Mitä kotiloita voi ottaa luonnosta lemmiksi?

luontokotilo

Minkä kokoinen terraario? Mitä ruokaa niille voisi antaa? Miten niitä hoidetaan? Minkä kokoisiksi voivat kasvaa? Kuinka kauan elävät?

Tuhannet kiitokset vastanneille!!!!!

11

1261

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tota joo...

      Jotkuu etanat???ei mitää hajua!!

      • Luontokotilo

        ...auttopa paljo...


      • S@tu
        Luontokotilo kirjoitti:

        ...auttopa paljo...

        Luonnonoloissa eläviä eläimiä ei saa ottaa lemmikeiksi, teet rikoksen jos niin teet!


      • ööö...
        S@tu kirjoitti:

        Luonnonoloissa eläviä eläimiä ei saa ottaa lemmikeiksi, teet rikoksen jos niin teet!

        No en mä tiiä noist jutuist MITÄÄ se oli vaa läppää!!Mistä mä se oisin voinnu tietää ettei...


      • Luontokotilo
        S@tu kirjoitti:

        Luonnonoloissa eläviä eläimiä ei saa ottaa lemmikeiksi, teet rikoksen jos niin teet!

        ...eikö se myös sano jotain että: Selkärangattomia ja kaloja voi ottaa, kunhan niillä on sopivat olosuhteet?


      • Midzi
        Luontokotilo kirjoitti:

        ...eikö se myös sano jotain että: Selkärangattomia ja kaloja voi ottaa, kunhan niillä on sopivat olosuhteet?

        Mutta luonto on niiden koti. Vaikka kuinka ison terraarion pienellekin villille kotilolle tarjoaisit, se ei ole yhtä suuri kuin maailma, jossa se nyt saa vapaasti tepastella... Älä ota niiltä pois vapautta. Kuvittele itsesi vaikkapa tuhannen neliön "lasipurkkiin": vaikka se on iso, päivä päivältä se käy ahtaammaksi, koska joudut elämään siinä koko loppuelämäsi...


      • Rrrrrr
        Midzi kirjoitti:

        Mutta luonto on niiden koti. Vaikka kuinka ison terraarion pienellekin villille kotilolle tarjoaisit, se ei ole yhtä suuri kuin maailma, jossa se nyt saa vapaasti tepastella... Älä ota niiltä pois vapautta. Kuvittele itsesi vaikkapa tuhannen neliön "lasipurkkiin": vaikka se on iso, päivä päivältä se käy ahtaammaksi, koska joudut elämään siinä koko loppuelämäsi...

        Luopuminen on nyt sitten vastassa. Meillä on 2 gerbiiliä, ja sehän elää luonnossa aavikolla ei mikään terraario ole sille riittävän suuri.
        sama koskee kaikkia rottia, kilpikonnia, papukaijoja ja lähes kaikkia kotieläimiä. Eihän niitä mitään ole luotu elämään häkissä eikä terrassa, jos asiaa tarkasti ajattelee. Kaikkien niiden esi-isät ovat luonnosta.
        Joten lopputuloksena voisi sanoa, että kaikki kotieläinten pito on tääysin moraalitonta toimintaa.


      • Luontokotilo
        Rrrrrr kirjoitti:

        Luopuminen on nyt sitten vastassa. Meillä on 2 gerbiiliä, ja sehän elää luonnossa aavikolla ei mikään terraario ole sille riittävän suuri.
        sama koskee kaikkia rottia, kilpikonnia, papukaijoja ja lähes kaikkia kotieläimiä. Eihän niitä mitään ole luotu elämään häkissä eikä terrassa, jos asiaa tarkasti ajattelee. Kaikkien niiden esi-isät ovat luonnosta.
        Joten lopputuloksena voisi sanoa, että kaikki kotieläinten pito on tääysin moraalitonta toimintaa.

        Tuskin joku kotilo ajattelee, että saako se olla vapaana luonnossa vai terraariossa....


      • Midzi
        Luontokotilo kirjoitti:

        Tuskin joku kotilo ajattelee, että saako se olla vapaana luonnossa vai terraariossa....

        Mistäpä tuon tiedät? Sitä paitsi esim.gerbiilit, joita lemmikkeinä pidetään, on syntyneet vankeudessa, ei luonnossa. Ne ei siis edes selviytyisi luonnossa. Villiä eläintä ei saa ottaa lemmikiksi, oli se kuinka pieni tahansa. Niin ajattelen minä. Thänk juu ja tapailemisiin :)


      • Nappula
        Midzi kirjoitti:

        Mistäpä tuon tiedät? Sitä paitsi esim.gerbiilit, joita lemmikkeinä pidetään, on syntyneet vankeudessa, ei luonnossa. Ne ei siis edes selviytyisi luonnossa. Villiä eläintä ei saa ottaa lemmikiksi, oli se kuinka pieni tahansa. Niin ajattelen minä. Thänk juu ja tapailemisiin :)

        Midzi puhuu täyttä asiaa!

        Ja jos et tiedä mitä niille edes pitäisi syöttää,niin kyllä ne varmasti ajattelevat että mitäs nyt kun ei löydykkään enää ruokaa.

        Ja muuten.MITÄ ILOA NIISTÄ ON?! Ota vaikka marsu ja kasva aikuiseksi.(tosin senkin hoitoon saat kyllä opiskella)


      • hmhmhm,,,,,
        Luontokotilo kirjoitti:

        ...eikö se myös sano jotain että: Selkärangattomia ja kaloja voi ottaa, kunhan niillä on sopivat olosuhteet?

        Kyllä selkärangattomia saa lemmikiksi luonnosta ottaa. (Kaloista en ole niinkään varma..)
        Itselläni on pensaskotilo, ihan ulkoa löydetty. ja tunnen todella monia muitakin, joilla on luonnosta otettuja kotiloita.

        Pensaskotilollani (n.2-3cm pitkä ja 1x1cm kuori) on 8 litran terraario, syö kalanhiutaleita ja kurkkua, laita terraarion pohjalle kerros kosteaa (sumuta päivittäin) turvetta, multaa, itselläni talouspaperia pari kerrosta, koska multa haisee. Joitain kiipeilypaikkoja ym. Ja pitävä kansi ! Vaihda ruuat päivittäin, turve, multa, tai paperi n. kerran kahdessa viikossa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1704
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1025
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe