Ei meinannut lähteä käyntiin

volvo850

Tänä aamuna ei meinannut 850 volvo lähteä käyntiin, ei sitten millään.

Aluksi kun starttasin, niin moottori hyrähti hiukan, ja sitten vielä n. 10 sekuntia starttasin, ei enään luvannutkaan. Sitten starttasin toiset 10 sekuntia, hyrähti muutaman kerran. Sitten painoin kaasua n. puolet ja starttasin ainakin viisi todella pitkää starttia.

Sitten painoin kaasun melkein pohjaan ja pyöritin tooodella pitkään niin sitten hörähti käyniitn, kaasulla piti pitää kierrokset reilussa 4000 jotta moottori pysyi käynnissä, jos laski kaasun niin meinasi sammua. Kun pari minuuttia olin pitänyt käynnissä kaasulla niin alkoi pysyä normaalisti tyhjäkäynnillä.

Tuon episodin jälkeen auto pelasi normaalisti koko päivän, ilman ongelmia.

En ole painanut kaasua käynnistäessä lauhalla, kovalla pakkasella painan kaasua jonkin verran että lähtee käyntiin.

Onkohan tuo ihan normaalia säiden vaihdellessa?

Täytynee jatkossa painaa heti kaasua aamuisin niin lähtee varmasti käymään.

6

588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ladamiäs

      Koita enste ilman ja sit vasta kaasulla. Toi voi olla paha katastuksessa. Meinaan, jos ne katastusmiehet ei saa sitä käyntiin, niin se on hylsy. Ainaskaan Ladoissa ne ei (mukamas) tajuu rynkyttää kaasupoljinta samalla.

      • volvo850

        Ei se ole koskaan lämpimänä tehnyt tuota, eikä edes kovilla pakkasilla, silloinkin joskus ilman kaasua tullut startattua ja hyvin lähtenyt.

        Ainoastaan nyt eilen teki tuon, sen jälkeen toiminut normaalisti. Täytynee olla painamatta kaasua käynnistyksessä aluksi jatkossa, niinhän tuo ohjekirjakin neuvoo.

        Lie varmaan joku ohimenevä häiriö, jos ei toista kertaa tee.


    • frangröbbä

      laita tenua tankkiin,kosteus siellä kiusaa

    • demo52

      mun koemuket on 740 mallista jossa ilmeni samanlainen vika ja se oli bensatankissa oleva pumppu letkuvuoto jolloin auto päivän seistessään ei jaksanu työntää putkessa ollutta ilmaputkea läpi 750 mallissa 2 pumppua toinen pelkääjän penkin alla alustassa kun letku ja pumppu vaihdettiin ongelmat katos nykyään s70 tdi

      • volvo_puranen

        Pidetään se tankkia täynnä bensaa.
        Huolletaan auto kunnon tulpat samoin ne tulpanjohdot,virranjakajan kansi ja pyörijä .Ilmasuodatin vaihdetaan ja myöskin se bensasuodatin sieltä aluton alustassa vaihtuu.Ja akku kunnossa eli kylmänä mitataan(yön yli) voltia11.85 akku sökö 12,70 akku on kunnossa.
        Kun käynnistät laita virrat päälle odota että bensapumppu kehittään paineen suuttimille ja käynnistä auto ei saa koskea kaasupolkimeen se sekoittaa sen ohjausjärjestelmän turhaan.Näin olen menetellyt ja aina on ensi startilla hörähtänyt käyntiin.
        Kone saa bensaa joten se bensapumpun paine suuttimille pitää olla 3.03 baria.
        Lukaise tuo minun viestiketju jossa tämän 850 vikoja puidaan siellä on on sellainen postaus mitä teen jos Volvoni ei lähde käyntiin


      • volvo_puranen
        volvo_puranen kirjoitti:

        Pidetään se tankkia täynnä bensaa.
        Huolletaan auto kunnon tulpat samoin ne tulpanjohdot,virranjakajan kansi ja pyörijä .Ilmasuodatin vaihdetaan ja myöskin se bensasuodatin sieltä aluton alustassa vaihtuu.Ja akku kunnossa eli kylmänä mitataan(yön yli) voltia11.85 akku sökö 12,70 akku on kunnossa.
        Kun käynnistät laita virrat päälle odota että bensapumppu kehittään paineen suuttimille ja käynnistä auto ei saa koskea kaasupolkimeen se sekoittaa sen ohjausjärjestelmän turhaan.Näin olen menetellyt ja aina on ensi startilla hörähtänyt käyntiin.
        Kone saa bensaa joten se bensapumpun paine suuttimille pitää olla 3.03 baria.
        Lukaise tuo minun viestiketju jossa tämän 850 vikoja puidaan siellä on on sellainen postaus mitä teen jos Volvoni ei lähde käyntiin

        Kuinka täällä joko Volvo lähtee ensi startilla käyntiin?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      333
      2909
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      106
      2194
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1630
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1042
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      934
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      852
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      41
      763
    Aihe