turkikset

Omistatteko turkin ja uskallatteko käyttää sitä paljon yleisillä paikoilla ja kaduilla?

Aattelin nimittäin ostaa huomenna ja askarruttaa, että kuinka paljon sille tulee käyttöä. Aloitan käytön enskuun alussa sukulaisen hautajaisissa. Tietysti tuollaiset yksityiset suljetut tilaisuudet sopii hyvin ja ei tarvi kantaa huolta.

133

4674

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enkä ole turkki-ihmisiä, enemmänkin maihinnousutakki-ihminen.
      Onhan turkki siisti ja kaunis, kuka tykkää ja kenelle sopii, minä tuntisin itseni pieneksi karhuksi.
      Tuskin hautajaisissa spray-pullojen kanssa kuljetaan, muuten on aina pieni riski saada outoa väriä turkin pintaan.

• Miten tulikin mieleen sinä polkupyörän selässä turkissasi,pieni pyöräilevä karhu.
        Miehes vois myydä lippuja ,oiskohan se veronalaist tuloo?

• koti-kiusattu kirjoitti:

Miten tulikin mieleen sinä polkupyörän selässä turkissasi,pieni pyöräilevä karhu.
        Miehes vois myydä lippuja ,oiskohan se veronalaist tuloo?

vanhoilla päivillään pääsisi sirkukseen esiintymään, täytyy kysellä paikkaa.
        Verojen määrä voi riippua tuloista, tuskin minä nyt ihan hirveää kansainvaellusta saisin aikaan.
        Tai toisaalta, mistä sen tietää mikä ihmisiä kiinnostaa.

• Anceli kirjoitti:

vanhoilla päivillään pääsisi sirkukseen esiintymään, täytyy kysellä paikkaa.
        Verojen määrä voi riippua tuloista, tuskin minä nyt ihan hirveää kansainvaellusta saisin aikaan.
        Tai toisaalta, mistä sen tietää mikä ihmisiä kiinnostaa.

jos vaikka takaperin ajelisit,ilman käsiä.

• koti-kiusattu kirjoitti:

jos vaikka takaperin ajelisit,ilman käsiä.

vaaralliselta, ei päättyisi hyvin, muutenkin huimaa.
        Nyt me taas pilataan tämäkin aloitus, miten meille aina käy näin ;))

• Anceli kirjoitti:

vaaralliselta, ei päättyisi hyvin, muutenkin huimaa.
        Nyt me taas pilataan tämäkin aloitus, miten meille aina käy näin ;))

hei oleh huumorintajunen, ainakin sillon ku ei pilkata mua...ja muuten niitä turkkeja on ohkaisempaa ja paksumpaa, en mäkään mitään paksua päälle pistäis muuten minut luulisi kissaksi ku oon niin pieni...

• miljoona kirjoitti:

hei oleh huumorintajunen, ainakin sillon ku ei pilkata mua...ja muuten niitä turkkeja on ohkaisempaa ja paksumpaa, en mäkään mitään paksua päälle pistäis muuten minut luulisi kissaksi ku oon niin pieni...

että ymmärrät meidän höpsöttelyjä.
        Eräs pienikokoinen tuttavani osti pitkän tekoturkin ja suoraan sanoen ei sopinut hänelle.
        Tuollainen lyhyempi malli on varmasti ihan kätevä ja sopii parempiinkin tilaisuuksiin, niihin mihin ei
        maihinnousutakki sovi.

• Anceli kirjoitti:

että ymmärrät meidän höpsöttelyjä.
        Eräs pienikokoinen tuttavani osti pitkän tekoturkin ja suoraan sanoen ei sopinut hänelle.
        Tuollainen lyhyempi malli on varmasti ihan kätevä ja sopii parempiinkin tilaisuuksiin, niihin mihin ei
        maihinnousutakki sovi.

Se oli todella hyvin istuva, oli vyökin, mutta sitä voi käyttää ilman jos ei tykkää vyöstä. Niin ja sit hihansuissa oli myös sellaista tuuheaa mustaa kuin kauluksessakin. Se oli nuorekas ja minunkin linjoille, isot tissit, ihan ku tehty. Mahtui jopa tissien kohdalta hyvin kiinni, siitä se on joskus takki puristanu...

• miljoona kirjoitti:

Se oli todella hyvin istuva, oli vyökin, mutta sitä voi käyttää ilman jos ei tykkää vyöstä. Niin ja sit hihansuissa oli myös sellaista tuuheaa mustaa kuin kauluksessakin. Se oli nuorekas ja minunkin linjoille, isot tissit, ihan ku tehty. Mahtui jopa tissien kohdalta hyvin kiinni, siitä se on joskus takki puristanu...

muuten sinua jää harmittamaan, harvoin löytää juuri sopivan takin, etenkin jos on
        jotain ongelmia vartalon muodoissa. En sano, että sinulla on, mutta hyvä että tissitkin mahtuvat
        turkin sisään ja vielä saa laitettua kiinni. :))

• Pirre*

laitat vain 9 sentin korolla olevat saapikkaat turkin kanssa, kyllä pienikin immeinen oisi komia turkkeineen :), ja sitten käpytteleisit nokka korkealla lähikauppaan ostoksille kahtos ne ikkunasta että kukahan tuo hieno ryökkynä oikkein lienee :)

• Pirre* kirjoitti:

laitat vain 9 sentin korolla olevat saapikkaat turkin kanssa, kyllä pienikin immeinen oisi komia turkkeineen :), ja sitten käpytteleisit nokka korkealla lähikauppaan ostoksille kahtos ne ikkunasta että kukahan tuo hieno ryökkynä oikkein lienee :)

tosissasi, nauraisin eniten itse ;))

• Pirre*
        Anceli kirjoitti:

tosissasi, nauraisin eniten itse ;))

kiusasin vain, kai turkki ihmiseksi pitää syntyä :)

P.s. miulla on muuten tekoturkki, sitä mie olen joskus pitänytkin, oikeaa lahjaksi saamaani en vielä yhtään kertaa, tuntisin siinä kai olevani lainahöyhenissä, säilytän turkin ja annan sen sitten lapsenlapselleni jonka mummi oli turkin oikea omistaja, edesmennyt mummi, toivottavasti kuoriainen ei löydä sitä ennen tyttären turkki ikää. :/

• Pirre* kirjoitti:

kiusasin vain, kai turkki ihmiseksi pitää syntyä :)

P.s. miulla on muuten tekoturkki, sitä mie olen joskus pitänytkin, oikeaa lahjaksi saamaani en vielä yhtään kertaa, tuntisin siinä kai olevani lainahöyhenissä, säilytän turkin ja annan sen sitten lapsenlapselleni jonka mummi oli turkin oikea omistaja, edesmennyt mummi, toivottavasti kuoriainen ei löydä sitä ennen tyttären turkki ikää. :/

vähän pienempi, voitais esiintyä yhdessä Moskovan suuressa sirkuksessa, mutta voithan sie
        olla sellainen äitikarhu ;))
        Koimyrkkyä rutosti turkkipussiin jos se sitten säilyisi. Minulla on seetripuun palasia, ne kuulemma karkoittavat elukoita vaatteiden kimpusta.

• Itselläni on pitkä susiturkki jota käytän -10:n kylmemmillä keleillä.
      Miellyttävää kun alla voi olla kevtesti pukeutunut.
      Mitä kylmempää, sitä mukavampaa.

Iltaruskoni lämmöllä on pitkä atelee minkki ja lyhyt supi.
      Supia pitää käyttöasusteena, minkkiä harvemmin.
      Karvat on hankittu jo 80-luvulla.
      Eipä ole usein tarvinnut talvipalttoita uusia.

Pitkän punaketun veimme punaiselle ristille muuttomme yhteydessä 7-vuotta sitten.

• Kahta kävin sovittelemassa ja molemmat haluaisin, mutta harkittuani päädyn lyhyempään, halvempaan. Se oli juuri peffan peittävä musta lyhytä turkkia ja tuuheampi kaulus. En kysellyt mitä turkkia tarkemmin, ketusta se puhu. Kahta eri turkkia ainaskin. Ehkä se kaulus oli joain mustaa kettua...Se oli kevyt ja tarkoitus käyttää paremmissa tilaisuuksissa ei mikään paksu pakkasturkki. Toinen oli polven alapuolelle ja musta kans hieno ja hirveen kallis...kyselen huomenna enemmän kun nyt olen tarpeeksi kuolannut sitä ja pakko saada.

Mies sanoi aikaisemmin että haluaa nähdämsen ennen kuin ostan, mut nyt sanoi, et kyl hän uskoo että on hyvä vaikka mä ostan ite...arvelee olevansa parempi turkisasiantuntija ja onkin. Sanoi että tuurista kiinni kuin hyvän saa.

Nuorena minulla oli turkki ja se oli aivan ihana. Juuri noita hautajaisia ja täysvuosi synttäreitä on tiedossa enemmänkin. Ja ehkä toi oli senverta lyhyt ja kevyt, että sen voi ottaa kainaloon, teatterissa j muussa sellaisessa. Mihinkään sitä ei uskalla käsistään jättää.

Mä asun isossa kaupungissa ja täällä on niitä "eläitensuojeluiskuja". teillä onkin varmaan kauniit turkit ja hyvä et ei sit ole tullut mitään hulikaaneja vastaan.

• miljoona kirjoitti:

Kahta kävin sovittelemassa ja molemmat haluaisin, mutta harkittuani päädyn lyhyempään, halvempaan. Se oli juuri peffan peittävä musta lyhytä turkkia ja tuuheampi kaulus. En kysellyt mitä turkkia tarkemmin, ketusta se puhu. Kahta eri turkkia ainaskin. Ehkä se kaulus oli joain mustaa kettua...Se oli kevyt ja tarkoitus käyttää paremmissa tilaisuuksissa ei mikään paksu pakkasturkki. Toinen oli polven alapuolelle ja musta kans hieno ja hirveen kallis...kyselen huomenna enemmän kun nyt olen tarpeeksi kuolannut sitä ja pakko saada.

Mies sanoi aikaisemmin että haluaa nähdämsen ennen kuin ostan, mut nyt sanoi, et kyl hän uskoo että on hyvä vaikka mä ostan ite...arvelee olevansa parempi turkisasiantuntija ja onkin. Sanoi että tuurista kiinni kuin hyvän saa.

Nuorena minulla oli turkki ja se oli aivan ihana. Juuri noita hautajaisia ja täysvuosi synttäreitä on tiedossa enemmänkin. Ja ehkä toi oli senverta lyhyt ja kevyt, että sen voi ottaa kainaloon, teatterissa j muussa sellaisessa. Mihinkään sitä ei uskalla käsistään jättää.

Mä asun isossa kaupungissa ja täällä on niitä "eläitensuojeluiskuja". teillä onkin varmaan kauniit turkit ja hyvä et ei sit ole tullut mitään hulikaaneja vastaan.

En ole kuullut yhdestäkään turkishäiriköinnistä 30000:n asukkaan kaupungissamme.

Olemme tosin liikkuneet karvat niskassa mm. Turussa.

Pitkän punaketun vaimo osti ollessaan mukanani yhdellä luennointikeikallani Helsingissä.
        2:n tunnin palkkio ei riittänyt siihen edes täydellä päiväpalkalla, päivärahalla ja kilometrikorvauksilla täydennettynä.
        Minusta pitkäkarvainen punakettu oli ( ja on vieläkin ) seksikäs hoikan naisen päällä.
        Kestävyydeltään ei pärjää alkuunkaan urossaagan selkänahalle.

Minkkivalikoimat olivat rajalliset ja ateljeessa teettynä voi valita nahat ja mallin eikä se tullut valmiisiin nähden sikamaisen kalliiksi.
        Vaimo teetätti saman tien minkkihatun.

Susiturkkini teetätin samaan konkurssiin.
        Silloin olin sentään töissä.

Vaimon pakkaspukeutuminen, toppatakki tai supi ja johonkin mennessä, minkki.

• laiska-lasse kirjoitti:

En ole kuullut yhdestäkään turkishäiriköinnistä 30000:n asukkaan kaupungissamme.

Olemme tosin liikkuneet karvat niskassa mm. Turussa.

Pitkän punaketun vaimo osti ollessaan mukanani yhdellä luennointikeikallani Helsingissä.
        2:n tunnin palkkio ei riittänyt siihen edes täydellä päiväpalkalla, päivärahalla ja kilometrikorvauksilla täydennettynä.
        Minusta pitkäkarvainen punakettu oli ( ja on vieläkin ) seksikäs hoikan naisen päällä.
        Kestävyydeltään ei pärjää alkuunkaan urossaagan selkänahalle.

Minkkivalikoimat olivat rajalliset ja ateljeessa teettynä voi valita nahat ja mallin eikä se tullut valmiisiin nähden sikamaisen kalliiksi.
        Vaimo teetätti saman tien minkkihatun.

Susiturkkini teetätin samaan konkurssiin.
        Silloin olin sentään töissä.

Vaimon pakkaspukeutuminen, toppatakki tai supi ja johonkin mennessä, minkki.

Jospa rohkenen ja uskallan käyttää sitä sitten itsekin enemmän kuin vain sukujuhlissa.

• HTZA

saattaa haluta haudata sinutkin, siinä samalla.
      Seuraa seremoniaa vähän kauempana.
      Minullakin on tuonlaisia idioottosukulaisia.
      Neito laittaa vaan turkiksia, K.Paakkanenkin laittaa, kun, hänkin, on vanhempi nainen.
      H.

• Senpä takia, ihan pröystäillekseni, aion sen ostaaki, kun pitää sukua, sisaruksia, mennä edustamaan. Se varmasti aiheuttaa jotain puhetta. Juu tyylillä tätyy vanheta ku Paakkanenki.

• turkille hyit
        miljoona kirjoitti:

Senpä takia, ihan pröystäillekseni, aion sen ostaaki, kun pitää sukua, sisaruksia, mennä edustamaan. Se varmasti aiheuttaa jotain puhetta. Juu tyylillä tätyy vanheta ku Paakkanenki.

Voihan sitä tyylillä vanheta, vaan ei vielä alta kuusikymppisenä.

Inhoan turkiksia, oli ne aitoja tai ei.
        Hyvin leikattu villakangastakki on mun juttuni, mut kenties vanhempana sorrunkin karvoihin.

• tosiaankaan!
      Voisin olla se joka tarttuu spraypulloon.

• .............

sä haluaisit häpäistä sen sulle niin rakkaan minkkieläimen kauniin turkin?

• GloriaJoy

turkkia, häissä oli lainaturkki (-31 astetta celssiusta) yläkerran vanhalta tädiltä joka oli sen perinyt isotädiltään :-) ... nykyisin kulkee kylmätväreet pelkästä ajatuksesta että pitäisi jonkun tarhaeläimen karvoja. Jos olis joku tuttu karhu tai susilauma, niin sitten kun aika niistä jättäis ja olis joku hyvä turkintekijä, sellainen intiaanisieluinen, niin voisin harkitakin.

• Kyllä ne nykyisin on valvottuja olosuhteita. Itse oon maatilalla kasvanut ja kaikki eläimet, paitsi yks musta kissa ja metsästyskoira, oli ravintoa ja riistaa...

• on tekopyhä sanoessaan, että ei laittaisi turkista päälleen eettisistä syistä. Kaikki liharuoka on tapettua eläintä toistaiseksi, mutta tosin voi olla tulevaisuudessa, sillä niin ihmeellistä vain on teknologia, että nyt tiedetään miten lihaa voidaan kasvattaa laboratoriossa ilman varsinaista eläintä. Se nimittäin tehdään kantasolukasvatuksella.

• ...ottaiskohan ne kantasolukasvatetun turkin...mielenkiintoista, mähän voin valehdella et se on jo sellainen...kiitti vihjeestä

• Uusiutuva luonnonvara päinvastoin kuin keinokuidut.

• miljoona kirjoitti:

...ottaiskohan ne kantasolukasvatetun turkin...mielenkiintoista, mähän voin valehdella et se on jo sellainen...kiitti vihjeestä

kantasoluista, niin miksi ihmeessä ei turkiksia?

• en oo siis tekopyhä, koska en syö lihaa!!
        Diipadaapa!

Uusiutuva luonnonvara päinvastoin kuin keinokuidut.

vain yksi turkishattu, mutta kaksitoista paria nahasta valmistettuja kenkiä löytyy.:-)

• minttupuu kirjoitti:

en oo siis tekopyhä, koska en syö lihaa!!
        Diipadaapa!

sillä jos on valinnut kasvisruoan, sille löytyy ekologiset perusteet helposti. Naudan kasvattaminen vaatii enemmän maanviljelyspinta-alaa kuin sen hyödyttämä liha antaa proteiinia. Tässä olemme samalla linjalla, mutta olen silti vielä lihansyöjä.

• Teotwawki kirjoitti:

kantasoluista, niin miksi ihmeessä ei turkiksia?

Mä sanon että yks Teotwawki sen teki laboratoriossaan ja tekis varmaan sulleki. Ja jos se sit tilaa meiltä, niin huijataan tietysti ja haetaan kirpparilta ja myydään huippuhintaan....

• miljoona kirjoitti:

Mä sanon että yks Teotwawki sen teki laboratoriossaan ja tekis varmaan sulleki. Ja jos se sit tilaa meiltä, niin huijataan tietysti ja haetaan kirpparilta ja myydään huippuhintaan....

lopu, mutta Teon labrassa ei kantasolututkimuksia vielä toistaiseksi tehdä. Teolla on varsin vaatimaton laboratoriomeriitti, sillä hänellä on ollut ainoastaan omaan käyttöön tarkoitettujen juomien valmistuslaboratorio.

• miljoona
        Teotwawki kirjoitti:

lopu, mutta Teon labrassa ei kantasolututkimuksia vielä toistaiseksi tehdä. Teolla on varsin vaatimaton laboratoriomeriitti, sillä hänellä on ollut ainoastaan omaan käyttöön tarkoitettujen juomien valmistuslaboratorio.

Myydään niitä sitten kylkiäisenä...

• miljoona kirjoitti:

Myydään niitä sitten kylkiäisenä...

ponua kaupan päälle, saisko olla. Eräs vähemmistön edustaja tarjosi kerran minulle Stolishnaja vodkaa viisi pulloa 25 egellä ja sanoi, että ne ovat varmasti aitoja.:-D))))))))))))))

• Putkivalo

ole mitään tekemistä tappamisen kanssa, vaan sillä missä oloissa ne eläimet elää. Turkiseläimillä ei ole edes lattiaa (saati maata) tassujen alla, pelkkää häkkiä vaan.

• Putkivalo

enkä tule ikinä omistamaan, edes kauluksen muodossa. Mutta se on mun päätös, jokainen tehköön omansa.

• nahkakenkiä?

• Putkivalo
        Teotwawki kirjoitti:

nahkakenkiä?

Nahka on oheistuote. Turkis ei ole.

• Putkivalo kirjoitti:

lihaa?

• Putkivalo
        Teotwawki kirjoitti:

lihaa?

mitä jo sulle tuolla ylempää vastasin, ennen kuin revit mut kappaleiksi mielipiteeni takia ;D

Syön lihaa, käytän nahkaa. Kyse ei ole mistään tavasta millä eläimet kuolee, vaan miten ne elää.

• Putkivalo kirjoitti:

mitä jo sulle tuolla ylempää vastasin, ennen kuin revit mut kappaleiksi mielipiteeni takia ;D

Syön lihaa, käytän nahkaa. Kyse ei ole mistään tavasta millä eläimet kuolee, vaan miten ne elää.

pidä turkistarhauksesta, mutta kun näkee miten suursikaloiden siat elävät, ei liene vaikea arvata, että niiden elämä ei taida olla sen kummempaa kuin turkistarhoillakaan.

• Putkivalo
        Teotwawki kirjoitti:

pidä turkistarhauksesta, mutta kun näkee miten suursikaloiden siat elävät, ei liene vaikea arvata, että niiden elämä ei taida olla sen kummempaa kuin turkistarhoillakaan.

possuilla on inhimillisemmät (hah) olot kuin turkiseläimillä. Ainakin jos suomalaista porsasta suosii, täällä on paljon pienemmät sikalat kuin esim. Tanskassa. Suomessa kasvatus perustuu siihen, että onnellinen possu on terveempi ja tuottaa parempaa lihaa. Heillä on lattia jalkojen alla, ei mitään kalteria.

Ja että joku eläin kärsisi yhden elämän verran mun turhamaisuuden takia tuntuu kohtuuttomalta :/ Itse asiassa samasta possusta saa vaikka mitä, ruokaa monelle ym., yhteen minkkiturkkiin menee kuitenkin muutama minkki. Jokaisella on raja jossain, mun menee tuossa. Sä ja Miljoona vedätte omanne.

• ammattilainen
        Putkivalo kirjoitti:

Riippuu nahasta ja turkiksesta. Lammasturkis on oheistuote. Krokotiilinnahka ei ole.

• Putkivalo
        ammattilainen kirjoitti:

Riippuu nahasta ja turkiksesta. Lammasturkis on oheistuote. Krokotiilinnahka ei ole.

se on totta, hyvä pointti.

• Omistan, se on ruskea kultalammasturkki äitini isältä lahjaksi saatu about 1940-luvun lopulla. Olen pidentänyt sen lähes nilkka pituuteen. Olen hyvin venäläisen näköinen se ylläni ja asu kääntää katseita. Käytän sitä hyvin harvoin. Yksi etu ylitse muiden sillä turkilla on sen alle riittää t-paita -30 C pakkasella ; ) ja tarkenee.

• ...

Ei ole koskaan ollut vara ostaa. Monesti haaveillut kelsiturksta. Kestää, melkein perintökalu a takuulla tarkenee.

Mammalla on pari halpaa turkkia. Se käyttää niitä pakkasilla, ihan normaalisti arkivaatteena.

Mun mielestä turkikset on se perinteisin vaate ihmisellä. Ensin taidettiin keksiä elukantljat ja -turkit kuin kangaspuut. Sitäpaitsi, kunnon nahkatakki vain paranee vanhetessaan ja nahkakenkiä parempia jalkineita ei ole olemassakaan.

Noh, turkkeja on monenlaisia. Mä en ole innostunut sellaisista kalliista ja erikoisista elukoista tehdyistä vaatteista, pröystäily asia erikseen kuin vaatetus. Hah, joskus nuorempana mulla oli talvella kaverilta lainassa koiratakki, mistä lie jäneskoirasta tehty. Mutta piti vettä ja oli lämmin. Ja saatana ruma :DDDD

Niin siis. Turkki muuten ei välttämättä ole hyvä hautajaisasuste. Vaikka onkin jo viileää, se voi olla kuuma. Etenkin kirkossa. Toisekseen, jos sen ottaa pois... mihin helevettiin sä sen tunget? Hartvemmassa kylmässä kirkossa narikkaa, pitää laittaa penkille ja se sitten vie yhden istumapaikan. Sama vika atkoilla. Ja turkit painavia, kehnosti os käy, ei löydy kunnon hengaria, muoviset menee poikki jne.

Öf. No jos selluliitti ei lämmitä tarpeeksi, osta ihmeessä turkki. Kandee muuten ostaa mahdollisimman tumma. Se käy kaikkialla. Jokin punainen kettuturkki on aika kehno hautajaisissa. Olet kuin huutomerkk muitten seassai.

=DW=

• ...

Tota. Mä koitin oskus kymmenen vuotta sitten teettää itelle susilakkia. Satuin tutustuun yhteen entiseen turkislakkitehtailiattareen. oli vaan niin kehno aika, että sutta ei oikein saanut mistään. Yritettiin kyllä kysellä. Vahinko, se ois ollut tekiätyyppi niissä kuvioissa. Mutta sellaistahan se aina on, sitä saa mitä ei tilaa ja jos jotakin haluaa, sitä nyt ei ainakaan saa.

Niin siis. Mun mielestä susilakki ois yks parhaista päähineistä. Ja pysys koiratkin kaukana, tai sitten ei.

=DW=

• RIMMIR

ja vaikka viimetalvi oli juuri turkinkäyttöä varten niin ei se ollut silloinkaan kertaakaan päälläni. Se turkki ei ole tyylilleni sopiva. Ei muodoltaan eikä pituudeltaan.

Voisin kyllä ajatella sellaista mustaa tai harmaata vyöllistä oikein hyvin ommeltua puolipitkää lammasturkkia. Näen sen sieluni silmin minkälainen sen tulisi olla. Sellainen reipas malli joka kävisi niin farkkujen,suorienhousujen kuin hameidenkin kanssa. Sellaisen voisi kietaista päällensä lähtiessään reippaalle kävelylenkillekin.

• Meriläinen

En omista enkä ostais vaikka ois kuinka paljon rahaa.
      Mie en sellaisella tee mitään kyllä takkeja löytyy muutenkin ja vaikka tekoturkkeja.

• s_a

ja en käytä.

Naurettavaa länsimaisuutta mietiskellä, olenko jalo, ja en käytä, vai että olenpa uskalas, kun pukeudun kuolleen elikon nahkaan, oi minä.
      Aikaa on miettiä joutavia, ja tehdä itsestä tärkeä, omassa pikku maailmassaan.

Juuri tutustuin lähemmin suomalaisten tekemään lähetystyöhön Afrikassa.
      Hieman kontrollia oravannahkaan.

• Vuosia sitten, kun kaupoista ei meillä päin saanut lammasta kuin pääsiäisenä, kävin syksyisin teurastamassa kahdessa lampolassa keväällä syntyneitä kariysoja. Lihapainot noin 20kg.

Kun teurastin 10 niin sain ostaa yhden tai puolitoista sekä kivekset (melko vähän), kielelet ja osan sisäelimistä.

Minua riipoi turkkien tuhlaus. Omistajat hautasivat ne maahan!!!!

Perheemme turkeista minun suteni nahat lienevät kanadalaista alkuperää.
      Vaimon supi on luontoomme kuulumaton vahinkoeläin.
      Punakettu oli villien kettujen tuotantoa.
      Minkkiturkin 52 nahkaa ovat tarhatut urokset luovuttaneet.

Joten, ilman oman tunnon pistoksia vedämme karvat kylmällä niskaamme keveiden sisäpukimien päälle.

• enkeliduo

on.Tosi kovas käytös koval pakkasel.
      Se on urosminkkii ja pitkä turkki.
      Anoppivainaa oli ammatiltas turkistyöntekijä.
      Oli mukana ostamas sitä.Hinta oli silloin kova,mutku
      sen jakaa nyt jo 21:llä,niin halvaksi on takki tullut :)

Tykkään siitä,eikä kukaan ole kattonut sillä silmällä,että
      suihkauttais sprayta.
      Käytän sit häissä,hautajaisissa ja arjessa.

Pst.miksi joku lainasi naapurilta turkkia,täh ?

• Ateljisti väitti urosminkin kestävän asiallisella pidolla ja säilytyksellä 50-vuotta.

Halvaksi tulee!

• ^^j^^^^^j^^
        laiska-lasse kirjoitti:

Ateljisti väitti urosminkin kestävän asiallisella pidolla ja säilytyksellä 50-vuotta.

Halvaksi tulee!

Meinasin jättää vastaamat,ku jonkun mielest niin
        väärin käyttää turkkia."Kiitti kannustuksest"
        Pst.Köyhäl ei ole varaa ostaa huonoo :)

• kawe

turkiksia (en lue ketjua, liian pitkä), kun *villieläimiä metsästettiin jne....
      Jos nyt oli tarkoitus provosoida tai jotenkin syyllistää, mmmmm, tosin pikkuruiset on turkkien alkukodit.
      En omista kuin tekoturkin, mutta *jos olisi mahdollisuus hankkia, ehkä.......

• suoraselkä

1. Moos. 3:21

"Ja Herra Jumala teki Aadamille ja hänen vaimollensa puvut nahasta ja puki ne heidän yllensä."

Matt. 26:19

Ja opetuslapset tekivät, niinkuin Jeesus oli heitä käskenyt, ja valmistivat pääsiäislampaan.

Mark. 14:12

Ja ensimmäisenä happamattoman leivän päivänä, kun pääsiäislammas teurastettiin, hänen opetuslapsensa sanoivat hänelle: "Mihin tahdot, että menemme valmistamaan pääsiäislampaan sinun syödäksesi?"

Kalaa saa syödä....

Luuk. 24:42-45

"42 Niin he antoivat hänelle palasen paistettua kalaa.
      43 Ja hän otti ja söi heidän nähtensä.
      44 Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa".
      45 Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset."

1. Kor. 10:25

"Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,"

Niin Jumala ei onneksi ole ahdasmielinen.

• The_Evil_Of_Silence

enkä myös oikea nahkaa ollenkaan. Mielestäni tekomuotoiset nahkat ja turkikset ovat ympäristö-ystävällisempi, vaikka se ei tunnu aidolta ollenkaan. Ja niitä saa myös 100 % puuvilloina!

• mitäkä mies

Minulle tulee mieleen ensimmäisenä: Ace Ventura elokuva,mutta tuskin suomessa ollaan niin kriittisä.Nahka kengät omistan ja aidon nahkaisen vyön,siinä kaikki eläimelliset vaatteet..

• rahalla saa ja

Jossain luki onko turkis murha?
      Tulin tuolta eka-sivulta

Ei tietenkään turkis ole murha.
      Se eläin on kuollut ennekuin siitä tehdään turkis.
      Ja kuolis se muutenkin, vaikkei siitä tehtäisis turkkia.

Turkis työllistää ja Suomessaon kylmä talvella
      Siitä vaan kun on rahaa

• hahhahhateini

siis niiq mä oon 13 wee enkä niiq tiedä turkistarhauksen todellista laitaa niiq

kannattaa ehkä mennä lukemaan turkistarhauksesta ennenkuin vastaa :))

• rahalla saa ja
        hahhahhateini kirjoitti:

siis niiq mä oon 13 wee enkä niiq tiedä turkistarhauksen todellista laitaa niiq

kannattaa ehkä mennä lukemaan turkistarhauksesta ennenkuin vastaa :))

Tämä on 50 palsta eikä tänne edes saa tulla 13 vee
        Ja 13 vee just kattelee niitä vääristeltyjä videoita niistä eläimistä, joita itse tökitte verille ennekuin kuvaatte niitä
        Ja sillo kun mä olin 13 v niin talvet oli talvia
        Ja kesät oli kesiä.
        Nyt te viher-piipertäjät olette pilanneet kaiken tässä maassa ja maailmassa.
        Oikeesti hävettää katsella teitä Itsenäisyyspäivänvastaanotollakin kuokkimassa.
        Että Yök yök yök, olette kammottavia ja vain häiriköitä.

• hiuhhhau

on täällä huonoja väitteitä turkisten hyvyydestä. koska on aikoja sitten tehty niin ja ne ovat lämpimiä.

millä aikakaudella elittekään? toki silloin kun asuttiin luolissa ilman sähköä osaamatta tehdä talvivaatteita olivat turkisnahat käytössä, mutta tällä vuosisadalla tämä turkiksen käyttö on vain ja pelkästään ulkonäköä korostamaan sekä oman statuksen näyttöä.

minä itse olen turkista täysin vastaan 100%,sama myös muilla nahkatuotteilla. ja huom, en käytä itse turkista enkä nahkatuotteita, enkä myöskään syö lihaa. en ole mikään himoeläinaktivisti, mutta en haluaisi kenenkään, en ihmisten tai eläinten käyvän sitä lävitse minkä eläimet joutuvat käymään, varsinkaan turkistarhoilla. eläimen hyvinvoinilla ei mitään väliä, kunhan saadaan vain hyväkuntoinen turkki siitä irti.

katson itse hyvin halveksien ihmisiä joilla on turkki päällä enkä myöskään puhu heistä sanallakaan hyvää. en välitä olisivatko nämä ihmiset muuten miten hyviä ihmisiä tahansa, mutta minun silmiini he tulevat aina olemaan niin alhaalla olevia ihmisiä, ettei heidän tarvitse saada mitään kunnioitusta osakseen.

sinä päivänä voin katsoa heitä toisin, kun ihmisten ihoa saa alkaa käyttämään laukuissa, kengissä ja tekemään vaikka vaatteita. sillon oltaisiin oikeassa tasa-arvossa.

• deodedoedoeo

Onko todella niin, että on vaikka hengenpelastaja ja hyväntekijä tai murhaajapedofiili, niin he ovat samanarvoisia käyttäessään turkista?? Ja toisekseen mitenkäs tämän hyvin erikoisen ihmisennahkan käytön tuoman "tasa-arvon" toteutuminen sitten mahtaisi näitä tarhakettuja lohduttaa?? Pidän motiiviasi turkinkäyttäjien halveksuntaan todella kyseenalaisena!

• rahalla saa ja

Nää heitot on nyt todella naurettavia.
        ” ulkonäköä korostamaan sekä oman statuksen näyttöä. ”
        Siis niinku mitä te itse sitten niillä oksettavilla vaatteillanne ja hiuksillanne ?
        Ettei vaan olis statustanne, millä te viestitte ollaan tälläsii vähän metsäläisiä ja huumehörhöjä.

Me nyt vaan ei elettäis tällä telluksella ilman eläimiä, mahassa tai sen päällä.
        Pahempaa eläinrääkkäystä on pitää koiraa sisällä neljän seinän sisällä yksin.
        Se on elävän eläimen rääkkäystä.
        Turkis-eläimet on kuollu kun niistä otetaan turkis irti.
        Ja siellä eka-sivulla oli kysymys onko turkis murha ja vastasin siihen, että ei tietenkään ole.

Luuletsä että ne sun porkkanat kasvaisi ilman niiden sun mielestä rääkättyjen epätasa-arvoisten navettaeläinten paskaa?
        Sitä epätasa-arvoisten navettaeläinten paskaa levitetään sun porkkaNallesi. Bon Appetit.

Ja tehän just 13 wee penikat niitä turkiselukoita päästätte vapaiksi luontoon muiden kiusaksi.
        Kuule meillä 50 ei ole sellaiseen aikaa, olemme nääs töissä.
        Eikä meitä 50 kyllä ketää huvittais tollanen lapsellinen turkistarhauksen vastustaminen.
        Lasten puuhastelua.

• Bondex-.,

Turkis on huomattavasti ekologisempi vaihtoehto kuin joku keinokuitu.

Osa ihmisistä on vain niin vieraantuneita luonnosta, että eivät tätä ymmärrä. Erilaisia eläinperäisiä vaatteita kun on käytetty tuhansia vuosia, keinokuituja vain muutamia kymmeniä vuosia. Mutta tämä on tätä nykyaikaa. Ehkäpä se todellisuus vielä joskus pamahtaa nykyihmisen silmille.

• ei näin

Ja mitähän luonnonmukaista turkistarhauksessa on?
        Eri asia jos menet ja tapat vapaana luonnossa eläneen eläimen ja teet siitä turkin, mutta koko ikänsä häkissä viruneen eläimen turkki on melko kaukana luonnonmukaisesta!

• Bondex_:,
        ei näin kirjoitti:

Ja mitähän luonnonmukaista turkistarhauksessa on?
        Eri asia jos menet ja tapat vapaana luonnossa eläneen eläimen ja teet siitä turkin, mutta koko ikänsä häkissä viruneen eläimen turkki on melko kaukana luonnonmukaisesta!

Mä en ole mielestäni puhunut mitään mistään turkistarhauksesta, enkä ota siihen sen enmpää kantaa. Puhuin turkiksen ekologisuudesta, en turkikseläinkasvatuksesta. Vertasin turkiksen ekologisuutta keinokuituisiin "muovi-turkiksiin", joiden valmistuksessa joudutaan käyttämään monen monia myrkkyjä ennen kuin tuote on valmis käytettäväksi.

Se että jos aletaan puhua aineellisten esineiden, elintarvikkeiden ja tavaroiden tuotantotavoista niin se onkin loputon suo, jos mietitään niiden eettis-moraalisia vaikutuksia ja ilmentymiä ympäröivään maailmaan.

Mitä ekologista on keinoturkiksessa? Mitä ekologista on kultakoruissa? Mitä ekologista on soijassa? Mitä ekologista on muovissa jne. jne.

Mm. kasvissyöjät, jotka mielestään tekevät lojaalin teon tuotantoeläimille jättämällä syömättä lihaleikkeleet ja syövät lihan korviikkeena esim. soijasta valmistettua tofua, tietämättään ovat osallisia sademetsien hävitykseen. Sama tilanne on myös monien muiden tuotantokasvien osalta. Sademetsää raiskataan nurin ja tilalle istutetaan yksipuolinen kasvisto, esim. banaanipuita tai kaakaopuita.

Samalla kun te ruikuttajat haalitte itsellenne erilaisia kulta tai hopeakoruja, ette lainkaan ajattele, minkälaista luonnonraiskausta harjoitetaan toisella puolella maailmaa ennen kuin nuo täysin tarpeettomat hilut on teidän kaulassa tai ranteessa roikkumassa.

Toisaalta haluatte hemmotella itseänne uusimmalla elektroniikalla vaikka vanha olisi ollut vielä aivan käyttökelposita. Ostatte esim. uuden puhelimen. Ajatteleeko kukaan minkälaisen prosessin kautta se puhelin sinne giganttiin tulee? Pelkkien raaka-aineiden saamiseksi tuohon puhelimeen on siirrelty miljoonia tonneja maa-aineksia, pumpattu öljyä maan uumenista, kuljeteltu rahtina erilaisia komponentteja ympäri maailmaa, käytetty halpatyövoimaa, saastutettu ympäristöä jne.

Mutta ei. Te mielummin kysytte, että "mitä ekologista on turkiksessa?" taikka ajattelette, että kuinka sadistista ja epäinhimillistä on käyttää eläimiä hyödyksi. Silti teidän silmienne ulkopuolella tapahtuu paljon, siis todella paljon, paljon, paljon vakavempia asioita, ihmisoikeusrikkomuksia, luonnon saastuttamista, luonnon raiskaamista ja minkä tähden!? Pelkästään sen tähden, että länsimaisen ihmisen hyvinvointi, itsekkyys ja erilaiset tarpeet saataisiin tyydytettyä. Te kaikki, jotka tänne kirjoitatte "minä mukaanlukien" olette mukana tässä oravanpyörässä ilman että siihen sen suurempaa huomiota kiinitettäisiin. Se on vaan niin pirun mukavaa näperrellä joidenkin perhanan minkkikettujen oikeuksien parissa ja samalla sulkea silmänsä kaikelta muulta paskalta mitä tässä meidän ympärillämme tapahtuu...

• eläinten puolesta

Uskomatonta miten julmia ihmiset ovat. Turkis- ja tuotantoeläimet elävät hirveissä oloissa kärsien ja peläten koko lyhyen elämänsä.

• wrrwrwr

"Uskomatonta miten julmia ihmiset ovat. Turkis- ja tuotantoeläimet elävät hirveissä oloissa kärsien ja peläten koko lyhyen elämänsä." Olisiko sitten parempi että ne eläisivät hirveissä oloissa kärsien ja peläten pitkän elämän?

Afrikassa kuolee nälkään jokavuosi suuri määrä lapsia ja sinä itket turkiselinten puolesta.

• eläinten puolesta
        wrrwrwr kirjoitti:

"Uskomatonta miten julmia ihmiset ovat. Turkis- ja tuotantoeläimet elävät hirveissä oloissa kärsien ja peläten koko lyhyen elämänsä." Olisiko sitten parempi että ne eläisivät hirveissä oloissa kärsien ja peläten pitkän elämän?

Afrikassa kuolee nälkään jokavuosi suuri määrä lapsia ja sinä itket turkiselinten puolesta.

Tällä hetkellä kolmas osa maailman rehun tarpeesta on kasvatettu kehitysmaissa sillä seurauksella, että näissä maissa on aliravitsemusta. Tottakai minä kannan huolta myös nälkää näkevistä lapsista. Ja heitä on niin kauan olemassa, kun sinun kaltaisiasi kinkunsyöjiä kävelee turkikset päällä maapallolla.

• ..........
        wrrwrwr kirjoitti:

Just joo... ihan kuin ihminen ei saisi kantaa huolta eläinten oikeuksista, koska joillakin lapsilla menee vielä huonommin. Onko ne jotenkin toisensa pois sulkevia asioita, että ei voisi olla huolissaan _sekä_ eläinten, että ihmisten oikeuksista?

• ............
        wrrwrwr kirjoitti:

Voi itku miten idioottimainen perustelu.
        Ettäkö eläinten kärsimyksistä ei tarvitse välittää paskan vertaa niin kauan kun toisella puolella maapalloa joku kärsii nälästä.
        Mee hyvä ihminen hoitoon.

• MURHAA!!

KYLLÄ ELUKOITA SUOJELLAAN, MUTTA IHMISET TAPETAA JO IHAN PIENENÄ JA AVUTTOMANA!

• tällattis

Meikä on niin vanha, että pienenä oli mummin tekemä lammasturkki, isompana mutsin vanhasta krimiturkista tehty takki, sitten oli mummin vanha minkkiturkki, joka on mulla edelleen, älyttömän painava, mutta tosi lämmin. Että kierrätystä sitä on ollut jo silloinkin.

• HTZA

asioista päättää aikuinen.
        Ja on päättänyt vuosisatoja, jos ei tuhansia.
        Näin tulee jatkumaan.
        Jos tarkkaan mietit, niin tee päätös käydä Kiinassa.
        Tee siellä muutos, ja muista että et sorru sekstailuun, onnellinen olosi saattaa johtua Tiikerinosista, tai tyttövauvan osista.
        Samalla voit tutustua ihmis (tyttö) salakuljetukseen, siellä on 120 miestä kohti 100 naista.
        Tulet sitten takaisin Suomeen ja alat suhteuttamaan kokemuksiasi.
        AI niin, siellä voit tutustua turkistarhoihinkin, niitä on siellä paljon enemmän.

H.

• vp

Osta ihmeessä!!!

• Toppatakki kelpaa

En osta enkä huoli vaikka ilman saisin.

• Toppatakki kelpaa kirjoitti:

En osta enkä huoli vaikka ilman saisin.

Olemme toppatakki kansaa sen ovat jo ulkomaalaisetkin oivaltaneet. Vastaani käveli somalinainen pitkään mustaan hyvännäköiseen toppatakkiin sonnustautuneena. Pidin näkemästäni, ajattelin hyvin integroitunut nuori nainen, huivikin sopi toppatakin kanssa sävy sävyyn.

• viivi-amaldiina

turkiksia, en ole oma itseni jos sellaisen päälleni pistäisin.
      Villakangastakki pitkähkö on parempi takkini, pitkävartisten saappaiden kanssa ihan ok.

• Humppamaratooni

Liha on murrrha.. MAUKAS MURRRRHA!

• --------

Enpä ostaisi. Sen verran mauton ja vanhanaikainen vaatekappale on kyseessä. Enhän minä sentään mikään barbaari ole!

• turkin kannalla

todennäköisyydellä toppatakki kansaan, ei saa missään tapauksessa erottua massasta.
        Tyylikäs turkki on aina in ja hintansa väärtti, sanottakoon mitä sanotaan.

• ............
        turkin kannalla kirjoitti:

todennäköisyydellä toppatakki kansaan, ei saa missään tapauksessa erottua massasta.
        Tyylikäs turkki on aina in ja hintansa väärtti, sanottakoon mitä sanotaan.

Käytän kauniita villakangastakkeja. Turkki on nykyään vaan niin out, toisin kuin ehkä sinun nuoruudessa 50-luvulla. Nykyään on lähinnä noloa pukeutua turkikseen.

• 50+++

"Omistatteko turkin ja uskallatteko käyttää sitä paljon yleisillä paikoilla ja kaduilla?"
      Ei uskalla pitää kun se tullaan repimään irti ja syytetään murhasta.

• Minun yli viiskymmentä vuotta vanha kultalammasturkkini on saanut olla rauhassa harteillani silloin harvoin kun sen olen päälleni laittanut, niin toppatakki on ihanan kevyt ja lämmin ok, mutta ne turkkiini uhratut lampaat ovat kuolleet jo yli viisikymmentä vuotta sitten ketä niiden murhasta voisi syyttää?

• nainen.

Ei turkista ikinä. Keinoturkis käy.

• AVKT

Talvi???

• Kirottua

Kun mietit sitä että se hieno turkki kuuluu niille elikoille, jotka ovat eläneet viheliäisen elämänsä katiskoissa ja sitten saaneet sähköä takapuoleensa. Muistuu mieleen yksi pätkä tv:stä, missä turkistarhaajan koirat kuljeskelivat pihapiirissä haukuskelemassa. Minusta turkistarhauksen uskottavuutta lisäisi huomattavasti se, jos tarhaajat pitäisivät koiransa samanlaisissa katiskoissa kesät talvet. Tuskin he kestäisivät kuunnella niiden ulvontaa. Samanlaisia susien jälkeläisiä nämä "turkistuotantoeläimet" ovat. Jos vedät turkin niskaasi niin muista niitä rääkättyjä eläinparkoja, jotka antoivat henkensä sen luksuksen puolesta.

• Jermuxi tms.

Ajattelin juuri ostaa noita osakkeita, joten ostakaa kaikki nyt vaan hirveesti noita turkiksia. turkikset on in ja kettutytöt ilman turkkia on ihan out.
      Turkiseläimet tykkää, että niiden turkikset ei mene hukkaan, kun ne kualee vanhuuttaa niissä tarhojen tarjoamissa lepokodeissa. Kjäh!

• akka50

Vanhoja turkkeja voi käyttää ja modistaa mutta uuden hankinta on murha.Nillä eläinraukoilla on aivan kamalat olot häkeissään.Ihan sama täällä tai ulkomailla.Mulla oli upea minkkiturkki aikoinaan mutta heräsin siihen kidutukseen ja myin sen pois.Toisaala olis voinut pitää mutta en kehdannut kulkea se päällä.Nykyään tehdään lämpimiä vaatteita ilman eläinrääkkäystäkin.Olisi hyvä ,että jos ihminen haluaa turkin niin menisi ihan omin pikku kätösin tarhalle tappamaan ja nylkemään haluamansa elukat.Varsinkin monelle naiselle vois olla sellainen paikka,että turkkihaaveet jäisi.Jos pystyt käyttäämään,pystyt myös tappamaan.

• City HomoSapiens

Mikään ei voita minkinnahkaisia kalsareita - aah mikä tunne.
      Turkki ei ole murha vaan ylellisyyttä josta ei pääse nauttimaan peruspäivärahalla.

Ihminen on peto joka syö lihaa ja pukeutuu nahkaan sekä turkiksiin - piste.

• a. o. västäräkki

Ei turkki ole yhtään sen pahempi juttu kuin nahkasaappaatkaan. Eläimen nahasta molemmat tehty. Turkki on ihan suotabva lämmike näillä leveysasteilla. Ne jotka vihaavat turkisten käyttäjiä , no ne nyt vaan ovat sellaisia joiden täytyy jotain vihata, heillä onsellaista sisäsyntystä aggressiota joka on helppo purkaa riskittömästi. Mikä se riskittömämpi kohde kuin suomalainen minkkiturkki naisen päällä. En osasi suurin surminkaan kuvitella noiden turkistarhavellihousujen menevän jonnekin kaukoidän maahan tekemään tepposiaan, siellä ottaisivat todellisen riskin saada kunnolla selkäänsä tai napin otsaan, eikä kukaan perään kyselisi, todennäköisesti joutuisivat minkinruuaksi itse. Mutta länsimaissa on hyvä näiden lasten temmeltää, lapsiahan he ovat. Ja ei siinä mitään, siinähän protestoivat, kyllä se kestetään.
        Joo, minkit niskaan vaan pakkasella, itsellä Tosin on nykyöän keinoturkki, hyvin epäekologinen se kyllä on kun öljystä valmistetaan, mutta aiemmin käyttämäni aidon lahjoitin ystävälle jolla on reuma ja tarvitsee sitä enemmän kuin minä.

• ...

Satuin jostain lukemaan löytöelukoista. Niinno, mun kaks viimeistä kattia on löytökatteja. Mutta siis ihmiset roudaa ulkomailta hylättyjä elukoita löytöelukkakodeista suomeen. Oli siitä joskus aikaisemminkin ollut jotain uutista, mutta tossa jutussa kerrottiin, että se on yleistynyt paljon.

No hyvähän se tietenkin on, että elukoitakin aatellaan. Mutta kun on niitä löytöeläimiä suomessakin saatavilla. Näin syksyllä kaikki löytöelukkakodit täyttyy kesäkissoista ja koiria sun muita saa aina jostain. Aina jollain pitovaikeuksia jne.

Mun mielestä noit ulkomailta tänne roudatut elukat tulisi paljon halvemmaksi tapaa kotimaassaan, jos kituvat, pääsisivät kärsimyksistään. Ja toisekseen, jokin löytöelukka saattaa olla hyvinkin erikoinen kokemuksiensa takia. Tää meitin nykyinen kissa on kyllä muuten hyvä kissa, mutta niin saatanan arka, säikkyy kaikkia ääniä, jostain syystä ja luikkii heti jonnekin sohvan alle.

Niinsiis että niilläkin rahoilla, jotka tuhlataan rokotuksiin, papereihin, kuljetuksiin. Niillä saisi aika perkeleesti luoteja tai elukkamyrkkyjä.

Yleisemmin en ota maahanmuuttopolitiikkaan kantaa. Ihmiset eri asia kuin elukat. Mutta kyllähän monetkin tahot jaksavat puhua siitä, että perusvika asioissa on se, että yleensä on olemassa pakolaisia ja turvapaikanhakioita. Kyllä asioitten pitäisi olla paikan päällä siten, että ei kenenkään tarvitsisi kotimaastaan minnekkään muuttaa.

Ihminen kuitenkin itse päättää tavallaan muuttamisestaan. Elukka ei itse päätä yhtään mitään. Eli se siitä elukoitten inhimillistämisestä.

=DW=

=DW=

• nimimerekki

Turkis on erittäin miellyttävä ja lämmin materiaali. Paljon kauniinpi kuin nahkatakki. Turkis on myös erittäin turvallinen asuste se suojaa näppärästi pisto tai viiltohaavoilta kun pilvipäinen kettutyttö ajaa päissään autolla päällesi.

• kirppislutikka

Osaaks kettytyöt ajaa muullakin kuin riksalla tai tandemilla. Olen kuvitellut, että kyseinen heimo vaan pössyttelee ja kävelee ja tekee sen kävelynkin hitaasti. Siinä olisi muuten myös hyvä kirjan paikka jollekin joka ontutkinut kettutyttöjen-ja poikien elämää. Mistä ovat jääneet varhaislapsuudessaan paitsi, onko äiti pieni aina vaan näyttänyt selkänsä lapsipololle kun on minkkiturkissaan lähtenyt baanalle. Jostain tuo angsti sikiää. Ja kyllä se yleensä siellä pään sisässä on.
        Mutta kel turkki on , sen päälleen laittakoon.

• Mee itse koppiin iäk
        kirppislutikka kirjoitti:

Osaaks kettytyöt ajaa muullakin kuin riksalla tai tandemilla. Olen kuvitellut, että kyseinen heimo vaan pössyttelee ja kävelee ja tekee sen kävelynkin hitaasti. Siinä olisi muuten myös hyvä kirjan paikka jollekin joka ontutkinut kettutyttöjen-ja poikien elämää. Mistä ovat jääneet varhaislapsuudessaan paitsi, onko äiti pieni aina vaan näyttänyt selkänsä lapsipololle kun on minkkiturkissaan lähtenyt baanalle. Jostain tuo angsti sikiää. Ja kyllä se yleensä siellä pään sisässä on.

Nyky-yhteiskunnassa on lämpöisiä vaatteita olemassa muitakin eli ei mitään järkiperustetta kuin akkojen turhamaisuus ja helevetin ahneet sekä häikäilemättömät turkistarhaaja eli kiduttajat!Osoittaa Suomen tason maailmalla,verrattavissa japanilaisten valaanpyyntiin" tieteelliseen käyttöön".Kaitpa se oli Mengelelläkin sama perustelu?Ei kuitenkaan hänkään myynyt niitä lihoja/nahkoja toreilla ja markkinoilla, niinkuin nuo aiemmin mainitut...

• vegaanit
        kirppislutikka kirjoitti:

Ihme yleistystä "kettutytöistä". Me ollaan ainakin mieheni kanssa ihan tavallisia toimistotyöläisiä. Emmekä pössyttele yhtään mitään. Asuntolainan ja muiden kulujen jälkeen jäävät ylimääräiset rahat menevät eläinsuojelutoimintaan. Ja seuraava argumentti vastapuolelta on, että olemme luonnosta vieraantuneita kaupunkilaisia. No, vanhempani ovat kotoisin maatilalta, joten lehmien ja possujen kanssa olen viettänyt lapsuuteni. Miksi kaiken elämän kunnioittaminen ja halu auttaa jokaista huonosti kohdeltua eläintä sekä ihmistä tekee meistä huonompia ihmisiä tässä yhteiskunnassa?

• enkeliduo
        Mee itse koppiin iäk kirjoitti:

Nyky-yhteiskunnassa on lämpöisiä vaatteita olemassa muitakin eli ei mitään järkiperustetta kuin akkojen turhamaisuus ja helevetin ahneet sekä häikäilemättömät turkistarhaaja eli kiduttajat!Osoittaa Suomen tason maailmalla,verrattavissa japanilaisten valaanpyyntiin" tieteelliseen käyttöön".Kaitpa se oli Mengelelläkin sama perustelu?Ei kuitenkaan hänkään myynyt niitä lihoja/nahkoja toreilla ja markkinoilla, niinkuin nuo aiemmin mainitut...

en missään määrin...
        Onks väärin,
        käyttää turkkia,
        pitäiskö sen lojuta pisin nurkkia.
        Sain turkin 20v hääpvälahjaksi.
        Anoppi siitä vihjailla jaksoi,
        kunnes poika maksoi.
        Tiäks mitä ?
        Se on ihana ja käytän yhä sitä

• ------------
        vegaanit kirjoitti:

Ihme yleistystä "kettutytöistä". Me ollaan ainakin mieheni kanssa ihan tavallisia toimistotyöläisiä. Emmekä pössyttele yhtään mitään. Asuntolainan ja muiden kulujen jälkeen jäävät ylimääräiset rahat menevät eläinsuojelutoimintaan. Ja seuraava argumentti vastapuolelta on, että olemme luonnosta vieraantuneita kaupunkilaisia. No, vanhempani ovat kotoisin maatilalta, joten lehmien ja possujen kanssa olen viettänyt lapsuuteni. Miksi kaiken elämän kunnioittaminen ja halu auttaa jokaista huonosti kohdeltua eläintä sekä ihmistä tekee meistä huonompia ihmisiä tässä yhteiskunnassa?

Ihmisillä on naurettavia ennakkoluuloja eläinten oikeuksia puolustavista henkilöistä, mikä on osittain ihan ymmärrettävää. Tottakai ensimmäisenä tulee mieleen ne itsestään eniten ääntä pitävät, julkisuudessakin olleet turkistarhaiskuja tehneet kettutytöt ja suureen ääneen lihansyöntiä vastaan kampanjoineet ryhmät. Tottakai se aiheuttaa negatiivista vastarintaa, koska monetkaan ei kestä sitä, että heitä "käsketään" tekemään tietyllä tavalla ja niinpä monet haluavat uppiniskaisuuttaan tehdä juuri tasan päinvastoin. Kettutytöt ovat itse toiminnallaan aiheuttaneet sen, että ihmiset halveksuvat heitä. Moni ei hyväksy laitonta toimintaa, vaikka sen tarkoitus olisi kuinka hyvä ja toisaalta moni on ennemmin rehellistä työtä tekevän tarhaajan kuin niiden eläinten puolella.

Valitettavasti omassa hiljaisuudessaan kyseenalaisina pitämiään tuotteita boikotoivat ihmisetkin saattavat leimautua joksikin "omituisiksi" pössytteleviksi työtä vieroksuviksi viherpiiperö hörhöiksi, koska stereotypiat istuvat ihmisten mielissä vahvasti. Jos et syö lihaa ja oikein korosta sitä, että mielestäsi turkikset on tosi jees ja eläimiä pitäisi kiduttaa vielä enemmänkin ihmisten mukavuuden vuoksi, niin olet automaattisesti halveksittava kettutyttö.

• nimimerekki

Kyllä ne kettu tytöt ainakin ovat päästään viallaan. Tai miksi muuten niiden olisi aina pakko ilmoittaa ettei siedä lihan syöntiä tai nahka-asusteiden käyttämistä. Turkiseläinten viihtyvyys ei liene aivan karja eläinten tasolla koska kyseessä ovat pedot. Mutta silti liian pienissä tiloissa elävät nuo lehmätkin eivätkä pilvitytöt niitä vapauta. Miksi eivät? eikö lehmillä lampailla ja kanoilla ole samanlainen vapauden kaipuu kuin siniketulla ja minkillä joiden suurinpiin välittäjiin maailmassa suomi kuuluu.
        Itse olen hyvin ylpeä suomalaisten osallisuudesta minkkitarhauskeen ja kettutarhaukseen. Ainoa asia mikä tässä minua hävettää on tuo piripilivikettutyttöjen asenne vamma. Miksi että keksi tarhausmuotoa joka olisi teidän herkälle mielelle parempi? Vai onko sellaista tarhaus muotoa olemassakaan? Vai onko tässä vain kysymys siitä joukon mukana menemisestä missä suurimmassa osassa luonnonsuojelua. Eli tarkoitus on hyvä mutta päin prinkkalaa menee ja luonto ja pahimmillaan ihmiskunta maksaa luonnonsuojelun aiheuttamat vahingot kalliisti.
        ps. valaan metsästyksen ja minkkitarhauksen vertaaminen toisiinsa on jokseesa sama kuin vertaisi aftaa peräpukamaan.

• ............

Olipas jännä lukea tätä ketjua. Jotenkin kuvittelin, että nykyihmisen asenne turkiksiin on yleisesti ottaen kielteinen, mutta taisin olla väärässä. No, ehkä nuoremmilla ennemminkin, vanhat ihmiset eivät ole perillä eläinten oikeuksista tai eivät välitä niistä, ovat saaneet erilaisen kasvatuksen. Vanhojen akkojen tai Venäläisten prostituoitujen vaatehan turkis on. Halvan näköiset ihmiset yrittävät suurella rahalla tehdä itsestään jotenkin arvokkaamman näköisiä. Jos olet huora tai sydämetön vanha akka, niin pukeudu ihmeessä turkikseen.

• jos nään

yhdenkin turkiksen jonkun ääliön päällä, niin viskaan juomat päälle jos sattuu mukana olemaan!!!! Mikään ei ole pahempaa kuin turkistarhaus!!!!!! Eikö olisi korkea aika luopua moisesta eläinrääkkäyksestä??? Mutta ehei, kun typerät hollywood julkut niitä ostavat mm. typerä kana Catherine Zeta-Jones. Oksettava ämmä... kaikki timanttien, kullan ja turkisten perässä juoksevat julkut on oksettavia. Oksettava ämmä on myös Jolie, joka on aikoinaan nussinut äitinsä miehen kanssa. Voiko inhottavampaa akkaa olla olemassa? Tai kaikenmaailman räppärit mm. P. Diddyt ja Däddyt, Usherit ja 50 centit...... imbesillejä joita en arvosta pätkääkään.

• ymmärtävä

ei viihdy kaljakuppilassa niinkuin sinä.
        Mikset voi antaa ihmisten pitää vaatteita mitä itse haluavat.
        Eivät varmaan ole tulleet sulta pyytämään euroakaan omiin vaatteisiinsa.
        Vihdy omiesi joukossa ja anna muiden viihtyä paikoissa jonne sulle ei ole pääsyä!

• tyttö1356

Kyllä turkeille.
      Siis minun vuosikausia kasvissyöjän ja eläinten ystävän kanta on tuo.
      Se miten turkiseläimet (ja muuten myös useimmat karjaeläimet) elävät on kauheaa! Minusta eläin ei ole tarkoitettu tuolla tavalla viljeltäväksi. Ja mitä tapahtuu turkiseläinten lihalle? sitä ei käytetä hyväksi mihinkään. Aiemmin siitä tehtiin rehua, mutta nykyään on kielletty.

Siis minä ostaisin "luomuturkin". Tämä olisi sellainen, jossa eläimet eivät joutuisi olemaan pienissä häkeissä, vaan olisivat suuressa aitauksessa, jossa voisivat käyttäytyöä lajilleen luonnollisesti. Ja kaikki ylimääräinenkin (liha yms.) käytettäsiin hyödyksi. En siis vastusta luonnonturkkeja (olet metsästänyt eläimen ja syöt sen lihan ja teet nahasta takin). Se eläin on saanut arvoisensa elämän, eläimet eivät ole ihmisiä. Samaa kannattaisin myös lihan käytössä, siis lehmät laitumelle ja possut ulos ja kaikki hyödyksi.

Tosiasia on, ettei nykypäivänä kaikki voisi metsästää omaa lihaansa ja syödä luonnossa kasvanutta. Eläin on tarkoitettu syötäväksi, mutta vaikka se ei ansaitse inhimillistä kohtelua, se ansaitsee eläimellisen kohtelun.

• modisti

Suurimmalla osalla turkisten vastustajista ei tunnu olevan minkäänlaista tietoa tukenaan. Tässä siis hieman faktaa:

- Vanha perintöturkis on hieno vaihtoehto. Sen voi myös viedä modistille tai turkkurille muodistettavaksi. Vanha turkis on paljon ihmis- ja ympäristöystävällisempi vaihtoehto kuin lapsityövoimalla ommeltu ja lentorahtina kuljetettu toppatakki. Ja oikein säilytettynä taatusti pitkäikäisempi.

- Kaikkia turkiseläimiä ei kasvateta ahtaissa häkeissä. Joku ketjussa mainitsi lammasturkiksen, mikä on todellakin sivutuote siinä missä lampaan nahkakin. Samoin kaikki (syystä tai toisesta) luonnosta tapettujen eläinten turkiksista on sivutuotteita.

- Mainittiin myös, että nahka on sivutuote ja sikäli hyväksyttävämpi. Näinhän asia ei ole. Esimerkiksi juuri krokotiilinnahka on suosittu kenkä- ja laukkumateriaali. Harva meidän kulttuurissamme kuitenkaan syö krokotiilia.

- Tekoturkiksen valmistus kuluttaa esimerkiksi huomattavan määrän öljyä. Tekoturkis ehkä saadaan näyttämään ainakin etäisesti aidolta turkikselta, mutta lämpöarvo ja tuntu on kaukana aidosta. Ei lainkaan ekologinen tai järkevä vaihtoehto.

Ja muuten, turkiksia vastustavat ns. tavalliset ihmiset käyttävät häkellyttävän usein "kulutettuja" farkkuja ja muutenkin epäinhimillisissä oloissa valmistettuja vaatteita. Kannattaisi siis perehtyä omien pukineiden alkuperään ennen kuin alkaa halveksia muita.

• modisti

Lisään vielä sen verran, että itse en käytä tarhaeläinten turkiksia. Työssäni käsittelen niitä jonkin verran, ja silloin suhtaudun niihin yhtenä materiaalina muiden joukossa. Asiakkaalle ei voi saarnata hänen haluamansa tuotteen epäeettisyyttä.

Tuomitsen myöskin jyrkästi yksityisomaisuuteen kohdistuvat iskut, olipa kyseessä sitten turkki tai turkistarha. Mielipiteensä voi ilmaista sivistyneinkin - ja laillisin - keinoin.

• -------------

Totta puhut. Vaikka en hyväksy uusien turkkien valmistusta ja sitä, että eläimiä kasvatetaan huonoissa oloissa vain sitä turkista varten, niin mielestäni jo olemassa olevien vanhojen turkisten käytössä ei ole mitään vikaa. Kunhan ei osta uutta turkista ja näin kasvata niiden kysyntää, jolloin niitä tietysti myös aletaan valmistamaan enemmän sitä mukaa, kun kerta kysyntää on.

Vaikkapa kirpparilta ostetut tai perinnöksi saadut nahkakengät ja turkikset on ihan ok juttu. Veikkaisin kuitenkin, että turkis on monille vähän ylellisyystuote ja monilta turkisten käyttäjiltä löytyy kaapista myös se halpatyövoimalla tehty toppa- tai villakangastakki, kun taas turkista käytetään vain harvoissa ja ns. "hienommissa" tilaisuuksissa. Eli sanoisinpa, että uuden turkin ostajalla niiden eläinten henki on mennyt todella hukkaan ja siinä ohessa vielä kulutetaan monta halpatyövoimalla tehtyä takkia.

• ----------
        ------------- kirjoitti:

Totta puhut. Vaikka en hyväksy uusien turkkien valmistusta ja sitä, että eläimiä kasvatetaan huonoissa oloissa vain sitä turkista varten, niin mielestäni jo olemassa olevien vanhojen turkisten käytössä ei ole mitään vikaa. Kunhan ei osta uutta turkista ja näin kasvata niiden kysyntää, jolloin niitä tietysti myös aletaan valmistamaan enemmän sitä mukaa, kun kerta kysyntää on.

Vaikkapa kirpparilta ostetut tai perinnöksi saadut nahkakengät ja turkikset on ihan ok juttu. Veikkaisin kuitenkin, että turkis on monille vähän ylellisyystuote ja monilta turkisten käyttäjiltä löytyy kaapista myös se halpatyövoimalla tehty toppa- tai villakangastakki, kun taas turkista käytetään vain harvoissa ja ns. "hienommissa" tilaisuuksissa. Eli sanoisinpa, että uuden turkin ostajalla niiden eläinten henki on mennyt todella hukkaan ja siinä ohessa vielä kulutetaan monta halpatyövoimalla tehtyä takkia.

Ja entäpä se, kun suurin osa turkistuotannosta on niiden turkissomisteiden tuottamista? Itse takki voi olla missä tahansa tehty ja sen huppuun vielä liitetään epäeettisesti tuotettu turkisreunus, niin avot! Taitaa olla epäeettisyyden huippu ja eihän sellainen paljon lämmitäkään.

• vaatturi

kolme ja puol vuotta mulla meni ennen kuin sain tarvittavan määrän nahkoja turkkia varten.Täyspitkä takki teetettiin vaimolle kissannahkoista.Nahkan ja karvanlaatu aivan loistava! kissat saa näköjään hyvät eväät.Turkki teetettiin virossa kun osassa nahkoissa sattui olemaan tatuoinnit,suomessa on pari neulojaa joidenka opastuksella päädyttiin viroon.joku sanoo nyt että laitonta touhua, ei muuten ole,kissoja saa pyytää omilla mailla ihan laillisesti ja kun ollaan eu:ssa taivas on rajana! Turkki on kuvattu ja vakuutettu mahdollisten seurausten varalle.

• RIMMIR

Ensin luin aivan hölmistyneenä ja pitipä hieraista silmiäkin. Odottappas joku aika niin juttusi on siinä sketsiohjelmassa .... Suurta sarkasmia ja ironiaa :))

Tuli vaan mielikuva entisestä naapurista joka pyydysti irti kulkevat kissat yöaikaan laittomin pyydyksin

• korvenkiertäjä

se murha. antaa eläinten elää vaan ja vallata maa....

• Joskus kattelen näyteikkunaa, jossa on kivoja turkkeja,,, vähän sillä silmällä:))))
      Mut ei oikein raatti ostaa, jotenki tuntuu rahan menevän ihan muualle. Nahkatakkeja miul kyl on, ja tykkään niistä kovasti. Tänä syksynä oon miettiny uuden nahiksen ostamisesta, mut kattelen viel:))))

• Eipä ole, ei ole käynyt mielessä edes hankkia.

Käyttöäkin sellaiselle olisi minulla kovin vähän jos lainkaan.

• Eläinten ystävä

Äläkä osta sinäkään! Turkit on ensinnäkin todella rumia ja turhaa elänrääkkäystä. Eläimet kuuluu luontoon eikä mihinkään neliön verkkohäkkiin. Sydämeni ja järkeni sanoo niin. Toivon että koko tarhaus loppuu. Olkoot vaan jonkun elinkeino, on niitä muitakin töitä, esim. nuoret, vanhukset, vammaiset ja sairaat on yhä vain pahemmin heitteillä tässä yhteiskunnassa!

Jos turkki on ihan pakko ostaa, osta tekoturkki, ovat aidonnäköisiä, vaikkakin yhtä rumia (:

• kisr6k

"Jos turkki on ihan pakko ostaa, osta tekoturkki, ovat aidonnäköisiä, vaikkakin yhtä rumia (:"

Kauneus on katsojan silmässä. Monen mielestä turkki on nätti. Ja onhan se jo moneen kertaan selitetty miksi tekoturkista ei kannata ostaa.

• monta näkökulmaa

Monnilla turkistarhoilla käytetään ihan inhimillisiä menetelmiä, joten turkista ei voi sanoa murhaksi. Sen sijaan esim. Aasian maissa tarhaus ei ole kovin valvottua. Oma näkemykseni on, että vältän turkista koska muutenkin pärjää. En kuitenkaan ole fanaatikko, ja talvitakin hupussa on karvareunus.

Uskaltaisin käyttää turkkia ja käyttäisinkin kylmillä talvikeleillä,, jos sellaisen ostaisin. Myös hautajaisiin erittäin sopiva vaate. Ja onhan se hyvännäköinen, vaikka siis itse suosinkin lämpimiä kankaita. Me kaikki turkiksia välttelevät emme siis katso pahasti turkin käyttäjää. Ainakaan me keski-ikäiset.

• geesfa

Osta mieluummin aito kuin tekoturkki. Tekoturkis kuormittaa ilmastoa valmistamisestaan lähtien, kun sen sijaan turkki on luonnontuote. On muuten joskus aikanaan mukava myös lapsille, olen itse käyttänyt äitini nuoruuden turkkia ja hyvältä näytti.

• lämpimästi
        geesfa kirjoitti:

Osta mieluummin aito kuin tekoturkki. Tekoturkis kuormittaa ilmastoa valmistamisestaan lähtien, kun sen sijaan turkki on luonnontuote. On muuten joskus aikanaan mukava myös lapsille, olen itse käyttänyt äitini nuoruuden turkkia ja hyvältä näytti.

Ainakin täällä Helsingissä uskaltaa kulkea turkki päällä. Viime talvena turkki oli se ainoa tarpeeksi lämmin vaate.

• Sinikettu tarhasta

on. Aikoinaan sukulaisilla oli Vimpelissä kettu- ja minkkkitarhat. Tuli itsekin muutaman kerran niitä syötettyä, kun viereilulla käytiin. Kettuja myytiin sitten turkismarkkinoilla ja niissähän on tietty kokoluokitus. Sain "halvalla" silloin siniketun. Laitatin sen turkismuokkaamossa kuntoon silloin vuosia, vuosia sitten. Taitaapi olla, että vuodet -75 ja ehkä -76 olen sitä pitänyt, silloinkin satunnaisesti. Minusta se on turhan iso ja kysyinkin sitä muokkaamossa silloin, niin sitä olisi pitänyt käyttää vaan niin se olisi asettunut. Tuolla se roikkuu vaatehuoneessa ja lapsenlapset sillä leikkivät silloin tällöin.

• ajattelennäin

Turkista käytettiin ennenkuin osattiin tehdä vaatetta muista materiaaleista..käytännöllisyyssyistäkin. Eläin syötiin, turkiksesta vaate. sitten turkiksesta tuli luksusta...ja sitä kai se joillekin on edelleenkin. tarhaaminen on julmaa, minkään eläimen ei pitäisi elää niissä olosuihteissa vain luksukseksi päätyäkseen.
      en ostaisi enkä käyttäisi turkiksia. voit saada siitä vielä vihatkin silmillesi.

• Salimatkaa minulla on noin 350m.
      Käyn siellä 6-krt/viikko.

Riippuen hieman tuuliolosuhteista vedän pitkän susiturkin niskaani 12 - 15 pykälän pakkasesta alkaen.
      Käytän sitä tietysti muulloinkin kylmällä liikkuessani.

On hiton mukavaa kun ei tarvitse vuntuta vaatteita päälle kerroksittain.
      Asiaa arvostaa varsinkin paluumatkalla.

On minulla mm. 3/4 untuvatakki ym. mutta turkkia ei päihitä mikään!
      Minulle se on arkinen käyttöasuste joka sopii kyllä juhlaankin.

• Ostin sitten sen ihanan mustan turkin ja myöskin tummanruskean mokkanahkatakin. Kyselen sitten uuelleen talvella kun on 30 astetta pakkasta, että mitä te pidätte päällä pakkasella kun menette ulos...hihhih...

• .............

Minua ihan surettaa, että päädyit tuohon ratkaisuun. Ihmiset suhtautuvat sinuun varmasti epäkunnioittavammin, kun menet ulos turkki päällä, koska nykyään se ei ole mikään osoitus hienoudesta saati tyylitajusta, se on osoitus julmuudesta ja ajattelemattomuudesta.

• Teemuna

On mulla kettuhattu, mutta en mä siitä tykkää kun on väärän värinen. Uskaltaisin pitää, ei siinä mitään.

• Siinä se juju varmaan onkin, jos voi ostaa itselleen juuri sopivankokoisen upouuden ja justsa sen mieleisensä, niin siitä sitten myös pitää niin paljon että tulee pidettyä.

• Ei tulisi mieleenikään hankkia turkkia. Lämpimyydellä sen hankkimista on ihan turha perustella. Lämpimiä ja ja turkkia tyylikkäämpiä vaatteita löytyy.

Lyhytkarvaisilla lainahöyhenillä koreilevat yleensä vanhat kulahtaneet harput ja pitkäkarvaturkit sopivat hyvin ammatillisiin tarpeisiin. Niin, ja turkistarhaus on ammatti, jota tullaan vielä yleisetikin pitämään moraalittomana. Minun mielestäni se on verrattavissa rikollisen ammattiin.

• kuiskaaja!

on olemassa kauniita tekoturkkeja, aidon näköisiä, minullakin

• 10:n asteen tietämissä löytää pitkä suteni itsensä niskastani.

Lämpimyydessä sitä ei päihitä mikään untuva tai petrokemia!
        Joka muuta väittää ei ole koskaan aitoa kokeillutkaan.
        Kovemmallakaan pakkasella ei tarvitse harrastaa kerrospukeutumista.

Tyylikkyysasialla pyyhin anustani.
        Toisten ajatukset eivät heilauta pätkääkään vaan päällimmäisenä on oma mukavuus.

Ymmärrän toki että naiset pukeutuvat toisia naisia varten. Sääli!
        Naisten päätöksentekoa näyttää ohjaavan se mitä he kuvittelevat toisten heistä ajattelevan.

10:n asteen tietämissä löytää pitkä suteni itsensä niskastani.

Lämpimyydessä sitä ei päihitä mikään untuva tai petrokemia!
        Joka muuta väittää ei ole koskaan aitoa kokeillutkaan.
        Kovemmallakaan pakkasella ei tarvitse harrastaa kerrospukeutumista.

Tyylikkyysasialla pyyhin anustani.
        Toisten ajatukset eivät heilauta pätkääkään vaan päällimmäisenä on oma mukavuus.

Ymmärrän toki että naiset pukeutuvat toisia naisia varten. Sääli!
        Naisten päätöksentekoa näyttää ohjaavan se mitä he kuvittelevat toisten heistä ajattelevan.

No ei kyllä ohjaa ainakaan minun päätöksentekoani, minä itsehän ne seurauksetkin kannan. Siitä huolimatta tuntuu vastenmieliseltä pukeutua kuolleen elukan nahkoihin ja turkiksiin. Olen monesti sanonut, että olen luomutilan kasvatti jossa nimikkovasikatkin piti syödä. Olen jotenkin aina kammonnut kuolleitten eläinten ruhoja, ne ovat vastenmielisiä.
        Sitäpaitsi olen asunut paikkakunnalla jonka naapurikunnassa on nahankäsittelylaitos, voi herrajumala sitä hajua!!
        Eräällä työpaikallani oli nainen joka piti ketunraatoa kaulassaan sisälläkin. Se työnsi aina sen ällöttävän nokan mun silmille kun tiesi jotta tuo alkaa heti kiljumaan.
        Joka pitää yllään nahkoja ja karvoja saakin tyylikkyydestään ainakin minulta 0 pistettä. Mitä vikaa kerrospukeutumisessa sitten on?

• firefox58 kirjoitti:

No ei kyllä ohjaa ainakaan minun päätöksentekoani, minä itsehän ne seurauksetkin kannan. Siitä huolimatta tuntuu vastenmieliseltä pukeutua kuolleen elukan nahkoihin ja turkiksiin. Olen monesti sanonut, että olen luomutilan kasvatti jossa nimikkovasikatkin piti syödä. Olen jotenkin aina kammonnut kuolleitten eläinten ruhoja, ne ovat vastenmielisiä.
        Sitäpaitsi olen asunut paikkakunnalla jonka naapurikunnassa on nahankäsittelylaitos, voi herrajumala sitä hajua!!
        Eräällä työpaikallani oli nainen joka piti ketunraatoa kaulassaan sisälläkin. Se työnsi aina sen ällöttävän nokan mun silmille kun tiesi jotta tuo alkaa heti kiljumaan.
        Joka pitää yllään nahkoja ja karvoja saakin tyylikkyydestään ainakin minulta 0 pistettä. Mitä vikaa kerrospukeutumisessa sitten on?

Hieman ristiriitaista tai käsittämättömän itsekästä.

Kerrot olevasi täysin vapaa toisten mielipiteistä mutta kuitenkin itse katsot oikeudeksesi arvostella toisten tyyliikkyyttä ja sen puutetta?!
        Tietenkin mielipiteitä saam olla mutta tuomitseva sävy!

Jokainen ylimääräinen vaatekerros lisää epäämukavuutta.
        Jos joku siitä nauttii niin omapahan on asiansa.
        Onhan maailmassa masokistejakin.

• Taidan olla jos viitauksesi pitkäkarvaisten turkkien pitäjiin osuu kohdalleen.
        Sanavalintasi saa ajattelemaan viittausta "vanhimpaan ammattiin".

Vaimoni oli hieman yli 30:nen hankkiessaan pitkän punaketun.
        Hoikka, hyväkuntoinen nainen olisi varmaan voinut ansaita vihjaamassasi ammatissa.
        Joko ei harrastanut sitä tai minä olin hyväuskoinen hölmö. Valitsen ensimmäisen vaihtoehdon!

Ei hän vaikuttanut kulahtaneelta harpultakaan hankkiessan alle 40-vuotisena pitkän minkkinsä.
        Synnytykset olivat tosin nostaneet painon 52:een kiloon ( 164cm ) mutta eipä sitä juuri huomannut.
        Ikäähän tuolle elämäni sulostuttajalle on kertynyt 62-vuotta ja ilmeisesti silmäni ovat tottuneet hitaaseen muutokseen koska vieläkään en havaitse harppumaisia piirteitä.

Hieman ristiriitaista tai käsittämättömän itsekästä.

Kerrot olevasi täysin vapaa toisten mielipiteistä mutta kuitenkin itse katsot oikeudeksesi arvostella toisten tyyliikkyyttä ja sen puutetta?!
        Tietenkin mielipiteitä saam olla mutta tuomitseva sävy!

Jokainen ylimääräinen vaatekerros lisää epäämukavuutta.
        Jos joku siitä nauttii niin omapahan on asiansa.
        Onhan maailmassa masokistejakin.

Siinä ei ollut mitään ristiriitaista ja kyse oli ihan omasta (ei kenenkään muun suulla puhutusta) mielipiteestäni joka perustuu osin omiin kokemuksiini, eikä siinä ole kaikki, viileämmässä on siksi mukavaa, että aina voi niitä kerroksia lisätä, jos asian kääntää toisinpäin on hiukka hankalaa. Luehan uudestaan myös omat kommenttisi:)

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      119
      7606
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      80
      7041
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      5304
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      4785
    5. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      242
      4357
    6. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      4336
    7. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4255
    8. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      4008
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      59
      3143
    10. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      48