Olen siis 28 vuotias mies ja jo jonkun aikaa kärsinyt oireista joille ei löydetä syytä.
Oireet ovat siis :jatkuvaa Huimausta ja outoa oloa päässä, silmissä heittää välillä (voi johtua huimauksesta ) , välillä väristyksiä takaraivon alueella ( vähän kuin kylmissä väristyksissä ) , säpsähtelyä juuri ennen nukahtamista ja samantien kun tämä tapahtuu ,ja herään, valahtaa otsalle ja päähän kylmä hiki. Tätä voi tapahtua useamman kerranki ja saattaa kestää kauankin aikaa ennen kuin saan unenpäästä kiinni. Näiden lisäksi yleistä väsymystä, ihan kuin silmäluomet olisivat raskaat. Nukkumaan mennessä tai jopa muulloinkin kun pistän silmät kiinni tulee myös yleensä outo olo päähän.
Oireet tulivat siis ensimmäisen kerran noin vuosi sitten ja kestivät noin 4kk. Syytä ei löydetty näille oireille. Verikokeet otettiin, pää magneettikuvatiin, korvat tutkittiin, silmät katsottiin. Mistään ei löytynyt mitään epätavallista. Oireet hävisivät lähes kokonaan ajan myötä kunnes viikko sitten ne tulivat uudestaan.
Niskat eivät ole omasta mielestä tavallista poikkeavan jäykät. Kävin kuitenkin aikoinaan varmuuden vuoksi hierojalla josta ei välitöntä hyötyä ollut vaan siis oireet katosivat pikkuhiljaa.
Omasta mielestäni en stressaa tai masentele niin suurella volyymilla että se aiheuttaisi vaivaa. Toki myönnän että sairastelu ja oireiden syyn pysyminen pimennossa on pistänyt mieltä matalaksi ja stressannutkin mutta en millään niitä vaivojen alulle panijaksi kehtaisi pistää. Paniikkihäiriötä en mielestäni ole koskaan potenut.
Voisin vielä kertoa itsestäni että työskentelen esim. gsm-antennien läheisyydessä eli mastotöissä. Eli voin hetkellisesti olla antennien sivusäteilyalueella kuitenkin varomääräysten mukaisesti josta ei siis pitäisi olla haittaa. Mastotyö on välillä raskasta ja vaatii keholta kyllä mutta lihakseni ei tunnu "liian" jäykiltä. Olen nuoruuteni urheillut niin tiedän miltä tuntuu kun lihakset ovat silloin tällöin kunnolla jumissa.
Minulla on todettu jo synymästä lähtien sydämen jonkinlainen rytmihäiriö eli sydän muljahtelee tasaisin väliajoin. Tästä ei ole kuitenkaan ollut mitään konkreettista haittaa elämässäni, ei edes urheillessa, jos ei lasketa lukuun sitä että rauhoittuessa tai nukkumaan mennessä välillä tuntee kehossaan nämä muljahdukset.
Vuoden alussa minulta otettiin alaselkävaivojen vuoksi myös alarangan magneettikuvat joista löytyi pullistuma. Tämän sanottiin kuitenkin korjaantuvan harjoitteilla ja jumpalla. Selkä onkin ollut parempi eikä ole haitannut pahasti niinsanottua normaalia elämää. Joskin urheilussa olen joutunut tinkimään tämän takia. En ole kuitenkaan ylipainoinen.
Pelottavaa kun oireet palasivat ja viimeksikkin ne kestivät niin kauan. Tuntuu ettei jaksaisi taas siihen rumbaan lääkäreiden toimesta kun kukaan ei tiedä siis mikä misetä vaivaa...
Auttakaa ihmeessä ihmiset jos jotain tulee mieleen...
kiitos
Mikä miestä vaivaa? (huimaus, outo olo päässä, väristykset)
8
4412
Vastaukset
- IHANA PRINSESSA
Moi!
Mulla jokseenkin samanlaista. Googleta vaikka lisämunuaisen uupumus. Mulla myös kilpirauhasen vajaatoiminta.
Kyllä se syy vielä löytyy! - 25v m
mulla täysin samanlaisia oireita ..säpsähtää hereille kesken unien ankeeseen oloon justiin kun unen päästä saanu kiini ..huimausta oli sillon tällön ja missä liet ei aikaa tai paikkaa katsonu ja outoa sirinää välillä takaraivossa vaikkei niskat ole jumissa..
lääkäri katso silmiä niin heitti kyll hyvin ja totes et kyll sinua huimaa ,sitten myöhemmin oireet katosivat enkä ole mastotöissä ikinä ollutkaan..
tuskin siitä johtuu.
ja ei kyll edes hajua mistä ois voinu johtua kyll kaikkia lääkkeitä käytii läpi osastolta toiseen nakeltiin yms ja asia jäi mysteeriksi- 25v m
niin ja joo itelläkin ollu tai sit on vieläkin alaselässä välilevyn pullistuma mut se on kyll korjautunu mukavasti liikunnalla, ettei ole enää ollu ainakaan pariin vuoteen pahemmin edes oireillut.
- Dog8
Onko jokin muutos elämässä silloin kun oireet ekan kerran ja tokan kerran ilmestyi, johon tuo oire voisi liittyä? Mastotyöt ei minusta ole poissuljettu vaikutin. Jotkut ihmiset on herkempiä sähkömagneettiselle säteilylle.
- Kokkis24b
Kilpirauhanen!
- 25v m
no ainakin kova ressi oli ku vatsakatarri herppekset sun muut iski samaan syssyyn. nykysin ei enää ole ressiä, mutta kyll sitä taas yöl kesken unien heräs oloihin..
ja iltasin ja öisin tulee hillitön nälkä että tulee muutamas tunnis ahmittua kilosta toiseen ruokaa ennenkun tuntee itsensä kylläiseksi.
yli painoa ei ole tullut pahemmin ehkä kilon pääs ihanteellisesta painosta. - Jppk12
Joko olet vastauksen saanut tähän vaivaan? Olen itse nyt kärsinyt suunnilleen samoista oireista noin puoli vuotta eikä vikaa löydy
- Tautipois
Aivan selvä migreeni. Jyväskylässä migreeniin erikoistunut neurologi. Ottakaa yhteyttä sinne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123750MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar761970Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421598Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin821253Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671067Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331008Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60863- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3788