Minulla on laskettu aika viikon sisällä ja tuumin tässä, että milloinkohan synnytys oikein lähtee käynnistymään. Muistan kuulleeni, että kun limatulppa on lähtenyt, niin muutaman päivän sisällä voi alkaa synnytys. Minulta ei tietääkseni ole lähtenyt limatulppa irti, mutta sehän on voinut jäädä huomaamattakin. Millaista materiaalia se oikein on? Valuuko se ulos kerralla vai pikkuhiljaa?
Minulla on kohdunsuu nyt pehmentynyt, kiinni ja 2cm pitkä. En oikein kunnolla tajua mitä nuo meinaa?
Supistuksia on ollut useasti päivän aikana, mutta kivuttomia... Välillä silloin tällöin on ollut myös jomottavan kipeitä supistuksia... Kipu on ollut esim. nivusissa. Muutenkin pieniä viiltäviä kipuja on välillä ollut. Toisina hetkinä taas ei ole mitään. Vauva vaan leppoisasti potkii masussa kuin syntymisestä ei olisi tietoakaan.
Eli limatulpan irtoamisesta kaipasin tietoa...
Limatulpan irtoaminen
8
8342
Vastaukset
- ........
Mulla limatulppa irtosi vasta kun synnytys oli käynnistynyt (käynnistetty) ja olin nippanappa sentin auki. Vessassa kesken kaameiden supistusten pyyhin alapään ja paperiin jäi sellainen muutaman sentin mittainen "limamato". Tulppa oli läpikuultava ja vaalea, ehkä hieman verisuonia tms näkyi sisällä. Mutta selkeästi koko tulppa lähti kerralla. Ja se oli yllättävän iso (pitkä). Koostumukseltaan se vaikutti jäykältä hyytelöltä, eli ainakin siinä paperin päällä pysyi yhtenä kappaleena.
Käsittääkseni limatulppa ei voi irrota, jos kohdunsuu on täysin kiinni ja vielä pituuttakin jäljellä... Limatulpan irtoamisesta taas saattaa mennä yli viikkokin synnytyksen alkuun, ja joskus limatulppa irtoaa vasta lapsivesikalvojen puhjetessa.- ddfghjklds
Mulla meni niin ekan kohdalla että lauantaina alkoi limainen vuoto, lapsi syntyi keskiviikkona.Nuorimman kohdalla alkoi supistelut ja kun veskissä kävin ennen sairaalaanlähtöä huomasin tätä limaista vuotoa tulleen. eli päätelmä voisi olla että limatulpasta ei voi ennustaa milloin synnytys alkaa. Selkeästi sulla alkaa tapahtumaan kun supisteluja on mutta voi olla että meneekin yli lasketun
- Näinpä näin
Mulla limatulppaa tuli pikku hiljaa varmaan 1,5kk ajan. Lima oli semmosta paksua, verta ei ollut mukana. Sitten limatulppa irtosi kunnolla sisätutkimuksen jälkeen viikolla 40 5. Se oli semmonen iso klöntti, jossa oli vähän verta mukana. Ei voinut kyllä erehtyä. Siltikään ei synnytys itsestään käynnistynyt. Muutaman päivän päästä, kun kalvot puhkaistiin, käynnistyi synnytys. Ystävälläni limatulppa lähti viikolla 34 ja raskaus jatkui 42 asti, kunnes käynnistettiin.
Eli siis aina tuo limatulpan irtoaminen ei tarkoita sitä, että synnytys käynnistyisi pian. Ilman limatulpankin irtoamista taas voi synnytys käynnistyä ihan yhtäkkiä. - s.t
Jostain olen lukenu että vaikka limatulppa lähtisikin ,mutta synnytys ei käynnisty, elimistö rupee tekemään uutta tulppaa suojaamaan kohdunsuuta...
- Hanska79
...siitä kun esikoisen kanssa irtos limatulppa. Ja siitä seuraavana yönä käytiin "väärällä hälytyksellä" Naistenklinikalla (kun ei ollu vielä hajuakaan miltä ne OIKEET supistukset tuntuu)ja kaikki paikat ja kanavat vielä kiinni. Ainakin siis mulla tuli limatulppaa vaik kaikki paikat vielä kiinni. Lisäks mulla oli just noita samoja oireita (alaselkäkipu, joka säteili jalkoihin=vähän sama kun menkkakivut, nivuskipuja) mitä sullakin. Lisäks oli parikolme viikkoo ollut sellasia kuumia aaltoja, vatsa löysällä ja ruokahalu ties missä...
Nyt menossa rv 35 0 ja just viime yönä alko särkee samalla tavalla alaselkään ku esikoisen kans pari päivää ennen synnytystä... Voi jee, jospa ei nyt ihan vielä :( - hennaliina
esikoisen kohdalla ei mitään tulppia vastaan tullut. missä lie irronnut. ehkä vasta siinä synnyttämässä. eli ei kannata sitä tulppaa sieltä odotella :) vaikka myönnän kyllä nytkin vahtaavani pönttöä ja paperia ;D
- Ei limatulppaa..
Itselläni ei ole mitään käsitystä milloin limatulppa olisi irronnut, en nähnyt jälkeäkään sellaisesta. Myöskään äitini ei ole koskaan nähnyt limatulppaa lähtevän missään vaiheessa vaikka on viisi kertaa synnyttänyt.
- vertajalimaa
Mulla irtosi limatulppa kun synnytys oli jo täydessä käynnissä. Supistellut oli koko illan, ja puolenyön aikaan kävin sairaalassa, mutta oli vasta sentin auki ja palasin pariksi tunniksi kotiin. Kotona sit supistukset yltyi ja limatulppa irtosi verisenä ja limaisena mössönä. Yllätyin, miten paljon mukana tuli verta ja oli ihan kirkasta. Säikähdin ja lähdin heti sairaalaan, jossa todettiin että kohdunsuu oli jo 7 cm auki ja siitä vajaan tunnin kuluttua pääsin jo ponnistamaan. Mutta eivät sanoneet mitään vaikka kuvailin että verta oli tullut paljon limatulpan mukana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733