Pois työelämästä 55v

työt loppuu..jippii.

olen ollut työelämässä 17 vuotiaasta asti.Sen jälkeen lyhyitä opiskelujaksoja ja armeijaa lukuunottamatta siis yli 35 vuotta.
Nyt alkaa riittää.
Minulla on varmaankin suomenennätys työpaikkojen lukumäärässä,kymmeniä,kymmeniä ja kymmeniä.Olen oikea sekatyömies.
Mutta nyt tämä viimeinen työsuhteeni kun päättyy runsaan kuukauden kuluttua,en enää aio hakea töitä,ainakaan pariin vuoteen.Ehkä sitten vielä yksi noin vuoden pätkä jos löytyy.
Mitä tämä höyryäminen eläke iän pidennyksestä on?
Ei siihen ole pakko mennä.
Minä aion nostaa ansiosidonnaista päivärahaa,nyt niin paljon ja pitkään kun se on suinkin mahdollista.
Olen kartuttanut tähän mennessä työeläkettä noin 800 euroa.Kyllä se mulle riittää.
olen tottunut elämään 600 eurolla/KK:ssa.
Minulla ei ole velkoja.
Nyt tämäpoika alkaa nauttiin elämästä 55 vuotiaana ja vielä terveenä.
Tehkää te ahneet ja velalliset duunia...
"Minä nautin elämästä":-)

114

12501

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työintoinen 53v

Eläkeiän pidennyt vapaaehtoisena on kuitenkin hyvä ratkaisu, varsinkin, jos sen myötä yhteiskuntaan vakiintuu osa-aikatyön mahdollisuuksia entistä enemmän. Itse olen ajatellut, että voisin työskennellä ainakin 70 vuotiaaksi asti, jos en sairastu. Tällä hetkellä minulla ei ole taakkana mitään sellaista sairautta tai vaivaa, joka haittaisi työntekoa. Itselläni on paljon työtodistuksia, ehkä noin 20. Työsuhteiden välissä on ollut työttömyyskausia ja opiskelupätkiä, ja siksi mulla on käyttämätöntä työkapasiteettia vielä pitkäksi aikaa.

Ehkä olisi hyvä, että eläkeikää ei korotettaisi niillä, joilla on erityisen paljon työvuosia takanaan, mutta niitä, joilla on ollut paljon katkoja ja pitkiä työttömyyspätkiä, kannustettaisiin jatkamaan pidempään.

• 20 vuotta pätkissä

Ai osa-aikatyön mahdollisuuksia.... Voi hesus! Et tainut lukea aloittajan tekstiä kun noin löyhiä kirjoitat. Jos on tehnyt koko ikänsä pätkätöitä, ottaa elämän vähän eri tavalla kuin vakituisen työpaikan turvaa nauttiva "työläinen".

• työintoinen
        20 vuotta pätkissä kirjoitti:

Ai osa-aikatyön mahdollisuuksia.... Voi hesus! Et tainut lukea aloittajan tekstiä kun noin löyhiä kirjoitat. Jos on tehnyt koko ikänsä pätkätöitä, ottaa elämän vähän eri tavalla kuin vakituisen työpaikan turvaa nauttiva "työläinen".

Kirjoitin tuolla aiemmin, että kannustettaisiin (huom ei pakotettaisiin) jatkamaan pidempään.

"Jos on tehnyt koko ikänsä pätkätöitä, ottaa elämän vähän eri tavalla kuin vakituisen työpaikan turvaa nauttiva "työläinen".

Niin minä olen tehnyt oikeastaan koko ikäni pätkätöitä. 20 työtodistusta ei kerry vakituisen työn turvassa. Pisin työsuhteeni on 2 vuotta, ja minua ei yhtään haittaa se, että työpaikkani eivät ole olleet vakituisia. Jos en koe työtäni palkitsevaksi tai omakseni, on jotenkin helpottavaa tietää, että se päättyy jossain vaiheessa. Pätkätyötä on ollut yhteiskunnassamme jo niin pitkään, ja osa ihmisistä on ehtinyt tottua ja sopeutuasiihen. Tällä hetkellä on vallala ajatus, että työntekijän täytyy sopeutua työnantajan muutostarpeeseen, mutta työnantajan ei odoteta sopeutuvan työntekijän muutostarpeisiin.

• Meriläinen

Ole hyvä vaan :)
      Ei ole velkaa, ahneudesta sitten tiedä kun haluan maksaa vuokrani ihan ite.
      Historia mulla melko samanlainen kun sulla eli työpaikkoja on mieletön määrä kun olin yli 15 vuotta pätkätyö elämässä.
      Muuttelinkin paljon joten se lienee yks syy niihin pätkiin.
      No nyt olen jämähtänyt yhteen kaupunkiin ja yhteen työpaikkaan, toistaiseksi, niin voi tänä päivänä sanoa kun ei mistään koskaan tiedä.
      Musta on oikein mukava taas ens viikolla lähteä töihin kun tätä makailua tässä on ollut ihan riittämiin.
      Ja eläkkeelle jään jos jään kun sen aika tulee.
      Voihan olla niinkin ettei sitä päivää koskaan kohdalle satu.

Ai niin jos sä vasta alat nauttimaan elämästä niin jo on aikakin.
      Ite oon nauttinut siitä jo tosi pitkään, parikymmentä vuotta aina vaan enenevässä määrin.

Joskin välillä kiukuttaa mutta niinkun tänäänkin se katosi muutamassa tunnissa, ja nyt taas nautin erittäin monesta asiasta.
      Koska mulle elämä on nyt ei joskus jossain tulevaisuudessa.

• 2+11

Niin kauan kun omillaan elää, on jokaisen oma asia minkä katsoo riittäväksi.

• Taitaa tuohon 800E/kk tuoda lisänsä sosku tai elinkumppani!

• elämästä nauttiva
        laiska-lasse kirjoitti:

Taitaa tuohon 800E/kk tuoda lisänsä sosku tai elinkumppani!

Nämä epäillyt ovat sitten mukavaa luettavaa.

Itse elän 850 eurolla kuussa. Ei ole elinkumppania. Sossun kanssa en ole ollut koskaan tekemisissä.
        Kelalta toki haen korvauksia lääkäri-ja hammaslääkärimenoistani ja toki olen aikoinani saanut äitiyspäivärahaa.

• Onneksi on vaihtoehtoja eikä kaikkien ole pakko mukautua metsäluterilaieen työmoraaliimme.

Ensimmäisen verokirjakesäni tein 14-vuotisena pitämättä lomaa päivääkään.
      Sama tahti jatkui 27-vuotiseksi saakka. Alkuun tietenkin vain lomat, ml joulut. Sittemmin koko kalenteriaika työpaikkoja vaihtaen.

53-vuotisena ryhdyin himmentelemään täysaikasen työn 27:n vuoden eläkekertymän kanssa.
      Eikä yhtään liian aikaisin.

Koskaan ei tiedä mitä on vastassa.
      Itse olen vielä terve ja hyväkuntoinen mutta aina ei elintavoillaankaan pysty vaikuttamaan oloonsa ja päiviensä määrään.

Kirjoituksesi sävy kielii, jos haluaa tulkita pahantahtoisesti, loisimiselta mutta kolmanneksi viimeisen rivisi kohdalta onnittelen!

Kaksi viimeistä riviä ovat ehkä tarpeettomia vai lienevätkö katkeruuden sävyttämiä?

• työt loppuu..jippii.

tehnyt jotain,tässä tapauksessa töitä,tulee piste.
        Minulla ei ole mitään syytä jatkaa enää työntekoa.
        Kun on asuinmenot vain öljyn osto,sähkö ja jätevesimaksu/kk.Niin menoja ei ole.Ei siis vuokria.Minulla on kaikki elämän välttämättömyydet ja ei syytä enää haalia mitään itselle.Päinvastoin.On aika kuluttaa kättensä aikaansaannoksia.
        Kun lapsia ei ole,en myöskään halua että yhteiskunta kuittaa hankkimani jossain vaiheessa.
        En halua odottaa,olenko 63 vuotiaana terve.Olen sitä nyt ja siksi on aika nauttia elämästä.
        haluan nukkua aamulla niin pitkään kun haluan,enkä lähteä minnekään paitsi nyt jos haluan lähteä hiihtämään,kalstamaan tai vaikka matkustelemaan muutamaksi kuukaudeksi.
        koska olen aina tehnyt pätkätöitä,minulle ei ole "siunaantunut" työkavereita,joihin olisin mitenkään kiintynyt.
        Sossutanttaa en ole koskaan tarvinnut.
        Ehkä myyn jossain vaiheessa taloni ja menen vuokralle,mutta en ennen kuin olen eläkkeellä.Ehkä 68 vuotiaana.
        Ihanaa olla työtön.

• työt loppuu..jippii. kirjoitti:

Kun on asuinmenot vain öljyn osto,sähkö ja jätevesimaksu/kk.Niin menoja ei ole.Ei siis vuokria.Minulla on kaikki elämän välttämättömyydet ja ei syytä enää haalia mitään itselle.Päinvastoin.On aika kuluttaa kättensä aikaansaannoksia.
        Kun lapsia ei ole,en myöskään halua että yhteiskunta kuittaa hankkimani jossain vaiheessa.
        En halua odottaa,olenko 63 vuotiaana terve.Olen sitä nyt ja siksi on aika nauttia elämästä.
        haluan nukkua aamulla niin pitkään kun haluan,enkä lähteä minnekään paitsi nyt jos haluan lähteä hiihtämään,kalstamaan tai vaikka matkustelemaan muutamaksi kuukaudeksi.
        koska olen aina tehnyt pätkätöitä,minulle ei ole "siunaantunut" työkavereita,joihin olisin mitenkään kiintynyt.
        Ehkä myyn jossain vaiheessa taloni ja menen vuokralle,mutta en ennen kuin olen eläkkeellä.Ehkä 68 vuotiaana.
        Ihanaa olla työtön.

Kuten mainitsit, ei synny kiintymystä yksiin ja samoihin henkilöihin ja oppii ottamaan muutokset luonnollisena osana elämää.

Työttömäksi ja sen jälkeen jollekin eläkemuodolle siirtyminen on vaivatonta ilman mitään järkytystä.

Myös eläminen omien tarpeidensa eikä ympäristön tarjoamien mallien mukaan antaa mielenrauhan.

Nykyisessä tilanteessa päätöksesi on kunniamaininnan arvoinen.
        Tehdään tilaa nuoremmille työttömille ja tyydytään pienempää eläkkeeseen.
        Vihreä ovat ratkaisuistamme onnellisia. Kulutamme vähemmän.

Pienellä pohdinnalla löytyisi varmasti paljonkin myönteisiä vaikutuksia.

• RIMMIR
        työt loppuu..jippii. kirjoitti:

Ihanaa olla työtön.

minulla leikkaa, Jos sinä jäät työttömäksi ja menet työttömyyskortistoon työnhakijaksi niin miten ihmeessä sinä saat mennä matkustelemaan minnekään muutamaksi kuukaudeksi kun saat työttömyyskorvausta. ?
        Kyllä teillä on hyvin asiat jos niin saatte työttöminä tehdä.

• työttömäksi...jippii
        RIMMIR kirjoitti:

minulla leikkaa, Jos sinä jäät työttömäksi ja menet työttömyyskortistoon työnhakijaksi niin miten ihmeessä sinä saat mennä matkustelemaan minnekään muutamaksi kuukaudeksi kun saat työttömyyskorvausta. ?

nosta päivärahaa silloin jos lähden ulkomaille.
        Ilmoitan vain työkkäriin,etten ole käytettävissä.Ja luuletko että kukaan kaipaa 55 vuotaista sekatyömiestä riesakseen.Leikkaako nyt?

• RIMMIR kirjoitti:

Ns. jokainen suomalainen työtön voi ilmoittautua mihin tahansa EU-maahan työttömäksi työnhakijaksi ja nostaa siellä meikäläistä ns. ansiosidonnaista päivärahaa 3kk!

Ainakaan espanjalaisen, keskikokoisen kaupungin työkkärin virkailijat eivät olleet tippaakaan kiinnostuneita minun menemisistäni kyseisen 3kk:n jakson aikana.
        Käytännössä voi mennä mihin tahansa.
        Tuona aikana ei ole Suomen työkkärin hallinnoitavissa!

Tuota toista vaihtoehtoa, ilmoittaa ei olevansa käytettävissä, sovelsin kalliimpien matkojen aikana.
        Kahden viikon Karibian loma viikon risteilyn yhteydessä maksaa sen verran ettei meikäläisen ns. (=niin sanottu) päivärahan menetyksellä ole merkitystä.

Sama koski myös lyhyitä, luvallisen viikon ylittäneitä piipahduksia.

Siis 3kk laillisesti.
        Sen uusiminen vaati vähintään yhden kuukauden ajalta työ- ja palkkatodituksen kotimaassa.

Helppoa ja hauskaa!

• RIMMIR
        työttömäksi...jippii kirjoitti:

nosta päivärahaa silloin jos lähden ulkomaille.
        Ilmoitan vain työkkäriin,etten ole käytettävissä.Ja luuletko että kukaan kaipaa 55 vuotaista sekatyömiestä riesakseen.Leikkaako nyt?

no voihan piuhat, ei sitä kuule tiedä vaikka joku sinua pian olisi hihasta vetämässä olethan sekatyömies joka osaa kaikenlaista.:) En minä pärjäisi 600 ekulla enkä 800:kaan, yksistään vuokra 600€ / kk eikä ole kuin pahanen kaksio asuttavana.

Mutta tee sinä totta unelmastasi.(olen hieman kade sinulle)

• Niin, aina ei käy niin kuin toivotaan,, Minä olin suunnitellut kasvatan lapset maksan asuntolainan eläkeikään mennessä.
        Oli nuorempia työkavereita joita persoonani ei miellyttänyt. Siis porukalla yksi ei kuulu joukoon. Sanoin että aion olla vielä töissä muutaman vuoden,, Toisin kävi. No, elämässä täytyy olla joustava , möin asunnon elin niillä rahoilla ja sain olla rauhassa.

• sitroen.
        laiska-lasse kirjoitti:

Kuten mainitsit, ei synny kiintymystä yksiin ja samoihin henkilöihin ja oppii ottamaan muutokset luonnollisena osana elämää.

Työttömäksi ja sen jälkeen jollekin eläkemuodolle siirtyminen on vaivatonta ilman mitään järkytystä.

Myös eläminen omien tarpeidensa eikä ympäristön tarjoamien mallien mukaan antaa mielenrauhan.

Nykyisessä tilanteessa päätöksesi on kunniamaininnan arvoinen.
        Tehdään tilaa nuoremmille työttömille ja tyydytään pienempää eläkkeeseen.
        Vihreä ovat ratkaisuistamme onnellisia. Kulutamme vähemmän.

Pienellä pohdinnalla löytyisi varmasti paljonkin myönteisiä vaikutuksia.

Ei sitä kiintymystä välttämättä synny yksiin ja samoihin henkilöihin pitkässäkään työsuhteessa.

• viivatiina

olen ollu työelämässä myös seitsemäntoista vuotiaasta asti ja tämä on tasan toinen työpaikka silloin kun se työ on mielekästä niin sitä on kiva tehdä eikä työ ole koskaan estänyt minua nauttimasta elämästä eikä estä tästäkään eteenpäin tämä tyttö nauttii elämästä töitä tehden ja terveenä =)))))

• työt tehty

olen ja en aio edes töitä hakea,elämässä on ollut vuosikymmeniä,työtä,työtä ja työtä.Enkä edes ollut itse syyllinen työpaikan menetykseen yli 50v.
        Kenen takia minun pitäs raataa,pärjään myös vähällä,enkä edes jaksas enää tehdä yhtään mitään.
        Kun ei edes sairaseläkkeelle pääse,niin olen sitten työtön työhakija,vaikka en edes enää saa työtä ikäni takia.

• viivatiina
        työt tehty kirjoitti:

olen ja en aio edes töitä hakea,elämässä on ollut vuosikymmeniä,työtä,työtä ja työtä.Enkä edes ollut itse syyllinen työpaikan menetykseen yli 50v.
        Kenen takia minun pitäs raataa,pärjään myös vähällä,enkä edes jaksas enää tehdä yhtään mitään.
        Kun ei edes sairaseläkkeelle pääse,niin olen sitten työtön työhakija,vaikka en edes enää saa työtä ikäni takia.

sit kannata sitä työntekoa jatkaa jos se raatamiselta tuntuu ja sitäpaitsi oot ihan oikeessa ei tän ikäiset ihmiset enää töitä saakkaan jos irtisanotaan mää oon tästä nykyisestä työstä haaveillu pikkupennusta lähtien ja kun nyt siinä olen ja sitä saan tehdä tää neljätoista vuotta ei oo saanu mua vielä pitkästyyn =))))

• viivatiina kirjoitti:

sit kannata sitä työntekoa jatkaa jos se raatamiselta tuntuu ja sitäpaitsi oot ihan oikeessa ei tän ikäiset ihmiset enää töitä saakkaan jos irtisanotaan mää oon tästä nykyisestä työstä haaveillu pikkupennusta lähtien ja kun nyt siinä olen ja sitä saan tehdä tää neljätoista vuotta ei oo saanu mua vielä pitkästyyn =))))

Tuttu luku, 14-vuotta.
        Seitsemästä vakituisesta toimihenkilötyösuhteestani se oli pitkäaikaisin.
        Syynä asuntovelat ja peruskouluikäiset lapset.

Heti velkojen helpotettua ja panskojen päästyä yläaste- / lukiovaiheeseen lähdin etsimään minua paremmin tyydyttävää tapaa puutteen torjuntaan.
        Se edellytti paikkakunnan vaihtoa.

Niitä sitten tulikin muutama.

Vielä työttömyyseläkeläisenä vanhuksena minua ahdisteltiin työehdotuksilla.
        Muutaman pikkupalvelun tein aikaisemmille työnantajilleni mutta en sitoutunut enää mihinkään.

Ihannetilanne on jos harrastus ja elinkeino/työ yhdistyvät itsensä toteuttamisen merkeissä.
        Pelkän rahan vuoksi töissä käyminen on mielestäni aina raadantaa.

• viivatiina
        laiska-lasse kirjoitti:

Tuttu luku, 14-vuotta.
        Seitsemästä vakituisesta toimihenkilötyösuhteestani se oli pitkäaikaisin.
        Syynä asuntovelat ja peruskouluikäiset lapset.

Heti velkojen helpotettua ja panskojen päästyä yläaste- / lukiovaiheeseen lähdin etsimään minua paremmin tyydyttävää tapaa puutteen torjuntaan.
        Se edellytti paikkakunnan vaihtoa.

Niitä sitten tulikin muutama.

Vielä työttömyyseläkeläisenä vanhuksena minua ahdisteltiin työehdotuksilla.
        Muutaman pikkupalvelun tein aikaisemmille työnantajilleni mutta en sitoutunut enää mihinkään.

Ihannetilanne on jos harrastus ja elinkeino/työ yhdistyvät itsensä toteuttamisen merkeissä.
        Pelkän rahan vuoksi töissä käyminen on mielestäni aina raadantaa.

yhdeksätoista vuotta se rupes jo puuduttaan kun oli pelkkää päätteellä työskentelyä en olis varmaan sieltäkään tajunnu lähteä jos ei se olis loppunut kokonaan siltä paikkakunnalta enkä ollut halukas muuttamaan muualle on se raha vaan sellasta ettei ilman sitä tuu toimeen ja jotain on tehtävä kun ei tota omaisuuttakaan ole karttunut tai siis tullut kartutettua raha on luotu liikkumaan ja mää tunnun olevan mestari siinä ainakin omien rahojen suhteen =))))

• .-.-.,-.,-.,-

Onne vain sinulle, lopetin 58v. Saan 2500 e netto mutta ei tahdo riittää.

• .-.,-.,-.,-.

Töitä olen tehnyt siitä lähtien kun opin kävelemään. Onneksi eläke nousee...

• nyhtänköljä teodor

Minäkin olen paiskinut koko ikäni töitä,mitään ei ole jäänyt käteen olen 86v ja känsäset kädet,mutta kyllä
        vielä lapion varressa pysyy.Aloitin 4 vuotiaana paimenessa(isännän nimeä en jaksa muistaa) siitä etenin pikkuhiljaa kun vartuin ja voimistuin riisitaudistani kunnon vantteraksi lapiomieheksi ojankaivuu mestariksi
        Päivääkään en ole katunut,raitistailmaa ja linnunlaulua on riittänyt jo 82 vuotta , aion tehdä näitä hommia niin
        kauan kun näkö ja kuulo sekä paheneva reunatismi antaa myöten ( enkä kaipaa ,sääliä enkä eläkettä sillä olishan siinä maksajalle maksamista) terveisiä vaan Kataiselle ja kuppaneille jos sattuvat lukemaan.

• teodorin veli
        nyhtänköljä teodor kirjoitti:

Minäkin olen paiskinut koko ikäni töitä,mitään ei ole jäänyt käteen olen 86v ja känsäset kädet,mutta kyllä
        vielä lapion varressa pysyy.Aloitin 4 vuotiaana paimenessa(isännän nimeä en jaksa muistaa) siitä etenin pikkuhiljaa kun vartuin ja voimistuin riisitaudistani kunnon vantteraksi lapiomieheksi ojankaivuu mestariksi
        Päivääkään en ole katunut,raitistailmaa ja linnunlaulua on riittänyt jo 82 vuotta , aion tehdä näitä hommia niin
        kauan kun näkö ja kuulo sekä paheneva reunatismi antaa myöten ( enkä kaipaa ,sääliä enkä eläkettä sillä olishan siinä maksajalle maksamista) terveisiä vaan Kataiselle ja kuppaneille jos sattuvat lukemaan.

Luettuani Teodorin työhistorian , kiinnitin huomioni kun hän ei maininnut sotavuosista mitään ,kysyttyäni asiasta hän sanoi ,että työ työnä ja sota sotana. Mutta nythän hänellä menee tosi hyvin kun on saanut pitkän jonottamisen jälkeen aivan iki-oman pienen huoneen vanhainkodista. Mikä sieltä on lähteä töihin,varsinkin kun saa joka-aamuiset paahtoleipäpalat juustonkera mukaan .Ja onhan yhteiskunta sentään
        sen verran ymmärtäväinen ,että on myöntänyt Taxi-setelit työmatkoja varten. Toisaalta työ on sen verran hektistä ,että ei vapaa-aikaa liiemmälti jää ,sen kuulemma kuluttaa lukien Tuntematonta , Täällä pohjantähden alla , sekä Työlainsäädäntöä jos aikaa jää niin piipahtaa kirkossa .KYLLÄ KELPÄÄ OLLA SUOMALAINEN suorastaan lottovoitto syntyä suomeen.

• palkat saamatta
        .-.,-.,-.,-. kirjoitti:

Töitä olen tehnyt siitä lähtien kun opin kävelemään. Onneksi eläke nousee...

Minä olin taas töissä jo ennenkuin opin edes kävelemään, olin nimittäin Pamppers vaippamainokseesa ,enkä
        osannut edes pyytää palkkaa.

• Cloetta..

ja nautin myös elämästä, jonka osana työni ja sen tekeminen on. Hieman huolissani seuraan ja kuuntelen kun me aikuiset annamme nuorillemme työelämästä ja työnteosta kovin ´negatiivisen kuvan ja moni on enemmän tai vähemmän haluamassa pois töistä. SInäkin uhoat, että töitä et hae ja ansiosidonnaisella työttömyysturvalla aiot elellä.

En ole ahne, velallinen kylläkin. Työni on haastavaa ja mielenkiintoista ja tulen olemaan siinä, jos vain mahdollista, pitkälti yli 6-kymppiseksi. Ja toisaalta pakkohan se on, jotta te vapaamatkustajat saatte päivärahanne.

• toinen meistä

Onks sulla mitään väliä, kumpaa sä meistä elätät, mua vai mun muksua?

• Työ kuuluu elämään ja on mukava tehdä sellaista työtä minkä tuntee omakseen. Itse olen ammattini nuorena valinnut ja viihdyn siinä. Työstäni saan palkan lisäksi energiaa ja iloista mieltä.

• -.,-.,-.,-.,-

Nauti vain, nautin omista rahoista.

• sitroen.
        miljoona kirjoitti:

Työ kuuluu elämään ja on mukava tehdä sellaista työtä minkä tuntee omakseen. Itse olen ammattini nuorena valinnut ja viihdyn siinä. Työstäni saan palkan lisäksi energiaa ja iloista mieltä.

"...on mukava tehdä sellaista työtä minkä tuntee omakseen..."
        Vaan kun esinahat olivat sellaisia, ettei voinut nauttia edes työn tekemisestä vaikka osasi ja halusikin, niin eipä ollut hääviä, ei. Rahan takia siellä pekästään oltiin. Esinahat tykkäsi, että heidän pakoputkensa pidettäisiin hyvin nuoltuna, itse työn osaamisella ja tekemisellä ei niin väliä ollutkaan. Vaan säilyipä suussa parempi maku...
        Nyt kuitenkin: SE ON TÄYTETTY !

• sitroen. kirjoitti:

"...on mukava tehdä sellaista työtä minkä tuntee omakseen..."
        Vaan kun esinahat olivat sellaisia, ettei voinut nauttia edes työn tekemisestä vaikka osasi ja halusikin, niin eipä ollut hääviä, ei. Rahan takia siellä pekästään oltiin. Esinahat tykkäsi, että heidän pakoputkensa pidettäisiin hyvin nuoltuna, itse työn osaamisella ja tekemisellä ei niin väliä ollutkaan. Vaan säilyipä suussa parempi maku...
        Nyt kuitenkin: SE ON TÄYTETTY !

Joo, en ole myöskään pitänyt esimiehistä ja päälliköistä, siksipä olen valinnut itsenäisen työn, jossa minulla on vain pari työnantajaa, joita en näy eikä kuulu työaikanani. Muutamaa kolleegaa tapaan viikottain ja yhteistyökumppaneita kerran viikossa. Ei siis autoriteettiongelmia ja saan suunnitella itsenäisesti työni ja toteuttaa siinä itseäni luovasti.

Hyvä että olet tyytyväinen omaan panokseesi...

• Hienoa, että olet tyytyväinen valintoihisi.

Itse olen kutsumusammatissa ja saan toteuttaa omaa eettistä näkemystäni työssäni joten olen valmis tekemään työtä siihen saakka kun voimiltani pystyn. Nykyiseen palkkaani olen tyytyväinen, mutta työtäni en tee rahan vuoksi. Velkaa ei myöskään ole joten vähempikin riittää. Siksipä teen työtäni 6.5tuntia per päivä.

Työn loppumisesta ei ole pelkoa alallani ja monipuolisen koulutukseni vuoksi voin valita ruumiillisesti kevyempiä töitä. Tulevaisuuden palkkapolitiikka toki askarruttaa joskus, vaikka tuontityövoima ei suoranaisesti alaani uhkaa.

• laskutikku

Et tee työtäsi rahan vuoksi, mutta tulevaisuuden palkkapolitiikka askarruttaa?

• laskutikku kirjoitti:

Et tee työtäsi rahan vuoksi, mutta tulevaisuuden palkkapolitiikka askarruttaa?

Niin, itse tuun toimeen vaikka ilman palkkaa, mutta olen oikeasti huolissani myös muista ihmisistä. Minusta tuntuu pahalta, oli kyse kenestä tahansa, jos hänen palkkansa työstä on niin pieni, ettei sillä saa maksettua niitä välttämättömiä kulujaan...

• viivatiina
        miljoona kirjoitti:

Niin, itse tuun toimeen vaikka ilman palkkaa, mutta olen oikeasti huolissani myös muista ihmisistä. Minusta tuntuu pahalta, oli kyse kenestä tahansa, jos hänen palkkansa työstä on niin pieni, ettei sillä saa maksettua niitä välttämättömiä kulujaan...

ihmetelly mistä toi sun nikkis miljoona tulee mutta nythän se tuli selväks kun kerta tuut toimeen ilman palkkaa mutta ilman rahaa et tuu toimeen ;)))))

• viivatiina kirjoitti:

ihmetelly mistä toi sun nikkis miljoona tulee mutta nythän se tuli selväks kun kerta tuut toimeen ilman palkkaa mutta ilman rahaa et tuu toimeen ;)))))

Niinpä, pienet menot, heh heh. Niin ja "taivaanisä" pitää huolen omistaan, heh heh. Raha ei jaksa kiinnostaa.

• viivatiina
        miljoona kirjoitti:

Niinpä, pienet menot, heh heh. Niin ja "taivaanisä" pitää huolen omistaan, heh heh. Raha ei jaksa kiinnostaa.

että tulee toimeen vaikka kuinka pienesti ;))))

• viivatiina kirjoitti:

että tulee toimeen vaikka kuinka pienesti ;))))

mut kun ollaan suomessa niin eikös täällä sossu sitten elätä jos ei itse kykene. Toki ensin pitää vissiin haaskata omaisuutensa ja tulevat perintönsäkin...

• .-.,-.,-.,-.,-

Olkaamme kaikki tyytyväisiä elämään, sillä elämä on perus asia, rikas tai köyhä.

• elää niinkuin parhaakseen näkee, ja tarpeidensa mukaan.:))))

Mukavaa ja nautinnollista elämää siulle:)))

• työttömyys---jippii.

myös niille jotka tykkäävät työstään.
        Vapaassa maassa kun ollaan on myös oikeus olla siitä tykkäämättä.

• työttömyys---jippii. kirjoitti:

myös niille jotka tykkäävät työstään.
        Vapaassa maassa kun ollaan on myös oikeus olla siitä tykkäämättä.

Miulla ittelläni menos täs pien mietintä,,, olis haku menos lisäkoulutukseen, kestäis vuoden, monimuoto-opiskeluna.??? Oon täs vähän selvitelly asioita, kuinka sais vuoden aikana koulutuspäiviks osan niistä, ja tietty jos laitan hakemuksen vetämään, eihän sitä tiedä pääsenkö, mut yritystä olis.:))))

• työkonsultti

Mutta vaimo,valtio ja lapset ennenkaikkea.

• markkos

noin hölmö ole, ennenkuin saat potkut jäät kelan sairasrahalle, sitä saa 300 päivää, sitten menet leikkimään 2 vuodeksi työvoimakoulutukseen ja sen päälle se 500 päivää ansiosidonnaista. raskaita ne virastot ja henk kunta tietenkin ovat mut kyllä sä sen jaksat..

• omakohtainen kokemus

Työvoimakoulutus kuluttaa ansiosidonnaisen päiviä. Muutos tuli voimaan 1.1.2010. Eli 500 päivää enempää ei saa ansiosidonnaisen suuruista päivärahaa, vaikka opiskelisikin.

• alfons4

Olen 58 ja ilmoitin työnantajalle että lähden eläkkeelle kun täytän 68 jos terveys riittää.
      On suorastaan rikollista että 55 jää eläkkeelle jos on terve.

• Hyvä!! työttömäksi..

Minkälaisen vankeustuomion antaisit?
        Olisiko kolmevuotta hyvä?
        No,jaa.Se sopii.Sitten 55 vuotias onkin 58 vuotias.
        On jokaisen oma asia,miten suhtautuu niiden eläkehömpötyksiin jotak itse istuvat toimistoissaan nahkatuolissan ja kipittävät siellä korkokengissään.
        On sitten meitä jotka ovat tehneet RASKASTA työtä fyysisesti,joidenka paikat alkaa särkyä,kuten olkapäät ja selkä.
        Minusta on rikollista huudellaan kirjoituspöydän takaa:"kyykkyyn orjat".hyvä!!

• alfons4
        Hyvä!! työttömäksi.. kirjoitti:

Minkälaisen vankeustuomion antaisit?
        Olisiko kolmevuotta hyvä?
        No,jaa.Se sopii.Sitten 55 vuotias onkin 58 vuotias.
        On jokaisen oma asia,miten suhtautuu niiden eläkehömpötyksiin jotak itse istuvat toimistoissaan nahkatuolissan ja kipittävät siellä korkokengissään.
        On sitten meitä jotka ovat tehneet RASKASTA työtä fyysisesti,joidenka paikat alkaa särkyä,kuten olkapäät ja selkä.
        Minusta on rikollista huudellaan kirjoituspöydän takaa:"kyykkyyn orjat".hyvä!!

Aloitin 18 v tekemään betoonihommia, sen jälkeen kuormaautokorjaamolle,sen jälkeen hitsarina yli 10v.
        Sen jälkeen ilmastointihommia välillä 30 pakkasessa. Sen jälkeen peltihommia. Nämä työt on vaikea tehdä korkokengässä. Jos olet 55 ja loppuun ajettu niin olet varmaan itse syyllinen siihen (tupakka,alkohooli,minimaalinen liikunta).

• alfons4 kirjoitti:

Aloitin 18 v tekemään betoonihommia, sen jälkeen kuormaautokorjaamolle,sen jälkeen hitsarina yli 10v.
        Sen jälkeen ilmastointihommia välillä 30 pakkasessa. Sen jälkeen peltihommia. Nämä työt on vaikea tehdä korkokengässä. Jos olet 55 ja loppuun ajettu niin olet varmaan itse syyllinen siihen (tupakka,alkohooli,minimaalinen liikunta).

Ihmiset on yksilöllisiä. Kaikilla ei paikat yksinkertaisesti kestä vaikka kuinka olisi terveelliset ja liikunnalliset elämäntavat. Liikuntakin voi olla osasyy siihen, että paikat hajoaa, kun jos vaikkapa hajottaa pallopelissä jonkun paikan (tai sitten työssä hajottaa paikat). Se sitten saattaa vaivata loppuelämän ja pahenee vain ajan myötä.

• Työt loppuu..jippii.
        abckissakävelee kirjoitti:

Ihmiset on yksilöllisiä. Kaikilla ei paikat yksinkertaisesti kestä vaikka kuinka olisi terveelliset ja liikunnalliset elämäntavat. Liikuntakin voi olla osasyy siihen, että paikat hajoaa, kun jos vaikkapa hajottaa pallopelissä jonkun paikan (tai sitten työssä hajottaa paikat). Se sitten saattaa vaivata loppuelämän ja pahenee vain ajan myötä.

tupakoinut ja alkoholia käytän kohtuudella,mitä nyt saunakalja pari ja vaimokkeen kanssa joskus viinipullo.Ulkoilen kolmesti viikossa/12 km.Kävellen tai pyöräillen.
        EN AIO kuluttaa itseäni loppuun,eläkeikää varten.Mitä hittoa sellaisella eläke-iällä tekee kun edessä on pelkkä vanhainkoti ja kuolema.
        Nyt kun olen terve ja hyväkuntoinen aion elää itselleni,en yhteiskunnalle tai työnantajalle tai Suomen valtiolle.Tästä on kysymys.
        Olen ehkä itsekäs,mutta sou vat?

• huluvato hulttio

tuon kaiken olen melkein kokenut itsekin olen tosin jo yli 60 mutta en saa senenepää eläkettä työtönkin saa paremmat edut saatikka maahanmuuttajat jos jaksaa esim muutaman vuoden ja tienaa tuona aikana esim .noin 80-100 tuhatta nousee eläke noin 8-16 euroa hyvin kannattaa ?!!eläkeiän pidennyksellä ei ole muuta tarkoitusta kuin tappaa työllä suuret ikäluokat näinollen ei tarvitse maksaa eläkkeitä eikä tule ilmi että herrat suuressa viisaudessaan sijoittivat meidän eläkerahat maailmalle ja menettivät ne

• 15

Onnea vaan leppoisampaan elämään! Teet juuri oikean ratkaisun, ja kyllä 800 eurolla elää, jos ei ole velkoja rasitteena! Mutta ihmiset, millä on yli 3 500 € palkat ja jotka on tottuneet turhaan osteluun elämäntapana, ne ei voi sitä käsittää, että jotkut voi tulla toimeen ja jopa nauttia elämästään vähemmälläkin rahalla.

• "työttämäksi"=asiaa

Mutta me suomalaiset olemme kilttejä.EK äijät ja ministerit tappais meidät työläiset orjuudella.
        Katsokaa ranskalaisia.Niitä ei niin vain kyykytetä.Heti nousi haloo kun eläkeikää ollaan nostamassa 62 vuoteen 60:stä.Meillä on nyt tämä 63,joka on käytännössä jo liikaa,koska keskim. jäädään eläkkeelle 60 v.

• repareipas

Et tule katumaan päätöstäsi!. Itse raadoin niska limassa ja terveys oli mennä. Lääkäri jo varoitteli. Totesin että ei hitto, mitä olen oikein tekemässä. Onko raatamisessa mitään järkeä. Mielestäni terveys menee kirkkaasi työn ja rahan edelle. En voisi enää onnellisempi olla kun ei tarvitse miettiä työ, eikä raha-asioita. Pienemmälläkin pärjää ja hyvin. Nyt itselleni, harrastuksille ja perheelleni jää aikaa.

Koskakohan muut tajuavat saman että raatamisella on hintansa.

• Jönni-63

jos noinkin vanhaksi oot jaksanut työelämässä sinnitellä kunnes oot keksinyt että se työ on ollut sen elämästä nauttimises esteenä, no, parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Toi että oot ennätysmies työsuhteissa indikoi siitä ettet mielekästä työtä ole tuohon ikään keksinyt, eli ehkä syytäkin siirtyä sivuun ja antaa tilaa nuoremmille. Harmi vaan etä oot muitten elättinä huonoimmassa tapauksessa vielä varsin pitkään.

• työt loppuu..jippii.

Juttelin tuossa setäni kanssa,joka on asustellut Espanjassa 10 vuotta,jolla ikää on jo 76 vuotta.Kutsui minut sinne.Antoi myös neuvon,että hae töitä täältä,siis nostaen 3kk päivärahoja täältä.No,sehän passaa,kun vielä on mitä todennäköisemmin mahdollisuudet saada töitä 0.Espanjaahan en osaa kuin:"manjaana ja astalavista".
        Ei muuta kuin kämppä vuokralle 3kk:ksi ja sinne.
        Hyvät ihmiset.Älkää tanssiko kierojen eläkeiän pidentäjien pillin tahdissa.Nauttikaa elämästä kun siihen on terveenä vielä mahdollisuus.55 v on useimmiten vielä terve,mutta onko 63?

• työt loppuu..jippii.

kartutettu pesämuna,jota voin kuluttaa tarvittaessa.Voin sen myydä jossain vaiheessa.
        Myös minulla on oikeus nostaa ansiosidonnaista päivärahaa,niinkuin muilla.Olen maksanut jäsenmaksuja lähes 30 vuotta.Sossuun minun ei tarvitse mennä.
        Olen koko elämäni tehnyt ne paskahommat,jotka ei ole toisia kiinnostanut.Minun käteni on känsiä täynnä.
        Joten kenenkään siivellä minun ei tarvitse elää,yhtään sen enempää kuin toimistoissa istuvat paskanjauhajat.

• onnellinen työssään

Olen 55 vuotias nainen. Olen ollut työelämässä suurin piirtein saman verran kuin viestsiketjun aloittaja. Uralleini ei ole sattunut kesälomaa pitempiä taukoja (ei pitkiä sairauslomia, ei äitiyslomia, ei opinto tai vuorotteluvapaata).

Toivon, että saan olla töissä vielä vuosi siitä yksinkertaisesta syystä, että työni on haastavaa, hauskaa ja palkitsevaa. Viihdyn! On kiva tulla aamulla töihin. Työn ohella nautin muutenkin elämästä ihan 100-prosenttisesti. Työnteko ei sitä nautintoa vähennä. Vapaa-ajan harrastuksia on paljon ja ne sekä monet ystävät ovat mukava vastapaino työlle.

• kahdenlaista väkeä

Mutta kaikki ei ajattele niinkuin sinä.
        Onnea myös heille.

• duunari-vm61

Onnittelen asennettasi, koska aikomus itselläkin lopettaa työt ennen kuolemaa!
      Nyt takana työntekoa 30v. ja oma arvioni liikkuu osapuilleen 5-8v jälkeen mitään enää tässä ainossa elämässä palkkatyötä teen! Työnteko ei voi olla elämän mittainen tehtävä sille ryhmälle joka sen tekee fyysisesti.
      Kyse taloudenkasvusta joka takaa oikeasti kovantyönraatajille tietyn edun jos se suhteutetaan oikeasti ihmiskunnan toimintaan kohtuudella!!!

Yli-ikäisenä 63v saa kertymää duunari 7€/kk kun vuoden vielä jaksaa, joten melkoista kyykytystä ihmisen elämälle jopa ojennetaan hyveenä??? Kyseinen hullutus ei osu itselle!

• Ihmiset Ensin

Ei tule kunnolla toimeen, vaikka sen pitäisi olla eläke. On väärin, että sairaseläkkeellä olevien pitää vielä kituuttaa ja kerjätä toimeentulotukea tms. Kyllä sen eläkkeen kuuluisi olla sen suuruinen, että sillä pärjää.
        Ihmeitä ei kukaan ole vaatimassa, vaan kunnollista perusturvaa ja toimeentuloa. Siihen pitäisi jokaisella suomalaisella olla oikeus.

• pakkopaita pois

Olen 45v., on omistusasunto ja auto, ei velkaa, säästöjä n. 40 000 e. Joten olen ajatellut hypätä pois oravanpyörästä joksikin aikaa. En aio edes ilmottautua työkkäriin (olen alalla jossa joutuisin töihin heti).
      Elän säästöillä, ehkä myyn myös auton pois. Yhtiövastike 100 e, ruokaan ei paljon mene, sähkö jotain 20 e/kk. Ja en tarvitse maksaa VEROJA jos jään "vapaaherraksi". Kukaan ei voi pakottaa töihin. En usko olevani työssä enää 60 vuotiaana, saati 70v. Ehkä palaan työelämään vielä joksikin aikaa sitten kun huvittaa. Eläkettä kertynyt jo nyt sen verran että pärjäisin hyvin loppuelämäni.

• tyttelistyllerö

Palkallista työtä olen jo tehnyt yli 40 vuotta ja eläkettäkin on kertynyt ihan kivasti. Jokainen duunatkoon niin kauan kuin haluavat, mutta meikäläinen kopettaa työnteon heti 63 v täytettyäni. Olispa niin, että 40 vuotta työntekoa riittäisi eläkkeeseen. Oli kiva lukea, että joillakin ei raha haise taskussa ja voi jopa nauttia elämisestään saman suuruisella eläkkeellä kuin työttömyysrahan saavatkin.

• tyhmä töitä tekee

Itse olen ajatellut pitää palkattomia vapaita ja täten auttaa työnantajaani olla lomauttamasta niitä jotka sen euron perässä tahtovat juosta , verotus pienenee todella huimasti kun ansiot vähenee eiköhän noita veroeurojeni käyttäjiä ole jo ollut tarpeeksi ja pari harmaata työtä siinä sivussa niin aivan varmasti sama raha jää käteen ja vapaa-aika lisääntyy huomattavasti.

• lapsenlapsenlapsi

Pitäisi muistaa, että yli-50 vuotiaat olemme usein sodan jälkeisten vanhempiemme lapsia. Me olemme olleet lapsesta lähtien ilmaista lapsityövoimaa. Koneita ei ollut. Ei ollut aikaa harrastuksiin. Nyt pitää ottaa se lapsena menetetty leikki- ja harrastusaika takaisin, kun vielä terveyttä riittää. Tarviihan meidän vielä hoitaa vanhaksi elävät vanhempamme ja nauttia lapsenlapsistamme. Kyllä sitä vähällä toimeen tulee, kun elää vaatimattomast ja siihen meidät on kasvatettu! Nautitaan elämästä ja terveydestä!

• hämy 3

olen ollut 14 vuotiaasta töissä. 48 vuosi alkoi ja nyt se riittää, vaikka hoitoalalla olisi tarvista.ei yksi ihminen jaksa enempää. koko ajan raskasta vuorotyötä olen tehnyt. nyt kolmatta kuukautta vapaana ja saa olla miten tahtoo. en ole kalenteria avannut koko kesänä. Aikaisemmin se oli päivän tärkei n kirja, jos sopi jotkin asioita aina piti tarkistaa, miten on työvuoro. nyt vasta aamulla mietin teenkö mitään,vai lähdenkö jonnekin. siis ilmojen mukaan toimin ja nyt on ollut ihana kesä.Annetaan me vanhat paikkamme nuorille, ettei heidän tarvi olla kortistossa ja pääsevät kartuttamaan eläkettä.Tulevaisuushan on heidän käsissä. Tupu

• Oon todellaki samaa mieltä :) Miksi tuhlata elämä työn tekoo? Työssähä käydään rahan takia? Eikö vain?
      Ei muutako yritystä pystöö ja rengit tekee työt ja ite voi nostaa n3000kk palkaa ja ei tarvi tehä mitää :) Tili toimisto hoitaa vielä paperi sotkut :D Elämä on laiffii :)

• 98658

Minä pääsin kunnalle kesätöihintöihin 14 vuotiaana, sen jälkeen kaikki kesälomat ja joululomat olin jossain hanttihommissa, pieniä jaksoja koulun ohella iltaisin. Minusta puhuttiin ahkerana ja tunnollisena nuorukaisena. Armeijaankin meni 17 vuotiaana, olin 11 kk. Armeijan jälkeen heti töihin, ei yhtään päivää lomaa. Tein pitkiä päiviä, vuosien mittaan työpaikat vaihtui muutaman kerran, kesälomatkin "myin" työnantajalle sainhan muutaman lantin ylimääräistä. Talous olikin ihan kivassa kunnossa; talo, mökki, auto yms ja muutama ropo pankissakin. No, menin takaamaan ja sinne meni kaikki.
      Työtahti senkun kiihtyi vaikka otti jo kipeääkin. Pari vuotta sitten todettiin sairaus joka vei nekin vähät säästöt ja työpaikankin sitten lopulta. Olen lähtöpisteessä, vuokrakämpässä, talous viturallaan, paikat kipeenä.
      Meinaan vaan että tehkää vaan pojat töitä, painakaa vitusti, kyllä siitä joku hyötyy, et sinä enkä minä.
      Ehkä seuraavassa elämässsä olen viisaampi?

• orjatyöläinen55

Mikäs siinä jo on varaa jäädä pois työelämästä, kaikilla tätä mahdollisuutta ei ole.

• sitroen.

Työkaveri päätti elää kauan ja tervennä. Alkoi oikein kasvissyöjäksi. Yövuorossakin järsi porkkanaa. Pelasi pörssipelejä, ulkomaalaisiakin, ja kaiketi menestyksellisesti kun jäi 50 -vuotiaana pois työelämästä eikä työstä haaveillutkaan.
        Eli terveellisesti; järsi porkkanaa ja oli kalpea siitä huolimatta. Käveli ja juoksi pitkiä lenkkejä päivittäin. Vähintään kerran päivässä, usein kahdestikin.
        Tuli syksy ja vedet alkoi jäätyä. Luistimet esiin ja jäälle, ettei terveys petä. Rannalta joku näki, että luisteli jäälle, jossa eilen oli avovettä. Saatiin ylös 40 minuutin kuluttua ja pikana sairaalaan jossa kuoli viiden päivän kuluttua tajuihinsa tulematta.
        Vaan olipahan rahaa elää terveellisesti työtä tekemättä!

• hyvä asenne

munkin pitäis taas vaan relata vaikkei töitä ole mutta ainahan voi hakea jos tärppäis :)

• kannustaja_100

Jep, nauti vain!
      Hyvä, että olet saanut aina duunia tarvittaessa
      ja jonkinlaisen eläkkeen kasaan.

Juu, ja jos oot vielä suht terve, mikäpäs siinä, ota rennosti, älä
      vaan ryyppää liikaa ;-) :-).

Keksi vaikka jokin lähes ilmainen opiskelu/kurssi ihan
      oudoilta aloilta.

Ja vielä velatonkin, jep, kateeksi käy...
      Mikä hinku se on rakentaa isoja linnoja ja husholleja, voi
      sitä asua pienemmässäkin ja vähemmällä velalla.

Samaa suunnitellut, mutta duunia ei tahdo aina saada

PS. olkoot herrat duunissa 68-vuotiaaksi, kun ne tykkää (pienestäkin) vallasta

• jep2112

Niin, itse olen 28v ja velaton.on omakotitalo ja mökki itse voisin jäädä milloin vain "eläkkeelle" mutta ei nyt vielä tässä iässä jaksa ja itse kyllä ajaettelin painaa töitä ihan hautaan asti. teen ihan normaalia 40h viikkoa perus hommaa. mutta sen verta viisas olin nuorena että aloitin sijoittelun kun muut kaverit pyys vklp ryyppää itse tein "omia" hommia ja tässä tulos. sen on ainakin tähän astisessa elämässä oppinut että pitää olla rehellinen ja tehtävä uhrauksia itsellä ei ole edes tyttöystävää ikinä ollut eikä pahemmin kavereitakaan, mutta kait tässä pärjäillään.

• kuin perhosen lento

Nauti vaan elämästä,ihmisen elämä on valitettavan lyhyt.

• samanlainan..

eikun hanskat naulaan ja antaa tehdä niitten jotka paareissa notkuu ja valittaa etttä ei ole töitä, kyllä 35 vuotta on sen verran duunia että lopeta vaan ja sillä sipuli..

• 5

eikö ennen eläkettä voi nauttia elämästä?
      aika harmi ja elämän hukkaan heittämistä jos vasta 55 v pystyy "nauttimaan elämästä"
      pitäisi työtä tehdä sen verran että pärjää eikä tunnu että vasta eläkkeellä voi nauttia elämästä.

• Rieslie 44

Jos kerran tuntuu, että olet työsi tehnyt, et ole kenellekään vastuussa siitä, miten aiot elämäsi järjestää. Olet maksanut verosi, ja sinulla on oikeus häippästä työelämästä ja nauttia elämästä omilla ehdoillasi - ja veronmaksajana myös sossun, jos sitä joskus tulet tarvitsemaan!

Oma tilanteeni on toinen: tykkään työstäni ja aion siinä myös pysyä niin kauan kun pystyn ja minua tarvitaan. Mutta tämä on vain minun valintani.

En oikein ymmärrä tätä ketjun "loissyyttelyä".

Olet tehnyt paljon ja kauan töitä. Joillekin se vain riittää, ja minusta veronmaksajana: ihan okei.

- Ja kuinka ollakaan, niistä jotka puhuvat julkisuudessa suulla suuremmalla, osa lähtee hyväpalkkaisina ns. eläkeläisinä "hyvin ansaitulle" eläkkeelle kuuskymppisinä, allekin. Kun tuota rahaa on sattunut kertymään. Elämänmuutos nääs, e-laadun parantaminen ja aivan uudet tiet. - Miksi AP olisi tällaisen heitä heikommin ansainnut?

Tosiaan, miksei siis AP:lla olisi vastaavaa oikeutta? Ja kappas- iilman erivärisiä kädenpuristuksia tai johtokuntien/yritysten hallitusten statusta - ja tulojakin siinä sivussa.

Nauti elämästäsi.

Hyvää oloa itse kunhunkin asumukseen!

• 21

Voi voi ja toki voi, vaan uudet nautinnot tulee, kun olet vapaa.

Miten ihanaa onkaan valvoa kesäinen yö, kun tietää, ettei aamulla ole nousua töihin.

Miten ihanaa onkaan köllähtää päikkäreille, kun tuuli ulkona myrskyä ja vettä sataa kaatamalla.

Miten ihanaa onkaan päättä lähteä huomenna ex-tempore Lappiin, ei tarvitse anoa lomaa.

ym ym... ja tietty lisänä ne kaikki muut nautinnot, jota olet syntymästäsi saakka nauttinut, iän tuomalla vapaudella.

• sitroen.

Ei sitä voi. Työ on sen verran rankkaa, ettet muuta jaksa kuin nukkua töitten jälkeen. Jos yrität keventää, niin toinen mahdollisuus on töistä pois. Se vain merkitsee nälkää ja vilua. Ei oikein houkuttele. Ei kaikilla ole etuoikeutta osa-aikatöihin.
        Äitikin kuolinvuoteellaan pyysi anteeksi, että minut tällaiseen maailmaan teki. No, hän toimi silloin parhaan ymmärryksensä mukaan...

• Kyllä työsuhteeseen yleensä liittyy jonkinlainen, tiiviimpi tai löyhempi sidonnaisuus aikaan ja paikkaan.
        Se rajoittaa, ei estä.

Jo työttömänä ollessa oli mahdollisuus suunnitella asioita pitemmälle eteen päin.
        Ei tarvinnut neuvotella työkavereiden kanssa eikä hyväksyttää esimiehellä.

Saati sitten eläkkeellä!

• Tykkään että aikuinen ihminen tietää hyvin mikä hänelle riittää. Jos tuolla toimeen tulet ja muutakin tekemistä löytyy, siitä vaan. Yhteiskunnan eli maksamillani verorahoilla en kuitenkaan sinua tuossa iässä vielä vapaille laskisi.

Ei mullakaan ole enää taloudellista pakkoa työtä tehdä ja niinpä tässä ajattelin hiljalleen himmata, ensin osa-aikaiselle ja sitten kokonaan kun se vähentynytkään työ ei enää hauskaa ole. Toistaiseksi porukka on hyvä ja pelkästään mielissään siitä että heidän seurakseen töihin tulen joten ei ole halua jättää sitä kokonaan.

• Minun mielipide

Jokainen saa itse päättää mitä työelämänsä kanssa tekee. Sitä ei (ainakaan vielä toistaiseksi) mikään laki kiellä. Minun mielestäni olet tehnyt hyvän päätöksen. Elämä on elämistä varten! Töitä saa tehdä ja toki pitääkin tehdä, mutta elämä ei saa olla pelkkää työntekoa. Näitä ihmisiä riittää loputtomiin, jotka tuomitsevat nämä aikaiset eläkkeellejäämiset, se lienee tätä suo kuokka ja jussipaita suomi-finland-perkele meininkiä, naurettavaa paskaa! Onko se heiltä pois? Ei todellakaan! Itse näkisin asian päinvastoin. Uusi työmahdollisuus nuoremmille ja/tai sellaisille, joka sitä työtä oikeasti tarvitsee. Työttömiä nuoria tässä maassa riittää. Nykysuuntaus kun on se, että ilman korkeakoulututkintoa työpaikan (varsinkin vakituisen) saanti vaikeutuu koko ajan. Toki nuoret ovat itse osittain syyllisiä työttömyyteensä;

Toimistotöihin haluaa kaikki nuoret. Tai johonkin muuhun sellaiseen jossa ei rasitu, jossa ei tule hiki, jossa ei tarvitse palella pakkasessa tai läkähtyä helteessä. Toisin sanottuna ruumiillinen työ on nykynuorille kirosana. Tunnen oman ikäisiänikin (26v.) tyyppejä, jotka valitsevat ennemmin työttömyyden kuin ruumiillisen työn, vaikka työmahdollisuuksia olisikin. Merkonomin papereilla ei nykyään päästä kuin kaupan kassalle.

Mutta joka tapauksessa: Onneksi olkoon, nauti elämästä! Olen kateellinen!

• työnsankarit

Etpä arvaakaan miten paljon työtä suomalaiset ja minäkin olemme tehneet, vaikka kaikki tehty työ ei näy eläketurvarekisterissä. Ensin kaksi pitkää koulutusta ja kahta työtä ympäri vuorokauden määrättömästi niin että aloitettu 15 vuotiaana ja lopetettu 31 vuotiaana kun työn yhteismäärä 40 tunnin työviikoiksi muutettuna opiskelujen kanssa oli 40 vuotta plus kodinhoitotyöt avioliitossa ja sen jälkeen vapaaehtoistyöt omaishoito kodinhoitotyö ja omat pakollisuudet ja harrastukset. On esitetty että tällä tavoin 40 tunnin työviikkojen määrän täyttyessä 40 eläketyövuodeksi, saisi jokainen jäädä halutessaan työeläkkeelle vanhuuseläke-ehdoilla. Esitys ei vielä ole mennyt läpi toistetuista vaatimuksista huolimatta, mutta kodinhoitolastenhoito,omaishoito tulee ehkä eläkeajaksi ja opiskelu työelämään on jo eläkeaikaa. Ajat muuttuvat ja työnsankarit saavat oikeutta ja minulle ei sanotakaan tyhmä ihminen koskaan ettei se mitään oo koskaan tehnyt.

• itsekin pieneläkeläi

juuri näin. Kyllä elämässä pärjää vähemmälläkin. Sinulla on hieno asenne.
      Nauti elämästä

• yxi ratkaisu...

osa-aika eläkkeelle 58 vuotiaana kun oli vielä mahdollisuus tämän ikäisenä jäädä. Työn teon olen aloittanut 15 vuotiaana. Pieneksi nuo tulot jäävät kun olen tehnyt pienipalkkaista työtä, täytyy vaan yrittää ruoasta säästää.
      Koko aika töissä olisin jatkanut kauemminkin mutta kun alkoivat päättäjät puhumaan eläkeiän korotuksista niin kimpaannuin ja päätin että vähennän työntekoa jo tässä vaiheessa.

Nyt jaksaa paremmin kun jää enämpi vapaa-aikaa.

• konsta..

on jo 96 ja en aio jäädä huilimaan sillä olen elämäni kunnossa, muijja on vasta 101v mutta petissä kyyti kylymää ei anna mutta suihin ottaa (tekarit pois) nam! eilen juoksi kylälle ja takas 200m mutta huilia piti huomenissa lähen kallaan jos jiät kestää nuapuri hukku viimekesänä kun ei ollu kunnon jäitä koko suvena ja uimassa käyn sitten talavella kohan veit lämpijjää se auttaa seisokkiin jatkoja vaan nuorisolle!

• Hunterhusky

Mä oon 26 vuotias ja jäisin heti pois työelämästä jos voisin. Jos on riittävästi rahaa elämiseen niin työteko on typerää!!

• 2+19

Vai helpossa työssä olevat rummuttaa haluavansa olla työelämässä 70vuotiaiksi, mutta raskasta työtä tehneet
        toivovat että jaksaisivat edes 63vuotiaiksi asti tehdä töitä.

• kun et jaksa
        2+19 kirjoitti:

Vai helpossa työssä olevat rummuttaa haluavansa olla työelämässä 70vuotiaiksi, mutta raskasta työtä tehneet
        toivovat että jaksaisivat edes 63vuotiaiksi asti tehdä töitä.

sä oot niin heikko!

• huoltaja ?
        kun et jaksa kirjoitti:

sä oot niin heikko!

noista pääsee eroon? Elätin olen niskoilleni saanut..........

• KuorinRopsia

Sekatyömies,ja todellinen sellainen.Olet tehnyt mahtavan työrupeaman,seketyömis on työmaan helmi."Se jos kuka taitaa työmaalla kaiken".
      JK.tämäpäivä ei "synnytä todellisia sekatyömiehiä".Heille arvostusta.

• hazzu13

Olin kanssa yli 30 vuotta työelämässä ja nyt 6 vuotta työtön ja työharjoittelussa 3kk ja vain 2 työpakkaa minulle ehdotettiin melkein ilmaiseksi olisi niitä saanut tehdä.Et se siit työvoimatoimistosta.Sain viime vuonna aivoinfraktin ja samalla tuli lässyn lässyn työpaikka ilmoitus Te-toimistosta.Vuoden kelan sairaspäivärahoilla ja nyt helpotti,pääsin vihdoinkin ELÄKKEELLE 3kk odottelun jälkeen.Hyvästi TE-toimistot ja Kela:)

• työttämäksi..jippii.

työelämässä myös ikärasismiin.
        Se jos mikään syö miestä(naista).
        "Yli 50v ei tiedä mitään" tai sitä voi höykyttää"kyllähän se osaa".
        Esimiehet katsovat asiaa läpi sormien.
        Kyllä siinä vaiheessa tulee kenelle vaan mieleen:"tehkää itse".
        Ja tämä on NYKYPÄIVÄÄ Suomessa.

• Aamun TV:ssa oli pätkä käsitteestä "downshifting", elämän kohtuullistaminen.
      Todennäköisesti olet tehnyt tuon päätösen muista kuin muotisyistä!

Mielestäni terve itsekkyys ja muista piittaamattomuus on paikallaan jo oman terveydenkin ja elämisen laadun vuoksi!

Tein saman ratkaisun osittaisena 53-vuotisena.
      Sen jälkeen kuntoni ja terveyteni koheni huimasti.
      Jos olisin jatkanut työelämässä niin luultavasti pureskelisin nyt horsman juuria altapäin.

Kaikki eivät tuohon irtiottoon kykene vaan ovat käpettyneet työnsä ympärille näkemättä elämässä muita vaihtoehtoja vaikka sekin aika heidän vähentyneiden elinvuosiensa aikana tulee vastaan.

Nauti elämästäsi!

• rippikoulua yhtäaikaa, kun eka kesätyö kaupassa. Sen jälkeen ollu vähä opiskelua/työtä.
      Ihan tyytyväinen oon.
      Joskus tuntuu pahalta, kun kuulee, miten ihminen ehtii olla vain pienen hetken eläkkeellä, toiset paremmassa, toiset huonommassa kunnossa
      Erään tutun tiedän, täst on aikaa.. kuoli soppalautasensa ääreen, samana päivänä kun tuli eläkepaperit..
      56 v :(

• työttömäksi..jippii.

Äitini täytti 63 kun hänellä todettiin vakava sairaus.Puoli vuotta myöhemmin oli turpeessa.Sinne menivät eläkepäivistä haaveilut,palmurannoista ja lämpimästä.15 vuotiaana oli aloittanut ja saanut kerättyä vähän eläkettäkin.
        Minun jos käy samoin olen ollut oloneuvoksena ainakin kahdeksan vuotta.

• työttömäksi..jippii. kirjoitti:

Äitini täytti 63 kun hänellä todettiin vakava sairaus.Puoli vuotta myöhemmin oli turpeessa.Sinne menivät eläkepäivistä haaveilut,palmurannoista ja lämpimästä.15 vuotiaana oli aloittanut ja saanut kerättyä vähän eläkettäkin.
        Minun jos käy samoin olen ollut oloneuvoksena ainakin kahdeksan vuotta.

se on sanottu, kun tehty, että pitäis elää nytku, eikä sitku. Mutta kun työ vaan sitoo ja vie oman aikansa elämästä.
        Minun mainitsemani henkilö ei ollut ihan yhtä läheinen, pahoillani äitisi puolesta.

Ja haaveita on, tarvii vaan toivoa, että suht' hyvissä voinneissa sais elää.
        Toisaalta, on ihmisiä, jotka ei tiedä mitä tekis, jos ei ois työtä.. en usko kuuluvani heihin, mistä tuostakaan voi varma olla, kun ei oo päässy kokeileen. Jollain vuorotteluvapaalla se ois mahdollista, mutta varmaan vähemmän innoissaan aloittaisi työt sen jälkeen; noin on ollut ainakin heidän kohdalla, jotka sen on pitäneet.
        Nyt 51v, näillä näkymin oisin 60, kun eläkkeelle.. Jos tilanne tulis ajankohtaiseksi, voisin tehdä myös ''radikaalin'' ratkaisun..

• Sibone kirjoitti:

se on sanottu, kun tehty, että pitäis elää nytku, eikä sitku. Mutta kun työ vaan sitoo ja vie oman aikansa elämästä.
        Minun mainitsemani henkilö ei ollut ihan yhtä läheinen, pahoillani äitisi puolesta.

Ja haaveita on, tarvii vaan toivoa, että suht' hyvissä voinneissa sais elää.
        Toisaalta, on ihmisiä, jotka ei tiedä mitä tekis, jos ei ois työtä.. en usko kuuluvani heihin, mistä tuostakaan voi varma olla, kun ei oo päässy kokeileen. Jollain vuorotteluvapaalla se ois mahdollista, mutta varmaan vähemmän innoissaan aloittaisi työt sen jälkeen; noin on ollut ainakin heidän kohdalla, jotka sen on pitäneet.
        Nyt 51v, näillä näkymin oisin 60, kun eläkkeelle.. Jos tilanne tulis ajankohtaiseksi, voisin tehdä myös ''radikaalin'' ratkaisun..

Kavahdin oman isäni esimerkkiä.
        Hän kitui sairaseläkkeellä 2-vuotta ja kuoli 62:na.

Vaihtoehtona vuorotteluille ja sapateille olen mainostanut pätkätyö- / työttömyysjaksojen vaihtelua.
        Omalla kohdallani se toimi mainiosti.
        Ei vieraannuttanut töstä kerralla mutta totutti joutenoloon ja sen antamiin mahdollisuuksiin.

Sen verran kuitenkin vieraannutti että pari vuotta em. jaksottelun jälkeen kokeilin vakituista työtä.
        Toista kestin yhden vuoden koska tarvitsin 10kk laskurin nollaukseen.
        Saatuani putken päästä kiinni lopetin toisen kokeilun vajaaseen 3:een kuukauteen.

Ymmärrän kyllä ettei kaikilla ole tuohon mahdollisuutta eikä haluakaan.
        Minulle se merkitsi pätkän vastaan ottoa missä päin tahansa Suomea enkä hirveästi päässyt valitsemaan työtäkään vaan menin tekemään sitä mitä työnantaja uskasi minulle tarjota.

Sopi minulle, jotkut varmaan kauhistuvat ajatustakin.

• kansakoulun käynyt
        laiska-lasse kirjoitti:

Kavahdin oman isäni esimerkkiä.
        Hän kitui sairaseläkkeellä 2-vuotta ja kuoli 62:na.

Vaihtoehtona vuorotteluille ja sapateille olen mainostanut pätkätyö- / työttömyysjaksojen vaihtelua.
        Omalla kohdallani se toimi mainiosti.
        Ei vieraannuttanut töstä kerralla mutta totutti joutenoloon ja sen antamiin mahdollisuuksiin.

Sen verran kuitenkin vieraannutti että pari vuotta em. jaksottelun jälkeen kokeilin vakituista työtä.
        Toista kestin yhden vuoden koska tarvitsin 10kk laskurin nollaukseen.
        Saatuani putken päästä kiinni lopetin toisen kokeilun vajaaseen 3:een kuukauteen.

Ymmärrän kyllä ettei kaikilla ole tuohon mahdollisuutta eikä haluakaan.
        Minulle se merkitsi pätkän vastaan ottoa missä päin tahansa Suomea enkä hirveästi päässyt valitsemaan työtäkään vaan menin tekemään sitä mitä työnantaja uskasi minulle tarjota.

Sopi minulle, jotkut varmaan kauhistuvat ajatustakin.

vaan lähellä kuuttakymppiä olevaa enää töihin palkata,pakko olla työttömänä työnhakijana.Saan kuulla,että hyvä kun olet ns.lisäpäivillä saaden ansiosidonnaista,mutta eihän tämäkään ole vapautta,sillä työvoimatoimistossa pitää käydä jopa 4kk välein,vaikka en saa edes kutsua työhaastatteluun.

Miksi,minun pitäs hakea työtä jota en saa,ja juosta työnvälityksessä.Eläkkeelle en pääse,läkärit ei näe siihen syytä,vaikka koko ajan kipuja ja vauhti hidastunut,henki pihisee ja yskittää.Miksi minun pitäs hakea töitä,eihän sitä saa nuoremmatkaan,vaikka hyvin koulutettuja.

• kansakoulun käynyt kirjoitti:

vaan lähellä kuuttakymppiä olevaa enää töihin palkata,pakko olla työttömänä työnhakijana.Saan kuulla,että hyvä kun olet ns.lisäpäivillä saaden ansiosidonnaista,mutta eihän tämäkään ole vapautta,sillä työvoimatoimistossa pitää käydä jopa 4kk välein,vaikka en saa edes kutsua työhaastatteluun.

Miksi,minun pitäs hakea työtä jota en saa,ja juosta työnvälityksessä.Eläkkeelle en pääse,läkärit ei näe siihen syytä,vaikka koko ajan kipuja ja vauhti hidastunut,henki pihisee ja yskittää.Miksi minun pitäs hakea töitä,eihän sitä saa nuoremmatkaan,vaikka hyvin koulutettuja.

Sinkkuna eläessään vaimoni olisi samassa tilanteessa.

Jopa päivittäistavarakauppojen takavuosien "takuuvarmat" työpaikat on täytetty nuorilla, osa-aikaisilla naisilla, etupäässä.

Minulle aikanaan työkkärin täti kehoitti puolen vuoden välein tapahtuvaan työnhaun uusintaan ja myöhemmin arveli asian olevan selvä ilmoittelemattakin.
        Luokitteli minut kai toivottomaksi tapaukseksi.

• Työttömäksi..jippii.
        laiska-lasse kirjoitti:

Sinkkuna eläessään vaimoni olisi samassa tilanteessa.

Jopa päivittäistavarakauppojen takavuosien "takuuvarmat" työpaikat on täytetty nuorilla, osa-aikaisilla naisilla, etupäässä.

Minulle aikanaan työkkärin täti kehoitti puolen vuoden välein tapahtuvaan työnhaun uusintaan ja myöhemmin arveli asian olevan selvä ilmoittelemattakin.
        Luokitteli minut kai toivottomaksi tapaukseksi.

Toivottavasti minut luokitellaan sellaiseksi OITIS!!

• kansakoulun käynyt
        Työttömäksi..jippii. kirjoitti:

Toivottavasti minut luokitellaan sellaiseksi OITIS!!

olen mielummin toivoton tapaus kuin näyttelen aktiivista työhakijaa jota kukaan ei enää palkkaa.

• kansakoulun käynyt kirjoitti:

olen mielummin toivoton tapaus kuin näyttelen aktiivista työhakijaa jota kukaan ei enää palkkaa.

Viiden vuoden aikana hankin itse 7 pätkätyötä eri paikkakunnilta.
        Lyhyin oli 2pv.

Lisäksi kahdesti työnhakijana Espanjassa.
        Kestoltaan 3kk / kerta.

Johan tepsi!

En muista missä vaiheessa minulle ehdotettiin tuota 1/2 vuosittaista puhelinuusintaa.
        Ennen v57:ää minulle kuitenkin sanottiin että lopetan senkin.

Ilmeisesti työkkäreillä ja myös niiden työntekijöillä on eroja?

• laiska-lasse kirjoitti:

Lyhyin oli 2pv.

Kestoltaan 3kk / kerta.

Johan tepsi!

En muista missä vaiheessa minulle ehdotettiin tuota 1/2 vuosittaista puhelinuusintaa.

Pätkiä oli 10 kpl.

• pimpelipompeli pom
        laiska-lasse kirjoitti:

Lyhyin oli 2pv.

Kestoltaan 3kk / kerta.

Johan tepsi!

on oikeus olla jo laiska.Sanoo isokenkäiset mitä haluaa.
        Mulla oli 9 vuoden jakso jolloin vouti vei 1/3 osan nettotuloista.Opin silloin kituuttamaan.Nyt kun tulot on ihan kohtuulliset,ei enää huvita.

• kansakoulun käynyt
        laiska-lasse kirjoitti:

Pätkiä oli 10 kpl.

kuinka "mamman" käy,viikon päästä taas työvoimatoimistoon käymään,on jo tullut mieleen jos virkailija pyytää usein vaan säälistä.
        Lullee,että haluan töitä hakea innokkaasti,sillä eläkeikään on aikaa peräti vajaa pari vuotta.

• turhispuro
        pimpelipompeli pom kirjoitti:

on oikeus olla jo laiska.Sanoo isokenkäiset mitä haluaa.
        Mulla oli 9 vuoden jakso jolloin vouti vei 1/3 osan nettotuloista.Opin silloin kituuttamaan.Nyt kun tulot on ihan kohtuulliset,ei enää huvita.

Kyllä tässä tosiaan joutas pois palkkatyöstä raatamasta, mutta joku tulon lähde pitäisi olla.Osake sijoittaminen?

• Luuletko vain
        turhispuro kirjoitti:

Kyllä tässä tosiaan joutas pois palkkatyöstä raatamasta, mutta joku tulon lähde pitäisi olla.Osake sijoittaminen?

Ihan järkevää jäädä oman käden kautta tässä PASKAMAASSA eläkkeelle, kun ajavat niin kovalla rytinällä eteenpäin eläkeiän nostoa. Mites luulette paljonko mahtaa olla eläkeikä 40v kuluttua? No silloin tämän maan asiat on jo niin syvällä paskassa kerta nytkin jo ovat, että ei tunneta käsitettä "eläke" - silloin ihmiset tekee orjina töitä kuolemaan asti ja eivät saa nauttia siitä länsimaisesta inhimillisyydestä jossa työmies saisi nauttia elämänsä viimeiset kymmenvuotiset tekemällä sitä mitä haluaa. MUTTA viisaat lyö suuruuden hulluille herroille kapuloita rattaisiin ja jää normaalisti 58 varhaiseläkkeelle tai sitten 64!

Tämähän on ihan VITUSTA, että maa pidetään sillä kilpailukykyisenä ihmisarvoja halventaen ja se todellakin on sitä!

• Työt loppuu...jippii
        Luuletko vain kirjoitti:

Ihan järkevää jäädä oman käden kautta tässä PASKAMAASSA eläkkeelle, kun ajavat niin kovalla rytinällä eteenpäin eläkeiän nostoa. Mites luulette paljonko mahtaa olla eläkeikä 40v kuluttua? No silloin tämän maan asiat on jo niin syvällä paskassa kerta nytkin jo ovat, että ei tunneta käsitettä "eläke" - silloin ihmiset tekee orjina töitä kuolemaan asti ja eivät saa nauttia siitä länsimaisesta inhimillisyydestä jossa työmies saisi nauttia elämänsä viimeiset kymmenvuotiset tekemällä sitä mitä haluaa. MUTTA viisaat lyö suuruuden hulluille herroille kapuloita rattaisiin ja jää normaalisti 58 varhaiseläkkeelle tai sitten 64!

Tämähän on ihan VITUSTA, että maa pidetään sillä kilpailukykyisenä ihmisarvoja halventaen ja se todellakin on sitä!

Kello 14.00 luovutan avaimeni,työvaatteeni ja juotan porukalle läksiäiskahvit.
        Tänään on hyvä päivä sanoa työelämälle HYVÄSTI.
        Jos olisi kesä lähtisin laulaen:"Käyn ahon laitaa,minä ilman paitaa,ei estä kukaan kun matkaa teen..
        Käyttäkää te muut sorvia,pian näkyy hiidenkorvia.
        En mene enää ikinä palkkatöihin t.m.s.

• nainen s.47
        Työt loppuu...jippii kirjoitti:

Jos olisi kesä lähtisin laulaen:"Käyn ahon laitaa,minä ilman paitaa,ei estä kukaan kun matkaa teen..

itselläni muutama vuosi sitten.Jäin työttömäksi,sitten pakolliset 500 lisäpäivät,eli siihen "putkeen",60:senä työeläkkeelle suoraan,päivääkään en ole kaivannut kuukausipalkkaista työtä,omia työkeikkoja olisi ollut työttömyyden jälkeen vaikka jokapäiväksi ja niin teinkin.
        Sama raha mutta vapaus valita työt.

Nyt ei ole hätäpäivää,tänään 63v ja kaikki hyvin,vapaus tehdä mitä vaan eikä mistään puutetta!

• Työt loppuu...jippii kirjoitti:

siulle!:)))) Nauti, no, niinhän teetki, täysin rinnoin:))))

• työt loppui..jippii
        sasus kirjoitti:

siulle!:)))) Nauti, no, niinhän teetki, täysin rinnoin:))))

Vielä on sellaista terveyttä jäljellä,että voi lähteä jonnekin.
        Minä lähden huomenna pankkiin ja otan pienen lainan.Vain sellaisen,että lyhennykset on alle 100 euroa/kk:ssa.Talveksi etelään,ehkä Kyprokselle.Sieltä sitten laitan kortin entiselle työpaikalle.Raatakaa te orjat.

• Uusi_elämän_tyyli

On ihmisiä jotka pysyvät kunnossa vain, kun käyvät töissä. "Eläkkeelle" päästyänsä aloittavat laiskottelun, ja fyysinen että henkinen puoli repsahtaa totaalisesti. Alkoholisoituvat. Sosiaalinen kaveripiiri häviää. Ihan yksilötason juttu. Jollekin toiselle työelämästä ulospääsy antaa uuden vaihteen elämälle. Fyysinen kunto paranee ja on monenlaista harrastusta ja aktiviteettia. Alkaa soittaan kitaralla tai hankkii itsellensä moottoripyörän. Jokainen tekee tyylillänsä. Eihän se ole muilta välttämättä pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2373
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      238
      1746
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      308
      1286
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      959
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      935
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      844
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      835
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      35
      747
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      683
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      35
      681
    Aihe