Kirjoitin tästä jo tuonne toiselle palstalle, mutta koska kukaan ei osannut vastata oikeastaan, laitan tänne!
-eli mikähän minun nivustaipeita riesaa, vaikka kävisin aamulla suihkussa, saattaa iltapäivällä olla jo tullut nivustaipeisiin sellainen pahahaju, sen huomaa jos kädellä siitä vetäisee, ja saattaapi olla jotta siihen on tullut sellaista ikäänkuin nestettä. mitä pitempi väli siitä kun olen käynyt suihkussa sitä enemmän nivustaipeeseen kertyy sellaista ikäänkuin nestettä "kosteaa" joka haisee pahalle, ja on kutiava.
-jos nukun alasti, niin aamulla ei oikeastaan ole tullut "kosteutta nivustaipeeseen" mutta jos nukun bokserit päällä saattaapi sitä olla kertynyt, ja etenkin viimekesänä kun oli kuuma sitä ns.kosteutta tuli herkästikkin.
-kumminkaan oikeastaan minkäänlaisia ihomuutoksia/näppylöitä tai vastaavia ei nivustaipeessa ole?
mikähän voisi olla kyseessä, ja tiedättekö mitään ainetta millä tästä voisi päästä???
lääkäriin meno on minulle vähän vaikeaa tämän takia,kyllä minä tiedän jotta lääkärit ovat kaiken nähneet, mutta kyllä se minua nolottaa niin jotta koitan eka kaikki itsehoitokonstit!
-eli kertokaa hyviä neuvoja, ja minä kiitän!
nivustaipe
10
1868
Vastaukset
- puhas pulmunen
Ei auta kuin vaan käydä suihkussa
- puhas pulmunen
kun noin yksinkertaista asiaa kyselet
- varmaankin
Kutina ja paha haju kertoo infektiosta. Onko sinulla herkkä iho? Millaisia alushousuja käytät päivisin?
Se voi tulla esimerkiksi siitä että päivän mittaan alushousut hankaa nivustaipeen rikki ja iho alkaa erittämään nestettä hankauman suojaamista varten. Siihen nesteeseen tulee hyvin helposti infektio joka kyllä kannattaa hoitaa ellei se mene nopeasti itsekseen ohitse.
Lääkäriin kun menet niin selviää mikä bakteeri on kyseessä ja sen mukaan sitten saat sopivan antibiootin paikallisesti salvana.- mies32v...
kun iho ei millääntavalla ole rikki, ja hikeä en oikein usko sen olevan, koska miksi se menisi pahanhajuiseksi niinkin nopeasti
-ja lääkäriin, niin sehän olisi paras ratkaisu mutta niinkuin kirjoitin koittaisin itse sen hoitaa jos onnistuisi, on niin korkea kynnys mennä lääkäriin, suoraan sanottuna nolottaa niin julmetusti - varmaankin
mies32v... kirjoitti:
kun iho ei millääntavalla ole rikki, ja hikeä en oikein usko sen olevan, koska miksi se menisi pahanhajuiseksi niinkin nopeasti
-ja lääkäriin, niin sehän olisi paras ratkaisu mutta niinkuin kirjoitin koittaisin itse sen hoitaa jos onnistuisi, on niin korkea kynnys mennä lääkäriin, suoraan sanottuna nolottaa niin julmetustiEi sen ihon tarvitse näkyvästi rikki ollakaan erittääkseen nestettä ja luoden siten erinomaisen alustan bakteerikasvulle (= kutina ja haju). Lisäksi tuo alue on muutenkin sellainen että siellä hautuu kyllä helposti.
Kotikonstina hyvä hygienia nivustaipeen alueen tiheämpi suihkuttelu (2 x pv) ja alushousujen vaihto päivittäin. Jos ei mene tuolla reseptillä viikossa ohitse niin lääkäriin. - sama...
varmaankin kirjoitti:
Ei sen ihon tarvitse näkyvästi rikki ollakaan erittääkseen nestettä ja luoden siten erinomaisen alustan bakteerikasvulle (= kutina ja haju). Lisäksi tuo alue on muutenkin sellainen että siellä hautuu kyllä helposti.
Kotikonstina hyvä hygienia nivustaipeen alueen tiheämpi suihkuttelu (2 x pv) ja alushousujen vaihto päivittäin. Jos ei mene tuolla reseptillä viikossa ohitse niin lääkäriin.jos käytän siihen nivustaipeeseen normaalia suihkushamppoota tuntuu jotta se saattaa ärsyttää jotenkin, koska sitä ns.kosteutta tuntuu tulevan nopeammin, olenkin hankkinut mietoa saippuaa, se toimii paremmin.
mutta eikö ole mitään aineita jotka tappaisivat bakteereja sitten???? - että näinkin
sama... kirjoitti:
jos käytän siihen nivustaipeeseen normaalia suihkushamppoota tuntuu jotta se saattaa ärsyttää jotenkin, koska sitä ns.kosteutta tuntuu tulevan nopeammin, olenkin hankkinut mietoa saippuaa, se toimii paremmin.
mutta eikö ole mitään aineita jotka tappaisivat bakteereja sitten????käy hyvä mies apteekista ostamassa ihon ph:lle sopivaa pesuainetta, sinulle ei vaan sovi tavalliset suihku- ym. saippuat, pyydä/osta samalla ihon taipeisiin tarkoitettu ihotalkkia, se pitää paremmin hikoilun poissa, sillä pelkkkää hikoilua tuo on, tai kai noita saa hyvin varustetuista tavallisista kaupoistakin
- mies32v...
että näinkin kirjoitti:
käy hyvä mies apteekista ostamassa ihon ph:lle sopivaa pesuainetta, sinulle ei vaan sovi tavalliset suihku- ym. saippuat, pyydä/osta samalla ihon taipeisiin tarkoitettu ihotalkkia, se pitää paremmin hikoilun poissa, sillä pelkkkää hikoilua tuo on, tai kai noita saa hyvin varustetuista tavallisista kaupoistakin
voisiko se sitten olla pelkkää hikoilua, joskus aikaisemminkin tästä kirjoittanut ja vastauksesi sain jotta hikoilua, mutta toinen taasen epäili jotta koska siihen tulee se "pahahaju" niin ei johtuisi hiestä!
no minäpä hommaan sitä ihotalkkia vielä, tiedän jotta lääkäri saisi sen heti selville, mutta jo tämän ihotalkin hakeminen apteekista, siinäkin jo pienikynnys minulle, saati sitten jalkojen levittely lääkärille :)
kiitti neuvoista!
mene apteekkkiin tai kemikaliokauppaan/-osastolle tavaratalossa ja valitse hyllystä talkkia. aamuisin pese iho, kuiva se (musta myös vaihtaa pyyhe useasti). ripottele talkkia kuivalle iholle.
käytä aina puuvillaisia boxereita ja mielessään hiukan väljiä kuin liian kireitä. myös päällyshousuissa kannattaa katsoa etteivät ole liian kireitä.
talkkia kannattaa pitää mukana tai vie ylimääräinne purkki vaikka pukukaappiisi töihin (jos sellanen käytössäsi) ja lisää päivän aikana jos tarvetta tulee. muista iltaisn pestä entinen talkki aina pois. yöksi voi myös kevyesti laittaa talkkia. kannattaa nukkua alasti. käytä myös peittoa joka hengittää hyvin (liian tiivis tai raskas peitto lisää vain hikoiluongelmaasi).
jos iholle alkaa tulla pieniäkin muutoksia (punoistusta, aristusta, näppylöitä tms) käytä silloin DACTARIN-nimistä talkkia - tuollloin kyseessä voi olla sieni-infektio. samaa talkkia voi käyttää jalkojen liikahikoiluun myös.- sopivassa rajoissa
kaikille karvojen ajelioille; varmaan menneen kuuman kesän aikana huomasitte, miten nivusten hikoilu lisääntyi, uskokaa "luonto-äitiä", karvat ovat sitä varten, että haarat ja "kilut kalut" pysyvät viileämpinä karvoineen, ihan totta, ne eristävät ja estävät ja auttavat paikkojen "tuulettumista", asia tietenkin kuuluisi tuonna omalle palstalleen, mutta käy muistutuksena tässäkin asiassa, ajellut paikat(täys posliinit) hikoilevat ja tulehtuvat herkemmin kuin ajelemattomat, lyhennellä liian paksua pehkoa tietysti voi, mutta kokonaan, unohtakaa semmoinen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell322078Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.461695Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1101460Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1041196Ootko A-nainen vielä vihainen?
Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja104994Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.74924- 59825
Laita nyt se viesti
Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗52769Teit yllättävän siirron
Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,26718Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd99699