Onko netistä tuotujen logojen ja muiden kuvien laadun kannalta väliä tekeekö ns. kollaasin A4:lle Illustratorilla, InDesignilla vai Photoshopilla (ja siitä sitten pdf-tiedoston)? Kaikilla kyseisillä ohjelmillahan se onnistuu ja viime aikoina olen käyttänyt eniten Illustratoria. Mietin vain, että se kun on kuitenkin vektoriohjelma, niin vetääkö se esimerkiksi nuo logot muita ohjelmia helpommin pikselimössöksi? Nettilogothan ei tietenkään kovin hyvälaatuisia ole ylipäätään.
Nettilogojen tuonti
3
498
Vastaukset
- juhakorkeapudas
Eipä ole ohjelmalla väliä millä sen teet kun laatu on jo valmiiksi painokelvoton. Tavallisessa tulostuksessa laatu voi riittää. Helpointa kuitenkin ehkä kahdella ensin mainitulla.
? Eihän sillä ohjelmalla ole mitään merkitystä, jos logon on vain tarkoitus läntätä se a4 alueelle, ilman mitään muokkaamista. Samalta se kaikissa näyttää laadullisesti.
Ja oikeasti jos mahdollista logot hankitaan sille kuuluvalta firmalta vektorina/pdf:nä. Eikä käytetä mitään netti tuherrusta. Tai yksinkertaisen logon voi illustratorilla itsekin jäljentää vektoriksi, joskin ei kovin suositeltavaa, vähänkään monimutkaisemmissa logoissa.
Mutta todellisuushan on että aina ei ole mahdollista saada alkuperäistä logoa :D
- --vowe tsiissus
Vähän epäselvää, mitä oikein olet tekemässä.
Vektoriohjelma ei todellakaan tee mistään mitään pikselimössöä. Vektoriohjelmassa kun ei käytetä pikseleitä ollenkaan.
Logot saa firmojen saiteilta imuroiduksi. Jos jollain firmalla ei ole pressikuvia netissä, logon voi aina pyytää.
Sekoitat nyt pahankerran kolme eri asiaa. Piirtoohjelman, kuvankäsittelyohjelman ja taittoohjelman.
Selvitäppä nyt aluksi itsellesi, mikähän niitten välinen ero on ja mihinkähän sellaisia ohjelmia edes käytetään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201185
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874- 83727
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 89673
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276665- 107604
- 28540
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet110497