Yhteydenotto gradun potentiaaliseen case-yritykseen

Graduilija

Elikkäs kyselisin neuvoja miten laadullisen tutkimuksen tehneet ovat ottaneet yhteyttä potentiaaliseksi katsomaansa case-yritykseen? Tarkoitukseni olisi lähestyä liikevaihdoltaan (2009) yli 1 mrd. € yritystä eli kyseessä on suuri yritys. Ohjaajaltani kyselin totta kai neuvoja, mutta niitä ei juurikaan tippunut (ylläri).

Mietinkin, että olenko aivan kuutamolla, jos päätän lähettää firman TJ:lle mailia, jossa esitän asiani ja tutkimukseni sekä että otan vaikkapa viikon päästä yhteyttä puhelimitse... Näin hän voisi miettiä vastausta valmiiksi, siis jos tämän kokoluokan yrityksen TJ:llä on aikaa tällaisen graduntekijän kyssäreille, jota tässä hieman epäilen :) En oikein tiedä miten muutenkaan kannattaisi menetellä, kaipa sitä olisi hyvä saada firman ylimmältä tasolta heti alussa tuki tutkimukselle. Mitenkäs te muut olette menetelleet?

2

684

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuskainen pamppu

      Myö ollaan herätty ,käyty kusella ja menty opinnäytetyön kimppuun.

    • z-aijaa.

      Laitat spostia menemään niin kaveri saa lukea sen silloin kun ehtii. Otsikoi viestisi järkevästi ja tiivistä asiasi kunnolla. Laitat kuitenkin yhteystietos loppuun että suhun saa yhteyden jos jotain tietoja jää uupumaan. Sitä en tosin osaa sanoa, että kelle posti kannattais lähettää. Itse lähetin vast. tilanteessa spostia TJ:lle ja hän forwardaili viestiä firman sisällä eteenpäin kunnes siihen lopulta vastasi joku, jonka vastuulla tutkimusasiat olivat. Tämä tyyppi vastaili heti rennosti ja kertoi, mitä mun pitää tehdä, että lupa heltiää. Nyt heti huomenna laitat tiedustelun menemään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1990
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1549
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      141
      1408
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1318
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1250
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      273
      1077
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1002
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      121
      970
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      967
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      50
      792
    Aihe