Laajakaistan lähetys

nopudet

Kesällä Elisa nosti 2 -> 8 nopuden. Samalla lähetysnipeudet laski. Nyt latausnopeus 5,89 Mbit/s ja lähetysnopeus 0,75Mbit/s . Enää en voi tilata esim valokuvia tiedostoina vaan kaikki kuvat yksitellen. Enää en voi sähköpostiin laittaa liitettä kuin "vanhalla" tavalla.
Nyt syksyn tutua, kun koneen laitan päälle, internettiyhteyttä ei meinaa saada (klo 15 -17). Illalla joskus 19-21:30 välillä takeltelee tosi paljon. Kaiken kaikkiaan nopeudella 2 kaikki toimi paljon paremmin. Tutun Elisan mokkula on tullut takkuiseksi ja tuttu joka siirtää töistään kotikoneelle isohkoja tiedostoja sanoi että heidän täytyi vaihtaa "nettiyhtiötä".

5

433

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mites sinä

      niitä valokuvia oikein tilaat?

      "...ja lähetysnopeus 0,75Mbit/s . Enää en voi tilata esim valokuvia tiedostoina vaan kaikki kuvat yksitellen."

      kun minulla on tuo nopeus vain 0,384Mbit/s ja juuri tilasin Ifolorista 80 valokuvaa "yhtenä eränä".
      Vähän kauemmin tietty lähetys kestää, mutta mikäs kiire tässä...

      • joku mättää

        Ehkä juuri tästä nopuden nostosta on tullut "huojunta" ylös ja alas nopuksissa. Nopudella 2 oli vakaata ja kaikki toimi. Ei ne suuret nopudet jos yhteydet sitten pätkii. Ennen nopuden nostoa ei ollut mitään vaikeuksia. Ja jos joku nyt ehdottelee PC niin tämä näkyy kaikissa kolmessa koneessa joissa kaikissa eri Windows käyttöjärjestelmä


      • ---->>
        joku mättää kirjoitti:

        Ehkä juuri tästä nopuden nostosta on tullut "huojunta" ylös ja alas nopuksissa. Nopudella 2 oli vakaata ja kaikki toimi. Ei ne suuret nopudet jos yhteydet sitten pätkii. Ennen nopuden nostoa ei ollut mitään vaikeuksia. Ja jos joku nyt ehdottelee PC niin tämä näkyy kaikissa kolmessa koneessa joissa kaikissa eri Windows käyttöjärjestelmä

        Lataus- ja lähetysnopeudet eivät kerro kaikkea, vaan liittymän laadun ja vakauden kuvaa parhaiten Ping, jonka tulisi olla muutamia kymmeniä ms korkeintaan, mutta omassa 3G:ssä se on usein 1500-2000 ms, joka on huonoa huonompi, ja ilmaisee pahan epävakauden.


    • ddrjanl

      Sulla on joku ongelma loppupään piuhoissa. Tuo sisääntulo pitäisi olla 6,80-7,00 ja ulos 0,85-0,88. Ehkä sun piuhat ei kestä 8 megan vauhtia, onko sulla pitkä puhelinjohto ennen modeemia?

      • takkuilua

        Piuha seinärasiasta n.1,2m. Oletan että piuhat on kunnossa tuolta tolpasta kotiin mutta Elisan piuhat ei luultavasti ole vaikka Elisan ilmoituksen mukaan pitäisi olla. Olen kuullut naapureiden valittavan samanlaisista vaivoista, Elisa ei myönnä mitään vikoja olevan. Ongelmat esiintyvät isommin niinä aikoina kun oletettua "linjoilla oloa" on enemmän. Täytynee pudotuttaa takaisin nopudelle 2. Nopus 4 toimisi hyvin mutta virallista sellaista nopeutta ei ole joten päivityksessä (Elisan) nopus nousee siitä ->8.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4809
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4383
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2851
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1921
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1665
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe