Tiekarhut takaisin!

qwetwetg

Näillä traktoreilla kun ei pysy kuin silittämään pintaa. Tiekarhuilla pysyi myös muokkaamaan teiden kallistuksia ym.

21

1872

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiveä ja savea

      Höylällä pystyisi kyllä muokkaamaan kallistuksia, jos tiellä olisi riittävästi kulutuskerrosta. Vaan kun sorastuksissa on säästetty ja pohjamaan nyrkinkokoiset kivet työntyvät pinnalle, niin siinä ei kärsi paljon höylätä.

    • Alusterä

      Kaiken nykyään.

      Kuten tuossa toisessa viestissä ei ole enään aikoihin näkynyt "lisäsorastusta" joka olisi tienparannuksen elinehtona ei se kiviä kääntämällä muutu miksikään.

      • kelirikko

        Jos lanaus maksaa 35 € tunnilta ja höyläys 70 €, niin eipä ole kilpailutetuissa urakoissa vaikeaa valita kumpaa käytetään. Toisekseen asiansa osaava lanamies tekee näillä kiviraunioilla parempaa jälkeä kuin höylä.


      • traktorimiesten
        kelirikko kirjoitti:

        Jos lanaus maksaa 35 € tunnilta ja höyläys 70 €, niin eipä ole kilpailutetuissa urakoissa vaikeaa valita kumpaa käytetään. Toisekseen asiansa osaava lanamies tekee näillä kiviraunioilla parempaa jälkeä kuin höylä.

        on helppo lanata kun saa maataloustukea nää höylämiehet ei paljon avustuksia saa


    • hyvä oluenakin

      Ei taida enää löytyä päteviä karhukuskeja?

      • vituttaa laiskuus

        höyläkuskit lähti yleensä varikolta 09.00 ja palasivat 14.00 pintaan takas.Ei
        siinä monta kilometriä saatu höylättyy.Siksi varmaan karhut saa lähteä.


      • mach 3

        löytyy mutta kun ei viitsi lähteä pelkällä kaljapalkalla ajelemaan näille urakanpelastajille


    • alaterä

      Eikös ne hoida tuon nykyään kuorkkien alaterillä (akselien välissä), melkein karhua vastaava akseliväli ja säädöt?

      • AM Tuho

        Teknisesti höylä ja alateräauto eroavat melkoisesti toisistaan. Alaterällä ei voi juurikaan vuolla tahi painattaa. Vrt. lapion työntäminen=höylä versus lapion vetäminen=alaterä. Alaterät ovat paineakuin vaimennettuja, jolloin painatusteho melko rajoittunut. Polanteen poisto tiettyyn rajaan asti onnistuu alaterälläkin, jääpolanne teettääkin jo työtä.


      • puree
        AM Tuho kirjoitti:

        Teknisesti höylä ja alateräauto eroavat melkoisesti toisistaan. Alaterällä ei voi juurikaan vuolla tahi painattaa. Vrt. lapion työntäminen=höylä versus lapion vetäminen=alaterä. Alaterät ovat paineakuin vaimennettuja, jolloin painatusteho melko rajoittunut. Polanteen poisto tiettyyn rajaan asti onnistuu alaterälläkin, jääpolanne teettääkin jo työtä.

        Nykyään on myös leikkaavia alusteriä kuorma-autoihin, joissa leikkauskulma ja painatus eri luokkaa sekä jouset saa myös jäykistettyä... tappiterät vielä alle, niin purasee.


      • AM Tuho
        puree kirjoitti:

        Nykyään on myös leikkaavia alusteriä kuorma-autoihin, joissa leikkauskulma ja painatus eri luokkaa sekä jouset saa myös jäykistettyä... tappiterät vielä alle, niin purasee.

        Pistäppä linkki, jos löytyy tietoa netistä.


      • Putteri Peranen
        puree kirjoitti:

        Nykyään on myös leikkaavia alusteriä kuorma-autoihin, joissa leikkauskulma ja painatus eri luokkaa sekä jouset saa myös jäykistettyä... tappiterät vielä alle, niin purasee.

        Mistäs tämmönen laite antaa jälkeen sitten kun ajat vaikka kaivonkanteen? Kuorma-auton rungostako?


    • minulle,

      mikä on tiekarhu? Tiellä liikkuva karhuko?

      • Sohvatiikeri2

        Yleinen nimitys.


    • Maasturillako?

      Nyt niitä tiekarhuja taas tarvittaisiin todella suuresti ainakin täällä Tampereella.
      Tiet ovat täällä Tampereella päin ihan perunapeltoa.Eipä ole näkynyt tiekarhuja silottelemassa katuja.
      Tosi erikoista touhua on tämä teiden talvikunnossapito nykyään.

      • .

        Maasturillako???? Ei vaan panssarivaunu tai joku muu telaketjuvetoinen kulkuneuvo.

        MAILIA TIEMESTARILLE!!!!


    • maasturillako?

      Kylläpä olisi taas tiekarhuille kovasti käyttöä.
      Tiet ovat kuin perunapeltoa kun mennään valtateiltä hiukan sivummalle.
      Tosi ihmeellistä ja erikoista touhua näyttää olevan tämä nykyajan teiden talvikunnossapito.
      Millään ei näytä enää olevan mitään väliä.
      Yleisin selitys auraamattomuuten on sen aurauksen hinta.Se on niin kovin kallista hommaa että jätetään se sitten vallan tekemättä.

      • tumpelo 24

        tekemätön työ ja laiskan nimen saa mitään tekemättäkin


      • karhukuski
        tumpelo 24 kirjoitti:

        tekemätön työ ja laiskan nimen saa mitään tekemättäkin

        kaikki otsikossa.


      • itekkin höyläri
        karhukuski kirjoitti:

        kaikki otsikossa.

        ei ollu tarkoitettu karhukuskeille vaan tälle nykymeiningille


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

      Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      22
      3057
    2. Tykkäsin rakas

      Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      40
      2674
    3. Mies mä oon ihan helppo

      Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1513
    4. Hyvää iltaa!

      Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1350
    5. Olet onnellinen sinkku

      Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1251
    6. Mies olen aika erakko nykyään

      Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      1009
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

      Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      125
      913
    8. Haittaako jos

      kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      33
      829
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

      Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      29
      663
    10. Skenaario

      Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      59
      621
    Aihe