Paras flunssarokotus.

Sikra

D-vitamiini: Paras flunssarokotus.

Käytättekö te noita omega-3 ravintolisiä ?

Mä olen käyttänyt omega-3 ravintolisää jo pitkään, en kylläkään yliannoksia, mut en ole sairastellut oikeita flunssia kyllä aikoihin, jotain pientä köhää joskus.

http://www.iltalehti.fi/terveys/2010091312319997_tr.shtml

25

386

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei omega-3:a mutta nyt kun syksy alkoi me otetaan joka aamu gerimax-pore jossa on vähän kaikenlaisia vitamiineja. Ennen käytettiin talviaika gerimax-tabletteja, toi porejuttu oli uusi tuttavuus josta tykätään.

• neljän suora

Vetelen kalanmaksaöljyä,mut maistuu kaameelle!Sitäkin vaan talviaikaan.Kuulin et löytyis myös kapseleina,mut mul on pillerinnielemis-yökkäysrefleksi.

Kaveri toi mulle viime talvena jotain tohtori Tolosen monivitamiinikapseleita,ne sain kitkuttelemalla alas.

Oon aatellu ostaa vauvoille suunnattua vitol- tai jekovitvalmistetta,on nestemäistä ja vois junnutkin ottaa.Tosin meillä syödään niin monipuolisesti etten tiedä oisko hyötyä,ei tosin haittaakaan.

Flunssahan täs on itelläkin päällä,jokasyksyinen riesa.Hyvä oli linkkisi,eilen oli IS:ssä samantyyppinen juttu.

Ai niin oon aatellu aloittaa nauttii jotain kalsiumlisää,suosituksia?Pitäis olla mahd. pieniä tabuja et pystyy nielee..

• Mä käytin joskus kanssa kalanmaksaöljyä, sitähän on muistaakseni jotain maustettuakin saatavilla.
        Et sä niistä vauva-öljyistä saa mitään, ovat niin mietoja aikuiselle ihmiselle. Ne kapselithan on liukaspintaisia ja menee nopeesti alas, mulla on myös toi yökötys herkkä kurkku...

Noita kalkkipillereitä kannattaa kysyä apteekista mitä suosittelevat...mulla on reseptivalmiste.

• Kalsium tabuja voi olla vaikeaa löytää ihan pieniä.Mutta oletko koittanut kapselin mallista.Ainakin minulla menee paremmin alas,kuin nuot pyöreät,kun itselläkin tuota tökkimisvikaa on...
        Ja voihan niitä viimekädessä pureksiakin.Ei se teho siitä mene.Itseasiassa niitä on saatavanakin ihan purutabuja.Sitä en sitten tiedä,saako niitä maustamattomina.Minä kun en taas halua mitään keinotekoisia makeutusaineita kalkkiin.

Kalanmaksa öljy on kyllä karseen makuista.Ei oikein itselle maistu.Mutta koissut vetää sitä kuurit pimeään aikaan :)

• Myy-Pikkuinen

tuo pillerin nielemis yökkäsoksetus! Meinaan minulla on se aina jos olen lääkekuurilla, muutama eka lääke menee mut sen jälkee niitä ei meinaa saada alas ei niin millään! =))

• neloska
        Myy-Pikkuinen kirjoitti:

tuo pillerin nielemis yökkäsoksetus! Meinaan minulla on se aina jos olen lääkekuurilla, muutama eka lääke menee mut sen jälkee niitä ei meinaa saada alas ei niin millään! =))

Kävin tos lekuris yks päivä otattaa viljelyn nielusta,jotain pientä tulehdusta löytyi.Lekuri ehdotteli antibioottikuuria varmuuden vuoksi,mutta ei mee alas.Toisaalta hän sanoi,että voipi mennä ohi ihan räkimälläkin..resepti löytyy,otan käyttöön jos ei ens viikkoon mennessä helpota.

Mulla on siis ihan fobia noihin nappuloihin,samoin kaikkiin poretabuihin,joka on sinänsä omituista kun keskiketterä uppoaa kuitenkin ihan kiitettävästi ja poreilee siilleen kivasti,heh!

• Myy-Pikkuinen
        molossi kirjoitti:

Kalsium tabuja voi olla vaikeaa löytää ihan pieniä.Mutta oletko koittanut kapselin mallista.Ainakin minulla menee paremmin alas,kuin nuot pyöreät,kun itselläkin tuota tökkimisvikaa on...
        Ja voihan niitä viimekädessä pureksiakin.Ei se teho siitä mene.Itseasiassa niitä on saatavanakin ihan purutabuja.Sitä en sitten tiedä,saako niitä maustamattomina.Minä kun en taas halua mitään keinotekoisia makeutusaineita kalkkiin.

Kalanmaksa öljy on kyllä karseen makuista.Ei oikein itselle maistu.Mutta koissut vetää sitä kuurit pimeään aikaan :)

kuurin niille koirille annat?

• Myy-Pikkuinen kirjoitti:

kuurin niille koirille annat?

Nimeä en nyt muista,mutta se on se toinen,kun Möllerin.

1-2 kertaa syksyn ja kevään välillä (eli pimeimpänä aikana),viikko-pari.
        Tirtsut on saaneen teelusikallisen kärjellisen ja isot reilu teelusikka.

Jos on herkkävatsaisia,tai tottumattomia ylipäätään,jos ruokaa muutta tai jotain normipoikkeavaa sinne pistää,niin kannattaa aloittaa varovasti ja kokeilla ihan himppasen vaan.On kuiteskin aika jytyä.
        Meillä kun pennusta asti on kotiruualla,niin on vahvat vatsat,eikä pahemmin reagoi,vaikka mitä heittelis niille milloinkin :D

• Myy-Pikkuinen
        molossi kirjoitti:

Nimeä en nyt muista,mutta se on se toinen,kun Möllerin.

1-2 kertaa syksyn ja kevään välillä (eli pimeimpänä aikana),viikko-pari.
        Tirtsut on saaneen teelusikallisen kärjellisen ja isot reilu teelusikka.

Jos on herkkävatsaisia,tai tottumattomia ylipäätään,jos ruokaa muutta tai jotain normipoikkeavaa sinne pistää,niin kannattaa aloittaa varovasti ja kokeilla ihan himppasen vaan.On kuiteskin aika jytyä.
        Meillä kun pennusta asti on kotiruualla,niin on vahvat vatsat,eikä pahemmin reagoi,vaikka mitä heittelis niille milloinkin :D

vastauksesta! Taidan Tiiperoiselle kokeilla tuota samaa. Kyllä sen vatsa kestää tuon, luulen mä. =))

• Myy-Pikkuinen kirjoitti:

vastauksesta! Taidan Tiiperoiselle kokeilla tuota samaa. Kyllä sen vatsa kestää tuon, luulen mä. =))

Sen verran vielä,että jos Tiiperoinen on tirriäisluokkaa,ja syö pääasiassa tai kokonaan teollista,niin menee melkein tippapuolelle mielestäni.Eli ihan pari tippaa,vaikka pipetillä.Noissa teollisissa kun tuppaa olemaan aika hurjat mällit D:tä.Tosin se sitten on eri asia,mitä koissut niistä viimekädessä pystyy irti saamaan...
        Ja jos on kyseessä joku kasvu/luustovikoihin taipuvainen rotu (lonkkaviat ym.),ja teollisella safkalla, en antaisi kasvuiässä lainkaan.Korkeintaan sitten aikuisena.
        Jos taas ei perimässä moisia,niin ei niin väliä,vaikka kuurit antaisikin.

• Myy-Pikkuinen
        molossi kirjoitti:

Sen verran vielä,että jos Tiiperoinen on tirriäisluokkaa,ja syö pääasiassa tai kokonaan teollista,niin menee melkein tippapuolelle mielestäni.Eli ihan pari tippaa,vaikka pipetillä.Noissa teollisissa kun tuppaa olemaan aika hurjat mällit D:tä.Tosin se sitten on eri asia,mitä koissut niistä viimekädessä pystyy irti saamaan...
        Ja jos on kyseessä joku kasvu/luustovikoihin taipuvainen rotu (lonkkaviat ym.),ja teollisella safkalla, en antaisi kasvuiässä lainkaan.Korkeintaan sitten aikuisena.
        Jos taas ei perimässä moisia,niin ei niin väliä,vaikka kuurit antaisikin.

juu ei ole kasvu eikä luusto vikoihin taipuvainen, eikä kasva enää ja ihan vähän aattelin aluksi antaa, mut hyvä kun täsmensit sen määrän. Oisin varmaan antanut vähän enemmän, mut laitan vain sen muutaman tipan. Tiiperoinen syö teollista ja raakaa lihaakin, sekä kalaa mut harvemmin sitä. Kiitän taas neuvosta. =)

• Heloisa

lisä tuo e-epa 500mg, sitä otan yhden päivässä. Lisäksi d-vitamiinia 10 mikrog ja c-vitamiinia viissatasen puolikkaan. Ja kun elohiiri vetelee naamavärkkiä, otan kuuriluontoisesti b-vitamiinia. En osaa sanoa onko noilla merkitystä, kumpahan pistelen ja uskon hyvää tekevään vaikutukseen.

• E-epaa mäkin oon välillä käyttänyt...sitähän ainakin kehutaan paljon.

• 61.

d-vitamiinia voi nostaa vrk:ssa pimeinä aikoina 20 mikrogrammaan vrk, c-vitamiini kannattaa saada vihanneksista suositus on 500 grammaa yht.vihannes ja hedelmät.
        Kokeile magnesium lisää elohiireen iltaisin.

• popsinut ja tällä hetkellä on käytössa monivitamiintablettaja, toivotaa ettei mitään syys-flutsia tulis.

• Tuli mieleen tässä yhteydessä,että Suomessa on muuten klinikka,joka hoitaa myös vitamiiniym.jutskuilla.
      Eli on tiedossa ollut jo kauan,niiden mahdollinen vaikutus terveydentilaan,ihan lääkinnällisestikkin.
      Suomessahan on ylipäätään pienet suositukset verrattuna,esim.keskieuroopan maihin.Eli siis oletettu yläraja on aika matala.Lääkinnällisestikkin käytettynä puhutaan aika korkeista sitten.
      D-vitamiinin määrän suositusta myös nostettiin jonkun aikaa sitten.Sitä ennenhän siitä suurinpiirtein vauhkottiin,ettei vaan saa ottaa yli purkin annostusta.Eli siis sen aikaisen :D

Hyvä se on,että lisää lekureita alkaa kiinnostamaan noit vitamiinen ym.merkitys yhä enemmän.

• No meneehän noi D-annokset mulla vähän kyllä yli kun otan omega-3 sen korkeimman suosituksen, ja sitte mulla on vielä kalkki jossa on mukana D...

• Sikra kirjoitti:

No meneehän noi D-annokset mulla vähän kyllä yli kun otan omega-3 sen korkeimman suosituksen, ja sitte mulla on vielä kalkki jossa on mukana D...

Samat sanat.
        Menee,kun vielä tuohon päälle monivitsku.Tosin kesällä,kun paljon auringossa olen,niin käytän D-vitamiinitonta kalkkia.
        Aikoinaan kun oli farmaseutin kanssa puhetta määristä,niin oli kauhuissaan.Nyt ei ole mitään haittaa :D
        Niin se maailma muuttuu,milloin mitenkin :D

• yritän nyt syksyn mittaan oppia ottamaan joka päivä, ei vaan aina muista. Täällä on yhteen maitoon lisätty erityisen paljon D-vitamiinia, ja me ostetaan aina sitä (ei tosin sen D-vitamiinin takia vaan koska siitä tykätään eniten, se on niin kuin kevytmaidon ja rasvattoman välimuoto). Eipä sitten muuta.

• Mä olen kanssa nyt muutaman tölkin sitä samanlaista maitoa ostanut (Valion), sitä vaan ei ole hylana, mutta yritän kestää nuo pienet vatsavaivat...

• Myy-Pikkuinen

tuota kalanmasaöljyä alkaa popsiin...

• Mäkin joskus käytin kalanmaksaöljyä, tai mä ja meidän koirat...minä otin itse ensin lusikallisen ja koirat oli jonossa odottamassa omaa lusikallistaan...

• issu56

se paras on sairastaa se flunssa. Tämä viimeinen otti kyllä lujille, mutta onneksi parani ennenkuin poika lasten kanssa tuli :).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      100
      1733
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      55
      1123
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      440
      1107
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      170
      1033
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      58
      821
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      128
      793
    7. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      83
      730
    8. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      708
    9. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      685
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      671
    Aihe