Nyt lähti ...

Nyt lähti viimeiselle reissulle Bondin Jaska monella eri versiolla, Stallonen Syltty, Gibsonin Mel ja kasapäin muita heppuja!
Kaksi laatikollista videokasetteja päätyi jäteauton rouskutettavaksi.

Kaikki katsoo nykyään DVD:ltä filmit ja videokasetit on muinaismuisto. Vähän semmosella "eikö kukaan tosiaan halua"-fiiliksellä kippasin kasetit roskikseen.Muutama lasten juttu lähti uuteen kotiin. Yritin jo keksiä uusiokäyttöä edes niille kasettinauhoille mutta ei niistä mitään käyttökelpoista saa tehtyä.

27

518

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi mulla on montakymmentä videokasettia koiranäyttelyistä kuvattuja ja koiristamme, ne on niiiiin rakkaita muistoja täynnä että ne ei lähde meiltä ennenkuin hajoaa tai ei enään ole videoita millä niitä katsoo...

• No niitä ei taatusti malta/kannata hävittää! Vähän sama juttu kuin valokuvien kanssa. Rakkaita muistoja.

Luin äsken Gigantin mainosta, niillä olis muutaman päivän ajan valokuvat 5 senttiä kappale 2000 kuvaan saakka ja jos ne hakee myymälästä ei tuu mitään kuljetusmaksuakaan.
        Pitäis käydä läpi kuvatiedostoja ja teettää muutama sata kuvaa.

• Haukullinen kirjoitti:

No niitä ei taatusti malta/kannata hävittää! Vähän sama juttu kuin valokuvien kanssa. Rakkaita muistoja.

Luin äsken Gigantin mainosta, niillä olis muutaman päivän ajan valokuvat 5 senttiä kappale 2000 kuvaan saakka ja jos ne hakee myymälästä ei tuu mitään kuljetusmaksuakaan.
        Pitäis käydä läpi kuvatiedostoja ja teettää muutama sata kuvaa.

No toi on kyllä edullinen tarjous...ei vaan jaksa alkaa kaivelemaan...mä oon tulostanut tärkeimmät valokuvapaperille ite...onhan siinäkin hommaa, eikä kovin halpaakaan...

• Sikra kirjoitti:

No toi on kyllä edullinen tarjous...ei vaan jaksa alkaa kaivelemaan...mä oon tulostanut tärkeimmät valokuvapaperille ite...onhan siinäkin hommaa, eikä kovin halpaakaan...

Pitää tutkia miten isoina tiedostoina se huolii kuvat.Kerran yritin tilata jostain mutta se olis halunnut niin paljon pienennettävän että en alkanut siihen hommaan.
        Mulla on yhdellä ulkolaisella palvelimella älyttömästi kuvia jemmassa, niistä vois selata edes osan.

• on ollut projekti vanhojen VHS:ien kanssa sen jälkeen kun vein sille synttärilahjaksi tallentavan DVD-soittimen, kaikki meidän itse filmaamat kasetit on nyt siirretty DVD:lle ja kopioitu meille läheisille. Ja tosi paljon muutakin on "pelastettu jälkipolville", mutta ne itse kuvatut on tietysti niitä korvaamattomia, minä olen ainakin tosi iloinen etteivät ne nyt ainakaan häviä ensimmäisen nauhan katketessa tai videonauhureiden kadotessa.

• Ursa kirjoitti:

on ollut projekti vanhojen VHS:ien kanssa sen jälkeen kun vein sille synttärilahjaksi tallentavan DVD-soittimen, kaikki meidän itse filmaamat kasetit on nyt siirretty DVD:lle ja kopioitu meille läheisille. Ja tosi paljon muutakin on "pelastettu jälkipolville", mutta ne itse kuvatut on tietysti niitä korvaamattomia, minä olen ainakin tosi iloinen etteivät ne nyt ainakaan häviä ensimmäisen nauhan katketessa tai videonauhureiden kadotessa.

Piti ehdottaa juuri tuota,että siirrättää nauhat CD:lle.Niin on sitten tallessa.Niitä tekee,jollei itse osaa,niin jotkut tietskafirmatkin.
        Meil pitäis tehdä sama juttu.Hyvä kun tuli esiin,kun on päässyt taas unohtumaan.
        Vielä tosin tuo vanha VHS pelittää.Mutta nauhojen kanssa rupee olemaan jo vaara,että sippaa.

• molossi kirjoitti:

Piti ehdottaa juuri tuota,että siirrättää nauhat CD:lle.Niin on sitten tallessa.Niitä tekee,jollei itse osaa,niin jotkut tietskafirmatkin.
        Meil pitäis tehdä sama juttu.Hyvä kun tuli esiin,kun on päässyt taas unohtumaan.
        Vielä tosin tuo vanha VHS pelittää.Mutta nauhojen kanssa rupee olemaan jo vaara,että sippaa.

...johonkin liikkeeseen oli meilläkin joskus puhe niitä viedä, se oli vaan aika kallista lystiä ainakin aiemmin, en tiedä nyt. Tietysti jos ei niitä nauhoja kamalasti ole niin voihan siitä maksaakin. :)

Äiti ei ollut paljon kuullutkaan DVD-soittimesta ennen kuin sai sellaisen... ja niin sillä on vaan satoja tunteja kaikenlaista siirtynyt vanhoilta videoilta, eli ei se kamalan vaikeaa kai sitten ole, siihen pitää vaan alussa perehtyä. Muutaman mokan jälkeen alkaa sujua. :) Aikaahan siihen menee.

Meilläkin on nauhoja katkennut niin paljon että se niissä pelotti, tosin ne oli kai yleensä sellaisia joita oli lainailtu ja kelailtu vaikka minkälaisilla nauhureilla.

• Ursa kirjoitti:

on ollut projekti vanhojen VHS:ien kanssa sen jälkeen kun vein sille synttärilahjaksi tallentavan DVD-soittimen, kaikki meidän itse filmaamat kasetit on nyt siirretty DVD:lle ja kopioitu meille läheisille. Ja tosi paljon muutakin on "pelastettu jälkipolville", mutta ne itse kuvatut on tietysti niitä korvaamattomia, minä olen ainakin tosi iloinen etteivät ne nyt ainakaan häviä ensimmäisen nauhan katketessa tai videonauhureiden kadotessa.

No höh...toi on mulle ihan hepreaa, en varmaan osais tota hommaa vaikka haluaisin kyllä...niin paljon on ihania muistoja kaseteilla...

• nähty on.
        Sikra kirjoitti:

No höh...toi on mulle ihan hepreaa, en varmaan osais tota hommaa vaikka haluaisin kyllä...niin paljon on ihania muistoja kaseteilla...

Sikra hei, ei ole vaikea homma. Kun ostaa sen laitteen mikä ne muuttaa levylle. Olen vierestä katsellut kun tuttavaperheessä nauhat laittoivat kaikki levylle sillä koneella. Ei oo tosiaan vaikeeta. Rupeappas kyselemään sitä laitetta, varmasti kannattaa; on sulla niinpaljon arvokkaita kuvia ja nauhoja. Suosittelen!

• nähty on. kirjoitti:

Sikra hei, ei ole vaikea homma. Kun ostaa sen laitteen mikä ne muuttaa levylle. Olen vierestä katsellut kun tuttavaperheessä nauhat laittoivat kaikki levylle sillä koneella. Ei oo tosiaan vaikeeta. Rupeappas kyselemään sitä laitetta, varmasti kannattaa; on sulla niinpaljon arvokkaita kuvia ja nauhoja. Suosittelen!

Kun tietäisi mikä tuo laite on oikealta nimeltään, tai jos löytäisi vaikka netistä jotain tietoa...

• Sikra kirjoitti:

sillä tallentavalla DVD-soittimella kopiointi ole vaikeaa, kun sen on pari kertaa tehnyt niin sen osaa. Eli se kytketään VHS-nauhuriin scart-johdolla, laitetaan videonauha pyörimään ja DVD-soitin tallentamaan se video, ihan samalla lailla kuin se tallentaa TV-ohjelmiakin. Muistaakseni siinä voi valita, tallentaako sen suoraan DVD-levylle vai sen soittimen kovalevylle, en nyt ole ihan varma kun itsellä ei sellaista laitetta ole. :)

Ja varmaan sen voi tehdä monella muullakin tavalla ja ilman tallentavaa soitintakin, mutta sillä se on varmaan helpointa...

DVD on sitten helppo kopioida, ja voihan ne kaikkein tärkeimmät vielä tallentaa jollekin kovalevylle niin voi olla jo aika varma, ettei ne ihan heti katoa tai lakkaa toimimasta. :D

• Ursa kirjoitti:

sillä tallentavalla DVD-soittimella kopiointi ole vaikeaa, kun sen on pari kertaa tehnyt niin sen osaa. Eli se kytketään VHS-nauhuriin scart-johdolla, laitetaan videonauha pyörimään ja DVD-soitin tallentamaan se video, ihan samalla lailla kuin se tallentaa TV-ohjelmiakin. Muistaakseni siinä voi valita, tallentaako sen suoraan DVD-levylle vai sen soittimen kovalevylle, en nyt ole ihan varma kun itsellä ei sellaista laitetta ole. :)

Ja varmaan sen voi tehdä monella muullakin tavalla ja ilman tallentavaa soitintakin, mutta sillä se on varmaan helpointa...

DVD on sitten helppo kopioida, ja voihan ne kaikkein tärkeimmät vielä tallentaa jollekin kovalevylle niin voi olla jo aika varma, ettei ne ihan heti katoa tai lakkaa toimimasta. :D

Siis onko se tää, tälläkö nenauhat voi tallentaa ??????????

http://i900.photobucket.com/albums/ac208/sikrax/dvd005.jpg

• Sikra kirjoitti:

Siis onko se tää, tälläkö nenauhat voi tallentaa ??????????

http://i900.photobucket.com/albums/ac208/sikrax/dvd005.jpg

voi tallentaa mitään DVD-levylle, niin sitten se varmaan onnistuu sillä. :) En saanut selvää tuosta mallin nimestä, joten ei aavistustakaan onko siinä tallentava DVD-soitin. Eli voiko sillä tallentaa esim. tv-ohjelmia tyhjälle DVD-levyllle, vai pelkästään katsoa DVD-leffoja?

• Ursa kirjoitti:

voi tallentaa mitään DVD-levylle, niin sitten se varmaan onnistuu sillä. :) En saanut selvää tuosta mallin nimestä, joten ei aavistustakaan onko siinä tallentava DVD-soitin. Eli voiko sillä tallentaa esim. tv-ohjelmia tyhjälle DVD-levyllle, vai pelkästään katsoa DVD-leffoja?

Kyllä se on tallentava, ja sillä voi katsoa dvd,itä ja videoita..ite en sitä juurikaan ole käyttänyt, se on hankittu ihan noille nuorille kun lomiemme aikana asuvat täälä ja hoitelee koiria...

• Sikra kirjoitti:

Kyllä se on tallentava, ja sillä voi katsoa dvd,itä ja videoita..ite en sitä juurikaan ole käyttänyt, se on hankittu ihan noille nuorille kun lomiemme aikana asuvat täälä ja hoitelee koiria...

Pitääköhän paikkansa että ne tallenteet ei ole pysyvästi tallessa noilla dvdeilläkään vaan katoavat sieltä ajan mittaan.Jonkin semmosen jutun luin joskus mutta en tiedä onko totta.

• Haukullinen kirjoitti:

Pitääköhän paikkansa että ne tallenteet ei ole pysyvästi tallessa noilla dvdeilläkään vaan katoavat sieltä ajan mittaan.Jonkin semmosen jutun luin joskus mutta en tiedä onko totta.

Ei mikään ihme...mutta kun ne olisi tallennettu dvdelle ja sitte on vielä nuo videonahat kuitenkin jemmassa, luulen kyllä että nuo dvdt on kuitenkin varmempia kuin nuo videonauhat...

• Sikra kirjoitti:

Ei mikään ihme...mutta kun ne olisi tallennettu dvdelle ja sitte on vielä nuo videonahat kuitenkin jemmassa, luulen kyllä että nuo dvdt on kuitenkin varmempia kuin nuo videonauhat...

Kannattaa kyllä siirtää ne levyille, varmuuden vuoksi.
        Nehän voisi tallettaa lisäksi jollekin verkkopalvelimelle jossa pysyisivät niin kauan kuin itse haluaa.

• Haukullinen kirjoitti:

Kannattaa kyllä siirtää ne levyille, varmuuden vuoksi.
        Nehän voisi tallettaa lisäksi jollekin verkkopalvelimelle jossa pysyisivät niin kauan kuin itse haluaa.

Nyt on vaan ooteltava et noi tytöt tulisi lomille ja opastamaan, ovat vaan opiskelemassa nyt toinen Ransakassa ja toinen hesassa...

Jostain olen joskus kuullut että noista kasettinauhoista voisi saada valokuviakin teetettyä ???

• naapruin naapuri

Meijän yks naapuri on pätkiny kasettinauhoja ja sitonu marjapensaisiin lintujen pelättimiksi niitä. Mukavasti heiluvat tuulessa ja välillä kimaltelevat kun aurinko osuu sopivasti.

• Myy-Pikkuinen

paljon raskit heitellä pois! =)) Minä en vielä kun aattelin että vois joskus vaikka katsoakkin.

Sitten ihan muuta tietoa, tänään pitäisi olla aika hyvä petolintujen muuttopv, joten lähdenkin tästä Tiiperoisen kanssa rannalle ruikuttaan, tosin siellä niitä "petoja" tuskin näkyy mut menen selvittään onko ne yhdet linnut siellä pähkinähakkeja. Eli kiikaritkin otan nyt mukaan kun ne on aina jäänyt matkasta. =))

• arkkimedes

luule että me sinun lahkolaisen juttuihisi uskottaisiin!!!

Minä ainakin epäilen, että sä saat katsoa teeveestä ainoastaan ruokaohjelmat ja uutiset, et mitään tappoleffoja.

Oliko oikein???

Mutta jos ei ollut, niin miten ihmeessä sinä heität roskiin keräilytavaraa???

• en mä ainakaan

on jo vanhanaikainen, kuka enää dvd leffoja ostaa?

• Mies osti Avatar-leffan Blu-ray-version ja se taas oli niin uudenaikainen että piti odottaa puoli vuotta sellaista päivitystä soittimeen että sen elokuvan pystyi sillä katsomaan! No nyt elokuussa se päivitys oli ilmestynyt.

DVD on niin vanhanaikainen että sen kun hakee putiikista tänään niin sen voi katsoa saman tien... aika tylsää. ;)

• 72

kysehän oli nauhoista ei levyistä ääliö.

• issu56

Meille niitä on tuotu läjäpäin talteen, kun tietävät että emme heitä pois ;)).

• 188

Haukullinenko muka heittäisi elokuvia roskiin?=)))
        Ei ikinä.

• satumainen_nainen

menit ja tuhosit antiikkia?:)
      Olisit myynyt ne ja ottanut manit poes.;)
      Terkkuja Kainuusta, mikäli osaat yhdistää johkin henkilöön mut vuosien takaa.;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      96
      1565
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1053
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      403
      971
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      164
      913
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      57
      772
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      124
      737
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      688
    8. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      651
    9. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      645
    10. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      642
    Aihe