Valkoinen kravatti

tomppa2006

Minulla on huomenna rippijuhlat edessä.

Voiko laittaa mustan puvun ja valkoisen kravatin vai tuleeko liian hautajaistunnelma?

175

8423

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • F-i-a

juu..mielestäni tulee...god morgon min vän!

• tomppa2006

...ja kiitos mielipiteestäsi. Ehkä tiedätkin tälläisten oinas horoskooppimerkkisten pukeutumisen olevan hieman ongelmallista, pitää löytää tarkoituksenmukaista ja sopivaa?

Sinisen puvun kanssa tuo sinänsä tyylikäs valkoinen kravatti ei mielestäni sovi?

• F-i-a
        tomppa2006 kirjoitti:

...ja kiitos mielipiteestäsi. Ehkä tiedätkin tälläisten oinas horoskooppimerkkisten pukeutumisen olevan hieman ongelmallista, pitää löytää tarkoituksenmukaista ja sopivaa?

Sinisen puvun kanssa tuo sinänsä tyylikäs valkoinen kravatti ei mielestäni sovi?

maku sormessa ja sormi peessä niin en ole se parhain neuvomaan,,,minkä värisen paidan laitat?

• uunoturhapuromaista
        tomppa2006 kirjoitti:

paita välttämätön.

• tomppa2006
        F-i-a kirjoitti:

maku sormessa ja sormi peessä niin en ole se parhain neuvomaan,,,minkä värisen paidan laitat?

...minunlaiseni mustavalkoinen ihminen käyttää valkoisen kravatin kanssa mustaa paitaa!

Voi olla tosiaan vähän liian synkkää?

• tomppa2006
        uunoturhapuromaista kirjoitti:

paita välttämätön.

...sinulla ei tänään ole ihan paras päivä neuvojesi kanssa.

• F-i-a
        tomppa2006 kirjoitti:

...minunlaiseni mustavalkoinen ihminen käyttää valkoisen kravatin kanssa mustaa paitaa!

Voi olla tosiaan vähän liian synkkää?

vaihtaa väriä?...synkkää on mutta jos itse viihdyt niin sehän on tärkeintä...vai mitä?

• tomppa2006
        F-i-a kirjoitti:

vaihtaa väriä?...synkkää on mutta jos itse viihdyt niin sehän on tärkeintä...vai mitä?

...vaihtaa väriä, kaappi on paitoja täynnä, tunnen itseni joskus neuvottomaksi.

Äitini hautajaisia varten minun täytyi mennä kysymään neuvoa ihan papilta saakka, voiko laittaa valkoisen kravatin? Hänen vastaus oli, että täytyy pohtia pukeutumista vainajan kannalta? Mikä oli hänen eläessään suhtautuminen asiaan, mitä hän ajattelisi?

• F-i-a
        tomppa2006 kirjoitti:

...vaihtaa väriä, kaappi on paitoja täynnä, tunnen itseni joskus neuvottomaksi.

Äitini hautajaisia varten minun täytyi mennä kysymään neuvoa ihan papilta saakka, voiko laittaa valkoisen kravatin? Hänen vastaus oli, että täytyy pohtia pukeutumista vainajan kannalta? Mikä oli hänen eläessään suhtautuminen asiaan, mitä hän ajattelisi?

tuotapa en ole ennen kuullut.
        Mutta nykyaikana pukeutuminen hautajaisiin on muuttunut,ainakin nuorisolla ei tarvitse enää olla kokonaan musta asu.

Kokeile eri kokonaisuuksia,kyllä sä sopivaa löydät ja vaimo voi toimia makutuomarina...

Hmm..kivaa olisi jos vaimosi asuväri sopii sinun asuun;)

• tomppa2006
        F-i-a kirjoitti:

tuotapa en ole ennen kuullut.
        Mutta nykyaikana pukeutuminen hautajaisiin on muuttunut,ainakin nuorisolla ei tarvitse enää olla kokonaan musta asu.

Kokeile eri kokonaisuuksia,kyllä sä sopivaa löydät ja vaimo voi toimia makutuomarina...

Hmm..kivaa olisi jos vaimosi asuväri sopii sinun asuun;)

...sellainen pienoinen näkemys ristiriita rouvan ja minun välillä? Sen vuoksi turvaudunkin suomi24 apuun.

Rouva on jo oman valintansa tehnyt, kermanvaalea hame.

• F-i-a
        tomppa2006 kirjoitti:

...sellainen pienoinen näkemys ristiriita rouvan ja minun välillä? Sen vuoksi turvaudunkin suomi24 apuun.

se tahtoo olla että tulee eriäviä mielipiteitä:)) Poika ja isä voi sitten pukeutua samanlaisiin pukuihin...pikkupojat puvuissa on söpön näköisiä:))

• tomppa2006
        F-i-a kirjoitti:

se tahtoo olla että tulee eriäviä mielipiteitä:)) Poika ja isä voi sitten pukeutua samanlaisiin pukuihin...pikkupojat puvuissa on söpön näköisiä:))

...pikkupojat mukavan näköisiä puvuissa, ikäänkuin aikuisia miehiä pienoiskoossa?

Pojalle tulee asusteeksi tummansininen puku ja samanvärinen kravatti!

• F-i-a
        tomppa2006 kirjoitti:

...pikkupojat mukavan näköisiä puvuissa, ikäänkuin aikuisia miehiä pienoiskoossa?

Pojalle tulee asusteeksi tummansininen puku ja samanvärinen kravatti!

sinä sitten pukeudut samaan väriin...eller hur?...molemmat yhtä söpön näköisiä:)) mielikuvitukseni lähti liikkeelle ja nään edessäni edustavan näköisen isän ja pojan tummansinisissä puvuissa:))

• tomppa2006
        F-i-a kirjoitti:

sinä sitten pukeudut samaan väriin...eller hur?...molemmat yhtä söpön näköisiä:)) mielikuvitukseni lähti liikkeelle ja nään edessäni edustavan näköisen isän ja pojan tummansinisissä puvuissa:))

...olisi minulla sellainen melkein samanvärinen sininen puku, mutta tunnen itseni jotenkin kaupparatsuksi siinä...?

Pojalle sopii tummansininen väri paljon paremmin. Hän olkoon se meidän perheen edustava mies!

• F-i-a
        tomppa2006 kirjoitti:

...olisi minulla sellainen melkein samanvärinen sininen puku, mutta tunnen itseni jotenkin kaupparatsuksi siinä...?

Pojalle sopii tummansininen väri paljon paremmin. Hän olkoon se meidän perheen edustava mies!

laita se nyt päälle ja katso itseäsi peilistä....kaupparatsu...höh...

• tomppa2006
        F-i-a kirjoitti:

laita se nyt päälle ja katso itseäsi peilistä....kaupparatsu...höh...

...kokeillaan sitten, mutta ei se valkoinen kravatti sovi kuitenkaan siniseen...

*jupisee itsekseen*

• F-i-a
        tomppa2006 kirjoitti:

...kokeillaan sitten, mutta ei se valkoinen kravatti sovi kuitenkaan siniseen...

*jupisee itsekseen*

valkoinen solmio ja laita toinen...kokeile erivärisiä paitoja ja solmioita...SEN SINISEN PUVUN kanssa:)))

• tomppa2006
        F-i-a kirjoitti:

valkoinen solmio ja laita toinen...kokeile erivärisiä paitoja ja solmioita...SEN SINISEN PUVUN kanssa:)))

...täällä kaapissa valkoinen puku. Jos laittaisi sen kanssa mustan paidan ja mustan kravatin...?

• F-i-a
        tomppa2006 kirjoitti:

...täällä kaapissa valkoinen puku. Jos laittaisi sen kanssa mustan paidan ja mustan kravatin...?

nyt sä hassuttelet mun kans:)))))mutta kivaa tää on:)))

• rouvaasi
        tomppa2006 kirjoitti:

mukaan keskusteluun vai salaa häneltäkö tänne kirjoittelet?

• tomppa2006
        F-i-a kirjoitti:

...ei tämä kravatti valinta ole kuoleman vakava asia?

Sininen puku kokeiltu, liikaa pikkujoulu meininkiä, hylätty.

*hymyilee*

• tomppa2006
        rouvaasi kirjoitti:

mukaan keskusteluun vai salaa häneltäkö tänne kirjoittelet?

...rouvan kanssa ihan puheväleissä, joten ei minun tarvitse hänen kanssaan tämän palstan välityksellä keskustella!

• epäilekään,
        tomppa2006 kirjoitti:

...rouvan kanssa ihan puheväleissä, joten ei minun tarvitse hänen kanssaan tämän palstan välityksellä keskustella!

mutta hänellä saattaisi olla mielenkiintoisia huomautuksia keskustelukumppanisi kommentteihin. Tiedä minkälaista kolmiodraamaa me muut saisimmekaan seurata.

• F-i-a
        F-i-a kirjoitti:

hassu höpönassu:))...kyll sä sellaisen löydät joka miellyttää:)

• F-i-a
        epäilekään, kirjoitti:

mutta hänellä saattaisi olla mielenkiintoisia huomautuksia keskustelukumppanisi kommentteihin. Tiedä minkälaista kolmiodraamaa me muut saisimmekaan seurata.

anna vaan neuvoja sinäkin:))

• tomppa2006
        epäilekään, kirjoitti:

...siirtyä television katselun pariin, jos suurta draamaa haet? Valitset ohjelmaksi, vaikka "Kauniit ja rohkeat". Etköhän saa sairaaseen ja yksitoikkoiseen elämääsi seurattavaa!

• katselet
        tomppa2006 kirjoitti:

...siirtyä television katselun pariin, jos suurta draamaa haet? Valitset ohjelmaksi, vaikka "Kauniit ja rohkeat". Etköhän saa sairaaseen ja yksitoikkoiseen elämääsi seurattavaa!

sinä televisiosta tuollaisia ohjelmia; vai millä perusteella suosittelet. En yleensä katso telkkarista muuta kuin uutiset. Mieluummin vietän iltani vaikkapa hyvää kirjaa lukien tai kokkaillen.

• ehdottamasti
        tomppa2006 kirjoitti:

valkoinen puku, valkoinen paita ja valkoinen kravatti; silloin olet kuin Ruotsin valtion sotalippu: valkoinen risti valkoisella pohjalla.

• jane.london
        tomppa2006 kirjoitti:

en lukenut viestiketjua läpi,mutta mustavalkoisuus olisi tällä selvä:)

• tomppa2006
        jane.london kirjoitti:

en lukenut viestiketjua läpi,mutta mustavalkoisuus olisi tällä selvä:)

...tarkoitat varmaan, että sopiva kravatti daamin asustukseen?

Olen kallistumassa tähän vaihtoehtoon. Valkoinen kravattini on melko lähellä rouvan hameen väriä. Punainen paita ja musta puku...

• jane.london
        tomppa2006 kirjoitti:

...tarkoitat varmaan, että sopiva kravatti daamin asustukseen?

Olen kallistumassa tähän vaihtoehtoon. Valkoinen kravattini on melko lähellä rouvan hameen väriä. Punainen paita ja musta puku...

Kreivi Draculaa tuskin tähän tilaisuuteen:D

• tomppa2006
        jane.london kirjoitti:

Kreivi Draculaa tuskin tähän tilaisuuteen:D

...tämän kreivi Draculan edesottamuksiin sen paremmin. Meinaatko niinku tuota punaista paitaa...?

• jane.london
        tomppa2006 kirjoitti:

...tämän kreivi Draculan edesottamuksiin sen paremmin. Meinaatko niinku tuota punaista paitaa...?

ei punaista ja mustaa yhdessä..
        Jos siihen laittais vielä valkoisen kravatin...niin voisin kuvitella sen kravatin valkoiseksi kaulaksi;D

• tomppa2006
        jane.london kirjoitti:

ei punaista ja mustaa yhdessä..
        Jos siihen laittais vielä valkoisen kravatin...niin voisin kuvitella sen kravatin valkoiseksi kaulaksi;D

...nyt meni kyllä systeemit vähän plörinäksi.

Miten olisi valkoinen puku, musta paita ja valkoinen kravatti?

• jane.london
        tomppa2006 kirjoitti:

...nyt meni kyllä systeemit vähän plörinäksi.

Miten olisi valkoinen puku, musta paita ja valkoinen kravatti?

puku...ääks
        Mitenkäs me yhtäköyttäyhdistyksenä?

• tomppa2006
        jane.london kirjoitti:

puku...ääks
        Mitenkäs me yhtäköyttäyhdistyksenä?

...että kaikki valkoista, niin ei varmaan! En mää ny mihinkää sairaalaa oo menos?

• edes kerran
        F-i-a kirjoitti:

anna vaan neuvoja sinäkin:))

olemaan puuttumatta. perusta vaikka fani-clubi idolillesi ;))

• Nikitön nikki
        edes kerran kirjoitti:

olemaan puuttumatta. perusta vaikka fani-clubi idolillesi ;))

Koskihan tuo kirjoitus häntäkin:DDD
        Oletko mustis Fiiulista?
        Hänhän kirjoittaa kaikkien kanssa ei ainoastaan tompan;)

• ne rippijuhlat

pitäisi tuossa iässä jo takana?

• tomppa2006

...naurattanut edes sinua itseäsi? Ajattele, kaikki muut ymmärsivät, että olen saanut kutsun rippijuhliin, sinulle se täytyy kertoa erikseen!

• F-i-a
        tomppa2006 kirjoitti:

...naurattanut edes sinua itseäsi? Ajattele, kaikki muut ymmärsivät, että olen saanut kutsun rippijuhliin, sinulle se täytyy kertoa erikseen!

olen aina ajatellut että olen vähän hidas ymmärtämään mutta näkyy olevan vielä hitaampiakin:))

• tomppa2006
        F-i-a kirjoitti:

olen aina ajatellut että olen vähän hidas ymmärtämään mutta näkyy olevan vielä hitaampiakin:))

...mikään hidas ole, todella vikkelä ja vilkas olet? Ja huumorintajusi on ihan kohdallaan!

• F-i-a
        tomppa2006 kirjoitti:

...mikään hidas ole, todella vikkelä ja vilkas olet? Ja huumorintajusi on ihan kohdallaan!

liiankin vilkas....ainakin mielikuvitus:))

• tomppa2006
        F-i-a kirjoitti:

liiankin vilkas....ainakin mielikuvitus:))

...se nyt on sellaista tiukkapipoisten löpinää...?

• F-i-a
        tomppa2006 kirjoitti:

...se nyt on sellaista tiukkapipoisten löpinää...?

mielikuvitusta ja iloisuutta pitää olla muuten ei jaksa:))

• tomppa2006
        F-i-a kirjoitti:

mielikuvitusta ja iloisuutta pitää olla muuten ei jaksa:))

...etenee oikein mielikuvituksellisissa ja hauskoissa merkeissä...?

*hymyilee*

• F-i-a
        tomppa2006 kirjoitti:

...etenee oikein mielikuvituksellisissa ja hauskoissa merkeissä...?

*hymyilee*

huomannut....

*iskee silmää*

• tomppa2006
        F-i-a kirjoitti:

huomannut....

*iskee silmää*

...noin julkisesti anna merkkejä. Menee palstapoliisilla kahvit väärään kurkkuun ja alkaa tehdä draamaa...

• F-i-a
        tomppa2006 kirjoitti:

...noin julkisesti anna merkkejä. Menee palstapoliisilla kahvit väärään kurkkuun ja alkaa tehdä draamaa...

huvia niille pitää järjestää päiväksi kun katselevat vaan uutisia iltaisin:))))

*moiskauttaa märän pusun*

• tomppa2006
        F-i-a kirjoitti:

huvia niille pitää järjestää päiväksi kun katselevat vaan uutisia iltaisin:))))

*moiskauttaa märän pusun*

...millainen se hyvä kirja mahtaa sitten olla, kenties kolmiodraamaa...?

Kyllä virtuaalipusut on poikaa!

*hymyilee saaneen näköisenä*

• F-i-a
        tomppa2006 kirjoitti:

...millainen se hyvä kirja mahtaa sitten olla, kenties kolmiodraamaa...?

Kyllä virtuaalipusut on poikaa!

*hymyilee saaneen näköisenä*

saat toisenkin pusun jos haluat...vai luuletko että on liikaa? joku voi sitten kyllä tukehtua pullamössöön:))))

• Milana

Vai tuollaisia mietteitä tänä aamuna :-)) Kun huomenna pitäisi olla aurinkoinen kevätpäivä, älä pukeudu liian synkästi. Eli vastaukseni kysymykseesi: kyllä! Tosin heti tunnustan, etten ole mikään miesten pukeutumisen asiantuntija, koska mun mies pukeutuu aina oman mielensä mukaisesti - ja hyvin ;-))

• tomppa2006

...mietin tälläistä. Olet oikeassa tuosta synkkyydestä. En missään nimessä haluaisi antaa itsestäni mitään hautajaisvaikutelmaa aurinkoisena kevätpäivänä.

Olen ellellyt yksikseni riittävän kauan elämäni aikana, että osaan kyllä pukeutua ja omasta mielestäni vieläpä hyvin. Tuo vaikutelman antaminen ja vaatteilla viestittäminen tässä askaruttaa mieltäni eniten...

• Milana
        tomppa2006 kirjoitti:

...mietin tälläistä. Olet oikeassa tuosta synkkyydestä. En missään nimessä haluaisi antaa itsestäni mitään hautajaisvaikutelmaa aurinkoisena kevätpäivänä.

Olen ellellyt yksikseni riittävän kauan elämäni aikana, että osaan kyllä pukeutua ja omasta mielestäni vieläpä hyvin. Tuo vaikutelman antaminen ja vaatteilla viestittäminen tässä askaruttaa mieltäni eniten...

että mietit pukeutumistasi melkein yhtä hartaasti kuin naiset ;-)) Radiosta kuulin, että nykyisin nuoret miehet alkavat olla nuoria naisia tarkempia pukeutumisestaan... Oli valintasi sitten mikä hyvänsä, ole siihen tyytyväinen ja anna tyytyväisyyden myös näkyä ulospäin :-))

En ole vuosiin ollut Suomessa rippijuhlissa, mutta Italiassa vastaavanlainen tilaisuus on ilon juhla, synkistely ja hartaus ovat siitä kaukana, mikä näkyy myös pukeutumisessa. Mutta siellä nyt uskon asiat muutenkin ovat jollakin tavalla luonnollisempia kuin meillä.

Kiva, että tänne pohjoiseenkin on tullut kevät :-))

• tomppa2006
        Milana kirjoitti:

että mietit pukeutumistasi melkein yhtä hartaasti kuin naiset ;-)) Radiosta kuulin, että nykyisin nuoret miehet alkavat olla nuoria naisia tarkempia pukeutumisestaan... Oli valintasi sitten mikä hyvänsä, ole siihen tyytyväinen ja anna tyytyväisyyden myös näkyä ulospäin :-))

En ole vuosiin ollut Suomessa rippijuhlissa, mutta Italiassa vastaavanlainen tilaisuus on ilon juhla, synkistely ja hartaus ovat siitä kaukana, mikä näkyy myös pukeutumisessa. Mutta siellä nyt uskon asiat muutenkin ovat jollakin tavalla luonnollisempia kuin meillä.

Kiva, että tänne pohjoiseenkin on tullut kevät :-))

...fundeerannut pukeutumiseni tarkkaan. Melkein joka aamu käytän aikaa pohtiessani mitä laitan päälleni. Tarkoituksenmukaista ja sopivaa pitäisi olla? Harmittaa sitten myöhemmin, jos olen tehnyt väärän valinnan vaatteiden suhteen...

Täällä paistaa kevätaurinko tosi mukavasti, lämmittää jo hiukan...ihan hiukan!

• *DorianGrey*
        tomppa2006 kirjoitti:

...fundeerannut pukeutumiseni tarkkaan. Melkein joka aamu käytän aikaa pohtiessani mitä laitan päälleni. Tarkoituksenmukaista ja sopivaa pitäisi olla? Harmittaa sitten myöhemmin, jos olen tehnyt väärän valinnan vaatteiden suhteen...

Oletpa sä ristiriitainen. Toisaalla ketjussa kerrot, kuinka osaat pukeutua, mutta väitän kyllä, että henkilö, joka osaa pukeutua, ei tule kyselemään valkoisen kragan sopivuutta. Ja ole huoleti, luin juuri äsken tämän ketjusi, en ole mikään noista muista rekkaamattomista. Hyvä pukeutuja myös hyvin nopeasti tietää oman tyylinsä miettimättä sitä päivätolkulla tai kyselemällä neuvoa keskustelupalstalta.

Minusta sinä olet lähinnä huvittava noine kommentteinesi sadoista alaisista, matkusteluistasi etc. Olet puhunut itsesi pussiin erittäin useasti, uskottavuutesi on mennyt. Sitä ei juurikaan auta itselleen puskasta kirjoittelu, fraseeraus muutamalla englanninkielisellä sanalla, eikä F5:n naputtelu.

• tomppa2006
        *DorianGrey* kirjoitti:

Oletpa sä ristiriitainen. Toisaalla ketjussa kerrot, kuinka osaat pukeutua, mutta väitän kyllä, että henkilö, joka osaa pukeutua, ei tule kyselemään valkoisen kragan sopivuutta. Ja ole huoleti, luin juuri äsken tämän ketjusi, en ole mikään noista muista rekkaamattomista. Hyvä pukeutuja myös hyvin nopeasti tietää oman tyylinsä miettimättä sitä päivätolkulla tai kyselemällä neuvoa keskustelupalstalta.

Minusta sinä olet lähinnä huvittava noine kommentteinesi sadoista alaisista, matkusteluistasi etc. Olet puhunut itsesi pussiin erittäin useasti, uskottavuutesi on mennyt. Sitä ei juurikaan auta itselleen puskasta kirjoittelu, fraseeraus muutamalla englanninkielisellä sanalla, eikä F5:n naputtelu.

...vaan ihan rauhassa minun olevan ristiriitainen tyyppi. Ei se käy minun luontoni päälle mitenkään, ei hetkauta yhtään.

Minä väitän, että en ole koskaan kirjoittanut minulla olevan satoja alaisia. Jos olet niin hiton kiinnostunut minusta, lue kirjoitukseni tarkempaa.

Minä väitän sinun olevan hieman katkera!

• Milana
        tomppa2006 kirjoitti:

Tulipa oltua tuntikaupalla ulkona auringossa ja hankittua kevään ekat pisamat ;-)) Ihana lämmin päivä, asteita yli 10...

Pukeutumisongelmasi lienee jo ratkennut, ainakin viestiketjun pituudesta päätellen :-)) Kohta mäkin voisin alkaa miettiin, kuinka lyhyellä hameella tarkenee aamulla lähteä töihin ;-))

• tomppa2006
        Milana kirjoitti:

Tulipa oltua tuntikaupalla ulkona auringossa ja hankittua kevään ekat pisamat ;-)) Ihana lämmin päivä, asteita yli 10...

Pukeutumisongelmasi lienee jo ratkennut, ainakin viestiketjun pituudesta päätellen :-)) Kohta mäkin voisin alkaa miettiin, kuinka lyhyellä hameella tarkenee aamulla lähteä töihin ;-))

...äsken ulkona auringossa, ihanasti paistaa.

Näytti osa naisista siirtyneen jo lyhyisiin hameisiin. Todella viehättävää.

Ei se pukeutumisjuttu vielä ihan saletti ole, mutta työn alla...voimakkaasti kehitteillä...?

• Paljon.
        *DorianGrey* kirjoitti:

Pussiin itseään,nyt on menossa rippijuhliin
        tossa viikolla juuri kehui matkutavansa
        Amstedramiin,ota tosta sitten selvää.

• nimenomaan
        Paljon. kirjoitti:

Pussiin itseään,nyt on menossa rippijuhliin
        tossa viikolla juuri kehui matkutavansa
        Amstedramiin,ota tosta sitten selvää.

oikein selkeästi että menee ensiviikolla,siis ei nyt. Lue tarkemmin ennenkuin tulet tänne satuja kertoilemaan.

• Meni.
        nimenomaan kirjoitti:

oikein selkeästi että menee ensiviikolla,siis ei nyt. Lue tarkemmin ennenkuin tulet tänne satuja kertoilemaan.

Herneitä nenään,kun heti piti olla korjaamassa
        omia puheitaan.Seuraava on varmaan poisto,
        mitä ei sitten voi myöntää.

• anna aina naima rauha
        Meni. kirjoitti:

Herneitä nenään,kun heti piti olla korjaamassa
        omia puheitaan.Seuraava on varmaan poisto,
        mitä ei sitten voi myöntää.

jatketaan tätä keskustelua niin pitkään että tulee pallukka tähän aloitukseen. kiltti puskis...pliis:DDD

• vaimoltas

heh heh

• tomppa2006

...totta kai kysyn, se on sanomattakin selvää. Mutta hän ei tee meillä päätöstä aikuisen miehen pukeutumisesta. Tekeekö teillä?

• ollutkin
        tomppa2006 kirjoitti:

...totta kai kysyn, se on sanomattakin selvää. Mutta hän ei tee meillä päätöstä aikuisen miehen pukeutumisesta. Tekeekö teillä?

mutta suomi24 väki taitaa tehdä kyllä päätöksen sinun puolestasi
        kerran mielipidettä aiheeseen täällä kyselet
        kysytkö seuraavaksi kalsareiden väriä heh

ei todellakaan siksi en tuollaisia täältä kyselisikään

• tomppa2006
        ollutkin kirjoitti:

mutta suomi24 väki taitaa tehdä kyllä päätöksen sinun puolestasi
        kerran mielipidettä aiheeseen täällä kyselet
        kysytkö seuraavaksi kalsareiden väriä heh

ei todellakaan siksi en tuollaisia täältä kyselisikään

...ja todella hyvän neuvon. Älä lue tätä keskustelua, jos sinua ärsyttää. Älä myöskään ala puhua muiden lukijoiden puolesta!

Täällä on ihan aikuisia ihmisiä keskustelemassa, sinun kommenttisi ei sovi tähän kaavaan...

• sinähän
        tomppa2006 kirjoitti:

olet kielimiehiäkin!

• herneet
        tomppa2006 kirjoitti:

...ja todella hyvän neuvon. Älä lue tätä keskustelua, jos sinua ärsyttää. Älä myöskään ala puhua muiden lukijoiden puolesta!

Täällä on ihan aikuisia ihmisiä keskustelemassa, sinun kommenttisi ei sovi tähän kaavaan...

pois nenustas niin on paljon mukavempaa
        minä en kommentoi muiden puolesta
        siis et itse siedä kritiikkiä
        vaikka itse kritisoit muita
        lähes jatkuvasti

kaikesta huolimatta
        aurinkoista kevät päivää vaan (vaimollesi)

• tomppa2006
        herneet kirjoitti:

pois nenustas niin on paljon mukavempaa
        minä en kommentoi muiden puolesta
        siis et itse siedä kritiikkiä
        vaikka itse kritisoit muita
        lähes jatkuvasti

kaikesta huolimatta
        aurinkoista kevät päivää vaan (vaimollesi)

...tässä vedit herneen nenääsi (huom. herneen), kun et onnistunut sivukommenteillasi rikkomaan keskustelua. Lukijat ymmärtävät kyllä yhden ja saman palstahäirikön kirjoitelleen nimettömät viestit...

PS. Heitä nyt vielä varmuuden vuoksi pari kommenttia, vaikka et kommentoikaan?

• haluaisi
        tomppa2006 kirjoitti:

...tässä vedit herneen nenääsi (huom. herneen), kun et onnistunut sivukommenteillasi rikkomaan keskustelua. Lukijat ymmärtävät kyllä yhden ja saman palstahäirikön kirjoitelleen nimettömät viestit...

PS. Heitä nyt vielä varmuuden vuoksi pari kommenttia, vaikka et kommentoikaan?

keskustella rauhassa "tyttöystävänsä" kanssa kahdestaan. Kun julkisesti keskusteluanne käytte, niin ette kai te niin tomppeleita ole, että luulette välihuudoilta säästyvänne. Eikös joillakin palstoilla ole privaattihuoneita, jonne totta puhuen kahdenkeskiset keskustelut kuuluvat.

• tomppa2006
        haluaisi kirjoitti:

keskustella rauhassa "tyttöystävänsä" kanssa kahdestaan. Kun julkisesti keskusteluanne käytte, niin ette kai te niin tomppeleita ole, että luulette välihuudoilta säästyvänne. Eikös joillakin palstoilla ole privaattihuoneita, jonne totta puhuen kahdenkeskiset keskustelut kuuluvat.

...näe vaivaa. Keskustelenhan minun sinunkin kanssasi koko ajan?

• "Tomppa"
        tomppa2006 kirjoitti:

...näe vaivaa. Keskustelenhan minun sinunkin kanssasi koko ajan?

Vaikka joudutkin pomppimaan edestakaisin, niin voisitko sinun kiinnittää enemmän huomiota tekstiisi.

• sivusta seuraaja
        "Tomppa" kirjoitti:

Vaikka joudutkin pomppimaan edestakaisin, niin voisitko sinun kiinnittää enemmän huomiota tekstiisi.

kehoitan sinua tekemään. ja mitä välittää pienistä kirjoitusvirheistä?

Olet sitten tullut jo takaisin matkoilta. Tervetuloa palstalle!

• arveltu,
        sivusta seuraaja kirjoitti:

kehoitan sinua tekemään. ja mitä välittää pienistä kirjoitusvirheistä?

Olet sitten tullut jo takaisin matkoilta. Tervetuloa palstalle!

mutta mahtaa olla mielenkiintoista yrittää yhdistellä eri nimimerkkejä. Huvinsa kullakin ja jos ei osaa muuta, niin eihän sille mitään voi.
        Lupaan huutaa bingo kun kohdallani oikeaan osut.

• jpntar

Vaikka rippijuhlat onkin hienoja tilanteita..Ehkä jotain rennompaa..:)

• tomppa2006

...vaatteita kokeillessani tuli vähän sellainen Roy Orbison -vaikutelma? Sen vuoksi tämän keskustelun aloitinkin...

• KUKA sellane on?

taaperman?

• tomppa2006

...vahva kannanotto. Minulla on valkoinen kravatti, olen pitänyt sitä useasti, enkä ole Tabermann, pelkkä tomppa vaan...

• häräntappoase

Poikien mielestä kanootti on kaneetti ja montako kuutiota siinä talossa on?

Karvatti...?

• -K-

Valkoinen kravatti on vielä liian kesäinen , naisen kannanotto.
      Täällä on ihme piruilua huomaan , mikä ihmisiä vaivaa?
      Minä meen nyt imurin varteen kiinni , vihaisia villakoiria on nurkissa.=)

• tomppa2006

...rinnassa aika monella kirjoittajalla. Se on kuulemma erään tyyppisille ihmisille vaikein vuodenaika?

Kiitos mielipiteestäsi, valkoinen kravatti voi tosiaan olla liian aikaista, kesällä minä sitä olen enimmäkseen pitänyt...

• mitenkin

näkee; minusta on kyllä aika typerää tulla kyselemään tällaisilta palstoilta pukeutumisohjeita. Luulisi makutuomareita olevan lähempänäkin. Ettei vain olisi niin, että aloituksella ei ole niinkään väliä, riittää kunhan sillä vain saa tietynlaisen porukan liikkeelle. Kyllä aloittajan pitää, tai ainakin pitäisi, ymmärtää se, että tämänpyyppiisiin keskusteluihin tulee pirullisiakin välihuutoja ja mielestäni aivan aiheestakin. Tälläkin palstalla olen nähnyt useita avauksia, joista virinneissä ketjuissa ei piruiluja ole näkynyt. Kehumatta vähääkään; yhdessäkään omassa avauksessani en ole piruiluja havainnut, teräviä kommentteja kylläkin.
        Jos on syitä sysissä, niin on sepissäkin.

Hyvää viikonloppua kaikille!

• tomppa2006
        mitenkin kirjoitti:

näkee; minusta on kyllä aika typerää tulla kyselemään tällaisilta palstoilta pukeutumisohjeita. Luulisi makutuomareita olevan lähempänäkin. Ettei vain olisi niin, että aloituksella ei ole niinkään väliä, riittää kunhan sillä vain saa tietynlaisen porukan liikkeelle. Kyllä aloittajan pitää, tai ainakin pitäisi, ymmärtää se, että tämänpyyppiisiin keskusteluihin tulee pirullisiakin välihuutoja ja mielestäni aivan aiheestakin. Tälläkin palstalla olen nähnyt useita avauksia, joista virinneissä ketjuissa ei piruiluja ole näkynyt. Kehumatta vähääkään; yhdessäkään omassa avauksessani en ole piruiluja havainnut, teräviä kommentteja kylläkin.
        Jos on syitä sysissä, niin on sepissäkin.

Hyvää viikonloppua kaikille!

...typerää alkaa arvostelemaan aloituksen tasoa? Jos siitä viriää keskustelua, eikö se ole hyvä asia keskustelupalstalla?

Miksi et voi kertoa omaa nimimerkkiäsi, että tietäisimme, onko totta, että sinun avauksiisi ei tule pirullisia välihuutoja?

Toisaalta olihan tämä sinun viestisi myös pirullinen välihuuto. Toivottavasti sinua nyt helpotti ja voit tämän päivän osalta lopettaa pirullisten välihuutojesi kirjoittamisen!

• kuka asiat
        tomppa2006 kirjoitti:

...typerää alkaa arvostelemaan aloituksen tasoa? Jos siitä viriää keskustelua, eikö se ole hyvä asia keskustelupalstalla?

Miksi et voi kertoa omaa nimimerkkiäsi, että tietäisimme, onko totta, että sinun avauksiisi ei tule pirullisia välihuutoja?

Toisaalta olihan tämä sinun viestisi myös pirullinen välihuuto. Toivottavasti sinua nyt helpotti ja voit tämän päivän osalta lopettaa pirullisten välihuutojesi kirjoittamisen!

mitenkin näkee...johan sen totesin. Siitä, mitä milloinkin kirjoitan ja milloinka lopetan, minä päätän itse, toivo sinä mitä haluat. En minä ole toivonut sinunkaan lopettavan tyhmiä aloituksiasi, mielipiteeni niistä olen vain esille tuonut.

Toivotan Sinulle oikein hyvää viikonloppua ja terveisiä rouvallesi!

• kestä
        tomppa2006 kirjoitti:

arvostelua. Jos tänne mukaan tulee, tyhmillä aloituksilla varsinkin, niin pitää olla valmis ottamaan vastaan rankkaakin kritiikkiä, myös teräviä piikkejäkin.

Siitä mitä kirjoitan ja miten ja kuten myös sen milloin lopetan, minä päätän itse; siihen en neuvojasi kaipaa.

Nimimerkkini näet jokaisesta viestistäni ja niin kauan kuin systeemi on sellainen kuin se on, niin toimin valitsemallani tavalla. Siihen sinun on vain tyytyminen.

Mainintasi, että edellinen viestini oli pirullinen on vain osoitus siitä, että toiset ovat herkkähipiäisiä ja toiset vielä herkkähipiäisempiä, kuten sinä.

Hyvää viikonloppua Sinulle ja terveisiä rouvallesi!

• tomppa2006
        kestä kirjoitti:

arvostelua. Jos tänne mukaan tulee, tyhmillä aloituksilla varsinkin, niin pitää olla valmis ottamaan vastaan rankkaakin kritiikkiä, myös teräviä piikkejäkin.

Siitä mitä kirjoitan ja miten ja kuten myös sen milloin lopetan, minä päätän itse; siihen en neuvojasi kaipaa.

Nimimerkkini näet jokaisesta viestistäni ja niin kauan kuin systeemi on sellainen kuin se on, niin toimin valitsemallani tavalla. Siihen sinun on vain tyytyminen.

Mainintasi, että edellinen viestini oli pirullinen on vain osoitus siitä, että toiset ovat herkkähipiäisiä ja toiset vielä herkkähipiäisempiä, kuten sinä.

...arvostelua, oikein hyvin vastailen sinunkin viesteihisi.

Itse asiassa tämän aloituksen on tarkoitus näyttää kaikille täältä pois lähteneille kirjoittajille, että sinun kaltaisista sivukommentaattoreista ei tarvitse välittää.

Ihmeen paljon sinullakin tuntuu kirjoittamista olevan typerään aloitukseen...?

• edellise viestin kirjotustapaa
        kestä kirjoitti:

vain yksi täällä kirjotteleva käyttää puolipistettä ja jaksottamista joka lauseen jälkeen,51 vuotias nainen!

• HiljaR

...sinulla Tomppa tiedossa rippijuhlat.
      Vaikeeta tuo pukeutuminen :))))
      Suosittelen olla laittamatta sitä valkoista krakaa

Kun sinulla niitä paitoja piisaa siellä, niin laitathan jotain muuta kuin mustaa, please:)))

Olisit synkän oloinen herra ja kun ilon juhlaahan sitä ollaan lähdössä viettää...

Jos pinkki :))) kauluspaita ja siihen sitten tuot noin punasen sävyyn oleva kraka... en tiiä, mut vois koklata

• tomppa2006

...pukeutumiseen kannattaa aina kiinnittää huomiota. On todella kamalaa huomata juhlapaikalla: voi ei, mitä minä oikein olen laittanut päälleni, "jantunen" kyttää silmät tapillaan...

Kiitos paljon asiantuntevasta pukeutumisvinkistä. Olen itse ruvennut tosissaan miettimään sitä mustaa...

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...pukeutumiseen kannattaa aina kiinnittää huomiota. On todella kamalaa huomata juhlapaikalla: voi ei, mitä minä oikein olen laittanut päälleni, "jantunen" kyttää silmät tapillaan...

Kiitos paljon asiantuntevasta pukeutumisvinkistä. Olen itse ruvennut tosissaan miettimään sitä mustaa...

...vai oot sie "mustan kippee" ku mustan laitat:)))

Pinkki se olla pittää :)))

*heilauttaa taikasauvaansa*

Farkut ja tee-paita ei taija oikein sopia :)))

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

...vai oot sie "mustan kippee" ku mustan laitat:)))

Pinkki se olla pittää :)))

*heilauttaa taikasauvaansa*

Farkut ja tee-paita ei taija oikein sopia :)))

...tietysti menisivät ehkä juuri ja juuri, ei tavalliset. Eikä missään tapauksessa t-paita, ei koskaan! Kaunista kauluspaitaa ja bleiseria voisi ajatella, mutta uskon kuitenkin käveleväni huomenna puku päällä...

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...tietysti menisivät ehkä juuri ja juuri, ei tavalliset. Eikä missään tapauksessa t-paita, ei koskaan! Kaunista kauluspaitaa ja bleiseria voisi ajatella, mutta uskon kuitenkin käveleväni huomenna puku päällä...

...että puku miehen tekee... :))) Jos se vain istuu oikeista paikoista :)))

Ja taidat tietääkin mitä tulet laittamaan ;)

On se hyvä, että jo varhaisessa vaiheessa etsii ne sopivat vaatteet päällensä.
        Oleko jo ollut mannekiinina?? Sopiva paita ja krakan etsinnässä:)))

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

...että puku miehen tekee... :))) Jos se vain istuu oikeista paikoista :)))

Ja taidat tietääkin mitä tulet laittamaan ;)

On se hyvä, että jo varhaisessa vaiheessa etsii ne sopivat vaatteet päällensä.
        Oleko jo ollut mannekiinina?? Sopiva paita ja krakan etsinnässä:)))

...alkaa asustus valjeta minulle. Aamulla jo heitin ensimmäisen mannekiinikierroksen tuossa eteisen catwalkilla. En ollut oikein tyytyväinen.

Saunan jälkeen tehdään seuraava koepukeutuminen...

Puku istuu päälläni oikein hyvin, hoikan ihmisen etuja.

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...alkaa asustus valjeta minulle. Aamulla jo heitin ensimmäisen mannekiinikierroksen tuossa eteisen catwalkilla. En ollut oikein tyytyväinen.

Saunan jälkeen tehdään seuraava koepukeutuminen...

Puku istuu päälläni oikein hyvin, hoikan ihmisen etuja.

...vaiko ihan musta vaan puku on?
        Onhan makutuomarit matkassa mukana... :)))

Se on hikistä hommaa, kun pukuja kokeilee:)))

Se on myös hartioissa kiinni, ettei roiku koko puku:))) Ja pepusta ei roikkua saa, eikä kovinkaan piukeen oloinen voi olla

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

...vaiko ihan musta vaan puku on?
        Onhan makutuomarit matkassa mukana... :)))

Se on hikistä hommaa, kun pukuja kokeilee:)))

Se on myös hartioissa kiinni, ettei roiku koko puku:))) Ja pepusta ei roikkua saa, eikä kovinkaan piukeen oloinen voi olla

...black is black! Erittäin kriittiset makutuomarit löytyy ja sanavalmiit.

Pukujen kokeilu vaiheessa kannattaa pitää t-paitaa päällä, ei nouse ihan niin kova hiki pintaan.

Hartiat on tärkeät, puvun sisällä pitää olla tavaraa, muuten takki näyttää siltä kuin se olisi heitetty heinäseipään päälle...?

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

Pukujen kokeilu vaiheessa kannattaa pitää t-paitaa päällä, ei nouse ihan niin kova hiki pintaan.

Hartiat on tärkeät, puvun sisällä pitää olla tavaraa, muuten takki näyttää siltä kuin se olisi heitetty heinäseipään päälle...?

sitten ne aurinkolasit pois, etteivät luule...kaikkee:)))

On se hyvä, että löytyy tuomarit:)))

Just niin, veit sanat suusta heinäseipäästä...

Kunhan sais tuon isännänkin opettelee pukee. Siinä on vielä hiomista ja sota suunnitelmaa tekemistä :)))

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

likka lähtee nyt hikoilee...:)))

Oikein hyvää illan jatkoja sinulle ja Teille jos ei nyt vallan törmätä jossain vaiheessa...

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

likka lähtee nyt hikoilee...:)))

Oikein hyvää illan jatkoja sinulle ja Teille jos ei nyt vallan törmätä jossain vaiheessa...

...kerkesin käymään hikoilemassa.

Jätän tosiaan ne mustat aurinkolasit pois, en nyt halua liikaa muistuttaa mitään mafioosoa?

Ei koskaan tiedä keneen törmää ja missä?

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...kerkesin käymään hikoilemassa.

Jätän tosiaan ne mustat aurinkolasit pois, en nyt halua liikaa muistuttaa mitään mafioosoa?

Ei koskaan tiedä keneen törmää ja missä?

...noita men in black tai noita blues brothereita ;)

Niin, se tässä nikki nimessä on, ettet tiedä vaikka naapurin "hullun" kaa keskustelis:)))

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

...noita men in black tai noita blues brothereita ;)

Niin, se tässä nikki nimessä on, ettet tiedä vaikka naapurin "hullun" kaa keskustelis:)))

...poikani, jonka kanssa vuorotellen vaihdamme koneen käyttövuoroa, sanoi naapurin miehen luultavasti keskustelevan suomi24:ssä? Meidän ikkunasta on suora näkyvyys naapurin koneelle.

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...poikani, jonka kanssa vuorotellen vaihdamme koneen käyttövuoroa, sanoi naapurin miehen luultavasti keskustelevan suomi24:ssä? Meidän ikkunasta on suora näkyvyys naapurin koneelle.

...ja sekin vielä onko tomppa tomppa vai ehta aito venla:)))
        Niin voi toista täällä vetää nenästä - että:))

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

...ja sekin vielä onko tomppa tomppa vai ehta aito venla:)))
        Niin voi toista täällä vetää nenästä - että:))

...mutta asian pohdintaan kulutetaan paljon aikaa. Tiedän joidenkin jopa harrastavan jotain profilointia. Viime syksynä kirjoitettuja asioita kaivetaan esiin, voi miten hukkaan heitettyä aikaa...

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...mutta asian pohdintaan kulutetaan paljon aikaa. Tiedän joidenkin jopa harrastavan jotain profilointia. Viime syksynä kirjoitettuja asioita kaivetaan esiin, voi miten hukkaan heitettyä aikaa...

...ei sitten sen enempään. Se on kulunut juttu jo, joten palaamme aiheeseen...

Hukkaan heitetty kravaatti:)))

Jokos valkoinen kravaatti on saanut uuden värin?

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

...ei sitten sen enempään. Se on kulunut juttu jo, joten palaamme aiheeseen...

Hukkaan heitetty kravaatti:)))

Jokos valkoinen kravaatti on saanut uuden värin?

...on ja pysyy, väri ei muuksi muutu! Nyt suurin probleema on paidan väri...

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...on ja pysyy, väri ei muuksi muutu! Nyt suurin probleema on paidan väri...

... paidan värin löytyvän hyvinkin pian...:))) Viimeistään kun yösi olet nukkunut vähintään hyvin:)

Sitten aamulla onkin hiuksien ja hei... muista kengät kiillottaa ja sukat... ovat saman väriset:)))

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

... paidan värin löytyvän hyvinkin pian...:))) Viimeistään kun yösi olet nukkunut vähintään hyvin:)

Sitten aamulla onkin hiuksien ja hei... muista kengät kiillottaa ja sukat... ovat saman väriset:)))

...nuo sukat, täytyy tarkastaa vielä. Kengät on kyllä hyvässä blankissa...

Ihan totta puhut tuon nukkumisen kanssa. Menen seuraavaksi iltapalalle ja sitten koisimaan,on aikainen herätys aamulla.

Hyvää ja rauhallista yötä sinulle!

• eh dotan

ravatti olisi parempi vaihtoehto jos olet jo valinnut mustan puvun.

Muuten, onko sulla muun väristä, hyvin istuvaa pukua kaapissa?

Mikä on daamisi väriskaala vaatetuksessa?

• tomppa2006

...ja nyt on vaaterumba päällä. Ei tämä kravatti olekaan ihan puhtaan lumen valkoinen, vaan jotain...

Paita on kuulemma rubiininpunainen ja valkoinen kraka menee siihen hyvin. Musta puku.

Rouvalla on kerman valkoinen klänninki...

• eh dotan
        tomppa2006 kirjoitti:

...ja nyt on vaaterumba päällä. Ei tämä kravatti olekaan ihan puhtaan lumen valkoinen, vaan jotain...

Paita on kuulemma rubiininpunainen ja valkoinen kraka menee siihen hyvin. Musta puku.

Rouvalla on kerman valkoinen klänninki...

yhteiset väriyhdistelmänne, ainakin ruudulla.

Mustat kengät ovat varmaan valintasi, vaikka vaaleat näyttäisvätkin aika mojovilta. Tarkistathan housujen lahkeiden pituuden, etteivät jää puolitankoon killumaan?

Laittaako rouvasi jonkinlaisen pilleriahatun, niitähän on aivan hurmaavia nykyään olemassa?

• tomppa2006
        eh dotan kirjoitti:

yhteiset väriyhdistelmänne, ainakin ruudulla.

Mustat kengät ovat varmaan valintasi, vaikka vaaleat näyttäisvätkin aika mojovilta. Tarkistathan housujen lahkeiden pituuden, etteivät jää puolitankoon killumaan?

Laittaako rouvasi jonkinlaisen pilleriahatun, niitähän on aivan hurmaavia nykyään olemassa?

...ilman muuta. Laitan kirkkoon luultavasti mustat bootsit jalkaan, kun minun varpaita palelee aina...

Vaihdan sitten rippitalossa mustiin kenkiin.

Housun lahkeet on pari senttiä maasta, hieman laskoksella päälipuolelta...?

Ei ole rouvalla ollut koskaan minkäänlaista hattua, ei ollut edes huntua häissä.

• eh dotan
        tomppa2006 kirjoitti:

...ilman muuta. Laitan kirkkoon luultavasti mustat bootsit jalkaan, kun minun varpaita palelee aina...

Vaihdan sitten rippitalossa mustiin kenkiin.

Housun lahkeet on pari senttiä maasta, hieman laskoksella päälipuolelta...?

Ei ole rouvalla ollut koskaan minkäänlaista hattua, ei ollut edes huntua häissä.

on luvattu keväistä säätä, meinaan vaan että kuinka varpaasi hautuvat niissä bootseissa.

Mustat kengät ovat takuu valinta, vaikka persoonasi varmaan kestäisi tavallisuudesta poikkeavaakin valintaa.

Lahkeiden pituus vaikuttaa hyvältä. Muistathan pukea oikean väriset sukat, jotka paljastuvat bootseistasi rippitalossa.

• tomppa2006
        eh dotan kirjoitti:

on luvattu keväistä säätä, meinaan vaan että kuinka varpaasi hautuvat niissä bootseissa.

Mustat kengät ovat takuu valinta, vaikka persoonasi varmaan kestäisi tavallisuudesta poikkeavaakin valintaa.

Lahkeiden pituus vaikuttaa hyvältä. Muistathan pukea oikean väriset sukat, jotka paljastuvat bootseistasi rippitalossa.

...tosiaan oli ne bootsit jalassa, kirkossa on mielestäni aina kylmä, jopa keskikesällä. Ja pitkän saarnan pappi piti, melkein 2 tuntia...

Tummansiniset sukat minulla oli, melkein samanvärinet mitä puku on.

• tomppa2006

...minulla on tunne, että olet jossain varjoissa?

Haluan kertoa sinulle näiden pirullisten välihuutojen loppuvan jossakin vaiheessa. Tänäänkin niin tapahtui joskus 100 viestin jälkeen?

Ei kannata välittää, niiltä loppuu voimat ennen minua. Olisi hieno vielä kirjoitella kanssasi...

• F-i-a

olet valintasi tehnyt?

Millaisen vaatetuksen nään sinun päällä kun laitan silmäni kiinni:)))...ja älä nyt vastaa että ilman vaatteita:))

• tomppa2006

...se vielä nyt voi olla selvä. Hyviä vinkkejä on tullut pitkin päivää.

Näet vaaleahiuksisen, sinisilmäisen, nauravan, hoikan ja miehekkään miehen!

• F-i-a
        tomppa2006 kirjoitti:

...se vielä nyt voi olla selvä. Hyviä vinkkejä on tullut pitkin päivää.

Näet vaaleahiuksisen, sinisilmäisen, nauravan, hoikan ja miehekkään miehen!

sitten huomenna mitkä vaatteet valitset:)))

No,puku on miehekäs olipa se sitten minkä värinen tahansa:))

*katsoo sinisiin silmiin*

• tomppa2006
        F-i-a kirjoitti:

sitten huomenna mitkä vaatteet valitset:)))

No,puku on miehekäs olipa se sitten minkä värinen tahansa:))

*katsoo sinisiin silmiin*

...ratkaisua, miten asiassa kävi?

Voisi melkein sanoa sinun tietäneen oikean puvun värin!

• HiljaR

...kannatti tämäkin keskustelu käydä:)))

Kiitokset ja
      Hyvää yötä sinullekkin!!!

Törmäillään!!!

• paljon hullua

hurskaammaksi mahdoitkaan tulla?

• oli yksi parhaista

Keskusteluista pitkään aikaan tällä palstalla.Mikä joitakin ihmisiä riivaa?

• HiljaR
        paljon hullua kirjoitti:

hurskaammaksi mahdoitkaan tulla?

...joudut nyt pettymään... Kyse ei ollut kuin sukista:))))

• tomppa2006

...että huomautit niistä sukista. Joutui vielä sukkapyykille illalla...

Olisi ollut ankeaa aamulla, kun ei olisi löytynyt puhtaita sukkia. Tai olisi löytynyt, mutta vääränvärisiä.

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...että huomautit niistä sukista. Joutui vielä sukkapyykille illalla...

Olisi ollut ankeaa aamulla, kun ei olisi löytynyt puhtaita sukkia. Tai olisi löytynyt, mutta vääränvärisiä.

...Olisi ollut ikävää märillä sukilla lähteä, tai olisit pessyt ja hiustenkuivaajalla kuivannut...

*Nauraa*

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

...Olisi ollut ikävää märillä sukilla lähteä, tai olisit pessyt ja hiustenkuivaajalla kuivannut...

*Nauraa*

...joskus nuoruudessani, kun täytyi ennen juhlia lähteä ostamaan kaupasta sukkia, ei löytynyt puhtaita tai ehjiä kotoa...? Ei vissiin olisi kyllä tänään edes ollut kaupat auki...

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...joskus nuoruudessani, kun täytyi ennen juhlia lähteä ostamaan kaupasta sukkia, ei löytynyt puhtaita tai ehjiä kotoa...? Ei vissiin olisi kyllä tänään edes ollut kaupat auki...

...näyttikin olevan hämäystä :)))
        Mutta hienoa, että väriä löytyy kaapista:)))

Olis noi ollu auki, mutta kuinka lähellä lähikauppa pienoinen onkaan?

Joo, nuorena tuli tutuksi vaatteiden äkkikuivaus :))

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

...näyttikin olevan hämäystä :)))
        Mutta hienoa, että väriä löytyy kaapista:)))

Olis noi ollu auki, mutta kuinka lähellä lähikauppa pienoinen onkaan?

Joo, nuorena tuli tutuksi vaatteiden äkkikuivaus :))

...ollut hämäystä, ihan vilpittömässä mielessa keskustelun aloitin...

Ehkä jouduin luopumaan kravatista yleisön pyynnöstä tai painostuksesta :)))

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...ollut hämäystä, ihan vilpittömässä mielessa keskustelun aloitin...

Ehkä jouduin luopumaan kravatista yleisön pyynnöstä tai painostuksesta :)))

... Usonhan minä sinnuu, hyvä veli :))))

Mutt, eiks ollukki hyvä, se kraka olisi käynyt tiukaks loppua kohen:))

Kuristanna:)))

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

... Usonhan minä sinnuu, hyvä veli :))))

Mutt, eiks ollukki hyvä, se kraka olisi käynyt tiukaks loppua kohen:))

Kuristanna:)))

...positiivinen asenne sinulla. Ei se kravatti tosiaan mikään kaikkein mukavin vaatekappale ole. Poika piti krakaa kirkossa oloajan, matkalla juhlapaikkaan ilmoitti kuristavan ja otettiin veke...

Olen kyllä vieläkin sitä mieltä, että valkoinen kravatti on tyylikäs...?

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...positiivinen asenne sinulla. Ei se kravatti tosiaan mikään kaikkein mukavin vaatekappale ole. Poika piti krakaa kirkossa oloajan, matkalla juhlapaikkaan ilmoitti kuristavan ja otettiin veke...

Olen kyllä vieläkin sitä mieltä, että valkoinen kravatti on tyylikäs...?

...saa olla minkä värinen tahansa, kunhan se käy kokonaisuuteen ja ennen kaikkea siihen kantavaan mieheen:)))

Tyylikkyys ennen kaikkea!

Yritän olla positiivinen, vaikka elämä onkin nyt sitä mitä on...;(

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

...saa olla minkä värinen tahansa, kunhan se käy kokonaisuuteen ja ennen kaikkea siihen kantavaan mieheen:)))

Tyylikkyys ennen kaikkea!

Yritän olla positiivinen, vaikka elämä onkin nyt sitä mitä on...;(

...kauheasti pidä jostain Aku Ankka -kravateista tai muuten vaan pellejutuista, muuten on yleensä ihan OK. Vähän hankala pitää, mutta kuulemma tottuu, kun on päivittäisessä käytössä...?

Ei edes pienet tietoliikenne hankaluudet haittaa näköjään sinua, mitäpä niille silti mahtaakaan.

Jos miehillä on kravatti tyylikäs, niin naisilla on vastaavasti hame! Vahinko vaan, että käyttö vähenee koko ajan...

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...kauheasti pidä jostain Aku Ankka -kravateista tai muuten vaan pellejutuista, muuten on yleensä ihan OK. Vähän hankala pitää, mutta kuulemma tottuu, kun on päivittäisessä käytössä...?

Ei edes pienet tietoliikenne hankaluudet haittaa näköjään sinua, mitäpä niille silti mahtaakaan.

Jos miehillä on kravatti tyylikäs, niin naisilla on vastaavasti hame! Vahinko vaan, että käyttö vähenee koko ajan...

...aku-ankka:))) Hmmm... ei ehkä sinun tyyliä, mutta voisi olla :)))

Kyllä meinas kymmenet vastaukset pukata, mutta poisto kävi minulla...

Juu, hameet on kohta jotain esihistoriallista aikaa, mutta ei kait viä... Jalat ristissä joutuu istuu, ku minin pistää:))) Ei ihan miehinen haara-asento oikein sovi hameeseen, vaikka kuinka pitkän-, lyhyen oloinen hame on :)))

Itselleni ei sovi mini - polvet sen kertoo :))) mutta hameita löytyy komerostani kyllä!

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

...aku-ankka:))) Hmmm... ei ehkä sinun tyyliä, mutta voisi olla :)))

Kyllä meinas kymmenet vastaukset pukata, mutta poisto kävi minulla...

Juu, hameet on kohta jotain esihistoriallista aikaa, mutta ei kait viä... Jalat ristissä joutuu istuu, ku minin pistää:))) Ei ihan miehinen haara-asento oikein sovi hameeseen, vaikka kuinka pitkän-, lyhyen oloinen hame on :)))

Itselleni ei sovi mini - polvet sen kertoo :))) mutta hameita löytyy komerostani kyllä!

...että naiset eivät välttämättä tiedä, kuinka viehättävää se jalat ristissä istuminen miesten mielestä on? Tilanteeseen sopiva hame on useimmiten parempi valinta, kun housut. Olen kuullut naisten kertovan jonkinasteisesta hankaluudesta pitää hametta, housut on kuulemma mukavammat...?

Ei miehet niitä naisten polvia katsele. Haara-asento sitten taas on ruma. Kaunis hame ja kaunis nainen yhdistelmä rikkoontuvat naisen istuessa jalat levällään...

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...että naiset eivät välttämättä tiedä, kuinka viehättävää se jalat ristissä istuminen miesten mielestä on? Tilanteeseen sopiva hame on useimmiten parempi valinta, kun housut. Olen kuullut naisten kertovan jonkinasteisesta hankaluudesta pitää hametta, housut on kuulemma mukavammat...?

Ei miehet niitä naisten polvia katsele. Haara-asento sitten taas on ruma. Kaunis hame ja kaunis nainen yhdistelmä rikkoontuvat naisen istuessa jalat levällään...

...Kyllähän sen nilkan keikuttaminen hameen kanssa on kaunista katseltavaa :)))) Ja ne siro sääriset naise:)))
        Talven aikaan on hitusen vaikeaa hameen kanssa olla.... Kylmä kalvaa ja viima puikkelehtii helmojen alle.. hrrr... kun tuntuu kylmältä...vieläkin paleltaa:)))

Mukavammathan ne housut on... kieltämäti... mutta lupaan kautta kiven ja kannon, että ensi syksynä löytyy enemmän hameita komerostani kuin nyt:)))

Jalat ristissä tai sillälailla sirosti vinossa mie istun vaikka housut olisi jalassa...

*korjaa asentoa*

• tomppa2006
        HiljaR kirjoitti:

...Kyllähän sen nilkan keikuttaminen hameen kanssa on kaunista katseltavaa :)))) Ja ne siro sääriset naise:)))
        Talven aikaan on hitusen vaikeaa hameen kanssa olla.... Kylmä kalvaa ja viima puikkelehtii helmojen alle.. hrrr... kun tuntuu kylmältä...vieläkin paleltaa:)))

Mukavammathan ne housut on... kieltämäti... mutta lupaan kautta kiven ja kannon, että ensi syksynä löytyy enemmän hameita komerostani kuin nyt:)))

Jalat ristissä tai sillälailla sirosti vinossa mie istun vaikka housut olisi jalassa...

*korjaa asentoa*

...teit hameiden suhteen. Minä takaan ja alleviivaan, että ei ole olemassa miestä, kenen mielestä hame naisen päällä ei olisi viehättävä.

• HiljaR
        tomppa2006 kirjoitti:

...teit hameiden suhteen. Minä takaan ja alleviivaan, että ei ole olemassa miestä, kenen mielestä hame naisen päällä ei olisi viehättävä.

...päättyköön tämä tarinan turiseminen. Hyvää hameiden metsästämistä... olkoon se suosiollinen:)))

• jane.london

kravattien kanssa?

• NainenVantaa

Luin tuota viestiketjua ja pääsin käsitykseen, että tumma puku ja rubiininpunainen paita. Mielestäni valkoinen kraka ei siihen sovi, jos haluat olla oikeasti tyylikäs.

Paha mennä näin vaihtoehtoja näkemättä sanomaan, mutta minä näkisin jonkin nimenomaan siihen rubiininpunaiseen sopivan vaikka useampivärisen krakan. Paljon on hyvännäköisiä ja tyylikkäitä olemassa, sinun valikoimaasi en tiedä. Voi olla kukkia tai mansikoita tai muuta kuviota, mutta nyt on väriyhdistelmä avainasemassa.

Meriittinä näkemykseeni sanoisin, että olen firmalle ostanut krakoja (joista meillä kyllä pidettiin ja annettiin asiakkaille), joten en ihan hatusta vedä mielipidettäni. Tosin makuja on monia:)

• tomppa2006

...asiallisesta vastauksesta. Arvostan mielipidettäsi ja näkemystäsi.

Oma kravatti valikoimani on varsin suppea. En ole kravatti ihmisiä...

• tomppa2006

Tämä kravattiongelma päättyi seuraavaan ratkaisuun.

Laitoin päälleni sinapinkeltaisen (en muista virallista värinimitystä), sellaisen ruskean ja keltaisen väliltä olevan paidan. Paidassa ei ole erillisiä kauluksia, vaan kaulus on yhtenäinen, vähän niinkuin poolopaidoissa, laitetaan napilla kiinni sivusta.

Eli ei lainkaan kravattia! Puvuksi valitsin tummansinisen puvun, ei liiviä.

• Åsa*

Siinä tapauksessa ratkaisu ihan muikee , mutta tuollainen vaatii jonkin verran ns. raameja :)

Aurinkoisen sään lykkäsi kekkereillenne !

• tomppa2006
        Åsa* kirjoitti:

Siinä tapauksessa ratkaisu ihan muikee , mutta tuollainen vaatii jonkin verran ns. raameja :)

Aurinkoisen sään lykkäsi kekkereillenne !

...ja lämmin päivä. Auringon paiste kruunasi tytön rippijuhlan. Todella hyvä meininki...

On minulla entisenä seivashyppääjänä melko hyvät hartiat ja yläselkä. Vanhemmiten vähän rupsahtaa, mutta raamit säilyy kyllä.

• Åsa*
        tomppa2006 kirjoitti:

...ja lämmin päivä. Auringon paiste kruunasi tytön rippijuhlan. Todella hyvä meininki...

On minulla entisenä seivashyppääjänä melko hyvät hartiat ja yläselkä. Vanhemmiten vähän rupsahtaa, mutta raamit säilyy kyllä.

Voin siis käyttää mielikuvitustani ja hmmm.... kyllä täytyy sanoa,että asuratkaisu oli kohdallaan :)

• tomppa2006
        Åsa* kirjoitti:

Voin siis käyttää mielikuvitustani ja hmmm.... kyllä täytyy sanoa,että asuratkaisu oli kohdallaan :)

...strategiset mitat ovat: pituus 180 cm, vyötärönympärys 85 cm ja kengän numero 39.

Uskallatko paljastaa itsestäsi....esim. hiusten ja silmien värin edellä mainittujen tietojen lisäksi, saisin minäkin käyttää mielikuvitustani...?

• Åsa*
        tomppa2006 kirjoitti:

...strategiset mitat ovat: pituus 180 cm, vyötärönympärys 85 cm ja kengän numero 39.

Uskallatko paljastaa itsestäsi....esim. hiusten ja silmien värin edellä mainittujen tietojen lisäksi, saisin minäkin käyttää mielikuvitustani...?

Menipäs tämä nyt.... noh...olkoon , voin sanoa,että pituus 166 paino 55 kenkä 37 hiukset vaaleat ja silmät metallin harmaat. Vyötärö löytyy ;) Kuljen selkä suorassa ja leuka sopivasti ylhäällä nuoruuteni monen vuoden tanssiharrastuksen ansiosta. Tuliko tarpeeksi selkeä kuvaus ? Siitä vaan mielikuvitus sitten liikkeelle . Hih.

• Lady in boots
        tomppa2006 kirjoitti:

Ei voi mitenkään olla raamikkaan miehen kengänkoko 39! Mistä ihmeestä ton tempasit?

• tomppa2006
        Åsa* kirjoitti:

Menipäs tämä nyt.... noh...olkoon , voin sanoa,että pituus 166 paino 55 kenkä 37 hiukset vaaleat ja silmät metallin harmaat. Vyötärö löytyy ;) Kuljen selkä suorassa ja leuka sopivasti ylhäällä nuoruuteni monen vuoden tanssiharrastuksen ansiosta. Tuliko tarpeeksi selkeä kuvaus ? Siitä vaan mielikuvitus sitten liikkeelle . Hih.

...mielikuvan minulle annoit. Ehdottomasti tuo ryhti on yksi tärkeimmistä piirteistä. Katsoin tänään kirkossa, kun minun ikäisiä miehiä ja naisia nousi ylös seisomaan hartiat lysyssä ja selkä köyryllä...

Leuka pitää nimenomaan olla sopivasti ylhäällä, pitäähän tämän ikäisellä olla ryhdikkyyttä ja sopivasti ylpeyttä sen kantamiseen...

• tomppa2006
        Lady in boots kirjoitti:

Ei voi mitenkään olla raamikkaan miehen kengänkoko 39! Mistä ihmeestä ton tempasit?

...vaan, ettei kengänkoko liity mitenkään raamikkuuteen. Ei isot kengät raamikasta miestä tee!

• kyseiseltä alalta ???????
        Lady in boots kirjoitti:

; ))))

• Åsa*
        Lady in boots kirjoitti:

Tunnen miehen jonka kengän koko on 39 ja häntä miehekkäämpää / raamikkaampaa miestä en varmaan koskaan tule tapaamaan. Voit mennä pienine käsityksinesi elämään ulos,pois tietokoneen äärestä,saamasta liikaa vaikutteita kuulopuheista ;D

• jane.london

paikallaan,eli teit valinnan itse.
        Ihan täytyy kadehtia sun garderoobias..löytyy joka lähtöön.
        Mulla on tasan arkikuteet ja jokaiseen juhlaan täytyy käydä kaupassa..pelkkä ajatus nostaa hien pintaan!

• Mies-Äijä
        Lady in boots kirjoitti:

Senhän nyt tietää hirvikin,että monella naisella suurempi kenkä kuin miehellä. Onko hän siis naisellinen vai miehekäs?

• Lontoon janne.
        jane.london kirjoitti:

Mulla on tasan arkikuteet ja jokaiseen juhlaan täytyy käydä kaupassa..pelkkä ajatus nostaa hien pintaan!

Kaupassa käyt,en ihmettele =)))))

• tomppa2006
        jane.london kirjoitti:

...ottaa vastaan ja kiittää. Kiitos!

Miehillä on varmaan joka tapauksessa pukeutuminen helpompaa kuin naisilla. Se ei ole niin monimuotoista kuin naisilla. Samat perusvaatekappaleet. Täytyy vaan saada värit täsmäämään...?

Olen seurannut elämäni aikana usean naisen pukeutumista. Se on toisinaan lähes taidetta...

• jane.london
        Lontoon janne. kirjoitti:

Kaupassa käyt,en ihmettele =)))))

vihjaa mun vetävän pitkäripaisesta:D

• tomppa2006
        Mies-Äijä kirjoitti:

Senhän nyt tietää hirvikin,että monella naisella suurempi kenkä kuin miehellä. Onko hän siis naisellinen vai miehekäs?

...ei ole vaikutusta: ei naisellisuuteen, eikä miehisyyteen.

Tiedän joidenkin olevan sitä mieltä, että nenän kokokin vaikuttaa asiaan, mutta naisellisuus ja miehisyys on kyllä muista asioista kiinni...

• Anu.

Viikonalku terveiset....t.-A-

Kohtaamme alinomaa monia
      mahdollisuuksia, jotka ovat
      taitavasti naamioituneet
      ongelmiksi. –John W Gardner

• tomppa2006

...mennään jo nyt. Puoliviikon terveiset, niin tai huomenna mennä oikeastaan jo kohti viikonloppua...

John W Garnerin ajatelma on oikein hyvä. Me teemme tosiaan usein mahdollisuuksista ongelmia. Tästä minun kravatista ei onneksi sellaista tullut...heh!

• Kaarina Kaarina

Lyömpä lusikkani tähän soppaan.

Löysin etiketti hakusanalla mm. tuon alla olevan linkin.

www.teja.fi/pukeutuminen/37.html

Minusta valkoinen kravatti on jotenkin spedemäinen? Ei kyllä naisena sävähdyttäisi.

Menkää hyvät miehet vaateliikkeiden asiantuntevien myyjien puheille ja kysykää! Kravateista, paidoista ja puvuista.

Satsatkaa pukeutumiseen, pitäkää siistejä kenkiä ja takkeja, niihin minä naisena ainakin miehessä kiinnitän huomiota. Ei sitä koko aika tarvitse hienona olla, mutta kaapissa eri tilanteisiin sopivaa asustetta, jota päivitetään silloin tällöin. Ei kannata tuossa asiassa säästää...

• tomppa2006

....linkista. On sitä näköjään tullut tähän minunkin keskusteluni alle pukeutumislinkkejä? Mainoksia...

Aika hauskasti toit tuon spedemäisyyden esille. Tosiaan hän käytti valkoista kravattia. Omani ei ole kyllä yhtä leveä mitä hän piti. Enkä koskaan käyttäisi yhdistelmää: valkoinen kravatti, musta paita ja valkoinen puku...

• '*'

'*'

• '*'.

'*'

• '*'..

'*'

• '*'...

'*'

• '*'....

'*'

• '*'.....

'*'

• '*'......

'*'

• '*'.......

'*'

• '*'........

'*'

• '*'.........

'*'

• '*'..........

'*'

• '*'...........

'*'

• '*'............

'*'

• '*'.............

'*'

• '*'..............

'*'

Ketjusta on poistettu 58 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7342
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4068
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3585
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3120
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2796
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2289
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      51
      2275
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37