Mitä ihmettä te olette keksineet tälle lääkkeiden sivuvaikutuksista pahimmalle: väsymykselle? Olen todella uupunut koko ajan. Väsyminen alkoi ensimmäistä lääkettäni Trileptalia käytettäessä ja jatkui muidenkin kanssa. Kokeiltu on lisäksi Keppraa, Lamictalia, Lyricaa ja uutena Zonegrania. Tällä hetkellä syön tuosta listasta kolmea viimeistä, eivätkä kohtaukset ole poistuneet kokonaan. Niitä tulee silloin tällöin. Väsymys on silti jokapäiväistä.
Kova lääkitys kova väsymys
ei jaksais
9581
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 9
Vanhimmat
Itse en ole keksinyt mitään muuta kuin levon siis tuohon väsymykseen. Minulle se onkin helppoa tietysti koska olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Pelkän epilepsian takia ei varmaan pääse työkyvyttömyyseläkkeelle. Minulle se vain oli sellainen "viimeinen niitti" ja kohtaus oli aika sieltä vaikeimmasta päästä vaikkei ollut kouristuksiakaan. Neurologi oli ainakin sitä mieltä ettei kannata enää yhtään riskeerata ja joutua mahdollisesti uudelleen nukutukseen. Työssäkäyville epileptikoille on tietysti paha mennä sanomaan, että ota päivänokoset. Sehän ei tietenkään onnistu mutta kunnon lepo tietysti auttaa yöllä. Ehkä minäkin pärjäisin vielä työelämässä mutta se edellyttäisi ennen puoli yhdeksän uutisia nukkumaan menoa.
Näin syksyn tullessa rauta ja vitamiinkikuuri voi olla paikallaan. Eipä tuohon epileptikolle ole sitten kauheasti lisättävää. Niiden lääkkeiden pahin vitsaus on ainainen väsymys ja sen kanssa on vain koitettava elää vaikkei se mukavaa olekaan. Terveisin MLL
Mulla Zonegran aiheutti aivan hirvittävää väsymymystä. Saatoin nukahtaa istalleenkin, kun katsoin tv:tä. Töiden jälkeen ei jaksanut mitään, ei muuta kuin maakuuasentoon.
Annostus oli muistakseni sillon 150 mg 100 mg.
Nyt se on pudotettu 100 100 mg ja jatkuva väsymys on ainakin vähentynyt.
Olen minä kyllä nytkin melkein aina väsynyt, mutta en niin väsynyt kuin silloin.
Lääkkeet on mullakin Lamictalia, Lyricaa ja Rivatrilia Zonegran lisäksi.
Niin, rautaa ja vitamiinejä kuten edellä jo mainittiinkin. Ja kysäise neurolta onko lääkitys nyt oikein kohdallaan.
Opiskelijanakaan ei paljoa levolle usein löydy aikaa. Aamulla on luentoja ja illalla täytyy lukea myöhään. Mulla ainakin esim. kahvinkulutus on kasvanut räjähdysmäisesti opiskelun lääkeväsymyksen takia. Jotenkin on vaan pakko sinnitellä tenttikirjojen kanssa, Kelakin vaatii niitä opintopisteitä tietyn määrän.
Kysyin neurologilta tuosta väsymyksestä. Itse käytän 200mg Lamotriginiä vuorokaudessa, muistin huonontumisen johdosta oten sen yhdellä kertaa aamulla.
Hillitön väsymys iskee noin 6- 8 h lääkkeen ottamisen jälkeen ja sitä jatkuu koko loppupäivän. Olen miettinyt vaihtaa koko lääkkeen siirron iltaan, mutta tuo muisti... ja näin pystyn olemaan jotenkin tehokas osan päivän duunissa. Onhan se kurja mennä kaffeille näppiksen kuva otsassa kun nukahtaa tässä töllöttimen edessä, ei vaan ei noin vielä ole käynyt.
Lääkäri sanoi että kun kohtaukset pysyvät poissa, tulee väsymyksen kanssa vaan kestää. Että silleen, itse en halua vaihtaa lääkitystä, ettei tule kohtausta.
Ei ainakaan minua. 2 x 300 mg iltaisin eikä tunnu missään.
Liekö se sitten vaikuttaa, että olen huippukuntoinen juoksija?
Kaikki on yksilöllistä
Olen monesti ajatellut että liikunta varmasti auttaisi jos jaksaisi lähteä liikkeelle!
Ei muakaan toi annos väsyttänyt:) Otapa aamulla uudelleen sama satsi ja lisää ilta-annokseen vielä 300. Ei siinä paljon juoksut, pyöräilyt ja lihaskuntotreenit auta. Onneksi sentään vielä niitä jaksaa.
itselläni lamictal sekä keppra ja yhteisvaikutuksena niin järkyttävä väsymys että aamuisin tunti lääkkeiden jälkeen väkisinkin nukahtaa. eikä sovi myöskään 3 alle 5-v lapsen äidille nukkuminen.