Ihmettelen nykykäytäntöä, miksei oppilaitoksilla ole listaa työharjoittelupaikoista opiskelijoille. Aikoinaan opiskelun harjoittelupaikoista oli koululla tiedot, jotka o livat hyväksyneet opintoihin liittyviin harjoitteluihin - opiskelija voi myös etsiä harjoittelupaikan, j oka piti hyväksyttää koululla. Nykyään näköjään opiskelijat etsivät itse harjoittelupaikkansa ja joka ei saa itse hommattua sellaista on harjoitteluajan kotonaan. Neljä kuukautta viimeistä eli 3.vuosikurssia menee hukkaan, kun ei ole työharjoittelussa eikä koululla järjestetä kyseiseksi ajaksi opetusta näille, jotka eivät ole saaneet harjoittelupaikkaa.
Savon ammattiopisto
6
1144
Vastaukset
- aktiivinen etsijä
Kyllä koulukin järjestää tarvittaessa harjoittelupaikkoja, mutta tärkeitä on olla itse aktiivinen ja etsiä sopivaa paikkaa, koska se opettaa myös tulevaan työnhakuun. Tuskin kukaan jää 4kk:ksi kotiin "makaamaan" sillä harjoittelu sisältyy opintoihin ja on näin välttämätöntä! Mikäli harjoittelu jää uupumaan tai suorittamatta, niin samalla jää myös paperit saamatta!
- ...
milläköhä puolella sinä oot? meille ainakin tulee listana top-paikat..
- Ylpeä ammattilainen
Taidat olla niitä uusavuttomia joille kaikki pitäisi olla valmiina, vai? Kyllä se sen harjoittelupaikan etsiminen ainakin meillä kuului itse oppilaalle, toki jos joku ilman paikkaa jäi niin (yksikään ei jäänyt) oppilaitos sellaisen oli valmis järjestämään. Itse sain aktiivisella hakemisella paikan josta poiki vakituinen työ. Kukaan EI VOI jäädä ilman harjoittelupaikkaa, meidän koulutuksessa ei olisi ainakaan saanut ammattitutkinto papereita laisinkaan koska näytöt annettiin harjoittelupaikassa.
Väittäisin että on oma häpeä jos ei harjoittelupaikkaa saa, tai sitten on käytöksessä tai muuten asenteessa vikaa jos työnantajalle ei ilmainen työntekijä 4kk kelpaa.- silleesti
Siilinjärven kurssikeskuksessa (nyk.Kuopion amiskan toimipaikka)- sähköasentajalinjalla ainakin on jäänyt ilman harjoittelupaikkaa todistettavasti.kakkosvuotenakin kuulema on ollut useita, mutta en tiedä onko useita myös kolmenatena vuonna vai ykkösopiskelijoita.
Harjoittelunhan olisi opetussuunnitelman mukaiset tavoitteet täytettävä.
- 8+15
mene yliopistoon, niin pääset siivoojaksi tai kaupan kassalle.
- Anonyymi00006
Vaativat avamaan yhden kuitin tiedostot
Takaapäin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.2110935- 408207
- 1255245
- 1433646
- 693558
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi353514- 333157
- 552519
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak352011- 281786