LVI-mies ei toimita piirustuksia talon lopputarkastusta varten

Vihainen Nainen

Mitä on tehtävissä kun LVI-mieheni (itsenäinen yrittäjä) useista pyynnöistä huolimatta ei ole toimittanut minulle viemäri- ja ilmastointipiirustuksia ? Olen soittanut niiden perään jo n. 10 kertaa yli vuoden aikana enkä pysty pitämään taloni lopputarkastusta koska en ole saanut niitä. Puhuin asiasta rakennusmestarini kanssa joka on puhunut jo kerran LVI-mieheni kanssa, mutta taas on kulunut kuukausi... Alan olla tosi vihainen kun olen sottanut niiden perään jo yli vuoden ajan. Tietääkö kukaan mitä kaikkea voisin tehdä tällaisessa tapauksessa. Voinko valittaa hänestä jonnekin tai miten saan hänet toimimaan ?

Vihainen nainen

10

1000

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sähkö61

Onko laskut maksettu? Itse sähköalalla toimivana yrittäjänä pidän kohteen tarkastuspöytäkirjan ja lopulliset kuvat itselläni niin kaunan kunnes urakan loppusumma on kokonaan maksettu

• Vihainen nainen

Kaikki maksettu, mutta kyseessä mies jolla huono maine mistä kuulimme vasta kun olimme jo ottaneet hänet. Koko vuoden ajan luvannut tehdä ne, mutta aina ollut jokin tekosyy miksi ei ole ehtinyt...

• Roskasakkia
        Vihainen nainen kirjoitti:

Kaikki maksettu, mutta kyseessä mies jolla huono maine mistä kuulimme vasta kun olimme jo ottaneet hänet. Koko vuoden ajan luvannut tehdä ne, mutta aina ollut jokin tekosyy miksi ei ole ehtinyt...

tyypillistä rakennusalalla. Aivan sama kenet ottaa tekemään mitä, niin olet alakynnessä. Luulisi yrittäjien olevan nöyriä ja hoitavan asiakassuhteensa, mutta ei. Saa soitella ja anella ja pyydellä ja uhkailla, mutta mitään ei tapahdu. Ainoa keino mikä on olemassa on se, että diilissä jo huomioi sen etukäteen ja lopullinen maksu tapahtuu vasta sitten kun kaikki on saatu.
        Itse toivon, ettei enää tarvitsisi mitään teettää, on hermot noiden äijien kanssa jo mennyt.

• taaaass-.ä
        Roskasakkia kirjoitti:

tyypillistä rakennusalalla. Aivan sama kenet ottaa tekemään mitä, niin olet alakynnessä. Luulisi yrittäjien olevan nöyriä ja hoitavan asiakassuhteensa, mutta ei. Saa soitella ja anella ja pyydellä ja uhkailla, mutta mitään ei tapahdu. Ainoa keino mikä on olemassa on se, että diilissä jo huomioi sen etukäteen ja lopullinen maksu tapahtuu vasta sitten kun kaikki on saatu.
        Itse toivon, ettei enää tarvitsisi mitään teettää, on hermot noiden äijien kanssa jo mennyt.

Vastasin tänne jo toimivan ratkaisun,joka lähtee hieman toisista näkökohdiata,ei näköjään kelvannut,kysyjälle,ylläpitäjälle???

• urakat kusee
        taaaass-.ä kirjoitti:

Vastasin tänne jo toimivan ratkaisun,joka lähtee hieman toisista näkökohdiata,ei näköjään kelvannut,kysyjälle,ylläpitäjälle???

Yleensä suunnitelmat tehdään ennen urakkaa. Miten olet voinut edes tilata urakan ilman piirustuksia. Jos et ole tilannut suunnitelmia, niin miksi putkiurakoitsijan pitäisi sellaiset toimittaa. Onko LVI-urakoitsijallasi edes pätevyyttä tehdä suunnittelukuvia.

Kyllä suunnittelusta kuuluu maksaa erillinen hinta. Ilmeisesti sinulla ei ole kirjallista urakkasopimusta tai sen sisällöstä ei löydy suunnittelukuvien toimitusta. Tuntuu hiukan sekavalta, talo on rakennettu, mutta kuvia ei näy missään eli onko rakentaminen tehty ilman suunnitelmia.

Ei tästä voi pelkästään urakoitsijaa syyttää. Kyllä asianmukaisten suunnitelmien teettämisestä ennen rakentamista vastaa rakenuksen omistaja.

• Vihainen nainen
        urakat kusee kirjoitti:

Yleensä suunnitelmat tehdään ennen urakkaa. Miten olet voinut edes tilata urakan ilman piirustuksia. Jos et ole tilannut suunnitelmia, niin miksi putkiurakoitsijan pitäisi sellaiset toimittaa. Onko LVI-urakoitsijallasi edes pätevyyttä tehdä suunnittelukuvia.

Kyllä suunnittelusta kuuluu maksaa erillinen hinta. Ilmeisesti sinulla ei ole kirjallista urakkasopimusta tai sen sisällöstä ei löydy suunnittelukuvien toimitusta. Tuntuu hiukan sekavalta, talo on rakennettu, mutta kuvia ei näy missään eli onko rakentaminen tehty ilman suunnitelmia.

Ei tästä voi pelkästään urakoitsijaa syyttää. Kyllä asianmukaisten suunnitelmien teettämisestä ennen rakentamista vastaa rakenuksen omistaja.

Tottakai kirjallinen sopimus, suunnitelmat ja kaikki on tehty aivan niin kuin pitääkin. Enhän minä ole sitä taloa itse rakentanut vaan minullahan on ollut rakennusmestari, rakennusvalvoja ja kaikki muut pakolliset apujoukot apunani. Kyseisellä LVI-miehellä on huono maine mistä kuulimme vasta kun olimme jo ottaneet hänet ja koska minua varoiteltiin hänestä jo vuosi sitten niin olen ollut aktiivinen koko vuoden ajan ja soittanut piirustuksien perään. Tässä ei siis kannata kinata siitä että minä olisin tehnyt mitään väärin vaan kysymykseni kuului mitä asialle voi tehdä ? Onko käräjäoikeus ainoa vaihtoehto saada mies toimittamaan lupaamansa piirustukset tai onko muita vaihtoehtoja ? Kyseisellä LVI-miehellä on yli 20 vuoden työkokemus ja hän on tehnyt paljon vastaavia töitä eli pystyy kyllä toimittamaan ne jos haluaa. Ilmesesti en vain ole tarpeeksi tärkeä asiakas ja mies hoitaa kaikki muut tärkeimmät työt ensin...

• 8+13

Tottakai kirjallinen sopimus, suunnitelmat ja kaikki on tehty aivan niin kuin pitääkin. Enhän minä ole sitä taloa itse rakentanut vaan minullahan on ollut rakennusmestari, rakennusvalvoja ja kaikki muut pakolliset apujoukot apunani. Kyseisellä LVI-miehellä on huono maine mistä kuulimme vasta kun olimme jo ottaneet hänet ja koska minua varoiteltiin hänestä jo vuosi sitten niin olen ollut aktiivinen koko vuoden ajan ja soittanut piirustuksien perään. Tässä ei siis kannata kinata siitä että minä olisin tehnyt mitään väärin vaan kysymykseni kuului mitä asialle voi tehdä ? Onko käräjäoikeus ainoa vaihtoehto saada mies toimittamaan lupaamansa piirustukset tai onko muita vaihtoehtoja ? Kyseisellä LVI-miehellä on yli 20 vuoden työkokemus ja hän on tehnyt paljon vastaavia töitä eli pystyy kyllä toimittamaan ne jos haluaa. Ilmesesti en vain ole tarpeeksi tärkeä asiakas ja mies hoitaa kaikki muut tärkeimmät työt ensin...

Kuka se suunnitelmat tekee/on tehnyt ja koska?

• inssi..

"Kaikki maksettu, mutta kyseessä mies jolla huono maine mistä kuulimme vasta kun olimme jo ottaneet hänet. Koko vuoden ajan luvannut tehdä ne, mutta aina ollut jokin tekosyy miksi ei ole ehtinyt..."

Kiinnostus loppuu heti, kun lasku on maksettu. Kun jättää viisen erän maksettavaksi, kun kaikki sovitut on tehty, niin ei tarvitse ihmetellä.

• urakat kusee
        inssi.. kirjoitti:

"Kaikki maksettu, mutta kyseessä mies jolla huono maine mistä kuulimme vasta kun olimme jo ottaneet hänet. Koko vuoden ajan luvannut tehdä ne, mutta aina ollut jokin tekosyy miksi ei ole ehtinyt..."

Kiinnostus loppuu heti, kun lasku on maksettu. Kun jättää viisen erän maksettavaksi, kun kaikki sovitut on tehty, niin ei tarvitse ihmetellä.

Eli kuka on suunnitellut. Miten on mahdollista pyytää urakkatarjousta LVI urakoitsijalta ilman suunnittelukuvia? Kuvat ei voi olla kateissa tai ainakin olet ne itse kadottanut tai olet pyytänyt LVI-urakan ilman kuvia.

Sanot että sinulla on ollut valvoja ja rakennusmestari, käänny ihmeessä heidän puoleen tässä asiassa. Näyttäisi siltä että mestarisi ja valvojasi ei ole tehnyt heille kuuluvaa työtä.

• LVIAS-ala
        urakat kusee kirjoitti:

Eli kuka on suunnitellut. Miten on mahdollista pyytää urakkatarjousta LVI urakoitsijalta ilman suunnittelukuvia? Kuvat ei voi olla kateissa tai ainakin olet ne itse kadottanut tai olet pyytänyt LVI-urakan ilman kuvia.

Sanot että sinulla on ollut valvoja ja rakennusmestari, käänny ihmeessä heidän puoleen tässä asiassa. Näyttäisi siltä että mestarisi ja valvojasi ei ole tehnyt heille kuuluvaa työtä.

Hei viestissä ei näkynyt sellaista seikkaa hoitiko hän suunnitelmien piirtämisen. Ennen on kelvannut a3 käsin piirretty suunnitelma. Nykyää vaaditaan kunnolliset suunnitelmat ja rakennusvalvonnan hyväksynnän. Onko kertonut syytä miksi ei ole toimittanut kuvia sinulle.
        Kysyisin vielä minkä niminen yritys on kyseessä???

Millainen on työn laatu???.
        Sitten on vaihto ehtona rakennus-alalla päteviä lakimiehiä, jos ei kuvia ala tulla.

Sekin on totta, että rakennusmestari ei hoida asiaa ponnekkaasti.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      73
      4416
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2511
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2324
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      21
      1815
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1672
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1552
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      81
      1536
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      1346
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      22
      1243
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1145
    Aihe