Mulla on clover shopin verkkokauppa ja ongelma on urlit. Eli otsikot ei näy url-kentässä vaan se näyttää esim. tältä: www.omaosoite.fi/product_catalog.php?c=519
En ole php:tä ohjelmoinut eli onko ihan toivotonta alkaa itse yrittää fiksata tuota? Vai olisiko siihen jokin suht yksinkertainen ratkaisu? Web Monkey tarjoaa omaa palvelua, mutta kyselin ja aika hintavaa oli. http://www.webmonkey.fi/clover_shop_lisatoiminnot.php?kategoria=6#toiminto3
Clover shop ja php
8
753
Vastaukset
- taahvo
Tutkippas apache rewrite url ja .htaccess juttuja googlesta...
- JarkkoR
Joo löysinkin ohjeita, mutta jos joku vois antaa selkeän ohjeen miten just clover shopin tapauksessa pitää tehdä niin olisin kiitollinen.
http://www.hakukoneoptimointia.com/hakukoneoptimointi/htaccess-ja-mod_rewrite.html
- JarkkoR
Tällaisen koodin sain laitettavaksi .htaccess-tiedostoon. Mutta siis miten just clover shopin tapauksessa. Jos pitäisi saada tämä
www.omaosoite.fi/product_catalog.php?c=519
tähän
www.omaosoite.fi/Kategoria
ja
www.omaosoite.fi/product_details.php?p=1091 ->
www.omaosoite.fi/Kategoria/Tuote
Options FollowSymLinks
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^([a-zA-Z0-9-_] )/([a-zA-Z0-9-_] ).html$ index.php?kategoria=$1&tuote=$2 [L]- näin taitaa
Pitäisi varmaan vaihtaa sieltä clovershopin asetuksista joku kohta että toimisi.
tuo toimii ainakin niin että
www.omaosoite.fi/product_catalog.php?c=519
toimii samoin kuin
www.omaosoite.fi/519.html
html-lopun voi jättää poiskin tuosta htaccessista
- JarkkoR
URL:t on saatu nyt fiksattua.
Osaisiko joku neuvoa, miten tuotteiden kohdalle saisi Facebookin tykkää-napin? - Make____77
Mites Jarkko sait noi urlit loppujen lopuksi selkokielisiksi? Painin saman ropleeman kanssa. Kiitokset etukäteen!
- tallukka62
Samaa ihmetellään täällä;)
- mie vaan
Tein CloverShop in virijavara ay lle eikä otsikoiden tarvitse urlkentissä näkyäkkään.
Miksi niiden pitäisi näkyä kun MySql tietokantaanhan tehdään asiasisältö php llä.
Tottakai kun teet normaaleja lisäsivuja saat sivun osoitekenttään näkyville sivun nimen muttet otsikoita silläkään lailla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?6298358Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3513214Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi4222259- 1281357
- 311323
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl151275Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1091201- 931123
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h651075- 46943