antipollution fault

millisiru

Mitä se tarkoittaa?? Tuli ajotietokoneeseen tämä??? Kyseesä peugeot 307 bensa 2,0

62

56484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Auttavainen3

      pakokaasujen puhdistussysteemissä. Auto tietokoneeseen kiinni, niin vika selviää.

    • tulee...

      ..varsinkin Peugeotin näyttöön. Tuttu juttu. Jos on satunnainen virhe, häviää virhekoodi muistaakseni muistista muutaman virheettömän startin jälkeen. On etenkin kovempien pakkasten aiheuttama ongelma, mutta kosteuskin voi ola syynä.

      • näin asiasta

        Sama juttu mersuissa talvella. Syy siihen on, kun se kemiallinen urea lisäaine, mikä puhdistaa katin, niin jäätyy kovemmilla pakkasilla. Ei riko mitään, mutta teksti tulee näyttöön.


    • 307pösö

      Minulle ilmaantui tuo sama vika omaan pösööni. Auto kävi töpselissä kolmeenkin otteeseen ja tämän jälkeen antipollution fault kuittaantui aina pois. Saattoi ajaa 1000km ilman että se taas syttyi ja välillä se saattoi tulla joka käynnistyksen jälkeen. Koska korjaamolta sanottiin että kyseinen ilmoitus voi tulla melkein mistä vain eikä ole vaarallinen ja esiintyy hyvin paljon pösöissä en ollut mitenkään äärinmäisen huolestunut. Antipollution syttyi ja sammui vaihtelevasti n.puolen vuoden ajan kunnes autosta hävisi täysin tehot. Auto hinattiin ja tuomio oli että siihen pitää vaihtaa partikkelisuodatin ja sinne jotkut nesteet...eli vika oli juuri tuossa pakokaasujen puhditussysteemissä. Huoltovihossa on km määrä milloin tuo kysinen suodatin kuuluisi vaihtaa. Autostani sitä ei ollut vaihdettu vaikka se oli käytetty aina pösön liikkeessä huollossa. Miksi näin... no siksi että riippuu miten autolla ajetaan ja missä, eli ei ole välttämättä aiheellista vaihtaa kun pitäisi (vastaus pösön liikkeestä). No osat ja korjaus maksoi n.1000,00€.

      • tahmaventtiili

        Ei bensakoneessa ole mitää partikkelisuodatinta.
        Tuo johtuu venttiilikoneiston säätimien tahmaamisesta, se pitää vaihtaa takuuseen.


      • pitempää ajoa joskus

        Partikkelisuodatin ja siihen kuuluvat nesteet ovat HDI moottorisissa diesel-Pösöissä käytössä. Jos ajetaan lyhyttä ajoa niin eipä tuo suodatin ennätä oikeastaan koskaan puhdistua vaan käy juuri kuvatulla tavalla, se tukkeutuu ja pitää vaihtaa koska puhdistusjakso / noen poltto on aina jäänyt kesken. Suodattimien vaihtovälit ovat uusimmissa malleissa selvästi pitemmät kuin vanhoissa. Kannattaisi lukea auton ohjekirjaa siellä on nämäkin asiat kerrottu.
        Kaikissa uusissa dieseleissä on noita partikkelisuodattimia käytössä ja niissä on samat systeemit.


      • Puolamehu
        pitempää ajoa joskus kirjoitti:

        Partikkelisuodatin ja siihen kuuluvat nesteet ovat HDI moottorisissa diesel-Pösöissä käytössä. Jos ajetaan lyhyttä ajoa niin eipä tuo suodatin ennätä oikeastaan koskaan puhdistua vaan käy juuri kuvatulla tavalla, se tukkeutuu ja pitää vaihtaa koska puhdistusjakso / noen poltto on aina jäänyt kesken. Suodattimien vaihtovälit ovat uusimmissa malleissa selvästi pitemmät kuin vanhoissa. Kannattaisi lukea auton ohjekirjaa siellä on nämäkin asiat kerrottu.
        Kaikissa uusissa dieseleissä on noita partikkelisuodattimia käytössä ja niissä on samat systeemit.

        N5000km ajettu 3008 kun vaihdettu ja taas pätkii


    • vti120

      Antipollution faulty -ilmoitus tuli 207sw:hen, eikä lähtenyt käyntiin. Korjaamolle,vikana oli: nokiset tulpat ! Lyhyttä ajoa n.4km oli tullut sahattua jo pitemmän aikaa. Samana päivänä tuotiin toinen samanlainen merkkikorjaamolle lavetilla samalla vialla.

    • 2.0 gti

      Mulla samaa ongelmaa pitkään. Häiriövalo paloi lähes puolivuotta tauotta. Jokaisen käynnistyksen jälkeen tietokone herjasi antipollution faulttii. Häiriöt poistettiin juuri ennen katsastusta ja katsastus meni kiljuen läpi. Valo syttyi taas seuraavana päivänä. Alkuviikosta akku sippasi ja ostin uuden. Sen koommin ei ole myöskään häiriö ole vaivannut. Liekö joku jänniteongelma...

      • Baskeripää

        Joo mullakin oli pösö 307 2.0 vm.2004:ssä sama ongelma ja pakokaasujen kierrätysventtiili vaihdettiin. Vika palasi, mutta hävisi lopullisesti kun vaihdoin akun. Taitaa olla aika herkkä jännitteelle tällainen nykyauto kaikkine antureineen...


      • Anonyymi

        Akunvaihto selätti minun Pösössäni kylmää moottoria startatessa esiintyneen herjan "airbag fault" eli turvatyynyissä olisi muka joku vika. Ilmeisesti jotkut herjat tosiaan juontavat alivarautuneeseen akkuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akunvaihto selätti minun Pösössäni kylmää moottoria startatessa esiintyneen herjan "airbag fault" eli turvatyynyissä olisi muka joku vika. Ilmeisesti jotkut herjat tosiaan juontavat alivarautuneeseen akkuun.

        Akulla ei mitään tekemistä asian kanssa. Kun olet startannut voisit irrottaa akun - sitä ei tarvita kuin starttia varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akulla ei mitään tekemistä asian kanssa. Kun olet startannut voisit irrottaa akun - sitä ei tarvita kuin starttia varten.

        Sinä elä kommentoi jos et tiedä mitään


    • ville18...

      Meidän tapauksessa Automaa ilmoitti, että ennen muuta tutkintaa irrotetaan ja kiinnitetään uudelleen kojelaudan päällä keskellä oleva näyttö, koska mitään käyntihäiriöitä ei ollut. Usein on kuulemma juuri tuon ilmoituksen syynä hetkellinen kosketushäiriö ko näytön elektroniikassa, jonka kautta kaikki nuo varoitussignaalit kulkevat. Näin tehtiin, eikä ongelma ole uusinut 2 vuoteen.

      • sähköä lisää

        Nykyisiin autoihin on tullut paljon erilaisia sähköisiä laitteita ja tekniikkaa mukavuuden mutta myös ympäristö suojelemisen vuoksi ja päästöjen vähentämiseksi. Tästä johtuen myös vikamahdollisuudet ovat tietenkin lisääntyneet. Ne kaikki järjestelmät toimivat sähköllä joten akun kunto on tullut entistä tärkeämmäksi. Heikolla akulla alkaa ilmetä kaikenlaista pientä häiriötä ja vikaa. Siksipä kannattaakin aina välillä käydä autolla ajamassa pitempiäkin matkoja akun latautumiseksi sekä esim. dieseleissä partikkelisuodattimen kunnolliseksi puhdistumiseksi. Toinen mahdollisuus on ladata akkua lyhyessä ajossa välillä akkulaturilla. Ja vanha akku kannattaa vaihtaa uuteen ajoissa, säästyy todella monelta harmilta.


    • oooppp

      Mikäs lieneekään 207 dieselin partikkelisuodattimen vaihtoväli. Onko tuo tosiaan tonni€:n luokkaa?

    • oooppp

      Näkyy olevan 120.000 km.

      • tekniikka kehittyy

        Jos puhdistuspoltot ovat menneet oikein läpi eli ajomatkat ovat olleet välillä pitempiä niin kestää pitempäänkin. Nykyisissä taitaa vaihtoväli olla jo 180 000 km.


    • oooppp

      Nollasivat vikahistorian 207:sta. Nyt vaihdetaan 3vuotias akku uuteen. Toisekseen polttoaineen paineissa pientä alenemaa? Vaikuttaa olevan aika veikkailua "antipollution" syyt!!
      Mitähän maksaa polttoainepumppu. Vai mikä sitä painetta kehittää. En lajista mitään tiedä.
      Ratin ja penkin välissä paineet tekee AUTOMERKKI. ;(

      • Hiukan epäilyttää

        Et sitten osnnut kysyä hintaa, kun täällä kyselet näiltä "asiantuntijoilta" Jotenkin tuntuu tekstistäsi, että ettei sinua voi oikein ottaa tosissasi.


      • oooppp
        Hiukan epäilyttää kirjoitti:

        Et sitten osnnut kysyä hintaa, kun täällä kyselet näiltä "asiantuntijoilta" Jotenkin tuntuu tekstistäsi, että ettei sinua voi oikein ottaa tosissasi.

        Niin OIKEITA ASIANTUNTIJOITA, Automaata, käytettiin viime talvena. Auto tyhjensi akun. Hinattiin Raisioon. Vian korjaamiseksi tarvittavaa osaa ei ollut liikkeessä. Neljän päivän kuluttua saatuu auto takaisin. VIKA EI ENÄÄ VAIVANNUT, KUN OLIVAT OTTANEET PENKIN LÄMPPÄRI JOHDOT IRTI. Yli 500 euroa laskua. Laina-auto ja johtojen irroitus!
        No enää ei Automaa Pösöjä "korjaa"!


    • oooppp
    • oooppp

      Nyt on mennyt paremmin, kun lyhensimme itse huoltoväliä.

    • 500km yhtämatkaa

      Johtuu että on ajettu autolla liian pitkään liian hiljaa. JA Suomen pakkaset sotkee myös. Kannattaa joskus käydä pidemmälläkin reissulla ja ajaa motaria vaik pienemmällä vaihteella. Nykymoottoritkin karstottuu näillä pikku nopeuksilla.

      • 407sw1.8

        itselleni kävi näin 2009 syksyllä eli vikailmoitus voi myös tulla bensiinimoottoriseen autoon:

        **************************************************

        lainaus vuodelta 2009:

        Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (47 000 km).

        Itselläni oma 407 on hieman nykinyt pitkin vuotta aina silloin tällöin, toisinaan mennyt monta viikkoakin ettei mitään nykymistä. No nyt viime lauantaina auto sitten "nykäisi" hieman isommin ja samalla syttyi moottorikuvake koelautaan sekä näyttöön tuli samainen depollution system faulty -herja.

        No minä sitten ajoin auton tienreunaan ja sammutin sen. Samalla soitin Peugeotin tiepalveluun ja kyselin, että voinko jatkaa matkaa (sain luvan jatkaa), ja kun käynnistin uudestaan hetken kuluttua, auto toimi ihan moittettomasti eli otti kierroksia eikä nykinyt ajaessa, tosin moottorikuvake ja herja paloivat edelleen.

        Eilen kuitenkin vein auton huoltoon "fiksattavaksi" ja huollon pojat sitten soittelivat perään hinta-arvioita ja että laitetaanko auto kuntoon:
        1) diagnostiikka ja vianetsintä 63,20 e
        2) lambda-anturi 223,00 e
        3) happianturin vaihtotyö 50,05 e
        4) suihkutuksen ecu:n päivitys 31,60 e
        5) tarveaineet 2,15 e

        Eli yhteensä 370 e maksoi koko lysti.


    • Samaa vaivaa ...

      406 TDI 2 litranen,
      Ongelma Antipollution Fault , moottorinkuva ja aina välillä tehot tippuu siten, ettei tyhjäkäynnillä tai millään vaihteella ota yli 3000 r/min. Pari päivää sitten veto loppui kokonaan n 40 km:n jälkeen. Minuutin odottelun jälkeen toimi aivan OK.

      Huolto arveli puhelimessa, että voisi olla polttoaineen esipainepumppu tai jokin moottorin ohjausjärejtelmässä tai johtonipuissa. Minusta polttoainepumppu ei rajaisi kierroksia tuolla tavoin.

      Epävarma havainto on, että ilmiö esiintyy kun tankissa on enintään neljännes löpöä jäljellä, mikä taas tukisi tuota esipainepumppuhäikkää..

      • välilauhdutin

        Minulla oli aikoinaan Peugeot 307 Hdi 1,6 diesel vm 2006. Turbon välilauhdutin jäätyi. Lämmittimellä puhaltelin lämpöa lauhduttimeen niin vika hävisi. Olivat kuulemma porailleet huollossakin joitakin reikiä kertyvän kosteushyhman poistoon.
        Tämä on sellainen hatara muistikuva.


      • antipolling

        Onko hyva pösö?


    • Vaivaton

      Minulla on ollut 307 bensamoottorilla vuodesta 2004. Joskus alkuaikoina oli tuo Antipollution ilmoitus epäonnistuneen käynnistyksen jälkeen.
      Hävisi siitä itsestään ja arvasin muutenkin että virheilmoitus on.
      Olen ajanut nyt 190 tuhatta, ei vikaa ole ollut kuin startti moottori, joka näyttää olevan tyyppivika. Satasen maksoi uusi.
      Akkukin on vielä alkuperäinen eli 8 v vanha.
      Auto ei ole jättänyt välille, ja vikoja niin vähän ettei parempaa autoa vois toivoa.
      En ymmärrä miksi tämäkin automerkki on vikatilastojen huonoimpia.
      Itse arvioin, että eletronikkaa ja pakokaasujenkin puhdistus pysyy kunnossa, jos autolla ajaa kerralla sen verran pitkään, että pääsee osat moottorin lämmöstä kuivumaan.
      Lyhyen matkan ajaminen varsinkin dieseleillä on haitaksi autolle.

      • Jussi-Pussi

        Minulla oli myös käynnistysongelma ja antipollution tulee myös. Akun nimellisjännite oli alle 12V johtuen lyhyistä matkoista. Nyt lataan akkua ja nimellisjännite on yli 13 volttia. Nimellisjännitteen tulisi olla ilman kuormaa noin 13,5 volttia.

        Luulen, että ongelma loppuu latauksen jälkeen. Pökötissä 2007 kokonaissysteemi toimii akun kautta ja kaikki ohjaussysteemit on laskettu tarkasti pysyvän jännitelähteen suhteen. Tämä ei ole faktaa, mutta mutua kuitenkin.

        Lyhyet matkat edesauttavat akun purkautumista, kun valot, radio ja talvella lämmittimet ovat päällä.


      • Jussi-Pussi
        Jussi-Pussi kirjoitti:

        Minulla oli myös käynnistysongelma ja antipollution tulee myös. Akun nimellisjännite oli alle 12V johtuen lyhyistä matkoista. Nyt lataan akkua ja nimellisjännite on yli 13 volttia. Nimellisjännitteen tulisi olla ilman kuormaa noin 13,5 volttia.

        Luulen, että ongelma loppuu latauksen jälkeen. Pökötissä 2007 kokonaissysteemi toimii akun kautta ja kaikki ohjaussysteemit on laskettu tarkasti pysyvän jännitelähteen suhteen. Tämä ei ole faktaa, mutta mutua kuitenkin.

        Lyhyet matkat edesauttavat akun purkautumista, kun valot, radio ja talvella lämmittimet ovat päällä.

        Valitettavasti dignoosi oli väärä. -kele! Edelleen oikuttelee.


    • Ranskikset kioskilt

      Itsellä 307 sw 1.6 olympia 2006 bensa. On tullut ajettua pitkiä matkoja ja lujaa. On myös tullut ajeltua ihan turhankin pieniä reissuja. 104 000 km rullattu ja tänään rupes auto nykimään 60 km/h nopeudesta ja nykimistä jatkui 1km:n ajan kotiin asti. Auto kulki muuten ihan normaalisti, paitsi että rupesi aina nykimään kaasuttaessa. Annoin auton seistä pari tuntia pihassa jonka jälkeen ei nyt starttaa lainkaan. Virhe teksti tuli näyttöön ja ohjekirja selitti sen pakokaasun puhdistusjärjestelmän häiriöksi. Mitäköhän mahtaa sitten tarkoittaa, kun tuntuu että mikä tahansa saattaa olla rikki.. Mikä neuvoksi? Auto hinaukseen ja merkkihuoltoon vai onko ihan itse korjattavissa?

    • pösöfani

      pösö 406 3.0 antipollutionia heittelee ja kaikenlaista muuta ilmoitusta aina silloin tällöin, myös tehot usein häviää, en ryntää heti merkkiliikkeeseen rahoja menettämään, kyllä sinne muutenkin ihan riittävästi menee,
      usein vikailmoitus häviää tuntien tai parin päivän sisällä,
      kokeilen myös sammuttaa auton ja ottaa virta-avaimen pois ja uusi käynnitys, tämä pari kertaa ja monesti vikailmoitukset on hävinny,
      välillä meinaa palaa käämi näiden nykyautojen kanssa,
      pitää kai alkaa tutkia, onko muissa merkeissä samoja ongelmia,
      vaikka olenkin moia posöjä omistanut fani,
      aiemmin autoja pystyi sentään itsekin korjailemaan, eikä ollut vikavaloja

    • abuela22

      Kohta mennöö hermot pösö 207 - dieselin (2007) kanssa.
      Näyttöön vilahtaa vika koodi , mutta niin nopeasti menee pois ettei ennätä lukea.
      Jos jokinlaista tekstiä - viimeksi longamb faulty tai jotain sinne päin.
      Jos on vikaa niin pitäisikö herjan jäädä näkymää pidemmäksi aikaa?
      Useimmiten tulee kääntyessä loivasti oikealle päin liekö sattumaa.
      Oli vasta syksyllä huollossa ja korjauksessa - sitä ennen ei noita herjoja näkynyt.

    • Citroenc5

      Citroen C5:ssa samaa vikaa. antipollution fault tulee näyttöön ja kun koodit lukee, niin logi sanoo secondary air injection system syyksi.

      mutta on kuitenkin jännää, että kun vika on päällä auto toimii paremmin, sekä kylmänä että lämpimänä, mutta kun vikavalot ei pala auto nykii ja yskii välillä.

      Joka aamu on startatessa apupuhallin lähtenyt päälle, pakkasillakin.

      ja jos tuo vika kuvastaa pelkästään apupumpun toimintaa, niin miksi vika tulee välillä myös lämpimällä koneella?

      kesälläkin helteellä ajettu ensin ilman vikailmoituksia lähes 100km ja sen jälkeen viimemetreillä kotiin tultaessa antipollution fault iskee näyttöön.

      Moottorina 2.0l 16v bensa

      kukaan miettinyt ohitusleikkausta? sellasia vissiin saa ainakin joihinkin volkkareihin ja opeleihin?

    • sama ongelma

      Kylmässä startatessa ei lähde käymään kun kolmella pytyllä, siinä syy.
      Poistuu ajankuluessa. Startissa heti kaasua jotta jää käymään kaikilla pytyillä, silloin ei tule herjaa näyttöruutuun

    • Citroenc5

      käynti kolmella pytyllä ei tunnu mulla vaikuttavan antipöllö ilmotukseen..

      Mietin, niin ei ole koskaan tullu antipollution faulttia kylmänä startatessa, eikä lämpimänä startatessa, vasta vähintään n.5minuutin käynnin jälkeen.

      Joka ikisessä käynnistyksessä on puhaltimen ääni kuulunut, jopa -20 asteen pakkasilla, ettei puhallin ainakaan ole jäätynyt..

      viimeöljynvaihdossa käytin öljytilan putsausainetta, ei tuntunut yhtään auttaneen, jos tuo kolmenpytyn ongelma tulee takertelevista venttiilin nostimista?

      mutta moni sanoo että ruiskulle ei saisi antaa kaasua käynnistyksen yhteydessä, ja eihän se ole taloudellistakaan?

    • justostin

      2,0 Hdi 406 Peugeot 2002 ja APT ilmesty ja moottorin kuva alkoi palamaan koetaulussa, Lisäksi kun ATP teksi lähes heti häipyy, jää näkyyn:
      outo merkki >> 60 km/h.

      • justostin

        niin piti kysyä, et tietääkö joku mitä nuo tarkoittaa ja mikä on vikana?
        en o ehtiny vielä selvitellä.auto ollu 3 pv. vasta mulla.
        Onko tuttua jollekin?


      • mulle oli
        justostin kirjoitti:

        niin piti kysyä, et tietääkö joku mitä nuo tarkoittaa ja mikä on vikana?
        en o ehtiny vielä selvitellä.auto ollu 3 pv. vasta mulla.
        Onko tuttua jollekin?

        1,6 HDI 2005, polttoainesuodatin tukossa, antoi virheilmoituksen, kun polkaisi reippaammin, ei saanut tarpeeksi soppaa.


    • Viimeinen pösö.

      Antipollution fault - ei käyynisty. MAAPALLO SAASTUU! Peugeot on vihreille takoitettu auto. Ei kulje.
      Tuota vikaa on korjattu merkkiliikkeessä jo yli kahdella tuhannella. Vaihdettu tietokoneet sun muut.
      3 v vanha - 37000 km.

      Älkää hyvät ihmiset ostako Pösöjä.

      • Seb. Löe.

        'Viimeinen pösö.'

        Mikä malli, eli takuu voimassa ja korjattu yli kahdella tuhannella?
        Esim. 508 ja 308 malleille myönnettiin 2011 viiden vuoden takuu.


    • oooppp

      Keväällä tuo 207 hdi oli verstaalla viisi viikkoa. Pistettiin myyntiin tuon jälkeen. Vaihdettiin Skodaan. VOI RAUKKAA kuka tuolla nyt yrittää ajella !

    • JEEEEEps

      Itsellä samainen vika. Moottori kävi välillä tosi huonosti. Vaihdoin tulpat ja puolakannen niin johan toimii taas.

    • HuoletonVw

      Jopas on vanha viestiketju. No arvatkaa mitä - VW-ryhmän autoihin ei KOSKAAN tule tätä vikaa koska niissä ei ole hiukkassuodattimia

      Siksi olikin pakko vän tuunata softaa...näin saksalainen korjaa päästöarvot, huijaamalla.

    • pwpwpw

      Ei yhtään mitään. Joku satunnainen vika EGR:ssä tai jossakin muussa moottorin toimintaa haittaavassa laitteessa kuten katalysaattori tms.

    • Mattijaakko

      Putsasin, hioin, herkistin, jäykistin ja laitoin crc:tä puolan ja tulppien välisen kontaktipintojen tekniseen toteutukseen ja pääsin ilmoituksesta eroon. Suosittelen!

      • Mattijaakko

        Ps. Teippasin myös puolan päällä menevät huohotinputket, jotka olivat hauraan oloiset ja puoliksi katkenneet yhdestä kohtaan.


    • UusiOnAinaUusi
    • AksuMiksu

      Mulle tuli tuo APF 307 2.0l hdi 430000mkajettuun söpöön. Alkuun pätki ja antoi kaasua itekseen kun kierrokset nous yli 2000. Muutaman päivän köröttelin tuolla. Vaikka tuo ns. jälkikäynti vain paheni. Sit alkoi häviimään hehot hetkellisesti varsinkin kuumalla koneella. Kylmänä toimi hyvin. Ratkaisu vikaan oli MAF anturi vaihdettiin akku irti 30min. Sen jälkeen vikakoodit pois. Auto pelittää taas hyvin. Pesin egr venttiilin ja ajoin hiukkas suodattimen putsiaineen kans läpi kun lueskelin noit eri vikoja. Epäilin alkuun et tuo kone on mennyttä et se vaan huohottaa niin paljon öljyy et jälkikäy.

    • autoalan_tri

      Se on Pököttimen ja Shitroenin yhteinen tärkein varuste. Antipollution fault-varoitustekstiä ja -valoa et pääse karkuun yhdessäkään 2000-luvun psa:ssa. Tuon varusteen kanssa osa kuskeista on vaipunut syvään mielisairauteen, osa selvinnyt masennuksella ja unettomuudella. Kaikille yhteinen piirre on kuitenkin huollon käsien levittely ja lompakon keveneminen.

      Kyseisen autovarusteen voi välttää ostamalla saksalaisen, japanilaisen tai korealaisen auton. Jopa ruotsalais-kiinalaisessa autossa tuota varustetta ei ole.

      • teeiideeii

        PSA-autoissa (huom. myös uudet Opel Crossland X ja Grandland X sekä tästä eteenpäin tulevat uusimalliset Opelit) kannattaa tee itse-hommana irrottaa kaikki virtajohdot ja sytytyspuolat, anturit ja dieseleissä myös kaikki sähköiset pietsosuuttimet sekä muut apulaitejohdotukset, käsitellä ne kaikki CRC:llä ja tehdä muutamat huonot juotokset uusiksi virtapiirissä. Homma ei ole toki helppo kaikille mutta psa-harrastajat voivat auttaa. Loppuu antipollution faultit, muuten niistä ei pääse eroon.


    • Pösöilijä

      207 sw 1.6 B 2008 tuli ostettua huutokaupasta. Meni viikko ja tuli näyttöön anti...... teksti. No kiina obd lukija kiinni, kertoi ykköspytyn ongelmista. Öljyt kaikki suodattimet vaihtoon. Käynti parani huomattavasti. No sitten vielä tulpat kun sai vaihdettua, niin oli kuin uudesti syntynyt. Tulpat tais olla alkuperäiset ( ajet. 185tkm) nyt puoli vuotta ilman mitään häikkää..

    • Anonyymi

      Mulla sama vika 406 turpo tisel

      • Anonyymi

        Polttoaineensuodatin tukossa, niin aiheuttaa tuon ainakin.


    • Anonyymi

      Vikakoodi datan ulostaa sisuksista, jovain pääsee rassaamaan?

    • Anonyymi

      Minulla on ollut sama Peugeot 307 Xsi 2.0 nyt 19 vuotta. Olen käyttänyt jatkuvasti merkkiliikkeessä huolloissa/katsastuksessa. Ei ole koskaan tielle jättänyt, siis tosivarma auto.
      Catalytic converter fault - antipollution fault ilmestyy aina silloin tällöin. Kun se piippaa, niin paras konsti on ollut kun ajaa tien sivuun ja sammuttaa moottorin, ja odottaa pari minuutta. Sitten uusi käynnistys ja auto toimii normaalisti. Moottorin merkkivalo kyllä syttyy, mutta noin 5 käynnistyksen jälkeen moottorin merkkivalo ei enää syty. Kannattaa ajaa pitempi matka, että moottori kunnolla lämpenee.
      Tämä ilmiö tulee kun lämpötila ulkona hilluu nollan kahta puolta ja välillä sataa vettä. Peugeot on hyvä ja kestävä pitkien matkojen auto, lyhyissä kaupunkiajoissa ei niin kätevä. Moottori on hyvä ajaa usein lämpimksi.

    • Anonyymi

      Laitoin tankkiin 4dl 2tahti.öljyä.vika.hävisi

    • Anonyymi

      2009 vm, 308 hdi antipollutation system faulty. Viaksi selvisi kun ureasäiliö oli hävinnyt kokonaan. letkut ja sähköjohtoja enää törrrötti pohjasta. Ei enää koskään pösöä tähän taloon, tai ehkä täyssähköä voi harkita. Samarakin on parempi kuin hdi pöselö.

      • Anonyymi

        No voi kauhee, että 13 vuotta vanhaan autoon tulee vika.
        Mihin virheettömään automerkkiin ajattelit siirtyä?


    • Anonyymi

      Vaikuttaako kyseinen vika leiman saantiin

    • Anonyymi

      Niinno siis eihän tuo ole mikään pösön/sitikan erikoisuus, tai no tuo teksti ehkä onkin, mutta kyllä muissakin merkeissä moottorivalo syttyy vikatilanteessa ja ehkä joku tekstikin tulee näyttöön, ihan sama asia käytännössä.

      Sehän tarkoittaa vain että jokin vika on havaittu, antipollun tapauksessa oletettavasti päästöihin vaikuttava vika, eli käytännössä kai suunnilleen mikä vaan moottorin tai oheislaitteiden häiriö.

      Jos haluaa vähän edes tarkempaa tietoa mikä voisi olla vikana, pitää lukea vikakoodit. Niitäkin pitää sitten osata tulkita ja tutkia tarkemmin, mikä se vika tarkalleen on. Koodinlukijan saa vaikkapa tokmannista parilla kympillä, ja toimii ainakin vanhan pösön kanssa.

      Lukijalla voi myös kokeilla nollata vikakoodin ja katsoa tuleeko se pian uudestaan päälle. Siitä voi vähän päätellä onko kyseessä satunnainen häiriö räpsy vai vai onko jotain kokonaan rikki. Usein ne räpsytkin sitten ajan mittaan tihenee ja pahenee kunnes vika on korjattu.

      Jooei niitä vikoja saa olla päällä katsastuksessa. Satunnaisten häiriöiden tapauksessa voi selvitä sillä että nollaa vikakoodit ja toivoo ettei häiriö uusiudu ennen kuin katsastus on tehty.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe