Asun ulkomailla, ja suunnitelmissa on nostaa ulkomaan valuuttaa suomalaiselta eurotililtä eli tietysti myös suomalaisella kortilla. Rahanvaihtopisteestä tai automaatilta.
Maksu kuuluu olevan pankissani 2e 2,5e noston määrässä. Ei siinä mitään.
Mutta käytetäänkö tässä tapauksessa osto- vai myyntikurssia? En ole koskaan tajunnut tätä asiaa :D Kuuluisi varmaan tyhmien kysymysten puolelle. Ostanko minä siis ulkomaan valuuttaa kun seison ulkomaisella pankkiautomaatilla? Vai/Eli Myykö pankki sitä minulle?
Jos nostan ulkomaisesta pankista 100 EUROLLA valuuttaa, saanko siis 100 x myyntikurssi-määrän vaiko 100 x ostokurssi-määrän?
Jos nostan ulkomaiselta automaatilta 100 VALUUTTAA, meneekö tililtäni 100 x myyntikurssi ( maksut) vai 100 x ostokurssi ( maksut)?
Vähemmästäkin tulee päänsärky!
Kiitos avusta!
käteistä ulkomailta, osto vai myynti?
matkailija25
3
1327
Vastaukset
- "kuski"
Monissa ulkomaisissa pankeissa on käytössä järjestelmä joka toimii vaihtokurssin mukaan.
Mutta sampo pankista sanoivat kun kysyin, että samalla kurssilla menee kuin jos euroja antaisit pankin rahan vaihto pisteellä. - heh heh
miten voit nostaa ulkomailla rahaa pankista?? siis tiskiltä??? Minua kovasti tuo kiinnostaa kun ei yleensä ole pankeissa tiliä jne....auutomaatista kyllä on tuttu mutta kävellä pankin konttoriin ulkomailla...ja nyt en puhu esim. ruotsista vaan oikeasti ulkomailla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit585564KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti1973607Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja182428Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei222375Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro91258Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT651058- 1021048
- 851023
Rötösherra käräjillä
Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu181022Häneen rakastuminen oli sellaista
että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta79975