Olen parikymppinen mies ja söin taannoin 6 kuukauden Roaccutan-kuurin. Napsin kaksi 20 milligramman tablettia päivään siten, että kuurini päättyi toukokuussa. Kuurin aikana silmäni kuivuivat lievästi. Käytin loppupuolella kuuria silmätippoja, mutta oireet eivät olleet pahoja. Noin kuukausi kuurin päättymisen jälkeen silmäni alkoivat kuitenkin kuivua pahasti. Kutinaa ja kirvelyn tunnetta oli paljon, tuntui usein kuin roska olisi silmissä.
Tätä on jatkunut tähän asti. Neljä kuukautta on kuurin päättymisestä ja kolme kuukautta ollut aika kovaa silmien kirvelyä. Silmälääkäri katseli mikroskoopilla eikä havainnut mitään ihmeellistä kuin totesi, että normaaleja kuivasilmäisyyden oireita.
Olen käyttänyt monia eri silmätippoja, useita kertoja päivässä annostellen. Vedin läpi myös kahden viikon kestoisen antibiootti-tippakuurin, mutta kutina ja ärtyneisyys vain jatkuu. Silmäni myös punoittavat.
Koskaan aiemmin minulla ei ollut kuivasilmäisyyttä, joten olen hyvin varma, että se on Roan seurausta. Olen alkanut jo pelätä, tuliko tästä pysyvä vaiva. Ihotautilääkärini kyllä sanoi, ettei ole itse kuullut vielä tapauksista, joilla silmäoireet eivät olisi kuurin päätyttyä korjaantuneet, mutta aikaa on mennyt jo uhkaavan paljon. Löysin joitakin keskustelupalstaviestejä, joissa Roan aiheuttama kuivasilmäisyys ei ole hävinnyt vuosienkaan kuluessa.
Tämä on tosi ikävää, koska silmiin koskeekin välillä. Onko kellään muulla vastaavia kokemuksia? Onko mikään auttanut? Ovatko silmäoireet menneet ajan kanssa ohi, kuten Roaccutanin lääkeohjeessa lukee useimmiten käyvän, vai onko jäänyt pysyväksi vaivaksi? Jokaikinen kokemus on arvokas. Vetää mieltä pahasti matalaksi, jos tämä on loppuelämän kestoinen hinta siitä että sai finnit naamasta pois :/
Roa ja kuivat silmät
Sadman20
1
252
Vastaukset
- Roaccutansilmät
Hei,
Osaatko sanoa miten sinulle kävi nyt kun 6 vuotta kulunut. Itse olen nyt samassa tilanteessa kuin sinä taannoin ja hieman hirvittää... Elämä yhtä helvettiä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2272955
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,1202111Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää2171701Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta141655Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!2921520Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita471257- 471196
- 1061032
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan58974- 91947