Taas siitä puhuttiin äsken radiossa. Aivan höpöpuhetta. Se todistettiin elokuun lopulla Helsingissä Huvilateltassa jossa oli parhaimmillaan Juhlaviikkojen lastenmusiikkiesitystä katsomassa täysi sali neljässä sukupolvessa. Tällainen tapahtuma se oli http://www.lastenlaulu.fi ja tulipa omakin lapsuus mieleen.
Sukupolvien kuilu?
2
1082
Vastaukset
- yx mummo
Tottakai me vanhat voidaan käydä nuortemme kanssa hyvässä yhteisymmärryksessä kaikissa riennoissa ja tapahtumissa tai tavata muuten vaan. Mutta todellisuudessa on aivan huikea kehitys tapahtunut meidän n. 68- vuotisten ja 1-vuotiaitten ajanjakson aikana. Ajattelepa yksistään tuota tieto- ja tekniikkamäärää.
Kun joskus ajattelenkin omaa lapsuuttani ja lastenlasteni päivittäistä elämää, niin en voi olla joskus ihmettelemättä miten huikeaa kaikki muutos on ollut - mutta sitten on kuitenkin joitakin tosi ilahduttavia yhteisiä asioita kuten luonto, ihmiset ja rakkaus välittäminen ja huolenpito, sadut, sauna, juhlapyhät (esim joulu tai synttärit jne), museot ja kirkot ja muut klassiset nähtävyydet ym. Asioita voi kuitenkin jollain lailla ajatella ajattomaksi, vaikka yhteiskunta ja olosuhteet ovatkin ympärillämme muuttuneet tavattomasti. - ssfds asd
parhaassa tapauksessa. kyllähän eri sukupolvien välillä on ero ja pitääkin olla. Mutta sehän voi olla positiivinen asia. Me mummot (nuoremmatkin) tuomme omat kokemuksemme tähän hetkeen. Nuoret vanhemmat hoitavat asiansa omalla tavallaan
Tänään juuri oikein laskin, että olen ollut työelämässä 5 eri vuosikymmenellä vaikka itse olen vasta 53. Alotin työelämän 70 luvun lopussa, sitten 80- , 90 - ja 00 luvut ja nyt -10 -luku.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀1374654BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että2043900- 2103132
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1092999Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main712813- 1191626
HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok71579- 601306
Aitolehti Capital
HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle2461143MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka
Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t1391087