Xenopus Laevis - kysymyksiä

koksu

eli siis, omistan noin kaksivuotiaan afrikkalaisen albiinokynsisammakon. olen tässä lueskellut sen hoidosta ohjeita, ja nyt sain tietää, että akvaariossa kuuluisi olla noin 20-30cm vettä. minulla on 60l akvaario, tiedän että se on aivan liian pieni, mutta ei ole tällä hetkellä isompaan varaa, ja tämä akvaario on täynnä vettä. pitäisikö minun ottaa osa vedestä pois, vai onko siitä mitään haittaa että allas on täynnä?

sitten mietin myös, että onko siitä sammakolle haittaa, että ruokin sitä punaisilla surviaisentoukilla kaksi kertaa viikossa, enkä anna muuta ruokaa? siis, tarvitsisiko se vaihtelua?

sammakkoni etujaloissa on jotain mustaa. eli siis ei likaa tietääkseni, vaan sen etujalkojen sisäpinnoilla on kuin musta kalvo, mistä se johtuu?

2

1262

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anna altaan olla täynnä vaan: mitä enemmän vettä sen parempi, eikä se ole liian syvä isolle sammakolle. Koeta katsella vaikka kierrätyskeskuksista josko jossain olisi edullisesti myytävänä isompi akvaario: sillä sammakkosi sellaisen todella tarvitsisi.

Ovathan pelkät toukat aika yksipuolista. Ajattele jos sinä söisit koko ikäsi pelkästään kaurapuuroa, tai Big Mac hampurilaisia. Kyllä siinä joku puutostauti aika helposti iskee.
      Näin syksylläkin luonnosta voi koettaa pyydystää/kaivaa kärpäsiä/kastematoja/etanoita, tai melkein mitä vain ötököitä kiinni saat. Kastematoja voi myös ostaa kalastusliikkeistä, tai vaikka Tarjoustalon kalastusosastolta. Viitosella saat noin 50 matoa, missä on syötävää pitkäksi aikaa. Tai ehkä voisit ostaa kalatiskiltä muikkuja, pilkkoa ne pienemmiksi, ja pakastaa palaset. Näin pakkasesta voisi aina parin viikoin väleinn ottaa muikun palan ja tarjota sen toukkien sijaan.

Etujalkojen sisäpinnalla oleva tumma lienee ns. kutukyhmyt. Koirassammkolla on sellaiset, ja niiden tarkoitus on saada naaraasta parittelun aikaa parempi ote.

• tania78

Minulla oli n:20v sitten kynsisammakko. Varmaan samaa albiinolajia.
        Tällöin siis suosittelivat akvaarioon...
        Kyllähän kaveri siellä pärjäsi ja kasvoi aivan ihanaksi möllykäksi.
        Yksi päivä kun tuli koulusta kotiin makasi kaveri keittiön lattialla... :(
        Poimin sen varovasti astiaan ja kyllä - kaveri oli vielä hengissä !
        Valitettavasti se kuoli viikkoa myöhemmin ehkä johonkin tulehdukseen... ?

Joten varmista, etteivät karkaa pienestäkään reijästä... Kulma-aukkoihin voi laittaa vaikkapa sideharsoa esteeksi.
        Ihan vain vinkkinä. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      100
      1763
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      59
      1160
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      441
      1126
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      170
      1043
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      58
      821
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      130
      814
    7. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      49
      766
    8. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      753
    9. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      708
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      671
    Aihe