Tällä meillä päin

HTZA

laskee joki mereen ja sen suuosa on rauhoitettu linnuille.
Ja kyllä oli lintuja, joku aika sitten.
Sata Vikloa viikottain, tuhat Valkoposkista ja toinen tuhat muuta Hanhea.
Kattoja raapivia säihkysääriä meni, kaklottaen. Mikä siinä on, jos omistaa pitkät kauniit sääret niin turhanpäiväinen kaakatus vain lisääntyy? Jokunen länkisäärinen Sorsa narisi niille, kateuttaan kait.

Kaksi, eikenenkään-Omenapuutakin on, viikonloppuna niiden alaoksilta katosivat Omenat.
Ilmeisesti he, jotka ovat asuneet täällä vuosia, tietävät milloin ne ovat kypsiä.
Nyt on suisto tyhjä, ja koelaitoksen pellot kynnetty, eikä Lokkejakaan ole enää matojen perässä kuin muutama.
Syksy saapuu.

Yksi hyvä puoli on, ikuinen katujen auki repiminen loppuu, vain montut jäävät odottamaan kevättä.
Työntekijät palaavat Eestiin, vain vaimonsa jäävät töihin, mutta siirtyvät kaduilta sisätiloihin.
Tai siltä se näyttää, mistä MINÄ sen voin tietää...

Kadut täyttyvät syys- ja talvitakkisista olioista, vain huiveista ja kummallisista nilkkureista voi arvata että kesämekkoa ovat käyttäneet.
Tänään, kaupan kassalla, näin pari ihastuttavaa näkyä, hupun ja kaulaliinan kätköistä paljastui
iloinen, punaposkinen, hymyilevä naama. Kevyenluonnollisella meikillä.
Näky antoi voimaa kestää tulevan, 1000v. sitten koetun ennätystalven voittajatalven.
Ja paksun kajalin ja läträtyn Valokynän kultaamaa kevättä.

H

41

704

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meillä on säärikarvat ajelematta, levyn eheytys kesken ja v***u vieläkin vetämättä päähän!!

• Teemuna

Täälläpä levy eheytetty, muuten samalla mallilla asiat.

• HTZA

V-tyylijutun.
        Lievästi kyllä hämmästyin että kauniiseen aloitukseeni tulee näin äksy vastaus.

Ota kuitenkin yksi asia mieleesi, Jos sinulla on käytössä NTFS-tiedostojärjestelmä, niin Defragmentointi ei paljosti paranna asiaa.
        Win Vista tai 7 lajittelee asiat sen mukaan kuinka usein jotain ohjelmaa käytät.
        Jotta käyttö olisi nopeampaa.
        Pätkätyö... ei ku tiedostojen yhdistäminen auttaa, kyllä, jonkinverran.

Ja sit, nauti nyt, kun kasvavien karvojen tuoma lämpö lisääntyy.
        Voit käyttää ohuempia sukkahousuja ja kylmän ajamat pintaverisuonet erottuvat paremmin.
        :)
        H.

• HTZA kirjoitti:

V-tyylijutun.
        Lievästi kyllä hämmästyin että kauniiseen aloitukseeni tulee näin äksy vastaus.

Ota kuitenkin yksi asia mieleesi, Jos sinulla on käytössä NTFS-tiedostojärjestelmä, niin Defragmentointi ei paljosti paranna asiaa.
        Win Vista tai 7 lajittelee asiat sen mukaan kuinka usein jotain ohjelmaa käytät.
        Jotta käyttö olisi nopeampaa.
        Pätkätyö... ei ku tiedostojen yhdistäminen auttaa, kyllä, jonkinverran.

Ja sit, nauti nyt, kun kasvavien karvojen tuoma lämpö lisääntyy.
        Voit käyttää ohuempia sukkahousuja ja kylmän ajamat pintaverisuonet erottuvat paremmin.
        H.

se mitään äksyilyä ollu!!
        Ajattelin vaan, että jos Kadunmies lukee tämän ketjun, saa samalla tietää, etten oo vielä ehtinyt vetämään.

:D

• HTZA
        minttupuu kirjoitti:

se mitään äksyilyä ollu!!
        Ajattelin vaan, että jos Kadunmies lukee tämän ketjun, saa samalla tietää, etten oo vielä ehtinyt vetämään.

:D

haluaisitko käyttää enemmänkin, minua hyväksesi?
        H.

• En kuitenkaan Rovaniemen.
      Hyvin lämpimästi puettuja oli markkinamyyjät.
      Ei ollut viemisinä lapinkultaa, mutta rahaakin meni.
      Nyt olis aika sitten herkutella.
      En tiedä, en ole eläissäni maistanut lötsyjä, sellaisia ostin kympin edestä. Tuskin olet Sinäkään sellaisia maistanut.
      Sitten ostin kypsää sianfilettä, hyvännäköistä oli. Samoin pari palaa savulohta.
      Hiivaleivän ja kassillisen erillaisia mausteita.
      Isokokoiselta naismyyjältä ostin pari puseroa ja maton, en minä sitä olisi niin tarvinnut, mutta se myyjä näytti olevan niin kylmissään niin ostin, Maksoi 140, se matto, oli kotimainen, myyjästä en ihan varma ollut, oliko suomalainen.
      Sieltä poisajaessa ajattelin.
      Surullisen kaunis tämä aika.
      Ruska värjää mäkirinteiden lehtipuut kirkkaankeltaisesta tummanpunertavaan sävyyn.
      Vettä tihuuttaa, tuulee, kylmyys iskee niveliin.

• HTZA

joillakin sitä rahantauhkaa! :)
        Ja naisiin sitä näytetään polttavan, hyvä niin, että turhanpäiväisyyksiinkin joku.
        Minä sentään ostin salkun kaljaa, viikonloppu on edessä.
        Lötsy on minulle tuntematon, Savonlinnassa on tullut syötyö Lörtsyjä.

Hyvin ymmärsit syksyisen fiilikseni, ystäväni.
        Antavathan ne möykyksi pukeutuneet naiset jotain piristystä miehelle. Hyvä talvitakki pullistaa aina.
        Muista Hiilihydraatit, Rieskaa ja lörtsyjä/lötsyjä, vain kerran kuukaudessa.
        H.

• HTZA kirjoitti:

joillakin sitä rahantauhkaa! :)
        Ja naisiin sitä näytetään polttavan, hyvä niin, että turhanpäiväisyyksiinkin joku.
        Minä sentään ostin salkun kaljaa, viikonloppu on edessä.
        Lötsy on minulle tuntematon, Savonlinnassa on tullut syötyö Lörtsyjä.

Hyvin ymmärsit syksyisen fiilikseni, ystäväni.
        Antavathan ne möykyksi pukeutuneet naiset jotain piristystä miehelle. Hyvä talvitakki pullistaa aina.
        Muista Hiilihydraatit, Rieskaa ja lörtsyjä/lötsyjä, vain kerran kuukaudessa.
        H.

Tuo siansavufile oli hyvän makuista, olisi pitänyt ostaa isompi pala.
        Hiilihydraateista saa energiaa, ja ilman energiaa, nälkäänhän sitä kuolee.

• HTZA
        k-kotton kirjoitti:

Tuo siansavufile oli hyvän makuista, olisi pitänyt ostaa isompi pala.
        Hiilihydraateista saa energiaa, ja ilman energiaa, nälkäänhän sitä kuolee.

on vielä Maksa.
        Se on käyttökelpoinen laite, jos Hiilarit käyvät vähiin, se osaa tehdä läskistä Hiilareita.
        Tähän perustuu tehokas laihduttaminen.
        En tarkoita sinua, mummojamme vain.

Tunnut olevan mies joka ymmärtää hyvän läskin päälle?
        H.

• HTZA kirjoitti:

on vielä Maksa.
        Se on käyttökelpoinen laite, jos Hiilarit käyvät vähiin, se osaa tehdä läskistä Hiilareita.
        Tähän perustuu tehokas laihduttaminen.
        En tarkoita sinua, mummojamme vain.

Tunnut olevan mies joka ymmärtää hyvän läskin päälle?
        H.

Enemmän voisit valistaa mummojen tyttäriä.
        Kyllä nuoret naiset alkaa olla todella, miten tuon sanoisi, hyvin syöneitä. Sitten kun ne ei nykyään liiku paljon, niin näyttävät jo aika nuorena vähän semmosilta.
        Osa taas sellaisia luurankoja, että näyttävät olevan käveleviä vaateripustimia.
        Kyllä meidän nuoruudessa tytöt oli paljon kauniimpia.

No eilen tuli ostettua porsaan uunifilettä, valmiiksi marinoitua, kyllä tätä syksyn synkeyttä jonkin verran siirtää. Nuo markkinat satuin huomaamaan, kun ohi ajoin.

• HTZA
        k-kotton kirjoitti:

Enemmän voisit valistaa mummojen tyttäriä.
        Kyllä nuoret naiset alkaa olla todella, miten tuon sanoisi, hyvin syöneitä. Sitten kun ne ei nykyään liiku paljon, niin näyttävät jo aika nuorena vähän semmosilta.
        Osa taas sellaisia luurankoja, että näyttävät olevan käveleviä vaateripustimia.
        Kyllä meidän nuoruudessa tytöt oli paljon kauniimpia.

No eilen tuli ostettua porsaan uunifilettä, valmiiksi marinoitua, kyllä tätä syksyn synkeyttä jonkin verran siirtää. Nuo markkinat satuin huomaamaan, kun ohi ajoin.

meidän lattarintaiset tyttöystävämme eivät ole muuttuneet mihinkään.
        Se että syöttävät lapsensa hyvin, on kyllä pojillemme mieleen.
        Saisivat kyllä, viimeistään, vanhojen tansseissa, antaa raakaa palautetta:
        Ota veljesi pelipaita, se ainakin mahtuu.
        H.

• kaakata turhanpäiväistä, aina on asiaa seassa, mutta hei, eihän minulla olekaan pitkiä kauniita sääriä.

Täällä enää harvoin kynnetään peltoja, jollakin vekottimella muokkaavat ja keväällä kylvetään.
      Syksy saapuu, lintuja näkyy yhä vähemmän, pian täytyy aloittaa talviruokinta.
      Kauraa ja pähkinöitä lähinnä ja talipalloja täytyy olla.
      Omenapuut ovat melko tyhjiä, porkkanatkin nostettu maasta.

Uusi takki odottaa kylmempiä säitä, kyllä se on kaunis ja lämmin, tulkoon miten kylmä talvi hyvänsä.
      Posket on punaiset ja ilme iloinen, kaikesta huolimatta, eikä meikkiä.
      Mutta on mulla valokynä.

• HTZA

kaakattajille taliaivoja...
        Ystäväsi
        H.

• HTZA kirjoitti:

kaakattajille taliaivoja...
        Ystäväsi
        H.

voi ruokkimatta jättää, talitintit ovat jo käyneet koputtelemassa keittiön ikkunaan, missä ruoka viipyy.
        Viime viikonloppuna näkyi pääskynen lentelevän, viimeinen mohikaani varmaan.

Lammen rannalla on kovin syksyisen näköistä, mutta nautin siitä maisemasta suunnattomasti,
        se on lempipaikkojani, suopursuja, hetteikköä mihin voi upota, onneksi en ole kovin montaa kertaa uponnut ja aina olen ylös päässyt, kumisaappaat täynnä vettä.
        Jotenkin tämä on aivan ihanaa aikaa, marraskuu on vasta tulossa, ei vielä täällä.

Mukavaa, että olet ystäväni.

• HTZA
        Anceli kirjoitti:

voi ruokkimatta jättää, talitintit ovat jo käyneet koputtelemassa keittiön ikkunaan, missä ruoka viipyy.
        Viime viikonloppuna näkyi pääskynen lentelevän, viimeinen mohikaani varmaan.

Lammen rannalla on kovin syksyisen näköistä, mutta nautin siitä maisemasta suunnattomasti,
        se on lempipaikkojani, suopursuja, hetteikköä mihin voi upota, onneksi en ole kovin montaa kertaa uponnut ja aina olen ylös päässyt, kumisaappaat täynnä vettä.
        Jotenkin tämä on aivan ihanaa aikaa, marraskuu on vasta tulossa, ei vielä täällä.

Mukavaa, että olet ystäväni.

kehuu... :)

Neito menee vasta keväällä lammelle, pukeutuu harsomekkoon ja paljain jaloin liitää Karpalonvarsien ylitse, kumartumaan poimimaan Lumpeenkukan nupun, antaen sille suukon, suukon jonka kukka lennättää suoraan taivaisiin, toivona uudesta kesästä.
        Syksyisen suon rimmistä kuvastuvat vain masentuneet kasvot.
        Syksyiselle suolle voi nainen mennä vain yhdestä syystä, haparoivin katsein etsimään pakkasen puremaa Karpaloa. Niin kirpeän makeaa. Syksyinen Karpalo on ainoa ja oikea, rakkauden ja ystävyydenkin, marja.
        H.

• HTZA kirjoitti:

kehuu... :)

Neito menee vasta keväällä lammelle, pukeutuu harsomekkoon ja paljain jaloin liitää Karpalonvarsien ylitse, kumartumaan poimimaan Lumpeenkukan nupun, antaen sille suukon, suukon jonka kukka lennättää suoraan taivaisiin, toivona uudesta kesästä.
        Syksyisen suon rimmistä kuvastuvat vain masentuneet kasvot.
        Syksyiselle suolle voi nainen mennä vain yhdestä syystä, haparoivin katsein etsimään pakkasen puremaa Karpaloa. Niin kirpeän makeaa. Syksyinen Karpalo on ainoa ja oikea, rakkauden ja ystävyydenkin, marja.
        H.

huomenna etsimään syksyisen karpalon suolammen laidalta, varovasti liikkuen.
        En ole masentunut, vain hiukan mietteliäs.
        Ompelen talvella vanhasta pitsiverhosta harsomekon ja keväällä liitelen karpalonvarsien ja suopursujen yli, tule katsomaan jos ennätät. Ja pelastat jos tarve vaatii, jos käy hups vaan.

Ai kaikki kehuu, vedän sitten puoleen väliin takaisin omaa kehumistani.
        Tulet vielä leuhkaksi.

• näkyä jo pikkuhiljaa keittiön ikkunasta paremmin tuohon järvelle, kun puiden lehdet alkavat leijailemaan tuulen mukana maahan. Lehtipuut vielä lähinnä vihreän keltaisia, pihlajat ja jotkut koristepensaat runsaamman värikkäitä:)))
      Linnut väistyneet jo syksyn tieltä.

Minun kinttuni viel paljaina housujen lahkeissa, ilman karvoja:)
      Eikä huivia, ei myöskään paksua palttoota, vaan hyvin vaalean aprikoosin värinen pehmeä ja lämmin fliisin tyylinen lyhyt takki päälläni.

Eipä oo myöskään paksua kajalia, vaan mahdollisimman ohut, valokyynääkin olen silloin tällöin harjoitellut käyttämään:))))

• HTZA

tarkoittanutkaan...
        Mummoja vain.

Kuiskatkoon jokainen putoava lehti sinulle:
        "Keväällä kasvatan kauniimman lehden, kuin sinä olet"

Voin kuvitella, solisevan naurusi noille hupakoille.
        H.

• HTZA kirjoitti:

tarkoittanutkaan...
        Mummoja vain.

Kuiskatkoon jokainen putoava lehti sinulle:
        "Keväällä kasvatan kauniimman lehden, kuin sinä olet"

Voin kuvitella, solisevan naurusi noille hupakoille.
        H.

uusi ja nuori on kaunista katseltavaa, joka tuo tuoreudellaan virkeyttä ja mukavaa mieltä:))))

• HTZA
        sasus kirjoitti:

uusi ja nuori on kaunista katseltavaa, joka tuo tuoreudellaan virkeyttä ja mukavaa mieltä:))))

uskalla laittaa tunteitasi esiin, niin minä laitan sit.

Nousevan auringon kultaiset säteet saivat, vasta tärkätyn, kipusiskon valkean puvun loistamaan, Auringon kirkkaus loi varjoja, juuri sinne mihin pitikin.
        Istun kannon päällä ja katselen samaa Aurinkoa ja uneksin.
        Uneksin jokaisesta kaarteesta minkä Auringonvalo antaa.
        Sievästi sivulle kiertyvän lantion kaarre, sievää hattua pitelevän käden, pystyyn nostamaa rintamusta, jonka pinnasta erottuu, hyvillä liiveillä, hoidetun rinnan muoto.
        Tuota näkyä ei kamerani voi tavoittaa.
        Pyllyni kastuu, kanto on lahoamassa.
        H.

• HTZA kirjoitti:

uskalla laittaa tunteitasi esiin, niin minä laitan sit.

Nousevan auringon kultaiset säteet saivat, vasta tärkätyn, kipusiskon valkean puvun loistamaan, Auringon kirkkaus loi varjoja, juuri sinne mihin pitikin.
        Istun kannon päällä ja katselen samaa Aurinkoa ja uneksin.
        Uneksin jokaisesta kaarteesta minkä Auringonvalo antaa.
        Sievästi sivulle kiertyvän lantion kaarre, sievää hattua pitelevän käden, pystyyn nostamaa rintamusta, jonka pinnasta erottuu, hyvillä liiveillä, hoidetun rinnan muoto.
        Tuota näkyä ei kamerani voi tavoittaa.
        Pyllyni kastuu, kanto on lahoamassa.
        H.

oo mitään tärkättyä kampetta, höh.. puhumattakaa mistään hatusta, ennen oli hilkkoja, muttei niitäkää enää..
        Eikähä sisälle paista ainakaa enää tollai aurinko.
        Joku voi nyt kaikesta tosta saada väärän käsityksen minustaki):

Kaikella ystävyydellä:)))))

• HTZA
        sasus kirjoitti:

oo mitään tärkättyä kampetta, höh.. puhumattakaa mistään hatusta, ennen oli hilkkoja, muttei niitäkää enää..
        Eikähä sisälle paista ainakaa enää tollai aurinko.
        Joku voi nyt kaikesta tosta saada väärän käsityksen minustaki):

Kaikella ystävyydellä:)))))

minun juttujani todesta ota.
        Nauttivat vaan niiden runollisuudesta.
        Voi kun mullekin, joku, joskus....
        Kyynel sinne, toinen tänne.

Joku K/K tai Verdiitti sitten naurusta, kyyneliin asti.
        Siinäpähän saavat vakoja naamaansa.
        H.

• HTZA kirjoitti:

H.

minäki oikeesti aattelen,mut kyyneleet ei kyl kuulu ollenkaan mukaan,,, sitä paitsi nauruhan todistetusti pidentää ikää:)))))

• HTZA kirjoitti:

H.

Aina olen kaiken uskonut mitä olet kirjoittanut, näin minuakin on huijattu.
        Samperi sentään, kyllä nyt harmittaa.
        Mihin voi enää uskoa ja luottaa, ellei miehen sanaan.

• HTZA
        sasus kirjoitti:

minäki oikeesti aattelen,mut kyyneleet ei kyl kuulu ollenkaan mukaan,,, sitä paitsi nauruhan todistetusti pidentää ikää:)))))

jos ei vartalo, niin syän ainaskin siirtää Lumpeet sivuun.
        Ilon kyyneleet sit kerää nuijapäät vatsan alle uimaan?
        Kutittavat siellä?
        H.

• mennee pois

mukamas, täällä pistetään voffeleita naamariin hillon kera ja lämmitellään jalkoja villasukissa.
      Kynttilöissä on tulet, tunnelma on ihan ok.
      En kehtaa kirjautua kun et ikikuuna päivänä vastaile minulle. Perskuti.

• HTZA

että sinut unohtaisin.
        Saattaa olla että ystäväkseni olen sinut tunnustanut.
        Kynttilän valossa olen minäkin "lettua" maistellut, joskus tullut hilloakin.
        Kateellisena
        H.

• juuh nii
        HTZA kirjoitti:

että sinut unohtaisin.
        Saattaa olla että ystäväkseni olen sinut tunnustanut.
        Kynttilän valossa olen minäkin "lettua" maistellut, joskus tullut hilloakin.
        Kateellisena
        H.

kynttilävalooss hilloa pinkannu. :) - vatsaas---

• henrjii

on järvi jossa on kirkas vesi, ja järvessä on siikaa, sitä sais nyt tuulastamalla.
      Täälä päin on puro, joka laskee jokeen, purossa näkee kun taimen ui.
      Täälä alkoi löytymään suppilovahveroita, ovat tavallista myöhemässä, mutta niitä on paljon.
      Lisäksi, karhuja, taimaalaisia, hirvikärpäsiä ynnm.

• on ainaski sit vilskettä, ei käy aika pitkäks:)))))
        Keräätkö paljonki suppiloita? Täälläki niitä löytyy, ovat tosi hyviä sieniä:)))
        Karhuja täälläki, pelkään niitä hitsikseen): Hirvikärpäsiä on liikaa):

Thaimaalaisia ei näy, mut joissain paikoissa rajantakaisia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      243
      7510
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      237
      4511
    3. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      171
      1795
    4. Vihjeitä kaivatusta

Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)
      Ikävä
      74
      1670
    5. Rakas mussukka

anna joku merkki itsestäsi. Pyydän.
      Ikävä
      70
      1164
    6. Niin pettynyt

Olen suhun ja siihen ettet koskaan kohdannut reilusti
      Ikävä
      134
      1142
    7. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1077
    8. Lieksa missä syy?

Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte
      Lieksa
      128
      966
    9. Martina Jeopardyssa

Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      207
      941
    10. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      103
      904
    Aihe