Kaikki 4 iskaria pitäisi vaihtaa 25 vuotta vanhaan autoon. Mitä muuta samalla kannattaisi vaihtaa, kun kuitenkin joudutaan poistamaan aika montaa osaa? Jouset ainakin, mitä muuta? Pallonivelet?
Onko parempi KYB vai TRW iskarit? Vai tavalliset? Tavalliset maksaa 40E/kpl, KYB 57E/kpl ja TRW 90E/pari
Iskarit vaihtoon, mitä muuta?
7
881
Vastaukset
Mitään ehjää osaa ei kannata vaihtaa kaiken varalta lukuunottamatta jakohihnaa.
- Draivari
Kannattaa samalla tarkastaa onko alustakunnossa, kiinnitykset, ruostuminen, eri autoissa eri paikat joten...
- Vallilan Henkka
En minä jousia vaihtais, jos ne ovat ehjät. Niveliä voi tarkistaa ravistelemalla pyöriä, varsinkin jos ne vielä ovat paikoillaan. Voi olla että niitä on vaihdettu jo, jos auto ei ole ollut sulla kauaa.
Tarkista (veto- ja) ohjausnivelien suojakumit, ne haitarit, ja muutkin. Ei sais olla reikää, ja vaseliinia nivelissä.
Laittaisin kaasuiskarit, mielestäni öljyiskarit ovat talvella alussa jäykät. Sekin on vanhassa autossa siinä ja siinä, jos tulee joku mälli ja menee lunastukseen, menee rahaa hukkaan...
Eiköhän ne ole kaikki hyviä merkkejä, tarjontaa on niin paljon...? - frangröbbä
jos jousetkin huonossa kunnossa niin vaihda nekin samantien,pallonivelet jos ovat OK niin turha niitä on vaihtaa,ei noin vanhaan kannata kalliita iskareita laittaa,tai no riippuu ihan siittä onko se muuten OK kunnossa,vai joko pian on ihan loppu
- vaihtanut
Kaikissa yli 10 vuotta vanhoissa autoissani olen vanhtanut iskareiden kanssa myös jouset, koska ne ovat halpoja. Usein olen valinnut myös vakiota jäykemmät jouset, koska se parantaa ajo-ominaisuuksia ja kuorman kestävyyttä. Kannattaa tietysti tarkastaa tukivarsien puslat (jos on) ja vetoakseleiden kumit. Lisäksi toimenpiteiden jälkeen voi olla hyväksi tarkastaa nelipyöräsuuntauksella kulmat. Ainakin jos aikoo pitää autoa pitkään. Säädättäminen säästää rengasta ja on mukavampi ajaa kun on hyvä ohjaustunto eikä vetele mihinkään.
- Auto Masentaja 2
vaihtanut kirjoitti:
Kaikissa yli 10 vuotta vanhoissa autoissani olen vanhtanut iskareiden kanssa myös jouset, koska ne ovat halpoja. Usein olen valinnut myös vakiota jäykemmät jouset, koska se parantaa ajo-ominaisuuksia ja kuorman kestävyyttä. Kannattaa tietysti tarkastaa tukivarsien puslat (jos on) ja vetoakseleiden kumit. Lisäksi toimenpiteiden jälkeen voi olla hyväksi tarkastaa nelipyöräsuuntauksella kulmat. Ainakin jos aikoo pitää autoa pitkään. Säädättäminen säästää rengasta ja on mukavampi ajaa kun on hyvä ohjaustunto eikä vetele mihinkään.
Oletpas varsinainen typerys jos tosiaan noin olet tehnyt! Ainakaan autoista et mitään tiedä!
Minulla on pian 22 -vuotias "Ranskan Rapea", mittarissa yli 400 000 km, ja alkuperäiset jouset. Ei katkeilleet eikä kuoleutuneet. Tuskin paljon ruostuneetkaan, kun on ruostesuojaus kunnossa.
Kovemmat jouset tekevät autosta varsinaisen kolukärryn. Hauska ajaa vaikka mukulakivikadulla...
Minkä auton jousitus ei kanna sallittua kuormaa ja kohtuullista ylikuomaakin?
Ajo-ominaisuudet vain huononevat kovalla jousituksella. Jos siellä päänupissa vähänkään säteilisi, älyäisit tuon itsekin. Vaan kun ei...
On se hieno termi tuo nelipyöräsuuntaus! Sitä kannattaa aina suositella. Kun vain joku kertoisi suosittelijallekin, mitä se tarkoittaa, milloin se kannattaa tehdä ja millaiseen autoon...
Jokohan piankin luulet saavasi sen ensimmäisen rupisen japsin hommattua, kun noin paljona "tietoa" olet jo kyennyt toisilta teinipojilta omaksumaan?
- pp
ottaisin tavalliset tai kybit ja jos jousia ei vaihdeta niin silloin mielummin nestevaimentajat. Jousia ei tarvitse mielestäni vaihtaa jos ne eivät ole katki ja auto on ryhdissä eli auto on etukenossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662238Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381853Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711480Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣211454Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.771167Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1771134Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬211086Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1051064En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9922- 77919