Alkoholi ja unikeskus

Olen ollut vähän yli vuoden raittiina. Ei pisaraakaan. Käytän Mirtazapinia 15 mg murusen (0.25 mg) yhtä bentzoa, jolla varmistan uneni. Koko ajan annoskoko pienenee. Ja - uneni, yhtenäinen sellainen, paranee. Ilmeisesti vei vuoden, että aivojen unikeskus alkaa taas tomia sinne päin. Saa nähdä, koska pärjään ilman mitään nukkumattia. Tätä tavoittelen. Tällä menolla ei enää kaukana se aika. Kesällä uni oli vielä paljon heikompaa ja heräsin usein klo 03:00. Vaikka lääkitys voimakkaampi. Mitä en ole tehnyt enää moneen viikkoon. Kuin kerran pari. Onko teillä samoja kokemuksia näin pitkästä ajasta, jolloin vasta uni alkaa tulla?

6

792

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin meillä

      Kun ottaa töpsyt konjakkia ennen nukkumaan menoa, uni maistuu! Näin meillä tehdään!

    • ------->>

      Itsellä vierähti juomisen lopettamisen jälkeen ilman lääkkeitä yli vuosi, ennenkuin nukuin ensimmäisiä kertoja yhtäjaksoisesti koko yön.
      Pirullista se yöhortoilu väsyneenä 03-04 välillä, ja joskus tuli käpöteltyä monta kertaa yössä.
      Jos ihmisillä olisi ymmärrys siitä, miten tärkeää on normaali nukkuminen, ja miten liialla viinanjuonnilla voi pilata unenlahjat jopa pysyvästi, niin luultavasti asenne viinan litkimiseen olisi toinen.

    • Exjuoppo

      Palautuminen voi kestää kuulemma vuoden tai kauemminkin ennen kuin uni tulee kunnolla. Itse en muista milloin viimeks olisin nukkunut "normaalia" 7-8 tuntia putkeen ilman heräämisiä. Mutta hiljasti paranee mullakin kun muutaman kuukauden nyt olen ollut selvinpäin. Kuusi tuntia yhtäaikaista unta heräämättä on kyllä kova saavutus kun on vuosikausia käyttänyt alkoholia nukkumattina.

      • Aina alkoholisti

        Join yli 40 vuotta enemmän ja vähemmän, oli pakko lopettaa, ei pumppu kestänyt enää. Mutta niihin uniin.
        Alussahan ei nukuttu ollenkaan koska ei ollut viinaa, hirveää hikoilua ja pohkeiden särkyä, maksan seutuun
        koski, ettei voinut oikealla kyljellä maata.
        Pikkuhiljaa olo parani päivä ja yö yöltä. Lopulta sain nukkua levollisesti koko yön, tosin joskus 3-4 välillä
        tulee heräämisiä, mutta se on normaalia, vaikka ei olisi koskaan juonut.
        Ensimmäisinä kuukausina oli järkyttäviä unia, aivan kuin olisi koko yön istunut elokuvissa, filmi oli
        katkeamaton läpi yön, onkohan kellä muulla vastaavia kokemuksia.


      • Aina alkoholisti kirjoitti:

        Join yli 40 vuotta enemmän ja vähemmän, oli pakko lopettaa, ei pumppu kestänyt enää. Mutta niihin uniin.
        Alussahan ei nukuttu ollenkaan koska ei ollut viinaa, hirveää hikoilua ja pohkeiden särkyä, maksan seutuun
        koski, ettei voinut oikealla kyljellä maata.
        Pikkuhiljaa olo parani päivä ja yö yöltä. Lopulta sain nukkua levollisesti koko yön, tosin joskus 3-4 välillä
        tulee heräämisiä, mutta se on normaalia, vaikka ei olisi koskaan juonut.
        Ensimmäisinä kuukausina oli järkyttäviä unia, aivan kuin olisi koko yön istunut elokuvissa, filmi oli
        katkeamaton läpi yön, onkohan kellä muulla vastaavia kokemuksia.

        Missä vaiheessa juomisen lopetamisen aloit nukkua yhtenäistä unta? Minä olen nähnyt juopottelu-unia ja ne kuuluvat asiaan. Joskus harvemmin joitan painajaisa. Ei mitään sen kummempaa. Kohta menen unitutkimuksiin. En pysty yli vuoden raittinín jakson jälkeenkään nukkumaan. Nukahdan, mutta heraan klo 03:00 WC:hen. Tämän jälkeen uni ei tahdo enää tulla. Juomiseni ei tällä vuosituhannella ole ollut koskaan ihan holtitonta päiväkausia kestävää paria poikkeusta lukuun ottamatta. Mutenkin olen pitänyt kunnostani huolta. Sisäelimet ovat ok. Uni ei vaan tule. Itse asiassa ei ole koskaan ollut hyvää. Eläissäni en ole psytynyt nukkumaan päiväunia. Olen sentään jo 53 v. Edes 20-kymppisenä. Tällöin en edes juonut! Vaikka oli mennyt monta yötä valvoessa. Unitutkimuksesta odotan paljon. Käytän nykyisin miedohkoja lääkkeitä uneen. Unta työni takia minun on saatava keinolla millä hyvänvä. Perjantaina oli rankka päivä, kun olin nukkunut niin huonoasti. Tuo yöuni pilasi myös erään tärkeän tehtävän, joka minun oli määrä tehdä! Ei vaan jaksanut. Joka tapauksessa epäilen viinan sotkeneen unikestani tähän asti jollakin asteella. Mutta jos en ole aiemminkaan nukkunut, on siinä muutakin mukana. Kohtahan se kai selviää ja hoito löytyy. Olisi se sitten joku lääke, mikä hyvänsä. Ihmisen on pakko nukkua!


      • Aina alkoholisti
        hamalake kirjoitti:

        Missä vaiheessa juomisen lopetamisen aloit nukkua yhtenäistä unta? Minä olen nähnyt juopottelu-unia ja ne kuuluvat asiaan. Joskus harvemmin joitan painajaisa. Ei mitään sen kummempaa. Kohta menen unitutkimuksiin. En pysty yli vuoden raittinín jakson jälkeenkään nukkumaan. Nukahdan, mutta heraan klo 03:00 WC:hen. Tämän jälkeen uni ei tahdo enää tulla. Juomiseni ei tällä vuosituhannella ole ollut koskaan ihan holtitonta päiväkausia kestävää paria poikkeusta lukuun ottamatta. Mutenkin olen pitänyt kunnostani huolta. Sisäelimet ovat ok. Uni ei vaan tule. Itse asiassa ei ole koskaan ollut hyvää. Eläissäni en ole psytynyt nukkumaan päiväunia. Olen sentään jo 53 v. Edes 20-kymppisenä. Tällöin en edes juonut! Vaikka oli mennyt monta yötä valvoessa. Unitutkimuksesta odotan paljon. Käytän nykyisin miedohkoja lääkkeitä uneen. Unta työni takia minun on saatava keinolla millä hyvänvä. Perjantaina oli rankka päivä, kun olin nukkunut niin huonoasti. Tuo yöuni pilasi myös erään tärkeän tehtävän, joka minun oli määrä tehdä! Ei vaan jaksanut. Joka tapauksessa epäilen viinan sotkeneen unikestani tähän asti jollakin asteella. Mutta jos en ole aiemminkaan nukkunut, on siinä muutakin mukana. Kohtahan se kai selviää ja hoito löytyy. Olisi se sitten joku lääke, mikä hyvänsä. Ihmisen on pakko nukkua!

        Aloin nukkua koko yön oltuani pari viikkoa ilman viinaa, tietysti joskus aamuyöstä havahtuu hereille,
        mutta nukahdan uudestaan. Nukun myös pienet päiväunet ruokailun jälkeen. Niin olen tehnyt koko
        ikäni, myös silloin kun join. Olen myös onnekseni aamuvirkku, joten töihin herääminen 5.30
        ei tuota tuskaa, kellon soidessa pomppaan heti virkeänä ylös, nukkumaan onkin sitten päästävä
        22.00. Eli Tv- ohjelmat on katsottava ns. nauhalta tai netistä myöhemmin.

        Unettomuus sinun kohdallasi tuskin enää johtuu viinasta, koska olet ollut yli vuoden ilman.
        Toivottavasti saat apua ongelmaan, sillä kunnon yöuni on päivän vireystilan kannalta suorastaan
        elintärkeä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1575
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1292
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      282
      1226
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      110
      1040
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      867
    6. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      218
      797
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      785
    8. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      719
    9. Mies, kysyisin vaan

      Että aiotko koskaan ottaa minuun yhteyttä? 🥺 Kerro suoraan sekin, jos et.
      Ikävä
      42
      685
    10. Kristitty kuvittelee olevansa Jumalan yläpuolella

      Kristinusko eroaa muista väkivaltaisuuden osalta, henkisen väkivallan, pakottamaisen osalta. Psyykkinen väkivalta on jop
      Hindulaisuus
      373
      658
    Aihe