?

      Ruoat saattavat pilata veden hyvinkin nopeasti, varsinkin pienissä akvaarioissa; kannattaa laittaa toi kesäkurpitsan siivu illalla ja ottaa heti aamulla pois, vaikkei oisi syötykään, anna pienempää palasta.

      Valoa tarvitsevat ainoastaan kasvit, kannattaakin ajastaa valo määrä niin kuin olet itse paikalla akvaariota katselemassa tai kotosalla; esim. aamulla 07-09 .. 14-21

      • susanna-96

        veden lämpötila n. 25. akva kohta 3 kk vanha. sora pesty hyvin, kirkasta vettä tuli. Ruokaa 3 kertaa päivässä.


      • tania78
        susanna-96 kirjoitti:

        veden lämpötila n. 25. akva kohta 3 kk vanha. sora pesty hyvin, kirkasta vettä tuli. Ruokaa 3 kertaa päivässä.

        Vähentäisin ruokintaa kerran päivään( niin paljon kuin syövät parissa minutissa) paastopäivä. Monnille kurpitsaa yöksi.
        Valon määrää kannattaa myös vähentää.


      • fish KING
        tania78 kirjoitti:

        Vähentäisin ruokintaa kerran päivään( niin paljon kuin syövät parissa minutissa) paastopäivä. Monnille kurpitsaa yöksi.
        Valon määrää kannattaa myös vähentää.

        Ruokit ehdottomasti liikaa kalojasi... seuraa tuota ruokintaa... anna kaloillesi vain niin paljon kuin jaksavat syödä.
        Kerta tai kaksi päivässä riittää, mitä vähemmän sen parempi, siksi akvaariossasi on nyt to eliöstö kanta räjähtänyt kasvuun kun ruokaa on ollut tarjola niille yllin kyllin.

        Valon määrä .. 8-10h/vrk


      • susanna-96
        fish KING kirjoitti:

        Ruokit ehdottomasti liikaa kalojasi... seuraa tuota ruokintaa... anna kaloillesi vain niin paljon kuin jaksavat syödä.
        Kerta tai kaksi päivässä riittää, mitä vähemmän sen parempi, siksi akvaariossasi on nyt to eliöstö kanta räjähtänyt kasvuun kun ruokaa on ollut tarjola niille yllin kyllin.

        Valon määrä .. 8-10h/vrk

        kalat syö melkein heti sen pienen ruoka määrän mitä pistän sinne, laitan vaan pari hiutaletta yhellä ruokinta kerralla. oon kattonu niin yhtään ruokaa ei mee pohjalle. mun mielestä sameus vois kyllä johtuu liiasta valosta, oon vähentäny sitä parilla tunnilla.:)


      • fish KING
        susanna-96 kirjoitti:

        kalat syö melkein heti sen pienen ruoka määrän mitä pistän sinne, laitan vaan pari hiutaletta yhellä ruokinta kerralla. oon kattonu niin yhtään ruokaa ei mee pohjalle. mun mielestä sameus vois kyllä johtuu liiasta valosta, oon vähentäny sitä parilla tunnilla.:)

        tulikos tää linkki jo laitettua .. http://www.aquahoito.info/suomi/ohjeita/vinkkeja.php


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe