Olen ollut vähän yli vuoden raittiina. Ei pisaraakaan. Käytän Mirtazapinia 15 mg murusen (0.25 mg) yhtä bentzoa, jolla varmistan uneni. Koko ajan annoskoko pienenee. Ja - uneni, yhtenäinen sellainen, paranee. Ilmeisesti vei vuoden, että aivojen unikeskus alkaa taas tomia sinne päin. Saa nähdä, koska pärjään ilman mitään nukkumattia. Tätä tavoittelen. Tällä menolla ei enää kaukana se aika. Kesällä uni oli vielä paljon heikompaa ja heräsin usein klo 03:00. Vaikka lääkitys voimakkaampi. Mitä en ole tehnyt enää moneen viikkoon. Kuin kerran pari. Onko teillä samoja kokemuksia näin pitkästä ajasta, jolloin vasta uni alkaa tulla?
Alkoholi ja unikeskus
6
810
Vastaukset
- näin meillä
Kun ottaa töpsyt konjakkia ennen nukkumaan menoa, uni maistuu! Näin meillä tehdään!
- ------->>
Itsellä vierähti juomisen lopettamisen jälkeen ilman lääkkeitä yli vuosi, ennenkuin nukuin ensimmäisiä kertoja yhtäjaksoisesti koko yön.
Pirullista se yöhortoilu väsyneenä 03-04 välillä, ja joskus tuli käpöteltyä monta kertaa yössä.
Jos ihmisillä olisi ymmärrys siitä, miten tärkeää on normaali nukkuminen, ja miten liialla viinanjuonnilla voi pilata unenlahjat jopa pysyvästi, niin luultavasti asenne viinan litkimiseen olisi toinen. - Exjuoppo
Palautuminen voi kestää kuulemma vuoden tai kauemminkin ennen kuin uni tulee kunnolla. Itse en muista milloin viimeks olisin nukkunut "normaalia" 7-8 tuntia putkeen ilman heräämisiä. Mutta hiljasti paranee mullakin kun muutaman kuukauden nyt olen ollut selvinpäin. Kuusi tuntia yhtäaikaista unta heräämättä on kyllä kova saavutus kun on vuosikausia käyttänyt alkoholia nukkumattina.
- Aina alkoholisti
Join yli 40 vuotta enemmän ja vähemmän, oli pakko lopettaa, ei pumppu kestänyt enää. Mutta niihin uniin.
Alussahan ei nukuttu ollenkaan koska ei ollut viinaa, hirveää hikoilua ja pohkeiden särkyä, maksan seutuun
koski, ettei voinut oikealla kyljellä maata.
Pikkuhiljaa olo parani päivä ja yö yöltä. Lopulta sain nukkua levollisesti koko yön, tosin joskus 3-4 välillä
tulee heräämisiä, mutta se on normaalia, vaikka ei olisi koskaan juonut.
Ensimmäisinä kuukausina oli järkyttäviä unia, aivan kuin olisi koko yön istunut elokuvissa, filmi oli
katkeamaton läpi yön, onkohan kellä muulla vastaavia kokemuksia. Aina alkoholisti kirjoitti:
Join yli 40 vuotta enemmän ja vähemmän, oli pakko lopettaa, ei pumppu kestänyt enää. Mutta niihin uniin.
Alussahan ei nukuttu ollenkaan koska ei ollut viinaa, hirveää hikoilua ja pohkeiden särkyä, maksan seutuun
koski, ettei voinut oikealla kyljellä maata.
Pikkuhiljaa olo parani päivä ja yö yöltä. Lopulta sain nukkua levollisesti koko yön, tosin joskus 3-4 välillä
tulee heräämisiä, mutta se on normaalia, vaikka ei olisi koskaan juonut.
Ensimmäisinä kuukausina oli järkyttäviä unia, aivan kuin olisi koko yön istunut elokuvissa, filmi oli
katkeamaton läpi yön, onkohan kellä muulla vastaavia kokemuksia.Missä vaiheessa juomisen lopetamisen aloit nukkua yhtenäistä unta? Minä olen nähnyt juopottelu-unia ja ne kuuluvat asiaan. Joskus harvemmin joitan painajaisa. Ei mitään sen kummempaa. Kohta menen unitutkimuksiin. En pysty yli vuoden raittinín jakson jälkeenkään nukkumaan. Nukahdan, mutta heraan klo 03:00 WC:hen. Tämän jälkeen uni ei tahdo enää tulla. Juomiseni ei tällä vuosituhannella ole ollut koskaan ihan holtitonta päiväkausia kestävää paria poikkeusta lukuun ottamatta. Mutenkin olen pitänyt kunnostani huolta. Sisäelimet ovat ok. Uni ei vaan tule. Itse asiassa ei ole koskaan ollut hyvää. Eläissäni en ole psytynyt nukkumaan päiväunia. Olen sentään jo 53 v. Edes 20-kymppisenä. Tällöin en edes juonut! Vaikka oli mennyt monta yötä valvoessa. Unitutkimuksesta odotan paljon. Käytän nykyisin miedohkoja lääkkeitä uneen. Unta työni takia minun on saatava keinolla millä hyvänvä. Perjantaina oli rankka päivä, kun olin nukkunut niin huonoasti. Tuo yöuni pilasi myös erään tärkeän tehtävän, joka minun oli määrä tehdä! Ei vaan jaksanut. Joka tapauksessa epäilen viinan sotkeneen unikestani tähän asti jollakin asteella. Mutta jos en ole aiemminkaan nukkunut, on siinä muutakin mukana. Kohtahan se kai selviää ja hoito löytyy. Olisi se sitten joku lääke, mikä hyvänsä. Ihmisen on pakko nukkua!
- Aina alkoholisti
hamalake kirjoitti:
Missä vaiheessa juomisen lopetamisen aloit nukkua yhtenäistä unta? Minä olen nähnyt juopottelu-unia ja ne kuuluvat asiaan. Joskus harvemmin joitan painajaisa. Ei mitään sen kummempaa. Kohta menen unitutkimuksiin. En pysty yli vuoden raittinín jakson jälkeenkään nukkumaan. Nukahdan, mutta heraan klo 03:00 WC:hen. Tämän jälkeen uni ei tahdo enää tulla. Juomiseni ei tällä vuosituhannella ole ollut koskaan ihan holtitonta päiväkausia kestävää paria poikkeusta lukuun ottamatta. Mutenkin olen pitänyt kunnostani huolta. Sisäelimet ovat ok. Uni ei vaan tule. Itse asiassa ei ole koskaan ollut hyvää. Eläissäni en ole psytynyt nukkumaan päiväunia. Olen sentään jo 53 v. Edes 20-kymppisenä. Tällöin en edes juonut! Vaikka oli mennyt monta yötä valvoessa. Unitutkimuksesta odotan paljon. Käytän nykyisin miedohkoja lääkkeitä uneen. Unta työni takia minun on saatava keinolla millä hyvänvä. Perjantaina oli rankka päivä, kun olin nukkunut niin huonoasti. Tuo yöuni pilasi myös erään tärkeän tehtävän, joka minun oli määrä tehdä! Ei vaan jaksanut. Joka tapauksessa epäilen viinan sotkeneen unikestani tähän asti jollakin asteella. Mutta jos en ole aiemminkaan nukkunut, on siinä muutakin mukana. Kohtahan se kai selviää ja hoito löytyy. Olisi se sitten joku lääke, mikä hyvänsä. Ihmisen on pakko nukkua!
Aloin nukkua koko yön oltuani pari viikkoa ilman viinaa, tietysti joskus aamuyöstä havahtuu hereille,
mutta nukahdan uudestaan. Nukun myös pienet päiväunet ruokailun jälkeen. Niin olen tehnyt koko
ikäni, myös silloin kun join. Olen myös onnekseni aamuvirkku, joten töihin herääminen 5.30
ei tuota tuskaa, kellon soidessa pomppaan heti virkeänä ylös, nukkumaan onkin sitten päästävä
22.00. Eli Tv- ohjelmat on katsottava ns. nauhalta tai netistä myöhemmin.
Unettomuus sinun kohdallasi tuskin enää johtuu viinasta, koska olet ollut yli vuoden ilman.
Toivottavasti saat apua ongelmaan, sillä kunnon yöuni on päivän vireystilan kannalta suorastaan
elintärkeä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174146
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842459Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731607Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641177Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella231157Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42902- 171894
Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä74863- 104860
Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72810