Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Minkälaisia annoksia concertaa syötte?

add23

Sain itse jokin aika sitten ADHD-diagnoosin, kävin neuropsykiatrisella yleisellä. Jonotin sinne n. 6kk:tta, ensiksi oli hoitajan tapaaminen, lähinnä kyseli alustavasti elämästäni yms laittelin muutamaan paperiin nimmarin jne. Viikko sen jälkeen oli lääkäri, joka alle tunnin jälkeen päätti kirjoittaa minulle concertaa 18mg, kuulemma siksi että totun haittavaikutuksiin. Ohjeen mukaan aloitin 5 päivää 1x18mg ja viiden päivän välein nostan annosta 3x18mg/päivässä, toisella kerralla kun kävin niin antoi suoraan 54mg ja 18mg sillön tällön buustiksi lisää eli 72mg.

Minusta tuntuu ettei tuo 54mg auta minua aluksi, mutta nyt ei enään. Nyt olisi sitten varmaan tuo 72mg/pv? Olin lääkärille et eikö tuo ole suuri annos niin kuulemma useimmille 54mg riittää mut ei kaikille et ei ole ja isoin kuulemma mitä voi määrätä enään on 150mg ja jos tuo ei auta niin sitten siitä ei ole hyötyä kuulemma. Hypoteettisesti mietin vain että mitä tuon jälkeen voi enään edes määrätä, eikö concerta ole yleisin lääke kuitenkin?

7

833

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neurolog

      Concertasta ei juuri ole hyötyä aikuisille ADHD:n hoidossa.

      • pilkkuviilaaja

        kerros neuroloki viisaana vastaus kysymykseen...............


      • vitun paska

        "Concertasta ei juuri ole hyötyä aikuisille ADHD:n hoidossa. "
        HAHAHAHA!!!!!! XD

        29v mies
        concerta on minulle tärkeempi kuin ruoka!
        -pystyy keskittyä ja istua paikkalle
        -mahdottomon sokerihimo hallinnassa
        -korjasin masennus ja teki minut työkyvyiseks

        kaikien lisäks kokeilin kaikki muuta vaihtoehtot mutta ilman minkänlainen vaikutus.. kiitos vaan kela kun kaikki paska korvataan kyllä mutta sitä toimiva ei :(


    • marinkakoko

      Mä oon syönyt 3x36mg. On ollut hyötyä, mutta voimakkaiden laskuahdisuten ja rintakivun vuoksi vaihettiin toiseen.

      • dfhdhdfhd

        Mihin lääkkeeseen vaihdettiin? Itselläni on concerta 90mg/pv annos ja usein "kylmää" rinnassa ja alkaa pistelee..


    • marinkakoko

      Ai mulla vai?

      Concertasta Equasymiin ja tällä hetkellä Dexamfee. Equasymissa sama kuin C:ssa, laskuahit ei tosin niin pahoina, mutta rintakipua siitäkin.

    • Bq82

      Olen alun jälkeen lääkärin kehoituksesta nostanut annostukseni 2x 54mg per päivä. Joskus otan molemmat aamulla joskus aamuin illoin... Tuntuu ettei pärjää ollenkaan ilman nyt kun oikeasti tietäö millaista normaalimpi elämä voi olla. Ja joo ei ole opiskelijalla helppoa kun veivät tuet pois.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      71
      2328
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2113
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1728
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      42
      1537
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1467
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1429
    8. 52
      1298
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      73
      1254
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe