Sateista Viikonloppua kaikille!
Ensimmäinen omenasose kattila purkissa perinteisellä tyylillä, huomenna jatkan harjoituksia:)
Nyt saunaa ja siideriä ;))
Hyvää ja Vähän
18
324
Vastaukset
Kelpaako omput..tuli yli oman tarpeen?? Meillehän kelpaa ja tälläkertaa tulee hapanta ruokaomppua.....joten viikonloppu kuluu omppujen parissa täälläkin.
- ohhooh
siul kelppaa mitä ilmaseks saapi,,kerjäläinen
ohhooh kirjoitti:
siul kelppaa mitä ilmaseks saapi,,kerjäläinen
Siinä taas olet ilman omppujako:)
- ohhooh
umalehtinen kirjoitti:
Siinä taas olet ilman omppujako:)
miul on niit viis hyväst sattoo tuottavii mut sie ruinaat ain muilt ja se o hävettävvää
ohhooh kirjoitti:
miul on niit viis hyväst sattoo tuottavii mut sie ruinaat ain muilt ja se o hävettävvää
niin paljon siellä puskassa että kannettavas kastuu ja saa oikosulun !!! mene sinä poimimaan niitä omenoitas. toivottavasti ne on yhtä happamia kuin sinä.
ohhooh kirjoitti:
Se tekstari....Niinkuin entiselle pääministerillekkin. Joten älä sinä "demari" nimittele keskustan ajatusmaailman omaavaa, joka hyväksyy kotimaisen tuotannon ja käyttää sitä. Siinä on vihreidenkin ideologiaa mukana ja ennenkaikkea Kokoomuksen......
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/38430-tasta-kuvasta-kokoomus-raivostui?ref=nfaika hurahtaa, tänään teen pakkaseen laitettavia eli omeniaja vähän mössäten ja normaalilla sokerilla sitäkin vain vähän ja kanelia mausteeksi :)
Kyllä omenasose on ihanaa.Ja nimenomaan "omatehty".Meillä alkaa omput vasta olemaan kypsiä,mutta luumuja on popsittu urakalla.
Sauna kohta kutsuu myös.Sidua ei nyt tosin ole,joten tyydytään johkin mehuun,mitä löytyypi :Dhauvanmammalle että luumuhillo on tosi hyvää. siis tuoreista luumuista. mitä sinä teet niistä ?
majorica kirjoitti:
hauvanmammalle että luumuhillo on tosi hyvää. siis tuoreista luumuista. mitä sinä teet niistä ?
Itse asiassa tuo köksäpuoli kuuluu pääasiassa huushollin toiselle osapuolelle :D
Ei ole luumuista tehnyt mitään,eli pupelletaan vaan koissuja myöten ihan ehtana.
Meillä on sellainen hassu luumupuu,tai en tiedä,onko toi normaalia,mutta tekee joka toinen vuosi ison sadon ja joka toinen vuosi muutamia.Nyt on vuorossa kunnon sato.
Omanahilloa tuo ukko on kyllä välillä intoutunut tekemään.Ja sitten pakkaseen olen pistellyt,kun ei ole kylmäkellaria.Yllättävän hyvin on maku pysynyt pakkasessakin.hauvanmamma kirjoitti:
mustia luumuja, ne on hyvii :)
Itseasiassa ei kumpiakaan.On sellaisia keltapunaisia.Toiset tulee ihan punaisiksi,toiset sekä että.
ps.Tänään oltiin anoppilassa syömässä itsetehtyjä kaalikääryleitä.Jokusen tuli syötyä... :Pmolossi kirjoitti:
Itseasiassa ei kumpiakaan.On sellaisia keltapunaisia.Toiset tulee ihan punaisiksi,toiset sekä että.
ps.Tänään oltiin anoppilassa syömässä itsetehtyjä kaalikääryleitä.Jokusen tuli syötyä... :Pkehuskella siellä kaalikääryleillä, ihan epistä;)
olet sitten ollut ahkera. meillä ei juuri hilloja syödä niin ei kannata hilloja tehdä. ostan kaupasta sen mitä syödään. muutama vuosi sitten oli luumut tosi halpoja ja silloin tein luumuhilloa ja se oli tosi hyvää.
mutta ihan mukavaa puuhaa tuo hillojen sun muun teko.en tiedä mutta eihän niitä voi hukkaakaan heittää ja ajattele täällä maksaa kotimaiset omenat 4 e/kg,,ja kuinka paljon niissä on hukkahävikkii, mielelläni vastaan-otan niitä ja olen sitten jaellut kavereille kun alkaa meille riittämään :)
- arkkimedes
Meillä on omppuhillot jo tehty ja 20 litran pullollista tuorremehuakin. On muuten raikasta juotavaa eikä happane, vaikka ne vain viileässä säilötäänkin.
Myöskin mansikat on pakkasessa ja mustikat, joita ei tänä vuonna itse noukittu vaan ostettiin torilta sekä sienet että mustat viinimarjat, ne jotka mehuista yli jäi, joten kyllä tänänäkin vuonna taas hamstrattiin kaikkea hyvää.Me käytiin avokin pojan avovaimon kanssa koirien kanssa metsällä ja kuinka ollkaan löydettiin jopa sieniä
kangas ja haapasieniä sain ainakin joulusienet suolattua, ens viikolla uusi yritys vaan nuo koirat tahtoo tulla auttamaan liiankin paljon siinä keruussa, minulla slk ja kaverilla mäyris:)hauvanmamma kirjoitti:
Me käytiin avokin pojan avovaimon kanssa koirien kanssa metsällä ja kuinka ollkaan löydettiin jopa sieniä
kangas ja haapasieniä sain ainakin joulusienet suolattua, ens viikolla uusi yritys vaan nuo koirat tahtoo tulla auttamaan liiankin paljon siinä keruussa, minulla slk ja kaverilla mäyris:)täällä ei ainakaan vielä sada.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad961605- 541083
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4151017- 166952
- 57782
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän126752- 51688
- 78675
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38655- 57651