Olen 16-vuotias tyttö ja oon tässä hiljalleen alkanu epäillä itelläni adhd:ta näin muutaman vuoden sisään. Lapsena mulla ei oo ollu mitään, vaan oon ollu se rauhallinen ilopilleri aina.
Mutta niitä oireita sitten mitä olen huomannut... Ajatukseni lähtevät harhailemaan erittäin helposti, jos aiheessa/tehtävässä tai missä tahansa ei ole hitustakaan minua kiinnostavaa asiaa. Unohtelen asioita, esim. minua saatetaan pyytää tuomaan jokin tietty esine -> 5 sekunnin kuluttua palaan kysymään, mitä pitikään hakea. Esim. huoneeni on usein aika sotkuinen, koska en saa vietyä koskaan siivousta täysin loppuun/aloitettua sitä, hukkaan esineitä usein, koska en muista mihin olen ne laittanut. Minulla on usein myös niin sanotusti monta rautaa tulessa yhtäaikaa ja olen erittäin spontaani.
Jos en osaa jotakin/jokin asia ei mene kuten haluan, hermostun ja turhaudun heti, heilutan koko ajan varpaitani, sormiani, jalkojani, käsiäni, hypistelen jotakin tms. En pysty siis olemaan paikallani kuin muutaman sekunnin ajan. Tunnen aika usein levottomuuden tunnetta, puhun jatkuvasti, kotona ollessani hypin ja "kieun"/huudahtelen koko ajan, keskeytän muiden ihmisten puheita, alan vastaamaan esitettyyn kysymykseen usein ennen kuin kysymys on esitetty loppuun, en jaksa odottaa vuoroani ja tosiaan omaan erittäin lyhyen pinnan. Minua ärsyttää turha hidastelu, asioiden pitäisi tapahtua heti.
Lisäksi ainakin Wikipediassa puhuttiin, että ns. levottomat jalat saattaa olla myös yksi oire, ja minulle on tässä puolen vuoden sisään tuokin "oireyhtymä" tullut.
Mitä luulette, pitäisikö ehkä käydä lääkärillä varmistamassa onko vai eikö?
epäilen vahvasti adhd:ta
mitämitähä
2
481
Vastaukset
- aikuinen addi.
vaikuta ADHD:lle.
"Mitä luulette, pitäisikö ehkä käydä lääkärillä varmistamassa onko vai eikö? " toki voit kokeilla pääsetkö neuropsykologisiin testeihin, epäilen- mitämitähä
tuntuisi vain niin hyvin oireet sopivan minuun. Olen myös tehny uteliaisuuttani suuntaa-antavia testejä - joihin tokikaan ei kannata sataprosenttisesti luottaa - ja saanut "sopivia" lukemia, esim. testissä jossa 70 pistettä oli se "raja" sain 85 pistettä, eräässä rajana 15 pistettä, sain 16, rajana 20 niin sain 26 pistettä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.605768- 1144958
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4022943Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s951421Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3401129- 65961
- 29958
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46886Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja109867Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52839