epäilen vahvasti adhd:ta

mitämitähä

Olen 16-vuotias tyttö ja oon tässä hiljalleen alkanu epäillä itelläni adhd:ta näin muutaman vuoden sisään. Lapsena mulla ei oo ollu mitään, vaan oon ollu se rauhallinen ilopilleri aina.
Mutta niitä oireita sitten mitä olen huomannut... Ajatukseni lähtevät harhailemaan erittäin helposti, jos aiheessa/tehtävässä tai missä tahansa ei ole hitustakaan minua kiinnostavaa asiaa. Unohtelen asioita, esim. minua saatetaan pyytää tuomaan jokin tietty esine -> 5 sekunnin kuluttua palaan kysymään, mitä pitikään hakea. Esim. huoneeni on usein aika sotkuinen, koska en saa vietyä koskaan siivousta täysin loppuun/aloitettua sitä, hukkaan esineitä usein, koska en muista mihin olen ne laittanut. Minulla on usein myös niin sanotusti monta rautaa tulessa yhtäaikaa ja olen erittäin spontaani.

Jos en osaa jotakin/jokin asia ei mene kuten haluan, hermostun ja turhaudun heti, heilutan koko ajan varpaitani, sormiani, jalkojani, käsiäni, hypistelen jotakin tms. En pysty siis olemaan paikallani kuin muutaman sekunnin ajan. Tunnen aika usein levottomuuden tunnetta, puhun jatkuvasti, kotona ollessani hypin ja "kieun"/huudahtelen koko ajan, keskeytän muiden ihmisten puheita, alan vastaamaan esitettyyn kysymykseen usein ennen kuin kysymys on esitetty loppuun, en jaksa odottaa vuoroani ja tosiaan omaan erittäin lyhyen pinnan. Minua ärsyttää turha hidastelu, asioiden pitäisi tapahtua heti.

Lisäksi ainakin Wikipediassa puhuttiin, että ns. levottomat jalat saattaa olla myös yksi oire, ja minulle on tässä puolen vuoden sisään tuokin "oireyhtymä" tullut.

Mitä luulette, pitäisikö ehkä käydä lääkärillä varmistamassa onko vai eikö?

2

438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikuinen addi.

      vaikuta ADHD:lle.

      "Mitä luulette, pitäisikö ehkä käydä lääkärillä varmistamassa onko vai eikö? " toki voit kokeilla pääsetkö neuropsykologisiin testeihin, epäilen

      • mitämitähä

        tuntuisi vain niin hyvin oireet sopivan minuun. Olen myös tehny uteliaisuuttani suuntaa-antavia testejä - joihin tokikaan ei kannata sataprosenttisesti luottaa - ja saanut "sopivia" lukemia, esim. testissä jossa 70 pistettä oli se "raja" sain 85 pistettä, eräässä rajana 15 pistettä, sain 16, rajana 20 niin sain 26 pistettä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1458
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1002
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      751
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      725
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      670
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      67
      623
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe