Näillä traktoreilla kun ei pysy kuin silittämään pintaa. Tiekarhuilla pysyi myös muokkaamaan teiden kallistuksia ym.
Tiekarhut takaisin!
21
1872
Vastaukset
- Kiveä ja savea
Höylällä pystyisi kyllä muokkaamaan kallistuksia, jos tiellä olisi riittävästi kulutuskerrosta. Vaan kun sorastuksissa on säästetty ja pohjamaan nyrkinkokoiset kivet työntyvät pinnalle, niin siinä ei kärsi paljon höylätä.
- Alusterä
Kaiken nykyään.
Kuten tuossa toisessa viestissä ei ole enään aikoihin näkynyt "lisäsorastusta" joka olisi tienparannuksen elinehtona ei se kiviä kääntämällä muutu miksikään.- kelirikko
Jos lanaus maksaa 35 € tunnilta ja höyläys 70 €, niin eipä ole kilpailutetuissa urakoissa vaikeaa valita kumpaa käytetään. Toisekseen asiansa osaava lanamies tekee näillä kiviraunioilla parempaa jälkeä kuin höylä.
- traktorimiesten
kelirikko kirjoitti:
Jos lanaus maksaa 35 € tunnilta ja höyläys 70 €, niin eipä ole kilpailutetuissa urakoissa vaikeaa valita kumpaa käytetään. Toisekseen asiansa osaava lanamies tekee näillä kiviraunioilla parempaa jälkeä kuin höylä.
on helppo lanata kun saa maataloustukea nää höylämiehet ei paljon avustuksia saa
- hyvä oluenakin
Ei taida enää löytyä päteviä karhukuskeja?
- vituttaa laiskuus
höyläkuskit lähti yleensä varikolta 09.00 ja palasivat 14.00 pintaan takas.Ei
siinä monta kilometriä saatu höylättyy.Siksi varmaan karhut saa lähteä. - mach 3
löytyy mutta kun ei viitsi lähteä pelkällä kaljapalkalla ajelemaan näille urakanpelastajille
- alaterä
Eikös ne hoida tuon nykyään kuorkkien alaterillä (akselien välissä), melkein karhua vastaava akseliväli ja säädöt?
- AM Tuho
Teknisesti höylä ja alateräauto eroavat melkoisesti toisistaan. Alaterällä ei voi juurikaan vuolla tahi painattaa. Vrt. lapion työntäminen=höylä versus lapion vetäminen=alaterä. Alaterät ovat paineakuin vaimennettuja, jolloin painatusteho melko rajoittunut. Polanteen poisto tiettyyn rajaan asti onnistuu alaterälläkin, jääpolanne teettääkin jo työtä.
- puree
AM Tuho kirjoitti:
Teknisesti höylä ja alateräauto eroavat melkoisesti toisistaan. Alaterällä ei voi juurikaan vuolla tahi painattaa. Vrt. lapion työntäminen=höylä versus lapion vetäminen=alaterä. Alaterät ovat paineakuin vaimennettuja, jolloin painatusteho melko rajoittunut. Polanteen poisto tiettyyn rajaan asti onnistuu alaterälläkin, jääpolanne teettääkin jo työtä.
Nykyään on myös leikkaavia alusteriä kuorma-autoihin, joissa leikkauskulma ja painatus eri luokkaa sekä jouset saa myös jäykistettyä... tappiterät vielä alle, niin purasee.
- AM Tuho
puree kirjoitti:
Nykyään on myös leikkaavia alusteriä kuorma-autoihin, joissa leikkauskulma ja painatus eri luokkaa sekä jouset saa myös jäykistettyä... tappiterät vielä alle, niin purasee.
Pistäppä linkki, jos löytyy tietoa netistä.
- Putteri Peranen
puree kirjoitti:
Nykyään on myös leikkaavia alusteriä kuorma-autoihin, joissa leikkauskulma ja painatus eri luokkaa sekä jouset saa myös jäykistettyä... tappiterät vielä alle, niin purasee.
Mistäs tämmönen laite antaa jälkeen sitten kun ajat vaikka kaivonkanteen? Kuorma-auton rungostako?
- minulle,
mikä on tiekarhu? Tiellä liikkuva karhuko?
- Sohvatiikeri2
Yleinen nimitys.
- Maasturillako?
Nyt niitä tiekarhuja taas tarvittaisiin todella suuresti ainakin täällä Tampereella.
Tiet ovat täällä Tampereella päin ihan perunapeltoa.Eipä ole näkynyt tiekarhuja silottelemassa katuja.
Tosi erikoista touhua on tämä teiden talvikunnossapito nykyään.- .
Maasturillako???? Ei vaan panssarivaunu tai joku muu telaketjuvetoinen kulkuneuvo.
MAILIA TIEMESTARILLE!!!!
- maasturillako?
Kylläpä olisi taas tiekarhuille kovasti käyttöä.
Tiet ovat kuin perunapeltoa kun mennään valtateiltä hiukan sivummalle.
Tosi ihmeellistä ja erikoista touhua näyttää olevan tämä nykyajan teiden talvikunnossapito.
Millään ei näytä enää olevan mitään väliä.
Yleisin selitys auraamattomuuten on sen aurauksen hinta.Se on niin kovin kallista hommaa että jätetään se sitten vallan tekemättä.- tumpelo 24
tekemätön työ ja laiskan nimen saa mitään tekemättäkin
- karhukuski
tumpelo 24 kirjoitti:
tekemätön työ ja laiskan nimen saa mitään tekemättäkin
kaikki otsikossa.
- itekkin höyläri
karhukuski kirjoitti:
kaikki otsikossa.
ei ollu tarkoitettu karhukuskeille vaan tälle nykymeiningille
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait223057- 402674
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381513- 841350
- 631251
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä401009Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.125913- 33829
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi29663Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan59621