Tulehdukset+Mykoplasma

a u t t a k a a

Kertokaa te, jotka olette mykoplasmaa sairastaneet.. onko oireina jatkuvaa kuumeilua/lämpöilyä? kaikki flunssat tarttuvat ja immuunipuolustus on kadonnut. pienikin lämpö ja nuha vievät olon niin huonoksi, että oikein masentaa ja mitään ei jaksa tehdä, esim. sängystä nouseminen/postin hakeminen/vaatetus jne tuntuvat ylitsepääsemättömiltä. sydän alkaa hakata voimakkaasti pienestäkin "rasituksesta". olen enemmän kipeä kuin terve, jos otetaan vaikka vuosi esimerkiksi: yht. n. 9 kuukautta kipeänä, muutoin terve, mutta hyvin vähän aikaa, sillä uusi flunssa vaanii jo nurkan takana, jopa kesällä :( kaikki flunssat pitkittyvät. yhden taudin kesto on n. 3 viikkoa, vähintään ainakin 2 viikkoa. yleensä lämpöä 37-37,5. sitten tulee muutama välipäivä, hyvällä tuurilla kaksi viikkoa terveenä oloa, ja sitten taas on kipeänä. hygienia ja nukkuminen on kunnossa, ruokailutottumuksenikaan eivät ole pahimmasta päästä. onko tämä jatkuva kipeänä olo mykoplasmaa? miten se todetaan? pystyykö tavallinen terveyskeskuslääkäri selvittämään asian? mitä hoitokeinoja? tätä sairastelua on jatkunut jo yli 3 vuotta ja alkaa usko ja toivo loppumaan :( tuntuu, että immuunipuolustukseni nukkuu tai muuten vain loistaa poissaolollaan..

8

3243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raskas taakka kantaa

      miten olette pärjänneet mykoplasman kanssa?? jääkö siitä ikuinen matkaseuralainen elämän tielle? :( mitä hoitokeinoja mykoplasmaan on vai onko mitään??
      ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää, että minkälainen igG arvo viittaa krooniseen mykoplasmaan? itsellä arvo oli lähes 300.. mitä arvoja muilla on ollut?

      • eräs_kärsinyt1000

        Mulla meinasi tuon vitun vitsauksen kanssa henki mennä. Ensin alkoi normi flunssa, sitten oireet ihan oudot.

        oksentelin
        kuume 40 pari viikkoa
        kipuja ja kolotuksia

        Monta viikkoa yritin anella lääkäreiltä lähetettä tuohon mykoplasma-kokeeseen, ei tarvetta, sulla kova influenssa vain päällä.
        Lopulta olin niin heikossa kunnossa etten uskaltanut enää nukuakkaan koska pelkäsin että kuolen. Olin laihtunut 6kg 2 viikon aikana, lisäksi kärsin nestehukasta, minulla siis ripulia ja oksennusta ja kovaa kuumetta oli jatkunut jo useita viikkoja.
        MITÄÄN APUA en saanut omalta lääkäriltä, enkä päivystyksestä. Kotiin vain lepäämään , sulla on kova influenssa sanottiin joka paikassa. Mitään muuta apua en saanut!!!!

        Lopulta marssin omalle terveysasemalle ja sanoin etten lähde minnekkään ennen kuin otatte minut sisään, en jaksa enää. Ottivat sisään ja laittoivat tippaan. Suonia ei löytynyt, kanyyli laitettiin kyynären sisäpuolelle isoon suoneen.
        Kun olin sisässä, lääkäri vaihtui ja toinen lääkäri otti asiani vakavasti. hän antoi heti lähetteen tuohon mykoplasmaan jota häneltäkin pyysin. Se LÖYTYI ja kun sain lääkekuurin aloin paranemaan. tuohon mennessä olin menettänyt työpaikkani(olin koeajalla) ja kuntoutukseeni meni 2kk...

        Olen vieläkin mietteissä että haastaisinko tuon kandin(oma lääkärini koko ajan) rosikseen.....
        Ilmoitin hänelle tuosta ja kerroin kiitokseni, melkein kuolin. Hän oli ensin nokkapystyssä, mutta sitten pyysi anteeksi ja lupasi ottaa opikseen tulevaa ajatellen..

        Mykoplasman JOS hoitaa heti pois eli saa sen kuukauden lääkekuurin doksisykliiniä niin sen pitäisi poistui kehosta. Mutta Suomessa kun suositus on 2 viikkoa lääkekuurilla, Jenkeissä se on 2kk muistaakseni.

        Ekan kerran kun tuon mykon sain niin silloin lääkekuuriksi laitettiin 2kk !!! Mutta siitä on aikaa 14v, joten todella paljon lekurista kiinnI. Olen saanut havaita ettei tästä mykosta tiedetä juuri mitään, itse minun piti mm. kertoa millainen verikoe minusta tulisi ottaa jotta diagnoosi olisi luotettava. Mitä tämä siis kertoo?

        Minuun saa yhteyttä;
        [email protected]


      • eräskärsinyt10000
        eräs_kärsinyt1000 kirjoitti:

        Mulla meinasi tuon vitun vitsauksen kanssa henki mennä. Ensin alkoi normi flunssa, sitten oireet ihan oudot.

        oksentelin
        kuume 40 pari viikkoa
        kipuja ja kolotuksia

        Monta viikkoa yritin anella lääkäreiltä lähetettä tuohon mykoplasma-kokeeseen, ei tarvetta, sulla kova influenssa vain päällä.
        Lopulta olin niin heikossa kunnossa etten uskaltanut enää nukuakkaan koska pelkäsin että kuolen. Olin laihtunut 6kg 2 viikon aikana, lisäksi kärsin nestehukasta, minulla siis ripulia ja oksennusta ja kovaa kuumetta oli jatkunut jo useita viikkoja.
        MITÄÄN APUA en saanut omalta lääkäriltä, enkä päivystyksestä. Kotiin vain lepäämään , sulla on kova influenssa sanottiin joka paikassa. Mitään muuta apua en saanut!!!!

        Lopulta marssin omalle terveysasemalle ja sanoin etten lähde minnekkään ennen kuin otatte minut sisään, en jaksa enää. Ottivat sisään ja laittoivat tippaan. Suonia ei löytynyt, kanyyli laitettiin kyynären sisäpuolelle isoon suoneen.
        Kun olin sisässä, lääkäri vaihtui ja toinen lääkäri otti asiani vakavasti. hän antoi heti lähetteen tuohon mykoplasmaan jota häneltäkin pyysin. Se LÖYTYI ja kun sain lääkekuurin aloin paranemaan. tuohon mennessä olin menettänyt työpaikkani(olin koeajalla) ja kuntoutukseeni meni 2kk...

        Olen vieläkin mietteissä että haastaisinko tuon kandin(oma lääkärini koko ajan) rosikseen.....
        Ilmoitin hänelle tuosta ja kerroin kiitokseni, melkein kuolin. Hän oli ensin nokkapystyssä, mutta sitten pyysi anteeksi ja lupasi ottaa opikseen tulevaa ajatellen..

        Mykoplasman JOS hoitaa heti pois eli saa sen kuukauden lääkekuurin doksisykliiniä niin sen pitäisi poistui kehosta. Mutta Suomessa kun suositus on 2 viikkoa lääkekuurilla, Jenkeissä se on 2kk muistaakseni.

        Ekan kerran kun tuon mykon sain niin silloin lääkekuuriksi laitettiin 2kk !!! Mutta siitä on aikaa 14v, joten todella paljon lekurista kiinnI. Olen saanut havaita ettei tästä mykosta tiedetä juuri mitään, itse minun piti mm. kertoa millainen verikoe minusta tulisi ottaa jotta diagnoosi olisi luotettava. Mitä tämä siis kertoo?

        Minuun saa yhteyttä;
        [email protected]

        JOS tuo vasta-aine-arvo on koholla tietyn rajan yli, niin se kertoo onko tartunta tuore vai ei. Jos se on vaibn hieman koholla se kertoo sen, että olet sen joskus sairastanut ehkä tietämättäsikin. Tuo vasta-aine jää aina jää aina hieman koholle jos kerran sairastettu. Mutta jos arvo on luokkaa 300 niin tuorehhan tuo on.

        Muuten, itse soitin HYKSIIN saakka täältä itä-suomesta jotta sain oikeaa tietoa. Kukaan ei tunnu tietävän muuta kuin siellä HYKSISSÄ se ylilääkäri joka on trooppisten, tartunta ja immunologian joku pääjehu ..
        Hälle soitin suoraan ja hän kertoi miten asiat ovat. Olin tuota ennen soitellut omasta kaupungista aina sairaalan labraa myöden kaiken mahdollisen............


      • epätoivoinenn
        eräskärsinyt10000 kirjoitti:

        JOS tuo vasta-aine-arvo on koholla tietyn rajan yli, niin se kertoo onko tartunta tuore vai ei. Jos se on vaibn hieman koholla se kertoo sen, että olet sen joskus sairastanut ehkä tietämättäsikin. Tuo vasta-aine jää aina jää aina hieman koholle jos kerran sairastettu. Mutta jos arvo on luokkaa 300 niin tuorehhan tuo on.

        Muuten, itse soitin HYKSIIN saakka täältä itä-suomesta jotta sain oikeaa tietoa. Kukaan ei tunnu tietävän muuta kuin siellä HYKSISSÄ se ylilääkäri joka on trooppisten, tartunta ja immunologian joku pääjehu ..
        Hälle soitin suoraan ja hän kertoi miten asiat ovat. Olin tuota ennen soitellut omasta kaupungista aina sairaalan labraa myöden kaiken mahdollisen............

        onko mykoplasmassa jotakin ruuan imeytymisongelmia? ettei vitamiinit ja hivenaineet sun muutkaan oikein menisi sinne kuin pitäisi?


      • eräs_kärsinyt1000
        epätoivoinenn kirjoitti:

        onko mykoplasmassa jotakin ruuan imeytymisongelmia? ettei vitamiinit ja hivenaineet sun muutkaan oikein menisi sinne kuin pitäisi?

        Toisaalta mitä tässä ei voisi olla, jaahas, tuo onkin mielenkiintoinen kysymys. Mutta meneppä lekurille epäilemään ja pyytämään koetta, sitä tuskin saat ilman etten suurinpiirtein kuole sinne odotusaulaan ja mukanasi oleva lappu kaulassa kertoo että ottakaa mykoplasma-koe jos kuolen :D


      • Tinpir
        eräs_kärsinyt1000 kirjoitti:

        Toisaalta mitä tässä ei voisi olla, jaahas, tuo onkin mielenkiintoinen kysymys. Mutta meneppä lekurille epäilemään ja pyytämään koetta, sitä tuskin saat ilman etten suurinpiirtein kuole sinne odotusaulaan ja mukanasi oleva lappu kaulassa kertoo että ottakaa mykoplasma-koe jos kuolen :D

        Hei eräs, onko sulla oikeasti lähtenyt mykoplasma 2 kk kuurilla? Olen kuullut että ei lähde 6 kk kuurillakaan. Ja tänään akuutissa sanottiin että antibiootti ei tapa bakteereja vaan estää niiden kasvua. Kivaa...Dosentti vielä vähätteli että mykoplasmasta ei ole ongelmaa sairastuneille. Joo, ihan totta, mitä nyt ei pysty normaalia elämää elämään, käymään töissä ym. Onneksi mulla ei ole lapsia, en mitenkään pystyisi mitään ylimäääräistä oman itseni lisäksi. Hän vähätteli myös urheilijoiden mykotauteja.

        Itse olen jo vuoden epäillyt mykoplasmaa, mutta en ole saanut aikoja lääkäreille ja nyt vasta sain pyydettyä kokeet, mykohan se oli. Minulla on ollut oireina pitkät, toistuvat flunssat, 37,5 lämpö. Ei jaksanut nousta sängystä oikein. Kestävät n. 4 viikkoa, joten ei ole mullakaan raha/työasioissa hurraamista. Terkkarista sanottiin aina vaan että sulla on vaan pitkittynyt flunssa. Itse sain tosiaan testin vaatia.

        Nyt mulla on ollut paha yskä yli 2 kk ja vaaka-asennossa on vietetty aikaa. Influenssakin roihahti pariksi viikkoa, kova kuume, oksentelua jne. Keuhkot oli ihan riekaleina. Sitten löytyi mykoplasma ja sain 2 vk antibiootin. Se auttoi, yskä lähti pois eikä ole lämpöä. En tiedä sitten tuleeko oireet heti takaisin. Myös minulla on ollut pahoinvointioireita. Ruokahalu on kadonnut, eikä oikein pysty syömään.

        Luulen että apu ei nyt löydy lääkäreiltä vaan ruokavaliosta ja luonnonlääkkeistä. Ehdottomasti mykosairaiden pitää pitää huoli ruokavaliosta ja lisäravinteista. Myko kuluttaa kehon vitamiinit ja hivenaineet.

        Flunssat alkavat aina vilustumisella. Tästä edes päin pukeudun vain paksuun toppaan, enkä välitä mitä muut ajattelevat.


      • Pahapöpöinen
        eräskärsinyt10000 kirjoitti:

        JOS tuo vasta-aine-arvo on koholla tietyn rajan yli, niin se kertoo onko tartunta tuore vai ei. Jos se on vaibn hieman koholla se kertoo sen, että olet sen joskus sairastanut ehkä tietämättäsikin. Tuo vasta-aine jää aina jää aina hieman koholle jos kerran sairastettu. Mutta jos arvo on luokkaa 300 niin tuorehhan tuo on.

        Muuten, itse soitin HYKSIIN saakka täältä itä-suomesta jotta sain oikeaa tietoa. Kukaan ei tunnu tietävän muuta kuin siellä HYKSISSÄ se ylilääkäri joka on trooppisten, tartunta ja immunologian joku pääjehu ..
        Hälle soitin suoraan ja hän kertoi miten asiat ovat. Olin tuota ennen soitellut omasta kaupungista aina sairaalan labraa myöden kaiken mahdollisen............

        Voiko mygoplasma olla, jos mulla matalaa, sahaavaa kuumetta ja kurkkukipua?


    • myko

      Vanha aihe, mutta kysytte igG arvosta. Mulla oli kolmisen vuotta sitten 550. Pelkäsin kuolevani tuohon aikaan 2 viikon ajan, influenssa muka, heh! Toinen lääkäri otti sitten tuon arvon ja söin antibiootteja muistaakseni 2 vko tai 3.
      Nyt olo on ollut taas ihmeellinen todella pitkään ja epäilen, että tuolla mykolla on jotain tekemistä asian kanssa. Olen laihtunut, räkä lentää, kurkku kipeä, välillä pikku kuumetta, jalkoja särkee, rintaan pistää, veto pois. Pikku pyörälenkin jälkeen nousee kuume ja energiat nolla. Pakko käydä verikokeilla vaikka ei yhtään haluttaisi. Onneksi ne voi ottaa ilman lääkärillä käyntiäkin. Jos veriarvoissa jotain, niin sitten vasta lekurille. Jos niille ei ole näyttöä paperilla, niin sulla on vaan "pitkittynyt flunssa", heh!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      197
      1624
    2. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      33
      1434
    3. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      321
      1238
    4. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      138
      1179
    5. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      120
      1085
    6. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      93
      1075
    7. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      133
      1023
    8. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      234
      989
    9. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      62
      969
    10. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      89
      950
    Aihe