Sain itse jokin aika sitten ADHD-diagnoosin, kävin neuropsykiatrisella yleisellä. Jonotin sinne n. 6kk:tta, ensiksi oli hoitajan tapaaminen, lähinnä kyseli alustavasti elämästäni yms laittelin muutamaan paperiin nimmarin jne. Viikko sen jälkeen oli lääkäri, joka alle tunnin jälkeen päätti kirjoittaa minulle concertaa 18mg, kuulemma siksi että totun haittavaikutuksiin. Ohjeen mukaan aloitin 5 päivää 1x18mg ja viiden päivän välein nostan annosta 3x18mg/päivässä, toisella kerralla kun kävin niin antoi suoraan 54mg ja 18mg sillön tällön buustiksi lisää eli 72mg.
Minusta tuntuu ettei tuo 54mg auta minua aluksi, mutta nyt ei enään. Nyt olisi sitten varmaan tuo 72mg/pv? Olin lääkärille et eikö tuo ole suuri annos niin kuulemma useimmille 54mg riittää mut ei kaikille et ei ole ja isoin kuulemma mitä voi määrätä enään on 150mg ja jos tuo ei auta niin sitten siitä ei ole hyötyä kuulemma. Hypoteettisesti mietin vain että mitä tuon jälkeen voi enään edes määrätä, eikö concerta ole yleisin lääke kuitenkin?
Minkälaisia annoksia concertaa syötte?
7
1040
Vastaukset
- neurolog
Concertasta ei juuri ole hyötyä aikuisille ADHD:n hoidossa.
- pilkkuviilaaja
kerros neuroloki viisaana vastaus kysymykseen...............
- vitun paska
"Concertasta ei juuri ole hyötyä aikuisille ADHD:n hoidossa. "
HAHAHAHA!!!!!! XD
29v mies
concerta on minulle tärkeempi kuin ruoka!
-pystyy keskittyä ja istua paikkalle
-mahdottomon sokerihimo hallinnassa
-korjasin masennus ja teki minut työkyvyiseks
kaikien lisäks kokeilin kaikki muuta vaihtoehtot mutta ilman minkänlainen vaikutus.. kiitos vaan kela kun kaikki paska korvataan kyllä mutta sitä toimiva ei :(
- marinkakoko
Mä oon syönyt 3x36mg. On ollut hyötyä, mutta voimakkaiden laskuahdisuten ja rintakivun vuoksi vaihettiin toiseen.
- dfhdhdfhd
Mihin lääkkeeseen vaihdettiin? Itselläni on concerta 90mg/pv annos ja usein "kylmää" rinnassa ja alkaa pistelee..
- marinkakoko
Ai mulla vai?
Concertasta Equasymiin ja tällä hetkellä Dexamfee. Equasymissa sama kuin C:ssa, laskuahit ei tosin niin pahoina, mutta rintakipua siitäkin. - Bq82
Olen alun jälkeen lääkärin kehoituksesta nostanut annostukseni 2x 54mg per päivä. Joskus otan molemmat aamulla joskus aamuin illoin... Tuntuu ettei pärjää ollenkaan ilman nyt kun oikeasti tietäö millaista normaalimpi elämä voi olla. Ja joo ei ole opiskelijalla helppoa kun veivät tuet pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821289Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021088Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä611060Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais12999Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ161978Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103963Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68876Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119791- 77725
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121724