Lepotila ongelma

Apua?

Minulla on alle vuoden vanha kannettava, jossa on win7. Tähän asti toiminut ihan hyvin, mutta nyt tullut ongelmia lepotilasta heräämisen kanssa. Eli kun herätän koneeni lepotilasta se selkeästi herää, alkaa hurisemaan ja virtapainikkeeseen syttyy valo jne, mutta näyttö ei mene päälle. Siihen ei auta muu kuin käynnistää kone uudelleen,mikä tietysti ärsyttää. En mielestäni ole muuttanut mitään virransäästö- tai näyttöasetuksia paitsi näytön kirkkautta ja aikaa jolloin kone menee lepotilaan, mutta en usko sen vaikuttavan tähän ongelmaan.
Kävin ohimennen kerran kysymässä tästä eräässä tietokoneiden korjaamiseen erikoistuneessa liikkeessä mutta sanoivat vain että kokeile muuttaa asetuksia. Neuvosta ei ollut oikein apua, koska en tähän mennessäkään vaihtanut mitään asetuksia kun ongelma alkoi. En myöskään ole löytänyt enempää virta/näyttöasetuksia kuin juuri ne näytön kirkkaus ja ajat milloin kone menee lepo- tai horrostilaan. Yleensä kone tekee tätä kun se ei ole verkkovirrassa, mutta akun virtaa siis hyvin jäljellä.

Osaisiko kukaan neuvoa?

13

1986

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trytytytytrytry

no mikäs se "kannettava" nyt sitten on?

HP
      compaq
      fs
      dell
      acer
      jne?

• Apua?

Acer, en kyllä usko että merkillä niinkään väliä ongelman kanssa.

• Anonyymi
        Apua? kirjoitti:

On! Lenovo ja Dell toimii!

• Anonyymi
        Apua? kirjoitti:

Kyseessä on windows ongelma taas kerran!

• {uname -a}

mutta toisaalta voi olla että kyseessä on laiteisto-ongelma. Kartan itse miniläppäreitä, varsikin jos niihin asennetaan Windows 7:n tapainen raskas käyttöjärjestelmä.

• xxdcccd

Älä käytä tuota lepotilaa tai muutakaan tilaa, vaan sammuta kone sammuta napista. Kone ei tykkää olla osittain käynnissä, mutta kuitenkin virrat lähes poikki. Kaikki tapahtumat joita kone yrittää tehdä lepotilassa saa muistit sekaisin kun ei levyltä haeta tietoa. Asiasta minua viisaampien kirjoituksia Muron sivuilla.

• Kiva olisi vika löyt

Ihan pöytäkoneen kanssa, välillä ei herää lepotilasta, kone kyllä alkaa pitämään ääntä mutta mitään ei tapahdu, ei syty näppiksen valot etc..... Onko ongelma softassa vai missä, tietokone ilmoittaa bootista jotain mutta windows jatkaa toiminttaa siintä mihin jäi...

• ccx21

Lue tuo viestisi yläpuolella oleva kirjoitus, ja usko mitä siinä sanotaan. Nämä uni sun muut tilat ei vaan toimi luotettavasti.

• eiyleistystä
        ccx21 kirjoitti:

Lue tuo viestisi yläpuolella oleva kirjoitus, ja usko mitä siinä sanotaan. Nämä uni sun muut tilat ei vaan toimi luotettavasti.

Jossain vikaa tai väärät asetukset, jos ei toimi. Minulla kyllä toimii oikein sekä läppärissä että pöytiksessä.

• 9988995

Vika johtuu näytön-ohjaajasta ->päivitä nii pitäis toimia

• Anonyymi

Itsellä, on myös sama ongelma auttaa näytönohjaimen vaihto liitin

• Anonyymi

Päivitin Windows 11 ja siihen tuli kanssa valmiustila ongelma. Näkymä jumittuu kun aukeaa valmiustilasta, eikä hiiri liiku.
      Vastaava ongelma oli kanssa Windows 10 toisessa koneessa. se pääty siniseen ruutuu valmiustilasta joka kerta.

• Anonyymi

"Minulla on alle vuoden vanha kannettava, jossa on win7." Miksi vitussa joku museokäyttis?

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2308
    2. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      131
      1578
    3. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      152
      1573
    4. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      63
      1254
    5. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      143
      1251
    6. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      12
      1144
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      226
      985
    8. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      156
      926
    9. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      57
      833
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      20
      829
    Aihe