ulosotto palkasta

yutw

Hei!
Kohdallani ulosotto palkasta on pian ajankohtainen. Meidän firmassa palkat hoidetaan toisessa kaupungissa eri firmassa. Kysymys kuuluukin että saako esimieheni täällä meidän päässä kuulla ulosotostani vaikka palkat maksetaan eri paikasta? Järjen mukaan ei pitäisi saada tietää, mutta tiedä sitten....

13

1313

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokenut.

tapahtumakulku menee kutakuinkin näin. UO ei lähetä kirjettä palkanlaskijalle vaan osoitettuna yritykselle missä mahdollisesti assistentti avaa päivän postin ja jakelee ne oikeille henkilöille. UO:n irje on madollisesti osoitettu henkilöstöpäällikölle tai työnantajalle tai peräti palkanlaskijalle jotka sitten ottavat sinuun yhteyttä ja kertovat asiasta. Työnantajan tai esimiehen suhtautuminen asiaan jää sitten arvaukseksi. Näkisin että sinulla on kaksi vaihtoehtoa välttää ikävyyksi. Kerrot asiasta esimiehellesi ennen kun kirje saapuu. Todennäköisesti esimies arvostaa rehellisyyttäsi ja on ymmärtäväinen. Jos haluat kokonaan välttää yhteydenottoa työnantajaan niin lähetät kopion palkkakuitistasiUO:lle ja yrität neuvotella että maksat perittävät itse. Saattavat suostua mutta jos kerrankin jää erä hoitamatta niin neuvotteluvarat on loppu.

• verah75

Itselläni ei ole menty palkan suoraan ulosmittaukseen vaan sovittiin, että maksan summan palkasta itse ulosottoon. Kysypä sitä vaihtoehtoa!

• verah75

Selvennyksenä siis, että minulle on sovittu kuukausittainen summa, jota maksan ulosottoon (n. 1/3 osa nettotulosta) ja palkan kilahdettua tililleni maksan itse ulosottoon sen summan ja näinollen työnantajaa ei ole sotkettu siihen lainkaan. Ota yhteys ensi tilassa uo-mieheen ja sovi asiasta. Ainakin Helsingissä toimii näin!

• 12+4
        verah75 kirjoitti:

Selvennyksenä siis, että minulle on sovittu kuukausittainen summa, jota maksan ulosottoon (n. 1/3 osa nettotulosta) ja palkan kilahdettua tililleni maksan itse ulosottoon sen summan ja näinollen työnantajaa ei ole sotkettu siihen lainkaan. Ota yhteys ensi tilassa uo-mieheen ja sovi asiasta. Ainakin Helsingissä toimii näin!

yksi maksu myöhästyy ei ulosotto tee enään mitä'än sopimuksia,

• verah75
        12+4 kirjoitti:

yksi maksu myöhästyy ei ulosotto tee enään mitä'än sopimuksia,

Ei pidä antaa myöhästyä! Vastuuta on, mutta tässä vaiheessa jokaisen pitäisi ymmärtää velvollisuutensa. Itse olen etukäteen yhteyttä ottamalla voinut jo muutaman vuoden ajan sopia mahdollisista poikkeuksista ja aina olen saanut hyvää ja ymmärtäväistä palvelua. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan!

• velkojapois
        verah75 kirjoitti:

Ei pidä antaa myöhästyä! Vastuuta on, mutta tässä vaiheessa jokaisen pitäisi ymmärtää velvollisuutensa. Itse olen etukäteen yhteyttä ottamalla voinut jo muutaman vuoden ajan sopia mahdollisista poikkeuksista ja aina olen saanut hyvää ja ymmärtäväistä palvelua. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan!

Olen töissä xxxxx nimisellä kaupungilla, ja minulla meni eräs velka ulosottoon. Uo ottaa palkastani osuuden muutaman kuukauden ajan. Tieto oli mennyt suoraan palkkojen laskentaan. Kukaan ei soittanut minulle eikä todellakaan palkkojen puolelta oteta yhteyttä työnantajaani.

• ziff2
        velkojapois kirjoitti:

Olen töissä xxxxx nimisellä kaupungilla, ja minulla meni eräs velka ulosottoon. Uo ottaa palkastani osuuden muutaman kuukauden ajan. Tieto oli mennyt suoraan palkkojen laskentaan. Kukaan ei soittanut minulle eikä todellakaan palkkojen puolelta oteta yhteyttä työnantajaani.

Mites jos on tullu jo ilmoitus että palkasta otetaan se tietty osa ulosottoon niin voiko siinä vaiheessa vielä sopia asiasta? Eli soittaa ja ehdottaa pienempää summaa maksettavaksi? Mulla kävi niin, että muutin joku aika sitten, posti on kämmännyt osoitteenmuutoksen eli vaikka olin sen tehnyt hyvissä ajoin niin vanhan sosoitten postit eivät saavuttaneet mua. Osa tuli paljon myöhässä, osa ilmeisesti ei ollenkaan, koska sain suoraan myöhästymismaksuja yms. Eli en ole voinut sopia maksua aiemmin kun en ole aikaisempia kirjeitäkään saanut. Nyt tuli ilmoitus ulosotosta eli ottavat palkasta sen 1/3, mutta onko mitään mahdollisuutta enää asiaa sopia?

• 10+2
        ziff2 kirjoitti:

Mites jos on tullu jo ilmoitus että palkasta otetaan se tietty osa ulosottoon niin voiko siinä vaiheessa vielä sopia asiasta? Eli soittaa ja ehdottaa pienempää summaa maksettavaksi? Mulla kävi niin, että muutin joku aika sitten, posti on kämmännyt osoitteenmuutoksen eli vaikka olin sen tehnyt hyvissä ajoin niin vanhan sosoitten postit eivät saavuttaneet mua. Osa tuli paljon myöhässä, osa ilmeisesti ei ollenkaan, koska sain suoraan myöhästymismaksuja yms. Eli en ole voinut sopia maksua aiemmin kun en ole aikaisempia kirjeitäkään saanut. Nyt tuli ilmoitus ulosotosta eli ottavat palkasta sen 1/3, mutta onko mitään mahdollisuutta enää asiaa sopia?

Mutta pienempään summaan kuin se 1/3 luultavasti ei uo myönny, voi riippua velan määrästä, jos on paljon velkaa niin melko varmasti vie just sen 1/3 osan.

Ja jos sopimus syntyy niin stä on noudatettava pilkutarkasti

• 17+15
        10+2 kirjoitti:

Mutta pienempään summaan kuin se 1/3 luultavasti ei uo myönny, voi riippua velan määrästä, jos on paljon velkaa niin melko varmasti vie just sen 1/3 osan.

Ja jos sopimus syntyy niin stä on noudatettava pilkutarkasti

Tähän kaikkeen liittyen, jos uo ottaa palkasta ja pystyy siis maksamaan, niin onko tosta tulossa maksuhäiriömerkintä ?

• 18+7
        17+15 kirjoitti:

Tähän kaikkeen liittyen, jos uo ottaa palkasta ja pystyy siis maksamaan, niin onko tosta tulossa maksuhäiriömerkintä ?

..riippuu ihan mistä velka on tullut, esim joku luottokorttivelka, pikavippi tai vastaava niin ihan varmasti on maksuhäiriömerkintä jo ennenkuin ulosotto edes on alkanu.

• irowg
        velkojapois kirjoitti:

Onko kuitenkin joillain mennyt tieto työnantajalle ulosotosta? Ei minulla ole ulosottoa vastaan mitään, en vain haluaisi työnantajan saavan tietää asiasta.

• 6+15
        18+7 kirjoitti:

..riippuu ihan mistä velka on tullut, esim joku luottokorttivelka, pikavippi tai vastaava niin ihan varmasti on maksuhäiriömerkintä jo ennenkuin ulosotto edes on alkanu.

soitin viime tingassa (tv-lupahallinnosta asiaa kysyttyäni) uov:lle ja maksoin tv-luvista ja autoverosta aiheutuneet perinnät heti pois. olisi viikon sisään lähtenyt tieto palkanlaskentaan. tota tarkoitin, että jos olisi jouduttu ko. maksut ulosmittaamaan (vai mikä lie termi olisi oikea?) palkasta, niin oisko siitä tullut maksuhäiriömerkintä ?

• 8+5
        6+15 kirjoitti:

soitin viime tingassa (tv-lupahallinnosta asiaa kysyttyäni) uov:lle ja maksoin tv-luvista ja autoverosta aiheutuneet perinnät heti pois. olisi viikon sisään lähtenyt tieto palkanlaskentaan. tota tarkoitin, että jos olisi jouduttu ko. maksut ulosmittaamaan (vai mikä lie termi olisi oikea?) palkasta, niin oisko siitä tullut maksuhäiriömerkintä ?

jos ei olisi ollut varaa maksaa niin sitten olis vasta tullut..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4568
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4416
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3493
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2764
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2701
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2093
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      106
      1307
    Aihe