Valkoinen kravatti

tomppa2006

Voiko mies laittaa valkoisen kravatin mustan puvun kanssa hautajaisiin vai pitääkö kravatin olla ehdottomasti musta?

60

4323

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GloriaJoy

että miehellä pitäisi olla vainajalta saatu pyyntö että, valkoinen kraka .... mutta kun paitakin on valkoinen niin eipä se hyppää silmille ehkä muutenkaan, yleisasu kuitenkin on tumma ... soveltavaa mutu-ajattelua

• tomppa2006

...ja asia rupesi todella vaivaamaan mieltäni...

Ainakaan mustaa paitaa ei voi laittaa, siitä kravatista tulee hirttoköyden näköinen.

• GloriaJoy
        tomppa2006 kirjoitti:

...ja asia rupesi todella vaivaamaan mieltäni...

Ainakaan mustaa paitaa ei voi laittaa, siitä kravatista tulee hirttoköyden näköinen.

lukee että hautajaisissa valkoinen kaulahuivi ja musta kravatti ..

• tomppa2006
        GloriaJoy kirjoitti:

...tiedän ohjeissa olevan noin...

Mutta olen silti nähnyt käytettävän valkoista kravattia hautajaisissa, joten ei ole ehdotonta. Tai eihän mikään ole.

• GloriaJoy
        tomppa2006 kirjoitti:

...tiedän ohjeissa olevan noin...

Mutta olen silti nähnyt käytettävän valkoista kravattia hautajaisissa, joten ei ole ehdotonta. Tai eihän mikään ole.

kravatti vaikuttaa lempeältä valinnalta

• tomppa2006
        GloriaJoy kirjoitti:

kravatti vaikuttaa lempeältä valinnalta

...kiitos ja kumarrus...

Tässä on nimenomaan kunnioituksesta ja lämpimistä muistoista kyse.

• ...
        GloriaJoy kirjoitti:

toi on vain yhden uskonlahkon ajatus. Hautajaisia voi olla melko monenlaisia, kuten vainajiakin. Pitää toimia tilanteen mukaan.

=DW=

• ovat kuoleman värit. Voisin laittaa valkoisen kravatin hautajaisiin, mutta mulla on neljä mustaa kravattia, mutta ei yhtään valkoista.

• tomppa2006

...minulla on valkoinen ja käytän sitä erikoistilaisuuksissa...

Nämä ovat lähisukulaisen hautajaiset, enkä haluaisi ainakaan kenenkään ajattelevan mitään kummallista.

• tomppa2006 kirjoitti:

...minulla on valkoinen ja käytän sitä erikoistilaisuuksissa...

Nämä ovat lähisukulaisen hautajaiset, enkä haluaisi ainakaan kenenkään ajattelevan mitään kummallista.

suruusi. Mutta minusta ei ole sopimatonta laittaa valkoista kravattia hautajaisiin, sillä tuskin sitä kukaan muu edes ajattelee kuin sinä.

• tomppa2006
        Teotwawki kirjoitti:

suruusi. Mutta minusta ei ole sopimatonta laittaa valkoista kravattia hautajaisiin, sillä tuskin sitä kukaan muu edes ajattelee kuin sinä.

...ja haluan nimenomaan kunnioittaa hänen muistoaan omalla valinnallani...

Minusta se tuntuisi juhlalliselta.

• tomppa2006 kirjoitti:

...ja haluan nimenomaan kunnioittaa hänen muistoaan omalla valinnallani...

Minusta se tuntuisi juhlalliselta.

niin kuin sisimpäsi sanoo.

• kuitenkin musta, sopii paremmin hautajaisiin.

• tomppa2006

...mielipiteesi otetaan painoarvoltaan tärkeimpien joukkoon...

Juttelin seurakunnan papin kanssa asiasta ja hän kertoi, ettei tästä asiasta ole etikettisääntöä, vaan hautajaisvieraan pitäisi miettiä vainajan kantilta, mikä tämän suhtautuminen asiaan voisi olla. Haluaisin nimenomaan kunnioittaa tämän muistoa ja luulisin varmasti hänen pitävän ajatuksesta.

• tomppa2006 kirjoitti:

...mielipiteesi otetaan painoarvoltaan tärkeimpien joukkoon...

Juttelin seurakunnan papin kanssa asiasta ja hän kertoi, ettei tästä asiasta ole etikettisääntöä, vaan hautajaisvieraan pitäisi miettiä vainajan kantilta, mikä tämän suhtautuminen asiaan voisi olla. Haluaisin nimenomaan kunnioittaa tämän muistoa ja luulisin varmasti hänen pitävän ajatuksesta.

nyt niin tärkeä ole, mutta kiva kuulla.
        Olen kuullut hautajaisista joissa saattoväki oli vainajan toivomuksesta pukeutunut iloisiin,
        värikkäisiin vaatteisiin. Eihän näissä asioissa voi kirkko eivätkä muutkaan tahot määräyksiä antaa.

• tomppa2006
        Anceli kirjoitti:

nyt niin tärkeä ole, mutta kiva kuulla.
        Olen kuullut hautajaisista joissa saattoväki oli vainajan toivomuksesta pukeutunut iloisiin,
        värikkäisiin vaatteisiin. Eihän näissä asioissa voi kirkko eivätkä muutkaan tahot määräyksiä antaa.

...on vainajan tahto, miten hän on asian halunnut...

Ja uskon tämän keskustelun herättäneen ajatuksia ja kirvoittaneen kysymyksiä itse kullekin.

• tomppa2006 kirjoitti:

...on vainajan tahto, miten hän on asian halunnut...

Ja uskon tämän keskustelun herättäneen ajatuksia ja kirvoittaneen kysymyksiä itse kullekin.

sen pitää ollakin, usein kirkkoon kuulumattomien toiveita eivät omaiset kuuntele vaan järjestävät
        oman mielensä mukaiset hautajaiset.
        Hautaustestamenttikaan ei aina toteudu vaikka sellainen olisi.

• tomppa2006
        Anceli kirjoitti:

sen pitää ollakin, usein kirkkoon kuulumattomien toiveita eivät omaiset kuuntele vaan järjestävät
        oman mielensä mukaiset hautajaiset.
        Hautaustestamenttikaan ei aina toteudu vaikka sellainen olisi.

...kuin noudattaa hautaustestamenttiä...

Tässä asiassa olen sitä mieltä, että sieltä se viimeinen sana tulee ja pätee.

Kävin äsken ostamassa mustat kengät ja olen ehdoton, että hautajaiskengissä pitää olla nauhat *hymyilee*.

• tomppa2006 kirjoitti:

...kuin noudattaa hautaustestamenttiä...

Tässä asiassa olen sitä mieltä, että sieltä se viimeinen sana tulee ja pätee.

Kävin äsken ostamassa mustat kengät ja olen ehdoton, että hautajaiskengissä pitää olla nauhat *hymyilee*.

on hyvät ja laita ne napakasti solmuun ettet kompastu. Tuplasolmut.

Mutta kuollut ei voi tulla valittamaan ellei tahtoaan toteltu. *Kummittelee*.

• tomppa2006
        Anceli kirjoitti:

on hyvät ja laita ne napakasti solmuun ettet kompastu. Tuplasolmut.

Mutta kuollut ei voi tulla valittamaan ellei tahtoaan toteltu. *Kummittelee*.

...näissä uusissa kengissä on, ei kompastu...

Totuttelen niitä kenkiä nyt jalkaani, istun sisätiloissa koneen ääressä mustat hautajaiskengät jalassa. Huomenna tähän aikaan tai tarkemmin klo 13 olisi h-hetki.

• tomppa2006 kirjoitti:

...näissä uusissa kengissä on, ei kompastu...

Totuttelen niitä kenkiä nyt jalkaani, istun sisätiloissa koneen ääressä mustat hautajaiskengät jalassa. Huomenna tähän aikaan tai tarkemmin klo 13 olisi h-hetki.

siis käynnissä, kävele välillä, totut paremmin.
        Voimia sinulle hautajaisiin, eiväthän ne koskaan mitään virkistäviä tilaisuuksia ole.
        Nenäliinoja reilusti taskuun.
        Pärjäile ja osanottoni.

• tomppa2006
        Anceli kirjoitti:

siis käynnissä, kävele välillä, totut paremmin.
        Voimia sinulle hautajaisiin, eiväthän ne koskaan mitään virkistäviä tilaisuuksia ole.
        Nenäliinoja reilusti taskuun.
        Pärjäile ja osanottoni.

...tiedän kyllä pärjääväni, vaikka koville se tulee ottamaan...

Ainoita yleisiä kohtaamisia, jossa miehellekin hyväksytään kyyneleet. Velvollisuus on silti hoidettava, mikään syy ei saisi minua jäämään pois tilaisuudesta.

• Anjaniina.

sä olet jo kerran käynyt tän keskustelun tuolla 40 :ssä..
      Ei pahalla, mutta kierrätätkö aiheita...uutta ei ole?

• Anjaniina.

• tomppa2006

...eikä sitä paitsi keskustelu ole lähelläkään tuota vanhaa...

Itse asiassa keskustelunaihe on aivan eri.

PS. Millä nimimerkillä keskustelu nelikymppisissä?

• tomppa2006
        tomppa2006 kirjoitti:

...eikä sitä paitsi keskustelu ole lähelläkään tuota vanhaa...

Itse asiassa keskustelunaihe on aivan eri.

PS. Millä nimimerkillä keskustelu nelikymppisissä?

...niin millä nimimerkillä keskustelit nelikymppisissä...

Ei ole sattumaa, että löysit heti vanhan avaukseni.

• altis crocks

ei vastata kysymykseen
        vaan kohdistetaan viesti aloittajaan ;(

• ---
        altis crocks kirjoitti:

ei vastata kysymykseen

itseäänkiin niin paljon että poisti muut viestit.

• Anjaniina.
        altis crocks kirjoitti:

ei vastata kysymykseen

eikä älyttömät kysymykset kuulu siihen joukkoon.
        Aloittaja on saanut niin paljon pashaa päälleen,
        että hyvin kestää vielä tämänkin... ;)

• Anjaniina.
        --- kirjoitti:

itseäänkiin niin paljon että poisti muut viestit.

kirjoittaja mitään viestejä poista.
        Kyllä sen tekee ylläpito ja sheriffi.
        Ihan vaan sulle tiedoksi... ;)

• kans sitä mieltä, että laittaisit mieluummin mustan, se on klassinen ja varma valinta:)

• tomppa2006

...ihmiselle joka haluaa tehdä elämänsä vaikeaksi...

• tomppa2006 kirjoitti:

...ihmiselle joka haluaa tehdä elämänsä vaikeaksi...

Tiedätpä sitten varmasti itse parhaiten kravattisi värin:)))) Meillä kun on ollu aina ihan tavallisia hautajaisia, jossa vainajalla ei ole ollut minkäänlaisia toiveita.:)

• tomppa2006
        sasus kirjoitti:

Tiedätpä sitten varmasti itse parhaiten kravattisi värin:)))) Meillä kun on ollu aina ihan tavallisia hautajaisia, jossa vainajalla ei ole ollut minkäänlaisia toiveita.:)

...koko kuolema ei enää ole niin vaijettu asia...

Siitä puhutaan nykyään paljon enemmän kuin nuoruudessani.

• En tiedä onko tämä provo, vai oletko tosissas.
      Minä olen ollut niin monissa hautajaisissa, viime viikollakin, kantajana, ettei tulis mieleenkään pohtia moista ajatusta.
      Hautajaiset on niin periteinen ja jotenkin arvokas tapahtuma, että mitä enemmän poikkeaa totutusta (tumma puku, solmio, kengät, sukat, mahdollinen päähine , päälystakki javalkoinen paita), niin sen epäedullisemman kuvan itsestään antaa. Ja hautajaiset on kyllä viimeinen paikka, missä epäedullista kuvaa itsestään kaipaa.
      Siellä otetaan kuvia.
      Jos vielä haluat tietää, mitä kukkia viet, niin keltaiset kukat ei sovi hautajaisiin. Ja hautavihko vaan joko yksivärisillä tai kaksivärisillä kukilla, josta valkoinen on toinen.

• tomppa2006

Olen elämäni aikana käynyt useissa hautajaisissa, näissä en joudu kantamaan. Olen myös nähnyt vanhemmilla miehillä valkoisia kravatteja ja jo viimeksi mietein, joko olen tarpeeksi vanha käyttämään sellaista. Seurakuntamme pappi kertoi miesten käyttävän jonkin verran valkoista kravattia ja tästä on tullut kyseilyitä, kuinka läheinen pitää olla, että sellaista voi käyttää. Ei ole sääntöä, vaan pitää ajatella suhdetta vainajaan ja erityisesti sitä, että minkälainen henkilö tämä oli ajatusmaailmaltaan ja asenteeltaan. Tätä kun miettii, niin pitäisi kuulemma löytyä vastaus, olen itse kahden vaiheilla.

• tomppa2006 kirjoitti:

Olen elämäni aikana käynyt useissa hautajaisissa, näissä en joudu kantamaan. Olen myös nähnyt vanhemmilla miehillä valkoisia kravatteja ja jo viimeksi mietein, joko olen tarpeeksi vanha käyttämään sellaista. Seurakuntamme pappi kertoi miesten käyttävän jonkin verran valkoista kravattia ja tästä on tullut kyseilyitä, kuinka läheinen pitää olla, että sellaista voi käyttää. Ei ole sääntöä, vaan pitää ajatella suhdetta vainajaan ja erityisesti sitä, että minkälainen henkilö tämä oli ajatusmaailmaltaan ja asenteeltaan. Tätä kun miettii, niin pitäisi kuulemma löytyä vastaus, olen itse kahden vaiheilla.

Minulla on hautajaisia useita vuodessa.
        Minä en ymmärrä, mitä tuollainen hölynpölyn pohtiminen suhdetta vainajaan merkitsee.
        Minä ymmärrän näin, ihminen on elänyt sellaisen elämän , kun kukin on. Ja sitten kun on siirtynyt ajasta ikuisuuteen, jokainen on samanarvoinen ja jokaista vainajaa kunnioitetaan samalla tavoin, siis kunnioitetaan.
        Tunnetasolla läheinen on tietenkin eri asia.
        Harvemmin tavallinen ihminen tuntemattomien hautajaisissa on.

• tomppa2006
        k-kotton kirjoitti:

Minulla on hautajaisia useita vuodessa.
        Minä en ymmärrä, mitä tuollainen hölynpölyn pohtiminen suhdetta vainajaan merkitsee.
        Minä ymmärrän näin, ihminen on elänyt sellaisen elämän , kun kukin on. Ja sitten kun on siirtynyt ajasta ikuisuuteen, jokainen on samanarvoinen ja jokaista vainajaa kunnioitetaan samalla tavoin, siis kunnioitetaan.
        Tunnetasolla läheinen on tietenkin eri asia.
        Harvemmin tavallinen ihminen tuntemattomien hautajaisissa on.

...tai sitten ei...

Minulla on yksi ainut poika ja, kun minusta aika jättää toivoisin hänen erottuvan muista hautajaisvieraista. Valkoinen kravatti on yksi mahdollisuus, on muitakin.

• tomppa2006 kirjoitti:

...tai sitten ei...

Minulla on yksi ainut poika ja, kun minusta aika jättää toivoisin hänen erottuvan muista hautajaisvieraista. Valkoinen kravatti on yksi mahdollisuus, on muitakin.

Minusta on epänormaalia suunnitella omia hautajaisia tässä iässä, ja muutenkin.
        Ei ole vielä tullut sellaista ajatusta, että olisin omilla hautajaisilla päätäni juuri vaivannut, muuta kun sen verran, jos minä elän vähintään kymmenen vuotta, minut haudataan isäni päälle ( siinä on minun suunnittelema ja piirtämä hautakivi, jos kuolen ennen, minut haudataan isoisäni päälle.

• tomppa2006
        k-kotton kirjoitti:

Minusta on epänormaalia suunnitella omia hautajaisia tässä iässä, ja muutenkin.
        Ei ole vielä tullut sellaista ajatusta, että olisin omilla hautajaisilla päätäni juuri vaivannut, muuta kun sen verran, jos minä elän vähintään kymmenen vuotta, minut haudataan isäni päälle ( siinä on minun suunnittelema ja piirtämä hautakivi, jos kuolen ennen, minut haudataan isoisäni päälle.

...enkä silti suunnittele kuolevani vielä neljäänkymmeneen vuoteen...

Mutta se vaan on niin, ettei elämästä selviä hengissä ja olen kuullut omalta isältäni varsin yksityiskohtaiset toiveet hänen kuolemansa jälkeen. Minusta siinä ei ole mitään epänormaalia.

• ...

Kyllä voi

Kyse kantajansa vakaumuksesta ja kunnioittamisesta vainajaan. Jos valkoinen skraka ok, se on ok. Kyse kuitenkin enenpi vainajasta, miten se olisi ajatellut asian, ei ketään saa loukata, mutta arvoa pitää antaa kyllä. Jos sun mielestä valkoinen skraka on ok tilaisuuteen ja vainajaan nähden, siitä vaan,

Niin, valkoinen on on juhlaväri, surunvärikin, monissa kulttuureissa. Mulla ei ole valkoista skrakaa, mutta mustia useampikin. Tää on vähän protokollajuttu, mutta miehellä skraka on aika merkittävä signaalimerkki. Kyllä jokaisella suomen miehellä on harmaa skraka käräjillä mustanpuvun ja valkoisen paidan kanssa. Ja jokaikisellä ukolla on rippipuku päällä vanhempiaan hautaan kantaessaan. Ja myös siis musta skraka..

Mutta mun mielestä voit laittaa valkoisen skrakan. Jos se on sun käsitys ja se on sun kunnianosoitus vainajalle. Idea kun on, hautajaisissa kunnioitetaan vainajaa.

=DW=

• tomppa2006

...kunnioitettavan hieno ja tyhjentävä selvitys aiheesta...

Nostan hattua ja pokkaan. Kiitos.

• sininen-meri

Yleensä ei! Jos olet lähimpiä omaisia niin voit pukeutua niinkuin haluat, vaikka punaiseen halutessasi ja siihen ei ole ulkopuolisilla nokan koputtamista. Lähimpänä sinulla voi olla sellaista tietoa vainajan toiveista, jota muilla ei ole. Hautajaiskutsussa tietenkin voisivat järjestäjät ilmoittaa "tyylin" jos kokevat tarpeelliseksi. Mennessäsi "vieraamman" henkilön hautajaisiin niin loukkaat ehkä lähimpiä omaisia poikkeamalla yleisesti hyväksytystä pukeutumiskäytännöstä. Riskin päätät itse. Oman mieheni hautajaiset poikkesivat "kaavoista" ja niistä tuli muistelutapahtuma jossa itkettiin ja naurettiin. Me läheisimmät emme noudattaneet suruvärejä ja ehkä osasta saattoväkeä se aiheutti pahennusta. Molemmin puolin siis arvostellaan "etiketin" noudattamuutta ja se pitää vain sietää ja ohittaa. Se mikä sopii itselle ei aina sovi muille ja saat huonon "surijan" leiman pahimmillaan. Teet niinkuin itse näet parhaaksi ja kuulet jatkossa miten kävi ;)

• tomppa2006

...tuntuu näkemykset menevän tässä keskustelussa...

Oli mukava lukea, että muutkin lähiomaiset ovat tehneet tällaisia yhteisiä sopimuksia pukeutumisesta keskenään. Tästä nimenomaan on kysymys minunkin tapauksessani. Se ei haittaa, jos joku leimaa huonoksi surijaksi. Tärkeämpää on vainajan toiveiden noudattaminen ja ulkopuoliset eivät voi tietää kaikkea mitä asiasta on aikaisemmin puhuttu.

• RIMMIR

valkoinen kravatti ja muilla mieshenkilöillä musta. Niin on erilaista vaikka samalla maapallolla asutaan.

• tomppa2006

...millään missä se täälläpäin oli...

Mutta kyllä Suomessakin lähiomaiset käyttävät valkoista kravattia, taitaa olla alueellisia eroja, mutta useita kertoja olen nähnyt.

• ...

Pukukoodista. Se on olemassa. Hautajaisissa ja muuallakin. Ite oon kai aika nipo asiassa, mutta pitää ne jokapaikassa jotkut vaatteet olla päällä yleensä, saunassa ei, se on saunan pukukoodi :DD

Mutta. Olin monta vuotta sitten käräjillä. Syytettynä ja sanktiot otin, omapa oli asiani ja vikani. Ei iso juttu. Mutta kuitenkin. Mulla oli musta puku, valkoinen paita, harmaa skraka ja plankatut kengät. Yksi todistaja oli. Sillä oli musta puku, valkoinen paita, harmaa skraka ja plankatut kengät. Tyyppi, joka veti mut käräjille. Se yleensä pukeutuu pukuun, se kun on toimitusjohtaja. Mutta oikeudessa sillä oli verkkarit ja lenkkikengät. Se on jehovantodistaja.

Tosta nyt voi kuka tahansa vetää mitä mielipiteitä tahansa. Mutta pukukoodi on olemassa.

=DW=

• tomppa2006

...ja ilman muuta pitääkin olla pukukoodi, siis määrättyihin paikkoihin pitää pukeutua kultaisen käytöksen säännöin...

Ja suomen oikeuslaitos on yksi näistä. Toimitusjohtajalla ei ollut hyvät käytöstavat hallinnassa. Sinänsa kummallista, koska juuri tuon uskontokunnan tyypit kulkevat kaduilla puku päällä ja se on tavallaan heille ominaistunnusmerkki.

• Tomppa sinulla
        tomppa2006 kirjoitti:

...ja ilman muuta pitääkin olla pukukoodi, siis määrättyihin paikkoihin pitää pukeutua kultaisen käytöksen säännöin...

Ja suomen oikeuslaitos on yksi näistä. Toimitusjohtajalla ei ollut hyvät käytöstavat hallinnassa. Sinänsa kummallista, koska juuri tuon uskontokunnan tyypit kulkevat kaduilla puku päällä ja se on tavallaan heille ominaistunnusmerkki.

Noita pukeutumis ogelmiakin,olikohan viimevuonna vai edellisenä kun kyselit laitatko valkoisen vai tumman puvun rippijuhliin.Vai haluatko näin vain esitellä vaatevarstoasi.

• tomppa2006
        Tomppa sinulla kirjoitti:

Noita pukeutumis ogelmiakin,olikohan viimevuonna vai edellisenä kun kyselit laitatko valkoisen vai tumman puvun rippijuhliin.Vai haluatko näin vain esitellä vaatevarstoasi.

kyselin silloin voiko valkoista karvattia käyttää rippijuhlissa. Hyvä keskustelu siitä tuli, kuten tästäkin. Aivan turhaan valitat, eikä minun vaatevarastossa ole mitään esittelemistä. Kuvailisin sitä sanomalla sen olevan hyvin tavanomainen.

• tomppa2006
        tomppa2006 kirjoitti:

kyselin silloin voiko valkoista karvattia käyttää rippijuhlissa. Hyvä keskustelu siitä tuli, kuten tästäkin. Aivan turhaan valitat, eikä minun vaatevarastossa ole mitään esittelemistä. Kuvailisin sitä sanomalla sen olevan hyvin tavanomainen.

Kravattia piti kirjoittaa.

• Nyt kun
        tomppa2006 kirjoitti:

Kravattia piti kirjoittaa.

Hautajaiset on olleet,saanen kysyä mikä värinen se kravatti oli.

• tomppa2006
        Nyt kun kirjoitti:

Hautajaiset on olleet,saanen kysyä mikä värinen se kravatti oli.

...se oli valkoinen...

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7085
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3968
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      49
      3406
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2978
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2746
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2137
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      41
      2090
    Aihe