Hei olen hoikka 31v. nuori nainen, etsiskelen seuraa retkeilyyn, vaeltamiseen ja muihinkin luontoaktiviteetteihin, etenkin sinusta mukavasta retkeily kokemusta omaavasta miehestä joka olet vapaa liikkumaan!
retkeilykaveria haeskelen
13
2013
Vastaukset
Moi,
Tuutko nuotiokahville Nuuksioon tai Soutamaan Siikajärvelle?
Aika hyvin to ilmoituksesi loksahti.
Laitan vielä muutama sana itsestäni, Haen siis tältä seuraa ja toivon että se oikea löytyisi.
Minä pidän luonnosta, ruoanlaitosta, pohtimisesta ja ongelmien ratkaisemisesta. Pidän läheisyydestä olen avulias ja romanttinen.
Pidän remontoimisesta puutarhan hoidosta sekä matkustamisesta retkeily-autolla. Venekin voisi olla vaihtoehto mutta matkailuauto on käytännöllisempi. Harrastan lavatanssia, jos sinäkin harrastat niin olisi kivaa, jos et niin opetan sinulle, olen minä naisten takia jättänytkin tanssiharrastuksen mutta se on vähän masentavaa. Minulla on aina projekteja ja todennäköisesti en koskaan saa niitä viety loppuun, mutta joskus sekin onnistuu.
Joten jos viihdyt pitkillä kävelyillä, syksyn roiskeessa, joskus telttailen, ehkä takan ääressä, kulkiessa halki suomen, kuivaatko omenoita kanssani, laitatko perunoita ensi keväänä. Katsotaanko verkot yhdessä? Otetaanko välillä vapaata ja lähdetän jonnekin kaukaa tai ehkä vaan pienelle risteilylle?
Tekniikka ja luonnontietteet hallitsen hyvin ja olen opiskellut niitä, kielet en koskaan oppinut kunnolla muta tähän asti ole tullut toimeen kaikkialla missä olen käynyt, historia ja maantiede ja muut ulkoa oppimista vaativat aiheet ovat heprea minulle, en muista nimiä enkä päivämääriä.
Tanssiharrastus pitää kuntoni koholla, kun menee yli 5 tuntia putkeen tanssilattian ympäri niin kunto ei voi muuta kuin parantua- Retkityttö31
Oletko koskaan ollut valmis luopumaan ihan kaikesta, paetaksesi luontoon lopullisellisesti vaeltaa yhtä jaksoisesti kaikkina vuoden aikoina, tuntien jatkuvan ihanan luonnon koskemattomuuden! Lähdetkö mukaani? Koitetaanko löytyykö välillemme kestävä kaveruus näin?
Retkityttö31 kirjoitti:
Oletko koskaan ollut valmis luopumaan ihan kaikesta, paetaksesi luontoon lopullisellisesti vaeltaa yhtä jaksoisesti kaikkina vuoden aikoina, tuntien jatkuvan ihanan luonnon koskemattomuuden! Lähdetkö mukaani? Koitetaanko löytyykö välillemme kestävä kaveruus näin?
Olen yöpynyt teltassa ilman lämmitystä viikon -36 asteessa.
Olen patikoinut lapissa yöpyen sadeviitan alla.
Olen matkustanut lautalla merellä.
Minua kiehtoo ajatus elää luonnon ehdoilla.
Olen järjestänyt eloonjäämis-leirejä ystävilleni, joskus nähnyt nälkää ja joskus saanut liikaakin kalaa.
Mutta:
“vaeltaa yhtä jaksoisesti kaikkina vuoden aikoina” vaatii aika paljon.
30 litran rinkkaan saa aika paljon ruokaa mutta ei se riitä ikuisuuksia Kalastaakin voi.
Syötäviä kasvejakin löytyy mutta kaivaminen on tosi työlästä Laittomilla pyydyksillä voi saada jotain mutta sillä tuskin elää.
Pelloilta voi varastaa jotain mutta vaan kesällä ja syksyllä, eikä se oikein ole pakenemista luontoon.
Olen minä lähtenyt metsästysmatkalle yöpymän laavussa pahemassakin flunssassa, ja parantunut.
Useammin olen tullut erämaasta flunssaisena kotiin.
Finnreksinejä ja muita ihmelääkkeitä ei oikein löydy sieltä erämaasta.
Onhan niitä luonnon lääkkeitä mutta jos oikea keräys aika on kevät ja tauti iskee keskellä kylmintä talvea niin pitää pärjätä ilman.
Olen pohtinut kavereitten kanssa miten ihminen voisi pärjätä luonnon ehdoilla ja miten kivikaudella pärjättiin, kyllä se vaan on niin että ihminen yleensä tarvitsee jonkinlaista infrastruktuuria, suojaisa mökki, varasto ruoalle.
Toisaalta eihän sitä ole niin kauan siitä kun turkismetsästäjät eli koko talven metsässä, ne taisi kuitenkin kaataa hirven silloin tällöin, eikä me ehkä voida tehdä sitä, vai voimmeko:)
Kyllä minä voin alustavasti lähteäkin mutta ennen sitä lopullista pakenemista pitää kyllä harjoitella muutama vuosilupus-lupus kirjoitti:
Olen yöpynyt teltassa ilman lämmitystä viikon -36 asteessa.
Olen patikoinut lapissa yöpyen sadeviitan alla.
Olen matkustanut lautalla merellä.
Minua kiehtoo ajatus elää luonnon ehdoilla.
Olen järjestänyt eloonjäämis-leirejä ystävilleni, joskus nähnyt nälkää ja joskus saanut liikaakin kalaa.
Mutta:
“vaeltaa yhtä jaksoisesti kaikkina vuoden aikoina” vaatii aika paljon.
30 litran rinkkaan saa aika paljon ruokaa mutta ei se riitä ikuisuuksia Kalastaakin voi.
Syötäviä kasvejakin löytyy mutta kaivaminen on tosi työlästä Laittomilla pyydyksillä voi saada jotain mutta sillä tuskin elää.
Pelloilta voi varastaa jotain mutta vaan kesällä ja syksyllä, eikä se oikein ole pakenemista luontoon.
Olen minä lähtenyt metsästysmatkalle yöpymän laavussa pahemassakin flunssassa, ja parantunut.
Useammin olen tullut erämaasta flunssaisena kotiin.
Finnreksinejä ja muita ihmelääkkeitä ei oikein löydy sieltä erämaasta.
Onhan niitä luonnon lääkkeitä mutta jos oikea keräys aika on kevät ja tauti iskee keskellä kylmintä talvea niin pitää pärjätä ilman.
Olen pohtinut kavereitten kanssa miten ihminen voisi pärjätä luonnon ehdoilla ja miten kivikaudella pärjättiin, kyllä se vaan on niin että ihminen yleensä tarvitsee jonkinlaista infrastruktuuria, suojaisa mökki, varasto ruoalle.
Toisaalta eihän sitä ole niin kauan siitä kun turkismetsästäjät eli koko talven metsässä, ne taisi kuitenkin kaataa hirven silloin tällöin, eikä me ehkä voida tehdä sitä, vai voimmeko:)
Kyllä minä voin alustavasti lähteäkin mutta ennen sitä lopullista pakenemista pitää kyllä harjoitella muutama vuosiSiis Rinkka han on toivotavasti suurempi kuin 30 litraa, mukaan jaksaa kantaa ehkä se 30 kg
lähdetän?
- retkityttö32
kanssa mihinkään lähde
retkityttö32 kirjoitti:
kanssa mihinkään lähde
itse yllytit. halusit paeta luonton:)
Olisko
Nuotiokahvit
päivän patikointi.
Tai yhdeksi yöksi jonekin (talvella -5 astetta olisi hyvä (eli kuiva) lämpötila jos vaan pystyy sopimaan ajankohta säätiedotusten mukaan.)
Oot sä siinä oikeassa että olen hullu, mutta hallitusti:)
- Omiapolkuja kulkeva
Jos, oikeasti kaipaat syksyn ruskaan vaellusseuraa / keväiselle rinteelle laskettuluseuraa voimme vaihdella privat s osoitteet, kerron sit tarkemmin itsestäni
- peraperverssi09
Terve olen tälläinen ihan normaali miekkonen uudelta maalta.Voisin ottaa sut mukaan telttailee jos bukkake hommat luonnistuu.Siis ihan tollasta kevyttä ulosteella eli paskalla leikkimistä.Voitais siellä teltassa kusta ja paskantaa sekä nussia.Tai en mä kyllä mihinkään telttailee sun kanssa lähe.Mistäs mä tietäisin mikä sekopää sä oot.
- Saariselälle kesäksi
Olen 29-vuotias turkulainen mies ja 2 kertaa käynyt vaelluksella Saariselällä ja olen ainakin tykännyt kovasti. Ensimmäinen vaellukseni oli kesällä 1994 reitillä Kiilopää-Luirojärvi-Kiilopää, ja toinen syksyllä 2005 Aittajärvi-Sarvioja-(käynti Paratiisikurussa ja Ukselmapäällä)-Luirojörvi-Rautulampi-Kiilopää. Haaveenani olisi päästä käymään kaukaisella ja kuuluisalla Vongoivalla, lähteä Raja-Joosepista ja palata sinne. Ensi kesä voisi olla ihanteellinen ajankohta asialle. Jos kiinnostuit, lähetä minulle vaikka sähköpostia osoitteeseen [email protected].
- ahti_32
Minne olet menossa retkityttö? Tuun ehkä mukaan...
- kuhannus
sopii.parasta on se kun levittää kartan ja katsoo minne sitä haluis just nyt mennä fiiliksien mukaan .
- kuhannus
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3633709Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1091363- 941237
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko651004Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?
The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass12844- 38830
Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua
Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään60819Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"
Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise11817- 65811
Perjantaita!
Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔56810