retkeilykaveria haeskelen

Retkityttö31

Hei olen hoikka 31v. nuori nainen, etsiskelen seuraa retkeilyyn, vaeltamiseen ja muihinkin luontoaktiviteetteihin, etenkin sinusta mukavasta retkeily kokemusta omaavasta miehestä joka olet vapaa liikkumaan!

13

1937

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moi,

      Tuutko nuotiokahville Nuuksioon tai Soutamaan Siikajärvelle?

      Aika hyvin to ilmoituksesi loksahti.

      Laitan vielä muutama sana itsestäni, Haen siis tältä seuraa ja toivon että se oikea löytyisi.

      Minä pidän luonnosta, ruoanlaitosta, pohtimisesta ja ongelmien ratkaisemisesta. Pidän läheisyydestä olen avulias ja romanttinen.

      Pidän remontoimisesta puutarhan hoidosta sekä matkustamisesta retkeily-autolla. Venekin voisi olla vaihtoehto mutta matkailuauto on käytännöllisempi. Harrastan lavatanssia, jos sinäkin harrastat niin olisi kivaa, jos et niin opetan sinulle, olen minä naisten takia jättänytkin tanssiharrastuksen mutta se on vähän masentavaa. Minulla on aina projekteja ja todennäköisesti en koskaan saa niitä viety loppuun, mutta joskus sekin onnistuu.

      Joten jos viihdyt pitkillä kävelyillä, syksyn roiskeessa, joskus telttailen, ehkä takan ääressä, kulkiessa halki suomen, kuivaatko omenoita kanssani, laitatko perunoita ensi keväänä. Katsotaanko verkot yhdessä? Otetaanko välillä vapaata ja lähdetän jonnekin kaukaa tai ehkä vaan pienelle risteilylle?

      Tekniikka ja luonnontietteet hallitsen hyvin ja olen opiskellut niitä, kielet en koskaan oppinut kunnolla muta tähän asti ole tullut toimeen kaikkialla missä olen käynyt, historia ja maantiede ja muut ulkoa oppimista vaativat aiheet ovat heprea minulle, en muista nimiä enkä päivämääriä.

      Tanssiharrastus pitää kuntoni koholla, kun menee yli 5 tuntia putkeen tanssilattian ympäri niin kunto ei voi muuta kuin parantua

      • Retkityttö31

        Oletko koskaan ollut valmis luopumaan ihan kaikesta, paetaksesi luontoon lopullisellisesti vaeltaa yhtä jaksoisesti kaikkina vuoden aikoina, tuntien jatkuvan ihanan luonnon koskemattomuuden! Lähdetkö mukaani? Koitetaanko löytyykö välillemme kestävä kaveruus näin?


      • Retkityttö31 kirjoitti:

        Oletko koskaan ollut valmis luopumaan ihan kaikesta, paetaksesi luontoon lopullisellisesti vaeltaa yhtä jaksoisesti kaikkina vuoden aikoina, tuntien jatkuvan ihanan luonnon koskemattomuuden! Lähdetkö mukaani? Koitetaanko löytyykö välillemme kestävä kaveruus näin?

        Olen yöpynyt teltassa ilman lämmitystä viikon -36 asteessa.
        Olen patikoinut lapissa yöpyen sadeviitan alla.
        Olen matkustanut lautalla merellä.
        Minua kiehtoo ajatus elää luonnon ehdoilla.
        Olen järjestänyt eloonjäämis-leirejä ystävilleni, joskus nähnyt nälkää ja joskus saanut liikaakin kalaa.

        Mutta:
        “vaeltaa yhtä jaksoisesti kaikkina vuoden aikoina” vaatii aika paljon.
        30 litran rinkkaan saa aika paljon ruokaa mutta ei se riitä ikuisuuksia Kalastaakin voi.
        Syötäviä kasvejakin löytyy mutta kaivaminen on tosi työlästä Laittomilla pyydyksillä voi saada jotain mutta sillä tuskin elää.
        Pelloilta voi varastaa jotain mutta vaan kesällä ja syksyllä, eikä se oikein ole pakenemista luontoon.
        Olen minä lähtenyt metsästysmatkalle yöpymän laavussa pahemassakin flunssassa, ja parantunut.
        Useammin olen tullut erämaasta flunssaisena kotiin.
        Finnreksinejä ja muita ihmelääkkeitä ei oikein löydy sieltä erämaasta.
        Onhan niitä luonnon lääkkeitä mutta jos oikea keräys aika on kevät ja tauti iskee keskellä kylmintä talvea niin pitää pärjätä ilman.

        Olen pohtinut kavereitten kanssa miten ihminen voisi pärjätä luonnon ehdoilla ja miten kivikaudella pärjättiin, kyllä se vaan on niin että ihminen yleensä tarvitsee jonkinlaista infrastruktuuria, suojaisa mökki, varasto ruoalle.

        Toisaalta eihän sitä ole niin kauan siitä kun turkismetsästäjät eli koko talven metsässä, ne taisi kuitenkin kaataa hirven silloin tällöin, eikä me ehkä voida tehdä sitä, vai voimmeko:)

        Kyllä minä voin alustavasti lähteäkin mutta ennen sitä lopullista pakenemista pitää kyllä harjoitella muutama vuosi


      • lupus-lupus kirjoitti:

        Olen yöpynyt teltassa ilman lämmitystä viikon -36 asteessa.
        Olen patikoinut lapissa yöpyen sadeviitan alla.
        Olen matkustanut lautalla merellä.
        Minua kiehtoo ajatus elää luonnon ehdoilla.
        Olen järjestänyt eloonjäämis-leirejä ystävilleni, joskus nähnyt nälkää ja joskus saanut liikaakin kalaa.

        Mutta:
        “vaeltaa yhtä jaksoisesti kaikkina vuoden aikoina” vaatii aika paljon.
        30 litran rinkkaan saa aika paljon ruokaa mutta ei se riitä ikuisuuksia Kalastaakin voi.
        Syötäviä kasvejakin löytyy mutta kaivaminen on tosi työlästä Laittomilla pyydyksillä voi saada jotain mutta sillä tuskin elää.
        Pelloilta voi varastaa jotain mutta vaan kesällä ja syksyllä, eikä se oikein ole pakenemista luontoon.
        Olen minä lähtenyt metsästysmatkalle yöpymän laavussa pahemassakin flunssassa, ja parantunut.
        Useammin olen tullut erämaasta flunssaisena kotiin.
        Finnreksinejä ja muita ihmelääkkeitä ei oikein löydy sieltä erämaasta.
        Onhan niitä luonnon lääkkeitä mutta jos oikea keräys aika on kevät ja tauti iskee keskellä kylmintä talvea niin pitää pärjätä ilman.

        Olen pohtinut kavereitten kanssa miten ihminen voisi pärjätä luonnon ehdoilla ja miten kivikaudella pärjättiin, kyllä se vaan on niin että ihminen yleensä tarvitsee jonkinlaista infrastruktuuria, suojaisa mökki, varasto ruoalle.

        Toisaalta eihän sitä ole niin kauan siitä kun turkismetsästäjät eli koko talven metsässä, ne taisi kuitenkin kaataa hirven silloin tällöin, eikä me ehkä voida tehdä sitä, vai voimmeko:)

        Kyllä minä voin alustavasti lähteäkin mutta ennen sitä lopullista pakenemista pitää kyllä harjoitella muutama vuosi

        Siis Rinkka han on toivotavasti suurempi kuin 30 litraa, mukaan jaksaa kantaa ehkä se 30 kg


    • lähdetän?

      • retkityttö32

        kanssa mihinkään lähde


      • retkityttö32 kirjoitti:

        kanssa mihinkään lähde

        itse yllytit. halusit paeta luonton:)

        Olisko
        Nuotiokahvit
        päivän patikointi.
        Tai yhdeksi yöksi jonekin (talvella -5 astetta olisi hyvä (eli kuiva) lämpötila jos vaan pystyy sopimaan ajankohta säätiedotusten mukaan.)

        Oot sä siinä oikeassa että olen hullu, mutta hallitusti:)


    • Omiapolkuja kulkeva

      Jos, oikeasti kaipaat syksyn ruskaan vaellusseuraa / keväiselle rinteelle laskettuluseuraa voimme vaihdella privat s osoitteet, kerron sit tarkemmin itsestäni

      • peraperverssi09

        Terve olen tälläinen ihan normaali miekkonen uudelta maalta.Voisin ottaa sut mukaan telttailee jos bukkake hommat luonnistuu.Siis ihan tollasta kevyttä ulosteella eli paskalla leikkimistä.Voitais siellä teltassa kusta ja paskantaa sekä nussia.Tai en mä kyllä mihinkään telttailee sun kanssa lähe.Mistäs mä tietäisin mikä sekopää sä oot.


    • Saariselälle kesäksi

      Olen 29-vuotias turkulainen mies ja 2 kertaa käynyt vaelluksella Saariselällä ja olen ainakin tykännyt kovasti. Ensimmäinen vaellukseni oli kesällä 1994 reitillä Kiilopää-Luirojärvi-Kiilopää, ja toinen syksyllä 2005 Aittajärvi-Sarvioja-(käynti Paratiisikurussa ja Ukselmapäällä)-Luirojörvi-Rautulampi-Kiilopää. Haaveenani olisi päästä käymään kaukaisella ja kuuluisalla Vongoivalla, lähteä Raja-Joosepista ja palata sinne. Ensi kesä voisi olla ihanteellinen ajankohta asialle. Jos kiinnostuit, lähetä minulle vaikka sähköpostia osoitteeseen [email protected].

    • ahti_32

      Minne olet menossa retkityttö? Tuun ehkä mukaan...

    • kuhannus

      sopii.parasta on se kun levittää kartan ja katsoo minne sitä haluis just nyt mennä fiiliksien mukaan .

    • kuhannus

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      313
      3797
    2. 209
      3058
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2594
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2044
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1475
    6. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      176
      1388
    7. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1344
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe