Skype- ihjelman mobiiliveriso

Edellisessä TM:ssä oli juttu SKYPE -ohjelman mobiiliversiosta, nettipuheluista kännykällä. Onko kellään kokemusta tästä? Ole itse työssä ulkomailla ja tällainen vaihtoehto helpottaisi huomattavasti yhteydenpitoa Suomeen. Siis jo taloudellisessa mielessä! Mitä kiinteähintainen laajakaista tuollaisessa Skepä tukevissa puhelimissa maksanee (vai millanen liittymä on tarpeen) ja onko itse puhelimia useitakin. Nokialla taitaa olla ja myös Sony Ericsonilla.

9

606

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noh ystävä google auttoi jälleen!!! '
      Tuosta näät nokialta kaikki toimivat mallit. Ja sony erickon ja iphoneltakin löytyy jos nyt edes sitä halajaa.
      Näyttäisi noita malleja olevan ihan runsaasti. Hieman heikommissakin löytyy.
      http://www.skype.com/intl/en/get-skype/on-your-mobile/download/skype-for-symbian/

      Noh se riippuu missä maassa oleskelee :D
      Suomessa sen saa esim.10€/kk 1mbs nopeudella.(saunalahti) Eli ei ole sidottu mihinkään maksimi lataus määriin, mitä saattaa joillakin vielä olla tarjolla.

      Kyseistä nettiä voi käyttää myös kannettavan tietokoneen "modeemina". Eli ei tarvitse toista laajakaistaa.

      • Riippuukohan kuuluvuus ja yleinen toiminta kuinka puhelimesta? Voisi olettaa, en tiedä, että kalliimpi olisi parempi kuin ihan hinnat alkaen malli. Entä eri merkkien välinen ero. Apple esim. ovat arvokkaita, tässäkin voisi olettaa, että myös toimivat pätkimättä ilman pahoja viiveitä. Meille perheenä se toisi ihan uusia ulottuvuuksia yhteydpitoon, kun toinen asuu toisessa maassa ja toinen toisessa. Tavallisella kännýllä ei raatsi yhteyttä pitää.


      • hamalake kirjoitti:

        Riippuukohan kuuluvuus ja yleinen toiminta kuinka puhelimesta? Voisi olettaa, en tiedä, että kalliimpi olisi parempi kuin ihan hinnat alkaen malli. Entä eri merkkien välinen ero. Apple esim. ovat arvokkaita, tässäkin voisi olettaa, että myös toimivat pätkimättä ilman pahoja viiveitä. Meille perheenä se toisi ihan uusia ulottuvuuksia yhteydpitoon, kun toinen asuu toisessa maassa ja toinen toisessa. Tavallisella kännýllä ei raatsi yhteyttä pitää.

        Toimiiko Skype -puhelut, jos toinen osapuoli asuu Suomessa 3G -verkon sisäpuolella? Täällä en ole vielä kysynyt, onko tällä kohdin 3G -verkkoa. Ettei investoi satoja euroja ihan tuhaan. Mitä muuta pitäisi ottaa huomioon? Sen verran iso juttu meille, että jos ei mitään yllättävää tule esille, menee hankintaan lähiaikoina! Ja millaista puhelinta sitten tosissaan lähtisi hakemaan. Apple olisi varma, mutta todella arvokas.


      • 1555
        hamalake kirjoitti:

        Toimiiko Skype -puhelut, jos toinen osapuoli asuu Suomessa 3G -verkon sisäpuolella? Täällä en ole vielä kysynyt, onko tällä kohdin 3G -verkkoa. Ettei investoi satoja euroja ihan tuhaan. Mitä muuta pitäisi ottaa huomioon? Sen verran iso juttu meille, että jos ei mitään yllättävää tule esille, menee hankintaan lähiaikoina! Ja millaista puhelinta sitten tosissaan lähtisi hakemaan. Apple olisi varma, mutta todella arvokas.

        nettiyhteys siellä? Voihan sitä soitella ilmaiseksi tietokoneen välityksellä kun molemmilla on laajakaistat. Näkyy vielä kuvakin jos on kamera.
        Paikalliselta operaattorilta täytyy kysyä tuo kännykän datapaketin hinta ja nopeus. Ei kai itse puhelimesta kannata maksaa satoja euroja.


      • n810
        hamalake kirjoitti:

        Toimiiko Skype -puhelut, jos toinen osapuoli asuu Suomessa 3G -verkon sisäpuolella? Täällä en ole vielä kysynyt, onko tällä kohdin 3G -verkkoa. Ettei investoi satoja euroja ihan tuhaan. Mitä muuta pitäisi ottaa huomioon? Sen verran iso juttu meille, että jos ei mitään yllättävää tule esille, menee hankintaan lähiaikoina! Ja millaista puhelinta sitten tosissaan lähtisi hakemaan. Apple olisi varma, mutta todella arvokas.

        Muitakin mahdollisuuksia. Osta joku kämmenmikro jonka heität sinihampaalla kännykkään ja sitten vain kämmyn skype käyntiin. Ei tarvitse hankkia kallista ja isokokoista älykännyä, minä ainakin teen niin ja hyvin pyyhkii eli skype-puhelu kulkee. Niissä kämmenmikroissa on vielä sekin hyvä puoli, että niissä on aina w-lan mukana ja avoimia verkkoja löytyy. Eli samalla kerralla menee skype-puhelu ja esim s-postit.


      • n810 kirjoitti:

        Muitakin mahdollisuuksia. Osta joku kämmenmikro jonka heität sinihampaalla kännykkään ja sitten vain kämmyn skype käyntiin. Ei tarvitse hankkia kallista ja isokokoista älykännyä, minä ainakin teen niin ja hyvin pyyhkii eli skype-puhelu kulkee. Niissä kämmenmikroissa on vielä sekin hyvä puoli, että niissä on aina w-lan mukana ja avoimia verkkoja löytyy. Eli samalla kerralla menee skype-puhelu ja esim s-postit.

        Voisitko laittaa ihan konkreettisen esimerkin? Millaisia puhelimia on esim. Nokialla, niitä joihin Skype on imuroitavissa? Vai muita tarkoitat? Mitä maksavat ja pitääkö niissä (asun Pietarissa) olla paikallisen operaattosin liittymä? Ettei käytä kotimaista ulkomailla, jonka voisi olettaa aina maksavan ja paljon. Kai niillä voi soittaa ihan normaalisti kotiväelle Suomeen mikroon email-osoitteeseen, kuten Skypellä tehdään? Se WLAN -on tosiaan aina oltava olemassa, muuten ei ilmaisia puheluja synny.


      • n810
        hamalake kirjoitti:

        Voisitko laittaa ihan konkreettisen esimerkin? Millaisia puhelimia on esim. Nokialla, niitä joihin Skype on imuroitavissa? Vai muita tarkoitat? Mitä maksavat ja pitääkö niissä (asun Pietarissa) olla paikallisen operaattosin liittymä? Ettei käytä kotimaista ulkomailla, jonka voisi olettaa aina maksavan ja paljon. Kai niillä voi soittaa ihan normaalisti kotiväelle Suomeen mikroon email-osoitteeseen, kuten Skypellä tehdään? Se WLAN -on tosiaan aina oltava olemassa, muuten ei ilmaisia puheluja synny.

        Kertoi, siis Nokia N810. Se on loistava laite puhelimen kaveriksi. Se silsältää jo oletus asennuksena skypen. Sitä saa nyt mukavaan hintaan, kun siitä tuli uusi malii markkinoille eli N900. Minä en sitä kuitenkaan huoli, kun ei ole mitään järkeä kantaa puhelimena sellaista järkälettä kin se on. Puhelimen pitää olla kevyt , käteen sopiva, pitkä akkukesto ja sille sitten sopivasti lisäpalikoita sinihampaalla. Siis siihen sopii loistavasti tuo N810 joka antaa sinulle skypen, s-postin, selaimen, muistikirjan ja paljon muuta. Niin ja kaiken huipuksi N810 on linux mylly, siis loistava. Minusta on aivan pässinpäistä hankkia kallis älypuhelin ja varjella sitä sitten kaikelta mikä taskuissa pyörii. Meikäläisen kämmyn kaverina on kaksi SE:n puhelinta joista toinen on -90 luvun alun T39. Ei kannata ryntäillä kaikenmaailman kauppamiesten vietäväksi, kun parin sijoituksella on kaikki mukana ja kaiken päälle hyvin toimivina.


      • n810 kirjoitti:

        Kertoi, siis Nokia N810. Se on loistava laite puhelimen kaveriksi. Se silsältää jo oletus asennuksena skypen. Sitä saa nyt mukavaan hintaan, kun siitä tuli uusi malii markkinoille eli N900. Minä en sitä kuitenkaan huoli, kun ei ole mitään järkeä kantaa puhelimena sellaista järkälettä kin se on. Puhelimen pitää olla kevyt , käteen sopiva, pitkä akkukesto ja sille sitten sopivasti lisäpalikoita sinihampaalla. Siis siihen sopii loistavasti tuo N810 joka antaa sinulle skypen, s-postin, selaimen, muistikirjan ja paljon muuta. Niin ja kaiken huipuksi N810 on linux mylly, siis loistava. Minusta on aivan pässinpäistä hankkia kallis älypuhelin ja varjella sitä sitten kaikelta mikä taskuissa pyörii. Meikäläisen kämmyn kaverina on kaksi SE:n puhelinta joista toinen on -90 luvun alun T39. Ei kannata ryntäillä kaikenmaailman kauppamiesten vietäväksi, kun parin sijoituksella on kaikki mukana ja kaiken päälle hyvin toimivina.

        Mistä saa ko. Nokia N810 mallia? Vaihtoehtoja, jos ei löydy. Joo, olen samaa mieltä, että mikään tiiliskivi kännykkä ei saa olla. Muuten annan koko homaan olla. Jos siinä on se sisällä WLAN (tukiasema sisällä vai mitä tarkoittaa?), eikö laite enää vaadi ulkoista WLAN -tukiasemaa, vai mikä se oikealta nimeltään nyt onkaan? Ainakaan täällä Pietarissa kaupungilla WLAN -tukiasemia on vain tietyissä kahviloissa, MacDonaldsissa ja tietty paremmissa hotelleissa. Jos menee ulkona kadulta soittaa ja ilmaiseksi yritää sen tehdä, onnistuuko täten enää?


      • n810
        hamalake kirjoitti:

        Mistä saa ko. Nokia N810 mallia? Vaihtoehtoja, jos ei löydy. Joo, olen samaa mieltä, että mikään tiiliskivi kännykkä ei saa olla. Muuten annan koko homaan olla. Jos siinä on se sisällä WLAN (tukiasema sisällä vai mitä tarkoittaa?), eikö laite enää vaadi ulkoista WLAN -tukiasemaa, vai mikä se oikealta nimeltään nyt onkaan? Ainakaan täällä Pietarissa kaupungilla WLAN -tukiasemia on vain tietyissä kahviloissa, MacDonaldsissa ja tietty paremmissa hotelleissa. Jos menee ulkona kadulta soittaa ja ilmaiseksi yritää sen tehdä, onnistuuko täten enää?

        Koska ko mallin valmistus on lopetettu ainoa vaihtoehto on käytettynä hankkiminen. Minä ostin juuri hiljattain serkulleni kyseisen laitteen huutonetistä alle satasella. N810 sisältää yhteysvaihtoehtoina puhelimen suuntaan sinihampaan ja suoraan muihin verkkoihin wlanin. Lisäksi siinä on usb-portti ja myös sd-korttipaikka. Minusta se on paljon matkustavan ja pienellä tavaramäärällä varustetun matkailijan unelmalaite, itse olen tosi tyytyväinen laitteeseen. Se ilmaiseksi soittaminen kadulla vaatii sen wlan-tukiaseman lähellä oloa. Eli kyllä se onnistuu jos ole lähellä jotain kahvilaa tai mäkkäriä. teitysti edellyttäen että näissä on avoin wlan tai jos saat asiakkaana käyttöluvan ja/tai salasanan. Tässä yksi linkki ominaisuuksiin:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Nokia_N810


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4493
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      116
      4095
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2740
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1653
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      92
      1590
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1563
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe