Olen lähdössä saunailtaa viettämään, mutta heitän kehiin lauseen pohdittavaksi.
Tupakoitsijat haisevat pahalle.
Onneksi kukaan perheessäni ja suvussani ei polta joten, minun ei tarvitse olla alttiinan hajuhaitalle. Oletko haisuli? Millä perustelet, että juuri sinä olet oikeutettu levittämään epämiellyttävää hajua ympäristöösi?
Haisuli
130
1593
Vastaukset
ja perustelen sitä sillä,että näin olen paljon siedettävempi ihminen.(tosi surkee selitys :P ) Noloa se kyllä on,kun on tämmönen käryttäjä,mut ei siitä tahdo päästä eroon..:(
Puolustan itteeni sillä,että poltan aina ulkona...korpikirjailija kirjoitti:
Poltan aina ulkona...mmmm katsotko, että et kenenkään ikkunan alla käryyttele?
omalla terassilla ja omien ikkunoiden alla tupruttelen..:) Olen kyllä tarkka siitä,ettei tupakoimattomien tarvi minun takiani kärsiä..
- Jermuxi tms.
mii-su kirjoitti:
omalla terassilla ja omien ikkunoiden alla tupruttelen..:) Olen kyllä tarkka siitä,ettei tupakoimattomien tarvi minun takiani kärsiä..
Senkin Misukka...Senkin saastuttaja...Vaihda kunnon merkkiin ja polta vihreää norttia...hah!
oikeudella, että oon täysikänen.
ps. kukaan ei oo koskaan valittanu, että haisen!
Mut mun suku ei olekaan niin täydellinen kuin sun!
Polttajissa löytyy kyllä.
:DEihän ne ketkään sano sitäkään, että jos sinulla hassu asu päälläsi, että näytät typerältä ; ) Joka tapauksessa haiset olet haisuli no. 2
Haiset sellaisen ihmisen nenään, joka ei polta eikä sen ihmisen tarvitse olla täydellinen.
- henrjii
naidessa nainen joka tupakoi, tai tupakoira maistuu ihan kuin tuhkakupin olisi nuollut.
Onko se sitten hyvä, tai huono, riippuu monesta asian haarasta.- herrjii
minttupuu kirjoitti:
joku nainen naidessa, sitä en kyllä oo kokeillut!?
:Dennen, ja heti jäkeen, kuka vaan tietäis
minttupuu kirjoitti:
joku nainen naidessa, sitä en kyllä oo kokeillut!?
:DNiin naidessa lienee muut tuoksut ainakin tupakoitsijan nenussa, mutta ei tupakin haju ihmisestä minnee haidu sen tuntee tupakoimaton kun vaikka suutelette, mutta jos partnerisi tupakoi niin se menee haisuleiden yhteiseen piikkiin ; )
- Meriläinen
En tupakoi, jos sitä tarkoitat.
Enkä ymmärrä sitä millä perusteella me voisimme mollata tupakoitsijoita.
Joskus meinaa tukehtua pienissä tiloissa kun eri ihmiset ovat itseensä änkeneet kuka mitäkin peittääkseen omat hajunsa.Enhän minä ketään mollaa avasin keskustelun tupakin hajuhaitoista. Tupakin haju on mielestäni epämiellyttävä ja etenkin jos sen yhdistää viinan hajuun ja viikonlopun viihteellä oloon?
- HTZA
ja tuoksun miehekkäälle.
Paitsi -40v lapsille.Onneksi meillä ei ole tuota tupakinhaju ongelmaa, mutta jouduin huomauttamaan esikoiselle, kun hän oli juuri vieraisilla, että suihkuttaa deodoranttinsa Wc:ssä, olen nimittäin luomu.
toivottavasti et myöskään haise millekkään hajuvedelle tai piereskele siellä taikka tuolla. Jopa sinun pyykinpesuaineesi voivat ärsyttää toisia. Entäs miehesi käyttämät partavedet???
Tupakoin ja tulen tupakoimaan jatkossakin omassa kodissani tai ulkona.
Joten olen haisuli....Olen kuten jo HTZA:lle vastasin kutakuinkin luomu. Laktoosi-intoleranttina joudun varomaan piereskelyä yleisillä paikoilla. Onneksi illallisille mennessä otan pillerin, että en pilaa ilmatilaa ; )
- ketjussa menee
Poltan, mieheni polttaa. Poltamme ulkona eli nirppanokat voi tulla meille koska vaan (eipä heitä ennen nykyistä vouhkaamista haju häirinnyt). Poltan siellä missä saan polttaa. Poltan vaikka tehtaanpiipun vieressä, sieltäpä tulee pelkkää dödöä ulos joka ei saastuta ketään. Nirppanokille vain yksi myönnytys: en polta jos odotan kyytiä tupakoimattoman autoon. Vastineeksi voisivat jättää tönkkö hiuslakat ja myskihajuvedet laittamatta etten heti tukehdu kun autoonsa astun.
Voi sinua ja miestäsi yhdessä ette haista muuta kuin toisenne ja kotinne, mutta jos tulen taloonne vieraisille haistan tupakin vaikka polttaisitte navetan takana. Kun istut sen tupakoimattoman autoon haiset tupakille, et vain itse sitä haista, kuski haistaa. Olen hajusteetomien tuotteiden käyttäjä. Iltamenoihin ripsautan raikasta ja kevyttä hajuvettä.
- mitäkä mies
Jahtaamisen kohde olen minäkin,siis poltan ja haisen tupakalle.Olen haisuli,eikä se haittaa lainkaan,vaan enemmän haittaavat ylireagoivat tupakan vihaajat:)
Olet siis haisuli, mutta minä en jahtaa ketään sinä sisäistit aloituksen väärin en ole tupakin polttajien vihaaja. Hajusta on kysymys te haisevat kaikkialla kassajonoissa, porttikäytävissä, busseissa, junissa, sairaaloiden etuovilla, kahviloissa jne.
- mitäkä mies
korpikirjailija kirjoitti:
Olet siis haisuli, mutta minä en jahtaa ketään sinä sisäistit aloituksen väärin en ole tupakin polttajien vihaaja. Hajusta on kysymys te haisevat kaikkialla kassajonoissa, porttikäytävissä, busseissa, junissa, sairaaloiden etuovilla, kahviloissa jne.
Toisen mielestä pakokaasu haisee pahalle,tai grillaus,tai valkosipulin ja viinan yhdistelmä..Pidän kaikkia ihmisiä fanaatikkina jotka tuntevat vain yhden haitallisen hajun.
Tupakan suhteen ollaan menty ajojahdin asteelle,mikäli ulkotilassa polttamisesta on jollekkin haittaa.
Itse pyrin poistamaan mahdolliset haitat pysymällä alatuulen puolella,jos tupakan savu mahdollisesti leijuisi tupakoimattoman haitoksi.Näin tietysti eivät kaikki toimi. mitäkä mies kirjoitti:
Toisen mielestä pakokaasu haisee pahalle,tai grillaus,tai valkosipulin ja viinan yhdistelmä..Pidän kaikkia ihmisiä fanaatikkina jotka tuntevat vain yhden haitallisen hajun.
Tupakan suhteen ollaan menty ajojahdin asteelle,mikäli ulkotilassa polttamisesta on jollekkin haittaa.
Itse pyrin poistamaan mahdolliset haitat pysymällä alatuulen puolella,jos tupakan savu mahdollisesti leijuisi tupakoimattoman haitoksi.Näin tietysti eivät kaikki toimi.En ole yhden hajun fanaatikko ; ) Inhoan tupakinhajun lisäksi mm. valkosipulin-, viinan-, oksennuksen-, lian-, biokompostinhajua ; ( Rakastan raikkaan syysluonnon-, saunan- ja tuoreen saunavastan-, tervashampoon-, grillinmakkaran-, mäntysuopan- ja suurkaupunkien vilinässä ravintoloiden ruoantuoksuja ; )
- 13
Pahin haju ei lähde edes saunassa, omakehu. Olet paras "haisuli" tässä lajissa.:(
- evetiina
johon olen törmännyt, ovat mätänevät hampaat. Onko sinulla ehkä mädät etuhampaat?
evetiina kirjoitti:
johon olen törmännyt, ovat mätänevät hampaat. Onko sinulla ehkä mädät etuhampaat?
Eihän toki hampaani ovat kuin Hannele Laurilla, mutta olemme molemmat satsanneet rutkasit rahaa kaluston hoitoon. Ensiviikolla taas tehdään superpuhdistus ; )
ketään nimittelemään haisuliksi enkä muuksikaan.
Kaikenlaisia hajuja mahtuu maailmaan ja tuore tupakka ei haise ollenkaan pahalle. Eri asia jos likaisissa vaatteissa pissat pöksyissä rehnustaa ja vielä tupakka hampaissa, mutta se onkin jo melkoinen cocktail.- henrjii
aamuna kuppilan edessä haisee pahalle, juotu olut, ja tupakoira.
Metsässä vastapoltettu kessu tuoksuu tosi hyvälle. henrjii kirjoitti:
aamuna kuppilan edessä haisee pahalle, juotu olut, ja tupakoira.
Metsässä vastapoltettu kessu tuoksuu tosi hyvälle.kyllä ratikassakin joskus haisee aika muhevasti ja istumaan käydessä on viisainta tarkistaa penkin kosteusprosentti. Sama koskee metroa.
Metsässä lähes kaikki tuoksuu hyvälle.- Pirre*
Anceli kirjoitti:
kyllä ratikassakin joskus haisee aika muhevasti ja istumaan käydessä on viisainta tarkistaa penkin kosteusprosentti. Sama koskee metroa.
Metsässä lähes kaikki tuoksuu hyvälle.sielläkö on ajoneuvoissa sattunut vesivahinkojakin..:))
Tuore tupakki tuoksuu tupakoiva haisee siinä ero.
ja pinttynyt tupakanhaju vaatteissa ja huoneissa on melko kammottavaa.
Pirre* kirjoitti:
sielläkö on ajoneuvoissa sattunut vesivahinkojakin..:))
siulle on vastattu, kun on pitänyt poistaa.
Kyllä siellä ilmenee vesivahinkoja, aromit mukana ;(- viivatiina
ne miehet jotka ulkona pissaa vastatuuleen ja puolet tulee housuille haisee vielä pahemmalle kun tupakoivat ihmiset löytyy niitä paljon pahempiakin hajuja maailmasta kun tupakka vaikken sitä itä ole enää polttanutkaan yli kahteenkymmeneen vuoteen en lopettanu niinkään hajun takia vaan mun mielestä se ei vaan ole kaunista kun keski ikäiset naiset vetää sätkää kadunkulmissa.
viivatiina kirjoitti:
ne miehet jotka ulkona pissaa vastatuuleen ja puolet tulee housuille haisee vielä pahemmalle kun tupakoivat ihmiset löytyy niitä paljon pahempiakin hajuja maailmasta kun tupakka vaikken sitä itä ole enää polttanutkaan yli kahteenkymmeneen vuoteen en lopettanu niinkään hajun takia vaan mun mielestä se ei vaan ole kaunista kun keski ikäiset naiset vetää sätkää kadunkulmissa.
etenkin tässä iässä se tekee nopeasti hurjia merkkejä kasvoihin. Iho on kalvakka ja huono, ryppyjä tulee nopeasti.
Kymmenen vuotta saa huoletta lisätä ikään.
Eikä todellakaan ole kauniin näköistä.- viivatiina
Anceli kirjoitti:
etenkin tässä iässä se tekee nopeasti hurjia merkkejä kasvoihin. Iho on kalvakka ja huono, ryppyjä tulee nopeasti.
Kymmenen vuotta saa huoletta lisätä ikään.
Eikä todellakaan ole kauniin näköistä.tupakoinnista on mennyt kaikki nautinto nykyään kuka viittii aina lähteä ilmaan kun ilmaan sätkälle kun ei nykyään saa enää missään tupakoida suurin osa kieltää itseltään kodissaankin tupakoinnin oon niin mukavuudenhaluinen että olis mulle liian monimutkaista tupakoimattomuudessa lienee minunkin nuorekkaan ulkonäköni salaisuus ;)))))
viivatiina kirjoitti:
Jos vertaamme ulkona vastatuulessa housuilleen kuseskelevat miehet kaikkiin tupakoiviin suomalaisiin, hajuhaitta on vähäinen ja paikallinen.
- viivatiina
Jos vertaamme ulkona vastatuulessa housuilleen kuseskelevat miehet kaikkiin tupakoiviin suomalaisiin, hajuhaitta on vähäinen ja paikallinen.
pesiytynyt meidän paikkakunnalle ja se vielä tupakoikin melkoinen yhdistelmä mutta onneks se pesee ne housunsa ainakin pari kertaa vuodessa ;(((((
viivatiina kirjoitti:
pesiytynyt meidän paikkakunnalle ja se vielä tupakoikin melkoinen yhdistelmä mutta onneks se pesee ne housunsa ainakin pari kertaa vuodessa ;(((((
Menin paikalliseen sairaalan terveyskeskuksen odotustilaan. Vastaani tuli vanhempi nainen ja alkoi kertomaan minulle, että he ovat odottaneet kolme tuntia. Nainen haisi pahalta ja kun mies tuli viereeni yhdistelmä oli vastenmielinen. Likaiset vaatteet yhdistettynä tupakin tuoksuun, huh. Sitten näin entisen työntekijäni leikkivän lastenhuoneessa vuosikkaan tyttärensä kanssa. Hän on kova tupakoitsija. Tupakin haju oli jo iskostunut lastenleikkihuoneen ilmaan. Ihana pikku mussukka, haisevan äitin hellässä hoivassa.
- en ymmärrä en
viivatiina kirjoitti:
tupakoinnista on mennyt kaikki nautinto nykyään kuka viittii aina lähteä ilmaan kun ilmaan sätkälle kun ei nykyään saa enää missään tupakoida suurin osa kieltää itseltään kodissaankin tupakoinnin oon niin mukavuudenhaluinen että olis mulle liian monimutkaista tupakoimattomuudessa lienee minunkin nuorekkaan ulkonäköni salaisuus ;)))))
mutta arvaappa, tuleeko tupakoimattomien letkaa mukana, kun lähdet esim. ravintolasta polttamaan, jopa he tulevat laivojen tupakkakoppeihin. Syy on kuulemma se, että siellä on niin hauskaa porukkaa ja sitten naristaan hajuista. :-))
- viivatiina
en ymmärrä en kirjoitti:
mutta arvaappa, tuleeko tupakoimattomien letkaa mukana, kun lähdet esim. ravintolasta polttamaan, jopa he tulevat laivojen tupakkakoppeihin. Syy on kuulemma se, että siellä on niin hauskaa porukkaa ja sitten naristaan hajuista. :-))
meen mukana jos olen ystävien kanssa jotka polttaa ja mielellänikin entisenä tupakoitsijana haistelen joskus tuoreen tupakan tuoksua joskus se vaan tuoksuu mun nenään niin hyvältä mutta ei kyllä niissä tupakka kopeissa sinne vaan tulee aina joskus mentyä kun kaveria ei jätetä =))))
- viivatiina
Menin paikalliseen sairaalan terveyskeskuksen odotustilaan. Vastaani tuli vanhempi nainen ja alkoi kertomaan minulle, että he ovat odottaneet kolme tuntia. Nainen haisi pahalta ja kun mies tuli viereeni yhdistelmä oli vastenmielinen. Likaiset vaatteet yhdistettynä tupakin tuoksuun, huh. Sitten näin entisen työntekijäni leikkivän lastenhuoneessa vuosikkaan tyttärensä kanssa. Hän on kova tupakoitsija. Tupakin haju oli jo iskostunut lastenleikkihuoneen ilmaan. Ihana pikku mussukka, haisevan äitin hellässä hoivassa.
näihin törmään päivittäin joskus oon ajatellu että kai niihin tottuu mutta ei niihin ei kyllä totu koskaan ja ilman tupakkaa ja pissiäkin ne likaiset vaatteet lemppaa kyllä lähes yhtä vastenmielisiltä :((((
- en ymmärrä en
viivatiina kirjoitti:
meen mukana jos olen ystävien kanssa jotka polttaa ja mielellänikin entisenä tupakoitsijana haistelen joskus tuoreen tupakan tuoksua joskus se vaan tuoksuu mun nenään niin hyvältä mutta ei kyllä niissä tupakka kopeissa sinne vaan tulee aina joskus mentyä kun kaveria ei jätetä =))))
:-)))) Mä olin viikolla laivareissulla ja ihan ventovieras, tupakoimaton nainen, pyysi tulla mukaani tupakkakoppiin. Siellä kuulemma mukavia miehiä ja kyllä hän heti alkoikin melkoisen flirtin, jonkun ukon kanssa ja mulla meni savut köhimiseksi. Alko näet niin pirusti naurattamaan.
Mä taas tupakoivana, vapaana naisena, katselisin mieluummin tupakoimatonta miestä, josko saisin siitä kimmokkeen tupakoinnin lopetukseen. :-))))) Vitsi, vitsi, loppupeleissä se miehen korvienväli, joka mut saa syttymään. :-)
- RIMMIR
tavallinen sätkätupakka haisee niin vietävän pahallle ja haju tarttuu vaatteisiin sekä hiuksiin. Sormenvälitkin kellastuvat. Verratkaapa sitten piipputupakan tuoksua. Miten hyvälle se tuoksuukaan , eikä haju tartu hetikään samalla tavalla mihinkään vaatteeseen.
Tässä on se pointti jota tupakoiva ei tajua, puolusteluaja: "Poltan ulkona" kuitenkin se tupakin haju tarttuu hiuksiin, vaatteisiin jne. ja tulee mukana kotiin, jonka he kuvittelevat ovevan raikas ja paskat koti tuoksuu tunkiolle. Kun hajuaisti on pilalla ei raikkautta voi aistia.
- hanki elämä :)))
Ne eritteet...mitkä itsestäsi hikesi mukana pöllähtävät lähimmäistesi nenuliiniin.
Oli sinulta typerä aloitus:((((
Taidan mennä tupakille, toivottavasti haju ei pöllähdä nenuusi:))) haisuli. Pyrin myös olemaan mahdollisimman huomaavainen haisuli. En pölläyttele ihan missä sattuu. Esim. kaupungilla hakeudun kyllä hieman sivummalle, jos on pakko pölläytellä.
On minullakin oikeus, jopa tupakointiin. Sentään yritän minimoida mahdolliset sivullisiin kohdistuvat haitat.
Samaa ei voi sanoa ihan kaikista. Haista voi monella muullakin tavalla. Yksi pahimmista on liiallinen (väärien) hajusteiden käyttö. Ja se ei vain haise pahalle, se tuntuu pahalle. Ovatko nämä hajusteiden käyttäjät oikeutetumpia levittämään epämiellyttävää hajua ympäristöönsä?Kaikilla on oikeus siitä ei ole kysymys vaan siitä, että sinäkin haiset tupakille. Vastanmielisempää kuin tupakin hajuiset ovat flunssan pelossa valkosipulin kynsiä töikseen syövät ihmiset. Ne vsta haisevat ; )
Kaikilla on oikeus siitä ei ole kysymys vaan siitä, että sinäkin haiset tupakille. Vastanmielisempää kuin tupakin hajuiset ovat flunssan pelossa valkosipulin kynsiä töikseen syövät ihmiset. Ne vsta haisevat ; )
on terveellistä. Valitettavasti en sitä pysty syömään kun se maistuu niin pahalle mutta silloin tällöin nielen kapseloidun valkosipulin. Se ei maistu ja haiseekin vähemmän. Pahemmalle valkosipuli haisee ennen kuin jälkeen. Nimittäin tuore valkosipuli paistinpannulla, se se vasta haisee ja haisee pitkään.
Se tupakki kieltämättä haisee pahalle. Silloin sitä ei niin huomaa kun itse polttelee (pitäskö sinunkin alkaa polttamaan;)) mutta kun muut. Sikari haiseekin paljon paremmalle, kerran päivässä tulee semmonenkin vedeltyä.- eivitsi
mies-vm56 kirjoitti:
on terveellistä. Valitettavasti en sitä pysty syömään kun se maistuu niin pahalle mutta silloin tällöin nielen kapseloidun valkosipulin. Se ei maistu ja haiseekin vähemmän. Pahemmalle valkosipuli haisee ennen kuin jälkeen. Nimittäin tuore valkosipuli paistinpannulla, se se vasta haisee ja haisee pitkään.
Se tupakki kieltämättä haisee pahalle. Silloin sitä ei niin huomaa kun itse polttelee (pitäskö sinunkin alkaa polttamaan;)) mutta kun muut. Sikari haiseekin paljon paremmalle, kerran päivässä tulee semmonenkin vedeltyä.tuo (pitäskö sinunkin alkaa polttamaan;))
Oikesti, vitun typerä
Täällähän pantu haisemaan ; ) Saunan löylyvedessämme tuoksui tänään minttu. Saunapuhdas ja hajusteeton mukavan rento olo ; ) Luen nyt läpi ja otan vastaan mitä tuleman pitää saunaraikkaana; (
tollasia minttuja löylyissä ilmoihin levittelet? Tervaa sen olla pitää, tai savusaunaa, metsää, ei mitään yrttejä;) No, korkeintaan tuoreen vastan tuoksu.
- syystuuli.
mies-vm56 kirjoitti:
tollasia minttuja löylyissä ilmoihin levittelet? Tervaa sen olla pitää, tai savusaunaa, metsää, ei mitään yrttejä;) No, korkeintaan tuoreen vastan tuoksu.
halusi taas provosoida ja saada aikaan riitaa ja epäsopua tällä aloituksellaan. Nauttii, kun saa jengin täpinöihin.
- hajuhaittoja
syystuuli. kirjoitti:
halusi taas provosoida ja saada aikaan riitaa ja epäsopua tällä aloituksellaan. Nauttii, kun saa jengin täpinöihin.
Kuin tämä viiskymppisten päivystys täällä, niin yritetään ymmärtää.
Haistaan sitten...nuuh ja nuuh - on sulla jutut
Ai löylyvesi ei olekkaan hajustamaton luomuneidolla, joka käyttää hajustamattomia tuotteita.
- deedeedee
hajuhaittoja kirjoitti:
Kuin tämä viiskymppisten päivystys täällä, niin yritetään ymmärtää.
Haistaan sitten...nuuh ja nuuhNoh, noh, vanhempia ihmisiä pitää ymmärtää. Antaa hänen nyt käydä täällä viisastelemassa ja ojentamassa nuorempiaan.
mies-vm56 kirjoitti:
Terva, savusauna, metsä ja yrttitipat olivat jo loppu kovan kulutuksen myötä joten käytämme loppuun nämä viimeiset minttutipat ; )
syystuuli. kirjoitti:
Se on sinun tapasi reagoida, minä rakastan keskustelua ja vaihtaa mielipiteitä enkä istua takarivissä valittamssa, keksi jotain että alkaisi täpimää sinunkin elämässäsi. On kysymys kuinka paljon olet valmis antamaan itsestäsi ja jos olet avoin saat porukat mukaan sinunkin jutskoihisi, kokeile älä valita.
on sulla jutut kirjoitti:
Ai löylyvesi ei olekkaan hajustamaton luomuneidolla, joka käyttää hajustamattomia tuotteita.
Joitakin nautintoja luomukin tarvitsee ja minttu on luonnon tuote kuten terva. Jos terva viina ja sauna eivät auta se on kuolemaksi. Yötä ja koettakaa olla haisematta ; )
- :))..:))
Joitakin nautintoja luomukin tarvitsee ja minttu on luonnon tuote kuten terva. Jos terva viina ja sauna eivät auta se on kuolemaksi. Yötä ja koettakaa olla haisematta ; )
Jos yöunet meni sinulta.
Aamusella saatat haista pahalle. korpikirjailija kirjoitti:
Terva, savusauna, metsä ja yrttitipat olivat jo loppu kovan kulutuksen myötä joten käytämme loppuun nämä viimeiset minttutipat ; )
on niitä minttutippoja tullut itsekkin kiukaalle viskeltyä (kun lahjaksi sain).
Mutta vanhan viinan hajuhan se tästä vielä puuttuu. Joskus kun viski on maistunut vähän liikaa, on aamulla saattanut kuulla joitain mainintoja makuuhuoneen ilman laatuun liittyen. Mutta minkäs sille voi, se on vain seuraus, ei itse tarkoitus.:))..:)) kirjoitti:
Jos yöunet meni sinulta.
Aamusella saatat haista pahalle.Minä en ikinä haise muulle kuin jo jonkun ketjussa oikein oivaltaneelle.... itsekehulle ; ) ja eikö ollutkin ihan kiva haisuli lauantai-illan aloitus; ) täällä kun on ollut viimeaikoina muotia kirjata perjantain aloituksia ja lauantain aloituksia. Laitoin tälläisen lauantai-illan saunajutskan siis haisulialoituksen sillä tokihan kaikki itsensä lauantai-iltana jonniin sortin saippualla pesee ; )
Tupakin hajut ei kuitenkaan taida minnee hävitä kun saunan jälkeen pitää rientää jonnee tupakille.
Nyt aikuisten oikeesti menen nukkumaan enkä haise aamulla viinalle. Hyi olokoon ; (mies-vm56 kirjoitti:
on niitä minttutippoja tullut itsekkin kiukaalle viskeltyä (kun lahjaksi sain).
Mutta vanhan viinan hajuhan se tästä vielä puuttuu. Joskus kun viski on maistunut vähän liikaa, on aamulla saattanut kuulla joitain mainintoja makuuhuoneen ilman laatuun liittyen. Mutta minkäs sille voi, se on vain seuraus, ei itse tarkoitus.Kirjoitin eilen minttutippoja, tarkistin ne olivat eukalyptusöljytippoja. Tykkään eukalyptuksen raikkaasta tuoksusta etenkin talviaikaan ja sähkösaunassa. Mökillä ja rantasaunassa tervatipat ovat poikaa siis hyvin suomalaista. Eukalyptusöljyjä käytetään lääketieteessä niiden antiseptisten ja rentouttavien ominaisuuksien takia ; )
- halpahalpaa
deedeedee kirjoitti:
Noh, noh, vanhempia ihmisiä pitää ymmärtää. Antaa hänen nyt käydä täällä viisastelemassa ja ojentamassa nuorempiaan.
adrian imitaatio
Halpahintaista
- Putkivalo
Minusta hauska kysymys, liekö siksi etten polta :))) Mutta kun muistelen miten meillä kotona poltettiin aikoinaan sisällä, ja me lapset saatiin vaan kärsiä. Oliskin vaan niin, että se lievittää epämiellyttävää hajua, mutta kun se haju on myös vahingollista. Eikä siitä saisi edes puhua! Heti joku polttaja tuikkaa päreensä tuleen, että taas häntä vainotaan ;D
Mulla on yksi sukulainen joka jossain vaiheessa oli niin astmaattinen, ettei voinut istua samassa bussissa juuri tupakoivan kanssa. Kohtaus tuli. Ja kaikkihan sen tietää, että jos odottaa bussia ja sytyttää tupakan, linja-auto on paikalla ennen kuin ehdit tumpata. Joten kaikilla tupakoivilla on melko tuoreet hajut kun astuu sisään.Kutsun lähisukuni kokoon joka kesä ja kokoonnumme kesämökilleni aina heinäkuun alun viikonloppuna. On tosi ihana kun suku on savuton. Yksi poikkeus kuitenkin löytyy, serkkuni vaimo, hän on itse hyvin kiusaantunut koska on ainoa tupakoitsija. Hän nöyristelee tapaansa koko vierailun ajan pyydellen anteeksi pahaa tapaansa. Kukaan ei varmaan kiinnittäisi siihen mitään huomiota jos hän ei itse sitä koko ajan korostaisi.
Miksi tupakoitsijat närkästyvät kun aihetta käsitellään, minä en ainakaan ala muita miellyttääkseni haisemaan; )
- 14+9
Hyvin fiksun ja filmaattisen ihmisen. Siisti hyvinpukeutunut ja käytös erinomainen ja kaikella tavalla yläluokkainen ihminen. Mutta se haju, se oli aivan kamala ja lemahti pitkälle. Tupakoi sisätiloissa.
Ulkona tupakoiva ei ainakaan vaatteissaan tuo hajuja, muusta en sitten tiedä.- haisuli2545
joka paljon polttaa niin nikotiini haisee huokosista läpi-
Se on ihan kyllästetty koko olemus sillä nikotiinilla.
Varsinki jos hikoilee ni lemu on kauhee vanhat äijät varsinki
eihän ne itte sitä haista Fiksut ja vähemmät fiksut tupakoitsijat kaikki haisevat epämiellyttävälle eikä hajuissa ole suuriakaan eroja ; ) Ulkona tupakoiva tuo epämiellyttävän hajun sisään kehonsa ja hengityksensä mukana ; ( Haju tarttuu ja vierailija joka ei polta haistaa tupakanhajun sisätiloissakin.
- Anjaniina.
polta enää, naureskelee nuorille.
Vai kuvittelee ne polttavansa salaa ;)))
Kyllä tupakoimaton, tupakoitsijan haistaa.Ei kahta puhetta ;)
Itse olen niin onnellinen siitä, että karistin tavan aikoinaan. Aika paljon pitäis maksaa että aloittaisin uudelleen.
En tiedä riittäiskö miljoonakaan.
On monta tapaa myrkyttää itsensä ja tuo on omassa mielessäni no 1.
En halua tukehtua kuoliaaksi. - Hyvä kuin mikä
Haisee tosi inhottavalle.
- 65+ewq5
Nittaminax
65+ewq5 kirjoitti:
Nittaminax
Niinpä... väärällä palstalle, liian vanha ja oma kehuni haisee. Onneksi en kuitenkaan asu liki savustuspönttöä ja omakehuni aiheuttaa vain hetkellisiä hengitysvaikeuksia allergisile..
- GloriaJoy
kerran kastoin sormeni nikotiinikertymään tupakin holkissa ja maistoin kielenkärjellä: tosi yököttävää. Isona tyttönä suutelin kerran ketjupolttajaksi luokiteltavaa, tupakoivaa miestä ja sylkensä oli täynnä tätä yköttävää tiivistettyä makua, samoin hikensä. Täytyy syödä kilo valkosipulia, ennen kuin moiseen uudelleen ryhtyisin. Tupakan haju on tosi tunkkaisaa jos polttaa ahtaissa sisätiloissa paljonkin.
Kuvittele niiden keuhkojen eroja jotka polttavat. Näin kerran jossain lääketieteellisessä museossa lasipurkissa vanhan maalla asuneen tupakoimattoman mummun keuhkot ja vieressä lasipurkissa tupakoijan keuhkot. No, se siitä hajustahan oli kysymys niin ja jos suutelee niin maustakin ; )
- GloriaJoy
Kuvittele niiden keuhkojen eroja jotka polttavat. Näin kerran jossain lääketieteellisessä museossa lasipurkissa vanhan maalla asuneen tupakoimattoman mummun keuhkot ja vieressä lasipurkissa tupakoijan keuhkot. No, se siitä hajustahan oli kysymys niin ja jos suutelee niin maustakin ; )
biologian ope toi vaikka minkälaisia aitoja, purkitettuja näytteitä yhteiskoulussa ja demonstroi monta asiaa myös erilaisilla laitteilla ja laittoi mm. koneen omemään tupakkaa ja nähtiin miten letkusta alkoi tippumaan pulloon tavaraa .. ;-) . Kauraryynejäkin saatiin pieni kourallinen ja katsottiin kuka pystyi nielemättä puremaan mössöä pisimpään oksentamatta, niin imelää siitä lopulta tuli, coca-colassa lioteltiin hampaita jne.
GloriaJoy kirjoitti:
biologian ope toi vaikka minkälaisia aitoja, purkitettuja näytteitä yhteiskoulussa ja demonstroi monta asiaa myös erilaisilla laitteilla ja laittoi mm. koneen omemään tupakkaa ja nähtiin miten letkusta alkoi tippumaan pulloon tavaraa .. ;-) . Kauraryynejäkin saatiin pieni kourallinen ja katsottiin kuka pystyi nielemättä puremaan mössöä pisimpään oksentamatta, niin imelää siitä lopulta tuli, coca-colassa lioteltiin hampaita jne.
Kyllä luulis opin jo koulussa menevän perille vaan ei, nuoret ovat massan mukana menijöitä.
Esikoiseni oli armeijassa ja kerran iltalomalle tullessaan, minua odotellessaan poltti tupakkia kotimme oven edessä. Kävelin hänen eteensä ja annoin tulla tuutin täydeltä valistusta mm. sanoin, että silmieni eteen et enää ikinä tule tupakki suussa, tai välimme kylmenevät, understand.
Myöhemmin hän on kiittänyt minua tuosta oppitunnista. Onneksi hänen tupakointi jäi kokeiluksi, tuvan enemmistön polttaessa hän yritti olla mukana kuin mies ; )
- hai suli
Haisee haisee. Mutta kenen nenään haisee mikäkin? Hajuyliherkkyys on lisääntynyt voimakkaasti.
http://blogit.iltalehti.fi/anja-nysten/2010/09/18/haiseva-kansa/- viivatiina
jotkut hajusteet saavat mut voimaan pahoin ja joskus olen joutunut lähtemään poiskin paikalta kun on tuntunut että taju menee mutta se varmaan johtuu jostain aineosasta näissä hajuvesissä ja partavesissä ja myöskin voimakkaat hajusteet vaikuttaa ääneen itse kyllä pystyn käyttämään hajuvesiä työni puolesta kyllä harvoin elintarvikkeiden parissa ne tuoksut oikein vielä korostuu meillä työpaikalla on sovittu että ei käytetä hajusteita ollenkaan ehkä sekin vaikuttaa siihen herkistymiseen omalta osaltaan
Olen yliherkkä voimakkaille tuoksuille, esim. hajuveden tuoksu on voimakas on minun hakeuduttava raittiiseen ilmaan.
- hai suli
viivatiina kirjoitti:
jotkut hajusteet saavat mut voimaan pahoin ja joskus olen joutunut lähtemään poiskin paikalta kun on tuntunut että taju menee mutta se varmaan johtuu jostain aineosasta näissä hajuvesissä ja partavesissä ja myöskin voimakkaat hajusteet vaikuttaa ääneen itse kyllä pystyn käyttämään hajuvesiä työni puolesta kyllä harvoin elintarvikkeiden parissa ne tuoksut oikein vielä korostuu meillä työpaikalla on sovittu että ei käytetä hajusteita ollenkaan ehkä sekin vaikuttaa siihen herkistymiseen omalta osaltaan
Itsekin luulin olevani luulosairas kun aloin voida pahoin ennen niin hyvistä tuoksuista.
Miten kestät pesuaineiden hajut, joita joudut varastoimaan ja myymään? Pesupulverit ja huuhteluaineet ovat minulle kauhistus.
Aloittajalle sanon, että ei pinttynyt tupakanhaju ole mielestäni hyvä tuoksu kuten ei pissi ja muutkaan mitä mainittu on. Mutta oikeastaan tarkkaan ajateltuna mikään ei maistu niin hyvälle kuin ulkona juuri tupakoineen miehen kylmä pusu. :D - TuoksuLiisi puskasta
En siis ole haisuli. Peseydyn hyvin ja huollan sekä pesen vaatteeni myös. Joskus laitan pikkasen hyvää hajuvettä. Se varmastikin saattaa jonkun nenään haista pahalle. Syön myös yhden valkosipulin kynnen raakana ja käytän ruuissani myös valkosipulia. Siis saatan haista jonkun mielestä.
Minusta pahalle haisevat pesemättömät ihmiset, joihin törmään bussissa melko usein. Sen tunkkaisen hajun tunnistaa kyllä. Oikea döftis. Siispä meistä jokaisella on ne omat inhokkinsa hajujenkin suhteen.
Eletään ja annetaan toistenkin elää, vanha sanonta, mutta aina pitää kutinsa. - hai suli
TuoksuLiisi puskasta kirjoitti:
En siis ole haisuli. Peseydyn hyvin ja huollan sekä pesen vaatteeni myös. Joskus laitan pikkasen hyvää hajuvettä. Se varmastikin saattaa jonkun nenään haista pahalle. Syön myös yhden valkosipulin kynnen raakana ja käytän ruuissani myös valkosipulia. Siis saatan haista jonkun mielestä.
Minusta pahalle haisevat pesemättömät ihmiset, joihin törmään bussissa melko usein. Sen tunkkaisen hajun tunnistaa kyllä. Oikea döftis. Siispä meistä jokaisella on ne omat inhokkinsa hajujenkin suhteen.
Eletään ja annetaan toistenkin elää, vanha sanonta, mutta aina pitää kutinsa.Ketään ei ole ollut tarkoituksenani tappaa :D Kolminkertainen ELÄKÖÖN-huuto kaikille haiseville.
hai suli kirjoitti:
Itsekin luulin olevani luulosairas kun aloin voida pahoin ennen niin hyvistä tuoksuista.
Miten kestät pesuaineiden hajut, joita joudut varastoimaan ja myymään? Pesupulverit ja huuhteluaineet ovat minulle kauhistus.
Aloittajalle sanon, että ei pinttynyt tupakanhaju ole mielestäni hyvä tuoksu kuten ei pissi ja muutkaan mitä mainittu on. Mutta oikeastaan tarkkaan ajateltuna mikään ei maistu niin hyvälle kuin ulkona juuri tupakoineen miehen kylmä pusu. :DOnneksi mieheni ei polta suukotkin ovat lämpimiä ; )
Eletään ja annetaan toistenkin elää, vanha sanonta, mutta aina pitää kutinsa.Oikein, mutta jos viittaamme kintaalla kaikille elämän alueille sanomalla, eletään ja annetaan toistenkin elää, niin voisi olla aika hiljaista mielipidepalstoilla ; ) Joo, joo, niinpä niin.
- hai suli
Onneksi mieheni ei polta suukotkin ovat lämpimiä ; )
Ehehe. Arvasin, että joku takertuu tuohon kielikuvaan. Tuollaista suukkoa saamaton (saamatta jäänyt) ei voi tietää miltä se maistuu tahi tuntuu.
- TuoksuLiisi puskasta
Oikein, mutta jos viittaamme kintaalla kaikille elämän alueille sanomalla, eletään ja annetaan toistenkin elää, niin voisi olla aika hiljaista mielipidepalstoilla ; ) Joo, joo, niinpä niin.
En nyt ihan noin tuota tarkoittanut. Kyllä keskustella saa ja arvostellakin. On vain asioita, mihin tuokin ikivanha sanonta sopii oikein hyvin täällä meidän elämänpiirissämme.
hai suli kirjoitti:
Ehehe. Arvasin, että joku takertuu tuohon kielikuvaan. Tuollaista suukkoa saamaton (saamatta jäänyt) ei voi tietää miltä se maistuu tahi tuntuu.
Olen ymmärtänyt, että palstakeskustelu perustuu mielipiteiden vaihtoon asioista joihin odotetaan vastauksia. Näin toivon kun teen aloituksen, että minulle myös vastattaisiin, muutenhan puhuisin ikäänkuin itsekseni.
Jos heittelet kielikuvia siinä tarkoituksessa, että joko menee ikäänkuin ansaan ja vastaa sinulle. Ansaan mennyt tyydyttää tarpeesi ja hihität nurkassa, tajuamatta kuinka joku ei voi ymmärtää kylmää tupakkimiehen suudelmaa ; )))))- hai suli
Olen ymmärtänyt, että palstakeskustelu perustuu mielipiteiden vaihtoon asioista joihin odotetaan vastauksia. Näin toivon kun teen aloituksen, että minulle myös vastattaisiin, muutenhan puhuisin ikäänkuin itsekseni.
Jos heittelet kielikuvia siinä tarkoituksessa, että joko menee ikäänkuin ansaan ja vastaa sinulle. Ansaan mennyt tyydyttää tarpeesi ja hihität nurkassa, tajuamatta kuinka joku ei voi ymmärtää kylmää tupakkimiehen suudelmaa ; )))))Aha. Mukavaa kun kerrot minulle mitä ajattelen.
- viivatiina
hai suli kirjoitti:
Aloittajalle sanon, että ei pinttynyt tupakanhaju ole mielestäni hyvä tuoksu kuten ei pissi ja muutkaan mitä mainittu on. Mutta oikeastaan tarkkaan ajateltuna mikään ei maistu niin hyvälle kuin ulkona juuri tupakoineen miehen kylmä pusu. :Djotkut pysyy ja pysyy nenässä ihan loputtomiin ja toisiin tottuu eikä enää huomaakkaan vaikka puolen tunnin kuluttua ja toi tupakoivan miehen pusu on mullekkin maistunu maailman parhaalta joskus muinoin mutta niin maistuu tää tupakoimattomankin miehen kylmä pusu se saattaa jonkun verran riippua siitä miehestä siis se pusu ja sen pusun maku ;)))))
- hai suli
viivatiina kirjoitti:
jotkut pysyy ja pysyy nenässä ihan loputtomiin ja toisiin tottuu eikä enää huomaakkaan vaikka puolen tunnin kuluttua ja toi tupakoivan miehen pusu on mullekkin maistunu maailman parhaalta joskus muinoin mutta niin maistuu tää tupakoimattomankin miehen kylmä pusu se saattaa jonkun verran riippua siitä miehestä siis se pusu ja sen pusun maku ;)))))
Hajut/tuoksut lienevät vahvimpia muistikuvien palauttajia. Tuoksuihin ja hajuihin tottuu. Kaikkiin ei kuitenkaan ehkä koskaan ja on monia hajuja, joita ilman voisi elää hyvnkin.
Pusujutuissa totta töriset. Pakkasessa saadussa tupakinhajuisessa pusussa kysymys on ennen kaikkea miehestä, jolta pusun sai. Vieläkin sukat pyörähtää jaloissa sitä muistellessa. - viivatiina
hai suli kirjoitti:
Hajut/tuoksut lienevät vahvimpia muistikuvien palauttajia. Tuoksuihin ja hajuihin tottuu. Kaikkiin ei kuitenkaan ehkä koskaan ja on monia hajuja, joita ilman voisi elää hyvnkin.
Pusujutuissa totta töriset. Pakkasessa saadussa tupakinhajuisessa pusussa kysymys on ennen kaikkea miehestä, jolta pusun sai. Vieläkin sukat pyörähtää jaloissa sitä muistellessa.maistuko nortille vai mallulle ;))))
- hai suli
viivatiina kirjoitti:
maistuko nortille vai mallulle ;))))
Smartille. Punaista Smarttia poltteli askin päivässä, mihin siihenkin liittyy kasku. Muutamia vuosia sitten markkinoille tuli 30:n savukkeen askeja. Ehkä niitä on vieläkin, mutta mies kertoi kaskuna miten on vähentänyt tupakoimistaan ja polttaa alle askin päivässä. Siis ennen meni yli aski ja nyt hiukka vajaa.
hai suli kirjoitti:
Nyt ymmärrän sinä muistelit menneitä ja tunnetusti aika kultaa muistot ; )))) taisi olla se mies eikä sen haju ja haju taisi jäädä muiden aistien varjoon sillä hetkellä, mutta palautui tupanhajun muodossa takaisin saavuttamattomana unelmana ; ))))
Lainaus tekstistäsi
"Vieläkin sukat pyörähtää jaloissa sitä muistellessa."- hai suli
Nyt ymmärrän sinä muistelit menneitä ja tunnetusti aika kultaa muistot ; )))) taisi olla se mies eikä sen haju ja haju taisi jäädä muiden aistien varjoon sillä hetkellä, mutta palautui tupanhajun muodossa takaisin saavuttamattomana unelmana ; ))))
Lainaus tekstistäsi
"Vieläkin sukat pyörähtää jaloissa sitä muistellessa."Hyvä, että sinäkin ymmärsit.
- huahhhahhaaa
hai suli kirjoitti:
Ketään ei ole ollut tarkoituksenani tappaa :D Kolminkertainen ELÄKÖÖN-huuto kaikille haiseville.
kaikille haiseville, buuuuuuuuuu
miettisitte tekin joskus - hai suli
huahhhahhaaa kirjoitti:
kaikille haiseville, buuuuuuuuuu
miettisitte tekin joskusOi aarteeni. Mietitty on ja pitkään. Mutta mitä, se jääköön sinulta salaisuudeksi.
- viivatiina
hai suli kirjoitti:
Smartille. Punaista Smarttia poltteli askin päivässä, mihin siihenkin liittyy kasku. Muutamia vuosia sitten markkinoille tuli 30:n savukkeen askeja. Ehkä niitä on vieläkin, mutta mies kertoi kaskuna miten on vähentänyt tupakoimistaan ja polttaa alle askin päivässä. Siis ennen meni yli aski ja nyt hiukka vajaa.
onkin helppo huijata itteensä moniin tupakoihin on tullu sen kolmenkymmenen savukkeen aski ja samalla ne kymmenen savukkeen askit on poistunu kokonaan myynnistä vähennetäänköhän tällä nyt sit tupakointia jotenkin musta tuntus että vaan lisätään =))))
- oveluutta
viivatiina kirjoitti:
onkin helppo huijata itteensä moniin tupakoihin on tullu sen kolmenkymmenen savukkeen aski ja samalla ne kymmenen savukkeen askit on poistunu kokonaan myynnistä vähennetäänköhän tällä nyt sit tupakointia jotenkin musta tuntus että vaan lisätään =))))
Ei noita kolmenkymmenen tupakan askeja ole ollut enää aikoihin.
Nehän teki niin, että hintaa alennettiin ja poistettiin pari tupakkaa ja sitten taas yksi eli niissä on nykyisin muistaakseni 27 tupakkaa. - hai suli
oveluutta kirjoitti:
Nehän teki niin, että hintaa alennettiin ja poistettiin pari tupakkaa ja sitten taas yksi eli niissä on nykyisin muistaakseni 27 tupakkaa.Konstit on monet. Joku kun kertoisi konstin millä nuoret tai lapset saataisiin olemaan olemaan aloittamatta. Toivon, että nykyinen tupakanvastainen ilmapiiri on saanut monet ns. tupakkalla leikkijät lopettamaan. Tupakanpoltossa ei ole mitään hyvää. Kukapa ei sitä tietäisi, mutta siitä luopuminen ei ole ihan yksinkertainen asia.
- viivatiina
oveluutta kirjoitti:
Nehän teki niin, että hintaa alennettiin ja poistettiin pari tupakkaa ja sitten taas yksi eli niissä on nykyisin muistaakseni 27 tupakkaa.olla ei pysy mukana kun niiden koot vaihtelee ja hinnat muuttuu koko ajan ja kun ei ite tuu niitä ostettua ja auottua =)))
- Korppis
viivatiina kirjoitti:
olla ei pysy mukana kun niiden koot vaihtelee ja hinnat muuttuu koko ajan ja kun ei ite tuu niitä ostettua ja auottua =)))
Paljonko Marlboro aski maksaa tänä päivänä ei muuten ole haisuakaan?
- viivatiina
Korppis kirjoitti:
Paljonko Marlboro aski maksaa tänä päivänä ei muuten ole haisuakaan?
kahdenkymmenen savukkeen viis ekee.
viivatiina kirjoitti:
kahdenkymmenen savukkeen viis ekee.
Siis jos haluaisin savustaa keuhkojani kuluttamalla askin päivässä kyseistä tuotetta se maksaisi minulle kuukaudessa noin 150 euroa. Huh.. huh vuodessa noin 1760 euroa. Ilmankos minulla on vähäisistä tuloistani huolimatta varaa matkustella pari kertaa vuodessa ulkomaille ; )
- viivatiina
Siis jos haluaisin savustaa keuhkojani kuluttamalla askin päivässä kyseistä tuotetta se maksaisi minulle kuukaudessa noin 150 euroa. Huh.. huh vuodessa noin 1760 euroa. Ilmankos minulla on vähäisistä tuloistani huolimatta varaa matkustella pari kertaa vuodessa ulkomaille ; )
sit on pariskuntia jotka molemmat polttaa parikin askia päivässä ei niistä normaali tuloista sit enää paljoo matkusteluun jää kyllä mää ainakin keksin paljon muuta käyttöö rahoilleni =))))
- enkeliduo
en polta,mut hajuvettä tykkään joskus käyttää,sillai vaan miedosti :)
Ukkoni onnii Haisuli,polttaa ja p....., on oma Haisulikuppiki.Kävin lenkillä ja pitänee mennä suihkuun, että ei haisuleisi ; ) Tiedätkö, älä kerro sitten kellekään..... minäkin pas....n ja minulla on ihan oma wc:n pönttöki ; ))) ja mökillä ikioma huusi.
- TuoksuLiisi puskasta
Kävin lenkillä ja pitänee mennä suihkuun, että ei haisuleisi ; ) Tiedätkö, älä kerro sitten kellekään..... minäkin pas....n ja minulla on ihan oma wc:n pönttöki ; ))) ja mökillä ikioma huusi.
aloittaja itse jotenkin nyt ilkeilet toisille ja pilkkaat keskustelijoita. Itse aloitat tämän ja sitten vesität koko jutun. Ymmärsinkö nyt oikein tuon ed. viestisi sanoman?
aloittaja itse jotenkin nyt ilkeilet toisille ja pilkkaat keskustelijoita. Itse aloitat tämän ja sitten vesität koko jutun. Ymmärsinkö nyt oikein tuon ed. viestisi sanoman?
Lue edellinen ja sitten minun sanoma niin ymmärrät. Eihän leikinlasku vesitä haisuli teemaa ja ilman pilaamista hajuilla etenkin tupakan. Onhan ketjun kulussa pohdittu kaiken sorttista haisulisuutta.
Niin, minulla on vielä lapsenomaista leikkimieltä josta ei saa loukkaantua. Nimittäin jos oikein ymmärrät kaikki haisevat kuka millekin, mutta ominaihajut ja teennäishajut on erotettava toisistaan.- enkeliduo
Kävin lenkillä ja pitänee mennä suihkuun, että ei haisuleisi ; ) Tiedätkö, älä kerro sitten kellekään..... minäkin pas....n ja minulla on ihan oma wc:n pönttöki ; ))) ja mökillä ikioma huusi.
Pitää pistää nimi ylle,ku mulla vastaukset pomppii mihin tykkää.
Pierii niinku pieni poni,sitä mää tarkotin :) korpikirjailija kirjoitti:
tuon me kyllä kerrotaan kaikille!!! Laitetaan ihan hesariin,että Korpikirjailija kävi räjäyttämässä pöntön..;))
- Korppis
enkeliduo kirjoitti:
Pitää pistää nimi ylle,ku mulla vastaukset pomppii mihin tykkää.
Pierii niinku pieni poni,sitä mää tarkotin :)Otin kauneusunet, ei kai sitä muutoin näin näpsänä ja siloposkisena pysy.
No, p kun p... meillä tuntuu olevan samansortin vastakappaleet ; ) niin ja ilmaa se kaikki tyyni eikä haise ; ) - Korppis
mii-su kirjoitti:
tuon me kyllä kerrotaan kaikille!!! Laitetaan ihan hesariin,että Korpikirjailija kävi räjäyttämässä pöntön..;))
Joskus räjähtää joskus ääneti lipsahtaa ; ) Tiedätkö muuten missä päin maailmaa on eniten p..fetistejä? ei uskoisi kun heidän esiintymistään katsoo on se niin jäykkää ja muodollista.
Kovin harmaana alkoi tämä viikko korvessa. Ensi viikko alkaakin sitten Riikassa ja jatkuu Hollannissa, toivottavasti siellä selkenisi.
Aamu on ollut viinanhajuinen ; ( Otin viinimarjapussukan pois kotiviinin käymisastiasta, lapposin viinin puhtaaseen astiaan, laitoin käymisen pysäyttäjän sekä kirkastajan sekaan ja huomenna vielä säätöjä ja sitten viini jää hienostumaan kunnes palaan Suomeen ja pullotan sen ; )
Ikkunat ovat auki, että naapurit eivät nuuhkisi postiluukusta ja pyörtyisi.
Tällaistä paikallista hajuhaittaa täällä tänään ; )- henrjii
on postiluukut, ja naapurit niin liki että pelkästä hajusta humaltuvat.
henrjii kirjoitti:
on postiluukut, ja naapurit niin liki että pelkästä hajusta humaltuvat.
Korpi on kuin satumaa, jossa tarinat pilvillä ratsastaa ; )
- henrjii
Korpi on kuin satumaa, jossa tarinat pilvillä ratsastaa ; )
ihan tuli mielee mökki, jossain mistä on enää kirveenheitto helskuttiin, ja siinä oma postiluukku.
- Heikunkeikku
Iltapäivää Vaasasta. Täällä puolestaan aurinko hemmottelee silmiä ja ihoa. Kumman pirteä olo heti, kun huomaa auringon katselevan ittiään. Nyt on vapaapäivä, että mikäs täs on ollessa.
Minä tein myös kotiviiniä. Laitoin mukaan mustia viinimarjoja, jotka antaa mukavan säväyksen. Tarjosin viiniä eilen vieraalleni ja melkein voisin sanoa, että ei yhtikäs ollenkaan mennyt naama vinoon.
Jälkimakeutuksen olisin voinut paremmin hienosäätää, koska viinin olisi voinut makeuttaa himpun verran makeammaksi. Joku 3 astetta (ominaispainomittarilla mitattuna) on mielestäni sopiva eli suhteellisen kuivaa, mutta ei liikaa. Kolautin rikki kesällä ominaispainomittarini kaappia järjestellessä ja nyt makeutin ilman tuota mittaria ja vaikka välillä maistelinkin viiniä ja luulin saaneeni "täydellisen" makeutuksen, niin jälkeenpäin huomasin sen jääneen vähän liian kuivaksi. henrjii kirjoitti:
ihan tuli mielee mökki, jossain mistä on enää kirveenheitto helskuttiin, ja siinä oma postiluukku.
Henry, on olemassa erilaisia virtuaalisia pelinsääntöjä ja käsitteitä. Olen luonut virtuaalielinympäristön mielikuvitukseni muokkaamana, virtuaalinikkinikin on aivan muuta kuin todellisuus.
Kuitenkin Korpi on minulle rakas ja hyvin lähellä. Vietän paljon aikaa luonnon helmassa, joskin viihdyn suurkaupunkien vilinässäkin. Korpi on hyvin kaunis sieltä löytyy näin syksyllä kaikki lempivärini, sammaleen vihreä, ruskea, ruosteenpunainen, oranssin ja keltaisen sävyt, sininen taivas ja valkoiset pilvet.
Mökkitieni varrella on postilaatikkojen jono, minullakin on siellä ihan oma postilaatikko ja siinäkin on luukku. Kirkolla minulla minulla on toinen postiluukku kerrostalossa ; )
Kun nousen lentokoneeseen niin 45-minuuttia ja olen Isolla kirkolla ; )Heikunkeikku kirjoitti:
Iltapäivää Vaasasta. Täällä puolestaan aurinko hemmottelee silmiä ja ihoa. Kumman pirteä olo heti, kun huomaa auringon katselevan ittiään. Nyt on vapaapäivä, että mikäs täs on ollessa.
Minä tein myös kotiviiniä. Laitoin mukaan mustia viinimarjoja, jotka antaa mukavan säväyksen. Tarjosin viiniä eilen vieraalleni ja melkein voisin sanoa, että ei yhtikäs ollenkaan mennyt naama vinoon.
Jälkimakeutuksen olisin voinut paremmin hienosäätää, koska viinin olisi voinut makeuttaa himpun verran makeammaksi. Joku 3 astetta (ominaispainomittarilla mitattuna) on mielestäni sopiva eli suhteellisen kuivaa, mutta ei liikaa. Kolautin rikki kesällä ominaispainomittarini kaappia järjestellessä ja nyt makeutin ilman tuota mittaria ja vaikka välillä maistelinkin viiniä ja luulin saaneeni "täydellisen" makeutuksen, niin jälkeenpäin huomasin sen jääneen vähän liian kuivaksi.Heippa keikku, joudun myös tekemään makutestejä, tykkään kuivasta ja kun hieman kieltäni kostutin maku oli noin pikatuntumalla hyvä. Laiton nyt edellisvuosia vähemmän mustaherukoita, mutta kuitenkin jonkinverran. Viini saa nyt makustua aina marraskuulle kun palaamme Hollannista Suomeen. Alkoholipitoisuuden uskon olevan sokeri määrän mukaan noin yhdeksän prosenttista, sellaista sopivaa seurustelujuomaa, mutta pitää mitata kunhan haen mittarin mökiltä.
Olin taas piristymässä posliininmaalauskurssilla olen alustavasti kuvioinut syksynlehdillä neljä matalaa ja neljä syvää arabian hyvin vanhaa valkoista lautasta. Nyt tulee paussi ja kun jatkan maalaan ruskan värit lehtiin ja kuvioin reunat. Puhkun taas luomisen intoa ; )- Heikunkeikku
Heippa keikku, joudun myös tekemään makutestejä, tykkään kuivasta ja kun hieman kieltäni kostutin maku oli noin pikatuntumalla hyvä. Laiton nyt edellisvuosia vähemmän mustaherukoita, mutta kuitenkin jonkinverran. Viini saa nyt makustua aina marraskuulle kun palaamme Hollannista Suomeen. Alkoholipitoisuuden uskon olevan sokeri määrän mukaan noin yhdeksän prosenttista, sellaista sopivaa seurustelujuomaa, mutta pitää mitata kunhan haen mittarin mökiltä.
Olin taas piristymässä posliininmaalauskurssilla olen alustavasti kuvioinut syksynlehdillä neljä matalaa ja neljä syvää arabian hyvin vanhaa valkoista lautasta. Nyt tulee paussi ja kun jatkan maalaan ruskan värit lehtiin ja kuvioin reunat. Puhkun taas luomisen intoa ; )Liian makea viini ei minuakaan miellytä. Mustaherukoista tulee paljon makua, vaikka sitä ei niin paljoa laitakaan. Mun viiniini laitoin mustaherukoita noin 3 litraa tai pikkasen yli?
Jahka muistan, niin ostan uuden ominaispainomittarin. Sillä on helppo mitata makeus.
Jos tietää, kuinka monta astetta viini on käynyt alle nollan, niin nostaakseen ominaispainoa yhden asteen, niin sokeria laitetaan 2,4g viinilitraa kohden. Arvioin(koska mittarini oli rikki) tällä kertaa, että viini olisi -10 astetta ja lisäilin sen mukaan sokeria. Maistelin sitä kyllä välillä lisäyksien aikana, mutta jotenkin suuvärkkini teki tepposen ja viini jäi himpun verran liian kuivaksi.
Kivaa jos olet löytänyt mukavan harrastuksen posliininmaalauksesta.
Kotini on täynnänsä erilaisia posliinitöitä. Tauluja, vaaseja, pöytälamppu, kynttilänjalkoja, sokeri ja kermakippoja, pullafateja jne jne jne.....
Mummuni sisko oli posliininmaalaus taiteilija. Hän opetti sitä omassa ateljeessa ja myös työväenopistossa.
Hän antoi minulle paljon hänen töitään.
Sitten äitini oli myös intohimoinen posliininmaalaaja ja myös hänellä oli muutamia oppilaita.
Meidän koti haisi inhottavasti neilikkaöljylle. Heti kun avasi ulko-oven, niin tämä äklö haju tunkeutui sieraimiin. Tästä syystä en itse innostunut posliininmaalauksesta, koska sitä hajua sai aina haistella ja maalauksesta puhuttiin niin paljon, sitä vaan oli yksinkertaisesti Liikaa mun lapsuudessa.
Jotakin olen itsekin maalannut, mutta ei se tuntunut kivalta.
Tekstistäni tuli TAAS liian pitkä, joten jätän kirjoittamasta sen, mitä täs aattelin mainita. Olokoot.
Mukavaa päivää vaan sinulle. :) - Korppis
Heikunkeikku kirjoitti:
Liian makea viini ei minuakaan miellytä. Mustaherukoista tulee paljon makua, vaikka sitä ei niin paljoa laitakaan. Mun viiniini laitoin mustaherukoita noin 3 litraa tai pikkasen yli?
Jahka muistan, niin ostan uuden ominaispainomittarin. Sillä on helppo mitata makeus.
Jos tietää, kuinka monta astetta viini on käynyt alle nollan, niin nostaakseen ominaispainoa yhden asteen, niin sokeria laitetaan 2,4g viinilitraa kohden. Arvioin(koska mittarini oli rikki) tällä kertaa, että viini olisi -10 astetta ja lisäilin sen mukaan sokeria. Maistelin sitä kyllä välillä lisäyksien aikana, mutta jotenkin suuvärkkini teki tepposen ja viini jäi himpun verran liian kuivaksi.
Kivaa jos olet löytänyt mukavan harrastuksen posliininmaalauksesta.
Kotini on täynnänsä erilaisia posliinitöitä. Tauluja, vaaseja, pöytälamppu, kynttilänjalkoja, sokeri ja kermakippoja, pullafateja jne jne jne.....
Mummuni sisko oli posliininmaalaus taiteilija. Hän opetti sitä omassa ateljeessa ja myös työväenopistossa.
Hän antoi minulle paljon hänen töitään.
Sitten äitini oli myös intohimoinen posliininmaalaaja ja myös hänellä oli muutamia oppilaita.
Meidän koti haisi inhottavasti neilikkaöljylle. Heti kun avasi ulko-oven, niin tämä äklö haju tunkeutui sieraimiin. Tästä syystä en itse innostunut posliininmaalauksesta, koska sitä hajua sai aina haistella ja maalauksesta puhuttiin niin paljon, sitä vaan oli yksinkertaisesti Liikaa mun lapsuudessa.
Jotakin olen itsekin maalannut, mutta ei se tuntunut kivalta.
Tekstistäni tuli TAAS liian pitkä, joten jätän kirjoittamasta sen, mitä täs aattelin mainita. Olokoot.
Mukavaa päivää vaan sinulle. :)Olisit kirjoittanut vaan en ole ADHD tykkään lukea pitkiä kommentteja ne on näet keskustelua parhaimmillaan.; )
Minun keittiössä tuoksuu tänään inkivääri. Jauhoin kokonaisen ison inkiväärin ja kuivaan sen jauhoksi. Tuoretta inkivääriä hieron joskus kipeisiin paikkoihin kuten nyt kiukuttelevaan polveeni ; (
Liekö tullut kesän kivien pyörittelystä kun rakentelin kivikkopuutarhaani rantaan.
Päivä korvessa alkoi hyvin sumuisena, kuuntelin kun aamun lentokone pyöri kaupungin yllä ei kai päässyt sumussa laskeutumaan heti. Nyt on taivas kirkastunut. Pyykkipäivä menossa.
Hyvää päivän jatkoa sinullekin ; ) - Heikunkeikku
Korppis kirjoitti:
Olisit kirjoittanut vaan en ole ADHD tykkään lukea pitkiä kommentteja ne on näet keskustelua parhaimmillaan.; )
Minun keittiössä tuoksuu tänään inkivääri. Jauhoin kokonaisen ison inkiväärin ja kuivaan sen jauhoksi. Tuoretta inkivääriä hieron joskus kipeisiin paikkoihin kuten nyt kiukuttelevaan polveeni ; (
Liekö tullut kesän kivien pyörittelystä kun rakentelin kivikkopuutarhaani rantaan.
Päivä korvessa alkoi hyvin sumuisena, kuuntelin kun aamun lentokone pyöri kaupungin yllä ei kai päässyt sumussa laskeutumaan heti. Nyt on taivas kirkastunut. Pyykkipäivä menossa.
Hyvää päivän jatkoa sinullekin ; )Inkiväärin tuoksusta pidän. Oli mielenkiintoista lukea tuosta itsetehdystä inkiväärijauhosta.
Millä jauhoit inkiväärin. Kuivuuko se itsestään huoneenlämmössä, vai onko se laitettava uuniin mietoon lämpöön?? Voisin kokeilla sen tekoa, mutta anna kunnon ohje, että en töppää.
No jos nyt tällään tähän sen yhden jutun, josta meinasin kirjoittaa.
Arabia julisti kahvikuppisuunnittelukilpailun. Olin muistaakseni keskikoulun neljännellä tai viidennellä luokalla.
Koulukaverini kertoi tästä kilpailusta ja sinä päivänä oli viimeinen päivä mennä tekemään se kahvikuppi tai kahvikuppeja. Minä ilmoitin oitis, että en tahdo lähteä kävelemään koulun jälkeen kaupunkiin, vaan menen bussilla kotiin. Kaverini höpötti ja höpötti, kunnes sitten päätin mennä hänen mukaansa.
Kuten kerroin edellisessä viestissä, että olin kurkkua myöten täynnä neilikkaöljyn hajuista ja juuri kahvikalustojen tekemisistä. Keskeneräisiä kahvikuppeja oli meillä kotona monen monituiset määrät.
Tällä mielialalla siis menin tekemään oman kahvikuppini. Kahvikuppeja oli suunniteltu satoja, seinän kokoisessa hyllykössä oli kuppeja niin paljon, että oman kuppini sain mahtumaan ylimmälle hyllylle juuri ja juuri. Kilpailu oli eri paikkakunnilla ympäri Suomea.
Tämä taiteilijatätini oli myös käynyt suunnittelemassa monia kuppeja.
Olin kyllästynyt, kun aina kahvikuppeihin, siihen aikaan, maalattiin erilaisia kukkia. Ruusuja, ruusuja, ruusuja ja muita kukkia.
Tein modernin "mitään esittämättömän" kuvion. Mustalla, plus hivenen verran väriä "mausteeksi".
Aikaa kului aika kauan, olin jo unohtanut koko kuppikilpailun. Kunnes eräänä aamuna äitini näytti minulle sanomalehtä ja siinä oli sitten tämän kuppikilpailun tulokset. Hämmästyksekseni voitin sen kilpailun.:)
Myöhemmin sain äidiltäni joululahjaksi jonkun lautasen tapaisen pöytäkoristeen, johon hän oli maalannut tämän mun suunnitteleman kuvan. Tuola se on vieläkin pöydällä. - Korppis
Heikunkeikku kirjoitti:
Inkiväärin tuoksusta pidän. Oli mielenkiintoista lukea tuosta itsetehdystä inkiväärijauhosta.
Millä jauhoit inkiväärin. Kuivuuko se itsestään huoneenlämmössä, vai onko se laitettava uuniin mietoon lämpöön?? Voisin kokeilla sen tekoa, mutta anna kunnon ohje, että en töppää.
No jos nyt tällään tähän sen yhden jutun, josta meinasin kirjoittaa.
Arabia julisti kahvikuppisuunnittelukilpailun. Olin muistaakseni keskikoulun neljännellä tai viidennellä luokalla.
Koulukaverini kertoi tästä kilpailusta ja sinä päivänä oli viimeinen päivä mennä tekemään se kahvikuppi tai kahvikuppeja. Minä ilmoitin oitis, että en tahdo lähteä kävelemään koulun jälkeen kaupunkiin, vaan menen bussilla kotiin. Kaverini höpötti ja höpötti, kunnes sitten päätin mennä hänen mukaansa.
Kuten kerroin edellisessä viestissä, että olin kurkkua myöten täynnä neilikkaöljyn hajuista ja juuri kahvikalustojen tekemisistä. Keskeneräisiä kahvikuppeja oli meillä kotona monen monituiset määrät.
Tällä mielialalla siis menin tekemään oman kahvikuppini. Kahvikuppeja oli suunniteltu satoja, seinän kokoisessa hyllykössä oli kuppeja niin paljon, että oman kuppini sain mahtumaan ylimmälle hyllylle juuri ja juuri. Kilpailu oli eri paikkakunnilla ympäri Suomea.
Tämä taiteilijatätini oli myös käynyt suunnittelemassa monia kuppeja.
Olin kyllästynyt, kun aina kahvikuppeihin, siihen aikaan, maalattiin erilaisia kukkia. Ruusuja, ruusuja, ruusuja ja muita kukkia.
Tein modernin "mitään esittämättömän" kuvion. Mustalla, plus hivenen verran väriä "mausteeksi".
Aikaa kului aika kauan, olin jo unohtanut koko kuppikilpailun. Kunnes eräänä aamuna äitini näytti minulle sanomalehtä ja siinä oli sitten tämän kuppikilpailun tulokset. Hämmästyksekseni voitin sen kilpailun.:)
Myöhemmin sain äidiltäni joululahjaksi jonkun lautasen tapaisen pöytäkoristeen, johon hän oli maalannut tämän mun suunnitteleman kuvan. Tuola se on vieläkin pöydällä.Olen ollut ikäni omien kokeilujeni uranuurtaja. Levittelin raastetun inkiväärin leivinpaperille ja jätin kuivumaan. Näin kuivatan tillit ja persiljat, joten ajattelin inkiväärin kuivatuksen käyvän samoin. Kerron lopputuloksen kokeiluni jälkeen.
Voipi käydä niinkin, että se ei ehdi edes kuivaa sillä aijon pistää illalla lusikallisen raastetta teehen ; )
Minä osallistuin pikkutyttönä kristillisen tyttökerhon laulukilpailuun. Suureksi yllätyksekseni voitin ja sain palkinnoksi pienen raamatun. Joskus sitä vain ylittää omat ja läheisten odotukset ; )
- AVKT
Vitutut.
- Jermuxi tms.
Ja erityisesti sikarinpoltto on hauskaa.
Niin, jottas tiedät sitten yhdellä sanomisella...kjäh!- Korppis
En pane hanttiin enka anna neuvoja sen kun tupruttelet sydämesi ilosta. Hauskaa olla pittää ; )
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6516933Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414644HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2972647- 1351928
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321559Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3961512- 151409
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101293Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki191075mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k91022