Tervehdys!
Tuli tossa tehtyä remonttia autoon. Uretaani puslia vaihtaessa tuli vaihdettua samalla öljyt, ja laitoin sekaan STP:en bensa moottoreille tarkotettua öljynlisäainetta. Muutaman kilometrin jälkeen alko kuulua sellanen vihellys ääni konehuoneen puolelta.
Pysäytin ja kurkkasin konepellin alle. Mitään ihmeellisiä ääniä ei kuulunu, vaikka anto vähä kierroksia. Eikä mitään savuja, hajuja tai vuotoja. Sit kun lähin ajaa reilun 60kmh nopeudessa ääni tuli takas. Ja muuttu korkeemmaks mitä nopeempaa ajoin. Kun oltiin päästy kotia alko kuulua aika karuja ääniä jo. Ikkunat auki kun ajo niin sellanen kaahaus ja rutina kuulu. Ja varsinkin kun 2-3 kun vaihto, ja alkoi kiihdyttää. Ja kun vapaasti kolmosella tai nelosella laski, ääni samallaiset äänet. Mut kun kytkintä paino ääni hävis väliittömästi. Eli kun kierroksia antaa vapaalla ei kuulu mitään, mut kun lähtee ajaa, ja kun saa kolmosen sisään alkaa armoton vihellys, kaahaus ja rutina. Voisko olla et, kytkin asetelma on antautunut? Vai jotain muuta? Ja miten toi öljyn lisäaine vois ton saada aikaan? Järkyttynyt
Anteeksi jos kysymykset ovat tyhmiä. Hieman aloittelija oon näiden autojen kans. Hymyilee
Kiitokset etu-käteen vastauksista.
Auto oli Nissan Primera GT 2.0L 16v -99
STP öljyn lisäaine, hajosko moottori!?
6
6793
Vastaukset 6
- wäsäilijä
Tarkistappas vaihteiston ja vetopyörästön kunto.Monet synteettiset "racing"-öljyt sisältävät jo valmiiksi STP:hen verrattavaa ainetta.Se ei riko moottoria ellei sitä käytä "raakana" laakeriliuskoja asennettaessa koneen kasauksen yhteydessä.
- 13
Miten ajattelit että moottoriöljy voi vaikuttaa voimansiirtoon?
- tarkkaan katsoit
mistä tulpasta laskit vanhat öljyt ulos?
Kuulostaa kun olist laskenut vaihteiston tyhjäksi.- pp
epäillään ja onko kone täynnä öljyä?
- huhuuhhu
tais poka ajaa ilman öljyjä..mistä päästä sä oooooot vaihtanut öljyt,,,,,MÄ oon käyttänyt stp lisäaineita ei koskaan mitään kolinoita eheheh aika tapaus ooot..........
- mv
tapauksen tiedän, jossa lisäainetta laitettiin koneeseen mutta ei ajettu heti lisäyksen jälkeen. Lisäaine ilmeisesti laskeutui öljypohjaan sekoittumatta öljyyn ja kun myöhemmin kone käynnistettiin, öljypumppu vetäisi ensin lisäaineen koneeseen ja kone leikkasi kiinni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän521043Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll20965Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl513831- 49791
- 45712
- 37649
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30616Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE181595Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan59568Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37560