Laturi rikkoi 3 nokialaista.

kolaskertatodensanoo

Sain 3 nokian luuria rikki huonolla laturilla. N 95 8 GB, N73, 6120, Tilasin tyhmänä uudet akut jokaiseen luuriin, mutta ei lataa ykskään enää yhelläkään laturilla. Kai muu auta kuin korjaukseen koko satsi.

11

715

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko laturi Nokian alkuperäinen? Miten vanha se on?

• Jos olet kuluttaja, Niin tuo on kuluttajansuoja-asia. Tosin ihmettelen kyllä miten saat kolme puhelinta rikki samalla laturilla. Kaksi vielä ymmärrän, mutta että kolme.

• 12+3

minä olisin jo ekasta puhelimesta uskonut.Sitten pitää muistaa,jotta kaikki laturit ei sovi kaikkiin puhelimiin ja älypuhelimet tarkkoja siitä jos lataat jollain vanhalla niin voi mennä poks ja takuu ei korvaa silloin.Puhelin on AINA ladattava sillä laturilla joka tuli mukana tai takuut laukee.Sama laturi tyyppi voi käydä ja sen voi tarkistaa nokian sivuilta helposti.

• 12+3 kirjoitti:

minä olisin jo ekasta puhelimesta uskonut.Sitten pitää muistaa,jotta kaikki laturit ei sovi kaikkiin puhelimiin ja älypuhelimet tarkkoja siitä jos lataat jollain vanhalla niin voi mennä poks ja takuu ei korvaa silloin.Puhelin on AINA ladattava sillä laturilla joka tuli mukana tai takuut laukee.Sama laturi tyyppi voi käydä ja sen voi tarkistaa nokian sivuilta helposti.

Ei Nokia huvikseen latureita myy. Usein mukana on hidas laturi ja erikseen voi ostaa nopeamman. Nokian puhelimissa yleensä, jos liitin käy, laturi toimii. Kolmansien osapuolten laturit sitten ovat eri asia.

• sovittimet rokkaa
        12+3 kirjoitti:

huihai ei ne laturit niin herkästi näitä uusia älyluureja hajota, itekkin olen kohta vuoden lataillu samsung omnia hd puhelinta nokian latureilla eikä mitään ole vieläkäån hajonnut.

• 12+1
        sovittimet rokkaa kirjoitti:

huihai ei ne laturit niin herkästi näitä uusia älyluureja hajota, itekkin olen kohta vuoden lataillu samsung omnia hd puhelinta nokian latureilla eikä mitään ole vieläkäån hajonnut.

halpis akut ei alkuperäiset.Itsekkin hajottanut yhden puhelimen kun ostin korvike akun.Hajosi parin viikon jälkeen akku suli.Nykyisin vain alkuperäisiä jottei takuukaan mene sillä takuu on 0 jos ei alkuperäinen.

• 12+1 kirjoitti:

halpis akut ei alkuperäiset.Itsekkin hajottanut yhden puhelimen kun ostin korvike akun.Hajosi parin viikon jälkeen akku suli.Nykyisin vain alkuperäisiä jottei takuukaan mene sillä takuu on 0 jos ei alkuperäinen.

Takuu ei mene siitä, että käyttää ei-alkuperäistä akkua. Tietysti, jos akku rikkoo puhelimen ei kyse ole puhelimen viasta vaan akun viasta ja akun myyjä on vastuussa puhelimesta. Kuluttajansuojalain mukaan myyjä vastaa vahingosta, joka aiheutuu tuotteelle, jonka kansaa myytävä tuote on välittömästi tarkoitettu käytettäväksi. Siis jos akku räjähtää, puhelin on korvattava, mutta jos samalla menee vaatteita, ei niitä tarvitse korvata. Ne voi joutua korvaamaan tosin tuotevastuulain perusteella, mutta siinä on aika suuri omavastuu.

Tosin voi olla hankalaa, jos ostaa kaikkein halvimman. Jos ostaa nimekkäitä tarvikeakkuja, kuten Insmatia voi korvauksen saaminen olla helpompaa.

• Lasse Lataaja
        okaro kirjoitti:

Ei Nokia huvikseen latureita myy. Usein mukana on hidas laturi ja erikseen voi ostaa nopeamman. Nokian puhelimissa yleensä, jos liitin käy, laturi toimii. Kolmansien osapuolten laturit sitten ovat eri asia.

Eiköhän se ole niin, että nykyään puhelimien mukana tulee matkalaturit, eli pikalaturit. Itse latailen uudetkin nokialaiseni vanhalla 6110 laturilla, mikä ottaa ja puskee rauhassa sen akun täyteen. Uudet laturit pistävät puolet nopeampaan mittarit 100:lle.

• Nokia N86 8MP
        Lasse Lataaja kirjoitti:

Eiköhän se ole niin, että nykyään puhelimien mukana tulee matkalaturit, eli pikalaturit. Itse latailen uudetkin nokialaiseni vanhalla 6110 laturilla, mikä ottaa ja puskee rauhassa sen akun täyteen. Uudet laturit pistävät puolet nopeampaan mittarit 100:lle.

Kuinka kauan pidempään kestää hitaammin ladatut akut? Kuinka paljon akkujen kapasiteetista tulee enemmän käyttöön lataillessa peruslaturilla kuin pikalaturilla?

• Lasse Lataaja kirjoitti:

Paremmissa puhelimissa kai noin onkin. Peruspuhelimissa taitaa tulla ihan AC-3 tai vastaava. Esim Nokia C3:ssa on AC-3 (siis en tarkoita uutta C3 Touch and Typeä vaan puoli vuotta vanhaa C3-00:aa).

• Lasse Lataaja
        Nokia N86 8MP kirjoitti:

Kuinka kauan pidempään kestää hitaammin ladatut akut? Kuinka paljon akkujen kapasiteetista tulee enemmän käyttöön lataillessa peruslaturilla kuin pikalaturilla?

Siinäpä hyviä kysymyksiä. En tiedä vastauksia. Sanoisin kuitenkin, että leivinuunissa tulee parempaa leipää, kuin mikrossa. Kuitenkin jostain syystä palasin käyttämään Vanhaa laturia, saatuani 1. matkalaturin. Oliko se nukuutta, vai havainto pidemmästä käyttöajasta, en muista. Hei muuten, viimeisimmän pikkupistokelaturin korvaaminen alkoi kyllä jo hieman arveluttaa, kun vanha laturini tuntui kuumenevan niin kovasti. Toisaalta vanhan 6150n lataus taas ei onnistu matkalaturilla, mutta puhuttavaa varausta kuitenkin syntyy sillä alkuperäisellä laturilla. Virtaahan ne vanhat laturit saattavat kulutta hieman enemmän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2288
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1883
    3. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      24
      1578
    4. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1550
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      90
      1318
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      184
      1214
    7. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      111
      1135
    8. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      24
      1130
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      952
    10. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      949
    Aihe