veljeäni käytetään hyväksi

tuohtunut sisko

Mä niin vihaan mun veljeni vaimoa,hän käyttää veljeäni hyväksi.
tämä nainen on vielä niin nuori että ehti ammattikoulun käydä eikä ehtinyt olla ollenkaan töissä,kun he saivat vauvan ja nyt tämä nainen on muka äitiyslomalla vauvan kanssa ja veljeni on hyväpalkkaisessa työssä,viime viikonloppuna he jysäyttivät oikean pommin,tämä nainen on nyt kuulemma autokoulussa????? ja kenenkähän rahoilla,no tietenkin veljeni maksaa tämän likan autokoulun,koska eihän nyt millään vauvaloma rahoilla autokoulua makseta,nyt kesälläkin he kävivät pienen vauvan kanssa lapissa,olivat vuokranneet sieltä pariksi viikoksi mökin ja tottakai oletan että veljeni maksoi matkat sinne ja tämän mökin vuokran...
Mä oikeesti vihaan niin tollasia siivellä eläjiä.
Ja veljeni ei tajua mistään mitään,on kuin pässi narussa,vaikka olen yrittäny puhua hänelle että mitä järkeä tollasessa on kun veljeni maksaa varmasti kaiken siinä perheessä ja tämä tyttö värjäilee hiuksia parin viikon välein,on niin laitettuja kynsiä ym...lista jatkuu loputtomiin.
Miten saisin veljelleni sanottua että jättää tollaisen,siivellä eläjän.
Mua niin vituttaa kun tämä tyttö päivät vaan kotona lusmuilee ja neljän kuukauden ikäinen vauva muka tekosyynä miksi ei voi mennä töihin.
Minäkin olen tarjoutunut hoitamaan vauvaa että likka pääsis töihin mut ei oteta apua vastaan.

13

727

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apuvaaaa

Minäkin olen sit kai melko kamala ihminen kun olin tuossa tilanteessa noin viisi vuotta sit ;D
      tottakai mies joutui enemmän kuluista maksamaan kun oli töissä :)
      ja nyt minä olen töissä nii maksetaan edelleenki kuluista sen verran miten kummallakin on varaaa.
      sinuna en vielä olisi huolissaa,olisit onnellinen vain että veljesi lapsi saa kasvaa kotona eikä missään päiväkodissa.kymmenen vuoden päästä jos tilanne on sama ni sit voisit huolestua.

• istu ja pala

Totta kai hän on kotona kun on 4kk ikäinen vauva! Sen ikäistä ei juuri missään edes oteta hoitoon, hänhän todennäköisesti imettääkin vielä. Ei hän siivellä elä vaan veljesi elättää perheensä, vaimonsa ja lapsensa. Se olet kylläkin nyt sinä joka ei tajua mistään mitään.

• juukeliskuukelis

Tää on niin selvä provo, etti paremmasta väliä!
      Varsinkin juuri tälle palstalle? Onko hauskaa? ;)

• Jaahas...

Aika moni nainen elelee jossain vaiheessa miehensä siivellä. Äitiyslomalla ja hoitovapaalla kun ne tulot ei välttämättä päätä huimaa ja rahaakaan ei ole välttämättä säästöön naisella kertynyt. Sitä nyt vaan kestää jonkin aikaa, kunnes nainen menee töihin ja lapsi hoitoon.

Suomessa yleensä äidit ovat kotona vähintään siihen asti, että lapsi on n. 9kk ja senkin jälkeen vielä usein jää kotiin hoitamaan lasta joksikin aikaa. Ihan normaalilta veljesi vaimon "lusmuilu" vaikuttaa.

Semmosta vielä kysyn, että miten sinä voisit veljesi lasta hoitaa, että vaimo pääsisi töihin? Etkö sinä käy töissä itse vai olisitko valmis uhraamaan vapaa-aikasi siihen, että hoitaisit päivittäin pientä vauvaa?

• Äipyli

En ymmärrä miksi teet tuosta niin ison numeron? Luuletko että 4 kuukauden ikäistä lasta voi viedä hoitoon? Ja tuosta rahatilanteesta voin sanoa että ei jokaisessa parisuhteessa ole tyyliin siun ja miun rahat vaan ne voi yhtä hyvin olla meidän rahat. Yhdessä ne laskut kuitenkin maksetaan. Ja jos olet koittanut puhua veljellesi ni kyllä jos toista rakastaa ni asioista yhdessä myös huolehditaan. Ei se lapsen kanssa eläminen tarkoita sitä että pitäs elää "puskassa".

Lapsella on ainakin varmasti hyvä olla äidin kanssa kotona. Sinun pitäisi olla onnellinen pienestä elämästä eikä katkera ja kateellinen.

• 555555555555555

ovat eli heillä on yhteinen talous, yhteiset rahat. Yhtälailla veljesi vei lastaan mökkilomalle kahdeksi viikoksi, olisiko pitänyt jättää rouva kotiin vai? Mistä näitä trolleja aina löytyy...

• niin huono

kirjoitus että....

Vai pitäisi äidin mennä heti synnytyssalista töihin?
      Vai pitäisi miehen käyttää rahansa vaan itseenä eikä perheeseensä?
      Vai pitäisi miehen matkustella yksin ilman perhettään?
      Vai pitäisi miehellä olla vaan ajokortti,eikä naisella jotta tämä pääsisi liikkumaan lapsen kanssa?
      Vai pitäisi sinun- mustasukkaisen ihmisen hoitaa heidän lastaan?

Sairas olet. Todella.

Anna toisten elää elämäänsä. Olet todella katkare vanha ihminen,jolla ei ole omaa elämää.

• Äiti minäkin

Vai pitäisi lasten kulujen olla lähinnä naisen maksettavia, ei yhteisiä. Lasten kuluja kun ovat myös ne lapsesta aiheutuneet ansionmenetykset. Miksi ne eivät koske miestä?

• angeliina.06

NO voi kamala!! Hirveä nainen tosiaan kun haluaa hoitaa lastaan itse. Meidän vauva on JO 11kk kohta enkä todellakaan lähtisi töihin vaikka jostain ilmaantuisi hoitaja ehdokas...

Lastenhoito on työtä jota tehdään 24/7, äitiydestä ei pääse lomalle (ei edes sairaslomalle kun flussat iskee), siitä ei tienaa kuten asiotyöstä ja kun perheeseen syntyy lapsi joudutaan yleinsä miettimään toimeentuloa, toinen jää kotiin toinen hoitaa ansiotyön teon.

Oletan muuten että se veljesikin on ollut niillä lomilla...ettei pelkästään vaimo lomaile hänen rahoillaan.

• nainennnjqvb

Eikös sinulle aloittaja ole tullut mieleen, että veljesi rahoittaa kaiken tuon ja enemmän omasta halustaan. Toivotko katkerana, että veljesi laittaa kaiken säästötilille ja saisit jotain perintönä? Sellasita ei tule tapahtumaan. Hänen rahansa ei ole pois sinulta, joten älä enää vaivaa päätäsi sillä mihin se menee.

Mies voi elättää naista ilman lastakin. Silloin kun hän itse näin haluaa päättää. Ei se ole hyväksikäyttöä. Harvalla on mahdollisuus jäädä kotiin (pitkäksi aikaa), mutta ne keillä on, saavat vapaasti puolestani nauttia elämästään. Itse olen kotona, en nosta mitään tukia, hoidan yksin kaikki kotityöt, olen miehelleni epävirallisesti "henkilökohtainen assistentti" kun hän hoitaa vaativaa johtamistyötään. Nautin täysillä tämänhetkisestä tilanteesta, mutta samalla menetän työvuosia, eläkettä jne. Miksi siis olisit kateellinen?

• ihana vaimo

Äläpä puutu siskona toisten parisuhteisiin-siskot out!!!!Nää hallitsevat siskoset on niin rasittavia-siskoilla ei oo mitään syytä puuttua veljensä parisuhteeseen -SAIRASTA TOLLANE!Itse taidat hallita veljeäsi

• tälle perheelle

On hyvä että äiti on lapsen kanssa kotona Miellään ainakin 3 vuotta ja siitä kehittyy hyvä äiti lapsi suhde. Ei kunnon äiti anna 4 kk vauvaa toiselle hoidettavaksi. Voiko hoitajaan edes luottaa ;( Äiti tekee paljon työtä vauvan kanssa. Siinä on oltava 24 tuntia läsnä. Yhteiskunta tukee huonosti äitejä jotka hoitavat lapsiaan kotona. Surku mutta miehen on sitten maksettava kaikki kulut kun äitiysraha on niin huono. Onnea ja menestystä tälle perheelle.

• Tosin mä olin se joka maksoi laskut. Vaimo hyöri piikana kotona. Kyllä se homman hoiti nurisematta, vaikka mulla on aikavärikäs mielikuvitus...
      -
      Veljesi voi myös nauttia tilanteessa kun vaimo odottaa kotona...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3394
    2. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      17
      2602
    3. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      376
      2496
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      81
      1730
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      86
      1395
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1070
    7. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      70
      975
    8. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      74
      945
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      26
      751
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      4
      704
    Aihe