ok perinältä merkintä

7+6

tänää tuli asiakastiedosta kirje, että ok perintä on laittanu merkinnän. soitin sinne ja kysyin, ni täti sano, et ei noista vippi paikkojen laittamista tule julkista merkintää, eli esim.pankki ei tule tosta tietämään, ainoastaa vippipaikat. soitin vielä ok perintään. sano samaa, et ei ole julkinen merkintä. soppari oli purkaantunut, ja loput maksan 6.10. pois ja silti merkintä?? outoa touhua? mikä toi tommonen merkintä sit on?

16

2206

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13+9

Oikohan semmonen merkintä ettet saa vippiä enään ikinä.

• pikavippirobotti

sama vika rahikaisella. soitin molempiin (asiakastieto, ok-perintä) ja sanottiin, ettei kyseessä ole julkinen maksuhäiriömerkintä. Itse Asiakastiedon lähettämä kirje oli sellainen, josta ei käynyt ilmi, että kyseessä ei ole julkinen maksuhäiriömerkintä. Vitutti rankasti, mutta onneksi puhelinsoitoilla selvisi, että kyseessä on todellakin ei-julkinen rekisteri, jota käyttävät ainoastaan pienlainayhdistykseen kuuluvat pikavippifirmat. Tsekkasin vielä omatieto.fi:stä tietoni, eikä siellä tosiaankaan näy mitään maksuhäiriömerkintöjä. Tota samaista pankit yms. käyttävät. En tiedä mikä instanssi ois sellanen, mistä ei -julkisesta listasta vois tarkemmin kysellä. Tietosuojavaltuutettu ? Mut joo, pikavipit on nyt vippailtu, eikä siinä mitään.

• ????

Mistä tommosen sitten saa? Mulla nimittäin yksi vippi Ok:lla perinnässä ja siitä tehty soppari ja maksan aina sitä ajoissa pois. Että odottaako muakin tommonen merkintä?

• pikavippirobotti
        ???? kirjoitti:

Mistä tommosen sitten saa? Mulla nimittäin yksi vippi Ok:lla perinnässä ja siitä tehty soppari ja maksan aina sitä ajoissa pois. Että odottaako muakin tommonen merkintä?

Et saa, jos oot tehnyt sopparin ko. puljun kanssa ja maksat ajallaan. Mulla tuli, koska jätin maksamatta sovitun päivämäärän mukaisesti eka erän, tais olla ko päiväys juuri 60 päivää varsinaisen vipin eräpäivästä. Nyt tulee koko summa maksuun ens kuun alkupäivinä.

• F.Eddie

Mutta kyllä kai tonne asiakastietoon (Suomen Asiakastieto Oy) menee muutkin häiriöt, jotka tosiaan estää kaiken missä luottotietoja tarvitaan?

Voi perkama kun olisin tiennyt että noiden perintäfirmojen kanssa voi tehdä niin joustavia maksusopimuksia, niin en olisi tässä surkeassa jamassa :(
        Kävi niin että pikavipeistä tuli pari perintä-ilmoitusta ja hätäpäissäni en sitten maksanut luottokorttivelkaa - ja siitähän poksahti todella nopeasti julkinen merkintä. Eipä näitä missään koulussa eikä opistossa opeteta. Vain kokemuksen kautta...

Monen muunkin luottolaitoksen kanssa voi sopia asioita, mutta eihän semmoista tietenkään niissä papereissa lue; ukaasit vain uhkaavat välittömällä irtisanomisella jne...

• 1+5
        F.Eddie kirjoitti:

Mutta kyllä kai tonne asiakastietoon (Suomen Asiakastieto Oy) menee muutkin häiriöt, jotka tosiaan estää kaiken missä luottotietoja tarvitaan?

Voi perkama kun olisin tiennyt että noiden perintäfirmojen kanssa voi tehdä niin joustavia maksusopimuksia, niin en olisi tässä surkeassa jamassa :(
        Kävi niin että pikavipeistä tuli pari perintä-ilmoitusta ja hätäpäissäni en sitten maksanut luottokorttivelkaa - ja siitähän poksahti todella nopeasti julkinen merkintä. Eipä näitä missään koulussa eikä opistossa opeteta. Vain kokemuksen kautta...

Monen muunkin luottolaitoksen kanssa voi sopia asioita, mutta eihän semmoista tietenkään niissä papereissa lue; ukaasit vain uhkaavat välittömällä irtisanomisella jne...

Menee Asiakastietoon muut merkinnät. Ja ne onkin sitten niitä julkisia. Sen jälkeen elämä voi olla vähintään pari vuotta kusisempaa. Toisaalta oma taloudenpito tasapainottuu sitten ihan pakolla, joten hyviäkin puolia maksuhäiriömerkinnällä on, niin karulta kuin se tuntuukin.

• 7+8
        1+5 kirjoitti:

Menee Asiakastietoon muut merkinnät. Ja ne onkin sitten niitä julkisia. Sen jälkeen elämä voi olla vähintään pari vuotta kusisempaa. Toisaalta oma taloudenpito tasapainottuu sitten ihan pakolla, joten hyviäkin puolia maksuhäiriömerkinnällä on, niin karulta kuin se tuntuukin.

No mikä merkintä se sit on? LKP merkintä eli tililuottoon tai kertaluottoon liittyvä maksuhäiriö? Kyllä mä ainakin päivittäin näen asiakkaiden luottotietoja ja tuollaisia niissä on. Ei summaa, mutta LKP merkintä tullut.

• 9+8
        7+8 kirjoitti:

No mikä merkintä se sit on? LKP merkintä eli tililuottoon tai kertaluottoon liittyvä maksuhäiriö? Kyllä mä ainakin päivittäin näen asiakkaiden luottotietoja ja tuollaisia niissä on. Ei summaa, mutta LKP merkintä tullut.

Ei ole LKP. Asiakastietohan on voittoa tavoitteleva yritys. Pitää muitakin kuin julkisia rekistereitä tuottoja maksimoidakseen. Rekisterin tilaajaosapuolena toimivat pikavippifirmat. Vain ja ainoastaan ne näkevät ko. järjestelmään kirjautuvat tiedot. Tuota ei julkista merkintää voisi verrata vaikkapa liike-elämässä käytettäviin trattoihin.

• 20+12
        9+8 kirjoitti:

Ei ole LKP. Asiakastietohan on voittoa tavoitteleva yritys. Pitää muitakin kuin julkisia rekistereitä tuottoja maksimoidakseen. Rekisterin tilaajaosapuolena toimivat pikavippifirmat. Vain ja ainoastaan ne näkevät ko. järjestelmään kirjautuvat tiedot. Tuota ei julkista merkintää voisi verrata vaikkapa liike-elämässä käytettäviin trattoihin.

No miten tuollainen ei-julkinen merkintä sitten syntyy? Pitääkö siinäkin olla joku aika että lasku on myöhässä ennen kuin se tulee? En ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta merkinnästä joka ei olisi julkinen.

• 9+11
        20+12 kirjoitti:

No miten tuollainen ei-julkinen merkintä sitten syntyy? Pitääkö siinäkin olla joku aika että lasku on myöhässä ennen kuin se tulee? En ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta merkinnästä joka ei olisi julkinen.

jos eräpäivästä on kulunut 60 vrk, etkä ole maksanut... riippuen toki muistakin jutuista

• lisäys
        20+12 kirjoitti:

siis tää tarkottaa just noita vi****n pikavippejä...

• ei ole hauskaa..
        lisäys kirjoitti:

siis tää tarkottaa just noita vi****n pikavippejä...

tapahtui näin, olin tehnyt maksusopimuksen ok:n kanssa ja olin maksanut laskut säännöllisesti eräpäivänä, yksi erä oli myöhässä ja heti tuli merkintä, vaikka maksoin seuraavana päivänä koko laskun, eli se ei auttanut yhtään noin kaksi viikkoa ennen lopullista eräpäivää...

• 333+333
        ei ole hauskaa.. kirjoitti:

tapahtui näin, olin tehnyt maksusopimuksen ok:n kanssa ja olin maksanut laskut säännöllisesti eräpäivänä, yksi erä oli myöhässä ja heti tuli merkintä, vaikka maksoin seuraavana päivänä koko laskun, eli se ei auttanut yhtään noin kaksi viikkoa ennen lopullista eräpäivää...

On pedon luku 666. Peto sut vieköön helvettiin...

• 15+14

sitte tulee ihan julkinen merkintä, jos asia edennyt käräjille asti ja peritään ulosoton kautta.

• Cuzessa

Mulla oli pari vippiä perinnässä OK:n kautta ja maksusuunnitelma tehty. Toisessa oli viimeinen erä ja en pystynyt maksamaan sitä ajallaan. Soitin sinne ja sovin, että maksan toisen ajoissa ja jätän tuon viimeisen erän erääntymään, jolloin sain siihen lisää maksuaikaa. Lisäkuluja taisi tulla 30 €, maksoin sen sitten pois eikä mitään merkintöjä ole tullut mihinkään (Thank God). Inrumilta joskus tyttö kertoi, että tuo LKP-merkintä voi tulla, jos soppari erääntyy, mutta se on luotonmyöntäjästä kiinni.

• yksinarunen keinu

En saa enää vippiä, mitä teen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3105
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2865
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2105
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1565
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1338
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1260
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe