"Salaisuuteni" aknen hoidossa

jo parantunut

Hei,
päätin jakaa tämän niksin muiden aknesta kärsivien kanssa, koska se on _todella_ auttanut minua, enemmän kuin mikään muu. Ja kaikki on siis kokeiltu tököteistä antibiootteihin, ehkäisypillereihin ja roaan. Joko eivät auta tai akne tuli takaisin kuurin jälkeen.

Tiedän, että suurin osa tulee pitämään tätä yököttävänä, mutta ei ole pakko kokeilla - itse olin epätoivoinen, enkä ole katunut! Eli tämä vanhan kansan tapa kuuluu näin: kerää aamun ensimmäistä virtsaa (anna ihan vähän suihkuta ennekuin alat kerätä, poistaa mahdolliset bakteerit virtsakanavasta - muutenhan aamuvirtsa on steriiliä) lasipurkkiin ja levitä kasvojen pesun (mieto pesuaine) jälkeen kasvoille. Voit antaa vaikuttaa kunnes on kuivunut ja pestä sitten pois, itse en edes pese pois, koska virtsa ei kuivuttuaan haise ollenkaan. Tämä aamuin illoin. En käytä enää edes kosteusvoidetta, koska tämä hoito kosteuttaa niin hyvin.

Jo muutamassa päivässä akne alkoi parantua ja kuukauden kuluttua sitä ei enää tullut. Ei ollenkaan. Voitte vaan kuvitella, miten onnellinen olen. Ihoni on pehmeä kuin vauvalla. Ainoa mikä harmitttaa, on että en tiennyt tästä aiemmin. Jos ette usko minua niin katsokaa arvosteluja http://www.acne.org/urine-therapy-reviews/524/page1.html

Päädyin kokeilemaan tätä "hieman" epäkonventionaalista hoitoa sen rohkaisemana, että 1) se on vaaratonta, toisin kuin kemikaalit ja lääkkeet, ja 2) kukaan ei mainosta sitä saadakseen huijattua rahani, sillä en maksa tästä penniäkään kenellekään.

268

37655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kanarian lintunen

      terapiasta yli 20 v. sitten Ruotsissa. Löysin seur. artikkelin: URINTERAPI av Lars Adelskogh.
      Katsokaa itse, jos et osaa ruotsia, käännä netin kääntöohjelmalla, jotka eivät ole kovin hyviä.
      Myös intial. AYURVEDA-hoidoissa käytetään sitä.

      Itse en ole käyttänyt, mutta ehkä pian käytän, sillä olemme muuttaneet Kanarialle ja elämä olisi muuten OK, mutta kesän aikana on ollut liiankin lämmintä ja ihoon on tullut nyppyjä, joihin ei tunnu tehoavan mikään.

      • nypyt pois

        aamukahvilla, että olin ottanut paperiin virtsaa vessassa käydessäni ja pyyhkinyt sillä märällä paperilla kasvojani. Hän sanoi, ettei se mitään uutta ole, koska sodan aikana käytiin virtsaa haavojen hoitoon, kun ei ollut muuta. Ja sillä parani.- Ja minä kun en ensin aikonut edes kertoa.
        No katsotaan nyt, miten minun nyppyni käy.


      • ....
        nypyt pois kirjoitti:

        aamukahvilla, että olin ottanut paperiin virtsaa vessassa käydessäni ja pyyhkinyt sillä märällä paperilla kasvojani. Hän sanoi, ettei se mitään uutta ole, koska sodan aikana käytiin virtsaa haavojen hoitoon, kun ei ollut muuta. Ja sillä parani.- Ja minä kun en ensin aikonut edes kertoa.
        No katsotaan nyt, miten minun nyppyni käy.

        tätä tänä aamuna ensimmäisen kerran.. Kyllä tuli ihana olo kasvoihin sen jälkeen. Aion ehdottomasi jatkaa kokeilua!


      • ...............
        .... kirjoitti:

        tätä tänä aamuna ensimmäisen kerran.. Kyllä tuli ihana olo kasvoihin sen jälkeen. Aion ehdottomasi jatkaa kokeilua!

        Vai niin. Kusi eli urea on karbamidia, jota on myös jossain kosteusvoiteissa. HTH esimerkiksi. Kannattaisi ehkä kokeilla. (En tosin tiedä, mitä hyötyä siitä olisi akneen koska urea sitoo kosteutta.)

        Virtsa naamassa kun hikoilee, niin voi olla että haiskahtaa, vaikkei itse sitä haistaisikaan. Eiväthän ihmiset haista itse sitäkään, jos henki haisee pahalle.



    • cosmopolitan92

      öö, siis eikö virtsa ole täynnä kuona-aineita? ei kovin houkuttelevan kuuloista, mutta jos auttaa, niin mikäpä siinä. itse olen tosin löytänyt avun vähähiilihydraAttisesta ruuasta .:D

    • qhit

      Hei onko tuo sinulla vaikuttanut millä tavalla punaisiin arpiin naamassa?

      • qhit

        Vielä jatkoa edelliselle, eli itse käytän erästä vitamiini valmistetta, jossa on tarvitsemat vitamiinit ja mineraalit, ja tämä vitamiini valmiste värjää virtsan ihan keltaiseksi. Haittaako tuo vitamiinin aiheuttama keltaisuus tässä?


      • aloittanut
        qhit kirjoitti:

        Vielä jatkoa edelliselle, eli itse käytän erästä vitamiini valmistetta, jossa on tarvitsemat vitamiinit ja mineraalit, ja tämä vitamiini valmiste värjää virtsan ihan keltaiseksi. Haittaako tuo vitamiinin aiheuttama keltaisuus tässä?

        qhit: Kyllä, mielestäni auttaa myös punaisiin arpiin (tietysti pikkuhiljaa, ajan kanssa). Nykyään kehtaan jo hyvillä mielin kulkea ilman meikkiä, heinäkuussa arvet vielä häiritsivät minua. Ylipäätään iho on ihanan hyväkuntoisen näköinen ja tuntuinen, vaikka läheltä tuijottaessa toki pystyykin huomaamaan, että minulla on aiemmin ollut akne. Toivottavasti ensi vuonna jo ihan virheetön iho!

        Syön itsekin multivitamiinivalmistetta, eikä ole ollut ongelmia. Virtsanhan kuuluukin aamulla olla suht voimakkaan väristä, mutta jos se on ihan kirkkaankeltaista niin muistaakseni saattaa johtua juuri runsaasta B-vitamiinin saannista. Kunhan et ala virtsaa juomaan niin tuskin haittaa ;).


      • Tatro
        aloittanut kirjoitti:

        qhit: Kyllä, mielestäni auttaa myös punaisiin arpiin (tietysti pikkuhiljaa, ajan kanssa). Nykyään kehtaan jo hyvillä mielin kulkea ilman meikkiä, heinäkuussa arvet vielä häiritsivät minua. Ylipäätään iho on ihanan hyväkuntoisen näköinen ja tuntuinen, vaikka läheltä tuijottaessa toki pystyykin huomaamaan, että minulla on aiemmin ollut akne. Toivottavasti ensi vuonna jo ihan virheetön iho!

        Syön itsekin multivitamiinivalmistetta, eikä ole ollut ongelmia. Virtsanhan kuuluukin aamulla olla suht voimakkaan väristä, mutta jos se on ihan kirkkaankeltaista niin muistaakseni saattaa johtua juuri runsaasta B-vitamiinin saannista. Kunhan et ala virtsaa juomaan niin tuskin haittaa ;).

        Mäkin kokeilin tänä aamuna eka kerta, tuntuu kyllä hyvältä!! Ehdottamasti jatkan,teen melkein ihan mitä vaan et naama tulis kuntoon. Raha mennyt jo n. 400 € ja hermot x 400...:) Vähän noloa tää on, mutta mutta...:)


      • qhit
        aloittanut kirjoitti:

        qhit: Kyllä, mielestäni auttaa myös punaisiin arpiin (tietysti pikkuhiljaa, ajan kanssa). Nykyään kehtaan jo hyvillä mielin kulkea ilman meikkiä, heinäkuussa arvet vielä häiritsivät minua. Ylipäätään iho on ihanan hyväkuntoisen näköinen ja tuntuinen, vaikka läheltä tuijottaessa toki pystyykin huomaamaan, että minulla on aiemmin ollut akne. Toivottavasti ensi vuonna jo ihan virheetön iho!

        Syön itsekin multivitamiinivalmistetta, eikä ole ollut ongelmia. Virtsanhan kuuluukin aamulla olla suht voimakkaan väristä, mutta jos se on ihan kirkkaankeltaista niin muistaakseni saattaa johtua juuri runsaasta B-vitamiinin saannista. Kunhan et ala virtsaa juomaan niin tuskin haittaa ;).

        Kiitos vastauksistasi. Jos tuota käyttää aamuin illoin niin pitääkö se olla sitä aamun virtsaa? Jos alan säilyttäää virtsaa lasissa niin alkaa porukat vähän ihmettelee. Sitten ne vasta ihmettelee kun sanon että levitän sitä naamalleni :). Joka tapauksessa kokeiltavan arvoinen tapa ja kiitokset sen jakamisesta muille :)


      • aloittanut
        qhit kirjoitti:

        Kiitos vastauksistasi. Jos tuota käyttää aamuin illoin niin pitääkö se olla sitä aamun virtsaa? Jos alan säilyttäää virtsaa lasissa niin alkaa porukat vähän ihmettelee. Sitten ne vasta ihmettelee kun sanon että levitän sitä naamalleni :). Joka tapauksessa kokeiltavan arvoinen tapa ja kiitokset sen jakamisesta muille :)

        Joo, itse ainakin käytän vain aamun virtsaa ja pidän sitä tosiaan jääkaapissa - onneksi poikaystävä ei ole millänsäkään :). Mutta jos et halua muiden huomaavan, niin voithan levittää virtsaa vaan aamuisin, todennäköisesti se auttaa silti vaikkei ihan yhtä nopeasti. Kerrohan sitten oletko saanut tuloksia!

        Rasvoista kirjoittaneelle: Olen samaa mieltä, ruokavalio on tosi tärkeä! Pyrin syömään tosi terveellisesti ja mainitsemasi rasvajuttukin on kohdallaan. Kuitenkin oli edelleen iho-ogelmia. Nyt ei tarvitse vahtia jokaista suupalaa.


      • gyggis
        aloittanut kirjoitti:

        Joo, itse ainakin käytän vain aamun virtsaa ja pidän sitä tosiaan jääkaapissa - onneksi poikaystävä ei ole millänsäkään :). Mutta jos et halua muiden huomaavan, niin voithan levittää virtsaa vaan aamuisin, todennäköisesti se auttaa silti vaikkei ihan yhtä nopeasti. Kerrohan sitten oletko saanut tuloksia!

        Rasvoista kirjoittaneelle: Olen samaa mieltä, ruokavalio on tosi tärkeä! Pyrin syömään tosi terveellisesti ja mainitsemasi rasvajuttukin on kohdallaan. Kuitenkin oli edelleen iho-ogelmia. Nyt ei tarvitse vahtia jokaista suupalaa.

        millaiseen finni ongelmaan on auttanut? mustapäihin/valkopäihin?


      • qhit
        aloittanut kirjoitti:

        Joo, itse ainakin käytän vain aamun virtsaa ja pidän sitä tosiaan jääkaapissa - onneksi poikaystävä ei ole millänsäkään :). Mutta jos et halua muiden huomaavan, niin voithan levittää virtsaa vaan aamuisin, todennäköisesti se auttaa silti vaikkei ihan yhtä nopeasti. Kerrohan sitten oletko saanut tuloksia!

        Rasvoista kirjoittaneelle: Olen samaa mieltä, ruokavalio on tosi tärkeä! Pyrin syömään tosi terveellisesti ja mainitsemasi rasvajuttukin on kohdallaan. Kuitenkin oli edelleen iho-ogelmia. Nyt ei tarvitse vahtia jokaista suupalaa.

        Tänään aamulla sitten kokeilin tota ja ei tietenkää yhen kerran jälkeen voi sanoa onko tästä apua vai ei. Ainoa mikä mietityttää on tuo haju? Lähteekö se varmasti kuivuessa pois? Omaan nenään tuntuu kun vieläkin virtsa haisis vaikka pesin kasvot vielä sen jälkeen. Ei ole mukava olla koulussa jos haisee virtsalle. Voi olla että kertakäyttö muki joka on huoneessa ja jossa virtsa oli haisee hieman. Toivottavasti näin.


      • aloittanut
        qhit kirjoitti:

        Tänään aamulla sitten kokeilin tota ja ei tietenkää yhen kerran jälkeen voi sanoa onko tästä apua vai ei. Ainoa mikä mietityttää on tuo haju? Lähteekö se varmasti kuivuessa pois? Omaan nenään tuntuu kun vieläkin virtsa haisis vaikka pesin kasvot vielä sen jälkeen. Ei ole mukava olla koulussa jos haisee virtsalle. Voi olla että kertakäyttö muki joka on huoneessa ja jossa virtsa oli haisee hieman. Toivottavasti näin.

        Säilytätkö virtsaa siis kertakäyttömukissa huoneenlämmössä? Tällöin muki alkaakin varmaan haisemaan. Suosittelisin säilyttämään aamulla otettua virtsaa joko lasipurkissa jääkaapissa tai sitten laittamaan vaan heti aamulla naamalle ja kaatamaan loput pois. _Iholle_ kuivuttuaan (kannattaa olla tarkkana, ettei kaada vaatteille tms.) virtsa ei haise. Jos vielä pesit kasvot jälkeenpäin niin se ei kyllä edes voi haista.


      • qhit
        aloittanut kirjoitti:

        Säilytätkö virtsaa siis kertakäyttömukissa huoneenlämmössä? Tällöin muki alkaakin varmaan haisemaan. Suosittelisin säilyttämään aamulla otettua virtsaa joko lasipurkissa jääkaapissa tai sitten laittamaan vaan heti aamulla naamalle ja kaatamaan loput pois. _Iholle_ kuivuttuaan (kannattaa olla tarkkana, ettei kaada vaatteille tms.) virtsa ei haise. Jos vielä pesit kasvot jälkeenpäin niin se ei kyllä edes voi haista.

        Aamulla jo mietinkin että mitenkä nopeasti se menee huoneen lämmössä pilalle. Virtsa oli huoneenlämmössä siinä mukissa n. 15-30 ennen kuin laitoin sitä koska söin tuossa välissä. Illalla en siis käytä. Tuo varmaankin on selitys miksi muki haisi mutta ei kai virtsa mene "käyttökelvottomaksi" tuossa ajassa?


      • kanabuu
        aloittanut kirjoitti:

        Säilytätkö virtsaa siis kertakäyttömukissa huoneenlämmössä? Tällöin muki alkaakin varmaan haisemaan. Suosittelisin säilyttämään aamulla otettua virtsaa joko lasipurkissa jääkaapissa tai sitten laittamaan vaan heti aamulla naamalle ja kaatamaan loput pois. _Iholle_ kuivuttuaan (kannattaa olla tarkkana, ettei kaada vaatteille tms.) virtsa ei haise. Jos vielä pesit kasvot jälkeenpäin niin se ei kyllä edes voi haista.

        Tuohon lisäys.Virtsa itsessään on striiliä.Kun virtsa on tekemisessä vaikka huoneen ilman lämmön kanssa siihen alkaa kerääntymään bakteereja.Tuollaista ei kannata enää käyttää, koska se kuhisee bakteereja ja varmasti haiseekin jo pahalta.

        P.s en ole itse tätä pissahoitoa- testannut, mutta terveydenalan ammattilaiselta kuulin tuon.Ei tosin tiennyt sen vaikutuksesta akneen;) mutta muuten


      • Vitamiinipillerit
        Tatro kirjoitti:

        Mäkin kokeilin tänä aamuna eka kerta, tuntuu kyllä hyvältä!! Ehdottamasti jatkan,teen melkein ihan mitä vaan et naama tulis kuntoon. Raha mennyt jo n. 400 € ja hermot x 400...:) Vähän noloa tää on, mutta mutta...:)

        Varoituksen sana.Vitamiinia purkista .Käyttäkää kohtuudella,muutoin on vaarana yliannostus joka vaarantaa terveytenne.Käytän itse myös,mutta katson annostusohjeet tarkasti,enkä syö lisävitamiineja päivittäin.


    • Ei finnejä

      Mut ihan kaikista paras keino finnien ennaltaehkäisyssä on hyvien rasvojen syöminen ja pahojen rasvojen jättäminen pois ruokavaliosta. Ja tätä ei tarvi edes hävetä. Ja tämä vaikuttaa ihon kunnon lisäksi mm pääkoppaan eli mieli on virkeä ja kirkas :) Hyviä rasvoja saat siis pähkinöistä (ei maapähkinä) ja siemenistä, kylmäpuristetuista öljyistä, avokadosta jne. Eli k y l m ä p u r i s t e t u t kasvirasvat. Ja pahin rasvahan on se teollisesti käsitelty kasvirasva eli transrasva, mikä aiheuttaa tämän tietojen mukaan sydän -ja verisuonisairauksia. Tätä osittain kovetettua kasvirasvaahaan löytyy ranskalaisista, sipseistä, einesruuista, kaupassa myytävästä suklaasta, karkeista yms. Ja voin luvata omasta kokemuksestani, että kyllä toimii! :)

      • näinon.........

        Tuli vaan mieleen, että jos virtsakin auttaa finneihin niin eikö myös ulosteesta tehty kasvonaamio olisi kokeilemisen arvoinen? Luonnonmukaisena tuotteenahan se kävisi hyvin tähän luontaistuotteiden orastavaan renessanssiin.


      • Lekassora
        näinon......... kirjoitti:

        Tuli vaan mieleen, että jos virtsakin auttaa finneihin niin eikö myös ulosteesta tehty kasvonaamio olisi kokeilemisen arvoinen? Luonnonmukaisena tuotteenahan se kävisi hyvin tähän luontaistuotteiden orastavaan renessanssiin.

        Tuota en suosittelisi. Virta on hygieenistä. Sitä on vuosisatoja sitten käytetty vaatteiden pesussa saippuan sijaan. Eli perusteet ovat kunnossa.

        Uloste sen sijaan sisältää lähes pelkästäänb suolistobakteereja ja on tunnettua, että siitä voi saada pahoja ruoansulatuskanavan oireita, kun se päätyy väärään paikkaan. Esimerkiksi uloste on yleinen virtsatietulehduksen aiheuttaja.


    • muy kiinnostunut

      Tämä kuulostaa kyllä todella hurjalta mutta hmm ehkä kokeilun arvoinen, eihän siitä tarvitse kenenkään tietää.. Kysyisin vain prosessista eli kun on pessut naaman niin voiko virtsan levittää vanulapulla "kasvovesimäisesti" kasvoille ja kun kuivahtanut niin voiko naaman pestä vedellä ja laittaa vielä omaa kasvovettä ja kosteusvoidetta? Vai mitä sitten pitää tehdä kun on levittänyt virtsan? Vaikka kokeilunhaluinen olenkin niin vatsani ei kestä ajatusta että jättäisin virtsan kasvoilleni, en pystyisi varmaan suutelemaan poikaystävääni enää koskaan. Eli miten toimia?

      • aloittanut

        Kyllä, olen tehnyt juuri noin eli kasvoveden tapaan naamalle useampaan otteeseen, erityisesti ongelmakohtiin runsaasti. Voit ihan hyvin pestä pois jos haluat, olen netistä lukenut että monet tekevät noin ja silti homma toimii. Itse jätän virtsan kasvoille sen kuivuttua, koska: 1) Ihoni on niin paljon paremman ja tasapainoisemman näköinen tällä konstilla. Voiteiden kanssa oli aina osittain kuiva ja osittain rasvainen. En siis käytä enää muita rasvoja kuin huulirasvaa. 2) En halua rasittaa ihoani ylimääräisillä pesuilla & käsittelyillä, ja kuluisihan siihen aikaakin. 3) Oman kokemukseni mukaan haju EI ole ongelma. Nuuhkitutan itseni säännöllisesti poikaystävällä ennen kuin lähden ihmisten ilmoille, ja kuulemma mitään erikoista ei haista :). Aluksi tuntui toki oudolta, mutta kun mietin mitä kaikkia myrkkyjä olen naamaani laittanut (useimmat aknelääkkeet oikeasti haisevat), niin tämä ei oikeastaan ole paha.

        Sille, joka arveli virtsaa kuona-aineeksi: Pikemminkin virtsassa on hyödyllisä aineita (vitamiinit, kivennäisaineet, hormonit), joita keho ei juuri _sillä hetkellä_ tarvinnut. Ei olla ihan varmoja, miksi virtsa tehoaa akneen ja muihin iho-ongelmiin, mutta ilmeisesti urea eli virtsa-aine on tosi tärkeä syy (sitoo kosteutta, edistää kuolleiden solujen normaalia poistumista) ja lisäksi virtsassa on vasta-aineita kehon kulloinkin kohtaamia taudinaiheuttajia vastaan. Mutta ei ole pakko kokeilla :)


      • .
        aloittanut kirjoitti:

        Kyllä, olen tehnyt juuri noin eli kasvoveden tapaan naamalle useampaan otteeseen, erityisesti ongelmakohtiin runsaasti. Voit ihan hyvin pestä pois jos haluat, olen netistä lukenut että monet tekevät noin ja silti homma toimii. Itse jätän virtsan kasvoille sen kuivuttua, koska: 1) Ihoni on niin paljon paremman ja tasapainoisemman näköinen tällä konstilla. Voiteiden kanssa oli aina osittain kuiva ja osittain rasvainen. En siis käytä enää muita rasvoja kuin huulirasvaa. 2) En halua rasittaa ihoani ylimääräisillä pesuilla & käsittelyillä, ja kuluisihan siihen aikaakin. 3) Oman kokemukseni mukaan haju EI ole ongelma. Nuuhkitutan itseni säännöllisesti poikaystävällä ennen kuin lähden ihmisten ilmoille, ja kuulemma mitään erikoista ei haista :). Aluksi tuntui toki oudolta, mutta kun mietin mitä kaikkia myrkkyjä olen naamaani laittanut (useimmat aknelääkkeet oikeasti haisevat), niin tämä ei oikeastaan ole paha.

        Sille, joka arveli virtsaa kuona-aineeksi: Pikemminkin virtsassa on hyödyllisä aineita (vitamiinit, kivennäisaineet, hormonit), joita keho ei juuri _sillä hetkellä_ tarvinnut. Ei olla ihan varmoja, miksi virtsa tehoaa akneen ja muihin iho-ongelmiin, mutta ilmeisesti urea eli virtsa-aine on tosi tärkeä syy (sitoo kosteutta, edistää kuolleiden solujen normaalia poistumista) ja lisäksi virtsassa on vasta-aineita kehon kulloinkin kohtaamia taudinaiheuttajia vastaan. Mutta ei ole pakko kokeilla :)

        Olisin todella kiinnostunut kokeilemaan kysesitä asiaa. Itse olen 17 vuotias ja kärsin lievästä aknesta, eli finniä pukkaa, mutta suurimpana ongelmanani ovat punaiset finniarvet. Voiko minulle olla tästä mahdollisesti apua?
        Haluaisin vielä tietää että miksei esimerkiksi iltavirtsa kävisi levitettävksi naamaan? Olen käyttäny paljon muita rasvoja, joten jätänkö ne väliin? Ja onko suositeltavaa tehdä se vain aamulla?


      • hjgjd
        aloittanut kirjoitti:

        Kyllä, olen tehnyt juuri noin eli kasvoveden tapaan naamalle useampaan otteeseen, erityisesti ongelmakohtiin runsaasti. Voit ihan hyvin pestä pois jos haluat, olen netistä lukenut että monet tekevät noin ja silti homma toimii. Itse jätän virtsan kasvoille sen kuivuttua, koska: 1) Ihoni on niin paljon paremman ja tasapainoisemman näköinen tällä konstilla. Voiteiden kanssa oli aina osittain kuiva ja osittain rasvainen. En siis käytä enää muita rasvoja kuin huulirasvaa. 2) En halua rasittaa ihoani ylimääräisillä pesuilla & käsittelyillä, ja kuluisihan siihen aikaakin. 3) Oman kokemukseni mukaan haju EI ole ongelma. Nuuhkitutan itseni säännöllisesti poikaystävällä ennen kuin lähden ihmisten ilmoille, ja kuulemma mitään erikoista ei haista :). Aluksi tuntui toki oudolta, mutta kun mietin mitä kaikkia myrkkyjä olen naamaani laittanut (useimmat aknelääkkeet oikeasti haisevat), niin tämä ei oikeastaan ole paha.

        Sille, joka arveli virtsaa kuona-aineeksi: Pikemminkin virtsassa on hyödyllisä aineita (vitamiinit, kivennäisaineet, hormonit), joita keho ei juuri _sillä hetkellä_ tarvinnut. Ei olla ihan varmoja, miksi virtsa tehoaa akneen ja muihin iho-ongelmiin, mutta ilmeisesti urea eli virtsa-aine on tosi tärkeä syy (sitoo kosteutta, edistää kuolleiden solujen normaalia poistumista) ja lisäksi virtsassa on vasta-aineita kehon kulloinkin kohtaamia taudinaiheuttajia vastaan. Mutta ei ole pakko kokeilla :)

        Haluaisin myös kokeilla tätä, mutta ensiksi olisi kiva kuulla jonkinnäkösiä kokemuksia :)?


      • evvvvvva
        hjgjd kirjoitti:

        Haluaisin myös kokeilla tätä, mutta ensiksi olisi kiva kuulla jonkinnäkösiä kokemuksia :)?

        Aamuvirtsa on steriiliä???????????????? Kusta naamaan ja finnit lähtee? Toivon tosiaan ettei kukaan ota näitä tosissaan.


      • NtiKesä
        evvvvvva kirjoitti:

        Aamuvirtsa on steriiliä???????????????? Kusta naamaan ja finnit lähtee? Toivon tosiaan ettei kukaan ota näitä tosissaan.

        No eihän se steriiliä todellakaan ole (steriili virtsa ei sisältäisi mikrobeja eikä niiden itiöitä, ja niitä virtsasta aivan varmasti löytyy), mutta miksei tuo toisaalta voisi auttaa. :) Ihan asiallisen oloinen aloittaja ainakin.


      • sussupooh
        NtiKesä kirjoitti:

        No eihän se steriiliä todellakaan ole (steriili virtsa ei sisältäisi mikrobeja eikä niiden itiöitä, ja niitä virtsasta aivan varmasti löytyy), mutta miksei tuo toisaalta voisi auttaa. :) Ihan asiallisen oloinen aloittaja ainakin.

        Heh olin aika jarkyttyny kuin luin tan alotuksen ekan kerran, mutta sitten aikani surffailtuani aiheesta paatin nyt siis kokeilla.

        Eka paiva takana ja leuan hilliton akne ei enaan nayta niin punaiselta kuin eilen... lieko sattumaa, mutta aijon jatkaa kokeilua ja kertoa miten kavi! Kaytin aamuvirtsaa ( hassu miten vaikea on edes kirjottaa noin outo lause!)

        ma siis: nainen 25, leukaan iski akne kun lopetin pillerit monen vuoden syonnit jalkeen.


      • aloittanut
        . kirjoitti:

        Olisin todella kiinnostunut kokeilemaan kysesitä asiaa. Itse olen 17 vuotias ja kärsin lievästä aknesta, eli finniä pukkaa, mutta suurimpana ongelmanani ovat punaiset finniarvet. Voiko minulle olla tästä mahdollisesti apua?
        Haluaisin vielä tietää että miksei esimerkiksi iltavirtsa kävisi levitettävksi naamaan? Olen käyttäny paljon muita rasvoja, joten jätänkö ne väliin? Ja onko suositeltavaa tehdä se vain aamulla?

        Suoraan sanottuna en ole varma miksi aamuinen toimii paremmin (omien ja ulkomaalaisten keskustelupalstoilta lukemieni kokemusten mukaan näin tuntuisi olevan), ilmeisesti koska se on konsentroituneempaa ja erityisesti ureaa on siinä enemmän.

        Itse olen jättänyt rasvat pois, suosittelen sitä jos se vain hyvältä tuntuu -- periaatteessa toimiva iho huolehtii itse kosteudestaan, eikä tarvitse hirveitä määriä rasvoja. Kannattaa sitten muistaa käyttää mietoa pesuainetta, jos peset jollain tosi kuivattavalla / alkoholipitoisella niin pelkkä virtsa ei ehkä riitä kosteuttamaan.

        Itselläni finnejä ei enää tule ja punaiset läiskät ovat haalenneet, mutta tämä ei tietenkään tapahdu yhdessä yössä. Kahdessa viikossa voi jo aika varmuudella sanoa toimiiko tämä sinulla vai ei.

        Jos kokeilet niin kirjoita sitten auttoiko!


      • aloittanut
        sussupooh kirjoitti:

        Heh olin aika jarkyttyny kuin luin tan alotuksen ekan kerran, mutta sitten aikani surffailtuani aiheesta paatin nyt siis kokeilla.

        Eka paiva takana ja leuan hilliton akne ei enaan nayta niin punaiselta kuin eilen... lieko sattumaa, mutta aijon jatkaa kokeilua ja kertoa miten kavi! Kaytin aamuvirtsaa ( hassu miten vaikea on edes kirjottaa noin outo lause!)

        ma siis: nainen 25, leukaan iski akne kun lopetin pillerit monen vuoden syonnit jalkeen.

        Hei,
        kiva kun uskaltauduit kokeilemaan! Tuntui se minustakin tosi oudolta aluksi, enkä varmaan olisi koko hommaan ryhtynyt jos en olisi ollut aika epätoivoinen. Mutta olen tyytyväinen että päätin koittaa. Vieläkään ole kertonut kenellekään muille kuin kaikkein läheisemmille, paitsi nyt täällä anonyymisti.

        Jotkut tuntuvat epäilevän, että tämä on joku pila tms... Ei pidä paikkaansa, olen ihan tosissani ja toivon, että oma kokemukseni voisi auttaa jotain toista yhtä ennakkoluulotonta kuin minä. Akne pilasi monta vuotta elämästäni, joten en kyllä vitsailisi kenenkään siitä kärsivän kustannuksella.


      • toivottavastiauttaa
        aloittanut kirjoitti:

        Hei,
        kiva kun uskaltauduit kokeilemaan! Tuntui se minustakin tosi oudolta aluksi, enkä varmaan olisi koko hommaan ryhtynyt jos en olisi ollut aika epätoivoinen. Mutta olen tyytyväinen että päätin koittaa. Vieläkään ole kertonut kenellekään muille kuin kaikkein läheisemmille, paitsi nyt täällä anonyymisti.

        Jotkut tuntuvat epäilevän, että tämä on joku pila tms... Ei pidä paikkaansa, olen ihan tosissani ja toivon, että oma kokemukseni voisi auttaa jotain toista yhtä ennakkoluulotonta kuin minä. Akne pilasi monta vuotta elämästäni, joten en kyllä vitsailisi kenenkään siitä kärsivän kustannuksella.

        Oon aika epätoivonen tän aknen kaa, joten kai tota on pakko kokeilla. Mite paljo sitä kannattaa levittää ja onko varma ettei se haise kuivana. (Ainakin kaikki asematunnelit haisee ihan kuselle aina.)
        Kuulostaa kyllä vähän erikoiselta, ja varmaa tuntuukin oudolta levittää virtsaa omalle naamalle.


      • sussupuuh
        toivottavastiauttaa kirjoitti:

        Oon aika epätoivonen tän aknen kaa, joten kai tota on pakko kokeilla. Mite paljo sitä kannattaa levittää ja onko varma ettei se haise kuivana. (Ainakin kaikki asematunnelit haisee ihan kuselle aina.)
        Kuulostaa kyllä vähän erikoiselta, ja varmaa tuntuukin oudolta levittää virtsaa omalle naamalle.

        mahtava juttu etta sulla auttoi!

        itsella on nyt siis kolme paivaa takana. en tieda teenko nyt oikein koska olen siis vain kayttany ns. kasvovetena aamuin illoin ekana aamuna lasipurkkiin "tuottamaani tuotetta" :D Vai oliko ideana etta tavaran pitaisi olla tuoretta? etta kayttaisin aamulla ja illalla sen aamun tuotosta?

        Joka tapauksessa, ekana kahtena paivana ero oli huomattava! punoitus finneista on poissa ja ne ei enaan nayta tulehtuneilta. Tama jo sinansa on tosi hienoa. Mun leuka on siis taynna semmoisia isoja ihonalaisia valkopaita, joista osa sitten kehittyy kunnolla pinnalle puhkeaviksi valkopaiksi. Ja sitten ihan vain punoittavia finneja ihon alla, mutta jotka harvoin tulee ulos.


      • aloittanut
        sussupuuh kirjoitti:

        mahtava juttu etta sulla auttoi!

        itsella on nyt siis kolme paivaa takana. en tieda teenko nyt oikein koska olen siis vain kayttany ns. kasvovetena aamuin illoin ekana aamuna lasipurkkiin "tuottamaani tuotetta" :D Vai oliko ideana etta tavaran pitaisi olla tuoretta? etta kayttaisin aamulla ja illalla sen aamun tuotosta?

        Joka tapauksessa, ekana kahtena paivana ero oli huomattava! punoitus finneista on poissa ja ne ei enaan nayta tulehtuneilta. Tama jo sinansa on tosi hienoa. Mun leuka on siis taynna semmoisia isoja ihonalaisia valkopaita, joista osa sitten kehittyy kunnolla pinnalle puhkeaviksi valkopaiksi. Ja sitten ihan vain punoittavia finneja ihon alla, mutta jotka harvoin tulee ulos.

        Moi!

        Itse otan kyllä joka aamu uuden "erän" ja käytän sen päivän sitä. Luulisin, että vanhempaakin voi käyttää, mutta alkaa ehkä haisemaan voimakkaammin?

        Noin se mullakin meni, että heti tuntui rauhoittavan finnejä. Varoituksen sanana kuitenkin, että joskus viikon tai kahden kohdalla tilanne saattaa tuntua jopa huonontuvan, kun juuri ne ihonalaiset epäpuhtaudet pukkaavat pintaan. Minulla tämä ei kuitenkaan ollut kovin häiritsevää, koska näppylät kuivuivat hoidon ansiosta pois yössä tai kahdessa (aikaisemmin finnin kehittyminen ihonalaisesta pintaan ja lopulta parantuminen saattoi kestää jopa viikkoja, mikä oli kamalaa). Kahden, kolmen viikon hoidon jälkeen iho oli jo niiin paljon parempi, ja nyt punaiset läiskätkin ovat lähes kadonneet :)

        Tsemppiä!


      • uftyftyd
        aloittanut kirjoitti:

        Moi!

        Itse otan kyllä joka aamu uuden "erän" ja käytän sen päivän sitä. Luulisin, että vanhempaakin voi käyttää, mutta alkaa ehkä haisemaan voimakkaammin?

        Noin se mullakin meni, että heti tuntui rauhoittavan finnejä. Varoituksen sanana kuitenkin, että joskus viikon tai kahden kohdalla tilanne saattaa tuntua jopa huonontuvan, kun juuri ne ihonalaiset epäpuhtaudet pukkaavat pintaan. Minulla tämä ei kuitenkaan ollut kovin häiritsevää, koska näppylät kuivuivat hoidon ansiosta pois yössä tai kahdessa (aikaisemmin finnin kehittyminen ihonalaisesta pintaan ja lopulta parantuminen saattoi kestää jopa viikkoja, mikä oli kamalaa). Kahden, kolmen viikon hoidon jälkeen iho oli jo niiin paljon parempi, ja nyt punaiset läiskätkin ovat lähes kadonneet :)

        Tsemppiä!

        siis esim. Eucerinillahan on rasva, jossa on jonkin verran ureaa, joten tää ei ihan hatusta temmattua ole... siis kasvorasva..
        Mutta nostan hattua teille jotka uskallatte kokeilla tätä aamuvirtsajuttua, itse on pelkuri!! hieno homma oikeesti!! :)


      • jokoonnistuis
        aloittanut kirjoitti:

        Moi!

        Itse otan kyllä joka aamu uuden "erän" ja käytän sen päivän sitä. Luulisin, että vanhempaakin voi käyttää, mutta alkaa ehkä haisemaan voimakkaammin?

        Noin se mullakin meni, että heti tuntui rauhoittavan finnejä. Varoituksen sanana kuitenkin, että joskus viikon tai kahden kohdalla tilanne saattaa tuntua jopa huonontuvan, kun juuri ne ihonalaiset epäpuhtaudet pukkaavat pintaan. Minulla tämä ei kuitenkaan ollut kovin häiritsevää, koska näppylät kuivuivat hoidon ansiosta pois yössä tai kahdessa (aikaisemmin finnin kehittyminen ihonalaisesta pintaan ja lopulta parantuminen saattoi kestää jopa viikkoja, mikä oli kamalaa). Kahden, kolmen viikon hoidon jälkeen iho oli jo niiin paljon parempi, ja nyt punaiset läiskätkin ovat lähes kadonneet :)

        Tsemppiä!

        luin ketjun läpi ja ajattelin joko piti tätä vielä kokeilla. olen 45vuotias ja selässäni lapaluiden välissä on ollut varmaan parikymppisestä lähtien finnejä,siis edelleen!!kaikkea olen kokeillut ja rahaa palanut.mut mitäs luulet auttaiskos aamupissa tällaiseen vaivaan?


      • voiko virtsaa kerta käyt
        aloittanut kirjoitti:

        Hei,
        kiva kun uskaltauduit kokeilemaan! Tuntui se minustakin tosi oudolta aluksi, enkä varmaan olisi koko hommaan ryhtynyt jos en olisi ollut aika epätoivoinen. Mutta olen tyytyväinen että päätin koittaa. Vieläkään ole kertonut kenellekään muille kuin kaikkein läheisemmille, paitsi nyt täällä anonyymisti.

        Jotkut tuntuvat epäilevän, että tämä on joku pila tms... Ei pidä paikkaansa, olen ihan tosissani ja toivon, että oma kokemukseni voisi auttaa jotain toista yhtä ennakkoluulotonta kuin minä. Akne pilasi monta vuotta elämästäni, joten en kyllä vitsailisi kenenkään siitä kärsivän kustannuksella.

        Olen 14 ja miul on paha akne voiko virtsaa käyttää kerran vain aamulla ku ei sitä lasipurkkia viitsis viedä jääkaappiin äiti tulos varmaan kysymään ikä jääkaapissa on kusipurkki


      • voiko virtsaa kerta käyt
        aloittanut kirjoitti:

        Hei,
        kiva kun uskaltauduit kokeilemaan! Tuntui se minustakin tosi oudolta aluksi, enkä varmaan olisi koko hommaan ryhtynyt jos en olisi ollut aika epätoivoinen. Mutta olen tyytyväinen että päätin koittaa. Vieläkään ole kertonut kenellekään muille kuin kaikkein läheisemmille, paitsi nyt täällä anonyymisti.

        Jotkut tuntuvat epäilevän, että tämä on joku pila tms... Ei pidä paikkaansa, olen ihan tosissani ja toivon, että oma kokemukseni voisi auttaa jotain toista yhtä ennakkoluulotonta kuin minä. Akne pilasi monta vuotta elämästäni, joten en kyllä vitsailisi kenenkään siitä kärsivän kustannuksella.

        Olen 14 ja miul on paha akne voiko virtsaa käyttää kerran vain aamulla ku ei sitä lasipurkkia viitsis viedä jääkaappiin äiti tulos varmaan kysymään ikä jääkaapissa on kusipurkki


    • kiinnostunut asiasta

      hei olin todella kiinnostunut tästä ideastasi aknen hoitoon! mutta olisi hieman kysyttävää vielä tästä prosessista. 1) käytän clindoxyl-voidetta päivittäin jo kuukauden ajan aina illalla niin haittaako se prosessia? miten tulisi käyttää iltaisin, ensin virtsa ja sitten clindoxyl vai toisinpäin? 2) aamulla jos laittaa virtsaa naamaan niin voiko laittaa meikkiä siihen päälle suoraan vai kannattaako laittaa ensin virtsa sitten rasva ja sitten vasta meikkiä (sis. meikkivoide ja puuteri)?
      t: todella kiinnostunut.

      • hagi89

        Ennenkuin alat hieromaan kusta naamaasi, pysähdy hetkeksi miettimään. Ajattele kehosi koneena, missä jokin on vialla. Jos auto simahtaa tien reunaan, suurin osa ihmisistä avaa konepellin, miettien mikä täällä on vialla. Eikä ala ensimmäiseksi kaatamaan bensiiniä tai öljyä konepellin päälle. En vähättele ulkoisten hoitomenetelmien tärkeyttä, mutta ongelman ydin on kehomme sisällä. Paras tapa lähteä hoitamaan aknea on nimenomaan sisäinen hoito. Monelle teistä aknen pysäyttäminen vaatii vain VHH-ruokavalion sekä keinotekoisen sokerin ja maitotuotteiden käytön lopettamisen.

        Valinta on jokaisen oma. Itseäni ei houkuttelisi lähteä aamulla kouluun, virtsalla huuhdotulla naamalla.


      • Tässäkö se on?
        hagi89 kirjoitti:

        Ennenkuin alat hieromaan kusta naamaasi, pysähdy hetkeksi miettimään. Ajattele kehosi koneena, missä jokin on vialla. Jos auto simahtaa tien reunaan, suurin osa ihmisistä avaa konepellin, miettien mikä täällä on vialla. Eikä ala ensimmäiseksi kaatamaan bensiiniä tai öljyä konepellin päälle. En vähättele ulkoisten hoitomenetelmien tärkeyttä, mutta ongelman ydin on kehomme sisällä. Paras tapa lähteä hoitamaan aknea on nimenomaan sisäinen hoito. Monelle teistä aknen pysäyttäminen vaatii vain VHH-ruokavalion sekä keinotekoisen sokerin ja maitotuotteiden käytön lopettamisen.

        Valinta on jokaisen oma. Itseäni ei houkuttelisi lähteä aamulla kouluun, virtsalla huuhdotulla naamalla.

        Ihme tonttuja täälläkin kommentoimassa. Testasin tätä ite eilen ekaa kertaa (aamulla). Naama näytti hirveeltä, mut jo parin tunnin päästä näytti paljo paremmalta. Tänää sit päätin alottaa testaa kunnolla, nyt oon aamul ja illal (äskettäin) laittanut tätä kehon omaa ihmeainetta naamaan, ja kyllä muuten tuntuu toimivan. :D Vielä en kyllä lyö mitään lukkoon, et tää ois nyt se suuri parannuskeino tai mitään, mut pitää kattoo sit parin viikon päästä, et mikä on tilanne. :)


      • hagi89
        Tässäkö se on? kirjoitti:

        Ihme tonttuja täälläkin kommentoimassa. Testasin tätä ite eilen ekaa kertaa (aamulla). Naama näytti hirveeltä, mut jo parin tunnin päästä näytti paljo paremmalta. Tänää sit päätin alottaa testaa kunnolla, nyt oon aamul ja illal (äskettäin) laittanut tätä kehon omaa ihmeainetta naamaan, ja kyllä muuten tuntuu toimivan. :D Vielä en kyllä lyö mitään lukkoon, et tää ois nyt se suuri parannuskeino tai mitään, mut pitää kattoo sit parin viikon päästä, et mikä on tilanne. :)

        Voiko tän absurdimpaa tilannetta olla? Henkilö A, joka hoitaa aknea virtsalla, kutsuu henkilöä B tontuksi. Henkilö B hoitaa aknea ravintolisillä ja terveellisellä ruokavaliolla/elämäntavoilla.

        En väitä etteikö virtsa olisi hyväksi aknelle. Vaikka virtsan vaikutuksesta olisi positiivisia tieteellisiä tutkimus tuloksia, en henkilökohtaisesti käyttäysi sitä hoitomenetelmänä. Lähinnä vastenmielisyyden ja hygienisten haittavaikutusten takia. Kun lukee näitä hulluuden rajamailla vaeltelevia keskusteluja, tulee vääjäämättäkin mieleen ne "akne yhteisön" nuorimmat jäsenet. Moni varttunut ihminen tajuaa ennen pitkään miten hoitaa aknea. Mutta kuinka vitun kujalla joku 12-vuotias ala-astelainen on lukiessaan näitä keskusteluja; "laita hammastahnaa näppyihin", "pese naama virtsalla", "suolaliuos" ja kaikista pahin "mun roa päiväkirja". Kuinka vitun pihalla ihmiset voi olla kun ratkaisu ongelmaan on niin helvetin yksinkertainen. Vhh, sokeriton/maidoton ruokavalio. (kalsiumia saa seesaminsiemenistä).


      • NtiKesä
        hagi89 kirjoitti:

        Voiko tän absurdimpaa tilannetta olla? Henkilö A, joka hoitaa aknea virtsalla, kutsuu henkilöä B tontuksi. Henkilö B hoitaa aknea ravintolisillä ja terveellisellä ruokavaliolla/elämäntavoilla.

        En väitä etteikö virtsa olisi hyväksi aknelle. Vaikka virtsan vaikutuksesta olisi positiivisia tieteellisiä tutkimus tuloksia, en henkilökohtaisesti käyttäysi sitä hoitomenetelmänä. Lähinnä vastenmielisyyden ja hygienisten haittavaikutusten takia. Kun lukee näitä hulluuden rajamailla vaeltelevia keskusteluja, tulee vääjäämättäkin mieleen ne "akne yhteisön" nuorimmat jäsenet. Moni varttunut ihminen tajuaa ennen pitkään miten hoitaa aknea. Mutta kuinka vitun kujalla joku 12-vuotias ala-astelainen on lukiessaan näitä keskusteluja; "laita hammastahnaa näppyihin", "pese naama virtsalla", "suolaliuos" ja kaikista pahin "mun roa päiväkirja". Kuinka vitun pihalla ihmiset voi olla kun ratkaisu ongelmaan on niin helvetin yksinkertainen. Vhh, sokeriton/maidoton ruokavalio. (kalsiumia saa seesaminsiemenistä).

        Muistan vieläkin itseni 12-vuotiaana aknen kanssa painimassa. Tuli todellakin kokeiltua joka ikinen hammastahna- ja soodaneuvo Clearasilien ym. kuivattavien möhnien lisänä. Söin normaalisti, kuten sen ikäinen nyt syökään; Kotona normaalia kotiruokaa, koulussa samoin. Oli ihan perusruoat ja salaatit. Söin samaa kuin muutkin, ehkä paremminkin. Miksi minulle siis puhkesi akne? Tuskin muutkaan sen ikäisen noudattivat mitään vhh:ta tai järsivät seesaminsiemeniä valmiiksi.

        Ruokavaliolla on varmasti vaikutusta ihon kuntoon ym. kehossamme tapahtuviin asioihin, mutta en silti usko että se on kaiken A ja O, tai mikään ylimaallinen siunaus ja ratkaisu jokaiselle. Aknen synty ja sen vaikeusaste sekä aika, jonka aknesta kärsii on niin yksilöllistä.


      • Tässäkö se on?
        hagi89 kirjoitti:

        Voiko tän absurdimpaa tilannetta olla? Henkilö A, joka hoitaa aknea virtsalla, kutsuu henkilöä B tontuksi. Henkilö B hoitaa aknea ravintolisillä ja terveellisellä ruokavaliolla/elämäntavoilla.

        En väitä etteikö virtsa olisi hyväksi aknelle. Vaikka virtsan vaikutuksesta olisi positiivisia tieteellisiä tutkimus tuloksia, en henkilökohtaisesti käyttäysi sitä hoitomenetelmänä. Lähinnä vastenmielisyyden ja hygienisten haittavaikutusten takia. Kun lukee näitä hulluuden rajamailla vaeltelevia keskusteluja, tulee vääjäämättäkin mieleen ne "akne yhteisön" nuorimmat jäsenet. Moni varttunut ihminen tajuaa ennen pitkään miten hoitaa aknea. Mutta kuinka vitun kujalla joku 12-vuotias ala-astelainen on lukiessaan näitä keskusteluja; "laita hammastahnaa näppyihin", "pese naama virtsalla", "suolaliuos" ja kaikista pahin "mun roa päiväkirja". Kuinka vitun pihalla ihmiset voi olla kun ratkaisu ongelmaan on niin helvetin yksinkertainen. Vhh, sokeriton/maidoton ruokavalio. (kalsiumia saa seesaminsiemenistä).

        Hagi89, viestini oli monikossa, jos satuit huomaamaan, joten ei ole mitään "henkilö B:tä". Toiseksi, kyse on siitä, että kostuttaa vanulapun virtsaan ja pyyhkäisee sillä kevyesti naaman, big deal? Ja ei, sitä virtsaa ei oteta suoraan pöntöstä, vaan lirautetaan vähän johonkin astiaan (pullo tai purnukka). Kyllä muuten toimii, ainakin iho on huomattavan paljon "heleämmän" värinen, ei siis ole läheskään niin punainen enää (=finnit eivät näy niin hyvin).
        Täytyy sanoo tosta vhh-ruokavaliosta, että on vaikeahko toteuttaa, vaatii aivan hillitöntä itsekuria, varsinkin alussa. Eikä kyllä takaa mitään siltikään kaikille. Ja tosiaan, oma virtsani ei ainaskaan juurikaan haise, kiitos kohtuullisen terveen ruokavalion. Mut joo, kukin hoitaa aknensa, miten parhaaks näkee. Itse olen jo kokeillut kaikkea maan ja taivaan väliltä. Joten jos tämä ei toimi, on vielä se viimeinen, huono oljenkorsi jäljellä; ROACCUTAN. :(


      • aloittanut
        hagi89 kirjoitti:

        Voiko tän absurdimpaa tilannetta olla? Henkilö A, joka hoitaa aknea virtsalla, kutsuu henkilöä B tontuksi. Henkilö B hoitaa aknea ravintolisillä ja terveellisellä ruokavaliolla/elämäntavoilla.

        En väitä etteikö virtsa olisi hyväksi aknelle. Vaikka virtsan vaikutuksesta olisi positiivisia tieteellisiä tutkimus tuloksia, en henkilökohtaisesti käyttäysi sitä hoitomenetelmänä. Lähinnä vastenmielisyyden ja hygienisten haittavaikutusten takia. Kun lukee näitä hulluuden rajamailla vaeltelevia keskusteluja, tulee vääjäämättäkin mieleen ne "akne yhteisön" nuorimmat jäsenet. Moni varttunut ihminen tajuaa ennen pitkään miten hoitaa aknea. Mutta kuinka vitun kujalla joku 12-vuotias ala-astelainen on lukiessaan näitä keskusteluja; "laita hammastahnaa näppyihin", "pese naama virtsalla", "suolaliuos" ja kaikista pahin "mun roa päiväkirja". Kuinka vitun pihalla ihmiset voi olla kun ratkaisu ongelmaan on niin helvetin yksinkertainen. Vhh, sokeriton/maidoton ruokavalio. (kalsiumia saa seesaminsiemenistä).

        En haluaisi, että tästä ketjusta tulee joku "ruokavalio vs. virtsa"-ketju... Eli todetaan nyt sitten vielä, että suosittelen lämpimästi terveellistä ruoka-valiota ja erityisesti seuraavien seikkojen huomioimista, ne parantavat hyvinvointia oli aknea tai ei:
        - paljon tuoreita kasviksia, erityisesti vihreitä. salaattejakin saa maustaa herkullisiksi ja pirtelöihin voi "piillottaa" rehuja jos ne eivät muuten maistu
        - D-vitamiinilisä ainakin talvella
        - sokerin välttäminen
        - maitotuotteiden ja viljojen poisjättäminen JOS ne aiheuttavat sinulle ongelmia (esim. oma vatsani ei kestä näitä)
        - riittävästi omegarasvoja

        Miten nämä tekijät sitten vaikuttavat akneen, se riippuu ihmisestä. Itse noudatan näitä kaikkia tunnollisesti, ja se rauhoittikin jo ihoani jonkin verran. Mutta finnejä tuli silti edelleen häiritsevän paljon, ehkä hormonaalisista syistä (olen nainen). Vaikka mitä sanoisitte virtsahoidosta tai sen tieteellisten perusteiden puutteista, niin se paransi ihoni. Nyt en enää kyttää jokaikistä ruokapalaa kun ei tarvitse.

        Lisäksi monet tätä palstaa lukevista ovat sattuneesta syystä nuoria ja syövät lähinnä muiden laittamaa ruokaa kotona ja koulussa - ryhdy siinä sitten jollekin vhh-ruokavaliolle! Neuvomani konsti on ainakin kaikkien ulottuvilla, ilmaiseksi.


      • aloittanut

        En ole lääkäri enkä tunne ko. lääkettä, mutta näin maalaisjärjellä voisi sanoa, että älä ainakaan kahta hoitoa laita päällekäin. Eli jos päätät käyttää virtsaa, anna sen kuivua ja huuhdo sitten vielä naama ennen kuin laitat lääkkeen. Et välttämättä tarvitse mitään rasvaa virtsan jälkeen jos iho ei tunnu kuivalta. Käytäthän mahdollisimman vähän meikkiä ja varmista, ettei meikkisi ole ihohuokosia tukkivaa lajia.


      • päök
        NtiKesä kirjoitti:

        Muistan vieläkin itseni 12-vuotiaana aknen kanssa painimassa. Tuli todellakin kokeiltua joka ikinen hammastahna- ja soodaneuvo Clearasilien ym. kuivattavien möhnien lisänä. Söin normaalisti, kuten sen ikäinen nyt syökään; Kotona normaalia kotiruokaa, koulussa samoin. Oli ihan perusruoat ja salaatit. Söin samaa kuin muutkin, ehkä paremminkin. Miksi minulle siis puhkesi akne? Tuskin muutkaan sen ikäisen noudattivat mitään vhh:ta tai järsivät seesaminsiemeniä valmiiksi.

        Ruokavaliolla on varmasti vaikutusta ihon kuntoon ym. kehossamme tapahtuviin asioihin, mutta en silti usko että se on kaiken A ja O, tai mikään ylimaallinen siunaus ja ratkaisu jokaiselle. Aknen synty ja sen vaikeusaste sekä aika, jonka aknesta kärsii on niin yksilöllistä.

        Niin varmaan ihan sama juttu kuin jotkut voi juoda maitoa ja syödä jäätelöä ilamn mitään ja joitkut istuvat sitten koko seuraavavan päivän vessassa :D geeneistä yms. johtuu.Joillekkin ei sovbellu maito, joillekkin ei sovellu mansikat.Allerginen voi olla monelle.Tosin olen sitä mieltä, että aina ei ruokavaliolla ole vaikutusta.Voiahn olla vaikka hormonaalisia ongelmia tai munasarjojen monirakkulaoireyhtymä, joka aiheutta mm.näppyjä. Joskus iho voi reakoida vaikka pesuaineisiin tai johonkin muihin ulkoisiin tekijöihin.Akne voi siis olla perinnöllistä, aiheutua ruuasta tai vaikka ulkoisista tekijöistä.Tai vaikka kaikista.


      • No jaa'a...
        hagi89 kirjoitti:

        Ennenkuin alat hieromaan kusta naamaasi, pysähdy hetkeksi miettimään. Ajattele kehosi koneena, missä jokin on vialla. Jos auto simahtaa tien reunaan, suurin osa ihmisistä avaa konepellin, miettien mikä täällä on vialla. Eikä ala ensimmäiseksi kaatamaan bensiiniä tai öljyä konepellin päälle. En vähättele ulkoisten hoitomenetelmien tärkeyttä, mutta ongelman ydin on kehomme sisällä. Paras tapa lähteä hoitamaan aknea on nimenomaan sisäinen hoito. Monelle teistä aknen pysäyttäminen vaatii vain VHH-ruokavalion sekä keinotekoisen sokerin ja maitotuotteiden käytön lopettamisen.

        Valinta on jokaisen oma. Itseäni ei houkuttelisi lähteä aamulla kouluun, virtsalla huuhdotulla naamalla.

        Toisaalta kyse voi olla jostakin epätasapainosta bakteeristossa, jolloin ulkoinenkin hoito voi kyllä ihan yhtä hyvin tehota siinä missä sisäinenkin.

        Ja miksi vain osalle aiheutuisi ongelmia ruokavaliosta johtuen? Onhan se ruokavalionkin muuttaminen, vain vaikuttamista johonkin ulkoiseen tekijään, ei sen oikean ongelman korjaamista, miksei se ruoka kelpaa, mutta joillekkin kelpaa kuitenkin.

        Molemmat samantyylisiä hoitoja, kuset naamassa, tai eri ruokavalio...


    • Lare Lorottaja

      Tämä ei kuulu pätkääkään asiaan, mutta pakko mainita. :'D Saan koko ajan päähäni kuvan aamukusella naamaansa pesemästä aknenaamaisesta tyypistä. Siinä vaan lorottaa nenä pönttöön päin ja kaksin käsin samalla heittelee naamalle aivan kuin kasvoja vain pesisi.
      Mutta joo. Kätevää. En tiedä silti kehtaisinko kokeilla vaikka aknea pukkaa.

    • rohkea kokeilija

      Kärsin lievästä mutta sitkeästä aknesta, joten kokeilin tätä tänään ensimmäisen kerran. Se ei ollut läheskään yhtä ällöttävää kuin olin odottanut! Virtsahan sentään on jotain täysin luonnollista. Ihoni on tuntunut koko päivän jotenkin erilaiselta, mistä voisi päätellä, että virtsa todella tekee sille jotain. Hajua en ole huomannut sen enempää kuin kukaan muukaan, joten ilmeisesti virtsa ei todella haise kuivuttuaan kasvoille.

      Kirjoitan uuden viestin muutaman päivän päästä ja kerron tuloksista.

      • J3P4J33

        No tulipa tänä aamua kokeiltua ku ei ollu porukat kotona. Monta kertaa meinasin jänistää, mutta kokeilimpa kuitenkin :D Ei se niin oudolle tuntunutkaan kun sen pyyhkimisen vaa alotti.
        En kyllä ite haista yhtää tätä virtsaa. Annoin kuivuu naamassa about 15min ja sitte pesin vaa veellä pois.
        Vois koittaa tätä jonku pari viikkoo nyt aluks ku keväällä on vanhat nii ois kiva saaha vähä siistittyy naamaa siihen mennessä.


    • :::::::::::::::::::D

      miten niin aamu krmh.. pissa on steriiliä verrattuna ...iltapissaan?

      • yks hoitajatar

        ei ole tulehdusta, pissa on puhdasta aina ja sitä voi vaikka juoda hätätilassa. Ja jossain paikassa jossa ei saa vettä ihmiset ovat juoneet pissaansa ja säilyttäneet henkensä. Ennen vanhaan lääkäri maistoi oikeasti potilaan pissaa huomatakseen sokeritaudin. Pissa maistuu makealta jos on sokeritauti. Pissaan tarttuu pöpöjä pissatessa alapäästä, etenkin naisilla.


      • NtiKesä
        yks hoitajatar kirjoitti:

        ei ole tulehdusta, pissa on puhdasta aina ja sitä voi vaikka juoda hätätilassa. Ja jossain paikassa jossa ei saa vettä ihmiset ovat juoneet pissaansa ja säilyttäneet henkensä. Ennen vanhaan lääkäri maistoi oikeasti potilaan pissaa huomatakseen sokeritaudin. Pissa maistuu makealta jos on sokeritauti. Pissaan tarttuu pöpöjä pissatessa alapäästä, etenkin naisilla.

        Virtsa voi olla ehkä puhdasta, mutta ei edelleenkään steriiliä, kuten jo tuolla aiemmin kirjoitinkin.


      • Anonyymi

        Juuri näin, eli virtsa on steriiliä niin kauan kuin on RAKOSSA. Juuri virtsaputken suulla vaanivat bakteerit ja epäpuhtaudet. Virtsanäyte otetaan yleensä vasta, kun alapää on pesty/suihkutettu.

        Ei sillä, uskon että tämä toimii, kun vain kokeilee. Itsellä ei ole koskaan ollut kasvoissa aknea/mustapäitä, harvakseltaan finnejä - joskus harvoin kuukautiskierron tietyssä vaiheessa nivustaipeisiin tai kainalon alle tulee märkivä paise - jonkinlainen akne kuitenkin, ei siis haitaksi asti. 🤔

        Sanoisin, että uskallatte kokeilla, kunhan se alapää on todella pesty ennen virtsan keräämistä. Ja tietämystäni on turha kyseenalaistaa, olen lähihoitaja.


    • wuhuuuuuuuu

      Luin vinkkisi kiireellä eikä ihan selvinnyt oletko mies vai nainen. Jos olet nainen, keskeytätkö hoidon kuukautisten ajaksi? Vai jatkatko sitä silti vaikka virtsan seassa saattaisikin olla muutama tippa kuukautisverta? Vinkkisi kuullostaa hyvältä, kun kerran monet muutkin ovat olleet tyytyväisiä... akne kun on minunkin suuri ongelma!

      • petttttynyt

        Nyt vihdoin pääsin kokeilemaan tätä ja aluksi olin todella odottavalla ja innostuneella mielellä. Heti ensimmäisen päivän jälkeen kun kokeilin ihoa alkoi kirvelemään, ajattelin sen olevan vain näin aluksi. Melkein viikon käytettyäni ihoa vain kirveli joka päivä ja päätin lopettaa käytön:/ eei tuonut minulle tätä hoito mitään tuloksia.....eikä iho oikeen tuntunut kosteammaltakaan kuin yleensä:(


      • epäröijä
        petttttynyt kirjoitti:

        Nyt vihdoin pääsin kokeilemaan tätä ja aluksi olin todella odottavalla ja innostuneella mielellä. Heti ensimmäisen päivän jälkeen kun kokeilin ihoa alkoi kirvelemään, ajattelin sen olevan vain näin aluksi. Melkein viikon käytettyäni ihoa vain kirveli joka päivä ja päätin lopettaa käytön:/ eei tuonut minulle tätä hoito mitään tuloksia.....eikä iho oikeen tuntunut kosteammaltakaan kuin yleensä:(

        Olisiko kuvia hoito tuloksista? (ennen ja nyt -tyyliin)
        Olis tosi kiva nähdä miten se tehoaa, ennen kuin rupean
        itse kokeilemaan... (=


      • böööö
        petttttynyt kirjoitti:

        Nyt vihdoin pääsin kokeilemaan tätä ja aluksi olin todella odottavalla ja innostuneella mielellä. Heti ensimmäisen päivän jälkeen kun kokeilin ihoa alkoi kirvelemään, ajattelin sen olevan vain näin aluksi. Melkein viikon käytettyäni ihoa vain kirveli joka päivä ja päätin lopettaa käytön:/ eei tuonut minulle tätä hoito mitään tuloksia.....eikä iho oikeen tuntunut kosteammaltakaan kuin yleensä:(

        sinulle petttttynyt,jos ihosi on rikki niin silloin voi ehkä kirvellä......
        tänään piti tuota kokeilla mutta tulinkin kuumeeseen enkä sitten viitsinyt koklata.ehkä parin päivän päästä =)


      • heippaheikaikille
        böööö kirjoitti:

        sinulle petttttynyt,jos ihosi on rikki niin silloin voi ehkä kirvellä......
        tänään piti tuota kokeilla mutta tulinkin kuumeeseen enkä sitten viitsinyt koklata.ehkä parin päivän päästä =)

        Onko vaarallista käyttää ilalla ns "iltapissaa"?
        Haluan kokeilla jo tänään ilalla=))


      • böööö
        heippaheikaikille kirjoitti:

        Onko vaarallista käyttää ilalla ns "iltapissaa"?
        Haluan kokeilla jo tänään ilalla=))

        okei.aloitin kokeilun 3 pv sitten ja oikeesti iho näyttää jo vähän paremmalta.ensin ällötti kun pissa oli lämpöstä mut ei se nii pelottavaa olllu.kosmetologilla kävin noin viikko sitten ja hän poisti mustapäät.toivottavasti niitä ei tuu enään lisää......=)


      • finnijeejee
        böööö kirjoitti:

        okei.aloitin kokeilun 3 pv sitten ja oikeesti iho näyttää jo vähän paremmalta.ensin ällötti kun pissa oli lämpöstä mut ei se nii pelottavaa olllu.kosmetologilla kävin noin viikko sitten ja hän poisti mustapäät.toivottavasti niitä ei tuu enään lisää......=)

        Okei, kertokaa nyt, onko väliä "mitä pissaa" käyttää? :D Miksi just aamu, miten se on muka erilaista verrattuna päivä tai iltapissaan?

        En tiedä, voi olla, ettei itsellä ole pokkaa kokeilla, mut ainahan sitä voi harkita.


      • m0m
        finnijeejee kirjoitti:

        Okei, kertokaa nyt, onko väliä "mitä pissaa" käyttää? :D Miksi just aamu, miten se on muka erilaista verrattuna päivä tai iltapissaan?

        En tiedä, voi olla, ettei itsellä ole pokkaa kokeilla, mut ainahan sitä voi harkita.

        Hei,
        Päätin kokeilla tätä niksiä, koska olo alkoi tuntumaan hiukan jo epätoivoiselta. Niin se vain on,että se joka kärsii tästä,pyrkii kokeilemaan kaikkea mahdollista saadakseen avun.

        Ekan kerran kokeilin tätä 8.10 ja olen jatkanut tähän päivään asti. Torstaina 28.10 tulee siis kolme viikkoa täyteen. Toivoisin,että jonain päivänä tämä ongelma olisi takanapäin.

        Mielestäni tämä on auttanut, enemmän kuin mitkään muut.
        Olen syönyt kaksi antibioottikuuria ja kaikkia mahdollisia poppakonsteja ja pillereitä on kokeiltu..ja kolmas antibioottikuuri(tetralysal) on tällä hetkellä menossa. Tosin tähän varmasti vaikuttaa myös meneillä oleva ant.bioottikuuri..mutta väitän,että merkittävimpiä parantumisia alkoi oikeasti tapahtumaan tämän uuden niksin aikana, se oli ihan päivänselvää. Iho on myös elinvoimaisemman ja tasaisemman näköinen. Aijon ehdottomasti jatkaa tätä, koska näin hyvällä alulla jo ollaan.
        Mutta siis realistisemman vastauksenhan itse tämän niksin toimivuuteen saisin jos en joutuisi syömään tetralysalia tällä hetkellä.


      • aloittanut

        Olen nainen. Käytän kuukautissuojana kuukuppia, joten veri pysyy sen sisällä eikä sotke virtsaa. Tietysti täytyy huolehtia henk. koht. hygieniasta tavallistakin paremmin kuukautisten aikana!


      • aloittanut
        m0m kirjoitti:

        Hei,
        Päätin kokeilla tätä niksiä, koska olo alkoi tuntumaan hiukan jo epätoivoiselta. Niin se vain on,että se joka kärsii tästä,pyrkii kokeilemaan kaikkea mahdollista saadakseen avun.

        Ekan kerran kokeilin tätä 8.10 ja olen jatkanut tähän päivään asti. Torstaina 28.10 tulee siis kolme viikkoa täyteen. Toivoisin,että jonain päivänä tämä ongelma olisi takanapäin.

        Mielestäni tämä on auttanut, enemmän kuin mitkään muut.
        Olen syönyt kaksi antibioottikuuria ja kaikkia mahdollisia poppakonsteja ja pillereitä on kokeiltu..ja kolmas antibioottikuuri(tetralysal) on tällä hetkellä menossa. Tosin tähän varmasti vaikuttaa myös meneillä oleva ant.bioottikuuri..mutta väitän,että merkittävimpiä parantumisia alkoi oikeasti tapahtumaan tämän uuden niksin aikana, se oli ihan päivänselvää. Iho on myös elinvoimaisemman ja tasaisemman näköinen. Aijon ehdottomasti jatkaa tätä, koska näin hyvällä alulla jo ollaan.
        Mutta siis realistisemman vastauksenhan itse tämän niksin toimivuuteen saisin jos en joutuisi syömään tetralysalia tällä hetkellä.

        Hienoa että tilanteesi on parempi, oli syynä sitten antibiootti tai tämä niksi :)! Jossain vaiheessa antibioottikuuri kuitenkin loppuu, ja jos hyvin käy niin saat virtsahoidon avulla ihon säilymään terveenä etkä enää uusia kuureja tarvitse. Tsemppiä!


      • huhhuuh
        petttttynyt kirjoitti:

        Nyt vihdoin pääsin kokeilemaan tätä ja aluksi olin todella odottavalla ja innostuneella mielellä. Heti ensimmäisen päivän jälkeen kun kokeilin ihoa alkoi kirvelemään, ajattelin sen olevan vain näin aluksi. Melkein viikon käytettyäni ihoa vain kirveli joka päivä ja päätin lopettaa käytön:/ eei tuonut minulle tätä hoito mitään tuloksia.....eikä iho oikeen tuntunut kosteammaltakaan kuin yleensä:(

        Haavoja kasvoissa?Kuiva iho?Onko urea liian hapanta?jos tuota haluat kokeilla vielä niin koita vaikka päivällä uudestaan, jos vaikka juot liian vähä nja urea on liian voimakasta?EN ole kokeillut itse koko hoitoa, mutta tuli vain mieleen tuollainen kun monilla tuntunut auttavan.


    • kokeilin

      Tänä aamuna kokeilin ensimmäisen kerran. Ensin kyllä ällötti hieroa omaa virtsaa naamaan, vaikkei se juurikaan haissut tai kirvellyt. Pakko silti myöntää, että yökin kylppärissä itsekseni levittämisen jälkeen ihan vain ajatuksesta ja miedosta hajusta.:D Ensi kerralla olen reippaampi ja levittelen reippaasti menemään niin eiköhän se siitä.:)
      Ensimmäisestä kerrasta tietenkin vaikea sanoa tarkemmin, mutta huomasin kyllä nyt jo punaisuuden vähentyneen! Iho on ollut raikkaan ja mukavan tuntuinen koko päivän. Aion ehdottomasti jatkaa, ja voin suositella muillekkin. :)

      • sdafdsgadsaffdsa

        kokeilit kerran ja voit suositella muillekkin...?


      • asdfqwerty
        sdafdsgadsaffdsa kirjoitti:

        kokeilit kerran ja voit suositella muillekkin...?

        Oon joka aamu kahen viikon ajan pyyhkiny naamaa virtsalla. Iho on vähän parempana kuin ennen kuin aloitin tämän. Näkyvin seikka on luultavasti kasvojen ihon punotuksen väheneminen.

        Ihmettelen vaan kun iho on alkanut pahimmista akne kohdista kutisemaan tosi paljon, mistähän tämä mahtaa johtua???

        Kiinnostaa myös itseäni tietää, että voiko ns. iltapissaa käyttää?


      • grumheit
        asdfqwerty kirjoitti:

        Oon joka aamu kahen viikon ajan pyyhkiny naamaa virtsalla. Iho on vähän parempana kuin ennen kuin aloitin tämän. Näkyvin seikka on luultavasti kasvojen ihon punotuksen väheneminen.

        Ihmettelen vaan kun iho on alkanut pahimmista akne kohdista kutisemaan tosi paljon, mistähän tämä mahtaa johtua???

        Kiinnostaa myös itseäni tietää, että voiko ns. iltapissaa käyttää?

        Onko finnit vähentyneet vai tuleeko niitä samalla lailla kun aikasemminkin? Punaisuuden vähenemisen takia rupesi kiinnostamaan tämä hoito.

        Sama homma kun muilla. Miten iltapissan laita? Helpottaisi kovasti jos sitäkin voi käyttää.


      • mä...
        grumheit kirjoitti:

        Onko finnit vähentyneet vai tuleeko niitä samalla lailla kun aikasemminkin? Punaisuuden vähenemisen takia rupesi kiinnostamaan tämä hoito.

        Sama homma kun muilla. Miten iltapissan laita? Helpottaisi kovasti jos sitäkin voi käyttää.

        Oon siis 2 viikko tehny joka aamu.ihoni on menny huonompaan kuntoon=( mistäkähän johtuu???
        kenties puhdistusreaktio??miten mahdollista että kavereillani jotka syövät tyyliin aamupalaks suklaata ja limua on näpytön iho????reilua!itse yritän syödä terveellisesti ja naama kukkii...no,toivottavasti ensi vuonna jo parempi iho


      • butterfly-92
        mä... kirjoitti:

        Oon siis 2 viikko tehny joka aamu.ihoni on menny huonompaan kuntoon=( mistäkähän johtuu???
        kenties puhdistusreaktio??miten mahdollista että kavereillani jotka syövät tyyliin aamupalaks suklaata ja limua on näpytön iho????reilua!itse yritän syödä terveellisesti ja naama kukkii...no,toivottavasti ensi vuonna jo parempi iho

        voiko virtsan levityksen jälkeen ja kun se on kuivunut levitää rasvaa ja sen jälkeen meikkivoidetta? itse on henk.koht kehtaa kulkea ihmisten ilmoilla ilman meikkiä...:(


      • dfghjk4567890h
        butterfly-92 kirjoitti:

        voiko virtsan levityksen jälkeen ja kun se on kuivunut levitää rasvaa ja sen jälkeen meikkivoidetta? itse on henk.koht kehtaa kulkea ihmisten ilmoilla ilman meikkiä...:(

        itse olen käyttänyt kolmena päivänä iltapissaa (koska en kehtaa säilyttää aamukusta jääkaapissa),
        levitän sitä suihkun jälkeen kasvoille ja jätän yön ajaksi. aamulla pesen pois.

        kyllä se kusi naamassa haisee, ei se hajuttomaks muutu, ainakaan mulla
        oli tosi iljettävää kun tuli kokoajan koulussa tunne, et mähän haisen kuselta :D oli kait tyyliin nenään jäänyt vahingossa.

        3päivän ajalta en huomaa iltakusen käytöstä erityisesti mitään muutosta, punoitus ehkä jonkun verran rauhoittunut.

        haluisin toki käyttää aamun virtsaa, mutta kun aamulla en pysty sitä' naamaani jättämään, koska se kyllä haisee itse ainakin haistan, eikä minulla ole aikaa sitä pestä sitten pois, joten tyydyn iltakusikokeiluun


      • ossi94
        mä... kirjoitti:

        Oon siis 2 viikko tehny joka aamu.ihoni on menny huonompaan kuntoon=( mistäkähän johtuu???
        kenties puhdistusreaktio??miten mahdollista että kavereillani jotka syövät tyyliin aamupalaks suklaata ja limua on näpytön iho????reilua!itse yritän syödä terveellisesti ja naama kukkii...no,toivottavasti ensi vuonna jo parempi iho

        samaa mieltä. itsekkin syön terveellisesti enkä edes koske suklaaseen koska luulen että minulla tuli akne siitä ku söin aika paljon nuorena suklaata :S varmaan 3-4 vuotta ollu jo akne ja pahenemaan päin :( pitää kyl itelläki kokeilla tota aamupissa hommaa että auttaako :) toivottavasti auttaa..


      • assaf

        Itsekin tätä virtsa-hoitoa kokeilleena voin suositella muillekin. Tämä todellakin toimii.


      • pösilöttä
        dfghjk4567890h kirjoitti:

        itse olen käyttänyt kolmena päivänä iltapissaa (koska en kehtaa säilyttää aamukusta jääkaapissa),
        levitän sitä suihkun jälkeen kasvoille ja jätän yön ajaksi. aamulla pesen pois.

        kyllä se kusi naamassa haisee, ei se hajuttomaks muutu, ainakaan mulla
        oli tosi iljettävää kun tuli kokoajan koulussa tunne, et mähän haisen kuselta :D oli kait tyyliin nenään jäänyt vahingossa.

        3päivän ajalta en huomaa iltakusen käytöstä erityisesti mitään muutosta, punoitus ehkä jonkun verran rauhoittunut.

        haluisin toki käyttää aamun virtsaa, mutta kun aamulla en pysty sitä' naamaani jättämään, koska se kyllä haisee itse ainakin haistan, eikä minulla ole aikaa sitä pestä sitten pois, joten tyydyn iltakusikokeiluun

        pakostakin kyllä alkoi naurattamaan tuo sana "iltakusikokeilu" :Dhahahh


      • Anonyymi
        ossi94 kirjoitti:

        samaa mieltä. itsekkin syön terveellisesti enkä edes koske suklaaseen koska luulen että minulla tuli akne siitä ku söin aika paljon nuorena suklaata :S varmaan 3-4 vuotta ollu jo akne ja pahenemaan päin :( pitää kyl itelläki kokeilla tota aamupissa hommaa että auttaako :) toivottavasti auttaa..

        Kyllä kuulkaa se akne on useimmiten perinnöllistä, ja toisilla vaan naama kukkii suklaan syömisestä. Ei kaikilla terveellinen ruokavaliokaan auta. Ite syön rasvaisia ruokia, eikä iho moiti.


    • alppinaama

      Olen käyttänyt tätä menetelmää n. kaksi ja puoli viikkoa, enkä kyllä vielä osaa sanoa varmaksi onko tämä minulle sopiva vai ei. Aluksi iho parani parissa päivässä aivan sileäksi, mutta sitten se räjähti kaameaan kukintaan reiluksi viikoksi. Nyt iho on taas kunnossa, mutta saa nähdä onko tämäkin vain väliaikaista. Minulla on melko lailla hormonitoiminnan mukaan elävä akne, eli ihoni muuttuu vuoristoksi ovulaation aikaan ja ennen kuukautisia. Muulloinkin finnejä toki tulee.

      Käytän pääasiassa iltavirtsaa (en viitsi säilytellä aamuvirtsaa) mutta yritän käyttää myös aamuvirtsaa mahdollisuuksien mukaan. Iltavirtsan jätän naamaan yöksi ja aamuvirtsan annan olla naamassa n. puoli tuntia ja pesen sitten pois. Pohdin vain, että onkohan iholle liian rasittavaa jos pesen sen kolmesti päivässä? Siis ensin aamulla edelliset virtsat naamalta, sitten laitan siihen aamuvirtsan ja pesen sen puolen tunnin päästä, sitten illalla taas naaman normaalipesu. Pesen virtsan naamasta kosteusvoiteen kanssa ja laitan kosteutusta puhtaalle iholle. En oikein luota virtsan kosteuttavaan voimaan, koska ihoni on pinnalta todella kuiva.

      Jännää, miten nopeasti sitä tähänkin tottui. Aluksi luulin tämän olevan jokin vitsi, sitten päätin kokeilla ja nyt se on jo ihan normaalia.

      • don't let me get me

        Mielenkiintoista. Olen itsekin melkein valmis kokeilemaan tuota virtsaa. Tällä hetkellä oon valmis mihin vain :)
        Oikeasti lopetettuani e-pillerit naama, selkä ja rintakehä alkoi kukkia ihan hulluna. Juu ja päänahka. Tätä on kestänyt jo kaksi ja puoli vuotta. Antibiootit testattu ym. reseptivoiteet. Maanantaina ihotautilääkätille aika joten jotain toivon kipinää on.. Vaikka ei nekään aina auta ja antibioottia en sisäisesti ainakaan ala syömään, koska olen kolmekympiinen ja toiveena ois lapsi.
        Tuohon VHH-ruokavalioon täytyy kommentoida ettei auta mulla! Samat jutut ei auta kaikille. Syön kyllä terveellisetti ja pastaa, riisiä, vaaleita jauhoja en käytä ollenkaan. En iteasiassa tykkää.
        Jos nyt ihan oikeesti tää auttaa niin ehkä jopa pakko kokeilla.
        Itse ajattelisin tuon aamuvirtsan olevan parempaa ja tehokkaampaa koska lienee sisältää enemmän sitä ureaa??


      • aiaiaaiss
        don't let me get me kirjoitti:

        Mielenkiintoista. Olen itsekin melkein valmis kokeilemaan tuota virtsaa. Tällä hetkellä oon valmis mihin vain :)
        Oikeasti lopetettuani e-pillerit naama, selkä ja rintakehä alkoi kukkia ihan hulluna. Juu ja päänahka. Tätä on kestänyt jo kaksi ja puoli vuotta. Antibiootit testattu ym. reseptivoiteet. Maanantaina ihotautilääkätille aika joten jotain toivon kipinää on.. Vaikka ei nekään aina auta ja antibioottia en sisäisesti ainakaan ala syömään, koska olen kolmekympiinen ja toiveena ois lapsi.
        Tuohon VHH-ruokavalioon täytyy kommentoida ettei auta mulla! Samat jutut ei auta kaikille. Syön kyllä terveellisetti ja pastaa, riisiä, vaaleita jauhoja en käytä ollenkaan. En iteasiassa tykkää.
        Jos nyt ihan oikeesti tää auttaa niin ehkä jopa pakko kokeilla.
        Itse ajattelisin tuon aamuvirtsan olevan parempaa ja tehokkaampaa koska lienee sisältää enemmän sitä ureaa??

        Mun on ihan pakko koittaa! (=


      • aloittanut
        don't let me get me kirjoitti:

        Mielenkiintoista. Olen itsekin melkein valmis kokeilemaan tuota virtsaa. Tällä hetkellä oon valmis mihin vain :)
        Oikeasti lopetettuani e-pillerit naama, selkä ja rintakehä alkoi kukkia ihan hulluna. Juu ja päänahka. Tätä on kestänyt jo kaksi ja puoli vuotta. Antibiootit testattu ym. reseptivoiteet. Maanantaina ihotautilääkätille aika joten jotain toivon kipinää on.. Vaikka ei nekään aina auta ja antibioottia en sisäisesti ainakaan ala syömään, koska olen kolmekympiinen ja toiveena ois lapsi.
        Tuohon VHH-ruokavalioon täytyy kommentoida ettei auta mulla! Samat jutut ei auta kaikille. Syön kyllä terveellisetti ja pastaa, riisiä, vaaleita jauhoja en käytä ollenkaan. En iteasiassa tykkää.
        Jos nyt ihan oikeesti tää auttaa niin ehkä jopa pakko kokeilla.
        Itse ajattelisin tuon aamuvirtsan olevan parempaa ja tehokkaampaa koska lienee sisältää enemmän sitä ureaa??

        Aamu- ja iltavirtsasta kyselleille...

        Itse olen todennut aamuisen paremmaksi, mutta jos teillä illallakin otettu toimii niin mikäs siinä. Tähän metodiin ei varmaan ole mitään yhtä oikeaa tapaa :). Syy aamuvirtsan "paremmuuteen" on tosiaan se, että siinä on enemmän tehoaineita, ureaa, hormoneita ym. Esim. raskaustestihän suositellaan tekemään juuri aamuvirtsalla samaisesta syystä.

        Kolme pesua päivässä kuulostaa aika paljolta, varsinkin jos käytät vielä jotain pesuainetta veden lisäksi. Jos uskallat, niin voithan kokeilla pari päivää olla ilman kosteusvoidetta. Itselläni virtsa on uskomatonta kyllä riittänyt kosteuttamaan, iho ei ole kuivunut vaikka säät ovat kylmenneet ja pyöräilen jne. paljon.


      • Slinky
        aloittanut kirjoitti:

        Aamu- ja iltavirtsasta kyselleille...

        Itse olen todennut aamuisen paremmaksi, mutta jos teillä illallakin otettu toimii niin mikäs siinä. Tähän metodiin ei varmaan ole mitään yhtä oikeaa tapaa :). Syy aamuvirtsan "paremmuuteen" on tosiaan se, että siinä on enemmän tehoaineita, ureaa, hormoneita ym. Esim. raskaustestihän suositellaan tekemään juuri aamuvirtsalla samaisesta syystä.

        Kolme pesua päivässä kuulostaa aika paljolta, varsinkin jos käytät vielä jotain pesuainetta veden lisäksi. Jos uskallat, niin voithan kokeilla pari päivää olla ilman kosteusvoidetta. Itselläni virtsa on uskomatonta kyllä riittänyt kosteuttamaan, iho ei ole kuivunut vaikka säät ovat kylmenneet ja pyöräilen jne. paljon.

        Pissaa en naamaani laita millään. Luin tämän ketjun noin kuukausi sitten ja päätin kokeilla Lacto-Line pesunestettä. On toiminut kiitettävästi minullla ja vähentänyt finnejä todella hienosti. Eikä maksa paljon, n. 2,50 €.


      • omavaraistalous
        Slinky kirjoitti:

        Pissaa en naamaani laita millään. Luin tämän ketjun noin kuukausi sitten ja päätin kokeilla Lacto-Line pesunestettä. On toiminut kiitettävästi minullla ja vähentänyt finnejä todella hienosti. Eikä maksa paljon, n. 2,50 €.

        Lacto-Line... hui hai! :D

        Virtsaa sen olla pitää nykyään! Eikä maksa pennin hyrrää!


    • ...

      Kiinnostuin myos aiheesta, koska ihoni on yhtakkia kehittanyt itselleen aknen, joka todella on alkanut ahdistamaan. Kokeilin asken (eli nyt illalla) ekaa kertaa, iho tuntui rauhoittuvan. Ei punoittanut eika myoskaan kiristanyt (ihoni on siitakin niin loistava, etta se on samaan aikaan seka rasvoittuva ja finneileva etta todella pintakuiva, joten aina pesun jalkeen ihoa kiristaa, jonka jalkeen se alkaa rasvoittamaan itseaan entisestaan ja finneja pukkaa vaan lisaa.. :/ ) eli nyt siis ei ollut kuiva kuten yleensa pesun jalkeen, vaan aika pehmea. ei myoskaan punoittanut niinkuin yleensa. Saa nahda mita tuleman pitaa. Inhottaahan tuo ajatus, mutta viela enemman ahdistaa jatkuvat iho-ongelmat. Paatin kokeilla jonkin aikaa ja katsoa josko auttaisi, olisi aika ihanaa. ^^

      • Paivitysta..

        Nyt siis pari viikkoa takana ja nena ja posket ovat nyt kuin vauvan pylly, mutta otsassa ja leuassa vielakin pienia finneja. Iho ei punoita enaa niinkuin aiemmin, ja muutenkin tamakin ero on jo helpottava. Aion jatkaa. Ja yhdessa vaiheessa valilla kirveli parina iltana (kaytan myos iltaisin) mutta ei sen enempaa, enka antanut sen hairita.. Ei naama myoskaan kiilla enaa samalla tavalla, eika rasvoitu joten ainakin voi siis nyt odottaa meikin pysyvan koko paivan hyvana, eika tarvitse meikata niin paljon kuin aikaisemmin! :)


    • kiinnostusta

      Kiinnostuin vinkistä myös. Onkos sukupuolella väliä vai onko myös miehillä kokemuksia kyseisestä keinosta. Itse olen 16 vuotias poika ja akne ollut pienimuotoinen ongelma parin vuoden ajan. Erilaisia voiteita ja lääkerasvoja olen käyttänyt mutta ei ole suuresti vaikuttanut.
      Vähän kyllä epäilyttä tuo keino, mutta voishan sitä uskaltautua kokeilemaan.

    • talvilumi

      Outo ajatus, että juuri levitin virtsaa naamaani, mutta uskon ja toivon sen auttavan. Hyvä iho olisi ihana joululahja!

    • Tod.kiinnostunut 17v

      Ite oon 17v poika ja kärsin aknesta ja mustapäistä(erityisesti nenän päällä) oon kokeilli kaikennäköisiä pesuaineit ja nyt on koht Apocyclin puoles välis.. kiinnostaa TOSI paljon kokeilla pissa puhdistusta, voisin huomen aamul kokeilla.

      • anonyymi4356535

        En olisi kyllä uskonut että otsikon takaa paljastuu tällainen vinkki :D hyvin erikoinen ja hassultahan se ajatus tuntuisi että levittäisi virtsaa naamaansa. Mutta luin nyt keskustelun läpi ja todella paljon positiivista kokemusta. Olisin ehkä valmis kokeilemaan.

        Sellainen kysymys että voiko tuolla olla jotain haittavaikutuksia? Ja miten alapään bakteerit sitten vaikuttavat..? Niin ja käykö myös selän finneihin ?

        Onnellista Uutta Vuotta kaikille!:)


      • NaisetPoisInternetis
        anonyymi4356535 kirjoitti:

        En olisi kyllä uskonut että otsikon takaa paljastuu tällainen vinkki :D hyvin erikoinen ja hassultahan se ajatus tuntuisi että levittäisi virtsaa naamaansa. Mutta luin nyt keskustelun läpi ja todella paljon positiivista kokemusta. Olisin ehkä valmis kokeilemaan.

        Sellainen kysymys että voiko tuolla olla jotain haittavaikutuksia? Ja miten alapään bakteerit sitten vaikuttavat..? Niin ja käykö myös selän finneihin ?

        Onnellista Uutta Vuotta kaikille!:)

        Itse levitän aamuisin kakkaa naamalle, samalla saan välipalankin ;)


      • apsire
        NaisetPoisInternetis kirjoitti:

        Itse levitän aamuisin kakkaa naamalle, samalla saan välipalankin ;)

        oon tota käyttän 2 kk eikä ihossa muutoksia =(näitä murrrosiän finnejä ei tunnu saaavan millään pois,mutta kiva jos joillain toimii


    • lwk

      sellainen kysymys että kannattaako tätä lähteä kokeilemaan jos on virtsatietulehdus? kannattaako hoidattaa tuo eka kuntoon ja sitten vasta aloittaa?
      olen kokeillut kaikkea pillereistä ja rasvoista aina ties mihin myrkkyihin.. ja alkaa hieman kyllä olla epätoivoinen olo.. ja kun on koko elämänsä näistä näpyistä kärsinyt ja on ne sitten myös omatuntoa laskenut aika roimasti..

    • nyans

      Noo minäkin nyt sitten tänä aamuna kokeilin koska kaikki muu on jo kokeiltu: tetrasykliinit,roa,voiteet,mikrohionnat yms..listaa voísi jatkaa loputtomiin..
      Ekan kerran jälkeen en oikein osaa sanoa mitään muuta kuin että kyllä oli pakko pestä naama sen jälkeen,ja laittaa kosteusvoidetta sen verran ihoa rupesi kiristämään.

      • xDD lol

        Täytyy sanoa, että vähän kyllä repesin viestillesi vaikka se tahditon ja typerä onkin. Ja ihan vain tiedoksi, Clearasil on pelkkää myrkkyä. Oikeat aineet löytyvät apteekista.


      • omavaraistalous
        xDD lol kirjoitti:

        Täytyy sanoa, että vähän kyllä repesin viestillesi vaikka se tahditon ja typerä onkin. Ja ihan vain tiedoksi, Clearasil on pelkkää myrkkyä. Oikeat aineet löytyvät apteekista.

        "Clearasil on pelkkää myrkkyä. Oikeat aineet löytyvät apteekista."

        Korjaus: Oikeat aineet löytyvät virtsarakosta.


    • kusinaamaan

      Mä alan käydä epätoivoiseksi tän huonon ihon kanssa (liekö jo jotain akneakin) ja varmasti tuun kokeilemaan tätä. Mä tallensin keskustelun suosikeihin niin voin raportoida jossain vaiheessa, miten tämä toimi - sillä en halua että kukaan joutuu kärsimään niin kuin minä kärsin miljoonista ja rumista finneistä! Jos tää auttaa, niin kiitän ja kumarran :D ja teen paljon kaikkea muuta; tuun onnellisemmaksi.

    • virtsa-ajattelija

      onko tää näin että jos tällä virtsan avulla saa finnit pois niin voiko käytön lopettaa? vai pitääkö käytön sitten olla säännöllistä että finnit pysyvät pysyvästi poissa? :o

    • Kokeilunhaluinennnn

      Niin saako meikkiä käyttää tälläisen aamuoperaation jälkeen, urean päälle? Vai tulisiko iho pestä jonkun ajan päästä, ja sitten meikkaus, jos tarpeellista... ?

    • aknenainen

      Hei kaikki! Ehdin kärsin aknesta vuosia. Mikään ei oikein tehonnut siihen, melkein jo ehdin luopua toivosta. Sitten yks mun kaveri suositteli moringaöljyä. Pari viikkoa myöhemmin mun ongelmat oli poissa! Mä halusin jakaa tän tiedon, koska mä tiedän kuinka vaikeeks akne tekee elämän. Kannattaa ainakin harkita moringaöljyä. Joku myy tätä öljyä suomessa netin kautta.
      http://absolutetrade.mycashflow.fi/product/1/moringa-siemen-oljya-ilmainen-kuljetus

    • ...

      hei,minkälainen akne sulla oli? Ja kauan sitten tuommonen pullo kestää jos joka pv puhdistaa sillä naaman?

    • Akneton

      Kusipäät...

    • Aknepoislopullisesti

      Todennäköisesti he, joilla tämä on toiminut ei ole "aknea" vaan pari finniä. Kyllähän näppylät lähtevät pois ihan ilman tekemättä mitään. Ne syntyvät, suurenevat, aukeavat, kuolevat ja jättävät arven. Jos tuo pissa nyt tuntuu toimivan niin voi olla, että ilman sitäkin iho tekisi saman.

      Aknen todellinen ongelma onkin se miten se saadaan pois LOPULLISESTI, niin ettei finnejä synny. Siihen ongelmaan en usko pissojen TAI EDES kakkojen toimivan. Järkeä peliin tytöt ja pojat!

    • Suosittelen

      Olen nyt käyttänyt noin kuukauden ajan joka aamu virtsalla puhdistusta. Aluksi ihoni oli hyvin räjähdysmäisen näköinen. Parin päivän ajan käytön seurauksena huomasi jo miten ihanan tuntuinen iho oli. Finnit eivät kukkineet niin pahasti, mutta eiväthän ne heti katoa. Noin viikon kuluttua naamastani alkoi purkautua hyvin nopeasti valkoista mönjää hyvin helposti. Meinasin jo lopettaa koko virtsahoidon, mutta jatkoin. Kun ihonepäpuhtaudet oli tulleet ulos niin ihoni alkoi näyttämään hyvältä. Itsetuntoni kohosi myös.
      Naamassani on vielä hyvin harvoja pieniä näppylöitä, mutta jatkan tällä hoitotekniikalla.

    • nannannaanannaa

      Teille kaikille, jolla tämä kusinaama-hoito toimii: oletteko kuulleet plasebo-vaikutuksesta? Jos oikein uskoo jonkun toimivan, sehän toimii.. :D

    • kusikuuluupönttöön

      no en kyllä ihan nii epätoivonen oo että alkasin omaa kusta naamaani hieroon::D saattaa se jollaki toimiakki mutta hei haloo ihmiset:D

    • hergassf

      Kyllä toi ihan totta on vaikka epäilyttävältä kuulostaa. Tiede -lehdessä 6/2011 oli tästä juttua hieman tarkemmin.

    • Lilli----

      Löysin ketjun vahingossa, ensin järkytyin, mutta luettuani asiasta lisää, ajattelin että mikä ettei! En ymmärrä teitä, jotka heti tuomitsette. Ilmeisesti teilläkin on akne, koska tänne ylipäättän eksyitte, joten kannattaisi ehkä kokeilla?

      Itselläni on ollut finnejä murkkuikäisestä asti ja niitä on aina ollut häiritsevän paljon. 20-vuotiaana minulle sitten puhkesi akne, joka oli sen verran lievä, että lähti täysin antibiooteilla. Antibiootit lopetettuani finnejä pukkasi taas kovasti. E-pillerit rauhoittivat hieman tilannetta, mutta eivät kuitenkaan tarpeeksi. Nyt 26-vuotiaana, kun e-pilleritkin on jätetty ja finnejä on, olin jo HIEMAN kyllästynyt tilanteeseen. Ajattelin, että minkä ikäiselle finnejä ei oikein enää tule? Kärsinkö finneistä vielä kolmekymppisenäkin? Kaikenmaailman tökötit on kokeiltu ja ne kuivattavat eivätäkä auta tarpeeksi.

      No sitten tähän pissajuttuun. :D Se todella toimii minunkin kohdallani, eikä nyt ole menossa kuin vasta viides päivä. Se oikeastaan alkoi toimia heti, kun aloitin. Tuntuu aivan mahtavalta ja tällä hetkellä naamassani ei ole finnin finniä! Ainoastaan joitain pieniä epäpuhtauksia, mutta uusia sellaisia ei ole tullut tämän "kuurin" aloitettuani. Ihanaa on myös se, että ihohuokoset ovat supistuneet ja iho hehkuu ja on tasaisen ja kauniin värinen.

      Itse juon päivittäin paljon vettä, eikä virtsa edes haise millekään. Eipä sen käyttö mitenkään epämiellyttävää ole edes ollut. Ja kuten aloittajakin sanoi, on hieno tietää, ettei kukaan rahasta tällä asialla, sillä "aine" on jokaisen ihmisen saatavilla ilmaiseksi, ihan omasta kehosta!

      Eli epäilijät, voitte kyllä rauhassa kärsiä finninaamastanne tai sitten kokeilla ilmaista kikkaa ja huomata, että se toimii. Ensimmäinen ajatus minullakin oli luonnollisesti, että ÄLLÖTTÄVÄÄ, mutta nyt ei tunnu enää missään.

      • ploissa

        Itse olen samanikäinen kuin sinä ja tilanteeni on aika paha, mutta en silti ole ihan vielä valmis testaamaan pissan laittamista naamaan.Ihan jo senkään takia, että poikaystävällä voisi olla hieman sanottavaa siihen:D Mutta probsit niille jotka uskaltaa ja joilla on toiminut!En myöskään mene tuomitsemaan, mutta taidan ensin kokeilla MSM-jauhetta sekä jojobaöljyä.


    • why not :)

      Voi tossa perää ollakkin :) nimittäis esim yves rocher:in monissa tuotteissa on virtsaa (selosteessa nimellä urea)

    • hyihelvattu

      ei helkkari sentään.. virtsassa on järjettömän paljon mikrobeja. Joo, onhan se kiva, että lähtee finnit, mutta entäpä pitkäaikaiskäytön seuraukset? Voiko todella olla hyväksi läträtä omia KASVOJAAN elimistöstä tuotetulla kuonaisella kusella muuta kuin hätätapauksessa? Ties miten se vaikuttaa ihon omaan ph-tasapainoon ja rauhasiin - kelatkaa ny vähän. Se että joku toimii ei tarkoita että olisi hyväksi! Auttaahan hyttysenpureman kutinaankin varmaan heroiini. Eri asia kannattaako sitä vetää juu nou..

      • 5+15

        Muuten, naisen alapää on tosi arka paikka... siis sitä ei voi pestä vahvalla saippualla tms tai tuhdilla rasvaisen ihon kasvovedellä, varmasti alkaa kirvelemään... oma virtsa ei kyllä kivele, joten jos oma alapää sen kestää, niin kai sitä kasvoihin voi kokeilla jos tahtoo..?


    • juuonsejännä

      Ainakin pitkäaikaisessa käytössä iho ohenee mikäli Tiede -lehden juttuun on luottaminen. Palautuu takaisin ajan kanssa.

    • khdsghgire ggghj

      "Virtsasta on 95 prosenttia vettä ja 2,5 prosenttia virtsa-ainetta eli ureaa, joka on suurina määrinä myrkyllistä. Loput 2,5 prosenttia virtsasta on erilaisia mineraaleja kuten magnesiumia ja kalsiumia.

      Hygienia- ja kosmetiikkatuotteissa urean tehtävänä on sitoa vettä, ja näin säilyttää ihon kosteus. Virtsan pH-arvo pysyy neutraalina terveellisen ruokavalion ansiosta."

      Ei mielestäni kuulosta hirveän vaaralliselta aineelta.
      Mutta joo, ei ole pakko kokeilla.

    • hesus_sentäs_urpåt

      Teollisesti urea valmistetaan nestemäisestä ammoniakista ja hiilidioksidista korkeassa paineessa ja lämpötilassa. (wikipedia)

      Pientä eroa on siis siinä, onko kasvovoiteessa synteettistä ureaa, vai ruikkkiiko sitä rakosta tulemaan. Miksi ette voi tajuta, että pissassa on mahdollisia haitallisia bakteereja ym. Ph:lla ei ole mitään tekemistä puhtauden/epäpuhtauden kanssa. Se on vaan happamampaa/emäksisempää.

    • ----

      Löysin 4 päivää sitten tämän ketjun ja päätin itsekkin kokeilla, vaikka ällöttävältä se aluksi tuntuikin. Punaisuutta on hävinnyt paljon ja iho on muutenkin paremman näköinen, eikä uusia finnejä ole tullut :)

    • Randomilallinen

      Kokeilisisin tuota jos en olisi bakteeri-kammoinen mutta kai voin koittaa sillä kuukauden päästä on isot juhlat enkä aijjo olla sillä puoli naamaa nääppyjen peitossa... Kokeilin muutama vuosi sitten koulun discoon erilaista tapaa = otin ohuen punpuli lapun ja kastelin sen Dermosil Fresh Balace tonnic Kasvoveteen (ihan kunnolla sitä nestettä siihen paperiin (ei saa valua = jos tulee silmille niin huudat kyllä kirvelystä)) laitoin sne lapun pahimpaan "finni-alueeseen" ja annoin olla painelin välillä ja kun vaihdoin lappua uuteen muutaman kerran niin parissa vartissa siinä oli ihan harmittoman oloisia finnejä! Tätä kasvovettä en tiedä mistä äitini tilaa mutta voin lähettää linkin heti kun saan sne selville! (se neste kirvelee/viiltää mutta tehoaa)

      • biologiankirjoittanu

        terveen ihmisen virtsa todellakin on täysin steriiliä, vaikka jotkun ketjun alkupäässä väittävätkin toista. Munuaisten suodatusmekanismissa -jossa virtsa muodostuu- verestä poistetaan haitallisia aineita mm. ureaa ja ammoniakia. Minkäänlaiset bakteerit tai muut pieneliöt eivät virtsan sekaan pääse. mikä tahansa kasvorasva tai pesuaine sisältää enemmän haitallisia bakteereja kuin ihmisen virtsa.
        Joten rohkeasti vain bakteerikammoisetkin kokeilemaan! Itse löysin virtasta avun akneeni ja nyt on täysin finnitön iho! Eikä maksa mitään :))


    • huhhuh_teit

      Eikai kukaan nyt tätä kokeile tosissaan? En kyllä haluis olla sellasen ihmisen kanssa missään tekemisissä joka pesee kasvonsa kusella hyi stna*

      huhhuh, halvasta vetävät vähä-älyisiä... XD

      • Jaa a

        Et näemmä ole joutunut kärsimään vuosia aknesta löytämättä mitään tehoavaa hoitoa. Ihan sama miten iho paranee, jos vain keino tepsii


    • antaamennävaan

      joutuukohan tuota sit jatkamaan koko lopun ikäänsä vai tuleeko ne finnit sit takas? :S

      Ehkä kesälomalla vois kokeilla ku ei kouluun uskalla mennä silleensä (jos meikkiäkään ei saa käyttää)

    • ihmiskoe

      Päädyin aiheeseen tutustuttuani kokeilemaan tätä terapiaa. Ajatus kuulosti toki aluksi hieman kyseenalaiselta ja inhottavalta, mutta koska vaihtoehdot olivat rajallisia, kokeilussa ei ainakaan voi menettää mitään!

      Olen siis 20-vuotias nainen ja kärsinyt jollain asteella n. 6 vuoden ajan huonosta ihosta ja aknesta. Oma on onneksi ollut vain lievää ja keskivaikeaa hieman ajankohdasta riippuen. Lisäksi ihoni on hyvin herkkä, eikä juurikaan kestä mitään edes herkälle tai punoittavalla iholle suositeltavia tuotteita. Voiteiden käyttö aknen hoitoon on siis ollut ongelmallista. En meikkaa ihoniani lainkaan, sillä se ei kestä sitä. Mineraalimeikkejä käytän kerran noin parissa kuukaudessa jos on jotan erityisempää. Ihoni on punoittava ja siinä on näppyjä, mutta meikki pahentaa asiaa. Lisäksi e-pillerien tai muiden hormonaalisten lääkkeiden käyttö ei ole inspiroinut, en ole halunnut lievän/keskivaikeankaan aknen takia ottaa riskiä sivuvaikutuksista. Ehkäisynä käytän muuta kuin e-pillereitä. En myöskään koe ulkonäköäni niin tärkeäksi että epäröiden alkaisin käyttää lääkkeitä akneeni, tiedän olevani hyvän näköinen lievän aknenkin kanssa. Akne on kuitenkin aina hieman häirinnyt minua, tai olen harmitellut muiden virheetöntä ihoa -omanihan on ainakin jossain määrin kaukana tästä.

      Päätin siis eilen aamulla aloittaa tämän kokeilun. Käytin aamuvirtsaa, mitä suositeltiin täällä tai muulla sivustolla ja levitin sitä vanulapulla kasvoille, lähinnä juuri näiden ongelma-alueiden päälle. Ainakaan eilisen päivän aikana en mitään erikoista huomannut, mutta tänään (3x kasvot "pestynä") olen jo huomannut punoituksen vähenemistä ja ennen kaikkea finnit ja muut epäpuhtaudet ovat tasoittuneet! Lisäksi ihohuokoseni, jotka ovat nenän alueella suuret ovat pienentyneet. Eli ainakin tässä vaiheessa edistystä on tapahtunut! En toisaalta ole vielä valmis sanomaan, johtuuko paraneminen pelkästään tästä virtsaterapiasta, vaiko jostain muusta.

      Joka tapauksessa aion jatkaa kokeilua ja katsoa, josko iholta katoaisi kaikki epäpuhtaudet. Ainakin ihoni näyttää jo tosiaan paremmalta. Raportoin myöhemmin uudestaan, miltä jatkossa näyttää. :)

      Olen itse varsin utelias sen suhteen, onko lyhyellä terapialla pitempi vaikutus vai täytyykö minun jatkaa tätä pidempäänkin. Periaatteessa en koe innostavaksi edes viikko/kuukausikaupalla tähän ryhtymistä. Jos joku on kokeillut tätä ja todennut toimivaksi, olisi hauska kuulla miten pitkään harrastit tätä terapiaa?

    • hakumoottori

      voiko tän operaation jälkeen ihan normaalisti alkaa meikata? siis ihan kosteutusvoidetta ja sen jälkeen meikkivoidetta?

      itse vasta löysin sivun, ja halukas olen kokeilemaan kun juurikin finnit vaivaavat, tuntuu ettei mitkään tökötit helpota, vaikkei kunnon aknea ookkaan.

    • Kannattaa

      Saan aina keväällä finnejä. En tiedä mistä se johtuu mutta saan. Minulla on muuten aivan todella hyvä iho naamassa ja koko kropalla. Olen 20-vuotias mies, ja olen kärsinyt tästä koko ikäni että finnejä tulee keväällä. Viime vuonna kuin sain, meni hermot. Olen kokeillut kaikki konstit ja finni tuotteet. Mikään ei toimi! Ne häviävät, mutta saman tien tulee uusia. Minulla on koko elämäni aikana ollut sellaisia pienejä näppylöitä posekssa, niitä ei näy mutta jos kosket poskeeni, niin ne tuntuvat. Tai katsot oikein tarkkaan.

      Niin sitten viime vuonna löysin tämän keskustelun, ja päätin kokeilla. Huomasin eron jo 3h sen jälkeen kuin olin laittanut virtsaa naamalleni. Päätin jatkaa! Niin jatkoin tätä viikon ajan, kaikki finnit poistuivat!!! Sen jälkeen jatkoin vielä 3 vikkoa, ja minun "näppylät" lähtivät kokonaan pois.

      Mutta nyt keväälla tuli sitten taas finnejä ja näppylöitä, laitoin omaa virtsaa naamalleni. Ja 2viikkoo niin kaikki oli poissa. Koikelkaa, kannaatta.

      Ilmasta, ihosta tulee todella pehmeä ja koste. Ei yhtään rasvainen iho. Varmaan maailman paras tuote!

      Yllätyin ite kuin aloitin viime vuonna, kusi ei edes haise. Ja tyttöystävä ei huomaa mitään kuin hän vaikkapa antaa pusun.

      Onnea teille!

    • ertwt

      hyi vittu kusta naamalle :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD repes. Seuraavaksi varmaa ruvette pistää paskaa naamalle ja tyttöystävänne ei kuulema huomaa. Ihme et teil on viel tyttöystävät ja poikaystävät jäljellä.

    • hohhoijaa

      no fuckin dille jos kärsii aknesta ni tottakai tekis iha mitä vaan sen eteen et sais sen lopullisesti pois...!!!et sä vaan ymmärrä jos sul ei ittelläs ole sitä aknee..:)

    • toiv. tämä toimii!

      Nyt on sitten pissaa naamassa. Ai kun kiva....

      Epätoivoinen olen, kaikki konstit on kokeiltu eikä mikään ole auttanut. Tämä keino kuulosti aluksi pelkältä vitsiltä, mutta kun luin enemmän virtsan vaikutuksesta ihoon, kiinnostuin! Aijon kokeilla tätä nyt jonkin aikaa, sekä aamuisin että iltaisin. Virtsa on luonnollista ainetta, joten yritän olla oksentamatta pitämällä tämän mielessäni tehdessäni ihonpuhdistusta.
      Eniten pelkään hajua. Todennäköisesti en uskalla lähteä liikenteeseen ilman tujua suihkausta hajuvettä ja muita tököttejä :DD

    • nyysk

      mulla ei kyllä oikeesti toimi tuo...plaaah:( 3 viikkoa oon putkeen testannu, iho kyllä pehmeämpi ja ehkä kirkkaampi(?) mut ei kyllä finneihin oo mtn auttanu mikä harmistuttaa...kait mulla vaan on sit erilainen ihotyyppi johon ei tää pissakaan pysty purra... tosi harmi!!

    • kysymys :)

      auttaako tää mustapäihin? :) ja pyyhittekö kusta sieltä vai teette sen purkkiin ja siitä kaadatte?

    • toiveikas kokeilija

      Pohjustus:
      Akneni puhkesi 16-vuotiaana ja ole siitä saakka kärsinyt enemmän tai vähemmän vaikeista jaksoista. Teini-ikäisenä kokeilin kaikki mahdolliset apteekin voiteet, kävin kasvohoidoissa ja päädyin viimein 18-vuotiaana syömään Roacuttan-kuurin, joka vihdoin "paransi" akneni - hetkeksi. Kaksi vuotta kuurin loppumisen jälkeen finnit alkoivat pikkuhiljaa taas palata ja 28-vuotiaana kasvoni olivat jopa pahemmassa kunnossa kuin kuurin aloittaessani, jolloin akneni määriteltiin keskivaikeaksi.

      Aikuisiällä olen tehnyt havainnoin ruokavalion vaikutuksesta kasvojeni ihoon. Olin vielä pari vuotta sitten ns. jojo-laihduttaja ja käytin laihdutukseen aina hyvin rajuja dietteeja. Muutaman kuukauden ajan saatoin syödä vain vihanneksia ja tiettyjä hedelmiä eri muodoissa (raakana tai sosekeittoina). Niin epäterveellistä kuin kyseinen laihduttaminen tuolloin olikin niin laihdutusjaksojen aikana ihoni oli aina huomattavasti paremmassa kunnossa kuin normaalitilassa, jolloin söin paljn leipää, pastaa ja sokeria sisältäviä tuotteita. Finnini eivät koskaan kuitenkaan täysin hävinneet, mutta kasvoni puhdistuivat huomattavasti, mikä antoi ymmärtää, että sokeri ja viljatuotteet eivät vain sovi kaikille ja oireilu ilmenee sitten aknena.

      Ruokavalio ei kuitenkaan koskaan täysin puhdistanut kasvojani ja koin sen 100% noudattamisen (nyt siis taroitan viljojen ja sokerin välttämistä, en rajua laihdutusruokavalioani, joka oli kaikkea muuta kuin terveellinen) vaikeaksi ja sosiaalisia tilanteita rajoittavaksi. Lipsuin vähitellen takaisin aikasempiin syömistottumuksiini ja akneni oli viime vuoden lopulla pahimmillaan ikinä. Aloitin taas osittaisen ruokavaliomuutoksen, joka selkeästi hillitsi finnien syntymistä ja hoiti tulehdusta, mutta kasvoni olivat edelleen huonossa jamassa.

      --> Tämä kaikki siis pohjustuksena siihen, kuinka epätoivoinen olin löytäessäni tämän ketjun. Itsetunto nollissa, koin, että 29-vuotiaana finninaamana en ollut uskottava ammatillista osaamista vaativissa työhöni liittyvissa kokouksissa ja tapaamisissa. Tiedätte, miten akne vaikuttaa itsetuntoon.

      Surffasin netissä koko yön eksyttyäni ensin tähän keskusteluun ja yritin etsiä tukea sekä kritiikkiä tämän topicin aiheeseen. Ainoa negatiivinen asia, jonka yön netissä surffailtuani löysin oli se ilmeinen "ällötys-tekijä", joka myönnettäköön oli itselleni kova pala ylittää. Mutta, kun on tarpeeksi epätoivoinen niin melkeinpä kaikkea on valmis kokeilemaan.

      Kuukausi sitten nielin ylpeyteni ja unohdin sosiaalisen hyväksyttävyyden dilemman (sekä sen, kuinka ällötävältä ajatus tästä tuntui) ja kokeilin. Aluksi aamuin illoin. Viikon jälkeen useammankin kerran päivässä jos olin yksin kotona. Käytin aina tuoretta virtsaa eli ei tullut edes mileeni säilyttää virtsapurkkia jääkaapissa, jossa se olisi toisten löydettävissä - puhumattakaan ruokien läheisyydestä.

      Ällötyksen unohti yllättävän nopeasti. Parin päivän kärvistelyn jälkeen touhu muuttui normaaliksi osaksi ihonhoitoa, mitä en ikinä olisi voinut kuvitella! Olen aina juonut paljon vettä, joten haju ei ollut ongelma, koska virtsalla ei ollut juurikaan väriä.

      • toiveikas kokeilija

        Jatkoa edelliseen:

        1.Viiko:
        Kasvojen ihon paha tulehdus katosi, punoitus väheni, kasvoihini ei enää sattunut. Uusia finnejä ei synytynyt.

        2-3 Viikot:
        Pahenemisvaihe. Ihon kunto paheni entisestään. Ensin toinen poski, sitten toinen poski. Tyhmä kun olin, menin puristelemaan finneja ja rikkoutunut iho oli todella kipeä. Virtsahoito vei tosin kivun päivässä. Uskoni menetelmän toimiseen oli todella koetuksella, koska tuntui, että kaikki ruokvaliomuutoksella saavutetut pienet tulokset katosivat parissa päivässä. Jatkoin kuitenkin kokeilua, sillä minulla ei ihan todella ollut mitään menetettävää. Aknehelvettiä oli kuitenkin takana yli 13-vuotta.

        4.Viikko:
        Oikea poski parantunut. Havaittavissa pari pientä finniä. Ihon punoitus poissa. Vasen poski edelleen pahenemisvaiheessa.

        5. Viikko:
        Oikea poski hyvässä kunnossa. Vasen poski taistelemassa viimeisiä finnejä pois iholta. Uusia ei enää tullut. Vasemman posken arvet punaisia, mutta eivät kipeitä.

        Olen siis nyt viikolla 5 ja aion todellakin jatkaa kokeilua. Kun vertaan lähtötilannetta nykyiseen on muutos uskomaton. Vain kuukaudessa. Tämä on ollut kuin täydennys ruokavaliomuutoksilla saavutettaviin tuloksiin. En ole jättänyt viljoja ja sokeria kokonaan pois, mutta jo kuukausia vähentänyt niiden käyttöä. Virtsahoidolla on kuitenkin ollut hurjan nopea vaikutus kasvojeni kuntoon.

        Pointtini:
        Jos olet eksynyt tähän keskusteluun ja etenkin jos olet tämän viestijonon luettuasi googlettanut ko. aihetta (kuten minä) niin määrittelisin, että olet "tarpeeksi" epätoivoinen kokeilemaan melkein mitä tahansa (kuten minä). Et menetä mitään, mutta sinun on sovittava itsesi kanssa, että olivat ensimmäiset viikot kuinka vaikeita tahansa et lopeta, vaan jatkat ainakin siihen kuukauden rajapyykkiin. Itseä harmittaa, etten löytänyt keskustelua aiheesta jo vuosia sitten.

        Kokeiluni jatkuu ja tulen taas kuukauden kuluttua raportoimaan tuloksia.

        Voimia kaikille!


    • Jes!

      Tää on ainut keino mikä on OIKEASTI auttanut naamaani :)

    • hyvävaikohuono

      Onkohan tähän perustuvaa apu siinä virtsan hapoissa?Entäs jos pissa onkin liian alkalista tai liian hapokasta.Tuhoutuuko koko iho ajan mittaan?Joku olikin tänne jostain tieteenmaailmasta löytänyt jutun että se tuhoaa ihoa:/

    • ölitäk123

      Virtsa on steriiliä, jos ei ole virtsatieinfektiota, josta sinne virtsaan menisi bakteereita. Olen terveysalan ammattilainen ja näin meille on opetettu koulussa ja työelämässä. Kaikkea ihmiset ovat valmiita laittamaan iholle kemikaalien muodossa, jota ei pidetä mitenkään outona. Sitä ihmettelen enemmän kuin tätä aamukusta-naamaan-juttua! Itseasiassa voisin hyvinkin kokeilla.

      • finninaama

        mitä puhdistusainetta käytätte tämän lisäksi? :)


      • äääää
        finninaama kirjoitti:

        mitä puhdistusainetta käytätte tämän lisäksi? :)

        kertokaa mitä puhdistus ainetta käytätte tän lisäks!!! Mulla on kiire tietää


      • jihuuhhf
        äääää kirjoitti:

        kertokaa mitä puhdistus ainetta käytätte tän lisäks!!! Mulla on kiire tietää

        lähteekö tällä taval mustapäätki??


    • Entinen aknettaja

      Minulla oli hirvittävän paha akne ja epätoivoisesti kokeilin... Pikkusisko tuli tietenkin urkkimaan outoja ääniä veskistä ja oli kuolla lattialle naurusta kun näki minun tekevän tätä.... Heitin häntä saippualla ja lukitsin oven.... En uskaltanut heti tehdä joten pistin summanmutikassa läimäisyllä tehtyää... tein näin viikon verran ja tuloksia alkoi näkyä... Tästä on jo vuosi ja ihoni on ihan sairaan hyvän näköinen ja kaikki ihmettelevät akneni lähtöä ja minä vastaan vain "Käytä Suomi24 apunas" ja käppäilen käytävillä melkein akneton iho kasvoillani

      • hfliiwuekj

        kyllähän tää hoito on muka hauska niitten mielestä joilla ei aknea tai finnejä ole..


      • uskomusTähänKoetuksella
        hfliiwuekj kirjoitti:

        kyllähän tää hoito on muka hauska niitten mielestä joilla ei aknea tai finnejä ole..

        2 viikkoa jo takana ja naama vain pahenee.. Toivottavasti tää on ihon puhdistautimusta ku kaikki paskat työntyy ulos


      • uskomusTähänKoetuksella
        hfliiwuekj kirjoitti:

        kyllähän tää hoito on muka hauska niitten mielestä joilla ei aknea tai finnejä ole..

        2 viikkoa jo takana ja naama vain pahenee.. Toivottavasti tää on ihon puhdistautimusta ku kaikki paskat työntyy ulos


      • jcnjncj
        uskomusTähänKoetuksella kirjoitti:

        2 viikkoa jo takana ja naama vain pahenee.. Toivottavasti tää on ihon puhdistautimusta ku kaikki paskat työntyy ulos

        onkos iho yhtään paranemaan päin?


      • piumpau,
        jcnjncj kirjoitti:

        onkos iho yhtään paranemaan päin?

        kyllä tää on alkanu parantumaan mutta hölmönä menin puristelemaan finnejä -.-


      • toiveikas kokeilija
        piumpau, kirjoitti:

        kyllä tää on alkanu parantumaan mutta hölmönä menin puristelemaan finnejä -.-

        Viikot 2-3 olivat mulla kyllä vaikeimmat ja iho oli todella huonossa kunnossa. Ja niin erehdyin minäkin niitä finnejä puristelemaan. Ihan tyhmää etenkin, kun tiesi, ettei kannattaisi..

        Mutta. Kuinkas ollakaan siitä se paraneminen lähti ja nyt viikolla 7 olisko 2 finniä kasvoissa. Punaisia arpia on kyllä, sillä lähtötilanne oli järkyttävä. Punoitus on vähän laskenut ja nyt seuraava askel on löytää jokin luontainen hoito näihin arpiin. Enpä olisi ikinä uskonut, että tällaista hoitokeinoa koettaisin tai että se oikeasti auttaisi. Olen vieläkin aivan ihmeissäni, että kasvot ovat puhdistuneet näin nopeasti. Tietäisin parikin ihmistä, joiden elämään tällä tiedolla voisi olla suuri vaikutus, mutta kuinkas tästä hoidosta kerrot kenellekään..?


      • aamupissitnaamaa
        toiveikas kokeilija kirjoitti:

        Viikot 2-3 olivat mulla kyllä vaikeimmat ja iho oli todella huonossa kunnossa. Ja niin erehdyin minäkin niitä finnejä puristelemaan. Ihan tyhmää etenkin, kun tiesi, ettei kannattaisi..

        Mutta. Kuinkas ollakaan siitä se paraneminen lähti ja nyt viikolla 7 olisko 2 finniä kasvoissa. Punaisia arpia on kyllä, sillä lähtötilanne oli järkyttävä. Punoitus on vähän laskenut ja nyt seuraava askel on löytää jokin luontainen hoito näihin arpiin. Enpä olisi ikinä uskonut, että tällaista hoitokeinoa koettaisin tai että se oikeasti auttaisi. Olen vieläkin aivan ihmeissäni, että kasvot ovat puhdistuneet näin nopeasti. Tietäisin parikin ihmistä, joiden elämään tällä tiedolla voisi olla suuri vaikutus, mutta kuinkas tästä hoidosta kerrot kenellekään..?

        Nyt luin keskustelun loppuun ja päädyin siihen lopputulokseen, että aion hieroa ihanaa pissaani suoraan pärstääni. Olis kiva päästä eroon tästä punoituksestakin.


    • himmola

      Ihan oikeesti,menkää lääkärii-apteekkii tai luontaistuotekauppaa! iteel aknee kyllä mutta en ala pissaa hieroo mun naamaa! XD

      • Meevaan

        Tuhlaa vain rahasi turhiin hoitotuotteisiin mistä ei ole mitään apua.. Me käytämme ilmaista ja toimivaa hoitokeinoa.. HAHA


    • AvutonTapaus

      Voiko tähän ihan tosi luottaa ku tässä on päättärit tulossa ensiviikolla eikä ois kiva pistää ihoa vielä huonompaan kuntoon.. :(

      • igusi

        Voi luottaa. Tosin voi luottaa myös siihen pahentumisvaiheeseen, joka itsellä alkoi 2. viikon alussa. Eli aloita vasta päättäjäisten jälkeen ihon korjaaminen. Itsellä pari kk takana ja enää muutama finni kasvoissa :)


      • AvutonTapaus
        igusi kirjoitti:

        Voi luottaa. Tosin voi luottaa myös siihen pahentumisvaiheeseen, joka itsellä alkoi 2. viikon alussa. Eli aloita vasta päättäjäisten jälkeen ihon korjaaminen. Itsellä pari kk takana ja enää muutama finni kasvoissa :)

        Noh, ehdin jo kahtena päivänä aamulla tehä, mu kai mä sit nyt keskeytän tän ja jatkan sitte :D mut mites tää sit kuumina kesäpäivinä, ku vois luulla että ku aurinko porittaa naamaan aurinkos ottaessa ni alkaako se sillon haista, ku naamaki alkaa hikoilla..? On nimittäi ikävää olla siinä jonku kivan böönan kanssa ja tyriä se sitte kusenhajusten kasvojen takia.... :DD


      • tuskinpa
        AvutonTapaus kirjoitti:

        Noh, ehdin jo kahtena päivänä aamulla tehä, mu kai mä sit nyt keskeytän tän ja jatkan sitte :D mut mites tää sit kuumina kesäpäivinä, ku vois luulla että ku aurinko porittaa naamaan aurinkos ottaessa ni alkaako se sillon haista, ku naamaki alkaa hikoilla..? On nimittäi ikävää olla siinä jonku kivan böönan kanssa ja tyriä se sitte kusenhajusten kasvojen takia.... :DD

        tuskin se alkaa haista jos se on jo kuivunut


      • murrrhh
        tuskinpa kirjoitti:

        tuskin se alkaa haista jos se on jo kuivunut

        leukani ja vasen poski ovat hirveässä kunnossa mutta otsa ja oikea poski ovat finnittömiä ja arvettomia :/


    • cat

      Itse oli myös aika skeptinen tämän asian suhteen, mutta kuitenkin uskalias kokeilemaan, koska olen kärsinyt näppylöistä leuassa ja selässä ja monta vuotta ja mikään ei ole tuntunut auttavan, tämä kuitenkin näyttää toimivan leuasta näpyt lähes häipyneet ja haalentuneet, tosin samaan aikaan olen alkanut ottaan sinkkitabletteja että yhteis vaikutuksella on ainakin auttanut :O) Happy! Uskaltakaa kokeilla ! Eikä haise, ei hätiä mitiä sen suhteen.

    • ....,,,,....

      Mulla oli ennen poskissa ennemmän finnejä, mut ei oo enää niin paljoo. otsan näppyihin ei oo paljookaan auttanu, mut ituntuu nyt vähän paremmalta kun ennen.

    • qhit

      onko tämä auttanut teillä mitenkä pahaan akneen?
      mitenkä pitkään mahdollinen pahenemisvaihe kesti?
      itse nyt noin viikon käyttänyt taitaa olla alkanut tuo pahenemisvaihe. toivottavasti ei kestäisi pitkään.

      • igusi

        Tätä ketjua jos viitsit yhtään lukea niin löytyy vastauksia. Pahenemisvaihe varmaan aika henk.koht. jokaisella.


    • afdfeger

      Eikö se virtsa ala haista hikoillessa? Siis sehän imeytyy ihoon..Tietty hikihän on myös virtsaa ja kuona-aineita joten haju taitaa olla siis sama?

    • toimii :)

      Olen käyttänyt tätä kikkaa vain aamuisin, koska haluan pitää tämän tiedon visusti omana salaisuutenani ;) Mieheni ei ole huomannut mitään vaikka nuuskuttelee päivittäin ihoani, sanoo vain, että tuoksun hyvälle, heheh, tietäisipä vain ;)
      Harrastan myös säännöllisesti hikiurheilua, eikä virtsa ole haissut hikoillessa ollenkaan.
      Tuloksia on ollut havaittavissa jo ensimmäisten käyttökertojen jälkeen.

    • :DD:D:D:D:D:D:D:D:DD

      :DDDD ei saatana repesin:DDD nauroin iha hulluna ku luulin et tää on joku läppä:DDDD mut oikeest mihinköhä tää maailma viel menee, nykyää pissataa naamalle et saadaa akne pois:DDDD sallikaa mun oikeest nauraa !!:D

      • Akneton.

        Mieluummin laitan kusta naamalle ku kärsin aknesta..


    • HaluaaTofisteita

      Ei auta ainakaan mulla. Haluaisin jotain tieteellistä näyttöä tämän kikan toimivuudesta.

      • heppis12

        kuinka pitkään oot käyttäny


    • HaluaaTodisteita

      Kuukauden. Ei ole auttanut, mutta toisaalta ei ole pahentanutkaan joten eipä tässä mitään hävittävää ole jos joku välttämättä haluaa kokeilla.

    • tiunuska77

      Tätä on kokeiltava vaikka ensireaktio monen muun tapaan oli ällötys, ei ikinä! Ehkä en ihoni kuntoa ihan akneksi enää määrittele, mutta aina on joku näppy naamassa ja mustapäitä miljoonia.. ikää jo kuitenkin 35v ja huonosta ihosta ja ihan kunnon aknestakin kärsinyt jo 10 vuotiaasta. Jos tämä toimii olen todella katkera etten ole kuullut tästä jo kymmeniä vuosia sitten:)

    • moienkokeileuudestaa

      ite kokeilin pari pvä sitte, enkä pysty laittaa enää..:D meinasin oksentaa ku laitoin omaa pissaa pärstään.. >.

    • Kesä-MIRRi000

      Kuulostaa tosi kivalta !!! Mut hei te kaikki vastatkaa. Mitä mieltä olette,... Ehkä vähän hölmöä mut Tuli vaan mieleen että entäpäs jos käyttää jotain lääkkeitä tuleeko ne virtsaan ja pilaa tän kasvohoidon?
      Heh, voisin kyllä lainata kihlattunikin pissiä!! :D kyllä meillä päin tykätään muutenkin pissaleikeistä mut itse en ole siihen vielä koskenut.

    • ineedhelp

      jos siis alottaa tän prosessin, niin pitääkö sitten ihan joka aamu tehdä sama juttu vai voiko jättää jotain aamuja väliin. esim. jos on kuukautiset,niin voiko sillon tehdä niin vai pitääko sen ajan olla laittamatta?

    • gtrhyht

      hei! pari kysymystä.
      Pitääkö sen antaa kuivua? Ja onko varmaa että haju lähtee? Ja onko huono jos käyttää illal tultua..? Ja jos käyttää samaanaikaan jotain muita tuoteitta niin häiritseekö se? Joo täytyy myöntää että vähän ällöttää laittaa kusta kasvoihin :D mut jos se toimii ja en kokeilis ni kai mä sitten myöhemmin katuisin.

    • ÄlkääUppikoTätäAihet

      gtrhyht - se ei toimi.

    • gtrhyht

      Onks tää sit joku läppä? ... jes. Luin aika kauan tota liutaa.

    • wäwäw

      toiveikas kokeilia. Onko tuossa jossain vaiheessa käytönaikana tuleva pahenemisviikko? Mistä se johtuu? Nyt en ehkä uskallakkaan käyttää ):

    • paaarsa

      hmmm... jos itsellä on vähän lievempi akne niin onko tuo pahenemisviikko silti tulossa? Luin että kaikilla ei ole tullut.

    • shitttt

      oon käyttän neljä päivää ja kaikki vaa pahenee -.- kannattaa lopettaa?

    • paaarsa

      tääl on ollu monta kysymystä... joihin ei vastata. Viittisikö kukaan jolla on tietoa asiasta vastata?

    • BlackStarSmile

      Oon tosi pitkään kärsiny aknesta otsassa. Kaikki maholliset lääkekuurit on kokeiltu ja mikään ei oo auttanu. Eilen illalla lopullisesti palo hermot ja googlasin sitte ja päädyin tähän keskusteluun.
      Alussa kun luin keskustelua alaspäin asia ällötti mutta sitten lämpenin ajatukselle. Otsan iho oli eilen ihan rikki ja tosi arka mutta uskalsin silti kokeilla. Eikä kirvelly taikka haissut! Itse huomasin eron n. puolen tunnin jälkeen. Punoitus katosi ja iho tuntuu perhoisemmalta. Aamulla ja tänä iltana olen tehnyt saman ja aijon jatkaa edelleenkin. Itse en todellakaan ala säilyttää aamulla jäljelle jäänyttä pissaa.. Aamulla ja illalla eri pissa. Jos voi sanoa että hygieenisemmäksi se kuitenki tulee ku käyttää eri pissaa. Jos sä aamusen pistät kuppii ja jääkaappii ni enemmän se kerää bakteereja ja jääkaapissa olevat elintarvikkeet saastuu.. Mutta asiasta kukkaruukkuun SUOSITTELEN kaikille aknesta kärsiville! Köyhänä opiskelijana voin sanoa että jääpähän ne rahat käteen mitkä menis niihin lääkkeisiin. Sit sanon viel et jos teit saakelin teinilehmii ällöttää niin perkeleest ni painukaa helvettii ku jotkuu oikeest luottaa tähän kyseiseen keinoon. Eipä mulla muuta :))

      • Äitivm81

        Kun tuota ketjua lukee, niin kaikkiin kysymyksiin löytyy vastaus.

        Valitettavasti viestejä lukee ja kommentoi myös ne aknesta ja sen hoidon vaikeuksista mitään tietämättömät.

        Toki hurjalta ajatus voi tuntua ja tuntuukin, mutta varmasti sellainen hoito jonka voi tehdä ihan omassa rauhassa ja yksinäisyydessä kun vain pääsee itsensä kanssa asiasta sinuiksi. Ja hoitoaineet on aina varmasti mukana =)

        Ja voihan asian pitää aivan omana tietonaan, miten ihoaan hoitaa. Ei kukaan siellä vessassa katsomassa ole mitä teet.

        Epäilys on tervettä ja rohkeutta on koettaa.
        Eihän mitkään lääkehoidotkaan toimi kaikilla....
        Ja mitä on käytetty ennen länsimaista lääketiedettä? Luonnonhoitoja ja edelleen käytetään, samaan sarjaanhan tääkin kuuluu.


    • if you never tried..

      EIhän se nyt kauheesti houkuta pistää omaa kusta naamalle, mutta jos vaihtoehtona on kamalan näkönen akne loppuelämän ajan, ei tässä mitään hävittävääkään pitäis olla, heti huomenaan aamulla siitä vaan koittamaan :)

      Mutta auttaako (jos auttaa ylipäätään edes kasvoihin, en tiiä) tää sama kikka myös selkään ja rintaan, siellä kun on melkein kamallamman näköstä jälkeä?

      • puhdasta asiaa .

        Hei kaikki asiasta kiinnostuneet . Ureahoidoista on englanninkielistä infoa netti tulvillaan . Googlettakaa vaikkapa vaan sanoilla Urea treatment for your face . Tätä hoitomuotoa on käytetty maailmalla vaikka kuinka pitkään,mm. Intian pääministeri käytti hoitoa . Sitä myös juodaan ja auttaa kuulemma moniin sairauksiin . Suomessakin käytetään sairaaloissa pahoihin iho-ongelmiin. Itse käytän hoitoa kasvoilleni,vaikka minulla ei aknea olekkaan. Isot ihohuokoiset kyllä . Juominen on minustakin aika hurjaa,mutta kukin tyylillään . Joten ,jos englanti sujuu ,niin internetin ihmeelliseen maailmaan ottamaan asiasta selvää . P.s. hoidosta on myös kirjoitettu hoito-oppaita englanniksi .


      • laatat lentää
        puhdasta asiaa . kirjoitti:

        Hei kaikki asiasta kiinnostuneet . Ureahoidoista on englanninkielistä infoa netti tulvillaan . Googlettakaa vaikkapa vaan sanoilla Urea treatment for your face . Tätä hoitomuotoa on käytetty maailmalla vaikka kuinka pitkään,mm. Intian pääministeri käytti hoitoa . Sitä myös juodaan ja auttaa kuulemma moniin sairauksiin . Suomessakin käytetään sairaaloissa pahoihin iho-ongelmiin. Itse käytän hoitoa kasvoilleni,vaikka minulla ei aknea olekkaan. Isot ihohuokoiset kyllä . Juominen on minustakin aika hurjaa,mutta kukin tyylillään . Joten ,jos englanti sujuu ,niin internetin ihmeelliseen maailmaan ottamaan asiasta selvää . P.s. hoidosta on myös kirjoitettu hoito-oppaita englanniksi .

        Suo anteeksi, mutta yhtä mielläni levittäisin sontaa naamalleni. On todella ällö ajatus, että joku ihminen, jonka kanssa esim. puhun päivällä on levittänyt naamalleen pissaansa. Tämän viestiketjun on pakko olla sairasta pilaa.


      • juosten kustu
        laatat lentää kirjoitti:

        Suo anteeksi, mutta yhtä mielläni levittäisin sontaa naamalleni. On todella ällö ajatus, että joku ihminen, jonka kanssa esim. puhun päivällä on levittänyt naamalleen pissaansa. Tämän viestiketjun on pakko olla sairasta pilaa.

        Isäs ja äitis keksivät sairaan pilan, jonka seurauksena sinä synnyit tähän maailmaan meidän muiden elämän pilaamaan.


    • pissiliini

      Kiinnostuin todella tästä akneihon ureahoidosta, jos tämä tepsii myös minulle, olen sangen kiitollinen viestiketjun aloittajalle! :)

      Ainut mikä tässä mietityttää, on aamupissan säilyttäminen jääkaapissa.. jotenkin tuntuisi miellyttävimmältä käyttää sitä heti tuoreeltaan aamulla. Illlalla en jaksaisi aamuisen pissan kanssa läträillä, joten kertokaahan tiedättekö hyviä kosteusvoiteita kasvoille (yön ajaksi), joissa olisi ureaa? Mahtaakohan nämä ureaa sisältävät voiteet toimia yhtä hyvin kuin oma pissa? :) Lisäksi, mahtaako tämä hoito tuoda sivuvaikutuksia pidemmällä ajalla, esim. ihon ohenemista tms.?

    • ei toimi :(

      Itse olen käyttänyt jo 4kk tätä, mutta nyt sanon että ei toimi!

      • lailaa_

        Itsekkin käyttäny kohta kk. eikä huomattavaa eroa. Paitsi yhdessä välissä kävi vaa vähä parempana


    • yököttävää todella

      Kun alat laittaan kusta naamalles, saat tehdä sitä loppuelämäs. Ei akne tuollaisilla keinoilla parane vaan sisäisesti, esim. ruokavalio, roa, etc. Jos joku hoitaa paria finniä roiseilla keinoilla, pitäköön sen omana tietonaan. Ällöttää ajatus, että ympärillä on kusinaamoja. Ehkä psykiatri olis hyvä osoite teille ihotautilääkärin ohella.

      • sinun paskasi tähden

        Kuitenkin ruiskutat paskaa omalle ja toisten naamalle piereskellessäsi. Vaikka hiukkaset ovat pieniä, niin ihan samaa paskaa se on kuin se mikä päässäsi tekee patoja kusivirtojen keskelle.


    • difla1

      saako naama rasvaa kayttää akneen?

    • minäpä vaan

      Ällöttää kusinaama, mut vielä enemmän ällöttää aknenaama, joten kyllä mä itse nyt rupean tätä hoitoa kokeilemaan. Ihan sama haiskoo iha vaik paskan kusen ja oksennuksen yhdistelmälle 24/7. Ku on näin paljon akne hajottanu osia ja elämää tekee jo ihan mitä vaa sen postamiseks. Yökkivät lehmän kärsikää 13 vuotta aknesta, koulukiusaamisesta sen takia, syökää 3 roakuuria, älkääkä eläkö täyttä elämää tai olko koskaa meikittä (ei yökyläilyä, uimahallia yms) missään ja hajottakaa itsetuntonne ja tulkaa sit kirjottelemaa tänne kui sairasta ja ällöö on läträrä kusella naamaa! Ku kohtaatte jonku pitkäaikasen sairauden joka vie oikeesti voimaa, rahaa ja vaikuttaa negatiivisesti itsetuntoo ja saatte kestää sitä vuosia ni ymmärrätte, muistakaapa sit kui hauskaa tää teistä oli. kiitos, kirjottelen omaa edistymistä tänne välillä huomisesta alkaen, luki tätä vielä kukaa tai ei ku aika vanhentunu ketju :)

      • minäkin vain joo

        hmmm. Itse olen kärsinyt aknesta aina tuolta ala-asteen 6 luokalta tähän 24 vuoden ikään asti. Olen sitten kai erikoinen, sillä omaan elämääni se ei ole koskaan mitenkään vaikuttanut. Ja kyllä minulla on todella paha akne, joka ulottuu niin koko naamaan kuin selkäänkin ja väliin jopa vähän muuallekkin. Silti, olen voinut olla hyvällä itsetunnolla, olla kavereilla yötä, olla meikittä, käydä uimahalleissa jne. Pidän omaa elämääni tärkeänä, enkä anne näiden näppyjen elämääni pilata. Olen saanut kuitenkin lähes kaiken, mitä elämältä haluan ihan tämän aknenikin kanssa ja mikäli en tästä eroon koskaan pääse, niin tulen silitkin varmasti saamaan yhtä paljon elämässä, kuin mitä saisin ilman tätä sairautta.
        Tottakai voin sanoa, että olisihan se ihan mukavaa olla ilman tätä sairautta ja väliin siihen yritän panostaa, mutta en kyllä ikänä lähtisi tälläistä hoitomuotoa kokeilemaan :D
        Minulle aikoinaan eräs ystävä nuorempana sanoi, että hei, älä välitä, kun et itse välitä, ei kukaan mukaan välitä. Ja se on kyllä ihan totta! Oon muuten kaikinpuolin terve, joten miksi minun pitäisi kärsiä sen takia, että ulkoisesti minulla nyt vain on naama väliin kuin sotatantereen jäljiltä, hyvin elämässä silti kaikki hoituu, niin työ, mies, lapset jne. ;D


      • minäpä vaan
        minäkin vain joo kirjoitti:

        hmmm. Itse olen kärsinyt aknesta aina tuolta ala-asteen 6 luokalta tähän 24 vuoden ikään asti. Olen sitten kai erikoinen, sillä omaan elämääni se ei ole koskaan mitenkään vaikuttanut. Ja kyllä minulla on todella paha akne, joka ulottuu niin koko naamaan kuin selkäänkin ja väliin jopa vähän muuallekkin. Silti, olen voinut olla hyvällä itsetunnolla, olla kavereilla yötä, olla meikittä, käydä uimahalleissa jne. Pidän omaa elämääni tärkeänä, enkä anne näiden näppyjen elämääni pilata. Olen saanut kuitenkin lähes kaiken, mitä elämältä haluan ihan tämän aknenikin kanssa ja mikäli en tästä eroon koskaan pääse, niin tulen silitkin varmasti saamaan yhtä paljon elämässä, kuin mitä saisin ilman tätä sairautta.
        Tottakai voin sanoa, että olisihan se ihan mukavaa olla ilman tätä sairautta ja väliin siihen yritän panostaa, mutta en kyllä ikänä lähtisi tälläistä hoitomuotoa kokeilemaan :D
        Minulle aikoinaan eräs ystävä nuorempana sanoi, että hei, älä välitä, kun et itse välitä, ei kukaan mukaan välitä. Ja se on kyllä ihan totta! Oon muuten kaikinpuolin terve, joten miksi minun pitäisi kärsiä sen takia, että ulkoisesti minulla nyt vain on naama väliin kuin sotatantereen jäljiltä, hyvin elämässä silti kaikki hoituu, niin työ, mies, lapset jne. ;D

        Se on hienoa että suhtaudut akneesi noin ja ettei se sinuun elämääsi hirveän negatiivisesti vaikuttanut. Kuitenkin suurimman osaa pahasta aknesta sairastavilla vaikuttaa elämää enemmän. Jos sinun elämääsi ei, ni kai se nyt on itsestään selvää ettet huviksesi lähde tälläistä kokeilemaan, en minäkään silloin lähtisi, itse olen niin paljon aknen takia kärsinyt että jokainen uusi mahdollisuus on tavoittelemisen arvoinen. Jokainen ihminen on erilainen ja suhtautuu erilailla asioihin. Mulle saavutus on tärkeämpää kun keinot.


    • minäpä vaan

      Okei, eli voin todeta että apua! :D mun koko ihon kunto on parantunu huomattavasti tällä ällöllä hoidolla. aivan uskomatonta! Mustapäät ovat hävinneet kokonaan ja 12 vuoden akne arvet vaalentuneet jo nyt huomattavasti! Aijon todellakin jatkaa tätä! Itselläni ei ole ollut tälläinen iho moneen vuoteen. Toivottavasti pysyisi edes tällaisena tai paranisi vielä

    • Sitä itseään

      Mites jos kokeilisitte p*skaa? Joku täällä heittänyt jutun ilmoille, niin kaikki uskoo.. Ootte kyllä naiset pöllöä porukkaa!

      • 45645645645

        Ja me miehetkö sitten ollaan viisaampia? Ite et näytä edes tietävän että paska on täynnä bakteereja ja kaikkea muuta mukavaa mikä varmastikin auttaa finneihin. Ja miks tämä ei vois toimia? Koska se on kusta, ja kusi on niin ällöttävääääää? Sekö se sun perustelu on?


      • 990999
        45645645645 kirjoitti:

        Ja me miehetkö sitten ollaan viisaampia? Ite et näytä edes tietävän että paska on täynnä bakteereja ja kaikkea muuta mukavaa mikä varmastikin auttaa finneihin. Ja miks tämä ei vois toimia? Koska se on kusta, ja kusi on niin ällöttävääääää? Sekö se sun perustelu on?

        Virtasin on täynnä kuona-aineita, jotka ihan tarkotuksella poistuu kehosta kun vessassa käyt. Joten, yhtä mieluusti minäkin levittelisin paskaa naamaani kuin kusta. Hyi helvetti. Miettikää nyt oikeasti!


    • Auttaa!!!

      Noniin... Aloitin tämän "virtsahoidon" viikko sitten ja täytyy sanoa, että kyllä auttaa!!! Ennen tätä minulla tuli joka aamu monia valkopäitä joita piti puristella. Nyt ei tarvitse enää, kuin max 2 puristaa, nyt lähipäivinä ei ollenkaan!

      Oli ensimmäistä kertaa erittäin oksettavaa hieroa kusta naamalle, mutta siihen tottui kyllä.

      Suosittelen kaikille lämpimästi tätä hoitoa, VOI TÄTÄ ILON PÄIVÄÄ!!

      PS. Laitan aamuin illoin tätä naamalle noin vartiksi.

    • varmasti??

      auttaako oikeeasti?! tuleeko mtn sivuvaikutuksi?! eikö todella haise?! kuivuuko nopeesti?! kuinka nopeesti huomaa eron entiseen? itellä o ollu 3 tai 4 luokalta asti finnejä... ja nyt oon seiskalla eikä oo lähteny vaikka oon käyttäny mitä tököttejä tahansa... jännittää kokeilla tota kusta....

      • Auttaa!!!

        Kyllä auttaa. Alle viikossa huomaa jo eron. Ja ei se haise, jos juot vettä suhteellisen paljon. Ja pidä sitä naamassa vaan vartti, niin ei tarvitse olla vainoharhainen loppupäivää, että joku sen haistaisi.

        Oot vasta 7. luokalla. Kyllä monella akne lähtee täysi-ikään mennessä aika hyvin pois. Tietysti on tapauksia, kuten minä, jolla tämä vain jatkuu... (20v)


    • 11+5

      Heippa! Osaakos joku sanoo et auttaako se myös murrosiän akneen? Täältä oon nimittäin lukenu enemmän vanhempien ihmisten kokemuksia. Oon nyt ysillä ja aknea lähti tulemaan jo ala-asteella. Kaikkea oon kyl kokeillu,eikä tunnu auttavan. Tosiaan itsetunto on tosi matala ja en kehtaa käydä missään,varsinkaan kun muilla ikätovereilla on mahtava iho. Jotenka ei tunnu missään laittaa kusta naamalle,ainut juttu mikä jännittää on se pahenemisviikko..toisaalta jos sen jälkeen iho alkaa parantua,on se sen arvoista.
      Mutta niin,toimiiko murrosiän akneen?

    • Jeesus.

      Ei auta mihinkään akneen. Tämä on bullshittiä joka on buustattu haksaamalla aloitusviestin plusäänet. Kun on paljon plussaa, ihmisen kiinnostuu ja antaa lisää plussaa. Sitten lopulta lumipalloefekti menee siihen että urpot tosiaan kokeilee tätä. Ihmismieli on kyllä idioottimainen.

      • Auttaa!!!

        Helvetti sä oot tyhmä ihminen. Mulla tää ainaski toimii... Ne voi kokeilla, jotka haluavat yrittää. Ei ole mikään pakko!


    • Jahas.

      Tästä menetelmästä ei ole MINKÄÄNLAISTA tieteellistä todistusta, ei edes minkäänlaista teoreettista pohjaa miksi se ylipäätään voisi toimia.

      30% finasteridi kaljuuntumislääkkeen lumeversiota (kalkkitabletteja) syötetyistä kertoi hiustensa palaavan. Uskoisin saman olevan tässä, eli kun halutaan nähdä se parannus niin se nähdään tiedostamatta itsensä huijausta. Ja lisäksi jos viikon tehdään tätä hoitoa, voi finnit lähteä ihan luonnostaankin. Osa sanoo ettei toimi ja osa sanoo että toimii, menee siis luonnollisen vaihtelun piikkiin.

    • ärri6

      Hei!

      Täällä kovimpia huutelioita toimimattomuuden puolesta ovat ne jotka eivät ole kokeilleet :D Placebo toki toimii monissa tapauksissa, mutta ihan sama mistä tässä on kysymys, kun kerta muutoksia tulee. Uskoisin, että jokainen aknesta kärsivä aina uuden ihonhoitoaineen, lääkkeen, ruokavalion tai kasvohoidon "löytäessään" uskoo ja toivoo sen toimivan mutta niinpä ei ole. Joten missäs se niiden lumevaikutus? Olen tehnyt parin viikon (nyt n.2 ja puoli) kokeilun, ja olen tyytyväinen tähän astisiin vaikutuksiin; sileämpi, tasavärinen iho. Iho on alkanut puhdistua ja epäpuhtaudet tulevat pintaan. Miten pitkään teillä muilla pissa- kokeilua jatkaneilla on mennyt, että olette päässeet kaikista ihon alla olevista epäpuhtauksista eroon? Nyt kun uusia suuria finnejä ei enää tule, minua häiritsee pienet sitkeät epäpuhtaudet, jotka eivät ole vielä pinnassa kunnolla. Olen tosi kiitollinen että löysin tämän ketjun ja kokeilin :)

    • lailaa_

      Olen itse kokeillut konstiasi" jo parantunut". Se ei kyllä ole tuottanut mitään tulosta, vaikka olen käyttänyt sitä kohta kuukauden. Tosin vain aamulla ja joitakin päiviä silloitällöin jäänyt välistä, etten ole muistanut laittaa kusta naamalle

    • Lopettakaa tämä

      Oisit vaan pitänyt ihan omana salaisuutenasi,olen joskus kauan kuullut
      väitettävän virtsan auttavan hiustenlähdössä mutta minkäänlaista todistetta
      tästä kukaan ei pysty esittämään ,näitä urbaanilegendoja tulee ja menee
      ainoa hyvä näissä on ettei niissä pahasti menetä rahojaan ehkä muutaman
      kaverinmenettää ,hajun tai epäilyistä kusipesijän mielenterveydestä tai ylenmääräisestä lapsenmielisyydestä.

    • kasvoille

      poikaystävän sperma auttaa akneen?

    • APRILLIA!!

      HEI OIKEESTI!! TÄMÄ ON LAITETTU VITSINÄ LIIKENTEESEEN ALUNPERIN!! XD

    • Kasvoille2

      Tuskin sulla on ketään ruiskuttamassa sitä spermaa naamalle jos kerta akne on.

    • hghn

      haha komppaan kasvoille 2 kommenttia, joka anto kunnon naurut sunnuntai yölle :D

    • elinsaa1

      Oon seiskaluokkaa käyvä tyttö, ja kärsin pahimmasta mahollisesta aknesta, ja kokeilin kaikki helvetin kuurit ja mömmöt läpi, joo ja turhaan. Sitten löysin tän keskustelun ja katoin noita kommentteja mitä tähän oli lähetetty, ja monella oli tästä positiivistä kommenttia (esim. akne oli tän ansiosta lähteny) ja päätin itsekkin koittaa, vaikka se kuinka ällöttävältä tuntukin, koska tässä "hoidossa" ei menetä mitään! Ja nyt mulla on jäljellä vaan pieniä näppyjä jotka peittää meikillä helposti ja tän hoidon jälkeen ei oo tullu uusia finnejä, ja punotuskin on tipo tiessään.
      Ite en oo kertonu kenellekkään siitä että levitän omaa pissaani naamalleni, ja eihän sitä kenellekkään ees tarvii kertoo... Ja aion jatkaa loppuun asti, ja tää oikeesti autto mua tosi paljon! Suosittelen kaikille aknesta kärsiville tätä! Tää jos joku kerranki tehoo ja kunnolla!

    • oo=OO--

      No kiva että sinua auttoi...Olet siis yksi kymmenestätuhannesta jota
      virtsa-terapia auttoi,mutta...Voisikohan ihosi paranemiseen olla jokin toinen syy? Ehkä se olisi parantunut itsestäänkin tilapäisen hormoonihäiriön tasaannuttua?Äläkä tosiaan kerro kenellekään ettet saisi omituisen ihmisen mainetta joka seuraa pienellä paikkakunnalla loppuelämän ajan,huomaat nopeastin ystävien,mikäli sinulla sellaisia on,kaikkoavan hyvin nopeasti.

    • Epätoivoinen äiti

      Täytyykö pissan olla aknesta kärsivän omaa pissaa. Poikani kärsii aknesta ja tuskin suostuu pissahoitoon. Mutta jos en kerro mitä tökötän hänen naamaansa ( omaa pissaani) hän suostuu :) Poskissa lähinnä sinertäviä arpia ja yo-juhlat lähestyy,olisi kiva saada siisti iho..

      • ei mitään sooloiluja

        Kannattaa varmaan viedä poika meikattavaksi yo-juhlia varten.
        Mitään ureaa ei kasvoihin kannata laittaa. Toinen vaihtoehto, kokeile bepanthen-voidetta laittaa arpiin, paras lopputulos on tod.näk. kuitenkin se siis pohjameikki juhlapäiväksi.


    • Naurua nyt,,

      Käyppä kysymässä asiasta vaikka aluksi terveyskeskuslääkäriltä jos vaikka
      saisit lähetteen erikoishoitoon siis sinulle,ei pojallesi.
      mutta joykkihan tämän täytyy olla,nauretaan yhdessä.

    • Arpinaama

      Miten kannattaa toimia kuukautisten aikana? En voi käyttää kuukuppia tms., joten ajattelin käyttää muutaman ensimmäisen vuotopäivän ajan ennen kuukautisten alkua ottamaani virtsaa ja sitten pitää pari päivää taukoa tästä "virtsahoidosta". Onko tämä hyvä systeemi vai mitä suosittelisit? Kovin kauaa virtsaa ei varmaan kannata säilöä ja toisaalta kuukautisveren mukana virtsaan saattaa päätyä bakteereita, joiden levittely naamalle ei varmaan ole myöskään hyväksi...

    • litttlecat

      olen 17.v ja kärsinyt runsaista iho-ongelmistä noin vajaat pari vuotta. Kaikenlaista on tullu kokeiltuu ja mikään ei oikestaan tehoo tähän naamaan...nyt löysin tämän ja ajattelin rueta kokeilee tätä, vaikka aika kuvottavalta kuulostaakin:D mutta eipä tässä mitää menetä! Haluisin kuitenki kysyy et jos eka pesette kasvot tällä virtsalla nii voiko sen jälkee laittaa sellasta kosteusvoidetta jota on saanu kosmetologilta jota laittas niiku meikin alle sitte? Vai länttäänkö meikkivoiteen suoraan sitte kuivalle iholle? Itse ajattelin kuhan kokeilen ni pestä virtsan sitte pois. Ni onkoha haittaa jos sen jälkee lisään sen kosteusvoiteen vai onko parempi jättää kaikki voiteet yms pois?:)

    • kissanaine

      Hei!

      Olen 20v. nainen, ja kärsinyt aknesta nyt reilu puoli vuotta lopetettuani e-pillerit. Käytän joka aamu meikkaamiseen 30-45 minuuttia peittääkseni aknen. Isoja punaisia finnejä on poskissa ja kulmakarvojen välissä eniten. pikkunäppyjä on kaikkialla. Kokeilen huomenna aamulla ekaa kertaa tätä hoitoa ja kerron tuloksista ensi viikolla. Aion käyttää hoitoa vain aamuisin, ehkä noin joka toinen päivä. Katsotaan miten käy :)

    • morrooo

      hei käyttäkää Aloe Vera geeliä!! mulla se ei vienyt finnejä kokonaan pois mutta ainakin paransi ihoa. Finnit painuivat ja iho muuttui pehmeämmäksi ja tasaiseksi ja finnit eivät punoita enää läheskään yhtä paljoa. Tämä geeli oikeesti rauhottaa ja edes hieman tuo helpotusta! Itse levitän joka ilta ennen nukkumaan menoa geelia finnien päälle, ennen levitystä kuitenkin kannattaa kasvovettä käyttää:)

    • kissanaine

      Hei!
      Nyt on kokeilun 5. päivä. Joka aamu olen "hoitoa" tehnyt. Ennen ekaa "hoitoa" otin kuvan kasvoistani, sitten annoin vaikuttaa puoli tuntia, pesin pois ja otin uuden kuvan. Kaksi punottavinta kohtaa oli selvästi heti laskeutunut. Nyt on 5 päivän aikana tullut pari pientä näppyä lisää, mutta ne olivat jo varmaan tuloillaan ennen hoidon aloittamista.

      5 päivän jälkeen finnit ovat painuneet ja punoitus vähentynyt siten, että meikkaaminen ei ole enää niin vaivalloista. Aion varmasti jatkaa tätä ja kerron heti, jos jotain merkittävää tapahtuu. Mutta tällä hetkellä vaikutus on lievästi positiivinen. kerroin jopa miehelleni eikä häntä häirinnyt ollenkaan pissa-ajatus, sillä hän tietää, miten paljon finnit nakertavat itsevarmuuttani.

      Jotkut ovat kysyneet kasvovoiteista, itse pidän tätä "lääkettä" naamassa aamuisin 5-45 min riippuen onko menoa, sitten pesen ja pistän kasvovoidetta.

      • geeenard

        Hyvä että on positiivista vaikutusta :) Onko sulla ihonalaisia finnejä vai ihan patteja ?


    • aknestakärsivä

      Ite alotin tän jutun pari kuukautta sitten.
      Sit tuli se pahenemisvaihe ja tyhmänä lopetin..
      nyt alotin alusta, ja kyllä tää on jo onneks vähän parantunu,
      nyt oon käyttäny tätä 2 viikkoo.. tuntuu ettei mitään enään sit tapahu, mut jatkan silti..:/

      • Kysymys2323

        Kerro lisää kuulumisia muutaman viikon päästä :)


    • Spemulaari

      Tuon jälkeen voisi sivellä spemut naamalle. Tulee paljon sileämpi iho

    • Myy13

      Hei!

      Olen 21. v nainen ja olen kärsinyt lievästä aknesta jo yli puoli vuotta. Aloitin kokeilun kaksi kuukautta sitten ja on parantunut jo huomattavasti. Muutama finni enää kasvoissa ja pieniä näppylöitä on vielä joka puolella. Mutta eiköhän nekin sitten ajan kanssa häviä. Punaiset arvetkin on jo vähän haalentuneet. Toivottavasti ensi vuonna on jo täysin virheetön iho.

      Suosittelen ehdottomasti tätä kaikille aknesta kärsiville, tämä todella tehoaa. Ja vieläpä on ilmaista. :)

    • Waannaa

      Hmmm.. Ajattelin nyt sitten huomenna aamulla kokeilla, jospa tämä toimisi.. Raportoin sitten tänne miten käy! ;)

    • akne1

      Mulla oli paha akne pulivuotta sitten kävin lääkäristä hakemassa kaiken maailman tököttejä mutta eivät auttaneet. Sitten isoäidiltäni miten heidän aikana hoidettiin aknea. Eli ihan luonnosta multaa, vettä ja suolaa nuo kaikki sekasin. On auttanut. Kannattee kokeilla. Itsellä ei tarvinnut käyttää kuin pari viikkoa.

    • miems

      Moi! :-)
      Olen 14 vuotias tyttö jolla ei ole aknea, mutta silti tosi paljon näppylöitä ja nenäni on aina ihan älyttömän rasvainen. Ajattelin tätä hoitoa vaikka se kauhealta kuulostaakin... Sen takia mulla olis pari kysymystä.
      1. Kun olette laittaneet sen virtsan naamalle niin saako sen jälkeen laittaa heti kosteusvoidetta meikin alle vai pitääkö laittaa meikki kuivaan naamaan?
      2. Voiko tätä hoitoa suorittaa myös kuukautisten aikana? Käytän normaaleja siteitä.
      3. Jos teen sen vain aamuisin, voinko käyttää illalla jo illan virtsaa? en todellakaan ala säilömään sitä jääkaapissa...

      • höpön löpö juttuja

        Älä hyvä ihme lähde kokeilemaan noita pissijuttuja. Osta apteekista busbyn liquid oil-ihoöljyä, jota käytät ihon kosteutukseen ja puhdistukseen jokin hyvä perusputsari.

        Ei kannata noita pissavinkkejä kuunnella.


    • aknepois

      Hei! Nyt on pissat naamalla... :D Kokeilin juuri äsken ensimmäistä kertaa tätä konstia, toivon että tämä toimisi!

      Olen 22-vuotias nainen, joka on kärsinyt pahasta aknesta 8vuotta... Olen kokeillut antibiootit, lääkerasvat, perusvoiteet sun muut puhdistusaineet, eikä mikään ole auttanut... Antibiootti auttoi hetkellisesti, mutta kun kuuri loppui akne tuli kahta kauheammin takaisin..

      Kerroin eilen avomiehellenikin tästä pissajutusta, odotin että hän tuomitsisi täysin tämän ja pitäisi ihan hulluna minua, mutta toisin kävi! Hän sanoi että on kuullut aikaisemminkin että virtsalla on hoidettu esimerkiksi haavoja ennen vanhaan.

      Tulen viikon päästä kertomaan missä kunnossa ihoni on, vai onko missään :D

    • hmmmmm1

      Hei,

      Lueskelin tätä viestiketjua ja kiinnoistuin kovasti. Itse kärsin lievästä aknesta ja kävin ihotautilääkärillä, missä hän määräsi minulle antibiottikuurin ( tetralysal) lääkevoidetta. Käsitykseni mukaan antibiotti ei auta muuhun kuin tulehdukseen ja tulee aikanaan takaisin? onko muilla tietoa?

      Siispä mietin jos aloittaisin antibiottikuurin sekä tämän pissakokeilun samaan aikaan :D Onko muilla kokemuksia voisiko näin toimia?

      P.s Kivaa kuulla että näin moni on saanu parannusta iho-ongelmiinssa tämän avulla! :)

      • mammaaaa

        Jaa-a. kertokaapa rakkaat ihmiset, kuink paljon olette kaikkeen tärpätteihin ja lääkkeihin tuhlanneet rahanne ja aikanne ihon hoidossa. Medialla markkinoidaan kaikenmailman aineita ja kikkakonsteja. kaiken takana on vain RAHA. Jos jokin lääke sattuukin toimimaan esim. akneen, voi lääke aiheuttaa muita vaivoja terveydelle. Minä pesen kasvoni pelkällä vetellä. Ihoni tuottaa rasvat naamalleni, mitkä ovat omia luonnollisia kosteusvoiteitani. Pesen itteni aivan kokonaan vetellä , mutta joskus saatan öljyä voidella iholleni pesun jälkeen. Näin ne vauvatkin pestään ja tuoksuvat hyvälle suihkun raikkaalle. Hunajalla tai turpeella olen tehnyt kokovartalo,- kasvonaamioita satunnaisesti, kun olen itteäni halunnut hellitellä. Meikkiä en käytä. Ainut kosmetiikka, mitä ostan kaupasta on hajuvesi. Laitan ihan pienen suihkauksen kaulalleni.


    • hsttt

      Tää on kyllä niin hyisaatanatäyttäpaskaa- juttu :D ahah

      • VETTÄ VAAN!!!!!!!!!

        Ei ne karvaset luolamiehetkään kivikautena millään shampoilla pesseet...Ei eläimiäkään yleensä pestä. Ihminenkin on eläin. koira tuoksuu koiralle, hevonen hevoselle ja lehmä lehmälle. Ihminen ei sais tuoksua ihmiselle vaan pesuaineille. Ihmisen ei sais olla rasvanen ja likanen. Ei kuiva ja hilseilevä. Vesipesu on paras kaikille sanon minä.


    • kokeilija123

      Uusi virtsaterapia-kokeilija ilmoittautuu!

      Oon kolmekymppinen nainen. Teini-ikäisestä lähtien ollut akne: yksittäisiä, tulehtuneita finnejä siellä täällä, lähinnä poskissa ja leukaperissä :( Ainoa vaihe, jolloin finnejä ei käytännössä ollut, oli e-pillereitä (Yasmin) käyttäessäni. Kuitenkin pian sen jälkeen finnit tulivat takaisin.

      Aloitin virtsahoito-kokeilun tänä aamuna ja juuri äsken levitin virtsaa toisen kerran. Eli aion tehdä kaiken ohjeen mukaan, aamuin illoin.

      Pakko todeta näin alkuun, että mulla ei heti tullut positiivisia vaikutuksia niin kuin lähes kaikilla muilla virtsahoitoa kokeilleilla tässä ketjussa. Päinvastoin: iho on nyt huonompi :( Valkopäitä on päivän mittaan ilmaantunut poskiin tavallista enemmän ja muutenkin ihoni on huonovointisemman oloinen kuin tavallisesti. Aion kuitenkin jatkaa vielä muutaman päivän, ehkä viikon, ja jos parannusta ei tule, lopetan.

      • kokeilija123

        Jatkoa...

        Nyt on siis kolmas päivä virtsahoitoa päättymäisillään. Pientä paranemista ihossani on todella havaittavissa: ihoni on sileämpi, tasaisempi ja tulehtunutta punoitusta on vähemmän. Yksittäisiä punapäisiä finnejä, joita minulla oli poskissa, leuassa ja leukaperissä jo aloittaessani tämän hoitokokeilun, on edelleen, mutta virtsan levityksen jälkeen (n. 10 min. levityksen jälkeen) punapäiset finnit ovat pienempiä pinta-alaltaan. Tämän finnien pienentymisen liitän ilman muuta siihen, että virtsa ilmeisesti vähentää punoituksena näkyvää tulehdusta ihon pinnalla.

        Olen näiden päivien aikana huomannut, että minulla virtsan jättäminen meikin alle aamulla (en suostu lähtemään ihmisten ilmoille ilman meikkiä) on huono ratkaisu: toissapäivänä ja eilen tein niin, ja tuloksena iho tuntui huonommalta ja enemmän valkopäitä, epätasaisuutta ja ylipäätään epäpuhtauksia sisältävältä, kuten edellisessä viestissäni kirjoitinkin.

        Tänään tein sitten niin, että aamulla pesin kasvoni (louis widmerin vaahto), sen jälkeen levitin pumpulilla aamuvirtsaa. Virtsan kuivettua ja oltua kavoillani 15-20 min., pesin sen pikapesulla pois (louis widmerin vaahdolla). Sen jälkeen laitoin normaaliin tapaan widmerin kosteusvoiteen ja sen päälle bb-meikkivoiteen jne. Tänään ihoni on ollut parempi kuin eilen ja toissapäivänä, varmaankin sen ansiosta, etten jättänyt virtsaa meikin alle. Illalla en kuitenkaan pese virtsaa pois, vaan annan sen vaikuttaa yön yli. Siinä en ole huomannut ongelmia.

        Aion jatkaa kokeilua sen mukaan, miten ihoni tila nyt kehittyy, eli seurailen tässä päivien mittaan mahdollisia parannuksia tai huonontumisia ja parin viikon hoidon jälkeen teen kokonaisarvion, mikä trendi on. Tällä hetkellä olen suht skeptinen, vaikka jotain hyvää vaikutusta on lievästi nähtävissä. Pohdin lähinnä sitä, että voisiko virtsahoito lisätä ihon epäpuhtauksia (huokosten tukkeutumista, valkopäitä), vaikka värin tasaamisessa siitä onkin ollut hyötyä hieman.

        terv. kokeilija123 alias "Virtsatar" :D


      • kokeilija123
        kokeilija123 kirjoitti:

        Jatkoa...

        Nyt on siis kolmas päivä virtsahoitoa päättymäisillään. Pientä paranemista ihossani on todella havaittavissa: ihoni on sileämpi, tasaisempi ja tulehtunutta punoitusta on vähemmän. Yksittäisiä punapäisiä finnejä, joita minulla oli poskissa, leuassa ja leukaperissä jo aloittaessani tämän hoitokokeilun, on edelleen, mutta virtsan levityksen jälkeen (n. 10 min. levityksen jälkeen) punapäiset finnit ovat pienempiä pinta-alaltaan. Tämän finnien pienentymisen liitän ilman muuta siihen, että virtsa ilmeisesti vähentää punoituksena näkyvää tulehdusta ihon pinnalla.

        Olen näiden päivien aikana huomannut, että minulla virtsan jättäminen meikin alle aamulla (en suostu lähtemään ihmisten ilmoille ilman meikkiä) on huono ratkaisu: toissapäivänä ja eilen tein niin, ja tuloksena iho tuntui huonommalta ja enemmän valkopäitä, epätasaisuutta ja ylipäätään epäpuhtauksia sisältävältä, kuten edellisessä viestissäni kirjoitinkin.

        Tänään tein sitten niin, että aamulla pesin kasvoni (louis widmerin vaahto), sen jälkeen levitin pumpulilla aamuvirtsaa. Virtsan kuivettua ja oltua kavoillani 15-20 min., pesin sen pikapesulla pois (louis widmerin vaahdolla). Sen jälkeen laitoin normaaliin tapaan widmerin kosteusvoiteen ja sen päälle bb-meikkivoiteen jne. Tänään ihoni on ollut parempi kuin eilen ja toissapäivänä, varmaankin sen ansiosta, etten jättänyt virtsaa meikin alle. Illalla en kuitenkaan pese virtsaa pois, vaan annan sen vaikuttaa yön yli. Siinä en ole huomannut ongelmia.

        Aion jatkaa kokeilua sen mukaan, miten ihoni tila nyt kehittyy, eli seurailen tässä päivien mittaan mahdollisia parannuksia tai huonontumisia ja parin viikon hoidon jälkeen teen kokonaisarvion, mikä trendi on. Tällä hetkellä olen suht skeptinen, vaikka jotain hyvää vaikutusta on lievästi nähtävissä. Pohdin lähinnä sitä, että voisiko virtsahoito lisätä ihon epäpuhtauksia (huokosten tukkeutumista, valkopäitä), vaikka värin tasaamisessa siitä onkin ollut hyötyä hieman.

        terv. kokeilija123 alias "Virtsatar" :D

        Ilmoitan täten, että olen lopettanut virtsahoidon. Siitä ei ollut minulle kuin aivan vähäistä hyötyä eikä se ollut finnien väheneminen, vaan punoituksen väheneminen. Finneihin sinänsä virtsan sively ei minulla auttanut. Joku voi tietysti nyt todeta, etten vain malttanut jatkaa hoitoa tarpeeksi kauan, jotta tuloksia olisi päässyt esiin. Vaistoni kuitenkin sanoi, ettei kannata jatkaa, koska virtsa mielestäni lisäsi öljyisyyttä jo valmiiksi öljyisellä ihollani.

        Sen sijaan ostin pitkästä aikaa Basironia tuubillisen ja olen sitä nyt levittänyt kasvoilleni iltaisin ihan kunnollisia määriä ja suht laajalle ihoalueelle sinne, missä finnejä tuppaa olemaan. Tällainen Basironin reilu käyttö on minulla auttanut ihan parissa päivässä selkeästi! Myös syvät, ihonalaiset finnit (siis ne finnit, jotka eivät usein edes lainkaan nouse pinnalle, ovat kipeitä ja tyypillisesti jättävät arvenkin; kai niitä kystiseen akneen kuuluviksi finneiksi sanotaan?) alkavat kuivua pois. En ymmärrä, miksi aikoinani lopetin Basironin ostamisen, kun se on näin tehokas aine.

        Terv. kokeilija123 alias "ex-Virtsatar".


    • En suosittele

      Itsellä meni tämän hoidon kokeilun jälkeen iho aivan järkyttävän pahaksi ja sille tielle on jäänyt vaikka tämän "hoidon" lopetin jo aikaa sitten

    • saukko3

      Hölynpölyä. Uudet amerikkalaiset tutkimukset osoittavat että ulosteen hierominen kasvoihin on paljon tehokkaampaa. Toimii samalla tavalla kuin savinaamio. Annetaan siis kuivua kasvojen ihoon ja huuhdellaan pois pyörivin liikkein lämpimällä vedellä.

    • Savinaamari

      Täätä myös yksi ääni kakkahoidolle. Paransi aikuisiän aknen parissa viikossa täydellisesti.

    • Finnitön

      Laita ulostenaamio kerran viikossa höyryhoidon jälkeen. Valmista naamio laittamalla koiran-, kissan- ta ihmisenulostetta 2,5 teelusikallista pieneen astiaan ja lisää vettä muutama tippa kerralla, kunnes naamio on koostumukseltaan sellaista, että ainetta on helppo levittää kasvoille (noin kolme teelusikallista).

      Levitä naamio kasvoille otsasta lähtien ylhäältä alas ja kasvojen keskeltä sivuille. Vältä silmien ympäristöä, jossa iho on erittäin ohut ja herkkä ja finnitön.

      Anna vaikuttaa noin 3-5 minuuttia, jos ihosi on herkkä, 5-10 minuuttia jos ihosi on normaali ja 10-15 minuuttia, jos ihosi on erittäin rasvainen. Kostuta naamiota kostealla vanulla, erityisesti jos kuivuva naamio kiristää pahasti.

      Poista naamio kasvoilta runsaalla, haalealla juoksevalla vedellä. Tarkasta, ettei ihopoimuihin, nenän varteen, leukaan, kaulalle jne. jää savea.

    • hhhhhhhhahhhhhhi

      En nauranut yhtään tuolle nettisivulle.

      ”Cons:
      - smell
      - it's weird
      - you can't tell anyone”

      Tätä on ihan pakko kokeilla... apua!

    • KAIPAAN VASTAUKSIA

      Ensin ajattelin että tämä on jokin vitsi. Mutta tykkäyksien ja kommenttien perusteella tämä ei taidakaan olla mikään vitsi? Mulla on muutamia kysymyksiä (ehkä keskustelussa jo esille tullutkin mutta en jaksa plarata) tähän liittyen:

      Mulla ei varsinaista aknea ole, mutta ihonalaisia näppyjä ja finniarpia iho punoittaa vähän.

      1. Saattaako tuo pissatouhu auttaa tähän kaikkeen? Onko todennäköisempää että se tehoaa kuin ettei tehoaisi?
      2. Voiko varsinaisia ihonhoitotuotteita käyttää tuon ohella vai täytyykö yksinään käyttää pissaa?
      3. Kuinka monta aamua menee että alkaa näkymään tuloksia?
      4. Mihin tuon tehoavuus perustuu? Eli mikä siitä tekee niin ihmeellisen aineen aknea vastaan?
      5. Täytyykö tätä tehdä aamuin illoin vai riittääkö vain kerran päivässä?
      6. Kuinka kauan on vaikutusaika jos haluaa pestä naamalta pois?
      7. Voiko aamupissan säilöä purkkiin ja käyttää seuraavanakin päivänä vai tuleeko aina käyttää "uuden aamun pissaa"?
      8. Antaako tämä pysyviä tuloksia vai tuleeko iho-ongelmat takaisin jos tämän käytön lopettaa?


      Se vain mietityttää jos tämä todella on niin toimiva niin miksei tästä lue tai kerrota missään?!

      Kiitos jos joku vaivautuu vastaamaan kysymyksiini! =)

    • Aloittelija:)

      Itse nyt sitten päätin tätä kokeilla ja kyllä huomasim että punoitus vähän laski mutta en ole varma teenkö oikein sen. Kerron miten minä sen teen ja toivon että kerrotte jos teen jotain väärin :) :
      1. Pesen aamulla kasvot ja levitän virtsaa vanulapulla. En huuhtele pois...
      2. Säilön loput virtsat pulloon ja vien jääkaappiin.
      3. Kun on kuivunut niin laitan vielä meikkiä vähän päälle.
      4. Illalla otan jääkaapista pullon ja levitän suihkun jälkeen kasvoille ja huuhtelen vasta aamulla seuraavan kerran kasvoni.
      5. Ja aamulla kerään taas uutta virtsaa ja sama hoito.
      Eli täs sit olis hoito tapa joten minä teen. Js loppuun vielä kysymys: kuinka kaun tätä pitäisi tehdä että huomaisi enemmän että tehoaako se vai ei ? :)

    • Finniselkä

      Olen 42v mies, päätin kokeilla viestiketjun luettuani. Mulla on aina ollut aknea selässä. Naamaan tulee satunnaisesti. Kolmas päivä kusiterapiaa menossa. Olen pyyhkinyt vanulapulla vain aamuisin. Tulosta ei vielä havaittavissa, pari uuttakin finniä on tullut hoidon aikana.

      Ekat ajatukset hoidosta
      Ei haise iholla
      Kasvoilla huomaa, että iho on hyvän tuntuinen hoidon jälkeen
      Halpaa ja helppoa kun ei tarvi purkittaa virtsaa kun hoitaa vain aamuisin.
      Ei ällötä yhtään, nopsa helppo toimenpide
      - Selkää on vaikea saada pyyhittyä kokonaan itse eikä vaimoa tai lapsia kehtaa pyytää avittamaan :-D

    • Finniselkä

      Joo, tämäpä toimii. Ilokseni olen huomannut, että couperosa (poskien ihon alta kuultavat verisuonet) on myös hävinnyt lähes kokonaan. Suosittelen kokeilemaan.

    • apuakaipaava1

      Hei. Huomasin tämän viestiketjun tässä kahvia hörppiessäni. Kieltämättä meinasi mennä kahvit väärään kurkkuun, kun aloin lukea tätä, mutta nyt aloin lämmetä ajatukselle. Monella tuntuu olevan asiasta positiivisia kokemuksia, joten mitä menetettävää tässä on, jos itsekkin kokeilee?? Itsellä aknea leuassa, jotka häiritsee melkoisesti. Syön terveellisesti ja juon vettä muutaman litran päivässä. Eli siis huomenna alkaa tälläkin akalla "virtsahoito" :D Kerron kokemuksia myöhemmin :) taidanpa jättää kertomatta miehelle tai muuten se ei suostu edes istumaan minun kanssa samassa ruokapöydässä, jos tietää että minä hieron omaa kusta kasvoihin xD

    • joky

      terve. olen myös kuullut jostain että myös sperma auttaisi akneen olisiko sinulla tästä aiheesta mitään tietoa? olen sitten ihan tosissani. ja jos nyt totta puhutaan niin mielummin minä mälliä voitelen kasvoihin kuin kusta.

      • sisältää sinkkiä

        vaikuttaa samalla tavalla kuin muutkin sinkki pitoiset voiteet


    • Hyyi

      Hyyi :D En tiedä pystyisinkö itse :o Plussaa rohkeille jotka pystyvät! :)

    • helena5

      Joo... Tyttärellä OLI paha akne otsassa kokeiltiin kaikki akne voiteet tuntu että menee vaan pahemman näköiseksi. Virtsaa ei tultu kokeileeksi vaan kokeiltiin apteekista saatavaa Daktariinia (ihon sieni infektion hoitoon) ensin kerran päivässä sitten joka toinen päivä, nyt hän ei enää muista laittaa ollenkaan kun akne on hävinnyt otsassa kokonaan. Hintaa hoidolle tuli noin 5€ meillä ainakin auttoi.

    • Ureasta on apua

      Itse aloitin kokeilun 11.1. luettuani tämän viestiketjun edellisenä iltana. Ennen tätä kokeilua olen syönyt kaikki mahdolliset lääkkeet ja Roaccutan-kuurit moneen kertaan ja suurin annoksin (useamman vuoden aikana). Toihan se hetkellisen avun ja finnit väheni, mutta palasivat aina takaisin. Viimeiset kaksi vuotta olen syönyt e-pillereitä ja nekin kai ovat osaltaan vähentäneet, mutta varsinkin kuukautisten aikaan finnejä tuppaa tulemaan koko kasvojen alueelle sekä rintaan. Ai niin ja syön terveellisesti enkä tupakoi.

      Oman kokemukseni mukaan virtsa kasvoilla haisee noin tunnin ajan, mutta sitten haju katoaa ja esim. aamulla en haista mitään (en myöskään tyynyliinassani). Aamuisin pesen kasvoni ja pyyhin sen jälkeen pumpulitukkoon kostutetulla virtsalla kasvot ja odotan, että kasvoni kuivuvat kokonaan. Sen jälkeen olen käyttänyt BB-voidetta päälle. Illalla pesen kasvoni ja pyyhin taas aamulla jääkaappiin talteen laittamallani virtsalla. Ihoni on mielestäni alusta lähtien voinut jotenkin paremmin ja enkä ole tarvinnut mitään kosteusvoiteita yön ajaksi. Nyt parin päivän aikana on ollut jonkin asteisia merkkejä näppylöistä parissa kohtaa, mutta yllätys, yllätys, ne eivät ole puhjenneet eivätkä ärtyneet niinkuin tavallisesti olisi käynyt. Saas nähdä onko tämä vaihe sitä mitä eka käyttäjä kertoi, että iho voi huonontua viikon parin sisällä aloittamisesta, mutta sitten sen taas pitäisi ruveta paranemaan. Mulla tosin alkaa tuo vuotovaihe tuossa ensiviikon loppupuolella, joten jännittää nähdä miten ihon käy. Muuten olen kyllä ollut tyytyväinen ja aion tosiaan jatkaa kokeiluani ja kirjoittaa tänne vielä myöhemmin, miten kokeiluni kävi.

      Vielä yksi juttu: aamuvirtsa kannattaa ottaa talteen just samalla tavalla kuin esim. virtsakoetta varten otettava näyte eli (varsinkin naiset) pese alapääsi ensin (ei tarvita saippuaa, vaan runsas vedenkäyttö pidesuihkulla riittää) ja sen jälkeen pissi ensin normaalisti hetkinen pönttöön ja sen jälkeen katkaise virtsasuihku ja laita esim. juomalasi alle ja ota osa virtsasta talteen (ei tarvii, kuin vähän vain pohjalle). Poista lasi ja virtsaa loput pönttöön. Säilytä virtsa jääkaapissa ja sulje astia vaikkapa foliopaperilla.

    • fdfe5e545

      Ei...mita idiootteja,virtsaa naamalle :D,ei vittujen kevat mita aalioita,joku meni varmaan kokeilee. Kaikkee ne ihmiset tekee ulkonaon vuoksi,tsiigaa peiliin ja pohdi hetki oletko syntynyt kauniina vai rumana ja sen jalkeen funtsi kantsiiko lahtee panostaa, hei oikeesti. Se on ihan sama onko siina naamassa sita paskaa vai ei jos muutenkin naytat miehelta tai rumalta,pff...luoja mita dorkia.s

    • Jakkaa

      HEI tämä toimii vielä paremmin kun sekoitat omaa virtsaasi ulosteeseen! Ei tarvitse olla omaa ulostetta voit vaikka koiran ulostetta käyttää. Pistät pieneen rasiaan koiran tai omaa ulostetta ja pissaat siihen sekaan, sitten sekoitat vaikka lusikalla ja hierot kokonaan sen kasvoihisi. Naama saattaa haista täysin P*skalta mutta pikkuvikoja.

      En ota vastuuta jos joku aivoton ääliö tätä menee kokeilemaan ja saa pahoja pöpöjä, vitun dillet

    • Finniselkä

      Olen jatkanut ureaterapiaa nyt muutaman kuukauden, välillä aina on tullut taukojakin. Pitkäaikainen käyttö on tuonut hyviä tuloksia. En ihmettele että aihe vetää trollaajia postaamaan kaikkea tähän viestiketjuun. Ja onhan tämä suomen epäasiallisin ja huonoiten moderoitu foorumi.

      Suosittelen kuitenkin kokeilemaan aknesta kärsiville. Viikko pari ei tuo vielä kunnolla tuloksia. Pitkäjänteisyyttä tarvitaan.

    • aasd

      Wicnelact on ainaki itellä auttanut ja,,, tätä kusikonstia tuskin kokeilen, ihan heti.

    • Paska-allas

      Mut sehän haisee ihan helvetin pahalle, eikö?

      • inäkin koitin

        Olen 32v nainen.Nuoruudessani ei ollut kuin muutamia finnejä, ja iho hyvä. Aikuisiällä sit alko tuleen. Ehkä epäterveellisten ruokien kautta söin karkkia ja sipsiä joka päivä. Nyt kuitenkin vuoden aikana mun rintojen alue ja koko yläosassa olkapää, selkä, ym täynnä näppyä ja paljon. Hävettää näin kesällä käyttää tuninkoja kun yläosa ihan hirvee kukinta.naamassa ei ole juuri yhtään.Oon aikuinen mutta rintojen alue kuin teineillä. Mua hävettää hirveesti ja mietin jatkuvasti mitä muut ajattelee. Muutenkin huono itsetunto.
        Tänään koitin tätä pissahoitoa. Jos monet kokeilevat naamaansa niin miksen minäkin rintoihini. Sitä en tiedä kauanko testaan mutta koitetaan nyt viikollla. Miehelle ei parane kertoa tai ottaa viä avioeron.
        Annoin olla 15min ja pesin pois vaik tuntuu et haisee viäkin ja haistelen koko ajan. Voi olla ettei haise että tuntuu vaan. Sama kun mulle ei tarvi ku sanoo täi. Niin ji alan raapiin päätäni.illalla en voi laittaa kun en kehtaa säilöä jääkaapissa.


      • lgihijijoj
        inäkin koitin kirjoitti:

        Olen 32v nainen.Nuoruudessani ei ollut kuin muutamia finnejä, ja iho hyvä. Aikuisiällä sit alko tuleen. Ehkä epäterveellisten ruokien kautta söin karkkia ja sipsiä joka päivä. Nyt kuitenkin vuoden aikana mun rintojen alue ja koko yläosassa olkapää, selkä, ym täynnä näppyä ja paljon. Hävettää näin kesällä käyttää tuninkoja kun yläosa ihan hirvee kukinta.naamassa ei ole juuri yhtään.Oon aikuinen mutta rintojen alue kuin teineillä. Mua hävettää hirveesti ja mietin jatkuvasti mitä muut ajattelee. Muutenkin huono itsetunto.
        Tänään koitin tätä pissahoitoa. Jos monet kokeilevat naamaansa niin miksen minäkin rintoihini. Sitä en tiedä kauanko testaan mutta koitetaan nyt viikollla. Miehelle ei parane kertoa tai ottaa viä avioeron.
        Annoin olla 15min ja pesin pois vaik tuntuu et haisee viäkin ja haistelen koko ajan. Voi olla ettei haise että tuntuu vaan. Sama kun mulle ei tarvi ku sanoo täi. Niin ji alan raapiin päätäni.illalla en voi laittaa kun en kehtaa säilöä jääkaapissa.

        Jo on perkele jos tämä KUSETUS ketju ei kohta häviä täältä! Alkaa oikeasti vituttamaan nähdä tämä aina vaan... kaikki ei heti tajua että tämä on lapsellista provoilua...lhk


    • tiina18

      Yks kaverin kaveri kokeili sellaista emulsiovoidetta kuin QutaFix-K. On kuulemma tarkoitettu joidenkin lääkkeiden aiheuttamiin iho-ongelmiin jotka on aknen kaltaisia. Auttoi hänellä hyvin eikä ollut kovin kallistakaan. Oli kuulemma tilannu netistä. Onkohan kukaan muu kokeillut? Toimiiko?

      • Tia2000

        Mun faija on lääkäri ja toi tota qutafixiä mulle ja systerille
        ja on ihan ihmelääke. Kaikki akne hävis viikossa. Kun aine loppui niin sitten tuli takaisin parisviikossa. Sitä ei kai nyt saa mutta faija soitti lääkefirmalle ja kai tulee taas apteekkeihin. Ollaan kokeiltu kaikkee mutta tämä qutafixi on ihan ihmeellinen..iho muutenkin muuttu tosi sileäksi.. Joku suomalainen apteekkari on keksinyt sen tuotteen. Tulis vaan pian.


      • Anonyymi
        Tia2000 kirjoitti:

        Mun faija on lääkäri ja toi tota qutafixiä mulle ja systerille
        ja on ihan ihmelääke. Kaikki akne hävis viikossa. Kun aine loppui niin sitten tuli takaisin parisviikossa. Sitä ei kai nyt saa mutta faija soitti lääkefirmalle ja kai tulee taas apteekkeihin. Ollaan kokeiltu kaikkee mutta tämä qutafixi on ihan ihmeellinen..iho muutenkin muuttu tosi sileäksi.. Joku suomalainen apteekkari on keksinyt sen tuotteen. Tulis vaan pian.

        No, kaikilla ei ole varaa lääkärien palkoilla maksettaviin aknehoitotuotteisiin. Että onnittelut vaan sulle ja systerilles. Toiset hoitaa pissalla ihan ilmatteeks.


    • kappaswaan

      onhan tossa toi linkki missä on yli puolet todennut että toimii ja kaikki palaute on positiivista...

    • Ei se ollutkaan

      Kun kuulin tästä ask.fmssä, luulin että tämä olisi joku huono vitsi.
      Sitten iho taas alkoi pahenemaan ja ajattelin googlettaa ja löysin tämän. Mietin pari viikkoa, että hyi saatana, en kyllä viitsi tunkea kusta naamaan. Kuitenki lopulta päätin kokeilla koska vaikka mitkä voiteet ja lääkkeet jo kokeiltu. Olin aluksi erittäin epäileväinen, koska viikon käytön jälkeen oli vain poistanu punaisuutta kasvoilta. Sitten pidin pari päivää taukoa, kunnes ajattelin että kai sitä voisi vielä iltasin koettaa. No sitten tuli pari uutta finniä, ja sen jälkeen iho alkoi paranemaan. Minulla oli siis paljon pieniä näppyjä, eikä uusia normaaleja finnejä tullut. Ei kusi ole ainoa mitä olen tehnyt, mutta se kyllä auttaa paljon. Edelleenkin ällöttää tehdä tämä, mutta kyllä siitä tuloksia syntyy. Kiitos.

    • Älvsbytalo

      soermaa

    • Terve

      Onko kukaan koskaan kokeillut keitetyllä vedellä pyyhkimistä? Sekin on vanha konsti.

    • 4plus6

      Tämä auttoi jo 1kk päästä, suosittelen lämpimästi :)

    • Ilopilleri15v

      Tämä pissa hoito toimii parhaiten hammastahnan kanssa.Nyt 5viikkoa kokeillut ja aion jatkaa ehdottomasti!

    • Tohtori.Pentikäinen

      Kun olin 14 vuotta, naamaani alkoi tulla paljon finnejä, löysin hoidon tinderistä, aloin levittämään siemennestettä naamaani, joka ilta. Nyt olen 68 vuotias ja minulla on ylä-alaskalainen hyppykuppa

    • roansyönyt

      Kiinnostaisi tietä minkälainen akne teillä jotka olette saanut tästä hoidosta apua on ollut? Miten tämä toimisi syvimpiin märkäfinneihin? Tämä hoito kun ei vaikuta ihon syvimpiin kerroksiin. Vai millä periaatteella tämä toimii? Olen joskus kokeillut tätä n. viikon mutta en huomannut mitään vaikutusta ja lopetin. Ei vaan viitsisi kuukausitolkulla laittaa pissaa naamaan jos ei se autakaan tämmöseen vähän vakavampaan akneen :)

    • Anonyymi

      Onko täällä ketään enää kun on jo mennyt yli kymmenen vuotta? Jos on niin onko kellään tarkentaa että laitetaanko sitä vain naamalle vai miten siitä "kerätään bakteerit pois" niinkuin tuossa tekstissä sanotaan??

      • Anonyymi

        bakteereja vältetään päästämällä ensimmäinen virstasuihku pönttöön ja keräämällä loput talteen kasvoille levitystä varten. itse hieron käsin vaan kasvoille mutta monet näyttää käyttävän vanulappuja


    • Anonyymi

      toivottavasti tää on vitsi

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6749
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4380
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2793
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1653
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe