Ei kaakelia keittiöön

kiitos avusta

En haluaisi kaakelia keittiööni. Mitä muita vaihtoehtoja löytyy tiskipöydän ja kaapistojen väliin laitettavaksi.
kiitos

35

2929

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keittiö tuloilla

      lasi. roster ja laminaatti. Lasia on joillakin toimittajilla erivärisiä vaihtoehtoja. Värittömän asin alle voi laittaa itse maalin, tapetin tai valokuvasuurennoksen. Voidaanhan välitila tehdä vaikka sementistä tai kuparista. Käsittely on sitten oma alansa. Muitakin vaihtoehtoja varmaan on
      Itse pähkäilin näitten asioitten kanssa keväällä, ja olin jo aikaisemmin päättänyt laittaa lasin, mutta päädyin silti lopulta pitkulaiseen laattaan (10x30).
      Keittiötä ei kovin tiuhaan uusita, joten parasta(minun mielestäni) välttää kovin erikoista ja "trendikästä" ratkaisua.

      • dhjere

        On vaikea tehdä, kun se on jauhemaista. Betoni on parempi.


      • betonijauhe?
        dhjere kirjoitti:

        On vaikea tehdä, kun se on jauhemaista. Betoni on parempi.

        hohhoijakkaa, olipa taas ihan vitun huono provo.


    • tyytyväinen lasisti

      Itse laitoin lasin välitilaan ja se on ollut tosi hyvä. Lasi on erittäin helppo pitää puhtaana ja se vaihto eri väriseen onnistuu hyvin. Yleensä suositellaan karkaistua lasia, mutta minulla on tavallista joka on kestänyt ainakin tähän päivään asti.

    • Ns. luonnonkivilaattoja löytyy montaa sorttia. Muodostavat elävän pinnan ja kun alle panee kosteussuojan homma on roiskeveden pitävä. Googleta "kivilaatta" ja katso mitä löytyy.

    • bdg egh er hj the

      Laita mitä haluat. Kaakelia laitetaan laadun ja halvan hinnan takia. Pitää veden, helppo pitää puhtaana jne. Eikä maksa juuri mitään. Mutta laita vaikka puuvillaverhot. Remontoi köökki sitten muutamien vuosien jälkeen täydellisesti mätänemisen takia. Häh, kultaa

      • Keittiö tuloilla

        monenhintaista. Minulla muutama neliö maksoi saman kuin jokin kodinkone.
        Tämä ketju olikin asiallinen ennen sinua.


      • peeaako
        Keittiö tuloilla kirjoitti:

        monenhintaista. Minulla muutama neliö maksoi saman kuin jokin kodinkone.
        Tämä ketju olikin asiallinen ennen sinua.

        Itse laitoin noin vuosi sitten välitila laminaattia jota suosittelen sinullekin.Kaakelointi tarvitsee alleen kosteuden eristyksen kun taas laminaatti ei,sekä kaakeleiden saumat on vaikeata pitää puhtaana.Luonnon kivilaattojen puhtaana pitäminen on myös melko työlästä toko hienon siitä saa.


      • Ääripäitä

        Puukin käy. Olen nähnyt jopa puisia suihkukoppeja hotellissa. Rakenteessa vain oli jätetty kunnollinen tuuletusrako.


      • höpötät
        peeaako kirjoitti:

        Itse laitoin noin vuosi sitten välitila laminaattia jota suosittelen sinullekin.Kaakelointi tarvitsee alleen kosteuden eristyksen kun taas laminaatti ei,sekä kaakeleiden saumat on vaikeata pitää puhtaana.Luonnon kivilaattojen puhtaana pitäminen on myös melko työlästä toko hienon siitä saa.

        Ei kaakelit tarvi aleen mitään kosteuseristystä


    • nainen..

      mosaiikkilaatta ,kallis mutta todella hieno,sitä laitan

    • sisustusneuvoja

      Tiskipöydän ja kaapiston välitilaan voisit laittaa vaikka muovipleksin, jonka takana on kiva tapetti. On helppo pitää puhtaana, ei mene rikki ja on edullinen.

      • kosteuden

        Mutta saumalaasti vuotaa, kosteuseristys seinään! Tapettia ja lasia tarjottiin. Yhteen keittiöön olen tehnyt ruostutetusta pellistä taustan, jollekkin taiteilijan tapaselle. Ruostunut pelti lakattiin moneen kertaan.

        Näissä asioissa on mielikuvitukselle tilaa.
        Muistaa vaan varmistaa ettei vesi turmele seinää....


      • pnjp pihjnpin pijnpi
        kosteuden kirjoitti:

        Mutta saumalaasti vuotaa, kosteuseristys seinään! Tapettia ja lasia tarjottiin. Yhteen keittiöön olen tehnyt ruostutetusta pellistä taustan, jollekkin taiteilijan tapaselle. Ruostunut pelti lakattiin moneen kertaan.

        Näissä asioissa on mielikuvitukselle tilaa.
        Muistaa vaan varmistaa ettei vesi turmele seinää....

        Koko idea tosiaan on, suojaus. Se ja sama mitä siihen väliin laittaa, perusidea on suojata rakenteita.

        Kaakelissa tosiaan on saumat. Suurempi onkelma taitaa kuitenin olla hajoilevat vesikalusteet. Mikä lie maan yleisin syy vesivahinkoihin? Tuski kaakelin sauma, taitaa olla ruostuneet putket tai hajonnu astianpesukone.

        Mä siis en voi tajuta, miksi jotkut ei tajua tajuta sitä, että kööki on funktionaalienen tila. Siellä kokataan, lutrataan vedelle, kaikenlaista. Ja sitten just remonttien myymisen takia, ne tehdään kehnosti.

        No mulla on kans oikein vesieristetty kööki. On verkot, litkut, kaikki. Ainoa, typerä isännöitsijä ei antanut tehdä kaivoa lattiaan. Outo juttu, viereiseen vessaan laitettiin kaivo...

        Niin ja yks. Vesivaroitin. Mulla on vesivaroitin tiskikoneen vieressä sokkelissa. Se on maksanut ittensä. Tiskikoneen poistoletku kun ei ole tiivisteiltään elinikäinen. Alkoi piippaan, ei vahinkoja, rätillä vaan pyyhittiin. Ja uus letku uusien tiivisteitten kanssa. Maksoi kai kympin. Mädäntyneen keittiön remontointi voi maksaa sitten helpolla kymppitonnin.

        Muta perusasiassa olen täsmälleen samaa mieltä kansssasi. Pitää miettiä, miksi johonkin keittiöön yleensä laitetaan vesihanan läheisyyteen yhtään mitään.

        Ja kaakelikauppiaat on taas päässeet osoittaan ammattitaitoaan. Niitten ammattihan on myydä niin paljon kaakeleita kuin kerkeävät kassakoneeseen iskemään. Ei kaakeli sinällään ole kuin loistava materiaali. Kiveä, ei mätäne. Ongelma vain saumoissa. Sekin ratkeaisi, jos se kaakelikauppias myis parinkympin ämpärin vesieristettä kaakeleitensa kanssa...


      • uskomatonta...
        kosteuden kirjoitti:

        Mutta saumalaasti vuotaa, kosteuseristys seinään! Tapettia ja lasia tarjottiin. Yhteen keittiöön olen tehnyt ruostutetusta pellistä taustan, jollekkin taiteilijan tapaselle. Ruostunut pelti lakattiin moneen kertaan.

        Näissä asioissa on mielikuvitukselle tilaa.
        Muistaa vaan varmistaa ettei vesi turmele seinää....

        Ei keittiössä niin paljon roiskita veden kanssa että kaakeileiden takana pitäisi olla kosteuseriste.


    • 22

      Minä laitatin levyä samasta materiaalista, mistä on kaapistojen runko, vain ohuempana. Tulos on siisti ja on helppo pitää puhtaana. Mikä parasta, on halpa ja helppo asentaa.

    • niilo SL

      Maalia. Ihan sitä samaa maalia mitä on kaikkialla muuallakin keittiössä. Toimii ihan jees ja on halvin ratkaisu :)

    • sssfff

      Lattiaan tarkoitettua muovimattoa

    • laita mitä haluat

      Kaakeli on kestää roiskeita ja on helppo puhdistaa. Esimerkiksi rasvaroiskeet jää näkyviin jos pinnassa on vähänkään imukykyä. Mutta ihan hyvin välitilan voi vaikka maalata ja kun menee tuhruiseksi niin malaa uudelleen.

      Ketjussa on puhuttu lööperiä vesieristyksistä ja muuta soopaa, eihän se keittiö nyt hyvänen aika ole mikään pesuhuone. Vettä käsitellään lähinnä tiskialtaassa. Lattialle kuseva pesukone tuskin nostaa pintaansa pöytätason päälle asti...

      • peeaako

        kyllä nyky normien mukaan välitila laatoituksen takana pitää olla kosteuden eristys.


      • Keittiö uusiksi
        peeaako kirjoitti:

        kyllä nyky normien mukaan välitila laatoituksen takana pitää olla kosteuden eristys.

        seinille nouse, mutta pöytätason ja seinän kulma on kyllä riski. Samalla kun altaankin sauma.


      • en ole moista nähnyt
        peeaako kirjoitti:

        kyllä nyky normien mukaan välitila laatoituksen takana pitää olla kosteuden eristys.

        Ja hah hah

        Ei ne lain laatiatkaan mitään idiootteja ole. Miksi keittiön välitilalaatoituksen alla pitäisi olla kosteuden eristys!?!?


      • pelleilyä rahalla
        en ole moista nähnyt kirjoitti:

        Ja hah hah

        Ei ne lain laatiatkaan mitään idiootteja ole. Miksi keittiön välitilalaatoituksen alla pitäisi olla kosteuden eristys!?!?

        Lopettakaa pelleily ja laittakaa kaakelit ja miran kosteus sulku taakse ja jos haluaa niin vaikka vesieriste koko alalle tai tisköydän reunan kohdille joka on seinässä kiinni ja huolella tehty silikonisuma. Lopettakaa pelleily, kaakeleista ei lika näy voi heittää vaikka kebabit seinään niin ei näy.


    • Ei saumoja harjattav

      Kaksi vuotta olen ollut kiitollinen valitessamme lasin. Kohtuuhintainen, yksilöllinen ja ennen kaikkea, helppo pitää puhtaana. Remonttikohteessa oltava tosi tarkkana taustan kanssa ja jos on läpinäkyvä lasi, täytyy ympäristön tiivistäminen olla täydellinen, ettei pienet 'kotieläimet' tule somisteeksi.

      • Keittiö uusiks

      • opetan urpoja
        Keittiö uusiks kirjoitti:

        ...
        Missä siinä puhutaan keittiöstä? Onko keittiö märkätila?

        Märkätilalla tarkoitetaan huonetilaa, jonka lattiapinta
        joutuu tilan käyttötarkoituksen vuoksi vedelle
        alttiiksi ja jonka seinäpinnoille voi roiskua tai tiivistyä
        vettä.


      • peeaako
        opetan urpoja kirjoitti:

        Märkätilalla tarkoitetaan huonetilaa, jonka lattiapinta
        joutuu tilan käyttötarkoituksen vuoksi vedelle
        alttiiksi ja jonka seinäpinnoille voi roiskua tai tiivistyä
        vettä.

        kyllä näköjään suomesta löytyy noita ummikkoja jotka ei ymmärrä mikä tarkoitus on kosteuden eristyksellä.Toki voit kaakeloida kyökkisi miten haluat mutta esim.taloyhtiöissä isännöitsijä valvoo että kosteuden eristys on nyky normien mukainen.


      • Keittiö uusiks
        opetan urpoja kirjoitti:

        Märkätilalla tarkoitetaan huonetilaa, jonka lattiapinta
        joutuu tilan käyttötarkoituksen vuoksi vedelle
        alttiiksi ja jonka seinäpinnoille voi roiskua tai tiivistyä
        vettä.

        ei ole märkätila!


      • Ei ummikko eikä tamp
        opetan urpoja kirjoitti:

        Märkätilalla tarkoitetaan huonetilaa, jonka lattiapinta
        joutuu tilan käyttötarkoituksen vuoksi vedelle
        alttiiksi ja jonka seinäpinnoille voi roiskua tai tiivistyä
        vettä.

        Kerittiö ei ole märkätila, jonka seinille roiskitaan vetta. Saunassa ja kylpyhuoneessa voin tehdä niin.
        http://www.hel.fi/hki/Rakvv/fi/usein kysytty_/huoneistomuutokset/onko keitti_ m_rk_tila
        Se on totta toisaalta, että isännöitsijä valvoo laminaattisi laittoa lattiaa. Mutta kun minä asunkin omakotitalossa, voin laittaa lattiaan, mitä tykkään.


      • haukotus...
        peeaako kirjoitti:

        kyllä näköjään suomesta löytyy noita ummikkoja jotka ei ymmärrä mikä tarkoitus on kosteuden eristyksellä.Toki voit kaakeloida kyökkisi miten haluat mutta esim.taloyhtiöissä isännöitsijä valvoo että kosteuden eristys on nyky normien mukainen.

        Kosteuseriste tarvitaan tilaan jossa läträtään vettä seinille tai lattioille, ainakaan meidän keittiössä ei näin toimta.


      • Keittiö ei ole märkä
        peeaako kirjoitti:

        http://www.finlex.fi/pdf/normit/1918-c2.pdf

        "Märkätilan lattiapäällysteen ja seinäpinnoitteen on toimittava vedeneristyksenä
        tai lattiaan päällysteen alle ja seinään pinnoitteen
        taakse on tehtävä erillinen vedeneneristys."

        "Märkätila

        tarkoittaa huonetilaa, jonka lattiapinta
        joutuu tilan käyttötarkoituksen vuoksi
        vedelle alttiiksi ja jonka seinäpinnoille
        voi roiskua tai tiivistyä vettä (esim.
        kylpyhuone, suihkuhuone, sauna)."

        Ei ole keittiötä tuossa listassa...


    • MoniTalentti

      Kappas vaan, kun löysin vanhan keskustelun. Ensiksikin kaakelit ovat niin 70-lukulaista. Huomaan, että monet besserit kirjoittavat mitä mieleen tulee. Yritykset myyvät vaikka käytettyä paskapaperia seinien tapetointiin. Yrityksillä kun ei ole mitään moraalia tai osaamista. Rakenna keittiösaareke niin ei ole onKelmia. Itse suunnittelin, valmisti ja asensin ns. click fast pro edition (oma termi huippulaadulle) keittiösaarekkeen, joka lienee maailman ainoa. Runko ruostumatonta terästä ja taso vaaleaa graniittia. Muut osat, seinämät ja kiinnitysjärjestelmä ovat omia oivalluksia, joten en paljasta niitä. No, itselläni on aikaa tehdä muutakin kuin johtaa omaa sijoitusyhtiötä. Monet suunnittelutoimistot myyvät pelkkää paskaa. Älä kiirehdi, vaan ajattele ajan kanssa. Kyllä niitä kotileikkejä ehtii myöhemminkin.

      • muodin_orja

        Rakenna saareke = rakenna ongelma. Miten viemäröinti, jos saarekkeeseen tulee vesipiste? Miten hyvin ruoankäryt ja rasvanroiskeet leviää? (vastaus: hyvin)

        Muodikasta kyllä, mutta voi olla hinnakas toteuttaa ja myös toimivuus niin ja näin. Mutta on sentään muodikas.


      • MoniTalentti

        Oletko vajakki? Viemäröinti ja vesipiste eivät sulje pois toisiaan. Huuvan liikku tarvittaessa pystysuunnassa. Rasvaroiskeet ovat paremmin puhdistettavissa kuin tasossa, joka on seinässä kiinni. Keittiösaareke on helposti purettavissa osiin (10 min.), jolloin osat voidaan puhdistaa täydellisesti. Seinässä kiinni oleva taso pitää irrottaa lekalla. Seinän ja tason välistä valu rasvaa ja likaa alapuolelle. Jne. jne.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      3926
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      13
      2141
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      24
      1638
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1477
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1428
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      19
      1341
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1228
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1154
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1089
    10. 22
      1066
    Aihe