Mistä saa tietoa vuosien takaisten (yli 10 v.) pörssikurssien hinnoita? Kysymys on suomalaisista yhtiöistä.
Vanhat pörssikurssit
3
3033
Vastaukset
Riippuu vähän. omx-indeksin näkee vaikkapa ihan kauppalehden sivuilta 90-luvun alkupuolelta alkaen. Yksittäisen pörssiyhtiön historiallisen kurssikehityksen löytää yleensä yhtiön omilta kotisivuilta.
- Vakuusvaje
Pankit julkaisivat vielä 80- ja 90-luvulla omia pörssikoosteitaan. Esimerkiksi KOP:n Pörssiyhtiöt-kirjassa on kymmenen vuoden kurssit ja paljon muutakin tietoa. Näitä sai aikanaan pankista ilmaiseksi ja tuskin ovat keräilyhinnoissa vieläkään, jos vain sattuu löytymään. Varsinainen nostalgia valtasi mielen, kun selasin äsken vuoden 1985 painosta. Niin paljon hävinneitä yhtiöitä...
Gunhard T. Kockin Pörssitieto 19xx-kirjoissa näkyy olevan 15 vuoden verran kurssikäyrää. Näitäkään ei helposti löydä, mutta pari vuosikirjaahan riittää kattamaan jo melko pitkän ajan.
Yksittäisen päivän kurssit löytyvät ehkä helpoimmin kirjaston varastossa olevista päivälehtien vuosikerroista.- kanssa..
Jos "päivän hinnan" lukee jostain vanhasta aviisista, niin pitää tietää myös onko osaketta splitattu tms. vuosien mittaan, mikäli vertailee nykyarvoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984