JulkiTerhikin

Nittaminax

tiedot olivat minulle yllätys ainakin yhden entisen naapurin kohdalla. Mikä saa jonkun valehtelemaan ammattinsa vaikka osin se pitääkin paikkansa?
No toisaalta kuuluuko meidän tavallisten ihmisten edes niitä tarkistaa?
Eikö se ole työnantajan velvollisuus tarkistaa onko joku sairaanhoitopiirissä oleva sitä mitä sanoo olevansa.

51

723

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HTZA

voin kertoa että tarkistusvelvoitetta ei laissa ole.
      Jos firmalla on laatuserfitikaatti, on kaikkien nähtävillä myös laatukäsikirja.
      Ja siellä tuo velvoite on, mutta se koskee vain ko. firmaa.

Valtiomme korkeimmat instanssit, jotka valtion laatua ovat velvoitetuja seuraamaan, hekään eivät ota kantaa moiseen tarkistukseen.
      Asia käy hyvin ilmi siitä, miten hoitohenkilökunnan Suomenkielentaito heikkenee, ja landellekin pitää saada "lääkäreitä".
      Kaikki tämä, säästöjen varjolla, vaikka perusteena on Suomalaisen työntekijän kyykyttäminen, halvempaan palkkatasoon. Esimerkkinä olkoon rakennusteollisuus, kun minä kävelen jonkun työmaan ohitse, siellä lässyttää aina joku kännykkään, omituista kieltä. Tai ravintolassa, tarjoilija on oudon näköinen, lähestyy aroin Kauriinsilmin, ei tiedä ketä enemmän pelkäisi, ulkomaalaista työnantajaansa vai minua, kometa Viikinkiä. Monta vuotta sitten, ajoi sääli minut syömään ravintoloihin joissa tarjoilija on tupakkaa vetäneen näköinen ronski 50 . Paikkaan, missä henkilökuntakin on ajettu räntäsateeseen.
      H.

• lukenut koko suomen lakikirjaa läpi, mutta uskotellaan niin.
        Enkä ymmärrä mistä sait päähäsi halvempaan palkkatasoon? Eihän tuo rekisteri sitä varten ole, vai ymmärsinkö jotain sanomastasi väärin.
        Rakennusteollisuuskin on ihan eriluokkaa jos sitä verrataan terveyteen. Onhan se ihan eri asia rakentaa taloja kun kursia jotain ihmistä kasaan.

• HTZA
        Nittaminax kirjoitti:

lukenut koko suomen lakikirjaa läpi, mutta uskotellaan niin.
        Enkä ymmärrä mistä sait päähäsi halvempaan palkkatasoon? Eihän tuo rekisteri sitä varten ole, vai ymmärsinkö jotain sanomastasi väärin.
        Rakennusteollisuuskin on ihan eriluokkaa jos sitä verrataan terveyteen. Onhan se ihan eri asia rakentaa taloja kun kursia jotain ihmistä kasaan.

rekisteri?
        H.

• HTZA kirjoitti:

rekisteri?
        H.

mikä ja mikä. Kai sinä nyt lehtiä olet lukenut?

• HTZA
        Nittaminax kirjoitti:

mikä ja mikä. Kai sinä nyt lehtiä olet lukenut?

väännös sai minut ymmärtämään.
        Kiitti
        H.

• Koko terhikki on aika outo. Tietoni on ihan oikein, mutta koska olen vaihtanut nimeni, niin pätevyystietoni ovat vain uudella, nykyisellä, nimelläni, ja edellisiä nimiä ei näy.

Siispä esim. kahdeksan vuotta sitten entiset asikkaat tai työnantajat eivät löydä tietojani sillä edellisellä nimelläni ja tarkistaessa voivat vetää vääriä johtopäätöksiä, jos eivät tiedä että olen vaihtanut nimeni.

Siis jos joku ent. työnantaja aikoo katsoa, oliko silloin aiemmin pätevä, niin eipä löydä tietoja vanhalla nimelläni. Voisi hyvinkin pääätellä, että olin valehdellut tutkintoni silloin.

Joten eipä kannatta tarkistella kenenkään tietoja, jos ei ole ihan täysin varma nimestä.

• nainen..

pidä siitä, että kaikille näkyy syntymävuoteni. Ei se ole hävettävää eikä salaista, mutta en halua kuitenkaan kenen tahansa minut tietävän, näkevän milloin olen syntynyt, minä vuonna siis.
        Muuten on se sama, vaikka ammattinimike on julkinen, olenhan jo eläkkeelläkin.

• on jo niin vanhoja tietoja ja tuskin kukaan niitä etsii. Onhan sitten mahdollisuus etsiä joku sillä numerosarjalla joka kaikilla terveysalalla on. Silloinhan ei nimen vaihdolla ole mitään merkitystä.

• nainen.. kirjoitti:

pidä siitä, että kaikille näkyy syntymävuoteni. Ei se ole hävettävää eikä salaista, mutta en halua kuitenkaan kenen tahansa minut tietävän, näkevän milloin olen syntynyt, minä vuonna siis.
        Muuten on se sama, vaikka ammattinimike on julkinen, olenhan jo eläkkeelläkin.

on eläkeläistenkin tiedot. Kummallista, koska luulin että vain virassaan olevat ovat rekisterissä. Syntymävuosikin on vain sen takia ettei teitä saman nimisiä sotketa keskenään. Tosin ei sekään mikään tae ole.

• nainen...
        Nittaminax kirjoitti:

on eläkeläistenkin tiedot. Kummallista, koska luulin että vain virassaan olevat ovat rekisterissä. Syntymävuosikin on vain sen takia ettei teitä saman nimisiä sotketa keskenään. Tosin ei sekään mikään tae ole.

Löytyy eläkkeellä olevien tiedotkin, jos ei nimi ole muuttunut. Katsoin huvikseni eräänkin kollegan tiedot, joka on syntynyt 30-luvun lopulla ja ollut eläkkeellä jo kauan. Myös omani löytyivät. Minä en ole vielä ollut tosin täyttä vuottakaan eläkeläisen kirjoissa.

• GloriaJoy
        nainen... kirjoitti:

Löytyy eläkkeellä olevien tiedotkin, jos ei nimi ole muuttunut. Katsoin huvikseni eräänkin kollegan tiedot, joka on syntynyt 30-luvun lopulla ja ollut eläkkeellä jo kauan. Myös omani löytyivät. Minä en ole vielä ollut tosin täyttä vuottakaan eläkeläisen kirjoissa.

nyt omat tiedot tarkistettua ;-)

• nainen... kirjoitti:

siinä sitten joku suojaaika tai joku että voi vielä tarkistaa tiedot? Joku tuollainen täytyy olla.

• tosiaan voi olla koiria haudattuna. En löytänyt itseäni, ennenku hokasi yhen jutun.
        Kahta lääkäriä en ole myöskään löytänyt, silti en pätkääkään usko, että valesellaisia olisivat.

:D

• minttupuu kirjoitti:

tosiaan voi olla koiria haudattuna. En löytänyt itseäni, ennenku hokasi yhen jutun.
        Kahta lääkäriä en ole myöskään löytänyt, silti en pätkääkään usko, että valesellaisia olisivat.

:D

Nimiä vaihdetaankin aika usen, siis kun mennään naimisiin ja muutenkin otetaan tyttönimiä takas eron jälkeen. Sekaannusta on siltä osin...

Itse en tykkää, että kaikki koulutukseni on kenen tahansa tarkistettavissa. Syy, minulla on kolme koulutusta ja siis kolme eri pätevyyttä ja aina en välittäisi tuoda niitä jokaista esiin, varsinkaan jos ei ole työssä merkistystä. Jotkin ylimääräiset koulutukset voivat olla jopa haitaksi toisessa työssä.

Joskus haluaisin salata jonku koulutuksen, joka ei siinä työssä ole tarpeellinenkaan. Jos on siis ns. ylipätevä. Itse en haluaisi aina tuoda julki kaikkia koulutuksiani, mutta en haluaisi niitä itseltäni poiskaan pyyhkiä vaikka en juuri siinä työssä niitä toisia käytä. Voin ehkä tarvita niitä myöhmmin toisessa toisenlaisessa työssä.

• miljoona kirjoitti:

Nimiä vaihdetaankin aika usen, siis kun mennään naimisiin ja muutenkin otetaan tyttönimiä takas eron jälkeen. Sekaannusta on siltä osin...

Itse en tykkää, että kaikki koulutukseni on kenen tahansa tarkistettavissa. Syy, minulla on kolme koulutusta ja siis kolme eri pätevyyttä ja aina en välittäisi tuoda niitä jokaista esiin, varsinkaan jos ei ole työssä merkistystä. Jotkin ylimääräiset koulutukset voivat olla jopa haitaksi toisessa työssä.

Joskus haluaisin salata jonku koulutuksen, joka ei siinä työssä ole tarpeellinenkaan. Jos on siis ns. ylipätevä. Itse en haluaisi aina tuoda julki kaikkia koulutuksiani, mutta en haluaisi niitä itseltäni poiskaan pyyhkiä vaikka en juuri siinä työssä niitä toisia käytä. Voin ehkä tarvita niitä myöhmmin toisessa toisenlaisessa työssä.

noin. Täytyyhän työnantajalla kuitenkin olla mahdollisuus tarkastaa sinun ammattipätevyys.

• Nittaminax kirjoitti:

noin. Täytyyhän työnantajalla kuitenkin olla mahdollisuus tarkastaa sinun ammattipätevyys.

Työnantajille toki näytetään todistukset muutenkin se ei tietenkään haittaa että työnantaja tietää kaikki koulutukset, mutta ei ne ylimääräiset koulutukset oikeesti voi kuulua koko suomelle ja työpaikoista kilpaileville työnhakijoillekaan. Itse olen tehnyt aika paljon töitä ohjaajan nimikkeellä ja siksi tarkoitan, että mitä ihmettä ne kaikki mun koulutukset pitäis saada kaikkien tietää. Mutta aika harva edes taitaa tietää mitä koulutuksia sellaisiin töihin vaaditaan ja palkkahaarukkakin on aika laaja. Tuntuu vaan jotenkin väärältä. En oikeasti välttämättä haluaisi kertoa edes työkavereilleni kaikkia pätevyyksiäni kuten en myös palkkaani...

• miljoona kirjoitti:

Työnantajille toki näytetään todistukset muutenkin se ei tietenkään haittaa että työnantaja tietää kaikki koulutukset, mutta ei ne ylimääräiset koulutukset oikeesti voi kuulua koko suomelle ja työpaikoista kilpaileville työnhakijoillekaan. Itse olen tehnyt aika paljon töitä ohjaajan nimikkeellä ja siksi tarkoitan, että mitä ihmettä ne kaikki mun koulutukset pitäis saada kaikkien tietää. Mutta aika harva edes taitaa tietää mitä koulutuksia sellaisiin töihin vaaditaan ja palkkahaarukkakin on aika laaja. Tuntuu vaan jotenkin väärältä. En oikeasti välttämättä haluaisi kertoa edes työkavereilleni kaikkia pätevyyksiäni kuten en myös palkkaani...

pää pyörälle. Onko sairaanhoitoalalla sellanenkin nimitys kuin ohjaaja? Kai sitten on, mutta en itse huomannut tuolla sellaista nimikettä tai siis että se voitaisiin sanoa ammatiksi. On siellä apuhoitajia ja sairaanhoitajia, vahtimestareita ynm. No en mä näistä tiedä sen enempää.

• ei voi muuta kuin ..

ristus mikä kanalja!

• tarkastaisi jos siihen on mahdollisuus annettu. Ja kanalja on tämä naapuri joka valehteli ammattinsa. :))))

• +1+14+
        Nittaminax kirjoitti:

tarkastaisi jos siihen on mahdollisuus annettu. Ja kanalja on tämä naapuri joka valehteli ammattinsa. :))))

kiinnosta pätkääkään mitä naapurini ammatikseen tekee tai tekemättä jättää.
        On omakin elämä elettävänä.

• +1+14+ kirjoitti:

Taidatkin sitten elellä aika yksin taloyhtiössä. Vai asutko omakotitalossa jossa et tunne naapureitasi?

• m.korpi
        Nittaminax kirjoitti:

Taidatkin sitten elellä aika yksin taloyhtiössä. Vai asutko omakotitalossa jossa et tunne naapureitasi?

TÄH? Minä ainakin asun kerrostalossa ja en tiedä kenenkään naapurini ammattia, eikä minua edes kiinnosta tietää. Me kaikki emme ole uteliaita.

• m.korpi kirjoitti:

TÄH? Minä ainakin asun kerrostalossa ja en tiedä kenenkään naapurini ammattia, eikä minua edes kiinnosta tietää. Me kaikki emme ole uteliaita.

käy talokokouksissa etkä osallistu talkoisiin. Olet siis se joka valittaa kun mikään ei toimi, mutta ei oteta kantaa kokouksissa. Kannattaisi käydä niin tutustuu ihmisiin ja muuhunkin .

• m.korpi
        Nittaminax kirjoitti:

käy talokokouksissa etkä osallistu talkoisiin. Olet siis se joka valittaa kun mikään ei toimi, mutta ei oteta kantaa kokouksissa. Kannattaisi käydä niin tutustuu ihmisiin ja muuhunkin .

Käyn yhtiökokouksissa. Osallistun pihatalkoisiin. Juttelen taloyhtiössä asuvien kanssa, mutta en heidän ammateistaan.

Se, että ei tiedä taloyhtiön asukkaiden ammattia, ei tee minusta valittajaa taloyhtiön asioihin.

• voi elämän kevät
        m.korpi kirjoitti:

Käyn yhtiökokouksissa. Osallistun pihatalkoisiin. Juttelen taloyhtiössä asuvien kanssa, mutta en heidän ammateistaan.

Se, että ei tiedä taloyhtiön asukkaiden ammattia, ei tee minusta valittajaa taloyhtiön asioihin.

kysyä aina naapureiltasi heidän ammattinsa ja oppiarvonsa pystyäksesi rekisteristä tarkastamaan puhuvatko totta. Muista myös tarkastaa ovatko virassa vai hoitavatko sijaisuutta johon ei ole vaadittu pätevyyttä. Ainahan kaikki nämä asiat naapureistaan tarkastavat.

• m.korpi kirjoitti:

Ja et tiedä kenenkään ammattia. Mitä jos joku sinulle koko ajan tuo julki oman ammattinsa, unohtuuko se sinulta. Kuulehan nyt, aivan varmasti tiedät lähes kaikkien ammatin jos talkoissakin olet. Ihan turha mulle väittää muuta. Ei niissä talkoissa suu tukossa olla ja syödä makkaraa.

• m.korpi
        Nittaminax kirjoitti:

Ja et tiedä kenenkään ammattia. Mitä jos joku sinulle koko ajan tuo julki oman ammattinsa, unohtuuko se sinulta. Kuulehan nyt, aivan varmasti tiedät lähes kaikkien ammatin jos talkoissakin olet. Ihan turha mulle väittää muuta. Ei niissä talkoissa suu tukossa olla ja syödä makkaraa.

Olet sinä melkoinen jästipää, kun tiedät minun asiat noin hyvin.

Taloyhtiömme talkoissa tehdään töitä ja toki jutellaankin, mutta lähinnä siitä, miten ensi vuonna jatketaan ja paljonko satsataan rahaa jne........

• m.korpi kirjoitti:

Olet sinä melkoinen jästipää, kun tiedät minun asiat noin hyvin.

Taloyhtiömme talkoissa tehdään töitä ja toki jutellaankin, mutta lähinnä siitä, miten ensi vuonna jatketaan ja paljonko satsataan rahaa jne........

uskonhan minä, kun noin kovasti haluat siitä kertoa.

• 29

Oisko syynä se vessanpönttö, josta valitusta oli.

• +1+14+ kirjoitti:

Isommissa kaupungeissa ihmiset eivät ole kiinnostuneita toisistaan tai läheisemmästä tuttavuudesta naapureiden kanssa, mutta pienemmillä paikkakunnilla tilanne voi olla ihan toisin. En minäkään Helsingissä tuntenut ainuttakaan naapuriani edes samasta rapusta. Maaseudulle muutettuani sain heti tietää, että naapurin peräkammarinpoika on erittäin lahjakaa, koska hän oppi kertotaulunkin kansakoulussa kuin vettä vaan. (Aikamiespojan isän kertomaa)

Saksalaisessa kulttuurissa ihmisten syntyperä, perhesuhteet ja koulutus halutaan ilman muuta tietää, jotta osataan suhtautua häneen korrektisti ja kunnioittavasti. Olin kerran Saksan kielen kurssilla, jossa opettaja vaihtui kesken kurssin, ja uusi oli syntyperäinen saksalainen mies. Hän halusi ensi töikseen meiltä kaikilta opiskelijoilta Lebenslaufin, ja se piti käydä läpi yhdessä hänen kanssaan. No, minä en tietenkään kirjoita elämänkuvaukseksi laajentunutta CV:tä kenellekään tuntemattomalle henkilölle ja turhan takia. No siitä alkoi kurssin loppuun asti jatkunut selkkaus kyseisen opettajan kanssa.

• ---
        Nittaminax kirjoitti:

uskonhan minä, kun noin kovasti haluat siitä kertoa.

ETTÄ SINÄ OLET TYÖTÖN
        JOKA EI HALUA OTTAA SINULLE OSOITETTUJA TÖITÄ VASTAAN
        KYTTÄÄT JOLLAIN SAIRASELÄKKEELLE PÄÄSYÄ

OLET LOINEN

• Nittaminax kirjoitti:

Olen aina kaikissa asumisnuodoissa kuulunut taloyhtiön hallitukseen tai olut kuten tässä toloyhtiössä edustamassa omistajaa enkä ole ikinä kysynyt kenenkään ammattia. Olemme puhuneet yhtiön asioista emmekä omistamme. Ja jos joku on innostunut tuomaan oman ammattinsa vaikkapa putkimies esille voi sitä hyödyntää ehkä suunniteltaessa taloyhtiön putkiremppoja.

Ei tarvii vastata kun tää ei kelpaa rouvalle kuitenkaan ; )

• --- kirjoitti:

ETTÄ SINÄ OLET TYÖTÖN
        JOKA EI HALUA OTTAA SINULLE OSOITETTUJA TÖITÄ VASTAAN
        KYTTÄÄT JOLLAIN SAIRASELÄKKEELLE PÄÄSYÄ

OLET LOINEN

ja olen ILOINEN LOINEN.

• korpikirjailija kirjoitti:

Olen aina kaikissa asumisnuodoissa kuulunut taloyhtiön hallitukseen tai olut kuten tässä toloyhtiössä edustamassa omistajaa enkä ole ikinä kysynyt kenenkään ammattia. Olemme puhuneet yhtiön asioista emmekä omistamme. Ja jos joku on innostunut tuomaan oman ammattinsa vaikkapa putkimies esille voi sitä hyödyntää ehkä suunniteltaessa taloyhtiön putkiremppoja.

Ei tarvii vastata kun tää ei kelpaa rouvalle kuitenkaan ; )

ja asiahan tässä keskustelussa meni sivuraiteille. Itse asun sellaisessa taloyhtiössä missä lähes kaikki tietävät toisistaan jotain. Jos joku koko ajan toitottaa omaa "ammattiaan" pihalla taikka talkoissa niin miksi en sitä tarkastaisi kun nyt siihen on mahdollisuus.
        Mutta kuuluuko minun tai kenenkään muun tätä tehdä?? Tätähän kysyin jo avauksessa.

• Korppis
        Nittaminax kirjoitti:

ja asiahan tässä keskustelussa meni sivuraiteille. Itse asun sellaisessa taloyhtiössä missä lähes kaikki tietävät toisistaan jotain. Jos joku koko ajan toitottaa omaa "ammattiaan" pihalla taikka talkoissa niin miksi en sitä tarkastaisi kun nyt siihen on mahdollisuus.
        Mutta kuuluuko minun tai kenenkään muun tätä tehdä?? Tätähän kysyin jo avauksessa.

Ei sinulle kuulu tutkia kenenkään taustoja, mutta jos uteliasisuutesi on kutittavaa voit sen tehdä aivan vapaasti, minua sellainen ei kiinnosta tippaakaan.

Lainatakseni juuri teattereihin tulleen elokuvan sanomaa, miksi prinsessan ei anneta olla prinsessa kun hän on onnellinen osassaan eikä se vahingoita ketään.

• Korppis kirjoitti:

Ei sinulle kuulu tutkia kenenkään taustoja, mutta jos uteliasisuutesi on kutittavaa voit sen tehdä aivan vapaasti, minua sellainen ei kiinnosta tippaakaan.

Lainatakseni juuri teattereihin tulleen elokuvan sanomaa, miksi prinsessan ei anneta olla prinsessa kun hän on onnellinen osassaan eikä se vahingoita ketään.

ei minun eikä kenenkään muunkaan, mutta miksi sitten tuo rekisteri on julkinen?
        Eiköhän se riitä että työnantaja vain sinne pääsisi.

• Hymy;))
        sedna2003 kirjoitti:

Isommissa kaupungeissa ihmiset eivät ole kiinnostuneita toisistaan tai läheisemmästä tuttavuudesta naapureiden kanssa, mutta pienemmillä paikkakunnilla tilanne voi olla ihan toisin. En minäkään Helsingissä tuntenut ainuttakaan naapuriani edes samasta rapusta. Maaseudulle muutettuani sain heti tietää, että naapurin peräkammarinpoika on erittäin lahjakaa, koska hän oppi kertotaulunkin kansakoulussa kuin vettä vaan. (Aikamiespojan isän kertomaa)

Saksalaisessa kulttuurissa ihmisten syntyperä, perhesuhteet ja koulutus halutaan ilman muuta tietää, jotta osataan suhtautua häneen korrektisti ja kunnioittavasti. Olin kerran Saksan kielen kurssilla, jossa opettaja vaihtui kesken kurssin, ja uusi oli syntyperäinen saksalainen mies. Hän halusi ensi töikseen meiltä kaikilta opiskelijoilta Lebenslaufin, ja se piti käydä läpi yhdessä hänen kanssaan. No, minä en tietenkään kirjoita elämänkuvaukseksi laajentunutta CV:tä kenellekään tuntemattomalle henkilölle ja turhan takia. No siitä alkoi kurssin loppuun asti jatkunut selkkaus kyseisen opettajan kanssa.

"muodollisempia muutenkin" ja tämä ammatti tai titteli on heille itselleen hirmu tärkeä asia jos, sellainen titteli on hankittu se kyllä mainitaan varmasti vähän joka välissä;)) Tämä koulutuspätevyys heillä muutenkin sellainen eräänlainen mittari. Saksalaiset ovat vähän vanhakantaisia tässä suhteessa. Täällä ehkä oli vähän samanlainen tilanne ja asenne edelleen tästä hierakiasta asemasta joskus 30-40 vuotta sitten työelämässä ja sen ulkopuolella... Itselläni on yksi hyvä tuttava saksalainen mies joka, täällä Stadissa. Nooh, hän pedantti ja ihmisenä vallan hurmaava ja hyvin charmanttimies muutenkin. Mutta, erittäin tarkka tästä miten häntä puhutellaan. Meni vuosia ennenkuin hänen kanssaan tein lopulta sinunkaupat;)) Täytyykin soitella mitä hänelle tänään kuuluu. Työskentelee osittain kummassakin maassa. Tähän vielä laitettava nyt sellainen vitsi...kun hän vaihtoi mersunsa uudempaan, tilaten sen tietenkin Saksasta. Hän oli tietysti ylpeä. No, meikäläinen ei autoista mitään tiedä, muistan kuinka minultakin sitten ilkikurisesti mukamas kysyi, tiedänkö mistä Saksasta kandee Mersu hankkia;)) Ouyh..jeah;))

• Korppis
        Nittaminax kirjoitti:

ei minun eikä kenenkään muunkaan, mutta miksi sitten tuo rekisteri on julkinen?
        Eiköhän se riitä että työnantaja vain sinne pääsisi.

Siinäpä sinulle ongelmanratkaisua viikonlouksi ; )

• Korppis kirjoitti:

Siinäpä sinulle ongelmanratkaisua viikonlouksi ; )

oli fiksu vastaus. Ihan oikein että ne onkin julkisia jos vastaukset ovat tuollaisia.

• Nittaminax kirjoitti:

oli fiksu vastaus. Ihan oikein että ne onkin julkisia jos vastaukset ovat tuollaisia.

Avitan sinua saamaan piiiiittttkän ketjun jauhamalla jonninjoutavaa ; )

• kukalopettaa

Ei ei ...................

• että ei kuulu..pikkusen enemmän sanoja olisin toivonut vastaukseen.

• liisa*

saa hakea.
      Olen tähän ketjuun vastannut puskasta täysin asiallisesti. Monet muutkin vastasivat.
      Oli kivasti kotoista jorinaa.
      Nyt on niin...! siistiä, on NIIN siistiä!

Surullista.
      Em. toivottavasti menee oikeaan postilokeroon.

• tuntuu että vastauksesi sisälsi pientä piilov....
        Lukijalla on vastuu miten haluaa vastaukset ymmärtää, mutta tahallani en ole ketään halunnut ärsyttää.
        Kiitos kuitenkin kannanotostasi.

• liisa'
        Nittaminax kirjoitti:

tuntuu että vastauksesi sisälsi pientä piilov....
        Lukijalla on vastuu miten haluaa vastaukset ymmärtää, mutta tahallani en ole ketään halunnut ärsyttää.

ja kun sen teit niin sanon tässä ihan ilman hampaita ja sarvia että taidat olla aika hyvä tyyppi :))

• terhikki-
        Nittaminax kirjoitti:

tuntuu että vastauksesi sisälsi pientä piilov....

Sinä vaan olet NIIN kaikkitietävä. Tiedät tuntemattomien palstalaisten tiedotkin.

Tiedät varmaan senkin, mihin mä lähden nyt?

• terhikki- kirjoitti:

Sinä vaan olet NIIN kaikkitietävä. Tiedät tuntemattomien palstalaisten tiedotkin.

Tiedät varmaan senkin, mihin mä lähden nyt?

mistä lie nyt höpötät.

• terhikki-
        Nittaminax kirjoitti:

mistä lie nyt höpötät.

Kuin vain tämän ketjun läpi ja huomasin sun tietäväisyytesi.

• terhikki- kirjoitti:

Kuin vain tämän ketjun läpi ja huomasin sun tietäväisyytesi.

minkä tietäväisyyteni. Julkiterhikistä on kyse ja voit itsekkin googlettaa ja lukea mistä puhutaan. Ihan turhaan vetää asiattomia asioita tähän ketjuun.

• avustan..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      251
      8025
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      265
      5177
    3. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      171
      1835
    4. Vihjeitä kaivatusta

Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)
      Ikävä
      76
      1760
    5. Niin pettynyt

Olen suhun ja siihen ettet koskaan kohdannut reilusti
      Ikävä
      186
      1292
    6. Rakas mussukka

anna joku merkki itsestäsi. Pyydän.
      Ikävä
      74
      1248
    7. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1147
    8. Martina Jeopardyssa

Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1002
    9. Lieksa missä syy?

Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte
      Lieksa
      130
      1001
    10. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      104
      955
    Aihe